ובתום 15 שנה להוציא את כל הכסף בבת אחת? יש משמעות למטרות ההשקעה ולזמן אירוע המכירה המתוכנן.
בן כמה תהיה בעוד 15 שנה? אולי המיסוי כבר יהיה נמוך יותר במשיכת הכסף (בגלל גילך, בגלל שינויי חוק).
אני לא יודעת אם יש הוראת קבע בתיק עצמאי, אבל זה משהו שלוקח כמה דקות בחודש ולא מוסיף לך עמלה. בנוסף, יתכן ויהיו חודשים שבהם לא תוכל להפקיד את הסכום, או לא את כולו, אז כדאי שזה לא יהיה על אוטומט. מעבר לכך - יתכן ובמשך שנות ההשקעה יתווספו מכשירים טובים/זולים יותר שתרצה להפקיד בהם במקום או בנוסף לקודמים.
לגבי האפיקים, אם אתה מדבר על שוק ההון, אני יכולה לחשוב על שני סוגי השקעה: קרן עולמית מדינות מפותחות (או סנופי) + קרן עוקבת מדדי חברות קטנות/בינוניות. כל השאר נראה לי חופף אחד את השני או סיכון דומה בסיכוי נמוך יותר (למשל השקעה במדדים שכוללים מדינות לא מפותחות).
מבלי להמליץ לך על דבר בשוק ההון יש לך אג"חים בדרגות סיכון כאלה ויש תעודות סל שעוקבות אחריהן.
יש לך גם תעודות זרות כאלה אם אתה רוצה גם השקעות גם במטבעות שם לא שקל..
מבלי להמליץ לך על דבר בשוק ההון יש לך אג"חים בדרגות סיכון כאלה ויש תעודות סל שעוקבות אחריהן.
יש לך גם תעודות זרות כאלה אם אתה רוצה גם השקעות גם במטבעות שם לא שקל..