• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

Mony

משתמש רשום
הצטרף ב
23/12/20
הודעות
1
דירוג
0
שלום לכולם,
אני שוקלת לפתוח חשבון למסחר עצמאי במניות בארה״ב. עשיתי איזושהי סקירת שוק של עמלות והמסקנה שלי שעומדות בפני 2 חלופות: ברוקר ישראלי או ברוקר אמריקאי (זול משמעותית ממקבילו הישראלי).

מצד שני הבנתי שאצל ברוקר אמריקאי יש צורך במילוי דוחות מס חצי שנתיים וכן להגישם עצמאית למס הכנסה.

בנוסף דוח סיכום פעילות (Activity Statement) של הברוקר האמריקאי מנוהל ב-$ ולפי נהלי מס הכנסה הישראלי כל עסקה צריך להציג בשקל לפי שע״ח רלוונטי ביום העסקה!!

יש למישהו פתרון לאבסורד הזה?
אולי מישהו מכיר רואה חשבון (אבל במחיר שפוי) שמוכן להכין את דוח המס ולהגיש אותו למס הכנסה?
 
שאצל ברוקר אמריקאי יש צורך במילוי דוחות מס חצי שנתיים וכן להגישם עצמאית למס הכנסה
נדרש רק דוח שנתי רגיל למס הכנסה.

כל עסקה צריך להציג בשקל לפי שע״ח רלוונטי ביום העסקה!!
אפשרות אחת היא להמיר לבד. אני בוחר לי סתם שער שרירותי והשתמשתי בו לדוחות בעבר, שממילא לא מפרטים עסקאות. לפחות ב-ib יש אפשרות להציג את התיק בשקלים. התחלתי את זה לפני שנה, אז הדוח של 2020 כבר יינתן לי בשקלים.

יש למישהו פתרון לאבסורד הזה?
אולי מישהו מכיר רואה חשבון (אבל במחיר שפוי) שמוכן להכין את דוח המס ולהגיש אותו למס הכנסה?
לא סיפור. אני ממלא לבד. תכלס שני מספרים שצריך להעביר לדוח השנתי.
 
נדרש רק דוח שנתי רגיל למס הכנסה.
בעקרון, אם היו רווחים שלא נוכל בגינם מס במקור לישראל נדרש להגיש גם דוח חצי שנתי (לתנאים המלאים יש לפנות לחוק ולתקנות או לאיש מקצוע).
 
נערך לאחרונה ב:
נדרש רק דוח שנתי רגיל למס הכנסה.
לא מדוייק.
לפי החוק היבש צריך דוחות חצי שנתיים.
נכון שחלק גדול מהאנשים בפועל מגישים רק דו"ח שנתי ומס הכנסה "מעלים עין". אבל זה לא אומר שלא "צריך".
חוץ מזה שהכל תלוי באופי הפעילות. אם אין מכירת מניות סביר שלא תצטרך להגיש אפילו דו"ח שנתי.
אפשרות אחת היא להמיר לבד. אני בוחר לי סתם שער שרירותי והשתמשתי בו לדוחות בעבר,
רוב הרו"חים משתמשים פשוט בשער ממוצע שנתי/חצי שנתי מטעמי נוחות.
למרות שלפעמים יכול להיות משתלם יותר להשתמש בשער של יום העסקה.
לפחות ב-ib יד אפשרות להציג את התיק בשקלים. התחלתי את זה לפני שנה, אז הדוח של 2020 כבר יינתן לי בשקלים.
זה רק יסבך לך את החישובים ואולי אפילו יגרום לך לשלם מס גבוה יותר יותר.
 
מצד שני הבנתי שאצל ברוקר אמריקאי יש צורך במילוי דוחות מס חצי שנתיים וכן להגישם עצמאית למס הכנסה.
יש על זה המון דיונים בפורום. ממליץ לך לעשות חיפוש.
בקצרה: לא בהכרח צריך להגיש דוחות כל חצי שני ואפילו לא כל שנה. זה תלוי במבנה התיק ובפעולות שאת עושה.
בנוסף דוח סיכום פעילות (Activity Statement) של הברוקר האמריקאי מנוהל ב-$ ולפי נהלי מס הכנסה הישראלי כל עסקה צריך להציג בשקל לפי שע״ח רלוונטי ביום העסקה!!
נכון.
למרות שרוב רואי החשבון פשוט משתמשים בשער ממוצע (שנתי או חצי שנתי). אם כי לפעמים יכול להיות משתלם יותר להשתמש בשער של אותו היום.
יש למישהו פתרון לאבסורד הזה?
למה אבסורד? זה מאוד הגיוני ומאוד נכון.
ויותר מזה, את צריכה לעשות את חישוב הרווח שלך פעמיים - פעם "ריאלית" (כאשר שע"ח הוא סוג של מדד) ופעם "נומינלית" (בשקלים) ולבחור את הנמוך מבין השניים בערך מוחלט (אם אחד חיובי ואחד שלילי אז הרווח למס הוא 0).

אגב, כמה פעולות את כבר עושה בשנה שאת צריכה להמיר כלכך הרבה??
אולי מישהו מכיר רואה חשבון (אבל במחיר שפוי) שמוכן להכין את דוח המס ולהגיש אותו למס הכנסה?
מה זה מחיר שפוי?
גם על זה היו פה כבר כמה שרשורים
 
מנצל את השרשור: באם יש לי חשבון בבנק ישראלי ובמקביל באמריקאי, האם בדו"ח השנתי מאחדים את הרווחים לאותם שדות או שמבדובר בשדות נפרדים?
 
זה רק יסבך לך את החישובים ואולי אפילו יגרום לך לשלם מס גבוה יותר יותר.
למה בעצם?
(משהו כרגע לא מסתדר לי עם המספרים ב-IB ואני מנסה להבין מאיפה זה נובע)

יכול להיות שאם הדולר יורד הם מוסיפים לי על זה רווחים?
 
אם היו רווחים שלא נוכל בגינם מס במקור לישראל נדרש להגיש גם דוח חצי שנתי
לפי החוק היבש צריך דוחות חצי שנתיים.
עברתי על הסעיפים הרלוונטיים בחוברת של מס הכנסה ושמתי לב לאבחנה כלשהי בין רווח הון לדיב׳.
המסקנה שלי היא שבגין רווחי הון חלה חובת דיווח ומקדמה חצי שנתי, אבל בגין דיבידנדים אין חובה כזו כי לא נמכר נכס.

בהקשר של הדוח השנתי - בעיקרון בעל הכנסות מני״ע זרים שפטור מהגשת דוח שנתי רשאי לדווח באמצעות שובר 351 ותשלום מקדמה עד סוף אפריל בשנה העוקבת, כך כתוב בעמוד 3, וכן מוזכר אגב בעמוד 104 - התקנה הזו מ 5/2004 ורלוונטית הן לעניין רווח הון והן לעניין דיבידנד.
בהקשר של דיווח על מכירת נכס - קיימת חובה לדווח ולשלם מקדמה תוך 30 יום על כל מכירת נכס, ני״ע הנסחרים בבורסה פעמיים בשנה, כך לפי עמוד 205, בעבר החובה הייתה מוטלת רק על נדל״ן אך ב 7/2005 הורחבה לכל נכס**, ני״ע הנסחרים בבורסה קיבלו הסדר מיוחד חצי שנתי.

https://www.nevo.co.il/Law_word/law15/MEMSHALA-186.pdf (עמוד 34)
WgBB255.png
 
המסקנה שלי היא שבגין רווחי הון חלה חובת דיווח ומקדמה חצי שנתי, אבל בגין דיבידנדים אין חובה כזו כי לא נמכר נכס.
זה גם הקונסנזוס בפורום, ממה שאני מכיר.
 
בהקשר של הדוח השנתי
בהקשר של דיווח על מכירת נכס
הם לא לחלוטין בלתי תלויים: נדמה לי* שדיווח ותשלום חצי שנתי על מכירת ניירות ערך פוטר מהגשת דו"ח, בדיוק כמו שדיווח ותשלום "מקדמות" על דיבידנד (עד אפריל) פוטר.

*) הייתי די בטוח בעניין, אבל התקנות קצת מבלבלות, שלא לומר סותרות: תחת ההגדרה של "הכנסת חוץ" נאמר שעבור מכירת נייר ערך זר יש פטור רק אם היא פטורה ממס או ששולמו מקדמות, ואילו תחת ההגדרה של "הכנסה מנייר ערך" נאמר שעבור מכירת נייר ערך זר יש פטור רק אם היא פטורה ממס או שנוכה מס במקור.
 
ראשית אתחיל עם הדיסקליימר המובן מאליו - אינני אוטוריטה בתחום, חסר השכלה והסמכה רלוונטית וטועה/מתבלבל לעיתים קרובות, אז כל הנכתב בעירבון מוגבל.
נדמה לי* שדיווח ותשלום חצי שנתי על מכירת ניירות ערך פוטר מהגשת דו"ח, בדיוק כמו שדיווח ותשלום "מקדמות" על דיבידנד (עד אפריל) פוטר.
נראה לי זה לא נכון.
דיווח מקוצר על הכנסות חוץ פוטר באופן מוצהר מהגשת דוח שנתי (במקרה שהנישום פטור לולא זאת כמובן), כך עולה מהנכתב בעמוד 3 בחוברת, המטרה הייתה להקל על נישומים כאשר החלה גביית מס רווחי הון.
דיווח על מכירת נכס תוך 30 יום זאת חובה אחרת לגמרי (אך בני״ע סחירים בלבד, עקב אופי הפעילות הכוללת מספר רב של פעולות, נקבע כי הדיווח יתבצע במרוכז פעמיים בשנה), חובת דיווח זו אינה פוטרת מהגשת דוח שנתי, אם כבר היא חלק (מקדים) מהדוח השנתי.
שים לב, בשולי המאמר הזה (שנכתב בידי איש מקצוע בתחום לדעתו האנונימית של @גרהם) התייחסו לחפיפה מסוימת שיש לכאורה בין דיווח חצי שנתי לבין דיווח מקוצר, לדעתם היות שדיווח מקוצר פוטר מהגשת דוח שנתי כפועל יוצא הוא גם פוטר מדיווח חצי שנתי:

דיווח חצי-שנתי ודיווח מקוצר​

נציין, כי נישום שיבחר (באפריל 2020) לשלם מקדמה בשל הכנסות-חוץ ("דיווח מקוצר")* בגין הרווחים (בשנת-המס 2019) ממכירת ניירות-ערך הנסחרים שלא נוכה מהם מס במקור יהיה פטוּר, בתנאים מסוימים, מהגשת דו"ח שנתי בגין שנת-המס 2019, וכנגזר מכך, לא יהיה כפוף לחובת הדיווח והתשלום של המקדמה החצי-שנתית בגין רווחיו בשנת-המס 2019.
ספק אם לכך כּיוֵון המחוקק, מה גם שקיים הבדל בין מועדי תשלום שני סוגי המקדמות: בעוד שהמקדמה החצי-שנתית משולמת ביום 31.7 של שנת-המס שבהּ נצמחו הרווחים ("שנת-המס הקובעת") וביום 31.1 של שנת-המס שלאחַר שנת-המס הקובעת ("שנת-המס העוקבת"), המקדמה בְּשל הכנסות-חוץ משולמת עד ליום 30 באפריל של שנת-המס העוקבת.
הם מסכימים שמשהו כאן אינו הגיוני, ההשערה שלי היא היות ששתי החובות (דיווח מקוצר, דיווח על מכירת נכס) תוקנו בהפרש של כשנה, בתקופה בה שר האוצר נתניהו קידם שורה ארוכה של רפורמות כלכליות וביניהם בתחום המיסוי, גם בשביל רשות המסים הנושאים היו חדשים לגמרי וכולם היו חסרי ניסיון, כתוצאה מכך נוצר מקרה קצה שלא קיבל התייחסות מפורשת, היה רצוי שיוגדר באופן ברור האם וכיצד דיווח מקוצר עולה בקנה אחד עם דיווח חצי שנתי.
אבל התקנות קצת מבלבלות, שלא לומר סותרות: תחת ההגדרה של "הכנסת חוץ" נאמר שעבור מכירת נייר ערך זר יש פטור רק אם היא פטורה ממס או ששולמו מקדמות,
תחת ההגדרה של "הכנסת חוץ" יש אכן התניה (2) שולמה בשלה מקדמת מס, אבל בהמשך תחת ההגדרה "מקדמת מס" – מקדמה לפי הוראות תקנות מס הכנסה (מקדמות בשל הכנסת חוץ), התשס"ד-2004, שצורך אליה דו"ח בדבר דרך קביעת המקדמה, כפי שנקבע באותן תקנות;
להבנתי מדובר על התקנה העוסקת בשובר 351, ולכן אי אפשר לפרש את הדיווח ומקדמה חצי שנתית כפוטרים מחובת הגשת דוח.
 
נערך לאחרונה ב:
@Yoss
כאמור, במבזק של capitax צוין כי רק מי שחייב בהגשת דוח שנתי חייב בדיווח חצי שנתי ואילו מי שמגיש 351 פטור, בתחילת המאמר הם מתייחסים להנחיות רשות המסים מ 2006, חרשתי את הרשת ולא הצלחתי למצוא את המסמך המדובר, @SOR מצא אותו באתר https://www.ronen-missim.co.il (אפשר להירשם למספר ימי ניסיון)
הוראת ביצוע מס הכנסה מס' 11/06 - שומה וביקורת
הנדון:סעיף 91(ד) לפקודה - דיווח על עסקאות לפי חלק ה' לפקודה ותשלום מקדמות בגינן
כדי למנוע עומס של דיווחים בעסקאות הוניות בניירות ערך בהן לא נוכה מס במקור מהרווח נקבעה חובת דיווח ותשלום מקדמה דו שנתית (בנוסף לדוח השנתי) למי שחייב בהגשת דוח שנתי לפי סעיף 131 לפקודה
כמו כן הסתכלתי שוב בסעיף 91 (ד) (2ג) (ב) לפקודה ולהפתעתי זה כתוב שם די במפורש -
לא נוכה המס כאמור בפסקת משנה (1) והמוכר חייב בהגשת דוח לפי סעיף 131, יוגש הדוח על רווח ההון, על אף האמור בפסקה (1) או (1א), לפי העניין, ביום 31 ביולי וביום 31 בינואר של כל שנת מס, בשל מכירה של ניירות ערך בששת החודשים שקדמו לחודש שבו חל יום הדיווח; עם הגשת הדוח כאמור, תשולם מקדמה בסכום המס החל לפי הוראות פקודה זו על רווח ההון בשל המכירה.
למרות שאפשר אולי לפרש בצורה אחרת - שמי שאינו חייב בהגשת דוח יחול עליו האמור בפסקה 1 המחייב דיווח תוך 30 יום - זה פחות סביר.
אמנם אינני מומחה אבל אם זו גם העמדה של capitax אני מרגיש בנוח לאמץ אותה לעצמי, הסייג היחיד הוא אם יש חשש להיות חייב פתאום בדיווח, למשל אם מתקרבים לרף של מס יסף.
בכל אופן את המקדמה כן חשבתי לשלם חצי שנתי כי אין מה להפסיד.
 
מי שאינו חייב בהגשת דוח יחול עליו האמור בפסקה 1 המחייב דיווח תוך 30 יום
לא בטוח למה אתה כותב שזה פחות סביר. בעיניי (עיני הדיוט, יש לציין) זה בדיוק מה שכתוב. בפיסקה 1 נקבע להגיש תוך 30 יום, ובפיסקה הנוכחית (2ג) נאמר שעבור מי שחייב בהגשת דו"ח (ורק עבורו), אזי למרות האמור בפיסקה 1 הוא צריך להגיש רק אחת לחציון.

אגב, שווה להזכיר שב"דע את זכויותיך" כל ההבחנות האלה לא קיימות, ועל רווח הון שלא נוכה ממנו במקור יש לדווח ולשלם פעמיים בשנה (זה לא מסמך משפטי, אבל זה מה שמס הכנסה מצפה רשמית אם לא בא לך לריב איתו).

אני, בפרקטיקה, מסתפק בלשלם בינואר, ולדווח בדו"ח השנתי.
 
לא בטוח למה אתה כותב שזה פחות סביר
כל הדיווח באופן מקוצר נועד להקל על הנישומים שלא יצטרכו למלא דוח שנתי, אז נראה לך סביר שיצטרכו לדווח מדי חודש ?
וגם מצד פקיד המס, המטרה של דיווח חצי שנתי היא להפחית מהם עומס, אין היגיון להעמיס עוד עם נישומים שיבחרו בדיווח מקוצר.
בעיניי (עיני הדיוט, יש לציין) זה בדיוק מה שכתוב. בפיסקה 1 נקבע להגיש תוך 30 יום, ובפיסקה הנוכחית (2ג) נאמר שעבור מי שחייב בהגשת דו"ח (ורק עבורו), אזי למרות האמור בפיסקה 1 הוא צריך להגיש רק אחת לחציון.
מסכים שזאת הפרשנות האינטואיטיבית כשקוראים את הפסקאות הללו.
 
נדרש רק דוח שנתי רגיל למס הכנסה.


אפשרות אחת היא להמיר לבד. אני בוחר לי סתם שער שרירותי והשתמשתי בו לדוחות בעבר, שממילא לא מפרטים עסקאות. לפחות ב-ib יש אפשרות להציג את התיק בשקלים. התחלתי את זה לפני שנה, אז הדוח של 2020 כבר יינתן לי בשקלים.


לא סיפור. אני ממלא לבד. תכלס שני מספרים שצריך להעביר לדוח השנתי.
יכול אולי להסביר איך אתה ממלא את הדוח הזה? ואיפה אתה מוצא אותו בכלל?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
י שכבות בIB. פתרון שאולי יהיה מוסכם. חשבונות נוספים. מיסים 49
C פתרון ליצירת קשר עם ילד בן שבע בבית צרכנות פיננסית 22
ל מעוניין להפסיק לרכוש שישיות מים - איזה פתרון קיים יש? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 51
G פתרון זול למספר טלפון נוסף? צרכנות פיננסית 4
D המלצה על מאוורר או כל פתרון אוורור אחר פוסטים מאיכות נמוכה 15
1337justme פתרון לצורך להדפסת מסמכים פעם בשנה בממוצע מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 24
T עמלות גבוהות בקניית ETF אירופאי - יש פתרון למי שלא יכול לקנות ETF אמריקאי? שוק ההון 7
S בקשת פתרון למבחן ראיון שלא עברתי אוף טופיק 7
1337justme פתרון לטלויזיה + טלפון קווי לאנשים מבוגרים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 33
1337justme פתרון לסיכון מט"ח בהחזקה של דולרים בעו"ש שוק ההון 50
L מחפשת פתרון לפקס (שליחה וקבלה) יש יותר זול מ-50₪ לשנה? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 27
ק פתרון ביטוח לעבודות שנעלמות צרכנות פיננסית 5
flower פתרון חלקי לחוק ה-FIFO שוק ההון 6
Cleo פתרון אחסון לחפצים בעת נדודים אוף טופיק 1
גלעד 99 חיסכון ארוך טווח לילד - פתרון פשוט? שוק ההון 49
ל פתרון לכל הבעיות אוף טופיק 3
F בקשת הארכה להגשת דו''ח שנתי מיסים 1
Z תאריך אחרון להגשת טופס 1301 מיסים 1
Z מה זמן המותר להגשת תיקון דו״ח שנתי? פוסטים מאיכות נמוכה 2
S טפסים לרואה חשבון להגשת דוח שנתי מברוקר זר מיסים 2
T שאלה בנוגע להגשת דו"ח למס הכנסה צרכנות פיננסית 7
E שאלה בקשר להגשת דוח מס שוק ההון 17
C מקור לראות דוחות כספיים של עסקים קטנים? אוף טופיק 2
A "דוחות מס/הערכות מס של השלוש השנים האחרונות" איך אני מוצא משהו כזה? מיסים 2
B האם ניתן להפסיק להגיש דוחות מס שנתיים במצב זה? מיסים 22
ח הגשת דוחות מס רטרואקטיבית לתושב חוץ מיסים 9
S מושגי בסיס בהגשת דוחות מיסים 2
A שאלה לגבי הגשת דוחות ובקשה להמלצה מיסים 23
A שאלה לגבי דוחות כספיים שוק ההון 2
V IB ישראל לIB העולמית - דוחות פעילות שוק ההון 9
S השקעות ערך, ללא קריאה וניתוח של דוחות פיננסיים - יש חיה כזאת? שוק ההון 43
מ תיקון דוחות מס בעקבות הפסד הון שלא דווח מיסים 3
Michel דוחות שנתיים בהפניקס ותקלה באיזור האישי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
mudale222 שומו שמיים ותרעד הארץ. מס הכנסה ייקבל דוחות ללא הגשה פיזית שוק ההון 42
א איפה ניתן ללמוד כיצד לקרוא דוחות חברה? צרכנות פיננסית 2
ת דוחות בורסת וול- סטריט שוק ההון 2
A דוחות כספיים של מניות זרות שוק ההון 2
הנולד דוחות שנתיים של ביטוח מנהלים\פנסיה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 7
S יש פה מישהו שמשקיע דרך IB שלח דוחות לבד למס הכנסה? שוק ההון 1
Aranchik שימוש ב-TurboTax למילוי דוחות IRS נדל"ן 1
G קורס/ ספר מומלץ להבנת דוחות כספיים התפתחות אישית 25
לאץ' הבנת דוחות שנתיים שוק ההון 1
A המלצה לספרים עברית/אנגלית בנושא ניתוח דוחות כספיים והערכת שווי חברות התפתחות אישית 7
DavidA ניתוח דוחות כספיים של חברת הקבלן י.ח דמרי( שאני עשיתי) שוק ההון 0
מ דוחות כספיים של קרנות פנסיה צרכנות פיננסית 3
י.ג ניהול השקעות בבנק - דוחות ושקיפות שוק ההון 13
H צריך ספר טוב שמסביר על דוחות פיננסים.?? התפתחות אישית 14
adamshalev בעלי IRA של הלמן אלדובי יכולים לראות עכשיו דוחות באתר צרכנות פיננסית 12
י דוחות פנסיה וקהל שוק ההון 6

נושאים דומים

Back
למעלה