• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

זמני הגיע, תיק ההשקעות הראשון שלי

little_finger

משתמש רשום
הצטרף ב
2/7/16
הודעות
9
דירוג
3
היי,

לבסוף, לאחר קריאה מרובה הגיע הזמן לעשות סדר בתיק ההשקעות שלי. אני כמובן אשמח להערות. אין לראות בפוסט זה ייעוץ השקעות, אני לא מייעץ ולא ממליץ.

רקע

ראשית קצת על עצמי, אני בן 27, לא מזמן התחלתי לעבוד בענף ההייטק וכרגע אני מצליח לחסוך בממוצע 7 אש"ח, בעתיד הסכום הזה צפוי לגדול. כרגע אני גר בשכירות ואני לא רואה שום צורך להצטרף למרדף אחר דירה ב-10 שנים הקרובות וזאת לאחר שהבנתי שהשקעה פאסיבית בשוק ההון יותר נכונה עבורי. בהינתן שאין בכוונתי לרכוש דירה אני לא צופה הוצאות גדולות ב-10 שנים הקרובות.

אסטרטגית השקעה
בהתאם לתחזית הנ"ל אני מתכנן להשקיע ב-3 שנים הקרובות את רוב ההון שלי בנכסים עתירי סיכון. בגיל 30 אני אבצע בחינה מחודשת לגבי של ההנחות שלי ובמידת הצורך אתחיל ברכישת נכסים בעלי סיכון נמוך (אג"ח שקלי מדינתי) על מנת להוריד את רמת הסיכון בתיק אט אט. כל תחילת שנה אבצע איזון של התיק בהתאם לפרוטפוליו המוצג בהמשך.

אני מרגיש ביטחון שברגע שהשוק ייפול אני אחזיק חזק ואשאר בפנים וזה משלושה טעמים:

1. התעמקתי בנושא ואני מרגיש שרכשתי הבנה לא מבוטלת, מה שיאפשר לי להתעלם מרעשים חיצונים ולהתמיד באסטרטגיה שבחרתי. ההבנה הגיעה לאחר שקראתי את כל הפוסטים הרלוונטיים בבלוג של הסולידית, קראתי לא מעט פוסטים בפורום, כולל פוסטים של אנשים הטוענים שאנחנו נמצאים כעת בעוד בועה שעומדת להתפוצץ ולרסק את שוק ההון, ולבסוף הקשבתי ל-audio book של ויליאם ברנשטיין the four pillars of investing.

2. אני מכיר את עצמי, אני טיפוס רציונלי ואנליטי, אני מאמין שתכונות אלו ישחקו לטובתי במקרה של משבר.

3. כפי שהסברתי, אין לי צורך בכסף הזה בשנים הקרובות. הוצאות הקיום שלי נלקחות מהמשכורת אותה אני מרוויח. תמיד יש סיכוי שאאבד את מקום עבודתי אבל אני מעריך שהסיכוי לכך הוא נמוך (כן, אני מודע לעובדה שהייטק בד"כ לא מצטיין ביציבות יתר).

לפני שאפרט את מבנה הפרוטפוליו אציין כי אני לא כולל בו את קרן הפנסיה, קה"ש וקופת הגמל וזאת מכיוון שנכון לעכשיו אין לי את האפשרות להעביר אותם לניהול עצמי (דורש סכום מינימאלי). עם זאת, אציין כי העברתי את כולן למסלול מנייתי. ברגע שאוכל אעביר את קה"ש ל-IRA ואשקיע את כולה במניות.

פרוטפוליו

1. 10% אג"ח מדינתי אני מתכנן להשקיע ב:

1) 5% ממשלתיות צמודות למדד 2-5 שנים - PTF י(00) מדדיות 2-5 שנים ממשלתיות (מס' הקרן - 5111240), דמי ניהול 0.025%.

2) 5% ממשלתיות שקליות 2-5 שנים - הראל (00) מחקה שקלי ר. קבועה 2-5 שנים ממשלתיות (מס' הקרן - 5117262), דמי ניהול 0.02%.

2. 5% מזומן – על מנת להתמודד עם הוצאות בלתי צפויות.

3. 7% זהב – הסיבה להשקעה במתכות יקרות קשורה בעיקר לפסיכולוגיה, כשאנשים מדברים על קריסת הכלכלה העולמית אני אשאב מעט עידוד מהעובדה שגם אם הם צודקים לא כל הכסף שלי יעלם. iShares Gold Trust ETF, דמי ניהול: 0.25%.

4. 78% מניות – זה די ברור, בהשקעה לטווח ארוך מניות צפויות להניב את התשואה הגבוהה ביותר. בהתאם לרוח הבלוג אני מתכנן להיות משקיע מאוד פאסיבי ולהשקיע רק במדדי מניות חו"ל.

התלבטתי רבות האם לעשות את זה דרך הבורסה בארץ או דרך בורסה בחו"ל. דמי הניהול בחו"ל נמוכים יותר. לעומת זאת, לא ברור לגמרי איפה משלמים מס יותר נמוך, בארץ הדיווידנדים מושקעים מחדש אבל מצד שני משלמים מס פעמיים, מס במקור ועוד מס רווחי הון בארץ. הבעיה בכל הדיון הזה היא שמסים זה דבר מורכב, לא ברור לי מה אחוז המס שהקרנות הישראליות משלמות במקור. לבסוף, מכיוון שאיני מבין את הנושא לעומק החלטתי לא להחליט ולפצל את ההשקעה בין הבורסות.

1) 8% שווקי מניות מתעוררים, VT הקצתה 9% לטובת שווקים מתעוררים, לכן על מנת לשמור על אותו חלק יחסי 8 אחוזים לשווקים מתעוררים נשמע הגיוני. - MSCI 4D MTF שווקים מתעורר (מס' הקרן - 5119490), דמי ניהול 0.63%.

אלטרנטיבה בינ"ל:

Vanguard Emerging Markets Stock Index Fund Investor Shares, דמי ניהול 0.33%.

iShares MSCI Emerging Markets ETF, דמי ניהול 0.69%

2) 10% מניות ערך בעלות שווי שוק קטןVanguard Small-Cap Value Index Fund, דמי ניהול 0.2%

אלטרנטיבה כמעט זהה (לא בטוח מה ההבדל): Vanguard Small-Cap Value ETF , דמי ניהול 0.08%

3) 50% שווקים מפותחים - MTF (4D) MSCI WORLD (מס' הקרן - 5122569), דמי ניהול 0.46%

אלטרנטיבה:

iShares MSCI World ETF, דמי ניהול 0.24%

Vanguard FTSE Developed Markets ETF, דמי ניהול 0.09%

4) 5% VNQ קרן סל REIT השואפת לחקות את מדד MSCI US REIT INDEX. דמי ניהול:0.12%

5) 5% VNQI קרן סל REIT השואפת לחקות את מדד S&P Global ex-U.S. Property Index. דמי ניהול: 0.18% .



שאלות


האם יש הגיון בלהקטין את החשיפה למניות ובתמורה להיחשף לאג"ח ארוך טווח עם תשואה גבוהה?
האם המס על הדיבדנדים מה-REIT הוא 25% בלבד?
 
נכון לעכשיו אין לי את האפשרות להעביר אותם לניהול עצמי (דורש סכום מינימאלי).
לא בIRA ישראל.

אולי התכוונת ל-ETF המקביל בשם VWO, בעלות 0.15%?

(לא בטוח מה ההבדל):
כמו קודם, ETF מול mutual fund. אין לך מה לקנות MF אלא אם אתה אמריקאי וגם משקיע לפחות $10,000 בקרן הספציפית.

מדוע אתה נמנע לחלוטין מ-mid/large cap?
 
אתה לא יכול לקנות mutual funds אם אתה לא אזרח אמריקאי.

הפיצול בין קרנות ישראליות וזרות נראה לי כמו בלאגן שנובע מחוסר החלטיות. סיכוי טוב שתרצה לעשות שינויים בעתיד כשדעתך תתקבע יותר ותרצה לפשט את הכפילות. זה יעלה במס אם יהיו לך רווחים.

לגבי אגח ארוך מול מניות. יש הגיון בכל דבר, אבל אתה צריך לדעת אם אתה רוצה מניות או אגח ואיזה סוג ולמה.

שאלה ולא המלצה - למה לא VT?
 
10% מניות ערך בעלות שווי שוק קטן
למה?
למה לא פשוט לקנות VT לחלק המנייתי? למה 7% זהב? למה דווקא 7%? למה מזומן? המזומן והאגחים הם שלה פלחים קטנים שאני הייתי מאחד ומשקיע במדד מדינה שקלי (כי אג"ח צמוד הוא משקולת נגד למניות חלשה מאוד יחסית לאג"ח לא צמוד באותו המח"מ). למה לא אג"ח ארה"ב? האם אתה מבין שאנחנו מדינה קטנה ופגיעה עם דירוג הרבה יותר נמוך מארה"ב/מדינות מפותחות באירופה? אולי כדאי אג"ח ארוך כמו TLT (אג"ח ממשלתי אמריקאי ארוך) או EDV (אג"ח ממשלתי אמריקאי ארוך בטירוף שמהווה משקולת נגד מאוד חזקה נגד המניות והוא מסוכן בערך כמו מניות)?
 
3. 7% זהב – הסיבה להשקעה במתכות יקרות קשורה בעיקר לפסיכולוגיה, כשאנשים מדברים על קריסת הכלכלה העולמית אני אשאב מעט עידוד מהעובדה שגם אם הם צודקים לא כל הכסף שלי יעלם. iShares Gold Trust ETF, דמי ניהול: 0.25%.
תוכל לשכנע אותי (ואת עצמך כמובן) שבמקרה אמיתי של "קריסת הכלכלה העולמית" היחידות שלך בקרן הזו יהיו שוות משהו? מסיבות לא ברורות, גידור נגד סוף העולם זה משהו שמאוד מעסיק אותי, אבל אני לא מאמין שקרנות הזהב האלה זו דרך טובה לעשות את זה.
במקרים פחות קיצוניים זה אולי יעזור לשיכוך תנודתיות (ולכן הזהב מופיע בתיק הארי בראון), אבל אתה הסברת בעצמך שאתה מאוד רציונלי ולא הולך להתרגש ממשברים "סטנדרטיים", אז בשביל מה...

ההשקעה בקרנות העולמיות של מגדל (MSCI מתעוררים ועולמי) נשמעת לי סופר יקרה, אני באופן אישי לא מוצא הצדקה לכך לעומת אחזקה זולה בהרבה בארה"ב+אירופה לפחות כתחליף לפלח ה"עולמי". (קדימה תסקלו אותי)
 
נערך לאחרונה ב:
הזמן משחק לטובתך כי אתה מתחיל צעיר. הדבר הנכון לעשות הוא להכנס לשוק ההשקעות ובשלב הזה ממש לא חשובים הפרטים הטכניים הקטנים וצריך להתמקד באיסטרטגיה.
הכי קשה זה לעשות את הצעד הראשון. הייתי מציע לך לבחור נייר אחד שאתה הכי רוצה שיהיה בתיק שלך ולהשקיע בו את החיסכון החודשי הראשון שלך.
זה ייתן לך חודש שלם לחשוב על הנייר הבא שתקנה בחיסכון החודשי השני שלך וכך הלאה. במשך הזמן ייבנה התיק שלך בהדרגה ויתפתח על פי ההעדפות שלך שלדעתי ישתנו עם הזמן. בהצלחה!
 
אהלן
1)מסכים עם החברה' לפני, ETF של זהב לאו דווקא יציל את התיק שלך מקריסה כלכלית עולמית. הכי הרבה שהוא יועיל לך זה למתן את הSD של התיק על ידי הקורילציה האפסית שלו עם מניות (לא לסמוך על זה) ואם יקרה והנכס יעלה על החלק שמוקצא לו בתיק, תוכל למכור זהב בגבוה ולקנות מניות (בתקווה) בנמוך. אם אתה רוצה להיות באמת מבוטח תקנה מטבעות זהב ליום הדין.
2)החלק המנייתי שלך מסורבל לטעמי ולא מפוזר כהוגן:
-אין לך חשיפה לLARGE CAP ו- MID CAP, משמע שאתה מצפה לקבל פרימיום על הסיכון שאתה נחשף עליו במניות קטנות, אז קח בחשבון שיהיו תקופות של מס' שנים בהן התיק שלך יתנהג בצורה שונה מאוד מאשר השוק האמריקאי (המיוצג ע"י S&P500). תשאל את עצמך אם אתה בנוי לחוויה כזו, מה שנקרא Tracking error.
- כנ"ל למניות Value, אתה חושף את עצמך לפאקטור השלישי על מנת לקבל את המפרימיום ממנו, שים לב לזה שהיה פרימיום למניות ערך, אם זה ימשך בעתיד, יש הרבה מחלוקות בנושא. תקרא: https://www.bogleheads.org/forum/viewtopic.php?t=191001
-לדעתי, תיק שמכיל מספר רב של נכנסים אשר הם גם ישראליים וגם אמריקאים הוא תיק המורכב על יתר המידה. לא רק שאתה צריך לשמור על אלוקציה קבועה בין כולם, תצטרך גם להמיר ש"ח לדולר כל פעם וזה רק מסבך את העניינים.
-תוכל להשיג את כמעט אותה חשיפה של קרנות העולמיות עם VTI + VXUS עם ההקצאה בין היבשות שמתאימות לך + דמי ניהול נמוכים בהרבה והמדיניות היא רק להוריד אותם. ג"נ: מחזיק את שניהם.
-ממה שידוע לי, ווליאם ברנשטיין מדבר על זה, אין הרבה הגיון בלהחזיק REIT בתיק ממוסה, וזה משום שההכנסות של קרן ריט מגיעות בצורת דיבידנדים וכן אתה תהייה חייב במס עליהם. קרנות ריט מחוייבות להפריש 95% מהרווחים שלהן כדיבידנדים (תבדוק אותי שלא אטעה אותך).
- להחזיק קרנות/ETF של מניות Small Cap בתיק חייב במס זה לחלוטין לא יעיל כתוצאה מהTurnover.

3)חשבת על איך אתה הולך לרכוש את הניירות לאורך השנים? CS,DCA או VA???
 
נערך לאחרונה ב:
אני מבינה את הרצון לפרוס את הפלח המנייתי למקסימום "חתיכות". אבל אני חוששת שריבוי קרנות, במיוחד למשקיעים חדשים, עלול להיות מקור לכאב ראש לא קטן. אל תשכח שתצטרך לאזן את המפלצת הזו מעת לעת, וככל שיש יותר קרנות האיזון נעשה לא רק מורכב יותר, אלא גם יקר יותר (יותר עמלות ק/מ ואפילו יותר מיסים).

בהנחה שהפיצול הזה נועד בסופו של דבר לסחוט עוד קצת תשואה עודפת (לקצור את פרמיית הערך למשל, או פרמיית הסיכון העודף במניות שווקים מתעוררים), כדאי לחשוב טוב אם התשואה הצפויה באמת מצדיקה הוספה של מימד של מורכבות לתיק (ולשקלל את עלותו כנגד התועלת).

אני לא רוצה להזכיר ני"ע ספציפיים, אבל בעיקרון כלל האצבע הוא מקסימום נכסים במינימום ניירות. הסברתי בכמה פוסטים בבלוג איך לעשות את זה. אני חושבת שלפשטות יש יתרון משמעותי. בהמשך, אחרי שתשתפשף קצת, תוכל לבחור ניירות "עוגן", ולהטות את התיק לכיוון פרמיית הערך, פרמיית הגודל, וכן הלאה.

כשאני מסתכלת על התיק, אני חושבת לעצמי, למה לתת משקל יתר לסקטור הנדל"ן מעבר למשקלו בשוק המניות הגלובלי? או למה להבחין בין שווקים מפותחים לשווקים מתעוררים, כשיש ניירות שמאפשרים להשקיע כך בעת ובעונה אחת?

i can't stress this enough - לעמלות מסחר יש השפעה אדירה על התשואה שלך לאורך זמן. בניגוד לתשואה שהשוק יניב, עמלות זה משהו שאתה יכול לשלוט בו לחלוטין. אז

dde20d88d78071562aa82a42ccf14331.jpg


:)
 
נערך לאחרונה ב:
להחזיק קרנות/ETF של מניות Small Cap בתיק חייב במס זה לחלוטין לא יעיל כתוצאה מהTurnover
למה זה משנה? אתה לא משלם מס כשהקרן סל מוכרת וקונה נכסים. אתה משלם רק כשאתה מוכר את הקרן עצמה, לא?
 
  • אהבתי
Reactions: ogi
מה שהסולידית אמרה.
 
למה זה משנה? אתה לא משלם מס כשהקרן סל מוכרת וקונה נכסים. אתה משלם רק כשאתה מוכר את הקרן עצמה, לא?
כאשר משקיע מחזיק קרן בתיק חייב במס והקרן מוכרת נכסים ברווח, המס הזה עובר אילו.
https://portfoliosolutions.com/latest-learnings/blog/tax-advantage-index-funds
אז קרן שתחזיק מניות קטנות מעצם היותה כזאת, תצטרך למכור מניות כאשר הCAP SIZE של חברות מסוימות יגדל באופן משמעותי והן ייצאו מקטגוריית הsmall.
וזה הוא למעשה הTurnover בקרנות מחקות.
אז לETF כמו VTI יש יתרון ענקי ביעילות מס מכיוון שהוא מחזיק כל חברה ציבורית בארה"ב ויצטרך למכור רק במקרה של פירוק החברה, משמע בהפסד, משמע ללא אירוע מס.
 
למה זה משנה? אתה לא משלם מס כשהקרן סל מוכרת וקונה נכסים. אתה משלם רק כשאתה מוכר את הקרן עצמה, לא?
לפי מה שאני מכיר, הקרן מחויבת לחלק את רווחי ההון שנוצרים כתוצאה מה turnover למשקיעים.
החלוקה הזו, שמבוצעת ביחד עם הדיבידנדים, מחייבת גילוח של 25% מס רווחי הון ל IRS.

כמובן שיתכן שאני טועה כאן.
 
תודה רבה על כל התגובות. ישנם מס' נושאים שחזרו בתגובות ולכן אני אחלק את התגובה שלי לפי נושאים:

אג"חים

ממשלתי או קונצרני? בארץ או בחו"ל?

לגבי אגח ארוך מול מניות. יש הגיון בכל דבר, אבל אתה צריך לדעת אם אתה רוצה מניות או אגח ואיזה סוג ולמה.
למה?
למה לא אג"ח ארה"ב? האם אתה מבין שאנחנו מדינה קטנה ופגיעה עם דירוג הרבה יותר נמוך מארה"ב/מדינות מפותחות באירופה? אולי כדאי אג"ח ארוך כמו TLT (אג"ח ממשלתי אמריקאי ארוך) או EDV (אג"ח ממשלתי אמריקאי ארוך בטירוף שמהווה משקולת נגד מאוד חזקה נגד המניות והוא מסוכן בערך כמו מניות)?

מודה ומתוודה שאיני מבין יותר מדי באג"חים. כרגע האג"ח בתיק שלי מהווה את העוגן הסולידי בתיק. אין ספק שאג"ח של ממשלת ארה"ב יותר בטוח אבל מצד שני הוא מגלם בתוכו סיכון מט"ח מה שהופך את האופציה הזאת לפחות סולידית ולכן העדפתי להישאר באג"חים הישראלים.
אג"חים קונצרנים / אג"חים ארוכי טווח הם מבחינתי סוג של תחליף למניות (סיכון גבוה, תשואה גבוהה) אבל כמו שאמרתי אני לא מתיימר להבין בזה יותר מדי. מלבד התיק המפורסם של הארי בראון רוב התיקים שנידונו פה בחרו שלא להשתמש באופציה הזאת כתחליף למניות. בסופו של דבר הלכתי עם דעת הרוב אבל אולי כמו שמשקיע מתחיל כתב זו דווקא אופציה ראויה ועדיף לחלק את פלח המניות בין אג"חים מסוכנים למניות?

IRA
לא בIRA ישראל.
לא הכרתי את האופציה הזאת, תודה! סכום הכסף בקופת הגמל שלי נמוך מ-100,000 ש"ח, מה שאומר שדמי הניהול הם 0.5% לעומת 0.33% שאני משלם כרגע, לכן האופציה הזאת כרגע לא על הפרק.

Mutual fund Vs ETF
במס' מקומות ציינתי אפשרות של קניית mutual funds ולא ETF, זו טעות שלי.

פריסת החלק המנייתי ליותר מדי חלקים
אני מבינה את הרצון לפרוס את הפלח המנייתי למקסימום "חתיכות". אבל אני חוששת שריבוי קרנות, במיוחד למשקיעים חדשים, עלול להיות מקור לכאב ראש לא קטן. אל תשכח שתצטרך לאזן את המפלצת הזו מעת לעת, וככל שיש יותר קרנות האיזון נעשה לא רק מורכב יותר, אלא גם יקר יותר (יותר עמלות ק/מ ואפילו יותר מיסים).

בהנחה שהפיצול הזה נועד בסופו של דבר לסחוט עוד קצת תשואה עודפת (לקצור את פרמיית הערך למשל, או פרמיית הסיכון העודף במניות שווקים מתעוררים), כדאי לחשוב טוב אם התשואה הצפויה באמת מצדיקה הוספה של מימד של מורכבות לתיק (ולשקלל את עלותו כנגד התועלת).

אני לא רוצה להזכיר ני"ע ספציפיים, אבל בעיקרון כלל האצבע הוא מקסימום נכסים במינימום ניירות. הסברתי בכמה פוסטים בבלוג איך לעשות את זה. אני חושבת שלפשטות יש יתרון משמעותי. בהמשך, אחרי שתשתפשף קצת, תוכל לבחור ניירות "עוגן", ולהטות את התיק לכיוון פרמיית הערך, פרמיית הגודל, וכן הלאה.

כשאני מסתכלת על התיק, אני חושבת לעצמי, למה לתת משקל יתר לסקטור הנדל"ן מעבר למשקלו בשוק המניות הגלובלי? או למה להבחין בין שווקים מפותחים לשווקים מתעוררים, כשיש ניירות שמאפשרים להשקיע כך בעת ובעונה אחת?

i can't stress this enough - לעמלות מסחר יש השפעה אדירה על התשואה שלך לאורך זמן. בניגוד לתשואה שהשוק יניב, עמלות זה משהו שאתה יכול לשלוט בו לחלוטין.

לדעתי, תיק שמכיל מספר רב של נכנסים אשר הם גם ישראליים וגם אמריקאים הוא תיק המורכב על יתר המידה. לא רק שאתה צריך לשמור על אלוקציה קבועה בין כולם, תצטרך גם להמיר ש"ח לדולר כל פעם וזה רק מסבך את העניינים.
-תוכל להשיג את כמעט אותה חשיפה של קרנות העולמיות עם VTI + VXUS עם ההקצאה בין היבשות שמתאימות לך + דמי ניהול נמוכים בהרבה והמדיניות היא רק להוריד אותם. ג"נ: מחזיק את שניהם.
הפיצול בין קרנות ישראליות וזרות נראה לי כמו בלאגן שנובע מחוסר החלטיות. סיכוי טוב שתרצה לעשות שינויים בעתיד כשדעתך תתקבע יותר ותרצה לפשט את הכפילות. זה יעלה במס אם יהיו לך רווחים.
ההערה הזאת חזרה הרבה פעמים ואני נוטה לקבל אותה. הבעיה העיקרית שלי בהשקעה בבורסה בארה"ב היא מס ירושה. המס העתידי הזה עלול לכפות עלי בעתיד מכירת נכסים ואז כל התשואה העודפת תיעלם. ראיתי שהרבה אנשים החליטו בכל זאת להשקיע בבורסה בארה"ב, אז האם אתם חושבים שאני נותן משקל יתר לסיכון זה?

REIT, שווקים מתעוררים, מניות small-value וזהב
-ממה שידוע לי, ווליאם ברנשטיין מדבר על זה, אין הרבה הגיון בלהחזיק REIT בתיק ממוסה, וזה משום שההכנסות של קרן ריט מגיעות בצורת דיבידנדים וכן אתה תהייה חייב במס עליהם. קרנות ריט מחוייבות להפריש 95% מהרווחים שלהן כדיבידנדים (תבדוק אותי שלא אטעה אותך).
כשאני מסתכלת על התיק, אני חושבת לעצמי, למה לתת משקל יתר לסקטור הנדל"ן מעבר למשקלו בשוק המניות הגלובלי? או למה להבחין בין שווקים מפותחים לשווקים מתעוררים, כשיש ניירות שמאפשרים להשקיע כך בעת ובעונה אחת?
לא הכרתי את זה. בספר שאני קראתי הוא שכח להזכיר את זה :| בכל אופן, לפי מה שהבנתי הרעיון בהשקעה ב-REIT הוא להשקיע בנכס שיש לו קורלציה יחסית נמוכה עם שוק המניות. מה שאומר פחות תנודתיות (הצהרתי שתנודתיות רגעית לא מרגשת אותי אבל לצפות את העתיד זה לא אפשרי ולכן הקטנת השונות בתיק היא בהכרח דבר טוב) ותשואה עודפת ע"י rebalance.

- להחזיק קרנות/ETF של מניות Small Cap בתיק חייב במס זה לחלוטין לא יעיל כתוצאה מהTurnover.
לא הייתי מודע לזה, עכשיו הבנתי גם למה הסולדית אמרה שאני אשלם יותר מס בתיק מסוג זה.

- בהנחה שמס ירושה אינו סיכון גדול אני אשקיע ב-VTI+VXUS ואז באמת שאין טעם להשקיע בשווקים מתעוררים בנפרד. אם זה לא המצב אז אני לא רואה דרך אחרת להיחשף לשווקים אלו וזה עלול להתברר כפספוס.

תוכל לשכנע אותי (ואת עצמך כמובן) שבמקרה אמיתי של "קריסת הכלכלה העולמית" היחידות שלך בקרן הזו יהיו שוות משהו? מסיבות לא ברורות, גידור נגד סוף העולם זה משהו שמאוד מעסיק אותי, אבל אני לא מאמין שקרנות הזהב האלה זו דרך טובה לעשות את זה.
במקרים פחות קיצוניים זה אולי יעזור לשיכוך תנודתיות (ולכן הזהב מופיע בתיק הארי בראון), אבל אתה הסברת בעצמך שאתה מאוד רציונלי ולא הולך להתרגש ממשברים "סטנדרטיים", אז בשביל מה...
קיבלתי את ההערה, אני אחשוב על דרך אחרת להתמגן מפני סוף העולם :)
ובכל זאת, אולי שווה להשקיע מעט בזהב בדיוק מהסיבות שפירטתי בהקשר של REIT.






 
לא הכרתי את האופציה הזאת, תודה! סכום הכסף בקופת הגמל שלי נמוך מ-100,000 ש"ח, מה שאומר שדמי הניהול הם 0.5% לעומת 0.33% שאני משלם כרגע, לכן האופציה הזאת כרגע לא על הפרק.
סיכוי סביר מאוד שבצירוף "הוצאות ניהול השקעות" בקופה הנוכחית שלך (שלא יורדות כדמי ניהול אבל פוגעות בתשואת הקרן), אתה אפקטיבית עובר את ה-0.5%. תבדוק בדו"חות.
 
מלבד התיק המפורסם של הארי בראון רוב התיקים שנידונו פה בחרו שלא להשתמש באופציה הזאת כתחליף למניות
גם אצל הארי בראון אג"ח הוא לא תחליף למניות. הוא נועד לאיזון כי יש לו קורלציה נמוכה (אם לא שלילית) עם מניות. חלק האג"ח הוא חלק מגן בתיק הזה, לא חלק צומח.
 
אני מבינה את הרצון לפרוס את הפלח המנייתי למקסימום "חתיכות". אבל אני חוששת שריבוי קרנות, במיוחד למשקיעים חדשים, עלול להיות מקור לכאב ראש לא קטן. אל תשכח שתצטרך לאזן את המפלצת הזו מעת לעת, וככל שיש יותר קרנות האיזון נעשה לא רק מורכב יותר, אלא גם יקר יותר (יותר עמלות ק/מ ואפילו יותר מיסים).

בהנחה שהפיצול הזה נועד בסופו של דבר לסחוט עוד קצת תשואה עודפת (לקצור את פרמיית הערך למשל, או פרמיית הסיכון העודף במניות שווקים מתעוררים), כדאי לחשוב טוב אם התשואה הצפויה באמת מצדיקה הוספה של מימד של מורכבות לתיק (ולשקלל את עלותו כנגד התועלת).

אני לא רוצה להזכיר ני"ע ספציפיים, אבל בעיקרון כלל האצבע הוא מקסימום נכסים במינימום ניירות. הסברתי בכמה פוסטים בבלוג איך לעשות את זה. אני חושבת שלפשטות יש יתרון משמעותי. בהמשך, אחרי שתשתפשף קצת, תוכל לבחור ניירות "עוגן", ולהטות את התיק לכיוון פרמיית הערך, פרמיית הגודל, וכן הלאה.

כשאני מסתכלת על התיק, אני חושבת לעצמי, למה לתת משקל יתר לסקטור הנדל"ן מעבר למשקלו בשוק המניות הגלובלי? או למה להבחין בין שווקים מפותחים לשווקים מתעוררים, כשיש ניירות שמאפשרים להשקיע כך בעת ובעונה אחת?

i can't stress this enough - לעמלות מסחר יש השפעה אדירה על התשואה שלך לאורך זמן. בניגוד לתשואה שהשוק יניב, עמלות זה משהו שאתה יכול לשלוט בו לחלוטין. אז

dde20d88d78071562aa82a42ccf14331.jpg


:)
לדעתי,
אנשים מתייחסים נורא קשה לאיזון התיק. בוודאי לאיזון החלק המנייתי. הרי כל עוד השוק עולה התיק נמשך לאפיקים שנושאים יותר תשואה (וסיכון). לא בטוח שזה משהו רע, להפך.

אפשר פשוט להוסיף כסף חדש לאגחים. או כשעוברים את עמלות המינימום לאזן לאגחים מהמנייתיים שהרוויחו. אבל, אני לא חושב שהעלאה זמנית של יחס הסיכון/תנודתיות של החלק המנייתי שלי זה אסון.

אישית, אני מעדיף קרנות יותר צרות כי פחות מתאים לי להחשף לשווקים שאני לא מכיר, או לפחות משלה את עצמי שאני מבין. ובנוסף אני חושב שלמניות mid cap ו small cap מגיע משקל יותר גדול בתיק שלי משווי השוק היחסי שלהן. זה גם מעלה את הפיזור של התיק הן מבחינת הניירות, והן משטח את העקומה של שקלים לנייר.
 
סכום הכסף בקופת הגמל שלי נמוך מ-100,000 ש"ח, מה שאומר שדמי הניהול הם 0.5% לעומת 0.33% שאני משלם כרגע, לכן האופציה הזאת כרגע לא על הפרק.
למיטב ידיעתי המקסימום שתשלם הוא 0.25% להם ועוד0.1% ללאומי. ועם 50,000₪ כנראה שיש עוד אופציות לניהול עצמי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ס פיזור זמני השקעה שוק ההון 10
B זמני מסחר שוק ההון 10
Y קרנות פנסיה בעת רילוקיישן זמני פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
P איזה מסמך קבלה לתת לפקדון זמני? פוסטים מאיכות נמוכה 0
ת הצעת מחיר במוסך שכתוב עליה "זמני- פרופורמה" למה הכוונה? אוף טופיק 2
Y אפיקי השקעה המתאימים לפני מעבר זמני לארה"ב? שוק ההון 7
M מספר "תעודת זהות" זמני עבור מומחה זר העובד בישראל? אוף טופיק 15
ליאת - איפה שיש רצון... תגידו, מה נסגר עם זמני המענה ההזויים בבתי ההשקעות? צרכנות פיננסית 6
liranviper תיק השקעות זמני במהלך תהליך למידה שוק ההון 25
N איך הוא הגיע למליון דולר אוף טופיק 0
ד האם הגיע הזמן להוציא את ההשקעות מהארץ? ואם כן, אז איך? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 145
בובין חוט-השני לאחר 5 שנים - הגיע הזמן להעלות שכר דירה? נדל"ן 21
ה הגיע הזמן לתת לכסף לעבוד ! יומני מסע אישיים 6
B הגיע הזמן לא? יוצא לדרך יומני מסע אישיים 9
מ הגיע הזמן לשתף יומני מסע אישיים 187
D הגיע הזמן לעזוב? התפתחות אישית 31
Shnizelia האם תוכנית מחיר למשתכן הגיע לכדי מיצוי? נדל"ן 61
O הכסף לא הגיע לwise צרכנות פיננסית 0
S האם תיק "כל העונות" הגיע לסוף דרכו? שוק ההון 5
A האם הגיע הזמן לשדרג את הארי בראון? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 15
גרהם כשמצחצח הנעליים מדבר איתך על מניות חמות, הגיע הזמן למכור שוק ההון 601
א עשיתי העברה בIB והכסף לא הגיע, יש מה לדאוג ? שוק ההון 11
E הגיע הזמן לביזנס- תיק התחלתי שוק ההון 17
S הינה זה הגיע - The social dilemma אוף טופיק 21
יבגני_ל האם הגיע הזמן לבחון מחדש אפיקי השקעה לטווח ארוך או שהכל יתאזן מחדש? שוק ההון 16
ק הגיע הזמן להגן על הפוזיציה? שוק ההון 75
ש הגיע הזמן להתחיל - בן 26 יומני מסע אישיים 119
נ פקודת לימיט בוצעה למרות שהמחיר לא הגיע לשם שוק ההון 5
קובי טורנהיים היום הגדול שלכם הגיע. אתם מתחילים להרוויח מההתנהלות שלכם צרכנות פיננסית 92
א תיק ההשקעות שלי הגיע ליעד שוק ההון 9
ה כמה שאלות בתחילת הדרך, כי הגיע הזמן להתחיל להשקיע שוק ההון 17
T הגיע הזמן להשקיע את תקבולי החתונה - אשמח לקצת סדר בבלאגן שוק ההון 3
ט הגיע הזמן לקחת אחריות. יומני מסע אישיים 1
ג'וליאן הגיע לידי סכום כסף גדול - להשקיע את כולו בבת אחת או להפקיד ע"ב חודשי? שוק ההון 12
Zach Moshe למה העברת סוויפט לוקחת עוד 2 ימי עסקים *אחרי* שהכסף הגיע לבנק בארץ? צרכנות פיננסית 8
U עשיתי בלאגן, הגיע הזמן לעשות סדר שוק ההון 14
Y ביטוח בריאות - הגיע הזמן צרכנות פיננסית 5
S עוד צעיר הגיע :-) שוק ההון 28
c881 אז הגיע היום שנאלצים לקחת משכנתה יומני מסע אישיים 24
Zohar איך יודעים שהתשואה על האג"ח הגיע לקצה גבול יכולתו? ושאלה בנוגע לאיזון תיק הארי בראון שוק ההון 2
ח מחפש אקסל למעקב אחרי תיק השקעות אוף טופיק 1
מ תיק ראשון - צעדים אחרונים שוק ההון 5
NightStyle העברת תיק מ-IB לבית השקעות ישראלי שוק ההון 0
D דעתכן.ם על הרכב תיק ראשוני שוק ההון 6
ל עזרה בנושא פתיחת תיק עוסק פטור אוף טופיק 3
L התייעצות על תיק קיים שוק ההון 11
O תיק השקעות משפחתי שוק ההון 11
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
C הייטקיסטים - איך אתם מתמודדים עם תיק השקעות ריכוזי בעקבות RSU? שוק ההון 12
ס האומנם - "במקרה חירום, תיק ההשקעות שלך יהיה הדבר האחרון שיעניין אותך" אוף טופיק 40

נושאים דומים

Back
למעלה