טוב אז אני בחופשה בפלורידה, והחלטתי לנצל את זה לפתוח פה חשבון ולהוציא כרטיס אשראי.
במקרה שלי נתקלתי בערך בכל בעיה אפשרית, אז ממליץ מאוד לקרוא לכל מי שעדיין לא הוציא ורוצה להיערך
אני נמצא באורלנדו. הלכתי לאחד הסניפים כדי לפתוח, וכבר הנציג בכניסה אמר לי שאין אפשרות לפתוח חשבון לתושבים זרים ושהם דורשים לראות, בנוסף לתעודות מזהות והוכחת כתובת גם את הוויזה בדרכון, והם לא פותחים חשבון לוויזה B1/B2 (ויזת תייר).
למחרת הלכתי לסניף אחר. הנציגה בכניסה אמר לי שהם מוכנים לפתוח עם הוכחת כתובת ו-2 תעודות מזהות. הכתובת שהשתמשתי בה הייתה של אחי שגר פה באורלנדו, והבאתי חשבון חשמל *על שמו*, תוך כדי שאני מסביר להם שאני שוהה אצלו.
הם הסכימו לקבל את זה ורק רצו שהוא יגיע פיזית לאשר שאני מתגורר אצלו (הם לא דרשו ממנו לחתום או משהו כזה, פשוט רצו שהוא יגיע עם תעודה מזהה).
אז אחרי כמעט שעתיים המתנה (אם יש לכם אפשרות - תקבעו תור מראש דרך האתר!!!) הגיע התור שלי. הזדהיתי עם דרכון ורישיון ישראליים. אחי הזדהה מול הבנקאית וסיים את תפקידו.
הבנקאית אספה ממני כמה פרטים בסיסיים - כתובת בארץ, טלפון וכו'.
הייתי שקוף לגמרי לגבי זה שאני מתגורר בארץ ורק מבקר מדי פעם בארה"ב, לבנקאית לא הייתה בעיה עם זה (להפך - היא עזרה לי להגדיר הכול בצורה כזאת שאני אזדקק למינימום התעסקות טלפונית או פיזית - כמו להעביר את החשבון ל-paperless ולאפשר שהקוד של ה-2FA יוכל להישלח גם למייל ולא רק לטלפון). היא גם הכניסה את הכתובת הישראלית שלי למערכת (בנוסף לאמריקאית).
היא הציעה לי 2 סוגי חשבונות:
1. חשבון עם עמלה קבועה של 5$ בחודש.
2. חשבון עם עמלה של 12$ בחודש, אבל אני מקבל פטור מעמלה אם אני מחזיק יותר מ-1500$ בעו"ש או שאני מקבל משכורת של מעל 250$ לחשבון.
סכום המינימום לפתיחת חשבון (מכל סוג) הוא 100$.
הלכתי על הסוג השני והיא פתחה לי את החשבון בלי בעיות (כאילו, היו קצת בעיות טכניות עם המערכת שלהם שבגללן היינו צריכים להתחיל את כל התהליך מההתחלה, אבל הבנקאית אמרה שזה קורה כל הזמן).
הנפיקו לי debit card. כבר באותו רגע הוא היה זמין באפליקציה של הבנק (ויכולתי לחבר אותו ל-google pay), והוא נשלח בדואר רגיל והגיע אחרי 3-4 ימים.
באותו רגע קבעתי איתה גם פגישה ליום למחרת בשביל כרטיס אשראי. היא המליצה לדאוג שיהיו לפחות 2500$ בחשבון בשביל שיאשרו את הבקשה.
היא גם ציינה שאם לא מאשרים את הבקשה, אני אצטרך להשתמש בחשבון 2-3 חודשים (שיראו תנועות בחשבון) ואז לבקש שוב, אבל שלרוב מאשרים בלי בעיה אם יש מספיק כסף בחשבון.
הפקדתי באותו רגע 3000$ במזומן בקופות של הסניף.
למחרת הגעתי לסניף לתור שקבעתי עם אותה בנקאית. למרות שקבעתי תור עדיין המתנתי קרוב לשעה, אז קחו את זה בחשבון בתכנון היום שלכם.
תהליך ההנפקה עצמו היה קליל, שאלה אותי כמה אני מרוויח והאם יש לי משכנתא או מזונות שאני משלם (אין).
היא פתחה את הבקשה, כרטיס Bofa Travel Rewards, ואישרו לי במקום כרטיס לא secured עם מסגרת של 1000$, והיא הסבירה לי שתוך 3 חודשים אני יכול לבקש הגדלת מסגרת דרך האתר. בנוסף, יש בונוס הצטרפות שאם תוך 3 חודשים אני קונה ב-1000$ אני מקבל בונוס של 25,000 נקודות (שווה ערך ל-250$).
זה הזמן לציין שתוך כדי פתיחת החשבון דיברנו קצת, וכשהיא התחילה להסביר לי על כרטיסי אשראי הראיתי לה שכבר עשיתי מחקר ואני מכיר את כרטיסי האשראי והתנאים שלהם. היא התלהבה מזה שבאתי מוכן (ובכללי מאוד חיבבה אותי), ויכול מאוד להיות שזה עזר להוציא כרטיס לא secured (לטענתה היא כבר 11 שנים בבנק, ויודעת, במילים שלה, to press all the right buttons).
הכרטיס נשלח באותו יום במשלוח מהיר, אבל בגלל שזה היה יום שישי בצהריים הוא הגיע רק ביום שני בבוקר (אם זה היה אמצע שבוע הוא היה מגיע למחרת).
קיבלתי את הכרטיס, ומפה העניינים התחילו להסתבך.
עשיתי אקטיבציה לכרטיס, וכשניסיתי להשתמש בו, כל העסקאות נדחו (declined).
ניסיתי לראות למה דרך האפליקציה ואמרו לי רק ליצור קשר טלפוני עם המוקד.
התקשרתי לשירות הלקוחות, מסתבר שהכרטיס נחסם ואני צריך לדבר עם מחלקת fraud.
דיברתי איתם, אמרו שהייתה פעילות חשודה בכרטיס והוא נחסם ואני צריך לגשת לסניף ולהזדהות בשביל להוריד את החסימה.
התקשרתי אחרי דקה לנציג אחר, והוא דווקא כן הצליח להוריד את החסימה.
השתמשתי בכרטיס, ואחרי 2 עסקאות בערך (שהתקבלו) הוא שוב נחסם בעסקה השלישית.
שוב התקשרתי, שוב אותו סיפור... נציג אחד לא יכול לעשות כלום, נציג אחר יכול. מבטלים לי את החסימה, ובעסקה הבאה הוא שוב נחסם.
ככה קרה 3 או 4 פעמים.
בלית ברירה הלכתי לסניף, משם התקשרתי למחלקת fraud והזדהיתי מול הנציג בבנק (דרושות 2 תעודות. הצגתי לו דרכון ואת כרטיס האשראי של הבנק, שנחשב לתעודה מזהה אצלם), הוא אישר לנציגה בטלפון את ההזדהות ומשם המשכתי טלפונית.
מסתבר שמאיזו סיבה משהו באקטיבציה של הכרטיס לא היה טוב, והיה צריך להוריד איזושהי חסימה, והנציגה במוקד הטלפוני יכלה לעשות את זה רק אחרי שהזדהיתי פיזית.
מאז הכרטיס עובד טוב, והנציגה במוקד הטלפוני אישרה לי שרשום במערכת שהזדהיתי פיזית ואני לא אצטרך ללכת שוב לבנק בשביל לבצע פעולות מול המוקד.
לא ברור לי מה גרם לבעיה הזאת... בדיעבד, אני חושב שאולי זה קשור לבונוס ההצטרפות. כנראה שהנציגה עשתה איזו קומבינה כדי שיאשרו לי את הבונוס למרות שהגשתי את הבקשה בסניף ולא online, והקומבינה הזאת עשתה איזו בעיה. כי עכשיו אני כבר לא מצליח לראות שום אזכור באפליקציה או באתר לבונוס הזה (וכן ראיתי בהתחלה). אני אנסה לבדוק את זה מול שירות הלקוחות, ואעדכן בהמשך אם יש בונוס או לא
דבר נוסף - ביקשתי שישלחו לי PIN. אני לא יודע אם בפועל צריך אחד או לא, אני יודע שבארץ בעסקאות מבקשים PIN אז הלכתי על בטוח. ה-PIN נשלח בדואר רגיל ומגיע תוך 4-7 ימי עסקים. לא יודע אם אפשר לזרז, לא יודע אם הם שולחים לארץ (באפליקציה נראה שכן, אבל לא ניסיתי).
עוד כמה המלצות למי שהולך להוציא כרטיס:
* תדאגו ללכת לבנק כמה שיותר מוקדם (בימים הראשונים שלכם בארה"ב), כדי שאם יהיו בעיות שידרשו מכם לחזור לסניף יהיה לכם מספיק זמן לזה. תדאגו גם לעשות כמה עסקאות בכרטיס ישר אחרי שאתם מקבלים אותו, כדי שאם יש בעיות הן יצוצו ישר.
* אם אתם משתמשים בפייפאל, גוגל pay או משהו דומה, ישר תעשו את השיוך. הם מבצעים עסקה קטנה בכרטיס בשביל אימות, כך שזה גם יכול לעזור לאתר בעיות אם אין לכם עסקה לבצע.
* מצטרף להמלצות של קודמיי להוציא מספר של google voice. אפשר להסתדר בלעדיו, אבל אם יש מספר אמריקאי זה חוסך כאב ראש. שימו לב רק שבשביל לאמת אותו צריך מספר אמריקאי שתישלח אליו הודעה (חד פעמי).
* אפשר לעקוף את הוכחת הכתובת אם יש לכם קרוב משפחה שמתגורר שם ויכול לבוא איתכם לבנק. רק תדאגו שהוא יביא הוכחת כתובת על שמו.
* תקבעו תור לסניף אם אתם יכולים. אם יש לכם מספיק זמן, אני ממליץ ללכת קודם לסניף ולשאול את הנציג בכניסה אם אתם יכולים לפתוח שם חשבון. אם התשובה חיובית (ובהנחה שיש זמן המתנה ארוך בסניף) תקבעו אונליין תור לאותו הסניף ותחזרו לתור, במקום לחכות המון זמן.
* אם לא הולך בסניף אחד, נסו סניף אחר. יש המון סניפים, במיוחד אם אתם נמצאים בעיר גדולה.
* אם יש לכם אפשרות, כדאי להפקיד את ההפקדה הראשונית במזומן. העברה בנקאית עלולה לקחת זמן (ואז לא בהכרח תוכלו להוציא את כרטיס האשראי ביום למחרת), ועל העברת זה"ב נכנסת יש עמלה של 15$.
* במקרה שאתם באורלנדו, זו הכתובת של הסניף שהוצאתי בו:
7220 W Sand Lake Rd, Orlando, FL 32819
זמני המתנה ארוכים, אבל הם מאוד נחמדים ולא עושים בעיות. הבנקאית שעבדתי מולה הייתה Nubia.
בשלב הבא אני מכוון לכרטיס customized cash rewards.
אמנם יש לו עמלת FTF, אבל הוא נותן 3% (על 2500$ ראשונים ברבעון, מעבר לזה זה יורד ל-1%) על קטגוריה לבחירה. אחת הקטגוריות היא online shopping כך שאני מתכוון להשתמש בו באמזון ודומיו, איפה שבכל מקרה אין FTF.
אם יש עוד שאלות תרגישו חופשי
במקרה שלי נתקלתי בערך בכל בעיה אפשרית, אז ממליץ מאוד לקרוא לכל מי שעדיין לא הוציא ורוצה להיערך
אני נמצא באורלנדו. הלכתי לאחד הסניפים כדי לפתוח, וכבר הנציג בכניסה אמר לי שאין אפשרות לפתוח חשבון לתושבים זרים ושהם דורשים לראות, בנוסף לתעודות מזהות והוכחת כתובת גם את הוויזה בדרכון, והם לא פותחים חשבון לוויזה B1/B2 (ויזת תייר).
למחרת הלכתי לסניף אחר. הנציגה בכניסה אמר לי שהם מוכנים לפתוח עם הוכחת כתובת ו-2 תעודות מזהות. הכתובת שהשתמשתי בה הייתה של אחי שגר פה באורלנדו, והבאתי חשבון חשמל *על שמו*, תוך כדי שאני מסביר להם שאני שוהה אצלו.
הם הסכימו לקבל את זה ורק רצו שהוא יגיע פיזית לאשר שאני מתגורר אצלו (הם לא דרשו ממנו לחתום או משהו כזה, פשוט רצו שהוא יגיע עם תעודה מזהה).
אז אחרי כמעט שעתיים המתנה (אם יש לכם אפשרות - תקבעו תור מראש דרך האתר!!!) הגיע התור שלי. הזדהיתי עם דרכון ורישיון ישראליים. אחי הזדהה מול הבנקאית וסיים את תפקידו.
הבנקאית אספה ממני כמה פרטים בסיסיים - כתובת בארץ, טלפון וכו'.
הייתי שקוף לגמרי לגבי זה שאני מתגורר בארץ ורק מבקר מדי פעם בארה"ב, לבנקאית לא הייתה בעיה עם זה (להפך - היא עזרה לי להגדיר הכול בצורה כזאת שאני אזדקק למינימום התעסקות טלפונית או פיזית - כמו להעביר את החשבון ל-paperless ולאפשר שהקוד של ה-2FA יוכל להישלח גם למייל ולא רק לטלפון). היא גם הכניסה את הכתובת הישראלית שלי למערכת (בנוסף לאמריקאית).
היא הציעה לי 2 סוגי חשבונות:
1. חשבון עם עמלה קבועה של 5$ בחודש.
2. חשבון עם עמלה של 12$ בחודש, אבל אני מקבל פטור מעמלה אם אני מחזיק יותר מ-1500$ בעו"ש או שאני מקבל משכורת של מעל 250$ לחשבון.
סכום המינימום לפתיחת חשבון (מכל סוג) הוא 100$.
הלכתי על הסוג השני והיא פתחה לי את החשבון בלי בעיות (כאילו, היו קצת בעיות טכניות עם המערכת שלהם שבגללן היינו צריכים להתחיל את כל התהליך מההתחלה, אבל הבנקאית אמרה שזה קורה כל הזמן).
הנפיקו לי debit card. כבר באותו רגע הוא היה זמין באפליקציה של הבנק (ויכולתי לחבר אותו ל-google pay), והוא נשלח בדואר רגיל והגיע אחרי 3-4 ימים.
באותו רגע קבעתי איתה גם פגישה ליום למחרת בשביל כרטיס אשראי. היא המליצה לדאוג שיהיו לפחות 2500$ בחשבון בשביל שיאשרו את הבקשה.
היא גם ציינה שאם לא מאשרים את הבקשה, אני אצטרך להשתמש בחשבון 2-3 חודשים (שיראו תנועות בחשבון) ואז לבקש שוב, אבל שלרוב מאשרים בלי בעיה אם יש מספיק כסף בחשבון.
הפקדתי באותו רגע 3000$ במזומן בקופות של הסניף.
למחרת הגעתי לסניף לתור שקבעתי עם אותה בנקאית. למרות שקבעתי תור עדיין המתנתי קרוב לשעה, אז קחו את זה בחשבון בתכנון היום שלכם.
תהליך ההנפקה עצמו היה קליל, שאלה אותי כמה אני מרוויח והאם יש לי משכנתא או מזונות שאני משלם (אין).
היא פתחה את הבקשה, כרטיס Bofa Travel Rewards, ואישרו לי במקום כרטיס לא secured עם מסגרת של 1000$, והיא הסבירה לי שתוך 3 חודשים אני יכול לבקש הגדלת מסגרת דרך האתר. בנוסף, יש בונוס הצטרפות שאם תוך 3 חודשים אני קונה ב-1000$ אני מקבל בונוס של 25,000 נקודות (שווה ערך ל-250$).
זה הזמן לציין שתוך כדי פתיחת החשבון דיברנו קצת, וכשהיא התחילה להסביר לי על כרטיסי אשראי הראיתי לה שכבר עשיתי מחקר ואני מכיר את כרטיסי האשראי והתנאים שלהם. היא התלהבה מזה שבאתי מוכן (ובכללי מאוד חיבבה אותי), ויכול מאוד להיות שזה עזר להוציא כרטיס לא secured (לטענתה היא כבר 11 שנים בבנק, ויודעת, במילים שלה, to press all the right buttons).
הכרטיס נשלח באותו יום במשלוח מהיר, אבל בגלל שזה היה יום שישי בצהריים הוא הגיע רק ביום שני בבוקר (אם זה היה אמצע שבוע הוא היה מגיע למחרת).
קיבלתי את הכרטיס, ומפה העניינים התחילו להסתבך.
עשיתי אקטיבציה לכרטיס, וכשניסיתי להשתמש בו, כל העסקאות נדחו (declined).
ניסיתי לראות למה דרך האפליקציה ואמרו לי רק ליצור קשר טלפוני עם המוקד.
התקשרתי לשירות הלקוחות, מסתבר שהכרטיס נחסם ואני צריך לדבר עם מחלקת fraud.
דיברתי איתם, אמרו שהייתה פעילות חשודה בכרטיס והוא נחסם ואני צריך לגשת לסניף ולהזדהות בשביל להוריד את החסימה.
התקשרתי אחרי דקה לנציג אחר, והוא דווקא כן הצליח להוריד את החסימה.
השתמשתי בכרטיס, ואחרי 2 עסקאות בערך (שהתקבלו) הוא שוב נחסם בעסקה השלישית.
שוב התקשרתי, שוב אותו סיפור... נציג אחד לא יכול לעשות כלום, נציג אחר יכול. מבטלים לי את החסימה, ובעסקה הבאה הוא שוב נחסם.
ככה קרה 3 או 4 פעמים.
בלית ברירה הלכתי לסניף, משם התקשרתי למחלקת fraud והזדהיתי מול הנציג בבנק (דרושות 2 תעודות. הצגתי לו דרכון ואת כרטיס האשראי של הבנק, שנחשב לתעודה מזהה אצלם), הוא אישר לנציגה בטלפון את ההזדהות ומשם המשכתי טלפונית.
מסתבר שמאיזו סיבה משהו באקטיבציה של הכרטיס לא היה טוב, והיה צריך להוריד איזושהי חסימה, והנציגה במוקד הטלפוני יכלה לעשות את זה רק אחרי שהזדהיתי פיזית.
מאז הכרטיס עובד טוב, והנציגה במוקד הטלפוני אישרה לי שרשום במערכת שהזדהיתי פיזית ואני לא אצטרך ללכת שוב לבנק בשביל לבצע פעולות מול המוקד.
לא ברור לי מה גרם לבעיה הזאת... בדיעבד, אני חושב שאולי זה קשור לבונוס ההצטרפות. כנראה שהנציגה עשתה איזו קומבינה כדי שיאשרו לי את הבונוס למרות שהגשתי את הבקשה בסניף ולא online, והקומבינה הזאת עשתה איזו בעיה. כי עכשיו אני כבר לא מצליח לראות שום אזכור באפליקציה או באתר לבונוס הזה (וכן ראיתי בהתחלה). אני אנסה לבדוק את זה מול שירות הלקוחות, ואעדכן בהמשך אם יש בונוס או לא
דבר נוסף - ביקשתי שישלחו לי PIN. אני לא יודע אם בפועל צריך אחד או לא, אני יודע שבארץ בעסקאות מבקשים PIN אז הלכתי על בטוח. ה-PIN נשלח בדואר רגיל ומגיע תוך 4-7 ימי עסקים. לא יודע אם אפשר לזרז, לא יודע אם הם שולחים לארץ (באפליקציה נראה שכן, אבל לא ניסיתי).
עוד כמה המלצות למי שהולך להוציא כרטיס:
* תדאגו ללכת לבנק כמה שיותר מוקדם (בימים הראשונים שלכם בארה"ב), כדי שאם יהיו בעיות שידרשו מכם לחזור לסניף יהיה לכם מספיק זמן לזה. תדאגו גם לעשות כמה עסקאות בכרטיס ישר אחרי שאתם מקבלים אותו, כדי שאם יש בעיות הן יצוצו ישר.
* אם אתם משתמשים בפייפאל, גוגל pay או משהו דומה, ישר תעשו את השיוך. הם מבצעים עסקה קטנה בכרטיס בשביל אימות, כך שזה גם יכול לעזור לאתר בעיות אם אין לכם עסקה לבצע.
* מצטרף להמלצות של קודמיי להוציא מספר של google voice. אפשר להסתדר בלעדיו, אבל אם יש מספר אמריקאי זה חוסך כאב ראש. שימו לב רק שבשביל לאמת אותו צריך מספר אמריקאי שתישלח אליו הודעה (חד פעמי).
* אפשר לעקוף את הוכחת הכתובת אם יש לכם קרוב משפחה שמתגורר שם ויכול לבוא איתכם לבנק. רק תדאגו שהוא יביא הוכחת כתובת על שמו.
* תקבעו תור לסניף אם אתם יכולים. אם יש לכם מספיק זמן, אני ממליץ ללכת קודם לסניף ולשאול את הנציג בכניסה אם אתם יכולים לפתוח שם חשבון. אם התשובה חיובית (ובהנחה שיש זמן המתנה ארוך בסניף) תקבעו אונליין תור לאותו הסניף ותחזרו לתור, במקום לחכות המון זמן.
* אם לא הולך בסניף אחד, נסו סניף אחר. יש המון סניפים, במיוחד אם אתם נמצאים בעיר גדולה.
* אם יש לכם אפשרות, כדאי להפקיד את ההפקדה הראשונית במזומן. העברה בנקאית עלולה לקחת זמן (ואז לא בהכרח תוכלו להוציא את כרטיס האשראי ביום למחרת), ועל העברת זה"ב נכנסת יש עמלה של 15$.
* במקרה שאתם באורלנדו, זו הכתובת של הסניף שהוצאתי בו:
7220 W Sand Lake Rd, Orlando, FL 32819
זמני המתנה ארוכים, אבל הם מאוד נחמדים ולא עושים בעיות. הבנקאית שעבדתי מולה הייתה Nubia.
בשלב הבא אני מכוון לכרטיס customized cash rewards.
אמנם יש לו עמלת FTF, אבל הוא נותן 3% (על 2500$ ראשונים ברבעון, מעבר לזה זה יורד ל-1%) על קטגוריה לבחירה. אחת הקטגוריות היא online shopping כך שאני מתכוון להשתמש בו באמזון ודומיו, איפה שבכל מקרה אין FTF.
אם יש עוד שאלות תרגישו חופשי