• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

האם לאירופאים קל יותר ?

לא אוהב להיות קטנוני אבל הים רחוק משעת נסיעה מהרבה יישובים בארץ (מצפה רמון, פתחת ניצנה) :)
התקלת אותי...
מצפה רמון לים המלח או לאילת- שעה וחצי.
תסתכל על המרחק של רוב הגרמנים מחוף הים (אבל יש להם יותר קרוב בהולנד).
זה קשור לזה שכשהמנקה של הבנין שלך, או הגנן, מרויח לפחות כמוך, לפעמים עדיף לך לעשות את הדברים בעצמך ולא לשכור כוח עבודה זול.
מנקה לוקחת בסביבות 50-60 לשעה, יותר מרוב השכירים בארץ. בזמנו ראיתי סקר שהראה שאחוז המשתמשים במנקה בארץ הוא בסביבות 20% ואני מניחה שזה לא שונה מגרמניה.
רובם לא יצטרכו לנסוע 100 ק"מ לעבודה אלא אם יש להם עבודה במקצוע שדורש ממש לגור באמצע הסיטי. זה דוקא מאד דומה ללגור בבאר שבע, לעומת הדוגמה של עפולה שכתבה בת העמק
עפולה היא משק אוטרקי, רוב האנשים שם עובדים בעיר עצמה. זאת עיר קטנה אבל נבנתה מראש כמרכז המסחרי של העמק ולכן יש בה שפע של חנויות ומשרדים וגם בית חולים לא קטן. גם אנשים שגרים במעלות, רובם לא נוסעים יותר מ-50 ק"מ לעבודתם (א.ת. תפן, א.ת מעלות, א.ת. קרית ביאליק, בי"ח נהריה ועבודה מקומית). נראה לי שברוב המקומות בארץ לא תמצאי רבים שנוסעים למרחק גדול לצורך עבודה כי בכל זאת רוב האנשים מעדיפים לסנכרן בין מקום המגורים לעבודה.
הכניסה עולה 2 יורו, יש לך מלתחות ושירותים נקיים, והמון מרחב. אף אחד לא עולה עליך. לא בגלל שהם יותר מחונכים, תאמינו לי, אלא בגלל שאף אחד לא יושב יותר קרוב מעשרה מטר ממך.
זה כן בגלל החינוך, או לפחות בגלל התרבות. וכמובן שאם מגיעים עשרה אנשים ביום לחוף האגם אז הם יכולים להרשות לעצמם להתפרס על מרחק כזה. ואולי מגיעים מעט באופן יומיומי כי בכל זאת 2 יורו ליום זה לא מעט כסף.
 
בניגוד למצב עם סוריה, אין לך גבול ביהודה ושומרון ויש לא מעט מקומות בהם אין מחסום ומספיק פניה אחת לא נכונה כדי להגיע למקומות לא רצויים.
נקודה טובה. אבל עדיין, זה די אירוני בהתחשב בעובדה שעזה היא בהחלט מגודרת ולבית ליד אין לגוגל שום בעיה לעשות מסלול מת"א.
וכאמור, זו מפה לא מערכת ניווט לווייני. הבדל של שמים וארץ.
 
לא אוהב להיות קטנוני אבל הים רחוק משעת נסיעה מהרבה יישובים בארץ (מצפה רמון, פתחת ניצנה) :)
נכון שממצפה רמון יקח יותר משעה להגיע לים, אבל בכמה מקומות בעולם אפשר תוך שעתיים נסיעה להגיע לים המלח, לשנרקל אלמוגים בים האדום(אילת/סיני), או לחוף ים תיכוני? והמקום עצמו מדהים ביופיו...
דווקא מצפה רמון מוכיח את הנקודה
אם כבר משהו חסר פה זה 250 ק"מ של מסלולי סקי, בקטנה ככה
 
סליחה שאני מתפרץ, כרגע את בגרמניה ?
כרגע אני לא בגרמניה. יש מגפה כלל עולמית ולכן אני בביתי אשר בארץ. בזמנים רגילים אני מחלקת את זמני. בני משפחתי הקרובים לי עד מאד נמצאים בגרמניה, שם הם נולדו וגדלו ומעולם לא גרו כאן. יש לי חברים טובים מאד בגרמניה (בכל מיני מקומות), שחלקם נולדו וגדלו בגרמניה, וחלקם גדלו במקומות אחרים באירופה ועברו לגרמניה בבגרותם. את השיחות האלה עשיתי איתם מיליון פעמים D:
 
כרגע אני לא בגרמניה. יש מגפה כלל עולמית ולכן אני בביתי אשר בארץ. בזמנים רגילים אני מחלקת את זמני. בני משפחתי הקרובים לי עד מאד נמצאים בגרמניה, שם הם נולדו וגדלו ומעולם לא גרו כאן. יש לי חברים טובים מאד בגרמניה (בכל מיני מקומות), שחלקם נולדו וגדלו בגרמניה, וחלקם גדלו במקומות אחרים באירופה ועברו לגרמניה בבגרותם. את השיחות האלה עשיתי איתם מיליון פעמים D:
מדהים. מברוק, הצטרפת לרשימה!
 
מבלי להתייחס להודעה שלך (מעניינת לקריאה), ממתי יש לנו בדיוק עובדים מסכנים כאלו?
סבא שלי היה צריך עזרה במספר תחומים (בהתחלה בגינה, אבל עם השנים בטיפול) והמחירים שהעובדים ה"מסכנים" האלו לוקחים הם מחירי שחיטה.
אולי בארה"ב זה שונה כי מקסיקו ליד ויש יחסי אמון (הבנתי שפעם היה כאן ככה עם עזה\רמאללה לפני שהחליטו לדחוף מקלות לקן הצרעות ולייבא טרוריסטים מלוב בשם השלום וההומניזם) אבל בישראל הכל יקר, גם ה"עבדים". יש להם בדיוק\כמעט בדיוק את אותם התנאים הכלכליים שיש לישראלים (מן הסתם גנן לא מרוויח את אותו השכר כמו מתכנת אבל הוא בהחלט מרוויח שכר בסדר גמור ואף גבוהה מכל מיני אנשים ישראלים. בטח מנכים וקשישים שחיים על קצבת זקנה\נכות ונואשים לשירותים הללו).
עד כאן! באר שבע מדהימה דווקא בגלל המדבר (והאקלים, בנגב ובגולן יש את האקלים הכי טוב ונעים בישראל. בניגוד לגועל נפש המיוזע במרכז, בנגב, בקיץ ה"לוהט" אשכרה קריר (אם אין לך בעיות בבלוטות הזעה ובייחוד גישה למאוורר))! איך אומרים אנשים בינוניים וסבירים? זה לא החום- זה הלחות.

אתה תתפלא לגבי העובדים המסכנים. עד שאין לך, אתה לא מבין שהם קיימים. אני זוכרת את הפעם שהיינו בבית קפה קטן בכפר ושהבנתי שבעל הבית, אשתו והמלצרית שוטפים את הכלים, ושזה ממש מקובל, ושאין מאחור עובד זר / ערבי / אתיופי שעושה את זה ומנקה גם את השירותים.

לגבי המדבר - היובש מבורך. אבל אין ירוק :(
 
מה שהכי מעניין זאת בגדול המנטאליות, ולאחר מכן משתנים כגון הומוגניות אתנית או גאוגרפיה שביחד מהווים את התשתית לכל שאר הקשקושים הנחמדים
אבל ברגע שתעבור לשם אתה בעצם מבטל את אותה הומוגניות אתנית.
 
ליתר ביטחון פתחתי גוגל מפה וממצפה רמון זה שעה ו48 דק' לים המלח וכשעה לים התיכון. אבל כן, צריך לעבור דרך חאן יונס, ייתכן וזה קצת מוריד...
נו! זו ממש רמאות!
דרך חאן יונס... טוב שלא בדקת לחוף המערבי בסיני :)
בכל מקרה, לפי ניווט ברכב גוגל מפס:
מצפה רמון-אשקלון=מצפה-אילת=שעה ו-45 דק'
רוביק דנילוביץ' הבטיח חוף ים בבאר שבע... מה קורה עם זה?

נכון שממצפה רמון יקח יותר משעה להגיע לים, אבל בכמה מקומות בעולם אפשר תוך שעתיים נסיעה להגיע לים המלח, לשנרקל אלמוגים בים האדום(אילת/סיני), או לחוף ים תיכוני? והמקום עצמו מדהים ביופיו...
דווקא מצפה רמון מוכיח את הנקודה
אם כבר משהו חסר פה זה 250 ק"מ של מסלולי סקי, בקטנה ככה
אין ספק! אני אוהב מאד את נופי הארץ...
ומשתדל לא להשוות בין יופי של מדינות כי בכל אחת נמצא חן
משוגעי המדבר יגידו לך שיש אחלה דיונות לסנדבורד בארץ
חובב מושבע של חורף מושלג כמוני יגיד לך שאין על שלג פלאפי אמיתי וכזה באמת אין בארץ... טוב, לא הכל מושלם!
אגב נופי המדבר ושלג, יש חורפים שבהם רואים מעט שלג בפסגות הגבוהות בנגב וברכס המלווה את הערבה (בצד הירדני)

אני זוכרת את הפעם שהיינו בבית קפה קטן בכפר
בכפר! פה טמון הקסם...
מספר הזרים בכפרים הוא אפסי...
בכל עיר גדולה באירופה המערבית/צפונית יש אחוז נכבד של זרים/מהגרי עבודה/פליטים שעושים את כל העבודות האלה בין היתר... די להיתמם... וגם באירופה יש כוח עבודה זול שמגיע מתוך אירופה (כמו למשל פולנים/לטבים וכו')... בקיצור עולם כמנהגו נוהג.
אפשרי לטעון שהחיים של הזרים במרבית המדינות האלו טוב משמעותית מהחיים של הזרים בישראל, אבל עדיין אי אפשר להשוות את זה ממש לחיים של המקומיים.

נראה לי שלא קראת מה כתבתי בתשומת לב. קודם כל, אף אחד לא דיבר על בעלי בתים שעושים הכל לבד והם בעלי ידיים טובות. דיברתי על זה, שגרמניה ככלל היא לא ארץ שתמצא בה בקלות עובדים בשכר זעום וללא תנאים סוציאלים, כמו שהרבה ישראלים ואמריקאים רגילים. זה לא קשור בכלל לידיים טובות, זה קשור לזה שכשהמנקה של הבנין שלך, או הגנן, מרויח לפחות כמוך, לפעמים עדיף לך לעשות את הדברים בעצמך ולא לשכור כוח עבודה זול. גם אנשים שעובדים בהייטק, כמו חברים וקרובי משפחה שלי, עושים את השיקול הזה.

שנית, כבר כתבתי שבמשפחה שלי הצעירים לא חולמים על דירה באמצע עיר גדולה. אבל המבוגרים ובעלי המשפחות יכולים לגור בבית (לא בדירה) במטרופולין בגודל של חיפה רבתי בלי מאמץ יוצא דופן. רובם לא יצטרכו לנסוע 100 ק"מ לעבודה אלא אם יש להם עבודה במקצוע שדורש ממש לגור באמצע הסיטי. זה דוקא מאד דומה ללגור בבאר שבע, לעומת הדוגמה של עפולה שכתבה בת העמק (ודוקא הייתי שם בקיץ האחרון ומבחינה תיירותית זה מקסים). מסיבות היסטוריות, גרמניה, בניגוד לצרפת, היא לא מדינה ממורכזת, ולכן יש הרבה מטרופולינים גדולים שיש בהם גם תעשיית הייטק ותעשיות מסורתיות, כמו שניסו לעשות בערי פיתוח בישראל ללא הצלחה. ההבדל הוא שאם תגור במקום כזה, לא תצטרך לנסוע רחוק לעבודה - זה מטרופולין גדול. תחפש למשל את Bochum, ואני מכירה עוד 10-15 אפשרויות כאלה לפני שמגיעים לפריפריה סטייל עפולה. בשבילי, באר שבע למשל היא מבאסת בגלל המדבר.

חופשות ליד אגם - אין לך מושג על מה אתה מדבר. אני לא מדברת על משהו בסגנון הכינרת. אני מדברת על היום יום בחוף שכונתי באגם קטן, שהרבה אנשים הולכים לשם במקום לשלם לבריכת שחיה. הכניסה עולה 2 יורו, יש לך מלתחות ושירותים נקיים, והמון מרחב. אף אחד לא עולה עליך. לא בגלל שהם יותר מחונכים, תאמינו לי, אלא בגלל שאף אחד לא יושב יותר קרוב מעשרה מטר ממך. זה בשכונה. אם תיסע עשרים דקות, תוכל להגיע לאגם "פראי" וכנראה תהיה חצי לבד. אם תיסע שלוש שעות, תוכל להגיע למקומות שתעשה בהם טיול רגלי של ארבע שעות ולא תמצא אף אחד גם בסוף שבוע. ולשאלתך, כן, אני מטיילת באמצע השבוע והרבה. זה נורא נחמד, אבל רוב האנשים לא יכולים להרשות לעצמם. אם תרצה לצאת לחופש, תוכל לנסוע ארבע חמש שעות ברכב ולהגיע למגוון של אתרים - ויש הרבה ביניהם שגם באמצע הקיץ לא יהיה לך עומס כמו בכנרת באמצע השבוע. מה שקרה כאן בקיץ האחרון, כשאנשים היו בארץ ולא ניתן היה ללכת במסלולים בצפון מרוב אנשים, קורה רק באתרים הסופר מתוירים ובניגוד למה שקורה כאן, יש שם עוד מבחר גדול. גם העלויות לא יהיו כמו לנסוע לעפולה לסופש - ובדקתי.

ובנוגע למה ששאלה בת העמק, בצפון גרמניה החופים אמנם אחרים, אבל בהחלט ניתן לרחוץ למעט נושא טמפרטורת המים שלא מתאים לים תיכונית כמוני. מה שמקסים זה שיש שם הרבה גורים של כלבי ים ואפשרויות להתנדב במעין בית מחסה לגורים שנפרדו מהאמהות שלהם. החופים הם חוליים כמו בארץ. גם בצפון פולין זה כך.

זה בסדר, לא צריך להגיד שהכל בישראל הכי טוב שאפשר. ישראל היא מקום נהדר לגור בו, וכמו שאמרתי, יש דברים שבהם גרמניה יכולה להתקנא בישראל ולהפך. כמו שכתבו כאן, לחיות במקום מסוים זה מאד שונה מלבוא לחופשות, ובדיוק בגלל זה אני בעד עצמאות כלכלית והחופש לנסוע לאט, בעונות זולות יותר, ולהנות מהטוב שבשני העולמות. למה לא. זה פשוט לא אותו הדבר כמו לעבור לגור בארץ אחרת, לתקופה ארוכה או לתמיד, עם כל הטוב והרע שבזה.

דווקא ההודעה שלך חיזקה את הטענה שלי שהכתיבה שלך היא סובייקטיבית מאד על החוויות שאת עברת ולא משהו כללי או שבכלל קשור לשאלה של פות"ש...
שוב ושוב את מעלה טענות רומנטיות, אין זה משנה אם באר שבע או עפולה זה הטעם שלך לעניין קלות ההגעה לעצמאות כלכלית..
ואגב חופשות אגם, יש לי מושג גדול מאד... ובגרמניה זה לא אידיאל בכלל.
גם גרתי בנורדריין וסטפליה תקופה קצרה וכן זה נחמד שיש שם מיני נהרות ואגמונים קטנים ואפשר בכיף לצאת מהבית עם קיאק לבילוי נעים, אבל גרמניה היא ממש לא פראית ולא ארץ טבע. אם כבר אז האזור שהזכרת הוא הכי רחוק מזה - הכי עמוס בנפשות והכי מתועש בגרמניה, שטוח מאד גם...
צפיפות האוכלוסין שם היא גדולה פי 1,35 מאשר בישראל (שבעצמה הפכה מזמן מארץ הקודש לארץ הגודש).
בקיצור הנושא פה לא עוסק איפה ניתן לטייל בקלות הכי קרוב לבית והאם אנחנו בעד או נגד באר שבע, אלא האם לאירופאים יש יתרון על ישראלים כשזה מגיע לעצמאות כלכלית - ולדעתי לא קיים יתרון ממשי שכזה.

ג"נ - נולדתי באירופה ועליתי לארץ, במדינה שופעת אגמים, ים, הרים, טבע פראי וצפיפות מהנמוכות בעולם, שלפי חוק לא תיקח מאף אדם כסף על גישה לטבע :)
 
התקלת אותי...
מנקה לוקחת בסביבות 50-60 לשעה, יותר מרוב השכירים בארץ. בזמנו ראיתי סקר שהראה שאחוז המשתמשים במנקה בארץ הוא בסביבות 20% ואני מניחה שזה לא שונה מגרמניה.
עפולה היא משק אוטרקי, רוב האנשים שם עובדים בעיר עצמה. זאת עיר קטנה אבל נבנתה מראש כמרכז המסחרי של העמק ולכן יש בה שפע של חנויות ומשרדים וגם בית חולים לא קטן. גם אנשים שגרים במעלות, רובם לא נוסעים יותר מ-50 ק"מ לעבודתם (א.ת. תפן, א.ת מעלות, א.ת. קרית ביאליק, בי"ח נהריה ועבודה מקומית). נראה לי שברוב המקומות בארץ לא תמצאי רבים שנוסעים למרחק גדול לצורך עבודה כי בכל זאת רוב האנשים מעדיפים לסנכרן בין מקום המגורים לעבודה.
זה כן בגלל החינוך, או לפחות בגלל התרבות. וכמובן שאם מגיעים עשרה אנשים ביום לחוף האגם אז הם יכולים להרשות לעצמם להתפרס על מרחק כזה. ואולי מגיעים מעט באופן יומיומי כי בכל זאת 2 יורו ליום זה לא מעט כסף.
אני חושבת שמנקה כאן לוקחת 50-60 שח לשעה, כי משלמים לה בשחור. אם היו מעסיקים אותה באופן חוקי, היית צריכה לשלם לה כ- 20% נוספים עבור הפנסיה וביטוח לאומי, רצוי שיהיה לך גם ביטוח תאונות אישיות בבית לאורחים (רוב הגרמנים שאני מכירה עושים את זה).
עפולה היא עיר קטנה יותר מב"ש, ולהבנתי עיקר מה שמתרחש שם, ותתקני אותי אם אני טועה, זה שהאוכלוסיה באזור מספקת שירותים זה לזה. כלומר - מעצם זה שאנשים גרים שם, יש מקומות עבודה. אני מכירה ערים בגודל של ב"ש שיש בהם גם מקום למתכנתים, תעשיית הייטק וכו', כך שאנשים עוברים לשם בשביל לגור ליד העבודה. יש גם אנשים שעובדים רחוק מאד - קרוב שלנו עבד במרחק של 4 שעות נסיעה ברכבת מהבית שלו, ושכר חדר וישן שם מדי פעם.

לגבי החוף - אז כשיש אגם יחסית גדול, ויש הרבה אגמים, אנשים נפרשים באופן טבעי כי אין טעם להדחף. אני מבטיחה לך שבאירועים שהייתי שלא היה מקום כמו בקרנבל, אנשים נדחפים יפה מאד, עושים פיפי בחדרי מדרגות של בניינים ומה שאת לא רוצה. לא מעט מגיעים באופן יומיומי, אנחנו היינו הולכים אחרי העבודה כמה פעמים בשבוע, וזה דרך אגב חניה למכונית ואת מקבלת את כל שירותי החוף, אז ההשוואה הנכונה היא לכנרת - יש קיוסק, יש שירותים מסודרים, יש חניה מסודרת, יש מציל בשעות מסוימות, יש מתקנים לילדים. יש שם גם חוגים לילדים בתוספת תשלום (בעיקר חתירה בכל מיני כלי שייט). פשוט יש מקום. צפיפות המגורים היא נמוכה משמעותית כי כל האזור בנוי כבתים פרטיים. שני יורו ליום צריך להשוות לשני יורו לשעה חניה בעיר (ולפעמים גם 4 יורו לשעה, במרכז). מי שלא רוצה יכול לחנות רחוק יותר וללכת כמה דקות ברגל.
 
נו! זו ממש רמאות!
דרך חאן יונס... טוב שלא בדקת לחוף המערבי בסיני :)
בכל מקרה, לפי ניווט ברכב גוגל מפס:
מצפה רמון-אשקלון=מצפה-אילת=שעה ו-45 דק'
רוביק דנילוביץ' הבטיח חוף ים בבאר שבע... מה קורה עם זה?


אין ספק! אני אוהב מאד את נופי הארץ...
ומשתדל לא להשוות בין יופי של מדינות כי בכל אחת נמצא חן
משוגעי המדבר יגידו לך שיש אחלה דיונות לסנדבורד בארץ
חובב מושבע של חורף מושלג כמוני יגיד לך שאין על שלג פלאפי אמיתי וכזה באמת אין בארץ... טוב, לא הכל מושלם!
אגב נופי המדבר ושלג, יש חורפים שבהם רואים מעט שלג בפסגות הגבוהות בנגב וברכס המלווה את הערבה (בצד הירדני)



דווקא ההודעה שלך חיזקה את הטענה שלי שהכתיבה שלך היא סובייקטיבית מאד על החוויות שאת עברת ולא משהו כללי או שבכלל קשור לשאלה של פות"ש...
שוב ושוב את מעלה טענות רומנטיות, אין זה משנה אם באר שבע או עפולה זה הטעם שלך לעניין קלות ההגעה לעצמאות כלכלית..
ואגב חופשות אגם, יש לי מושג גדול מאד... ובגרמניה זה לא אידיאל בכלל.
גם גרתי בנורדריין וסטפליה תקופה קצרה וכן זה נחמד שיש שם מיני נהרות ואגמונים קטנים ואפשר בכיף לצאת מהבית עם קיאק לבילוי נעים, אבל גרמניה היא ממש לא פראית ולא ארץ טבע. אם כבר אז האזור שהזכרת הוא הכי רחוק מזה - הכי עמוס בנפשות והכי מתועש בגרמניה, שטוח מאד גם...
צפיפות האוכלוסין שם היא גדולה פי 1,35 מאשר בישראל (שבעצמה הפכה מזמן מארץ הקודש לארץ הגודש).
בקיצור הנושא פה לא עוסק איפה ניתן לטייל בקלות הכי קרוב לבית והאם אנחנו בעד או נגד באר שבע, אלא האם לאירופאים יש יתרון על ישראלים כשזה מגיע לעצמאות כלכלית - ולדעתי לא קיים יתרון ממשי שכזה.

ג"נ - נולדתי באירופה ועליתי לארץ, במדינה שופעת אגמים, ים, הרים, טבע פראי וצפיפות מהנמוכות בעולם, שלפי חוק לא תיקח מאף אדם כסף על גישה לטבע :)
ממש לא טוענת שגרמניה זו ארץ טבע. אני טוענת שיש יותר מרחב, ולכן יש אזורים רבים שבהם יותר קל לקנות דירות ובתים, ואכן מי שרוצה לקנות במרכז פרנקפורט או מינכן יהיה בבעיה. אבל יש יותר ערים בינוניות, לעומת ישראל שהיא חבל ארץ מסביב למרכז ולגוש דן, וכל מה שלא שם נחשב בעיני אנשים כפריפריה. אני כן טוענת שלקנות בית בגרמניה יהיה יותר קל ביחס למשכורת שלי בישראל (שהיא גבוהה ממה שהייתי מרויחה בגרמניה במשרה דומה). יהיה גם קל יותר לקנות רכב ולצאת לחופש. יהיה לי גם יותר קל לחיות חיים סולידיים כי ארגיש יותר "רגילה" כשכאן אני טיפה "מוזרה". מצד שני, יש שם בעיות לא מעטות אחרות, ולכן אני גרה כאן ומאד מרוצה :) יש את המנטליות הגרמנית כמובן, אבל יש גם בעיות אחרות יותר אובייקטיביות כמו שיטת פנסיה גרעונית, בעיות במערכת הבריאות, אפליה מובנית מסוימת נגד נשים (שכמו אנטישמיות, אף אחד לא יודה בה), ועוד כמה נושאים שקצרה היד מלתאר. הטענה שלי היא שעלות בית היא רק פרמטר אחד ביחס לכל שאר הפרמטרים של עצמאות כלכלית. לכן אני מסכימה איתך שלא קיים יתרון ממשי לעצמאות כלכלית באירופה מכיוון שהכל שונה - רמת המשכורות, העלויות, הדברים עליהם יש צורך להוציא כסף. פות"ש משווה רק פרמטר אחד.
 
הבנתי.

יהיה לי גם יותר קל לחיות חיים סולידיים כי ארגיש יותר "רגילה" כשכאן אני טיפה "מוזרה".
בלי קשר לחיים סולידיים,
נראה לי בריא לעבוד על להרגיש נוח עם עצמך ללא תלות בסביבה.

עשי חייל ושאי הצלחה בכל אשר תפני
 
אבל יש גם בעיות אחרות יותר אובייקטיביות כמו שיטת פנסיה גרעונית, בעיות במערכת הבריאות, אפליה מובנית מסוימת נגד נשים (למה, אצל גברים הכל תותים?!) (שכמו אנטישמיות, אף אחד לא יודה בה), ועוד כמה נושאים שקצרה היד מלתאר.
ליטרלי שום דבר מזה זה לא משהו שלא נמצא גם בישראל. ובחלק מהמקרים, במידות יותר גרועות של חומרה. והייתי אומר גם בכל שאר העולם המפותח.
 
ליטרלי שום דבר מזה זה לא משהו שלא נמצא גם בישראל. ובחלק מהמקרים, במידות יותר גרועות של חומרה. והייתי אומר גם בכל שאר העולם המפותח.
אני חייבת שלא להסכים איתך. מבנה הפנסיה היום בישראל מצוין למי שדואג לעצמו ומבין את החשיבות של אי משיכת פיצויים וכו' וכו' - לא צריך להסביר כאן.

לגבי האפליה כנגד נשים, חייבת שלא להסכים איתך. כשקולגות שלי אומרים לי שלא ישקיעו בבנותיהן שבתיכון כי הן לא מיועדות להשכלה גבוהה ובמילא בסוף הן עובדות חצי משרה ולא קרייריסטיות, יש בעיה קשה משמעותית ממה שאתה שומע עליו בארץ. יש הבדלים משמעותיים מבחינת הזמינות של גני ילדים ויציאת נשים לעבודה, בהשוואה למשל לצרפת. בשוויץ זה הרבה יותר גרוע. זה לשרשור אחר.
 
הבנתי.
בלי קשר לחיים סולידיים,
נראה לי בריא לעבוד על להרגיש נוח עם עצמך ללא תלות בסביבה.
עשי חייל ושאי הצלחה בכל אשר תפני

קודם כל תודה. שנית, בגילי אני לא חושבת שיש בעיה עם מוזרות (לצערם של ילדיי שאך זה הפציעו מגיל ההתבגרות וחושבים שאני מביישת שאין דברים כאלה) - זה היה ציון עובדה. בדיוק כמו שהסולידית לא נמצאת באמצע עקומת הגאוס, גם אני לא ומסיבות אחרות, ובכל זאת, אני חשה ממש מצוין עם עצמי. התוצאה העיקרית היא שאני נמצאת בפורום הזה כי קשה לי למצוא בין חברי אנשים שאלה תחומי הענין שלהם, ואלה דוקא בדיוק הנושאים שעליהם היינו מדברים בארוחות צהריים בגרמניה :) איך הייתם נהנים מהשבוע שכולם כתבו תוכנות להשוואת ביטוחי רכב ורכוש D:
 
בגילי אני לא חושבת שיש בעיה עם מוזרות (לצערם של ילדיי שאך זה הפציעו מגיל ההתבגרות וחושבים שאני מביישת שאין דברים כאלה)
רק לנחם אותך, גם הבן שלי חשב ככה והיום הוא טוען שלא הבנתי אותו - הוא בכלל גאה בי :)
 
נו! זו ממש רמאות!
דרך חאן יונס... טוב שלא בדקת לחוף המערבי בסיני :)
XD
technically correct- the best kind of correct!



רוביק דנילוביץ' הבטיח חוף ים בבאר שבע... מה קורה עם זה?
אני לא גר שם 24\7 (בייחוד עכשיו כשעברנו לללמוד באופן מרוחק), אבל בגדול קורים דברים טובים. נבנו כבר פארקים ו"מיני אגמים" ובהחלט יש :
.youtube com/watch?v=KglEoy2_RwQ

אבל חוף ים זה יותר בכיוון של ספונג'בוב
media sbmania net/pictures/44b/363.pnG


אתה תתפלא לגבי העובדים המסכנים. עד שאין לך, אתה לא מבין שהם קיימים. אני זוכרת את הפעם שהיינו בבית קפה קטן בכפר ושהבנתי שבעל הבית, אשתו והמלצרית שוטפים את הכלים, ושזה ממש מקובל, ושאין מאחור עובד זר / ערבי / אתיופי שעושה את זה ומנקה גם את השירותים.
ספציפית לגבי מה קורה בבתי קפה אני לא יודע, אבל מה בדיוק מסכן בהם? גם האנשים האלו מקבלים לפחות,לפחות, שכר מינימום זכויות סוציאליות ועוד, בדיוק כמו כל ישראלי (ושוב, זה הרבה יותר מהמסכנים האמיתיים אצלנו בחברה שמקבלים קצבת רעב ואם היו לנו "עבדים" זה היה משפר להם את החיים משמעותית). (אבל, בכלל,אם מתחשבים בתשלום האמיתי להם אז זה כמו שתושבי מונקו ירחמו על עובדי עגלות ישראלים שנאלצים להשתכר רק 20 אלף יורו בחודש, כאשר בישראל הוא קונה דירה ב2 מליון אחרי 5 שנות עבודה. מילא הנורמיס שלא מצליחים לקלוט את זה, אבל כאן בסולידית?! זו הרי המהות של הבלוג)...

לגבי המדבר - היובש מבורך. אבל אין ירוק :(
דווקא מבחינת ירוק בעיר אין הבדלכזה קריטי עם ערים יותר במרכז, אבל כן, במדבר עצמו אין ירוק(אם כי טיילתי ביער שהם שתלו מחוץ לעיר והוא די נחמד), אך האקלים ממש מפצה על זה. השיעול החורפי שלי נעלם כלא היה אחרי שנתיים.
 
נערך לאחרונה ב:
אני חייבת שלא להסכים איתך. מבנה הפנסיה היום בישראל מצוין למי שדואג לעצמו ומבין את החשיבות של אי משיכת פיצויים וכו' וכו' - לא צריך להסביר כאן.
עדיין, שום דבר שאי אפשר למצוא במדינות אחרות. הדבר היחיד שישראל עושה יחסית שונה, זה שהיא דורשת מהעובדים השכירים שלה את אחד מאחוזי ההפרשות הכי גבוהים בעולם - 18.5%. בעוד שברוב המדינות שדורשים בהן מהאזרחים להפקיד, זה נע בין 8%-12% בדרך כלל.
זה ההבדל היחיד.
וגם בחו״ל יש מוצרים פנסיוניים להפקדות אישיות בסגנון ״קופת גמל להשקעה״ שאנשים יכולים לפתוח ולהפקיד לתוכם בעצמם את הכספים שלהם מהנטו. זו לא המצאה ישראלית.
מי שדואג לעצמו, מצבו הפנסיוני יהיה טוב בישראל או בחו״ל. אין שום סיבה שלא.
לגבי האפליה כנגד נשים, חייבת שלא להסכים איתך. כשקולגות שלי אומרים לי שלא ישקיעו בבנותיהן שבתיכון כי הן לא מיועדות להשכלה גבוהה ובמילא בסוף הן עובדות חצי משרה ולא קרייריסטיות, יש בעיה קשה משמעותית ממה שאתה שומע עליו בארץ.
זה כבר עניין של תרבות. לא שופט אותם על זה אם זה טוב או רע.
אני מזכיר גם ששם אין את הדגש על לעשות ילדים בכל מחיר. זה קטע מאוד ישראלי, שכל בחורה בת 18 חילוניה יודעת להגיד לך שהיא רוצה 3-4 ילדים.
 
יש בעיה קשה משמעותית ממה שאתה שומע עליו בארץ.
בעיה בעיני מי?

שוב, נראה לי שאת מתמקדת בתפל...
אם הממסד היה מגביל אדם לפי גזעו או מינו - הרי לנו בעיה
אם האדם עצמו בוחר בדרך כזו או אחרת - מה הבעיה?

שימי לב לנתוני עבודה באיחוד האירופאי לעומת הודו או סין...
דווקא במדינות כמו הודו בהן יש יחס מחפיר לנשים לכל הדעות, תמצאי יותר נשים עובדות במשרה מלאה ובעבודות "גבריות"
ומנגד, בסקנדינביה לדוגמא, בה יש מידת חופש גבוה יחסית לכולם ולימודים חינם לכולם - תמצאי שאחוז נכבד מאד מהנשים לא עובדות במשרה מלאה ובכן במגזרים שנחשבים ל"נשיים" מבחינה מסורתית - הוראה, סיעוד, טיפול וכו'...
אולי זה נובע מעצם החופש?
אדם שצריך לדאוג לבטחון כלכלי יעשה הכל
לעומת זאת אדם שבעיות כלכליות לא בראש מעייניו, יעשה מה שהוא אוהב..וכך יצא

אגב, דווקא בצפון אירופה את כן תמצאי נשים שעובדות כנהגות משאיות זבל ועובדות באתרי בניה וכרייה, וכן גברים רבים שעובדים בגני ילדים, הבחירות הן אישיות נטו ולא מבין איך אפשר להסיק מזה על המדינה עצמה.

אני מזכיר גם ששם אין את הדגש על לעשות ילדים בכל מחיר. זה קטע מאוד ישראלי, שכל בחורה בת 18 חילוניה יודעת להגיד לך שהיא רוצה 3-4 ילדים.
עוד נק' מבט מאד סובייקטיבית ומאד לא קשורה למציאות...
אם כבר אז בלי קשר לילדים - ישראלים אוהבים לדחוף את האף לעניינים של אחרים בכל תחום.
הסיכוי שמשהו ישפוט אותך בצפון אירופה על אורחות חייך נמוך משמעותית...
עם זאת, נראה לי שאם תעשה סקר בקרב בנות צפון אירופה בגילאי 20+ רובן המוחלט יגיד לך שכן ירצו ילדים... בעיניין הזה, לא יודע איך זה שונה מישראל או מכל מקום אחר בעולם - רוב בני האדם רוצים ילדים. מה הבעיה?
 
בעיה בעיני מי?

שוב, נראה לי שאת מתמקדת בתפל...
אם הממסד היה מגביל אדם לפי גזעו או מינו - הרי לנו בעיה
אם האדם עצמו בוחר בדרך כזו או אחרת - מה הבעיה?

שימי לב לנתוני עבודה באיחוד האירופאי לעומת הודו או סין...
דווקא במדינות כמו הודו בהן יש יחס מחפיר לנשים לכל הדעות, תמצאי יותר נשים עובדות במשרה מלאה ובעבודות "גבריות"
ומנגד, בסקנדינביה לדוגמא, בה יש מידת חופש גבוה יחסית לכולם ולימודים חינם לכולם - תמצאי שאחוז נכבד מאד מהנשים לא עובדות במשרה מלאה ובכן במגזרים שנחשבים ל"נשיים" מבחינה מסורתית - הוראה, סיעוד, טיפול וכו'...
אולי זה נובע מעצם החופש?
אדם שצריך לדאוג לבטחון כלכלי יעשה הכל
לעומת זאת אדם שבעיות כלכליות לא בראש מעייניו, יעשה מה שהוא אוהב..וכך יצא
אגב, דווקא בצפון אירופה את כן תמצאי נשים שעובדות כנהגות משאיות זבל ועובדות באתרי בניה וכרייה, וכן גברים רבים שעובדים בגני ילדים, הבחירות הן אישיות נטו ולא מבין איך אפשר להסיק מזה על המדינה עצמה.
עוד נק' מבט מאד סובייקטיבית ומאד לא קשורה למציאות...
אם כבר אז בלי קשר לילדים - ישראלים אוהבים לדחוף את האף לעניינים של אחרים בכל תחום.
הסיכוי שמשהו ישפוט אותך בצפון אירופה על אורחות חייך נמוך משמעותית...
עם זאת, נראה לי שאם תעשה סקר בקרב בנות צפון אירופה בגילאי 20+ רובן המוחלט יגיד לך שכן ירצו ילדים... בעיניין הזה, לא יודע איך זה שונה מישראל או מכל מקום אחר בעולם - רוב בני האדם רוצים ילדים. מה הבעיה?

אני לא מתמקדת בתפל, אני מתמקדת במה שמעניין אותי. ודוקא במדינות סקנדינביה הנאורות, יש הרבה אלימות כנגד נשים (שפחות מדוברת כאן), ואין אחוז נשים גבוה יותר בשכבות האקדמיה הגבוהות ובניהול בכיר בתעשיה. יותר מזה, חופשות הלידה הארוכות גורמות להרבה נשים לצאת ממעגל העבודה ולא לחזור לקריירה - כן לחזור למשרה חלקית. גם שם יש הרבה מחקרים על השוני בחלוקת הנטל של ההורות בין בני הזוג, כתלות בחסמים ובתמריצים רגולטורים. יותר מזה, גרמניה היא בעצמה לא מדינה אחידה. הגרמנים לא רואים בעצמם הומוגניים, וכל אזור יראה בעצמו שונה לחלוטין עם מאפיינים אחרים. גזענות מתחילה מבפנים, עוד לפני אנטישמיות. החברים שלי שגרים במזרח גרמניה לשעבר, באזור של דרזדן, מדווחים על גישה שונה לילדים ולעבודת נשים, שזה משהו שמלווה אותם מהקומוניזם. החברים שגרים בצד השני, טוענים שהם היחידים בכל הגן שבהם האישה עובדת ואינה SAHM. יותר מזה, בטח ששופטים את האחרים ושופטים אותם היטב. לי למשל הסביר ילדון בן 25 בגרמניה, שהוא חושב שזה לא בסדר שהילדים שלי נמצאים עם מטפלת עד שעה 17 כי ההורים צריכים להיות שם בשבילם, לפחות אחד מהם. אז אמרתי לו שמכיוון שאני הבוסית של הבוס שלו, כנראה שאם הייתי נשואה לו הוא זה שהיה הופך לעקר בית, ואז תיכף ראינו איך הגישה ההורית המנומסת הפכה לגישה פטריארכלית כשהוא נאלץ לטעון שלדעתו נשים צריכות להשאר בבית. *אני*, כאשה, לא מוכנה לגור במקום כזה וכשזו גישה תת קרקעית שעוברת מתחת לשולחן בכל מקום, גם אצל אנשים צעירים. מבחינתי זה בדיוק אותו הדבר כמו לגלות שאחד מהקולגות שלי מצביע למפלגה נאצית.

ואם נמשיך את הויכוח לכיוון שוויץ, אז החברה שלי שעברה לשוויץ אומרת שהיא הגיעה למקום נפלא, בעלה קיבל משרה מאד בכירה כמתכנת. הם שכרו בית באזור כפרי ממש מחוץ לעיר, והתברר לה שבכל האזור אין גנים לילדים לפני גיל 5. אני מתכוונת, ממש אין. בגיל 5 הם הולכים לשלוש פעמים בשבוע, שלוש שעות. היא מצאה את עצמה עם שני ילדים קטנים ובהריון, והיא לא הצליחה ללכת לבדיקות הריון כי לא היה לה איפה להשאיר את הילדים. לא רק שאין גנים מסודרים, אין בכלל מטפלות לגילאים האלה, שבהם הילדים באחריות האמהות באופן בלעדי. האמהות האחרות שומרות זו על ילדיה של זו, ובייביסיטר הס מלהזכיר - היא אמרה שכשהיא שאלה כמעט נידו אותה מגן השעשועים.

כל מה שאני אומרת, שמה שרואים מכאן לא רואים משם. שבישראל זוג צעיר ומשכיל = שתי משרות. בשוויץ זוג צעיר ומשכיל - לא תמיד שווה לשתי משרות. בדנמרק הבוס שלי לא הצליח לקנות אוטו כי המיסים היו כאלה שגם במשרה סופר סופר בכירה זה לא השתלם כלכלית. מבחינת המעבר המשפחתי, הבת של הבוס הזה, שהוא בריטי, עברה ממש התעללות והתנכלות בבית הספר הגרמני מצד הצוות בגלל שלא שלטה בגרמנית (מדובר על ילדה בתיכון!). וממש כרגע, האחיינית שלי במרכז גרמניה מספרת לי שהחברות שלה עזבו את הסמסטר הראשון באונ', כי הלימודים און ליין פשוט לא עובדים בכלל (טכנית), בניגוד למה שהחברות של הבת שלי מספרות לנו. חמותי רצתה ללכת לרופא עור והסתבר לה שיש תור לעיר במרחק של 150 ק"מ בעוד שלושה חודשים, והיא אפילו לא יודעת איך לשלם לרופא פרטי או להגיע לכזה. הרכבות מאחרות הרבה ובאזורים מסוימים אף אחד לא סומך עליהן. גרמניה שהיא לא באמצע פרנקפורט, מינכן וברלין היא לא בדיוק מה שמדמיינים אותה. ישראלים חיים עם איזה תמונה מאד ספציפית, של לחיות בברלין, איפה שהמילקי יותר זול, איפה שהתחבורה הציבורית קיימת ובזול, ששדה תעופה קיים במרחק סביר (וגם שם בלגן נוראי בשדה החדש), שיש הרבה מהגרים וסבלנות למהגרים. זה בדיוק מה שקרה בברקזיט, כשלונדון גילתה שיש עוד המון בריטים שהם לא ספרו עד אז, שלא אוהבים מהגרים, ולא רוצים גלובליזציה. אם שואלים איפה יותר קל לצאת לעצמאות כלכלית, אני לא חושבת שיש תשובה חד משמעית. השאלה למי - מה הנסיבות האישיות, איפה בדיוק, מה הכישורים ויכולת הפרנסה - וכל זה הם עניינים מספריים כלכליים גרידא, ומצד שני, מה חשוב לכל אחד מאיתנו (הנה, לי חשוב סביבה שרואה בשיוויון נשים ערך חשוב).
 
נראה לי שאם תעשה סקר בקרב בנות צפון אירופה בגילאי 20+ רובן המוחלט יגיד לך שכן ירצו ילדים... בעיניין הזה, לא יודע איך זה שונה מישראל או מכל מקום אחר בעולם - רוב בני האדם רוצים ילדים. מה הבעיה?
נתוני הילודה בישראל לעומת אירופה וצפון אמריקה שונים עמוקות. אפילו בניכוי הערבים והחרדים.
זה ממש לא כמו שנראה לך.
גם אחת מהשיטות למניעת הריון המועדפות עליהם היא עיקור - גם לגברים וגם לנשים. עושים את זה שם צעירים בני 20 בשיעורים דו-ספרתיים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D משכנתא 100% קל"צ נדל"ן 12
ג'וני לנד קל לתת ציפיות כלכליות קשה לעמוד בהם שוק ההון 4
Henchman34 האם קל גמל \ slice הגיעו לסוף הדרך? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
א בלבול קל לגבי מיסוי ריאלי לעומת נומינלי מיסים 1
Shnizelia יש סיבה למה לא לקחת משכנתא 100% קל"צ? נדל"ן 15
S כמה שאלות על קרן השתלמות IRA בסלייס (קל גמל לשעבר) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
S תיקון קל בדוח 135 שהוגש למס הכנסה מיסים 7
G תמהיל משכנתא, יותר מידי קל"צ? נדל"ן 5
S קל גמל (SLICE) האם בטוח לעשות שם קרן השתלמות IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 19
י קל גמל סלייס- סיכון? שוק ההון 361
I קופת גמל מתמחה בזהב - של Slice/קל גמל שוק ההון 3
ש בלבול קל - דיבידנדים שוק ההון 1
T IRA של קל-גמל לעומת מסלול מחקה מדד שוק ההון 4
M פרעון במסלול קל"צ מיד לאחר לקיחת המשכנתא נדל"ן 11
Omri. מה הסיפור של קל גמל? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 45
B קל גמל - קופת גמל מחקה מדד שוק ההון 18
י קל גמל שינוי דמי ניהול למקסימום כעבור שנתיים שוק ההון 10
G קל גמל צרכנות פיננסית 22
מ קל גמל IRA שוק ההון 27
ג כסף המיועד לרכישת דירה בעוד שנה. מוכן לספוג סיכון קל שוק ההון 43
ה סניף בנק לאומי קל גמל שוק ההון 14
A קל גמל IRA או מור השתלמות S&P 500 שוק ההון 38
the_newbie דרכים לעשות כסף "קל" מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 101
C דיכאון קל- איך מטפלים/כמה עולה פסיכולוג ? אוף טופיק 2
H חיסכון לכל ילד - קל גמל שוק ההון 1
M יותר קל בשניים ? ... מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 20
L המדינה שהכי קל להתעשר בה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 0

נושאים דומים

Back
למעלה