• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

שורט סקוויז במניות עם נפח שורט גבוה

אני חושב שזה הסוף של השורט סקוויז.
היום היה אמור להיות השיא, והמחיר לא עשה שום דבר חדש שלא נעשה בימים האחרונים. כבר שלושה ימים שהמניה נעה באותו טווח.
כל העולם ואשתו כבר שמעו על GME. כל מה שיש להגיד נאמר. כל הרעים vilified כל הטובים glorified.
לא נשאר עוד סיפור לספר. נשאר רק כסף לקחת כל עוד אפשר לקחת. ומי שימשיך לקוות לראות מחיר של 1000 דולר ימצא את עצמו לבד במערכה.
זה שהברוקרים מגבילים קניית מניות לא גורם לכך?
לפי מה שהבנתי RH לא נותנים לקנות יותר מ5 מניות, ומי שכבר בפנים מעל 5 לא יכול לקנות בכלל.
 
משהו שלא מסתדר לי. רובינהוד גייסה עכשיו בבהילות מעל מיליארד דולר מבנקים ומשקיעים. למה? אם הלקוחות שלהם היו כותבים את האופציות, היו בהפסד, ולא היו יכולים לשלם, אז רובינהוד הייתה חייבת לשלם לצד השני של העסקאות והייתה חייבת לגייס כסף. המצב אבל בדיוק הפוך. הלקוחות של רובינהוד מחזיקים אופציות ונמצאים ברווח ענק. לברוקר, שהוא לא צד לעסקאות, לא צריכה להיות שום בעיה. אז מה קרה בדיוק? הרי רובינהוד היא לא צד בעסקאות ורק מעבירה את הפקודות, נכון? ולמה המנכ"ל שלהם מתפתל בתירוצים חסרי היגיון בראיונות?
 
משהו שלא מסתדר לי. רובינהוד גייסה עכשיו בבהילות מעל מיליארד דולר מבנקים ומשקיעים. למה? אם הלקוחות שלהם היו כותבים את האופציות, היו בהפסד, ולא היו יכולים לשלם, אז רובינהוד הייתה חייבת לשלם לצד השני של העסקאות והייתה חייבת לגייס כסף. המצב אבל בדיוק הפוך. הלקוחות של רובינהוד מחזיקים אופציות ונמצאים ברווח ענק. לברוקר, שהוא לא צד לעסקאות, לא צריכה להיות שום בעיה. אז מה קרה בדיוק? הרי רובינהוד היא לא צד בעסקאות ורק מעבירה את הפקודות, נכון? ולמה המנכ"ל שלהם מתפתל בתירוצים חסרי היגיון בראיונות?

לכאורה, דרישות הmargin של המסלקה מרובינהוד עלו. לא ברור האם זה רק בגלל שכמעט כל החשבונות ברובינהוד בתחילו להחזיק במספר ניירות הנפיצים האלה שגם ככה כנראה שהmargin עליהם היה גבוה או שהמסלקה גם בנוסף העלתה את הדרישות לניירות האלה.
כך או כך, נוצר מצב שהבטחונות של הברוקר ביחס למסלקה לא מספקות ודורשות הפקדה נוספת של כסף.
 
אז מה קרה בדיוק? הרי רובינהוד היא לא צד בעסקאות ורק מעבירה את הפקודות, נכון? ולמה המנכ"ל שלהם מתפתל בתירוצים חסרי היגיון בראיונות?
האמת שהוא מסביר יפה, פשוט לצד השני קשה להבין וזה נשמע כמו תירוצים.

זה לא משנה אם זה אופציות, לונגים או שורטים, כל ברוקר צריך להעמיד בטחונות לבורסה עצמה או למסלקה בתלות בסך הפוזיציות (יתכן ובערך מוחלט) של הלקוחות שלו וסביר להניח שככל שהתנודתיות של הפוזיציות גבוהה יותר ככה הוא צריך לרתק יותר הון עצמי, אם הוא לא אז הוא בבעיה קשה.
בנוסף הוא צריך להעמיד סכומים נוספים בתלות במחזורי המסחר, יותר מסחר = יותר הון עצמי (לפחות ככה זה בארץ).
למי שמתעניין בכללים בארץ שאני מניח שהם לפחות דומים לכללים בחו"ל מוזמן לקרוא את החלק הראשון לתקנון הבורסה, פרק ב', סעיף 5 והלאה.

האמת שעכשיו הכל נשמע יותר הגיוני, RH בעצמם היו בחריגת בטחונות ונאלצו במהלך בזק לגייס 1B$, כנראה שבגלל זה סגרו להם את האפשרות לסחור במניות המדוברות.
 
זה לא משנה אם זה אופציות, לונגים או שורטים, כל ברוקר צריך להעמיד בטחונות לבורסה עצמה או למסלקה בתלות בסך הפוזיציות
איך זה לא משנה? למיטב הבנתי, רובינהוד לא מאפשרים מכירה בחסר או פוזיציות לא מגודרות באופציות. הבנתי גם שהם ביצעו מכירה כפויה להרבה פוזיציות שהיו במארג'ין. מה שבפועל יש ללקוחות שלהם זה מניות ואופציות call, שהם קנו. יש את הכסף של הלקוחות, שאיתו הם קנו את הפוזיציות. למה צריך בטחונות מעבר לזה? הרי הם לא חייבים שום דבר לאף אחד. חייבים להם.
 
הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו, זה אם הלקוחות מבצעים הרבה פעולות, ויש עסקאות שהן לא settled ויש אולי סיכון שהצד השני לא ישלם.
 
בניגוד למנכ"ל רובינהוד, שמתחמק ואומר דברים שקשה לי מאוד לראות את ההיגיון שבהם, מנכ"ל IB אומר את הדברים מפורשות ומספק הסבר ללמה הם חסמו את האפשרות לקחת פוזיציות חדשות. הוא נתן ראיונות לכמה רשתות ואמר את אותם הדברים:
1) הרצת מניית GME היא מניפולציה לא חוקית.
2) אם הם לא יעצרו את עליית המניה, זה ייצור תגובת שרשרשת, שתפיל ברוקרים, חברות סליקה ויכולה להכניס למשבר את כל המערכת הפיננסית.

יש כנראה מידה של צדק בדבריו, אבל השאלה היא למה זה תפקידם של ברוקרים ולא של הרגולטורים לבצע כזה שיטור של המסחר, להחליט מה חוקי ומה לא, ומי ירוויח ומי יפסיד מזה? הוא גם לא עונה מי הוא בדיוק פוחד שיפשוט את הרגל. הוא מדבר תמיד על המערכת בכללותה. הוא אמר אבל שהם סגרו את הפוזיציות באופן כפוי באלפי חשבונות של לקוחות שהיו בשורט והפסידו הרבה מהמצב.
 
הי,

מקווה שזה בסדר שפתחתי ת'רד חדש, אם לא אז אשמח אם תוכלו להעביר לקיים, אבל בקיים יש הרבה דיבורים כלליים מסביב ופה רציתי לשאול דברים קצת יותר ספציפיים, קונקרטיים ופרקטיים.

אני מנסה להבין מה הסיכויים להפסיד פה (יש לי כמה תרחישים משלי ורציתי לראות אם יש תרחישים אחרים שאני מפספס):

עובדות\השערות והמצב הנוכחי:
1. יתרת שורט של 120% עם מחיר מניה של מעל 300, נכון למה שפורסם על ידי חברת S3 (אולי פייק).
2. ניסיון של השורטיסטים להתכסות יעלה להם המון, ויכול להטיס את מחיר המניה במידה ולא ימצאו קונים.
3. אם אני מבין נכון, בגלל המחיר הגבוה של המניה עלות ההשאלה גבוהה, אז גם אם השורטיסטים לא מקבלים מרג'ין קול הם צריכים דחוף לסגור את הפוזיציה.
4. גם אם נגיד והם מצליחים להתכסות 80%, הם יעלו את המחיר כל כך הרבה שהעלות של להחזיק את השורטים על ה20% שנותרו תהיה כזו גבוהה שהם עדין יצטרכו לקנות את המניות של כולם.
5. כל שעה מצטרפים לרדיט אלף משתתפים חדשים.

turnaround story:
1. יש סברה שהחברה תכריז על תכנית restructuring בקרוב מאוד ותגייס הון במחיר המניה המנופח. זה יוריד פשיטת רגל מעל הפרק.
2. הבעלים של החברה קנה אותה בכמה עשרות מיליוני דולרים והמניות שלו שוות עכשיו כמה מיליארדים. הוא יכול להזרים לחברה הלוואת בעלים והיא לא תפשוט רגל בשנים הקרובות.
3. לחברה יש קהל עצום של אנשים שהיא יכולה לבקש מהם לקנות משהו והם יעשו את זה, בסגנון למכור טקילה או flamethrower כמו אילון (יש מעל 6 מיליון משתתפים ברדיט והמספר הזה עולה מהר מאוד).
4. ככל שעובר הזמן, חוזי השכירות על הסניפים נגמרים והחברה יכולה לבקש הנחה בשכירות ולא להמשיך להחזיק סניפים מפסידים.
5. החברה יכולה להוריד את כולם מהעץ על ידי הנפקה של מספיק מניות כדי שהשורטיסטים יוכלו להתכסות, אבל במחירים מופקעים, מה שיזרים לחברה הון עתק במזומן, שבתקווה ישמר את מחירי המניות הנוכחיים, אבל גם אם לא, יוכל לתמוך בלסובב את החברה למשהו חדש ומוצלח. היא יכולה גם לעשות הסכם עם אחד השורטיסטים כדי שרק הוא יצליח לצאת בתמורה להרבה מאוד כסף. היא יכולה גם לקבוע תניות של no sale על מניות בהנפקה למשך שנתיים ככה שזה לא יעזור לקרנות הגידור והמחיר יוכל להמשיך להיות מאוד גבוה גם אחרי ההנפקה.

מסחר:
המניה טסה היום 70%, אחרי כל העליות שהיו לה בתקופה האחרונה, ולמרות מגבלות משמעותיות מאוד על כמות הקניות שניתן לבצע ברובין הוד שהיא הפלטפורמה העיקרית שבה חברי הקהילה פעילים. לא ברור מה הייתה יכולה להיות התוצאה אם לכולם הייתה גם היום גישה בלתי מוגבלת.

בעוד כמה ימים החשבונות weBull וכל מיני אלטרנטיבות יסתדרו ואנשים יוכלו לחזור ולסחור במניה.

מה יכול להשתבש
0. הדבר הכי מטריד הוא שיכול מאוד להיות שחלק מהמשתתפים הגדולים בסקוויז הם קרנות גידור, לא אנשים פרטיים מרדיט, והם כן ימכרו כשמתאים להם ולא יפעלו כחלק מהקהילה. אולי הם יורידו את המחיר מספיק בשביל להבריח אנשים פרטיים ובסוף השורטיסטים יוכלו להתכסות במחיר נמוך ואנשים פרטיים יפסידו הרבה כסף. זה הגיוני כי לקרן גידור אחת שנכנסת לסיפור הזה יהיה בקלות הרבה יותר כסף מאשר לקבוצה, גדולה ככל שתהיה, של ילדים שעושים YOLO עם דמי כיס. מצד שני לא נראה שקרן כזו תשאיר כסף על הרצפה, כמו שאמרנו קודם, אם בשביל להתכסות 80% צריך להעלות כל כך הרבה את המחיר אז המחיר של החזקה של ה20% הנותרים יהיה גבוה מאוד.

1. ראינו היום ווליום יחסית נמוך למה שציפו שיהיה (ככה הבנתי). אולי זה אומר שהשורטיסטים כבר התכסו? נשמע לא סביר לאור גודל הפוזיציה שהייתה להם והתנאים בשוק.

2. ראינו ברוקרים שמונעים קניה של המניות.

3. רגולטורים שעוצרים את המסחר במניה.

4. חדלויות פרעון ואנשים שלא מצליחים לקבל כסף מהברוקר מה שמבריח אנשים אחרים.


בקיצור, נשמע כמו סיטואציה מאוד טובה להיות בה, והסיכון התאורטי הוא 100% מכספי ההשקעה, אבל לא סיכון בלתי מוגבל. צמד שני האפסייד נשמע מאוד גבוה וסביר.

מה דעתכם?
 
לא יודע אם הסיפור הזה נכון וכמה ממנו נכון

על פניו נשמע כמו להיכנס לשדא קרב שבו כולם יורים זה על זה כדי להשיג זהב שמונך על הרצפה

אם נראה לך שתצליח להשיג את הזהב בלי לקבל כדור בראש? בהצלחה

לי לא נראה כמו משהו שהייתי רוצה לקחת בו חלק
 
טוב. ib פתחו את כל המניות למסחר.
למרבה הבאסה, עדיין אי אפשר לעשות שורטים בגלל ההגבלה של של הבורסה.
ההגבלה כרגע אם לא יחדשו עד יום שני. בקיצור, יום שני יהיה מעניין.
 
  • אהבתי
Reactions: ITS
בקיצור, נשמע כמו סיטואציה מאוד טובה להיות בה, והסיכון התאורטי הוא 100% מכספי ההשקעה, אבל לא סיכון בלתי מוגבל. צמד שני האפסייד נשמע מאוד גבוה וסביר.
הסיכון התאורטי הוא 100% מכספי ההשקעה וגם נשמע כמו סיטואציה מאוד טובה להיות בה..
יש מצב שאני צריך שיעורים משלימים בהבנת הנקרא?

לגבי המצב הנוכחי ומה שיכול לקרות:
מצב נוכחי: נשמע מבוסס בעיקר על שמועות / מקורות חצי אמינים / אנשים ברדיט שכל הכסף שלהם נמצא במניה ויש להם אינטרס חזק שאנשים ימשיכו לקנות ולהחזיק (אולי כדי שהם יוכלו לצאת מהפוזיציה או כדי שהם יוכלו להמשיך להרוויח על הנייר מהעליות)
מה שיכול לקרות: תיארת רק תרחיש אחד שבו אתה עלול להפסיד הכל, בפועל יש עוד הרבה תרחישים כאלה (או לחלופין תרחישים בהם תפסיד רק חצי מההשקעה, או סתם תרוויח פחות מאשר המדד). אני לא אמנה את כולם, את חלקם כבר פירטו בשרשור העצום שכבר קיים בנושא.
 
בזבוז זמן מוחלט לנסות לנתח ולחשב את הטירוף הזה.
הדבר היחיד שיודעים כרגע זה שהמחיר מנופח וסביר (אבל לא ממש בטוח, שום דבר לא בטוח שם) שמתישהוא הוא ירד.
זהו. כל השאר, באמת חבל על הזמן בנסיונות ניחוש וחישובים.
 
מרגיש כמו זמן טוב לקנות סנופי
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
2) אם הם לא יעצרו את עליית המניה, זה ייצור תגובת שרשרשת, שתפיל ברוקרים, חברות סליקה ויכולה להכניס למשבר את כל המערכת הפיננסית.
@אורי ג. יכול להיות שאתה או מישהו אחר קרא מידע על כמה באמת זה היה קרוב לזה ואם זה היה סיכון ממשי כמו שהברוסות מנסות לצייר את זה(בכל זאת יש להם אינטרס לשמור על עצמם ולהוציא את עצמם טובם לתקשורת בו זמנית)?
אדם רשם פה שיש מישהו שדיווח שאופציות שמכר נקנו ב2800 דולר לפני עוד סירקט ברייקר, אם המחיר היה קופץ לטווח הזה זה היה יוצר דומינו מפולת שהיה מגיע עד הבורוסות עצמם?
 
הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו, זה אם הלקוחות מבצעים הרבה פעולות, ויש עסקאות שהן לא settled ויש אולי סיכון שהצד השני לא ישלם.
כן, זה כנראה חלק מהעניין.
צריך לזכור שבכל עסקה (גם סתם קניה של מניה), הסליקה מתרחשת רק אחרי 3 ימים.
הברוקר צריך להעמיד בטחונות עד שהסליקה עוברת,
הבנתי שרובין הוד גמרו את כל הכסף הזמין לביטחונות גם בגלל שהם חילקו יותר הלוואות לחשבונות מרג׳ין, אבל מודה שלא התעמקתי בנקודה הזאת.
 
דעה לא פופולארית:
אין כאן שום מלחמה בין דורית, אין שום כעס בקנה מידה גדול וה- dumb money הוא רק כלי.

אף אחד לא יודע מי האנשים שעומדים מאחורי הפוסטים ברדיט, חלקם עם עשרות אלפי קרמה ונפתחו בימים האחרונים. אף אחד לא יודע מי האנשים ש"מדליפים" לתקשורת. אף אחד לא יודע מה הסיבה האמיתית להפסקות המסחר החד/דו כיווניות. אף אחד לא יודע מהן באמת פוזיציות השורט של החברות הגדולות (ייתכן שמלבין קפיטל כבר נפטרו מכל פוזיצית השורט שלהם?!).

הדבר היחיד שאנחנו יודעים זה שיש קבוצה של יוזרים אנונימיים באינטרנט שמשלהבים retards לקנות מניה באמצעות הומור משובח.
https://www.youtube.com/watch?v=VSBvVZYyUaM
 
זה סופר מרתק מה שקורה שם בשבוע האחרון.
האם יש מקום בהשקעות סולידיות לנסות "לנצל" הזדמנויות כאלה?

ג"נ זה ממש לא ברוח האתר אבל קניתי כרטיס לוטו "משופר" - ניתבתי 15% מהתיק הממוסה אל מניות "WSB".
(מתוך המחשבה שבגלל שאני צעיר ואין לי התחייבויות כרגע אני יכול להרשות לעצמי את הסיכון.. נראה לי שאם WSB ינצחו בGME יהיה שם הרבה כסף חדש שהולך להכנס למניות "WSB" האחרות ולהקפיץ אותן)
בכללי גם אדם פרטי שמחזיק באינדקס של ראסל הושפע מזה. היום מדברים על כך שהירידות בשוק הן תוצאה של הנזלת פוזיציות לונג של קרנות הגידור כדי לכסות על השורטים. לא בטוחה שזה נכון, אבל טוענים שישנה השפעה גם על משקיעים סולידיים שלמשל בחרו מדד מוכה כמו הראסל ולמעשה בעקיפין סוחרים בעצק
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
G שורט על תעודה ממונפת שוק ההון 2
י תיאום לאינפלציה של רווח הון במכירה בחסר (שורט) - הוראות החוק והתקנות מיסים 6
I האם הבנקים עושים שורט על אגחי"ם בשוק ההון בשביל לתת משכנתאות? שוק ההון 10
ה שורט על אגח 10 שנים שוק ההון 7
ק למה לא להתחיל שורט על SPY שוק ההון 8
K קניית ETF שורט שוק ההון 14
C מישהו יכול לשפוך אור על שורט טרייד שפשטו את הרגל ? שוק ההון 211
וולפסון שורט על ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 12
R שורט על אג"ח ממשלתי במקום הלוואה שוק ההון 6
מ החזקת שורט לחמש שנים שוק ההון 12
amit מישהו מבין לעומק איך שורט עובד? שוק ההון 96
korma שורט בחשבון IRA שוק ההון 1
שמוליק קיפוד ביצוע שורט למניות RSU שוק ההון 55
U קיזוז רווח דיבידנד בחול כנגד הפסד במניות בארץ מיסים 8
א עצה לגבי השקעה במניות שבבים שוק ההון 44
Y בועת ההשקעות הפסיביות והשקעה במניות ערך (value) שוק ההון 10
M מסחר באופציות או מסחר יומי במניות - אופציה אפשרית? שוק ההון 0
א הונאה במניות פוסטים מאיכות נמוכה 5
O מה תכלס אני מקבל במניות? שוק ההון 9
כ הוצאה מוכרת דרך השקעות במניות או נדל"ן וכו'? (תכנון מס) (איך טראמפ עושה את זה?) שוק ההון 0
W היכן לסחור במניות? שוק ההון 19
R השקעה במניות ספציפיות ובקרנות מחקות מדד בארה״ב שוק ההון 11
ד איך משקיעים במניות ישראליות ללא בנק או בית השקעות ישראלי שוק ההון 11
G השקעה במניות בגרמניה - מסים מיסים 18
R שאלה לגבי קיזוזי רווח דיבידנדים והפסד ממסחר במניות מיסים 8
I תכנון תיק - טווח השקעה מינ' במניות שוק ההון 4
מ דמי ניהול במניות ערך קטנות שוק ההון 1
mk1 המלצה לספר/קורס להשקעות ערך במניות התפתחות אישית 2
I מדד הMSCI world לא מרוכז מדי במספר במניות ספציפיות? שוק ההון 10
Aslan באילו ימים / שעות הכי אידיאלי לסחור במניות ארה"ב ? שוק ההון 2
Aslan השקעה במניות דיבידנד בשלב צמיחה שוק ההון 15
C מסחר במניות ללא עמלה פוסטים מאיכות נמוכה 3
pita קיזוז הפסדים במניות מול רווחים בפוליסת חיסכון? מיסים 5
A גידור מניה חסומה -- הכרה במניות שמוחזקות מחוץ לברוקראז׳ לצורך margin שוק ההון 6
E מסחר במניות שלא מונפקות בניו יורק דרך מיטב דש טרייד שוק ההון 2
S למה אנשים משקיעים במניות (לא דיבידנד)? אוף טופיק 61
R חשבון ב-ETRADE לצורך מסחר במניות ESPP/RSU שהצטברו שם (על מנת לייצר פיזור) שוק ההון 110
S מישהו שם לב לעליות של 400%+ במניות של חברות שילוח המטענים בעולם? פוסטים מאיכות נמוכה 12
I כלכליסט: בלקרוק: "לא צפוי עשור נוסף של עליות במניות" פוסטים מאיכות נמוכה 17
ש צמצום סיכון במניות שוק ההון 6
ד הקשר בין חשיפה למניות לנכסים במניות? (בקופת גמל להשקעה) שוק ההון 1
ה השקעה פסיבית במניות בתל אביב פוסטים מאיכות נמוכה 20
D למה השקעה מפוזרת במניות נחשבת למסוכנת ביחס להחזקה ("השקעה") במזומן? שוק ההון 14
F להישאר במניות או להתרחב לאפיק נוסף? שוק ההון 13
י השקעה במניות או נדלן שוק ההון 91
פ כמה ישראלים סוחרים במניות בצורה ישירה? צרכנות פיננסית 3
י הדרכה טכנית להשקעה במניות שוק ההון 3
anonyshmeger דיון - "ראש בראש: השקעה פסיבית במדדי מניות מול השקעה במניות דיבידנד" דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 15
Y השקעה במניות בבנק\בית השקעות ישראלי\IB - עמלות מול אבטחה שוק ההון 1
ברק א. משמעויות מס במניות דולריות שוק ההון 0

נושאים דומים

Back
למעלה