(זו רק דוגמא לניחוש, מקווה שהרעיון ברור ולא תסקלו אותי)
נניח ביולוגים שלומדים חשמל, רובם לא אוהבים את הנושא (אחרת היו לומדים הנדסה), אין להם כלים מתמטיים לטפל בזה, וגם יש פחות מוטיבציה, כי זה לא ביולוגיה. חוצמזה שהרבה פעמים הופכים את הקורסים הללו (שמתקיימים בשנה ראשונה) לקורסים מסננים, כלומר לקורסים קשים.
אם מדובר בקרוס מסנן, עם 50% נכשלים, וכישלון משמעו לשלם מחדש על עוד קורס ולבזבז עוד מלא זמן, אזי ברור שאנשים יהיו מוכנים לשלם לפחות מאה שקלים לשעה לשיעור פרטי ממורה טוב.
אז נניח שאתה למדת חשמל במסגרת לימודי הנדסה, אתה יכול ללמד אותם, לא רק כי למדת ברמה יותר גבוה (מבחינה מתמטית) אלא גם כי אולי יש לך נקודת התייחסות אחרת לחומר, או שאתה מכיר כל מיני קיצורי דרך וכללי אצבע שימושיים, או שאתה יכול יותר בקלות להכינס לראש של המרצה ולהבין איך הוא כותב את המבחן.
כמובן שאם למדת חשבו אינפנטסימאלי במסגרת תואר במתמטיקה ואתה עכשיו בא ללמד חדו"א לכלכלנים, אז השמים הם הגבול.
מה שכן, צריך להתכונן היטב בבית, להשיג סיכומי שיעור וכו', מורה פרטי טוב לא רק יודע את החומר, הוא יודע מה הסטודנטים למדו בכיתה, באילו סימנים המרצה משתמש וכו', ומה נדרש במבחן.
אני מאוד אהבתי ללמד פרטי, והייתי גאה כאשר הסטודנטים שלחו לי הודעות אחרי המבחנים, אבל הפסקתי עם זה כדי להיות הוגן עם המנחה והמלגה שלי, שמצפים (המלגה דורשת) שלא אעבוד מחוץ לקמפוס.