• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

"לא לאכול חסכונות"

אני - אני רוצה לעשות משהו עם הכסף שיושב לנו בעוש, כמו שלמדנו בקורס של פעמונים. אתחיל עם להפגש עם יועץ ההשקעות בבנק טוב? אני רואה שלוחות הזמנים שלנו לא תואמים וחשוב לי לעשות את זה בקרוב, את סומכת עלי שאפגש איתו לבד?
היא - אוקי.
<פגישה… הבנה שהבנק אינו המקום בשבילי לנהל את תיק ההשקעות >
אני - שומעת אני רוצה להעביר את תיק ההשקעות [שבא 100% מחסכונות שלי] למקום אחר
היא - רגע למה נפגשת עם יועץ ההשקעות לבד גם אני רוצה לשמוע מה יש לו לומר. אני לא מבינה את ההסברים שלך.
אני -??? לא משנה לא מתעסק עם זה יותר.
אל תלך ראש בקיר.
אם היא מסכימה שתנהלו את ההשקעות בבנק, אז מצויין. אני מנהל חצי מהתיק שלי בבנק וחצי בברוקר זר.
תגיד ל"מנהל השקעות" בבנק בדיוק את מה שאתה רוצה שיהיה בתיק ונגמר הסיפור. גם ככה אמרת שהיא זורמת איתך בקטע של תיק פסיבי נכון?
נשמע שבנסיון להגיע בדיוק למקום שבו אתה רוצה להיות אתה מקבל כלום, במקום להסתפק משהו שהוא טוב ב-95%, לפחות בנושא ההשקעות.

עריכה: "אני רוצה להעביר את תיק ההשקעות [שבא 100% מחסכונות שלי] "
נושא "של מי הכסף", ונושא איך ואיפה להשקיע אותו הם נפרדים, וכשאתה מדבר על איך להשקיע את הכסף, רצוי מאד (אלא אם כן בא לך לריב) לא להעלות את נושא "כסף שלי" \ "כסף שלך". ברוב המוחלט של משקי הבית אין כסף שלי וכסף שלך, ואם זה לא משהו שדיברת עליו היטב לפני החתונה וחתמתם על הסכם ממון, אז עדיף לדעתי לקבל את המציאות שהכל כולל הכל זה של שניכם עכשיו. זה גם דפאקטו מה שיחליט בית המשפט במידה והוא יקרא לדון בשאלה.
 
נערך לאחרונה ב:
http://www.adwiz.co.il/Mastery-Workshop
אני מבין שמדובר בזה?
גש לאמבטיה, אמורה להיות לך מראה...
תסתכל על הבחור שמביט בך ותדבר איתו.
 
נשמע שאדם שליו דקר את הבעייה.
אין לך סבלנות וזה הכל או כלום מבחינת.
אני זוכרת את הפוסטים הקודמים שלך..
אישתך סהכ בעד חיסכון, אבל אתה מצפה ממנה לדרגת סולידיות 10 בסולם דורין - אתה לא מקבל את זה, אז אתה מתוסכל.
אישתך רוצה לגשת יחד איתך שוב ליועץ ההשקעות, אבל זה מרגיז אותך שהיא שינתה את דעתה, אז אתה מתוסכל.
אתה דורש מאישתך שתבין את החלום שלך לעשות הומסקולינג, אבל אני מבינה שבפועל עם התינוק אתה לא עושה הרבה.
אתה כועס עליה שהיא טסה לחול, אבל מרשה לעצמך לצאת 3 פעמים לאיזו סדנה, וכועס עליה כי היא מתגעגעת.
מה נסגר איתך?
בנישואים צריך למצוא איזון, לא לשבור את הכלים בכל פעם שלא מסכימים.
מצטרפת לקולות שמציעים לך ללכת לטיפול.
אם לא זוגי, אז לפחות לבד.
 
לא אוהב לתת עצות בפורומים אנונימים אבל כולם פה כבר נתנו אז אסתכן בורדה רזיאל ז'קונטיות:
אולי אתם לא מתאימים?
 
אולי אתם לא מתאימים?
אין דבר כזה התאמה מושלמת. הם חיים הרבה זמן ביחד כך שאת הבחירה שלהם הם כבר עשו. בני אדם משתנים ולכן צריך לעשות התאמות מחדש כל הזמן. מי שלא מבין את זה, לא ישאר בזוגיות או יסבול קשות.
אני כן מסכימה שיש אנשים שלא מתאימים, בצורה ברורה מאד, רק שאז מגלים את זה די בהתחלה. בכל אופן, יש להם כבר צאצא משותף אז שווה להם להילחם על החיים המשותפים ולא להרים ידיים כל-כך מהר.
 
מה נסגר איתך?
בנישואים צריך למצוא איזון, לא לשבור את הכלים בכל פעם שלא מסכימים.
מצטרפת לקולות שמציעים לך ללכת לטיפול.
אם לא זוגי, אז לפחות לבד.
+1, ותחשוב על הילדים!
 
אני רוצה להביע דעה, לא בקטע של ייעוץ.
צריך להפנים כי הסולידים שמתכננים פרישה מוקדמת הם מיעוט קטן וחריג באוכלוסיה.
הנורמה בחברה היא לעבוד בלי הפסקה לפחות עד גיל פרישה ואפילו יותר כדי לקיים רמת חיים צרכנית קלאסית שזה אומר דירה, רכב, שופינג, חו"ל, מסעדות, סופי שבוע, עוזרת בית, מיזוג נון סטופ וכו'.

מזה יוצא שאתה בא אל אישתך בדרישה ללכת איתך בכיוון לא נורמלי. ברור שהיא, השפוייה, נכנסת ללחץ מהשיגעון הסולידי שלך ומתנגדת לזרום איתך, כמו שהייתה מתנגדת אם היית רוצה שהמשפחה שלכם תעבור לגור בשבט מסאי באפריקה.

אתה כמובן יכול להתעקש ולנסות לכפות עליה את הדת החדשה שלך כמו מיסיונר אבל קח בחשבון שעלולות להיות לכך תוצאות שאתה לא צופה .

תפנים ש 99 מתוך 100 נשים נורמליות יחשבו בדיוק כמו אישתך שאתה נפלת על הראש. אגב, גם 99 מתוך 100 גברים יחשבו אותו הדבר שאתה הוא זה שהשתגע.
 
אני רוצה לשמוע מה יש לו לומר
לא מתעסק עם זה יותר
חשבתי שהיא לא מוכנה לשמוע על הנושא בכלל..
אפילו אם שינתה את דעתה על שתלך לבד, זה עדיין קצה חוט של התעניינות, תתפוס אותו ותראה מה יוצא.
 
השנקל שלי, עם עצמי. לי יש בחשבון הבנק בעו"ש 500 ש"ח. לפעמים פחות. אני קונה הכל באשראי, כדי להבין לאן הלך הכסף שלי. בכל חודש, אחרי קבלת המשכורת וירידת האשראי, אני משאירה 500 ש"ח ומעבירה את כל השאר לפקדון. אם אני מוציאה מזומן, אני משחררת מהפקדון, אבל זה קורה בדרך כלל פעם בחודש עם ירידת האשראי. כשיש לי יותר כסף בחשבון, אני מאבדת את הספירה - לא מוציאה יותר בהכרח אבל מתבלבלת איכשהו. אני חושבת שקודם כל אתם צריכים להעביר את הכסף המיותר בעוש לפקדון כדי שלא יתבלבל לכם עם ההוצאות החודשיות, וזה משהו שהוא הרבה לפני השקעות ולא נראה לי שתתקל באיזה התנגדות מצד אשתך.

לפני כמה שנים, עברתי לגור עם בן הזוג, שהוא בעצמו גר הרבה שנים לבד (זה פרק ב' שלנו). בן הזוג לא היה רגיל לעשות חשבון. הוא יותר סולידי מדורין, לדעתי, אז זה לא שהוא בזבז, אבל הוא פשוט לא טיפוס קבוצתי ומתקשה לעבוד בצוות. זה היה קצת יותר קשה לתפעול, אבל הטיפים שלי דומים למה שכתבו לך - יש לנו הגדרה כללית של מסגרת הוצאות חודשית שנדרשת לנו לעמוד ברמת החיים שהסכמנו עליה. אני בודקת שאנחנו פחות או יותר שם, ובלי להשתדל יותר מדי אנחנו עומדים על מספרים מאד דומים בשנתיים שלוש האחרונות, בממוצע שנתי. אנחנו לא ממש מסכימים על ההוצאות, אבל בהחלט גם לא לא מסכימים. כלומר, יש לנו מעין מו"מ נינוח במשך השנה - האם נקנה כזה או אחר, האם נוציא ככה או ככה. לפעמים הוא משך לכיוונו, ובדיעבד חשבתי שזו היתה טעות, ולהפך. הענין העקרוני הוא לא להיות בשני צדדים שונים, אלא להיות באותו הצד ולעשות מה שטוב *לכולנו*. במקרה שלך, אין לך יכולת להביע את עצמך בקשר, וזה לא נשמע בגלל שאשתך לא מאפשרת לך, אלא שאין לך מיומנות בהתנהלות כזו. אתה מתקשה להבין שיתכן שלאשתך מטרות קצת שונות משלך, וזה בסדר. נשמע לי שמלחיץ אותך שיש לה מחשבות אחרות משלך, וקשה לך לקבל את זה שראיית העולם שלה שונה. בניגוד למה שדורין כותבת, אני לא חושבת שהיא עכבר במירוץ ולא ראתה את האור, אלא זה מה שהיא בחרה.

מכיוון שזה נושא גדול, אני רוצה להתמקד בנקודה אחת - ענין ההשקעות כסוג של מתן אמון. אם אשתך לא רוצה להתעסק בדברים האלה, האם היא סומכת עליך שאתה תתנהל נכון עם הכסף? אם לא, למה לא? אם כן, אולי היא צריכה לשחרר ולתת לך לעשות מה שצריך? אולי כדי לתת אמון היא צריכה ללכת לבנק איתך? בכל זוגיות יש חלוקת תפקידים כזו או אחרת, ולא כולם עושים את הכל בכל רגע נתון. אני בכלל ממליצה לך שלא לדבר על פרישה מוקדמת כרגע, כי זה בגדר חלום שלך, שמלחיץ אותה. אני מציעה לך לדבר על חסכונות לילדים, למשפחה. עושה רושם שאשתך יודעת לחסוך ולא לבזבז, אבל היא צריכה מטרה. המטרה שלך לא מדברת אליה, וזה גורם לה לאבד בך אמון בניהול הכספים. אני הייתי מתחילה בלדבר על הכסף שיש לכם, ושאתה רוצה לצבור הון ובטחון, עבורכם כמשפחה. אם היא לא נותנת בך אמון, כדאי לכם קודם כל לפתור את זה. זה יותר גדול מחסכון לפרישה או לא.
 
אין לי פרטנר לזה, האישה נגד הרעיון בכל נימי נפשה
אני מצטרף לעצות שקיבלת למעלה - הבעייה האחרונה שלך זה נושא החסכון וההשקעות.
אתם צריכים אג'נדה משותפת. דרך ביניים ששניכם יכולים לחיות איתה - בחינוך, בניהול הבית, בעבודה ובחסכון.
כדאי שתרד מהר מאידאולוגיה ועקרונות מוחלטים ותתחיל להתפשר. אחרת תישאר עם המון עקרונות ומעט משפחה.
טיפ קצת וולגרי ממישהו שראה משהו בחיים: אשה אחרי לידה (בעצם תמיד, אבל במיוחד בתקופה הזו) צריכה גבר מגונן. מישהו שאפשר לסמוך עליו, שמביא ביטחון. לכל אחת יש הסיפור שלה של מה זה ביטחון. הסיפור שלך הוא לא הסיפור הנכון. אני מנחש שמה שהיא רוצה לשמוע זה "אני אעבוד קשה, אפשר לסמוך עלי, אני אפרנס אותנו, אני אגן על הבית שלנו ואבטיח לילד שלנו את העתיד הטוב ביותר". אתה בטח מתכוון לזה, אבל מה שהיא שומעת זה "אני רוצה להפסיק לעבוד. להיות בבית עם הילד. אני רוצה לצאת לפנסיה וששלושתינו נחיה בצמצום".
כל זה רק ניחוש פרוע, ויכול להיות שאני טועה לגמרי. זה לא תחליף לייעוץ מקצועי או אישי ממישהו שמכיר אותכם טוב.
אבל אם משהו מזה מצטלצל לך מוכר, אני מקווה שיעזור לשנות משהו.
זכור, זו תקופה חשובה ומורכבת בחיים של משפחה. ילד רק נולד. אל תבלבל את עצמך ואותה עם מחשבות על מה יהיה בעוד 10 או 20 שנה. לא יקרה כלום אם תדחה את השיחות האלה בשנה שנתיים. בינתיים אין חובות ויש חסכונות. לא נורא אם תפסידו קצת תשואה ותרוויחו איכות חיים יחד.

עריכה: מוסיף חיזוק ברוח דברי @c881 שחלק מהתחושה שאפשר לסמוך עליך זה פשוט להיות שם לעזרה בכל מני צורות אחרות חוץ מפרנסה. הדגשתי את הפרנסה כי אני "מריח" ששם הצלחת לעורר אצלה את רוב ההתנגדות.
 
נערך לאחרונה ב:
@c881 אז. לידיעתך לא ממש הייתי ביותר מסדנה מלאה אחת במהלך השנה וחצי האחרונות וגם עליה שילמתי ביוקר, לא שאני חייב לך דין וחשבון. וכן, כשאני הולך לשם זה משרת אצלי מטרה חשובה של טיפול בעצמי שאין לי איך להשיג תוך כדי החיים היומיומיים. סטירה לא צריך לתת. יכול להיות שהרושם שאתה ואחרים פה קיבלתם הוא של מישהו שלא עוזר, לא נוכח, לא אחראי, ולדעתי ההיפך הוא הנכון. אני מוותר על המון דברים חשובים לי באופן אישי ועמוק, החל משעות שינה (לא מדברים על זה בשנה הראשונה לחיי הילד, זה ברור לי שאין סיבה שאני אישן, לא שאני צריך יותר מ5 כבר שנים) דרך קידום מקצועי שאולי ארויח יותר כסף (מעדיף להשקיע זמן בלהיות עם הילד כשהוא ער, בבישול שיהיה לנו מה לאכול) ועד לטיפול פסיכולוגי בעצמי (הפסקתי טיפול כשעברנו דירה - צריך את הכסף למחיה ודברים לתינוק ולמשפחתון שהוא יתחיל עוד רגע). ואין לי תקשורת 100% עם אשתי, ואין לי ממש אאוטלט אחר כפי שרבים מכם כבר הבין, אז סלח לי אם אני בא הנה כדי לפרוק את המועקה. מעריך את הדעה והעצות של כולם פה.
 
בחתונה שלי קיבלתי כרטיס ברכה עם כרטיס ברכה ובו היה כתוב:
״זכור שהדרך לזוגיות טובה עוברת דרך הפשרה וויתור״

לך תנהל דו-שיח עם אישתך מתוך מקום של פשרה וויתור, ומתוך הבנה שכל אחד מהצדדים מוותר ומתפשר עבור הצד השני.
ממה שאתה מתאר נראה שהזוגיות שלכם במצב לא טוב ולכן חשוב להשקיע בזוגיות גם אם זה אומר שכרגע לא חוסכים אבל גם לא נכנסים לחובות, בהמשך תעבור לחיסכון.
 
@whybe
בדקת את האפשרות שאתה סובל מדיכאון אחרי לידה?
זה קיים גם לגברים...
 
לידיעתך לא ממש הייתי ביותר מסדנה מלאה אחת במהלך השנה וחצי האחרונות וגם עליה שילמתי ביוקר, לא שאני חייב לך דין וחשבון. וכן, כשאני הולך לשם זה משרת אצלי מטרה חשובה של טיפול בעצמי שאין לי איך להשיג תוך כדי החיים היומיומיים.
אתה צריך להיות עקבי בתגובותיך, אני אגבתי לאדם שטען כי -
מקום נפלא ומופלא שאני מחובר אליו ולאנשים בו ושאשתי שונאת יותר בכל פעם שאני הולך (במקרה הטוב זה פעם ב 4 חודשים לסופש) - 1 אני לא איתה 2 אני חתום על סודיות מול המשתתפים האחרים אז לא יכול לספר לה מה קורה שם לפרטי פרטים.
חוץ מזה... ממתי חתימה על חוזה סודיות אמור להפריע לך לספר לאשתך מה קרה במקום מסויים?
אל תזכיר שמות, אל תגיד השמנדריק אמר...
אם אתה חושב שהיתר לא מספרים לנשים שלהן, תתעורר.

אני מוותר על המון דברים חשובים לי באופן אישי ועמוק, החל משעות שינה (לא מדברים על זה בשנה הראשונה לחיי הילד, זה ברור לי שאין סיבה שאני אישן, לא שאני צריך יותר מ5 כבר שנים) דרך קידום מקצועי שאולי ארויח יותר כסף (מעדיף להשקיע זמן בלהיות עם הילד כשהוא ער, בבישול שיהיה לנו מה לאכול) ועד לטיפול פסיכולוגי בעצמי (הפסקתי טיפול כשעברנו דירה - צריך את הכסף למחיה ודברים לתינוק ולמשפחתון שהוא יתחיל עוד רגע)
אתה כותב לאדם שב-7 שנים האחרונות מתעורר בממוצע פעמיים בלילה לתינוק או ילד/ה בוכים. תתקדם.
חשוב לישון ואני אתפוס כמה שיותר שנ"צ שאפשר (לפעמים היא או אני נגיד לשני ללכת לישון וניקח את הילדים להורים), אבל מזה ועד "דברים חשובים באופן עמוק"... יש עוד דרך.
מצד אחד אתה טוען שהפסקת טיפול פסיכולוגי בגלל תקציב, מצד שני הפוסט הפותח מדבר על
כסף שסתם שוכב בעוש - יש המון כי אנחנו לא מדברים על מה לעשות איתו.

זו לא בושה להזדקק לטיפול, למי שצריך.
אם המטפל הקודם רחוק כי עברתם דירה - תשאל אותו לגבי מטפל קרוב אלייך, אולי יכול להמליץ.
תלמד יוגה/ מדיטציה/תמצא תחביב (איזה משהו גברי משהו מועיל, אולי לאסוף ג'וקים או קורס לאחיות, משהו גברי).
 
היתרה בעוש לא צבועה לזה, דפדפי למעלה.
האישה לא בעד, היו לנו ויכוחים אינסופיים על זה במרוצת השנים. דרשה 100% שקיפות כל פעם שדיברתי עליה עם המטפל, וכל פעם שסיפרתי לה הייתה מגיבה בחקירה צולבת עם רגשות שליליים. אז הפסקתי לספר כי זה היה כמו 2 טיפולים כל פעם - פעם איתו ופעם איתה. והרגיש כמו 100% חוסר אמון, כפול 2. לא יכולתי להביא את הדברים שעלו בטיפול הביתה באופן יעיל ועקבי כי זה תמיד היה "איזה רעיונות המטפל הכניס לך לראש עכשיו?" ו" מרגיש כאילו יש שלושה אנשים במערכת היחסים הזו". שהצעתי פגישה ביניהם כדי שיכירו, סירבה. אז כשעברנו הפסקתי.
אני ב100% תפקוד, לפעמים הרגשות יוצאים אבל אני שולט. אני לא צריך טיפול עם כל המסביב הזה, זה לא משרת את המטרה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ק לאכול את הבית [משכנתא הפוכה | אנונה] פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 65
c881 שר הבריאות מחליט מה מותר ומה אסור לאכול אוף טופיק 86
c881 מחקר חדש - לאכול חסה מזיק לסביבה פי 3 מלאכול בשר אוף טופיק 15
ש איך עושים סדר בכל הבלגן של חסכונות/פנסיה/השתלמות וכו'? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
E הלוואת ״חרבות ברזל״ או פתיחת חסכונות - צורך בכסף זמין צרכנות פיננסית 1
Princess_Peach סגירת הלוואה בריבית גבוה כשאין הכנסות/חסכונות צרכנות פיננסית 21
I תכנון כלכלי למשפחה - חסכונות לטווחים שונים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
R העברת חסכונות לחו"ל שוק ההון 124
M האם הייתם מרגישים בנוח לחסוך את חסכונות חייכם בקרן מחקה עולמית\סנופי *סינטתית*? פוסטים מאיכות נמוכה 13
מ משכנתא גדולה או פתיחת חסכונות? נדל"ן 14
E חישוב חסכונות קצרי טווח דינמי (הוצאות עתידיות צפויות) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 2
I הלוואה כנגד חסכונות פנסיוניים צרכנות פיננסית 1
Brightside איפה אתם עוקבים אחרי הפנסיה/חסכונות שלכם צרכנות פיננסית 5
ט גיל 60 ללא חסכונות משמעותיים יומני מסע אישיים 45
O מעקב אחר חסכונות - יש חיה כזאת? שוק ההון 8
ש חסכונות לילדים אוף טופיק 11
ב חסכונות לילדים שוק ההון 14
הסולידית ביטוח חסכונות בבנקים קטנים שוק ההון 56
שמוליק קיפוד אג"ח קוקו (או איך דפקו את חסכונות הפנסיה שלנו) צרכנות פיננסית 3
breezblock איך לא לשבור חסכונות כשאתה זוג צעיר. מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 23
J חסכונות/השקעה לשכירים עם פטור/דחיית מס שוק ההון 14
B איחוד חסכונות פנסיוניים/השתלמות צרכנות פיננסית 6
kaligola הפרדת חסכונות לילדים - יש רעיון? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 23
IronMan הגנה על חסכונות מפני קריסת נדל"ן/מיתון בארץ? שוק ההון 15

נושאים דומים

Back
למעלה