• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

כמה חסכתי בחודש מרץ ואיך

הייתי אומר שזה קצת אבסורד לומר שכסף מעוור עיני אנשים בשירשור שבו אתה מתגאה שרבת עם הבנק כדי לחסוך 15שח. אתה לא מכיר אותי ואני לא מכיר אותך אבל אני מבטיח לך שאני תורם בסדרי גודל יותר ממך.
אם אתה כבר נתפס בקטנות, אחי, כשאותו אדם מסיע אותך הרכב שלו כבד יותר וצורך יותר דלק. האם הצעת לו להתחלק בעלות הנסיעה? זה נראה לי מינימום של אינטגריטי להציע להתחלק בעלות הנסיעה.
טובה בין חברים אמורה להיות משהו דו כיווני, לפעמים החבר עושה לך טובה ולפעמים אתה עושה לו טובה. כשהטובה היא חד כיוונית כל הזמן, החבר מתחיל להרגיש לא בנוח עם מערכת היחסים שלכם, אחי.
בוא ניקח מצב שאף אחד בישוב שלך לא מחזיק אוטו וכולם סומכים על טרמפים. מה יקרה? כמו במשחק צ'יקן, יהיו כאלה שיישברו ראשונים ויקנו אוטו ואז השאר יתעלקו עליהם. זה כמו שאתה מלווה למישהו כסף והוא לא מחזיר לך אבל לך לא נעים לבוא לדבר איתו למרות שהוא זה שלא בסדר. כך גם עם הטרמפים שלך. אתה בא למישהו ואומר לו, אחי אני יכול לנסוע איתך? לא נעים לו אז הוא לוקח אותך, אבל זה לא אומר שהוא מרוצה מהמצב.
תודה שאתה שולח אותי להרחיב אופקים אבל אתה ואני לא חולקים את אותה המדינה יותר, כך שאני לא יכול לומר מדינה של גנבים. לא הבנתי בדיוק איך התנדבות קשורה לטענה שלתפוס טרמפ זה בעצם לתפוס טרמפ על ההוצאה הכספית של מישהו אחר כך שלא הייתי מתגאה בזה שאני חוסך כסף על ידי ניצול אחרים, אלא אם כן אני מבין נכון שאתה אומר שאתה גומל להם טובה בזה שאתה גורם להם להרגיש טוב עם עצמם שלקחו אותך טרמפ? קצת נרקסיסטי הייתי אומר.
אפשר למתוח אז זה עוד יותר, לדפוק לשכנים בדלת ולבקש להצטרף אליהם לארוחה. הרי גם ככה הם בטח בישלו יותר מדי ויזרקו אוכל, והם ירגישו טוב עם עצמם שעשו מעשה טוב. להתחבר לוייפיי של השכנים כי גם ככה יש להם מספיק רוחב פס, להביא להם את הכביסה שלך שישימו במכונה יחד עם שלהם ובטח יש עוד הרבה שיטות לחיסכון בכסף על חשבון השכנים, אבל מה זה טובה קטנה בין חברים, אחי.

בתור אחד שלקח טרמפים כמה שנים בחיי - זה פשוט לא נכון מה שכתבת.
אתה עומד בטרמפיאדה בכניסה ליישוב ומרים יד - מי שלא בזין שלו פשוט לא עוצר.
אין כאם שום רגשות אשם וכו'. למען האמת רוב האנשים לא עוצרים. מי שעוצר עושה את זה בכיף לגמרי.
היום כשאני נוסע ורואה טרמפיסטים אני כמעט תמיד מעלה ולא מרגיש מנוצל בשום דרך.
חברות ועזרה הדדית וערכי יסוד בסיסיים זה כנראה כבר יותר מדי מוגזם לחלק מהאנשים היום.
 
בוא ניקח מצב שאף אחד בישוב שלך לא מחזיק אוטו וכולם סומכים על טרמפים. מה יקרה?
מכיר אינספור יישובים בהם המודל הזה קיים, באף אחד מהן אין את האנרגיות השליליות הללו של צרות העין שאתה מציין כאן.
אנשים נותנים בשמחה.
זר לא יבין
 
  • אהבתי
Reactions: Et1
מכיר אינספור יישובים בהם המודל הזה קיים, באף אחד מהן אין את האנרגיות השליליות הללו של צרות העין שאתה מציין כאן.
אנשים נותנים בשמחה.
זר לא יבין
אני חושב שזה תלוי באדם. אם הכוונה היא לעמוד בטרמפיאדה זה סבבה. אם הכוונה היא שהחלטת לחסוך ואתה מתקשר כל פעם בערב לפני לשאול אם "אפשר לנסוע איתך מחר" (יש לנו מכר כזה) זה פחות מגניב.
בנוסף לכסף זה בעיקר פוגע באחד היתרונות המרכזיים שיש לך ברכב פרטי שזו האוטונומיה להחליט מתי בדיוק אתה יוצא וחוזר (כי אתה מתאם איתו שעה).
 
הייתי אומר שזה קצת אבסורד לומר שכסף מעוור עיני אנשים בשירשור שבו אתה מתגאה שרבת עם הבנק כדי לחסוך 15שח

ביאסת אחי .
טובה בין חברים אמורה להיות משהו דו כיווני, לפעמים החבר עושה לך טובה ולפעמים אתה עושה לו טובה

לקחתי אולי אלפי טרמפיסטים בחיים שלי . בסך הכל חודש אחד מיעטתי בלנסוע ברכב שלי ונסעתי עם אנשים טובים
אתה ואני לא חולקים את אותה המדינה יותר, כך שאני לא יכול לומר מדינה של גנבים.

זה מסביר את הכל אחי
 
לא אחי זה לא מסביר כלום. במשך 39 שנים מחיי חייתי בארץ, ואפילו בתור חייל צעיר נסעתי בטרמפים לא מעט, אבל כאן בדיוק ההבדל.
אני גר בקנדה כעת, ולא תראה כאן טרמפיסט אחד. אני מניח שזה התחיל בארץ מהחיילים שהם בעצם ילדים ובלית ברירה כשצריכים להגיע לבסיס נידח עם מיעוט תחבורה ציבורית נאלצים להתחנן לטרמפים, ומכאן זה התפשט הלאה. כשגרתי בארץ הייתי עוצר טרמפ לחיילים, אבל לא לאנשים מבוגרים יותר. למה? כי בדיוק ברוח הבלוג הזה, אדם מבוגר צריך להיות אחראי לעצמו ואין הבדל בין לעמוד ולהתחנן לנדבות ללעמוד ולהתחנן להסעה מבן אדם זר שלא מכיר אותך. אם זה בן אדם שכן מכיר אותך אז אתה בעצם משחק לו על המצפון ועל תחושת חוסר הנעימות שהוא ראה אותך ולא עצר, במיוחד אם זה ישוב קטן כמו שאני מבין מהפוסט שלך.
למרות התדמית העצמית שאוהבים לטפח בישראל שאין כמו העזרה והדאגה ההדדית שיש בארץ, אני יכול לומר לך שיש כאן בקנדה עזרה הדדית ודאגה לזולת ברמת שעולה בהרבה על ישראל, וזה חוצה דתות. אנשים כאן תורמים ומתנדבים בלי סוף ללא תמורה, ועדיין אין טרמפים
 
אני חסכתי כמה מאות טובות של שקלים כי שכחתי לחדש את הביטוח רכב שלי. יצאתי מטומטם אבל בסוף מורווח קלות.
 
הטענה של פותש שאני לא מבין כי אני לא גר בארץ בנושאים של עזרה הדדית. הוא מגדיר טרמפ כעזרה הדדית בין זרים שאין בה שום רע, בעוד אני מגדיר טרמפ כסוג של קבצנות פשוט במקום שזר יעבור וישים לך כסף בכובע הוא נותן לך שירות שווה ערך לכסף
 
בעוד אני מגדיר טרמפ כסוג של קבצנות פשוט במקום שזר יעבור וישים לך כסף בכובע הוא נותן לך שירות שווה ערך לכסף
יש לי קבוצת ווטסאפ של אנשים מהיישוב שעובדים באותו אזור לטובת טרמפים. לפעמים אני מציע טרמפ ולפעמים עונה להצעות לטרמפ. מה רע בזה? בהרבה יישובים יש "הסדר" כזה כי לא כל משפחה רוצה שתי מכוניות.
מצטער שיש לך מכר שמתקשר אליך כל ערב לבקש טרמפ, אבל הוא ממש לא הפרט שמעיד על הכלל.
 
כפי שכתבתי, כל עוד יש הדדיות בטובה בין אנשים אין בעיה ומה שאתה מדבר עליו הוא בעצם קאר פול, אבל אם מדובר על לעמוד בשער הישוב כדבר שבשיגרה ולנעוץ עיניים מתחננות בכל נהג שעובר או כמו שכתבת להתקשר למכרים ולהתלבש עליהם, כאן לדעתי יש טעם לפגם, וכמו שכבר כתבתי אין הבדל בין קיבוץ נדבות לזה
 
מהחיילים שהם בעצם ילדים ובלית ברירה כשצריכים להגיע לבסיס נידח עם מיעוט תחבורה ציבורית נאלצים להתחנן לטרמפים, ומכאן זה התפשט הלאה.
חייל הוא לא ילד. תוציא את זה מהלקסיקון שלך, בבקשה.
יש ילדים עם רכב פרטי מגיל 17 ויש כאלה שלא יהיה להם בגיל 25.
הצבא היה "כור ההיתוך" וזה שיגיעו ל-ביסל"ח 2,500 רכבים פרטיים רק כדי ש- @האחד יהיה מרוצה מחלוקת משאבים היא מיותרת.
הוגדר שמגיעים בתחבורה ציבורית, איסוף מתחנות מרכזיות.

כן, אנשים עוצרים טרמפים.
מוצא חן בעינייך? תעצור ותאסוף.
לא מוצא חן בעינייך? תמשיך הלאה.
מוכן לאסוף רק את X, אם יש לו שיער בלונדי /עיניים ירוקות /לובש מדים ירוקים ולא חליפה שחורה עם שטריימל? תאסוף את מי שמוצא חן בעינייך.

נ.ב.
זה לא חוקי לקבל תשלום על טרמפ, לפי תנאי הפוליסה.
 
חייל הוא ועוד איך ילד, פשוט במציאות העגומה של ישראל לא רואים את זה והתמימות הילדותית נעלמת מהר, עוד הרבה לפני שמגיעים לצבא. אני רואה את זה כאן, היכן שילדים יכולים להרשות לעצמם להיות ילדים, בני 18 הם עדיין ילדים. ונראה לי שקצת לא הבנת אותי, כתבתי בדיוק את זה שחיילים הם ילדים בלי רכב (רובם לפחות) שמאולצים לשרת בצבא במקומות שונים ומשונים ולכן אני יכול לראות את הלגיטימיות שבמתן טרמפים לחיילים כמעין הכרת תודה או רחמים, תקרא לזה איך שתירצה.
בן אדם מבוגר מצד שני, שבוחר לחסוך כסף ולא להחזיק רכב או להשתמש בתחבורה ציבורית, ובמקום זה משנורר הסעות מאנשים, זה מגעיל בעיני
 
כשגרתי בארץ הייתי עוצר טרמפ לחיילים, אבל לא לאנשים מבוגרים יותר. למה? כי בדיוק ברוח הבלוג הזה, אדם מבוגר צריך להיות אחראי לעצמו

רוח הבלוג היא לעזור לאנשים .
מה אני מרוויח מזה שרשמתי כמה חסכתי החודש ? כלום חוץ מזה שעזרתי לכמה אנשים להבין יותר טוב איך להתנהל כלכלית .

לפעמים ללמד אדם להיות אחראי לעצמו זה להסביר לו שהוא לא חייב לקנות רכב ישר שהוא משתחרר מהצבא .
 
לא הבנתי מה הבעיה בטרמפים. ביישוב שבו גדלתי זו הייתה כמעט הדרך היחידה להתנייד בתור מתבגר/חייל/סטודנט, והתרבות היישובית בהתאם - הרבה אנשים עזרו לך בשמחה. אל תשכחו שרק מי שרוצה לעזור יעצור לך, והרבה אנשים גם שמחים להרגיש שעזרו ונהנים מהחברה ברכב. מי שלא רוצה לא עוצר, תאמינו לי. גם בטיולים זה מאוד נפוץ לתפוס טרמפים חזרה לנקודת ההתחלה או לעיר הקרובה, אף אחד לא מסתכל עליך מוזר. מבוגרים משתמשים בפתרון הזה פחות, לדעתי יותר מטעמי פינוק ופחות מטעמי "התבגרנו והפסקנו להתעלק על החברה". אולי למי שגדל בעיר גדולה זה נראה קיצוני.
 
לא הבנתי מה הבעיה בטרמפים. ביישוב שבו גדלתי זו הייתה כמעט הדרך היחידה להתנייד בתור מתבגר/חייל/סטודנט, והתרבות היישובית בהתאם - הרבה אנשים עזרו לך בשמחה. אל תשכחו שרק מי שרוצה לעזור יעצור לך, והרבה אנשים גם שמחים להרגיש שעזרו ונהנים מהחברה ברכב. מי שלא רוצה לא עוצר, תאמינו לי. גם בטיולים זה מאוד נפוץ לתפוס טרמפים חזרה לנקודת ההתחלה או לעיר הקרובה, אף אחד לא מסתכל עליך מוזר. מבוגרים משתמשים בפתרון הזה פחות, לדעתי יותר מטעמי פינוק ופחות מטעמי "התבגרנו והפסקנו להתעלק על החברה". אולי למי שגדל בעיר גדולה זה נראה קיצוני.
יש עלוקות שמחפשות טמרפים ומלכתחילה לא לוקחים רכב כדי להתעלק על אחד אחר. זה לגמרי נצלנות גרידית לדעתי.
והקטע המוזר הוא, שתמיד אלו שלוקחים את הטרמפ מרגישים לא בנוח לבקש תשלום. והנצלן הקטן בטח שלא יציע משהו...
 
ש עלוקות שמחפשות טמרפים ומלכתחילה לא לוקחים רכב כדי להתעלק על אחד אחר. זה לגמרי נצלנות גרידית לדעתי.
ואיך אתה אמור לדעת אם זה בן אדם קשה יום או נצלן גרידי?
מוצא חן בעינייך? תעצור ותאסוף.
לא מוצא חן בעינייך? תמשיך הלאה.
פשוט וקל.
 
חייל הוא ועוד איך ילד, פשוט במציאות העגומה של ישראל לא רואים את זה והתמימות הילדותית נעלמת מהר, עוד הרבה לפני שמגיעים לצבא. אני רואה את זה כאן, היכן שילדים יכולים להרשות לעצמם להיות ילדים, בני 18 הם עדיין ילדים.
באיזה גיל לדעתך אדם הופך מ-ילד ל-בוגר?
האם אתה חושב שההגדרה היא אוניברסלית? ובאיזו שנה נקבע הקריטריון הנוכחי?
 
נסיבות החיים הן אלה שמכתיבות מתי יקרה השינוי. ילד באפריקה נהיה בוגר כבר בגיל 10 אחרי שאנסו ורצחו לו את המשפחה והוא צריך לשרוד. בארץ החברה היא כוחנית ואגרסיבית והילדים מאבדים את התמימות שלהם בגיל צעיר (זה אגב חלק מהותי מהסיבות שלנו למעבר לקנדה. הסיבות ממש לא היו כלכליות), ואז זורקים אותם לצבא, שם, כמו הילד האפריקאי, הם צריכים לשרוד בעצמם, אחרת ידרסו אותם. יש שיגידו שזה חיובי כי זה מחשל, אבל זה לא בהכרח מחשל באופן חיובי, והחוצפה הישראלית שבארץ כל כך גאים בה היא סתם גסות רוח כשיש פרספקטיבה מבחוץ. כיום כשאנחנו באים לבקר את המשפחה בארץ, אנחנו רק חושבים כבר על החזרה לקנדה כי ממש לא נעים בארץ בכל מקום. אני יודע שזה נשמע מתנשא ובתור מי שגר בארץ לא תבין אותי ואולי אפילו תעלב, אבל זאת המציאות ברגע שתקבל פרספקטיבה. ולעניינינו, ברגע שזאת הסביבה שהילדים גדלים בה, הם לא מספיקים להיות ילדים, הם חייבים להתבגר מהר כמו הילד באפריקה, למרות שהם עדיין ילדים, ואני רואה את ההבדל כאן, היכן שלילדים יש הזדמנות לחוות ילדות רגועה וחסרת דאגות
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ס איך חסכתי 1000 ש"ח בחודש ב 45 דקות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
ס אנקדוטה: איך חסכתי עשרות אלפי שקלים על ביטוח חיים צרכנות פיננסית 7
CoinCollector חסכתי למשכנתא - מה עכשיו ? נדל"ן 21
F חסכתי, מעוניין לפתוח תיק השקעות ראשון - כמה שאלות שוק ההון 16
H חסכתי 200 אלף איך אני משקיע אותם בנדלן??? שוק ההון 52
ל כמה צדקה אתם נותנים בחודש פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 132
ר איך להבין לכמה כסף אני זקוקה בחודש? שוק ההון 19
Tim_Duncan 0 שעות עבודה בחודש מסוים כשכיר במשרה חלקית אוף טופיק 2
F כתבת התמסכנות חדשה? 4800 שקל לאוכל בחודש? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 44
ט מסחר דרך בנק one zero (ללא עמלת המרת מטח ו-10 פעולות חינם בחודש) שוק ההון 6
א ללמוד שפה בחודש? התפתחות אישית 25
I באיזה יום בחודש עדיף לרכוש מדדים בקרן ההשתלמות שלי? שוק ההון 8
Tsachi01 פינת נוסטלגיה : מודעה פרסומית מטעם בנק הדואר, מתוך ירחון ישן שיצא בחודש אוג׳ 1969 פוסטים מאיכות נמוכה 9
ט איך הגעתי ל30K בחודש בהייטק *בלי ללמוד תכנות* יומני מסע אישיים 60
1337justme משיכה מהתיק בפרישה, פעם בשנה או פעם בחודש? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 33
Tsachi01 התייעצות: אמא מוציאה מאות שקלים בחודש על Candy Crush אוף טופיק 28
M תוכנית להשקעה לטווח ארוך - יעד של 15000 הכנסה פסיבית בחודש שוק ההון 5
K כך אפשר לחיות מ3 אשח בחודש - בטרנדינג של יוטיוב אוף טופיק 4
JG1 עצמאי שלא שורד עם פחות מ25K שקל בחודש מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 99
T הכנסה פאסיבית של יותר מ10,000 שקלים בחודש התפתחות אישית 57
נ כמה עולה לכם הרכב בחודש? אוף טופיק 86
א הפקדת מלוא סכום פטור שנתי לקרן השתלמות בחודש בודד שוק ההון 6
Z הכנסה קבועה של כ-10K יורו בחודש - האם כדאי ואיך לפתוח חשבון בנק באירופה? צרכנות פיננסית 37
unrealx הברוקר הישראלי המשתלם ביותר ל 1-3 פעולות בחודש? שוק ההון 1
T הוצאות מזון ומצרכים בחודש מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
Waler ״האם אתם או חברים שלכם מצליחים לחסוך בחודש 4000 ש״ח ומעלה?״ אוף טופיק 37
R כמה כסף צריך בשביל הכנסה פסיבית של 8000 שקל בחודש פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 29
ח מוזיאונים בחינם בירושלים בימי חמישי בחודש דצמבר בין השעות 9 בערב עד 1 בלילה אוף טופיק 0
ה 8000 ש"ח בחודש וחי כמו מלכה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 103
adamshalev סקר: כמה אתם מוציאים בחודש (לאדם בוגר במשפחה) ? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 10

נושאים דומים

Back
למעלה