היי,
אני ואשתי שכירים, והיינו מחויבים בהגשת דוח למס הכנסה לשנת 2024 כי כל אחד מאיתנו עבר את התקרה השנתית.
למדתי את הנושא והגשתי עצמאית דוחות רטרואקטיביים לשש השנים האחרונות (2019–2024).
קיבלתי מענה על כל השנים מרשות המסים.
2019
קיבלתי מכתב שכותרתו “הודעה על שומת מס הכנסה לשנת 2019” ובו מופיעה יתרת מס לתשלום חיובית - הבנתי את הטעות
הסכום מינורי
1. האם אני מבין נכון שעליי לשלם את הסכום הזה?
2. יש במכתב שובר תשלום – האם ניתן לשלם אותו באופן מקוון?
2020–2023
קיבלתי מכתבים דומים לכל אחת מהשנים, ובהם מצוינת יתרת מס שלילית.
3. האם מדובר בכסף שמס הכנסה צריך להחזיר לי?
4. בהנחה שפרטי חשבון הבנק שלי מעודכנים – האם ההחזר יתבצע אוטומטית?
5. כמה זמן זה לוקח בדרך כלל?
6. אם החשבון לא מעודכן – האם אקבל על כך התראה?
בכל השנים הללו מצוין:
בשידור הדוח הופיעה יתרת מס שלילית משמעותית (כלומר: החזר צפוי גבוה).
על השנה הזו טרם קיבלתי מכתב כמו בשנים הקודמות, אך תחת “הנמקה” מופיע:
“1 – חישבתי את המס המגיע ממך עפ”י הכנסתך המוצהרת שהחוק רואה בה את שומתך העצמית”
בניגוד לשאר השנים, לא מופיע PDF להורדה.
7. מה זה אומר בפועל? האם מדובר באישור? או שיש עוד שלב בתהליך?
צילום מסך מהאזור האישי באתר רשות המיסים לשנת 2024
אשמח להבהרות ממי שמכיר את התהליך.
תודה מראש.
אני ואשתי שכירים, והיינו מחויבים בהגשת דוח למס הכנסה לשנת 2024 כי כל אחד מאיתנו עבר את התקרה השנתית.
למדתי את הנושא והגשתי עצמאית דוחות רטרואקטיביים לשש השנים האחרונות (2019–2024).
קיבלתי מענה על כל השנים מרשות המסים.
2019
קיבלתי מכתב שכותרתו “הודעה על שומת מס הכנסה לשנת 2019” ובו מופיעה יתרת מס לתשלום חיובית - הבנתי את הטעות
1. האם אני מבין נכון שעליי לשלם את הסכום הזה?
2. יש במכתב שובר תשלום – האם ניתן לשלם אותו באופן מקוון?
2020–2023
קיבלתי מכתבים דומים לכל אחת מהשנים, ובהם מצוינת יתרת מס שלילית.
3. האם מדובר בכסף שמס הכנסה צריך להחזיר לי?
4. בהנחה שפרטי חשבון הבנק שלי מעודכנים – האם ההחזר יתבצע אוטומטית?
5. כמה זמן זה לוקח בדרך כלל?
6. אם החשבון לא מעודכן – האם אקבל על כך התראה?
בכל השנים הללו מצוין:
- סעיף שומה: 00 – שומה עצמית
- הנמקה: 91 – “בקשתך להחזר מס נקלטה במחשב מנהל הכנסות המדינה, טרם בדקנו את הבקשה והמסמכים שצורפו אליה, החזרת יתרת הזכות תבוצע לאחר בדיקה ועריכת השומה”
בשידור הדוח הופיעה יתרת מס שלילית משמעותית (כלומר: החזר צפוי גבוה).
על השנה הזו טרם קיבלתי מכתב כמו בשנים הקודמות, אך תחת “הנמקה” מופיע:
“1 – חישבתי את המס המגיע ממך עפ”י הכנסתך המוצהרת שהחוק רואה בה את שומתך העצמית”
בניגוד לשאר השנים, לא מופיע PDF להורדה.
7. מה זה אומר בפועל? האם מדובר באישור? או שיש עוד שלב בתהליך?
צילום מסך מהאזור האישי באתר רשות המיסים לשנת 2024
אשמח להבהרות ממי שמכיר את התהליך.
תודה מראש.