• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

הוצאת כספים מהארץ כאקט מחאה על הרפורמה המשפטית

  • פותח הנושא פותח הנושא noam23
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

noam23

משתמש רגיל
הצטרף ב
17/10/16
הודעות
731
דירוג
627
אני מבין שהסולידית מתלבטת האם לאפשר דיונים פוליטיים, ולכן עד שהיא תחליט הייתי מבקש לשמור על השרשור הזה א-פוליטי.

שמעתי על אנשים שמוציאים חלק מהכסף שלהם לחו"ל, מחשש לאיזה תרחיש קיצוני שעלול לקרות בארץ לאחר הרפורמה המשפטית. השרשור הזה לא נוגע לסיטואציה הזו.

היום קראתי כתבה בדה-מרקר על אקט אחר: אנשים פרטיים (לא בעלי חברות) בוחרים להוציא את הכסף מישראל, לא מהנימוק שחוששים שכספם יפגע כאן, אלא בשל אקט מחאה. הטענה היא שאם מספיק אנשים פרטיים יוציאו את הכסף שלהם לחו"ל (עו"ש, קופות גמל, וכו'), במיוחד מכיוון שהצד שמתנגד לרפורמה הוא הצד עם הכסף, האיום על המדינה יהיה כל כך גדול, שהצד הרפורמיסטי יאלץ לשקול שנית את צעדיו.

השאלה שלי היא, בלי קשר להיכן אתם נמצאים על המפה הפוליטית, האם הצעד הזה נראה לכם: 1. יעיל בהשגת המטרה, 2. ראוי מוסרית, 3. חוקי ?
 
נערך לאחרונה ב:
1. ישנה יעילות בכמה דרכים:
א. זה יוצר הרבה הד תקשורתי וגם מחוץ לו, הד תקשורתי שומר על דברים בתודעה של הציבור.
ב. זה פוגע כלכלית בבנקים ובעקיפין בכולם כיוון שהבנקים הם ספקי האשראי של המשק.
ג. זה מייצר אפקט שרשרת, אנשים שומעים שאנשים עושים זאת ושוקלים לעשות זאת גם.
ד. זה פוגע בהכנסות המדינה ממיסים.
ה. זה יכול לפגוע בבורסה בארץ ובעקיפין בחברות.

2. לא מבין במוסר, מה שמוסרי לפלוני לא מוסרי לאלמוני.
3. כן, למהדרין, לעת עתה.

לא מביע עמדה פוליטית כלשהי, רק מציין עובדות.
 
נשמע לי כמו Fake News. מחפשים להאשים את ה-"שמאלנים" שהם עושים דווקא למדינה ולהחביא את העובדה שאנשים מוציאים כסף כי הם דואגים באמת לכסף שלהם כאן.
 
2. האם ראוי מוסרית להתנדב בארגוני שמאל המסייעים לפלשתינאים מול הכיבוש או בארגוני ימין המנסים להשיג את חזון ארץ ישראל השלמה בשלטון ורוב יהודי?
 
2. האם ראוי מוסרית להתנדב בארגוני שמאל המסייעים לפלשתינאים מול הכיבוש או בארגוני ימין המנסים להשיג את חזון ארץ ישראל השלמה בשלטון ורוב יהודי?
ברור שכל צד יגנה מוסרית את הפעולה שלא מתאימה לו מהדוגמאות שלך.

השאלה שלי בהקשר המוסרי, האם בהוצאת כספים מהארץ כאקט מחאה של הצד החזק כלכלית במשוואה, יש איזה "שבירה של הכללים" או "חציית קו אדום" שהיא יותר בקונסנזוס של כללי המוסר...

אתן דוגמא, נגיד נוסעי ספינה כלשהי לא מרוצים מהכיוון אליו שט הקברניט, ויש להם כלי קידוח, האם מוסרי שהם יתחילו לעשות חורים בספינה כדי שיכנסו מים כדי לסחוט אותו לשנות את המסלול?
 
ברור שכל צד יגנה מוסרית את הפעולה שלא מתאימה לו מהדוגמאות שלך.

השאלה שלי בהקשר המוסרי, האם בהוצאת כספים מהארץ כאקט מחאה של הצד החזק כלכלית במשוואה, יש איזה "שבירה של הכללים" או "חציית קו אדום" שהיא יותר בקונסנזוס של כללי המוסר...

אתן דוגמא, נגיד נוסעי ספינה כלשהי לא מרוצים מהכיוון אליו שט הקברניט, ויש להם כלי קידוח, האם מוסרי שהם יתחילו לעשות חורים בספינה כדי שיכנסו מים כדי לסחוט אותו לשנות את המסלול?
אני חושב שלעשות חורים בספינה בעת שיט הוא גם לא חוקי וגם מסכן חיים (כולל של אלו שיעשו זאת).
(ואם כבר אנלוגיה יותר נכונה זו אנשים מסויימים משוכנעים שהקברניט הולך להתנגש בקרחון במידה וימשיך בדרכו, הקברניט לא מקשיב(איפה הייתם בטיטניק??) וחלק מהנוסעים עוזבים על ספינות הצלה. יגרום לפאניקה אצל שאר הנוסעים ? זכותם ?

להוציא כסף מבנק ולהעביר לבנק אחר הוא דבר חוקי לחלוטין(בינתיים) ולבחירת כל מי שמעוניין בכך האם להצהיר על כך או לא.

במידה ואנשים עושים צעדים חוקיים לחלוטין על מנת להביע מחאה…האם הבעיה היא בהם או באלו שגורמים להם להרגיש את הצורך לעשות את הצעדים הללו?
 
נערך לאחרונה ב:
גם לי. @noam23 אפשר לקשר לדיווח?
לא מוצא כרגע את מה שהתכוונתי אליו, אבל גם הכתבה הזו דיברה על אותו העיקרון:
 
אתן דוגמא, נגיד נוסעי ספינה כלשהי לא מרוצים מהכיוון אליו שט הקברניט, ויש להם כלי קידוח, האם מוסרי שהם יתחילו לעשות חורים בספינה כדי שיכנסו מים כדי לסחוט אותו לשנות את המסלול?
וההשוואה הזאת זה ממש לא הבעת עמדה פוליטית

בקיצור, עוד פייק ניוז ביביסטי נגד ה״סמאלנים״ שרק הורסים את המדינה
 
אני חושב שלעשות חורים בספינה בעת שיט הוא גם לא חוקי וגם מסכן חיים (כולל של אלו שיעשו זאת).

להוציא כסף מבנק ולהעביר לבנק אחר הוא דבר חוקי לחלוטין(בינתיים) ולבחירת כל מי שמעוניין בכך האם להצהיר על כך או לא.

במידה ואנשים עושים צעדים חוקיים לחלוטין על מנת להביע מחאה…האם הבעיה היא בהם או באלו שגורמים להם להרגיש את הצורך לעשות את הצעדים הללו?
אתה מבין אבל שאם 200 אלף אזרחים מוציאים מחר 50 אלף ש"ח כל אחד לחו"ל, זה מיליארדים שבמכה אחת עוזבים את הבנקים. יכול להיות פה אפקט שרשרת שיהיה חמור כמו חורים בספינה...
 
וההשוואה הזאת זה ממש לא הבעת עמדה פוליטית

בקיצור, עוד פייק ניוז ביביסטי נגד ה״סמאלנים״ שרק הורסים את המדינה
לא הבנתי, איזו הבעת עמדה פוליטית נתתי כאן? זה פשוט ייצוג של הסיטואציה ע"י אנלוגיה כלשהי...
 
אני לא יודע כמה זה יעיל, חבל שזה לא נעשה כאקט צרכני נגד הבנקים בישראל.. כלומר אם אנשים היו אומרים נמאס לי מהעמלות, הביורוקרטיה המיותרת ולכן אני מעביר לib הייתי יותר שמח
 
אתה מבין אבל שאם 200 אלף אזרחים מוציאים מחר 50 אלף ש"ח כל אחד לחו"ל, זה מיליארדים שבמכה אחת עוזבים את הבנקים. יכול להיות פה אפקט שרשרת שיהיה חמור כמו חורים בספינה...
לא אם ביבי, דרעי, גפני וכל תומכיהם יכניסו את הדולרים שלהם שיושבים במקלטי מס ויקנו איתו אג״ח מדינה כי הם מאד מאמינים בהפיכה ובעתיד שהיא תוביל את המדינה.
שוק חופשי מאזן את עצמו
 
אתה מבין אבל שאם 200 אלף אזרחים מוציאים מחר 50 אלף ש"ח כל אחד לחו"ל, זה מיליארדים שבמכה אחת עוזבים את הבנקים. יכול להיות פה אפקט שרשרת שיהיה חמור כמו חורים בספינה...
לגמרי . וחלק מהסיבות שאנשים עושיםאת המהלכים האלו היא בדיוק בשביל לא להיות ״הפיל״ שמנסה לעבור דרך חור המנעול במידה ותהיה ריצה על הבנקים והתרחיש ממנו הם חוששים יתממש.

האחריות נמצאת אצל מי שמובילים את המהלכים לא אלו שעושים מהלכים על מנת להגן על עצמם.

אם בעלי הכוח החליטו שכל החוכמה אצלהם וממשיכים תוך כדי התעלמות מכל בעל מקצוע כמעט במהלכים אגרסיבים…. מה עוד נשאר לעשות? Go down with the ship ?

הרוב המוחלט שמעביר לא מדבר.
 
והנה ראיה חזקה לכך שמדובר ב-fake news.
תראו את הדיונים בפורום הזה. הרבה אנשים כאן כתבו על הדאגה לכסף שלהם בישראל והרבה אנשים כתבו על מחאה נגד מה שקורה במדינה, אבל לא זכור לי שמישהו כתב על הוצאת כסף כמחאה. כך גם בכל הפרסומים בתקשורת. ואז יש כתבה כאילו אנשים מוצאים כסף כמחאה. על איזה נתונים הם מתבססים? לא יכול להיות להם משהו יותר טוב מכל המקורות הנגישים לנו, כמו הפורום וכל הפרסומים על אנשים וחברות, שהוציאו את הכסף.
 
ההשוואה הזאת זה ממש לא הבעת עמדה פוליטית
לא בהכרח.
אחרי פינוי גוש קטיף היו שקראו לא להתגייס לצה"ל שהשתף בחלקו במעגלים כאלו ואחרים.
רוב הציבור שהתנגד להתנתקות חשב שלא רק שזה צעד לא נכון, הוא הרסני. מעבר לכך שצה"ל הוא אחד הגופים האחרונים שנשארו שמאחדים אותנו (ולכן חשוב לא להכניס פוליטה או אג'נדות חברתיות לצה"ל וד"ל) זה צעד שהוא פוגע במדינה, שעם כל הצער והכאב על דברים שפעלו היושבים בראשה היא הייתה ותמיד תהיה שלנו, של כולנו.

עריכה: בעיניי זה מקרה דומה. מהלך מדיני ששבר ונתץ את כל היקר (לאו דווקא הפיזי). מה עושים עכשיו? "מכריחים" את המדינה באלימות מסוג כלשהו להתיישר?
יש קו שעובר בין מחאה לגיטימית, גדולה ככל שתהיה לבין מחאה לא לגיטימית, איום בפגיעה במדינה הוא בעיניי צעד אחד רחוק מדי


ואין מתאים יותר מהשיר "אין לי ארץ אחרת" של אהוד מנור במיוחד בגלל הבית השני והחתימה:

אין לי ארץ אחרת
גם אם אדמתי בוערת
רק מילה בעברית חודרת
אל עורקיי, אל נשמתי
בגוף כואב, בלב רעב
כאן הוא ביתי

לא אשתוק, כי ארצי
שינתה את פניה
לא אוותר לה,
אזכיר לה,
ואשיר כאן באוזניה
עד שתפקח את עיניה

בגוף כואב, בלב רעב
כאן הוא ביתי
 
נערך לאחרונה ב:
היום קראתי כתבה בדה-מרקר על אקט אחר: אנשים פרטיים (לא בעלי חברות) בוחרים להוציא את הכסף מישראל, לא מהנימוק שחוששים שכספם יפגע כאן, אלא בשל אקט מחאה.
לא מוצא כרגע את מה שהתכוונתי אליו, אבל גם הכתבה הזו דיברה על אותו העיקרון:
זה לא אותו הדבר. זאת לא כתבה אלא מאמר דעה הקורא למשוך חסכונות. אין בו אפילו טענה על חוסך אחד שעשה או שוקל לעשות זאת.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לא מוצא כרגע את מה שהתכוונתי אליו, אבל גם הכתבה הזו דיברה על אותו העיקרון:
ההפנייה שלך היא לדעה של הכותבת, לא לתופעה קיימת, וגם הדעה הזו מדברת על הוצאת כספים שאחרת הממשלה תגזול כדי לצ'פר את המגזרים המועדפים עליה.
לשאלותיך -
1. כן. לא רק שזה יעיל, אלא שלפחות כרגע נדמה שחוץ מהמנוף הכלכלי, אין אף מנוף אחר שמשפיע על התקדמות המהפיכה.
2. כל אחד והמוסר שלו.
3. עדיין חוקי, אבל עצם הדיון על כך מטריד ויגרום להגברת התופעה מטעמים של שנאת סיכון.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D מס פדרלי של 3.5% על הוצאת כספים מארה״ב שוק ההון 75
Y הוצאת כספים מ401K אמריקאי לאזרח ישראל שאיננו אזרח או תושב ארה"ב מיסים 1
ס איך מתנהלת מדינה עם איסור הוצאת כספים לחו"ל? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 12
R חובת דיווח על הוצאת כספים לחו"ל לבני זוג מיסים 1
R הוצאת כספים מחוץ לישראל - דו"ח למס הכנסה מיסים 7
klayhamn הוצאת כספים מ-TRANSFERWISE צרכנות פיננסית 50
א הוצאת קבלות על כסף שהגיע באפליקציה מיסים 5
ש הוצאת מזומן בכרטיס אשראי חוץ בנקאי צרכנות פיננסית 24
R הוצאת דרכון בצורה מהירה אוף טופיק 9
ת לקראת הוצאת כסף מבית השקעות- מיסים 2
A הוצאת חשבוניות עסקה במעבר בין 17% ל 18% מעמ מיסים 2
D הוצאת קבלות מהכנסה פסיבית תיק 94 מיסים 4
H הוצאת רכיב של אובדן כושר עבודה מתוך ביטוח מנהלים (לפני 2001) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
klayhamn שאלה לגבי תעודת לידה ממשרד הפנים לצורך הוצאת דרכון זר אוף טופיק 17
D הוצאת אישור ניכוי מס שנתי באופן עצמאי מיסים 0
A עלות הוצאת היתר בניה נדל"ן 0
D הוצאת כספי פיצויים - שבירת רצף פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
B הוצאת קרנות השתלמות לטובת תשלום משכנתא? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ע הוצאת ני״ע לחו״ל מעל 500k ש״ח - מחוייב בדיווח למס הכנסה? מיסים 19
R הוצאת תגמולים - מס כפול ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
M הוצאת טופס 867 לאחר סגירת חשבון מיסים 5
ה ניכוי הוצאת שכר דירה מסלול 10% נדל"ן 6
M התיישנות על הוצאת כספי פנסיה של נפטר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ק הוצאת כספי פיצויים לחשבון ב-IB פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ל הוצאת פטור במבחן אמירם? פוסטים מאיכות נמוכה 2
stamEhad הוצאת כרטיס אשראי עם חשבון בWise צרכנות פיננסית 1
Michel שאלות לאחר הוצאת דו"ח מסלקה פנסיונית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
מ הוצאת כספי פיצויים להוספת תיק צרכנות פיננסית 40
ק הוצאת אכ״ע מקרן פנסיה והעברתו לקופת גמל צרכנות פיננסית 2
E הוצאת הכסף מישראל לבעלי אזרחות אירופית צרכנות פיננסית 3
צפי הוצאת מט"ח מהבנק בעלות מינימלית צרכנות פיננסית 0
סטרבו הוצאת אזרחות פורטוגלית אוף טופיק 40
E הוצאת כרטיס אשראי ללא עמלות צרכנות פיננסית 8
ק הוצאת רישיון מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 24
פ מעבר בין קופות גמל - הוצאת קיטור צרכנות פיננסית 4
F הוצאת חישוב מס ממחשבון של מס הכנסה אוף טופיק 12
H הוצאת המזומן ממשוואת איזון התיק? שוק ההון 9
c881 הוצאת קיטור של מפתחים אוף טופיק 33
ס קרן השתלמות - הוצאת חלק מיתרת הקרן בתום 6 שנים שוק ההון 4
ס הוצאת קיטור והתיעצות צרכנות פיננסית 16
Sinister סקר הוצאת מזון ממוצעת מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 50
J משיכת של כספים שהופקדו לקצבה מוכרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
T משיכת כספים מחשבון ETRADE ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
nad קבלת כספים לאזרחים אמריקאים צרכנות פיננסית 5
מ כספים בזוגיות התפתחות אישית 16
S איך לבדוק אילו תביעות וביטוחים של אבא ז"ל עוד לא מוצהו או כספים שלא נמשכו פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
C משיכת כספים מIBKR ברוקרים ופלטפורמות מסחר 7
יבגני_ל משיכת כספים צבורים שיועדו לביטוח אובדן כושר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
O כספים בברוקר אמריקאי שאינם מושקעים בשוק ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
א קושי במשיכת כספים מברוקר זר לחשבון הבנק !!! שוק ההון 75

נושאים דומים

Back
למעלה