• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

ירידה מהארץ

מצב
הנושא נעול.
הוא טוען שגדולים מהרמבם חשבו כך. משמע שזו הייתה תפיסה רווחת
באותה מידה גם עם דתי אי אפשר לדון על הדברים האלה כי הם חושבים כמו דתיים. זה טיעון שחותר תחת האפשרות להכיר את האמת
שאני למדתי את זה הבנתי שהכוונה שהראב"ד אומר לרמב"ם טובים ממך טעו בזה, אבל לא הכוונה שהם באמת היו טובים מהרמב"ם.... אלא כסוג של ביקורת אישית. (שזה מאוד נפוץ בין הראב"ד לרמב"ם)
אבל הרמב"ן כותב על קהילות בצרפת שהאמינו בגשמות הקל.
וזה שהיו שטעו זה לא אומר שהיה להם מסורת כזאת, בדיוק כמו שהיום יש רפורמים.... ובעבר גם היו קראים ועוד הרבה סוגים שאתה יוכל להסכים איתם, אבל לדעתי הם טעו.

ואפשר לדון אבל זה לא יהיה דיון ספציפי על מקרים ספציפיים אלא דיונים יותר מורכבים.
 
הצחקת אותי... לך תשאל את האזרחים הערבים...
בחוק אסור שתהיה אפליה. ישום החוק זה כבר סיפור שונה לחלוטין - בשביל זה יש בתי משפט.
אני לא מכיר חוק שמפלה אזרחים על בסיס דת- חוק השבות מדבר על איזרוח ולא על אזרחים קיימים. כך גם בשאר הדמוקרטיות - מעניין במיוחד בהקשר הזה הוא חוק המסגדים השווצרי שלמרות שמו בתיקשורת עיניינו הרישמי הוא ארכיטקטורה ודת לא מוזכרת בו.
אפילו חוק הלאום הישראלי - מטרתו היתה לעצבן את כולם ואין בו אפליה מעשית.
אז מוזר לי שאתם אומרים שזה אסור חוקית.
חוק ההתגברות ההוא היה מוגבל בתוקפו לחמש שנים.
דבר שני אתה מסביר יפה מאוד את החששות שלך
זה לא החששות הפרטיים שלי - זה מה שניקרא בצבא - חוקים שנכתבו בדם.
אילו עקרונות ואיזוני הדמוקרטיה והם לא נכתבו סתם.
בעיני חששות מוגזמים
מה בדיוק יעצור את התרחיש הזה ?
כמו שאמרתי - העקרונות האילו נילמדו מהניסיון - ונכתבו בדם. מישהו אחר (אתה?) כבר כתב ששיוויון זכויות לנשים הוא בכלל דבר חדש והושג במאבק.
להרוס זה קל, לבנות ולתקן זה קשה.
ומיעוט יכול ללכת לבג"ץ בדיוק כמו שהרוב הולך לבג"ץ
כולם יכולים ללכת לבגץ כל עוד יש תוקף לפסיקות שלו.
אם הממשלה (לה יש רוב בכנסת) יכולה לבטל את כל הפסיקות של בג״ץ אין מה ללכת לבג״ץ.
אם השופטים ממונים על ידי הפוליטקאים כלומר הקריטריון לתפקודם הוא עד כמה הם מרצים את הפוליטקאים - גם אז אין תועלת בבג״ץ.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
כן מי שיש לו רכב לא ממש אכפת לא באופן פרקטי מזה.
אכפת, אכפת.. כי זה מעמיס על הכבישים. כי זה סיבה לאנשים לקנות מכונית.
עוד מכוניות מעמיס על המדינה: עוד פקקים, בעיות חניה, זיהום אויר (תחבורה מזהמת יותר ממפעלים), הוצאת כסף זר ליבוא דלק, הגדלת התלות של ישראל בדלק זר, הוצאה על בנית כבישים, יותר כבישים זה פחות קרקעות פתוחות למשל לחילחול מיים לתהום - ועוד ועוד.
 
תביא לי משהו דתי עקרוני שהשתנה במצב קיצון, שפעם זה היה איסור גמור, והיום מי שחושב כך זה חשוך?
לא חסר דוגמאות, אפילו מעשרת הדיברות:
לא תעשה לך פסל וכל תמונה - היום בכל מקום תמונות של רבנים וקמעות, בדיוק מהסוג שהאיסור הזה בא לאסור.
לא תגנוב, לא תחמוד, לא תענה ברעך עד שקר - את זה בכלל שכחו לגמרי. תראה את נציגי הציבור שלהם.

זה מצחיק, אבל דווקא הערכים של החילונים נראים קרובים הרבה יותר לעשרת הדברות מאשר אלה של החרדים.
 
לא חסר דוגמאות, אפילו מעשרת הדיברות:
לא תעשה לך פסל וכל תמונה - היום בכל מקום תמונות של רבנים וקמעות, בדיוק מהסוג שהאיסור הזה בא לאסור.
יש בזה פלומס ענק בפוסקים איזה תמונה אסור, ואם כל תמונה של אדם,, אבל אף חד לא עובד לרב מדין אל,
לא תגנוב, לא תחמוד, לא תענה ברעך עד שקר - את זה בכלל שכחו לגמרי. תראה את נציגי הציבור שלהם.
לא יודע על מה אתה מדבר, אסור לגנוב אסור לחמוד ועוד. זה שיש אנשים שנכשלים בזה לא סותר שזה אסור, והם נכשלים בזה ולא אומרים שמותר,
ואם אתה מתכוון לקצבאות, ניצחת אותי אין לי מה לענות לך ;), אבל זה לא.
 
שאני למדתי את זה הבנתי שהכוונה שהראב"ד אומר לרמב"ם טובים ממך טעו בזה, אבל לא הכוונה שהם באמת היו טובים מהרמב"ם.... אלא כסוג של ביקורת אישית. (שזה מאוד נפוץ בין הראב"ד לרמב"ם)
אבל הרמב"ן כותב על קהילות בצרפת שהאמינו בגשמות הקל.
וזה שהיו שטעו זה לא אומר שהיה להם מסורת כזאת, בדיוק כמו שהיום יש רפורמים.... ובעבר גם היו קראים ועוד הרבה סוגים שאתה יוכל להסכים איתם, אבל לדעתי הם טעו.

ואפשר לדון אבל זה לא יהיה דיון ספציפי על מקרים ספציפיים אלא דיונים יותר מורכבים.
עוד דוגמא יפה זו הדרשה של רבי ישמעאל על כמות הפרשיות בתפילין. הוא הגיע למסקנה שיש 4 פרשיות על סמך שכתוב פעמיים טטפות ופעם אחת טוטפות. בגירסאות ספר התורה בימינו אין שום מופע של המילה טוטפות. ולכן ספר תורה שהיה פסול אז כשר בימינו. שלא נדבר על זה שהדרשה עצמה לא נכונה לפי ספר התורה שמצוי בידינו. ועל זה הדרך יש עוד דוגמאות על דרשות כאלה שאינן מבוססות על נוסח המסורה
 
תביא לי משהו דתי עקרוני שהשתנה במצב קיצון, שפעם זה היה איסור גמור, והיום מי שחושב כך זה חשוך?
אגב,החילוניות עצמה קיימת מעט מאד זמן. אז קשה לדבר על שינוי בחילוניות. היא בשלבי גיבוש. גם האיסור על הומוסקסואליות בחברה המערבית,ואולי גם הפלות הם בהשפעת הדתות האברהמיות.
 
אולי הדרת גברים?בקומפוס נשים
שוב - כבר דיברנו על זה. הפרדה יוצרת אפליה. קפיצת הדרך הביאה דוגמאות מתחבורה. אני זוכר שהיה קורס לגברים חרדים והובטח שיהיה מחזור שני לנשים- אבל בסוף המחזור של הנשים בוטל. הפרדה יוצרת גם בזבוז משאבים והורדת הרמה לכל אחד מהמגזרים.ֿ
לכן צינתי את אקדמיה להראות שאי אפשר להגיע לפשרה גם מצד חילוני,
כמו שלדמוקרטיה יש עקרונות שנלמדו בדרך הרעה (כמו שכתבתי לפני שניה לאליהו השני) גם האקדמיה התפתחה ולמדה מטעויות. נשים כמו מרי קירי ויונינה אלדר מקדמות את המדע ואם אתה בתכום שלהם ולא מדבר איתן אתה בבעיה.
אבל - כמו שכבר כתבתי - אפשר ללמוד באינטרנט או באוניברסיטה הפתוחה בלי להיות פיזית ליד אף אדם.
עריכה - איך לא שמתי לב - הפרדה זה אפליה. רוב החוקרים הם גברים. אם יונינה היתה מגבילה את עצמה ללמודים עם ו מ נשים בלבד היא לא היתה מגיעה לשום דבר, שום תרומה ושום ערך בויקיפדיה.
שפעם זה היה איסור גמור, והיום מי שחושב כך זה חשוך?
יש בעיקר את ההפך - כל נושא הצניעות וההפרדה המוגזמים הוא השפעה זרה. הביאו כאן תמונות מתחילת המאה ה20 של נשים וגברים ביחד בכותל וכו׳.
 
נערך לאחרונה ב:
עוד דוגמא יפה זו הדרשה של רבי ישמעאל על כמות הפרשיות בתפילין. הוא הגיע למסקנה שיש 4 פרשיות על סמך שכתוב פעמיים טטפות ופעם אחת טוטפות. בגירסאות ספר התורה בימינו אין שום מופע של המילה טוטפות. ולכן ספר תורה שהיה פסול אז כשר בימינו. שלא נדבר על זה שהדרשה עצמה לא נכונה לפי ספר התורה שמצוי בידינו. ועל זה הדרך יש עוד דוגמאות על דרשות כאלה שאינן מבוססות על נוסח המסורה
יש עוד 12 הבדלים סליחה תשע, שכנראה השתנה במהלך השנים הכתיבה.
אבל הס"ת לא פסול, כתובים כמו המוסרת שיש לנו, אבל אם נכתב הפוך זה לא פסול, (הרמ"א אורח חיים סימן קמג סעיף ד), בקיצור הלכה לא השתנה,
יש בעיקר את ההפך - כל נושא הצניעות וההפרדה המוגזמים הוא השפעה זרה. הביאו כאן תמונות מתחילת המאה ה20 של נשים וגברים ביחד בכותל וכו׳.
לא יודע האם היה מעורב, וגם א"כ זה לא שהיה מותר, כי בתערובת גומרה מדרבנן אסור מדין גדר.
 
עוד 12 הבדלים סליחה תשע, שכנראה השתנה במהלך השנים הכתיבה.
אבל הס"ת לא פסול, כתובים כמו המוסרת שיש לנו, אבל אם נכתב הפוך זה לא פסול, (הרמ"א אורח חיים סימן קמג סעיף ד), בקיצור הלכה לא השתנה,
מה עם ביטול מי המרים ועגלה ערופה?
או יבום
 
מה עם ביטול מי המרים ועגלה ערופה?
תוספתא מוסברת הסיבה לכך משום שהיא נעשית רק כאשר לא נודע מי הרוצח, ובתקופה זו היו רוצחים בגלוי (תוספתא סוטה פרק יד, הלכה א).
מי המרים לא זוכר כעת אני אבדוק
 
תוספתא מוסברת הסיבה לכך משום שהיא נעשית רק כאשר לא נודע מי הרוצח, ובתקופה זו היו רוצחים בגלוי (תוספתא סוטה פרק יד, הלכה א).
אחלה. אז היא משתנה בהתאם למצב. כמו גיל ההסכמה אצל החילונים
 
לא יודע על מה אתה מדבר, אסור לגנוב אסור לחמוד ועוד. זה שיש אנשים שנכשלים בזה לא סותר שזה אסור, והם נכשלים בזה ולא אומרים שמותר,
רוב החילונים לא מכירים הרבה חרדים וחרדלים ואלו שהם כן מכירים אלו נציגי הציבור שרמתם המוסרית הירודה גורמת לחילונים לפקפק עד כמה אמות מוסר כלשהן הן דבר שנחשב לנדרש בציבור החרדי והחרדלי.
ואני יודע שתגיד שהמנהיגים האמיתיים הם הרבנים ובכל שק יהיו תפוחים רקובים, אבל מה שאני מציג אלו האנשים שהם הפנים של הציבור החרדי והחרדלי כלפי שאר הציבור וחבל שכך.
 
מה עם ביטול מי המרים ?
מי המרים בדקו רק עם הבעל לא בעל בעילת איסור, ולכן
"אם עבר והשקה את אשתו ה"ז מוסיף על חטאתו פשע שגרם לשם המפורש שימחה במים לבטלה ומוציא לעז על מי סוטה שאשתו אומרת לאחרות שזינתה ולא בדקו בה המים והיא לא תדע שמעשי הבעל גרמו שלא בדקו בה." ולכן משהתרבו המנאפים ביטלו את זה,

עכשיו גם שביטלו, הם לא אמרו שלפני זה זה לא היה בסדר!
ועל העיקרון שהתורה נצחית ולא יכול לחול בה כל שינוי, עומד גם ר' יצחק אברבנאל, בספרו "ראש אמנה". הוא עוסק בשאלה זו בהרחבה, ותולה את התירוץ לקושי בהבחנה שבין נצחיות המצווה, התלויה ועומדת לעד, לבין השתנות המקרה, הגורם לכך שהמצווה אינה יכולה להתקיים. אולם, בחזור אל נקודת ההתחלה תשוב ותעמוד המצווה במלוא כוחה
אז נעצור פה
הכל בסדר, לפחות סימנו בטוב ;)
נראה לי השרשור הזה מיצה את עצמו.
 
מצב
הנושא נעול.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
-michael- ניהול מוצרים פנסיונים לאחר ירידה מהארץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
פשוט התנהלות פיננסית בעת ירידה מהארץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 31
C ירידה מהארץ - לאן, למה, ואיפה לקרוא על זה? אוף טופיק 44
בן מלך ירידה בשוק ההון - מבצע? שוק ההון 63
T האם ירידה בכמות העסקאות אמורה לגרור ירידה במחיר? נדל"ן 34
D קרנות רייט למגורים - ירידה בהתחלות בניה, ביקוש גדל שוק ההון 19
י סנופי 500 מגודר מפני ירידה בערך הדולר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
ג האם שוק ההון מתמחר בוודאות ירידה במחירי הדיור? נדל"ן 38
ImCarryGG עליה של אג"ח בעת ירידה של השוק הכללי שוק ההון 9
Yos השפעת ירידה במס רווח הון על שינוי הקרנות שוק ההון 8
Modric19 ירידה חדה בVCIT שוק ההון 3
O ירידה בשכר לצורך עלייה בקריירה התפתחות אישית 15
ETL ירידה דרמטית בשער בליש"ט - הזדמנות לקניה במחירי רצפה? שוק ההון 3
newbie ירידה חדה (מדי?) בקרן השתלמות צרכנות פיננסית 33
ל מתי ירידה/עליה הופכת לצלילה/זינוק? אוף טופיק 18
T העברת כספים מהארץ לחו"ל ביורו צרכנות פיננסית 0
ה העברת תיק השקעות מהארץ לIBRK שוק ההון 1
ד האם הגיע הזמן להוציא את ההשקעות מהארץ? ואם כן, אז איך? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 145
M העברת דולרים מהארץ ל IB צרכנות פיננסית 8
P הפקדת אישור יציאה מהארץ, כשבחו"ל? אוף טופיק 1
א חשבון וייז - לא מבין איך מעבירים אליו כסף מהארץ פוסטים מאיכות נמוכה 9
N הוצאת כספים מהארץ כאקט מחאה על הרפורמה המשפטית פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 176
Cleo הצהרה במשטרת הגבולות על יציאה/כניסה מהארץ בנתב"ג באותו יום (עבור תיירים) - אולי מישהו יודע אוף טופיק 1
F תואר מהארץ נחשב בארהב ? אוף טופיק 0
J בדיקת PCR ביציאה מהארץ למחוסנים מנה שניה? אוף טופיק 7
S איך משקיעים בוול סטריט או נאסדק מהארץ? שוק ההון 6
U האם ניתן להשקיע בונגארד (VTSAX) מהארץ? שוק ההון 34
T העברת מט״ח מהארץ לחשבון בחו״ל צרכנות פיננסית 20
I פתיחת חשבון בנק ברוסיה מהארץ צרכנות פיננסית 4
ק מקלט מס לחברה שלא מתנהלת מהארץ שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה