• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הרפתקה לבית פרטי

Rokubato

משתמש רגיל
הצטרף ב
29/2/20
הודעות
114
דירוג
54
אנחנו זוג + ילדה בת שנתיים וחצי ומצפים לתינוקת בעוד כחצי שנה. אנחנו לא מרוצים מרמת החינוך בעיר בה אנו גרים ושוקלים לעבור לעיר אחרת.
חשבנו להשתקע בפרדס חנה ולקנות בית פרטי מקבלן בעלות של 4.1 מ׳, כאשר ברשותנו דירה שעד לפני כשנה הייתה מוערכת לפי תיווך ועיסקאות בפועל בין 3 מ׳ ל-3.2 מ׳ והיום (לאור הריביות וכנראה המלחמה) מוערכת בין 2.5 מ׳ ל-2.7 מ׳ מה שהוריד לנו את הרוח מהמפרשים וגורם לנו לשקול לוותר על החלום בכניסה להרפתקה הזאת.

אציין שלפני שנה בדיוק, רכשנו דירת עמיגור בה מתגוררת אמי בכל ההון שחסכנו שהיה אמור להיות לטובת החלום שלנו לבית פרטי, אמנם ידענו שהעסקה תרחיק אותנו מהחלום, אולם עשינו זאת כי ראינו את המצוקה הגוברת היום בשוק ומחירי הדיור והעדפנו לחשוב על הילדים ולעזור להם בעתיד, כי הייתה לנו הזדמנות לרכוש את הדירה מעמיגור בהנחה של 40% ובנוסף הבניין היה בטרום כניסה לפרויקט תמ״א שנחתם לאחרונה, מה שיניב תשואה של 300% לפחות בסיום לפי מחיר עסקאות לפרופיל זהה כיום. החיסרון, שהדירה תישאר בשימושה של אימי עד יומה האחרון ולא נקבל שכירות או תשלום כלשהו. באסה, אך נוטה להאמין וגם מקווה שהקראמה תחזור אלינו לטובה בכך שסיפקנו לאמי דירה חדשה להזקדן בה בכבוד.
יחד עם זאת, אנחנו מרגישים מעט חרטה על הרכישה ועל השימוש בכל ההון שהיה לנו שהיה אמור לשמש למטרת בית פרטי באזור איכותי, כי זה סוג של תקע אותנו באזור בו אנו גרים.
אנחנו גרים באזור בו רמת החינוך גרועה ורמת האוכלוסיה לא משהו ולגדל כך ילדים אולי אף יקשה עליהם ויפגע בהם יותר מהעובדה שלא תהיה להם דירה בעתיד.
אז נכון, אפשר לשכור ואפשר לקנות משהו זהה או לרדת ברמה, אבל זה משהו שאני מרגיש שיפגע לנו באושר ובאיכות החיים וקשה לי לחיות עם זה.

מבחינה כלכלית, שנינו הייטקיסטים, מרוויחים 38k נטו ובעלי משכנתא של 830k עם החזר חודשי של 5.5k.
הוצאות ברזל שבאמת כמעט ואי אפשר לצמצם כולל משכנתא הם 22k, מה שמשאיר אותנו עם חיסכרון של 16k אבל לא פעם יש בלתמ״ים אז אני לא יכול להתייחס לזה כחיסכון של 16k קבוע, אלא יותר בכיוון של 14k.
הבית הפרטי הנו בפרדס חנה כאמור במחיר של 4.1 מ׳, לזה יש להוסיף 100k לפחות מס רכישה ו40k עורך דין. תאריך המסירה הנו 3/25 מה שאומר הצמדה למדד לפי חוק על 50% מהיתרה.
תנאי תשלום טיפוסיים של 20% בחתימה ו-80% במסירה עם 0 הטבות! מה שאומר שיש הצמדה למדד על סך 40% במשך שנה וחצי מהיום, כלומר הצמדה ל-1.64 מ׳ שיכול בקלות להוסיף 50k לתשלום, כלומר, הבית כולל יעלה 4.25 מ׳.

יש לי קה״ש נזילה על סך 300k עם הפקדה חודשית לקרן של 4300. בנוסף עוד הון עצמי של 200k שחסכנו בשנה האחרונה אך אני יכול להסתמך רק על חצי ממנו ועל החצי השני כקרן ביטחון.
מה שמעמיד אותי נכון להיום ב-400k ש״ח + בית של 2.5 מ׳ - 2.7 מ׳ פחות המשכנתא 2.05 מ׳ 2.25 מ׳ , כלומר במקרה הגרוע אצטרך משכנתא של כ-2 מ׳ - מה שמלחיץ אותנו נורא !
בהינתן והכל יזרום חלק בשנה וחצי מבחינת חיסכרון, אנחנו צפויים לחסוך 250k ואם אשמור על רצף הפקדות לקה״ש ללא משיכה עד המסירה אז אוכל להוסיף עוד כ-70k ש״ח.
אבל אם ניקח 6 חודשי חופשת לידה נוריד שלושה חודשי שכר כלומר 45k.
מה שאמור להעמיד אותנו במרץ 2025 במשכנתא של כ-1.75 מ׳ שזה מטורף בעייני גם אם אנחנו נצליח לעמוד בהחזרים. שצפויים להיות 12k לדעתי.

מאוד מתלבטים מה לעשות כי כל מי שאנחנו מדברים איתו, יועצי משכנתאות, בנקים, מתווכים וקבלנים טוען שהמון יושבים על הגדר ועכשיו זה הזמן לרכוש דירה כי אחרי המלחמה תהיה ירידת ריבית ומחירי הדירות הולכים לזנק כי הביקוש יגיע מהר ואז גם מחיר הדירה שלי יתאושש ואמכור יותר בכיוון של 3.1 ואז המשכנתא שלי תהיה כ-1.2 מ׳ שזה כבר הרבה יותר ריאלי עבורנו.

נשמח לדעת מה אתם חושבים וא פיספסתי כאן פרט חשוב.
 
אני לא מבין כל כך בנדל״ן אבל אולי אוכל לתת כמה נקודות.
נראה שאתם מוציאים כ18K ללא משכנתא בחודש, זה די הרבה למשפחה, לפחות בפורום.
אמרת שאתה צופה החזרי משכנתא של 12K, כלומר תגיעו ל30 אלף הוצאות בחודש, עם הכנסה של 38 אלף (וזה בהנחה ושוק ההייטק פורח ולא מפטרים אחד מכם), ללא בלתמים, ללא חופשות וכו. גבולי מאוד.
נקודה נוספת, ההוצאות שלך יעלו ברגע שתעבור לבית גדול, אז זה יהיה יותר מ30 בחודש כנראה.

אני אישית לא הייתי הולך על מהלך כזה, שובר חסכונות ומתמנף מעל הפופיק בשביל ערימת בלוקים במדינת ישראל.
אני חושב שבית זה מי שגר בו ופחות צריך את הבלינג בלינג, תכלס מהר מאוד תתרגל לבית שלך ותמצא משהו צרכני אחר לרדוף אחריו.
מצד שני נשמע שהחלום שלך זה לגור בבית פרטי, ומי אני שאגיד לאדם לא להגשים את חלומותיו…

בקשר לזה:
מאוד מתלבטים מה לעשות כי כל מי שאנחנו מדברים איתו, יועצי משכנתאות, בנקים, מתווכים וקבלנים
אל תקשיב לבעלי אינטרס, בכל תחום.

למה לא לגור בדירה במקום טוב יותר?
או לחילופין לגור בפריפריה בבית פרטי?
 
אנחנו גרים באזור בו רמת החינוך גרועה ורמת האוכלוסיה לא משהו ולגדל כך ילדים אולי אף יקשה עליהם ויפגע בהם יותר מהעובדה שלא תהיה להם דירה בעתיד.
סיבה טובה לעבור מקום.
חשבנו להשתקע בפרדס חנה ולקנות בית פרטי מקבלן בעלות של 4.1 מ׳,
למה לקנות? בהינתן הנתונים שכתבת, תשכרו בית בפרדס חנה ותחסכו כסף לקנייה בעוד כמה שנים. אתה באמת חושב שהבעלות על הבית תגרום לך אושר? במצבכם כיום זה בעיקר יגרום למועקה ודאגה כלכלית, אבל באופן כללי עוד לא פגשתי אדם שמאושר בחייו רק בגלל שהוא בעלים של משהו (מעבר לתקופה הראשונית של החידוש).
סביר יותר שתהיו שמחים ושבעי רצון לחיות בסביבה נעימה לכם ולילדתכם ועם פוטנציאל ליחסי ידידות באזור.
 
עוד לא פגשתי אדם שמאושר בחייו רק בגלל שהוא בעלים של משהו (מעבר לתקופה הראשונית של החידוש).
קניתי אבן פיצה לתנור, 200 השקלים הטובים ביותר שהוצאתי.
מעבר לכך, מסכים עם דעתך, תמיד אפשר לשכור על מנת לעבור למקום טוב יותר.
 
קניתי אבן פיצה לתנור, 200 השקלים הטובים ביותר שהוצאתי.
חמוד אתה, וגם צודק. גם לבעלי יש כמה מכשירים שקנה שמאפשרים לו לשמוח כל פעם מחדש (מכשירים לבניית דברים במקרה שלו).
אבל אם האבן היתה עולה 10,000 כנראה שהיית פחות שבע רצון.
 
נשמח לדעת מה אתם חושבים וא פיספסתי כאן פרט חשוב.
שכירות.
אפשר לשכור ולהשכיר או למכור את הדירה הקיימת ולשכור. כך גם תוכל לראות את המקום החדש מתאים לך ואם כן, תקנה בעתיד אחרי שתחסוך עוד כסף מהעבודה.
 
אז נכון, אפשר לשכור ואפשר לקנות משהו זהה או לרדת ברמה, אבל זה משהו שאני מרגיש שיפגע לנו באושר ובאיכות החיים וקשה לי לחיות עם זה.
אבל זו לא החלטה לכל החיים. זה רק עד שתצברו עוד הון עצמי.
אני יכולה להבין את המחשבה שזה יפגע לכם באושר ובאיכות החיים אם כך אתה רואה את המשך חייך בלי יכולת לצאת מזה. אבל כמשהו זמני, לכמה שנים בודדות? באמת?

לדעתי להשכיר את הדירה שלכם ולשכור דירה באזור שבו אתם מעוניינים לחיות כמשפחה זה WIN WIN.
שכירות באזור תאפשר לכם באמת להכיר את האזור והשכנים, ולדעת שזה באמת המקום שבו אתם רוצים לגור (מהיכרותי את האזור יש שם שתי אוכלוסיות מאוד (מאוד!) שונות ולכן יש חשיבות לאזור/שכונה שבה גרים.
לעומת זאת להוציא 4.1 מליון שקל (שאין לכם) ורק אז לגלות שזה בעצם פחות נוצץ ממה שחשבתם… זה הרבה פחות נעים.

תחליט שאתה מחליף את הסיפור שסיפרת לעצמך בראש בסיפור אחר (כי זה באמת רק סיפור).
תחליט שאין סיבה לסבול ולהיפגע באיכות החיים רק בגלל שאתם משלמים (באופן זמני) כסף לבעל בית ולא לבנק.
תסתכלו על התקופה הזו כחוויה משפחתית בה אתם משאירים לעצמכם את כל האופציות פתוחות. במקביל תמשיכו לחפש בית באזור שמעניין אתכם ותהיו עם האצבע על הדופק לגבי מחיר הדירה שלכם. יכול להיות שתצוץ הזדמנות טובה יותר הרבה יותר מהר ממה שאתה חושב.

והכי חשוב על תהיו מקובעים מחשבתית.

בהצלחה.
 
(מהיכרותי את האזור יש שם שתי אוכלוסיות מאוד (מאוד!) שונות ולכן יש חשיבות לאזור/שכונה שבה גרים.
אני פחות מכירה את האוכלוסיה שם, אבל יש לי כמה בני משפחה וחברים שעברו לגבעת עדה.
זוג אחד למשל משכיר את דירתו (3 חדרים) בת"א ושוכר וילה גדולה כבר הרבה מאד שנים.
זוג אחר השכיר כמה שנים את דירתו ברעננה ועבר בין כמה בתים באזור (כשהילדים לא צריכים לעבור מבי"ס אחד לשני) עד שקנו בית בגבעת עדה ומכרו את הדירה ברעננה. בכל אופן, זה אזור עם מגוון של צורות חינוך שנותן מענה כמעט לכל גחמה חינוכית של ההורים.
 
לדעתי העיסקה נראית סבירה בפן הכלכלי, משכנתא של 2 מיליון נכון להיום זה בערך 12 אלף שח לחודש, כלומר:
סביב ה50 אחוז מימון וסביב ה30% אחוז החזר חודשי מהכנסה (בהינתן ואין לכם הלוואות נוספות למעט המשכנתא).

לדעתי השאלה המרכזית היא עד כמה אתם מרגישים בטוחים במקומות העבודה שלכם ובאיזה קלות תוכלו למצוא משרה באותה רמת שכר במקרה של פיטורים.

אני לא מכיר את שוק הנדלן בפרדס חנה, אבל במידת האפשר הייתי מחפש בית פרטי עם יחידת דיור להשכרה בשביל להוסיף מקור הכנסה.

ושאלה לסוף, על סמך מה החלטתם שרמת החינוך בפרדס חנה טובה? האם יש איזשהו מדד אובייקטיבי שקובע איכות חינוך לפי ערים בישראל, הדבר היחיד שהצלחתי למצוא בזמנו זה נתונים במדלן אבל הנתונים ישנים.
 
ושאלה לסוף, על סמך מה החלטתם שרמת החינוך בפרדס חנה טובה? האם יש איזשהו מדד אובייקטיבי שקובע איכות חינוך לפי ערים בישראל, הדבר היחיד שהצלחתי למצוא בזמנו זה נתונים במדלן אבל הנתונים ישנים.
יש נתוני מיצב של משרד החינוך וסקרים נוספים עד רמת בית הספר, ככל שזכור לי. בערים גדולות דירוג העיר די חסר חשיבות לעומת נתוני בית הספר. אפשר לבפגש עם מנהל בית הספר לפני המעבר.
אם עוברים עם ילדים גדולים יחסית אז חשוב לבדוק מענה לצרכים והעדפות שרלוונטיים לילד.
מבחינתי יש חשיבות גדולה לאופציית שאחרי הלימודים. לא הייתי עובר לעיר שאין בה תנועת נוער (יש כאלו?) או לימודי מוסיקה (יש כאלו).
וכפי שכתבתי כאן בעבר - לבדוק נתוני הצבעה לכנסת ברמת ישוב ושכונה.
 
לא ציינתם מה גיל הילדים, אך אענה מתוך הנחת העבודה שלנו: מבחינת דירה, החזר חודשי והכנסות אנחנו דומים לכם.
אנחנו לא בטוחים שהחינוך באזור של הדירה שלנו יענה על הצרכים העתידיים של ילדינו, באם בגיל יסודי או תיכון. לכן מראש יעדנו את הדירה הזו כדירה להשקעה בפוטנציה, כלומר, כשנסיבות חיינו לא יתאימו יותר למיקום שלנו - נשכיר את הדירה.
בנוסף, האם אתם בטוחים ששווה לעבור על כל המשתמע מכך רק בשביל חינוך? אגלה לך סוד, כולם גם ככה שולחים למורים פרטיים גם מי שכביכול לומד בבית ספר טוב. ציונים מוציאים רק דרך מורים פרטיים. שווה לשלם כמה שנים על זה מאשר להיכנס להרפתקאה נדלנית משיקולים לא פיננסים.
 
אגלה לך סוד, כולם גם ככה שולחים למורים פרטיים גם מי שכביכול לומד בבית ספר טוב
חינוך טוב לא קשור לציונים בהכרח.
הוא קשור ליחסים טובים בין התלמידים, למורים אכפתים ובמיוחד - למקום מוגן מטרוריסטים צעירים, וצוות שמונע חרמות ואלימות.
אנחנו שילמנו הרבה כסף כדי לגונן על הילדים שלנו, אחרי שהתנפצו לנו תקוות השווא על בי"ס ציבורי מגוון מבחינת אוכלוסיה. העדפנו חינוך חצי פרטי שמסנן את כל עושי הצרות הפוטנציאלים.
 
לא ציינתם מה גיל הילדים
ציינתי

בנוסף, האם אתם בטוחים ששווה לעבור על כל המשתמע מכך רק בשביל חינוך? אגלה לך סוד, כולם גם ככה שולחים למורים פרטיים גם מי שכביכול לומד בבית ספר טוב. ציונים מוציאים רק דרך מורים פרטיים. שווה לשלם כמה שנים על זה מאשר להיכנס להרפתקאה נדלנית משיקולים לא פיננסים.
חינוך זה ממש לא ציונים או מורים פרטיים אלא בעיקר האוכלוסייה איתה אתה חי.
קשה לי עם העובדה שהילדים שלי נחשפים בתדירות גבוהה כל כך להתנהגות תת רמה, אם זה אלימות, חוסר כבוד, קללות, צעקות, התנהגות, יחס מזלזל וכו'.
עצם העובדה שאני גר באזור בו רוב האוכלוסייה עצמה לא משהו, זה אוטומטית יביא למטפלים, מורים ואנשי חינוך מאותה הרמה ובהתאם לזה האיכות יורדת.
סתם מקרה שקצת טלטל אותי בשבת האחרונה, שקשור לחינוך עליו אני מדבר.
אני גר בשכונה חדשה בת 3 שנים בפריפריה הקרובה לחיפה, הכל חדש, גנים, בתי ספר, פארקים וכל המסביב והציפייה שכך זה יישמר. אני הולך עם הבת שלי בת 2.5 לשחק בגן המשחקים, נתעלם לרגע מהעובדה שהוא היה נראה זוועה, אם זה מקליפות גרעינים מסביב לכל ספסל כמעט, גרפיטי וכיתובים על המתקנים ועטיפות חטיפים זרוקות בכל עבר, מה שבאמת טילטל אותי, זה שראיתי שהבת שלי כאמור בת 2.5, במקום לשחק במתקנים, קמה מיוזמתה לאסוף את העטיפות מהריצפה והשליכה אותן לפח, זה צבט לי בלב, היא הבינה שמשהו לא בסדר ובמקום להתרכז בתמימות של גיל שנתיים וללכת לשחק, היא אספה אשפה, מבחינתי פה מתחיל החינוך שלה לההירס.
 
אני אישית מאמין שחלומות צריך להגשים.
מציע לכם לקחת את עצמכם היום לפרדס חנה בסתם יום חול וללכת לדבר עם אנשים.
ואז לחזור על זה עוד פעמיים שלוש ולגבש דעה ברורה איפה אתם רוצים לגור
ואז הייתי הולך ומדבר עם אנשים בשכונה הרלוונטית
אולי הם מכירים מישהו שרוצה למכור/להשכיר.
קח בחשבון שכל טרנזקציה כזו של מכירה עולה כסף במיסים והוצאות נוספות
כמו עור דין שמאי הובלות תוספות לבית ועוד.
כשתראו את הבית שלכם אתם תדעו מיד שזה זה.
לא הייתי רץ לקנות בית פרטי מקבלן כי הוא מגיע "ערום"
כלומר בלי פיתוח חצר ,דק, פרגולה, גינון, מטבח מזגנים וכדומה

במקום זה הייתי מחפש בית יד 2 שאולי המוכר יהיה יותר גמיש
וכבר נעשו בו ההשקעות הנוספות שהם במאות אלפי שקלים.

בהצלחה במה שתבחרו!

ג.נ. גר בבית פרטי מעל 30 שנה כולל רכישת חדש ויד 2
 
חינוך זה ממש לא ציונים או מורים פרטיים אלא בעיקר האוכלוסייה איתה אתה חי.

נשמע שההגדרות שלנו לחינוך מעט שונות, בראות עיני חינוך מתקשר לכל מה שקורה בין כתלי בית הספר, בין אם זה איכות הלימוד והן החומר האנושי של התלמידים והמורים. נשמע שההגדרה שלך רחבה יותר ומתייחסת למפגש עם האוכלוסייה בתוך בית הספר וגם מחוץ.

לי אישית קל יותר להפריד בין השניים, בין "ציונים" לבין "חברים", לשם הפשטות מול הישגים לימודיים נמוכים אפשר לתמרן, אך מול תלמידים מאוכלוסיה קשה ומורים שלא מהווים מודל לחיקוי קשה יותר. זה גדול יותר מחינוך, ובעיני שווה את המעבר אפילו אם זה לא הכי משתלם כלכלית.
 
מה שבאמת טילטל אותי, זה שראיתי שהבת שלי כאמור בת 2.5, במקום לשחק במתקנים, קמה מיוזמתה לאסוף את העטיפות מהריצפה והשליכה אותן לפח, זה צבט לי בלב, היא הבינה שמשהו לא בסדר ובמקום להתרכז בתמימות של גיל שנתיים וללכת לשחק, היא אספה אשפה, מבחינתי פה מתחיל החינוך שלה לההירס.
ילדה זהב.
תתרכזו בללמד אותה להקרין את הטוב הזה החוצה. מבחינתי פה מתחיל החינוך של כולם להשתפר
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
NightStyle העברת תיק מ-IB לבית השקעות ישראלי שוק ההון 0
C איך לציין לבנק שאני רוצה להעביר רק *חלק* מהניירות לבית ההשקעות? שוק ההון 11
F האם ניתן לחזור מ-IRA לבית השקעות "רגיל"? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
efrat שיוך חשבון בחול לבית ההשקעות צרכנות פיננסית 4
M תהליך סגירת חשבון בIB ומעבר לבית השקעות ישראלי שוק ההון 2
H מחפשים המלצה על מדיח טוב לבית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
L העברת ניירות מחול לבית השקעות בארץ שוק ההון 1
T מעבר מבנק לבית השקעות בתיק מעורב שוק ההון 0
D הפקדה לבית השקעות באמצעות כ.אשראי שוק ההון 4
S קנית מוצרים לבית בסיטונאות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 42
C התלבטות בין בנק לבית השקעות באמצע תהליך ניוד צרכנות פיננסית 12
K האם עבור רכישה אחת של קרן / תעודת סל לטווח ארוך יש יתרון לבית השקעות לעומת הבנק? שוק ההון 10
Couch Potato הצטיידות לבית חדש צרכנות פיננסית 1
L העברת ניע זרים מהבנק לבית השקעות שוק ההון 1
L שאלה בנוגע להעברת מניות מבנק לבית השקעות שוק ההון 8
N בעל הבית מכר קרקע הצמודה לבית שאני שוכר ממנו - איך אפשר לדעת מתי תתחיל הבניה? אוף טופיק 4
D מעבר מהבנק לבית השקעות שוק ההון 22
T כספת לבית אוף טופיק 39
O ניוד תיק מהבנק לבית השקעות שוק ההון 12
לאץ' צמצום תשלום עמלות לבית ההשקעות שוק ההון 4
O כלי עבודה לבית - מאיפה קונים? אוף טופיק 2
A מזגנים עיליים לבית - האם באמת תדיראן הכי אמין? אוף טופיק 29
לאץ' רכישת מוצרים משומשים לבית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
deussex האם כדאי לעבור לבית השקעות בחו"ל שוק ההון 76
deussex תמונות לבית בזול צרכנות פיננסית 7
de dud המלצות לכיסא עבודה לבית צרכנות פיננסית 2
deussex המלצה למצלמות אבטחה לבית עלות טובה מול תועלת (זוג/שלוש מצלמות + מנגנון מקליט) אוף טופיק 19
M פתרונות חימום/קירור לבית חדש אוף טופיק 56
Y אסטרטגיית מעבר מתיק מנוהל בבנק לבית השקעות שוק ההון 3
י התלבטות במינוף לבית קרקע של 5M נדל"ן 15
E שוקל לחזור להורים ולחסוך לבית או שעדיף להשכיר דירה יותר זולה? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 31
מ העברת קופת גמל להשקעה לבית השקעות אחר שוק ההון 0
M איך מחשבים "עלות רכישה" לצורך מס שבח לבית שנבנה ב "בנה ביתך" לפני 35 שנה? נדל"ן 9
N העברת תיק מבנק לבית השקעות שוק ההון 7
A העברת תיק ני"ע מבנק לבית השקעות בניהול עצמאי שוק ההון 6
C מעבר לבית על גלגלים צריך ייעוץ מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
I בעיה העברת תיק ני"ע מבנק לבית השקעות שוק ההון 32
I העברת תיק השקעות מהבנק לבית השקעות זר שוק ההון 1
א שאלה - איך מתבצע מעבר לבית השקעות חדש צרכנות פיננסית 4
A השפעת קרבה לבית ספר על איכות חיים ושווי הנכס נדל"ן 9
ג להעביר כסף לבית ההשקעות או להעביר ניירות שוק ההון 7
מ מעבר לבית השקעות בניהול תיק צרכנות פיננסית 2
A המלצה לבית השקעות ישראלי - שרות ונוחות צרכנות פיננסית 19
A רכישת מוצרי חשמל לבית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
C העברת ניירות מבנק לבית השקעות שוק ההון 6
2028_שנת_פרישה מיקוח על העברת כל הקופות שלי לבית השקעות אחד צרכנות פיננסית 6
פ מעבר לבית השקעות - האותיות קטנות שוק ההון 11
פ מעבר לבית השקעות מבנק - התלבטות שוק ההון 6
ז המלצתכם לבית השקעות לניהול תיק של כ500-600אלף שוק ההון 11
Rio מיתוג הדירה - מחיר למשתכן וסמיכות לבית קברות נדל"ן 23

נושאים דומים

Back
למעלה