• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

ישראלי בארה"ב עם זוית שונה בנוגע להשקעות

אני בטוח שזה מעניין. אני פשוט בן אדם הגיוני וקשה לי לקנות חברה שהמכפיל שלה הוא 100 על ההכנסות השנתיות, זה פשוט לא מסתדר לי.
ברור לי שמחיר המניה עולה בגלל ציפיות המשקיעים אבל זו ספקולציה ונראה שכל השוק נע בימים אלו על ספקולציות בטכנולוגיה בלי באמת מספרים לגבות את זה ולי זה לא מתיישב בהיגיון. כן כולם מרוויחים ועושים מליונים, השאלה מתי החגיגה תגמר אם בכלל.

אי אפשר לתזמן את השוק. יש היום חברות מאוד מאוד איכותיות שהולכות להיות יותר דומיננטיות ב10-15 שנה הקרובות. אם רוצים להשקיע בהן אי אפשר לחכות שהשוק יצנח ב-50 אחוז כי אי אפשר לתזמן את השוק. צריך פשוט להתחיל ולהשקיע לאורך זמן, להכיר את החברות את האיכויות שלהן וכדומה. כמובן שזה לא מתאים לכולם ולהשקיע בתעודות סל זה גם מצויין.
בשונה מתחילת שנות ה-2000 גם החברות עם מכפיל 100 (זום למשל שהיא החברה הכי יקרה היום, אין המלצה) הן חברות רציניות מאוד, חזקות מאוד עם חזון לשנות את הדרך שבה אנשים ועסקים מתנהלים. לדעתי קשה להגיד אם יש או אין הגיון במספרים האלה.
בכל מקרה מבין אותך לחלוטין וזה בהחלט לא דרך השקעה שמתאימה לרוב המכריע של האנשים.
 
אי אפשר לתזמן את השוק. יש היום חברות מאוד מאוד איכותיות שהולכות להיות יותר דומיננטיות ב10-15 שנה הקרובות.
סבבה לגמריי. עזוב לתזמן, לקנות את החברות האלו במכפיל 100 גם אפשר בלי לתזמן, פשוט לקנות בכל פעם שיש לך כסף. עדיין אתה עושה החלטה וקונה חברה במכפיל 100.
השאלה היא מתי המוסיקה מפסיקה ומי נשאר ללא כיסא (מי לא מכר)?
כי הרי עם כל הכבוד לציפיות ותחזיות, מתי סופרים את הכסף? אף פעם? רק חיים על ציפיות לעתיד?
 
השאלה היא מתי המוסיקה מפסיקה ומי נשאר ללא כיסא (מי לא מכר)?
כי הרי עם כל הכבוד לציפיות ותחזיות, מתי סופרים את הכסף? אף פעם? רק חיים על ציפיות לעתיד?
אני מסכימה איתך עם זה. אנשים שקונים מניות של חברות ספציפיות, לא משנה כמה הם קראו ולמדו לפני קבלת ההחלטה להשקיע בהן. צריך לבנות אסטרטגית יציאה וצריך כל הזמן להיות עם האצבע על הדופק (כלומר להמשיך לקרוא וללמוד על החברות שהשקעת בהן) כדי להבין מתי הסיכון גובר על הסיכוי או מתי התשואה די מיצתה את עצמה ואז לצאת. זה ההבדל לעומת מדד רחב שבו חברות שמתדרדרות יוצאות ממנו וחברות עולות נכנסות, בלי שזה מעמיד את ניה"ע שלך בסכנת חידלון פתאומית.
 
סבבה לגמריי. עזוב לתזמן, לקנות את החברות האלו במכפיל 100 גם אפשר בלי לתזמן, פשוט לקנות בכל פעם שיש לך כסף. עדיין אתה עושה החלטה וקונה חברה במכפיל 100.
השאלה היא מתי המוסיקה מפסיקה ומי נשאר ללא כיסא (מי לא מכר)?
כי הרי עם כל הכבוד לציפיות ותחזיות, מתי סופרים את הכסף? אף פעם? רק חיים על ציפיות לעתיד?

זה פשוט החלטה לגבי אלוקציה על ההון. כשאתה קונה חברה עם מכפיל מאה אתה לא עושה את זה עם 50 אחוז מהכסף שלך אלא באחוז קטן מאוד בשביל להתחיל לבנות פוזיציה. הרבה יותר קל להמשיך ולקנות או לחקור חברה כשיש לך פוזיציה קטנה. כמו כן זה לא משחק סכום אפס, כלומר יכול להיות מקרה שבו יהיו ירידות חדות בשווקים אבל האם זה אומר שהמוזיקה הפסיקה לחברות כמו זום או פייבר (אין המלצה)? אני לא חושב. האם עבור אמזון (אין המלצה) המוזיקה אי פעם הפסיקה? לא. היא הייתה יקרה בכל נקודה ונקודה ב25 שנה האחרונות אבל זה בגלל האיכות של החברה. בכל מקרה, כל אחד עושה את ההחלטה שלו לגבי מתי למכור אבל למכור רק כי עשית תשואה של 50 אחוז זה שגוי. מה עם החברה תעלה פי 10 אחר כך? כל חברה זה מקרה אינדיבידואלי ולכן צריך לעשות מחקר ולהשקיע זמן רב יחסית. ככה חברות הון סיכון משקיעות, הן משקיעות בהרבה מאוד חברות איכותיות כי מבחינת תוחלת סיכון אם השקעת ב10 חברות, 9 מהן ירדו ב50 אחוז ורק אחת עלתה פי 10 עדיין עשית תשואה נהדרת. למצוא רק חברה אחת או שתיים שתעשה לך פי 10 על הכסף יכול להצדיק קריירה שלמה של השקעות. חבל לא לנסות.

אני מסכימה איתך עם זה. אנשים שקונים מניות של חברות ספציפיות, לא משנה כמה הם קראו ולמדו לפני קבלת ההחלטה להשקיע בהן. צריך לבנות אסטרטגית יציאה וצריך כל הזמן להיות עם האצבע על הדופק (כלומר להמשיך לקרוא וללמוד על החברות שהשקעת בהן) כדי להבין מתי הסיכון גובר על הסיכוי או מתי התשואה די מיצתה את עצמה ואז לצאת. זה ההבדל לעומת מדד רחב שבו חברות שמתדרדרות יוצאות ממנו וחברות עולות נכנסות, בלי שזה מעמיד את ניה"ע שלך בסכנת חידלון פתאומית.
מסכים לגמרי שצריך להמשיך וללמוד על החברות כדי להחליט עבורך מתי הגיע הזמן למכור. אני מאמין שאם קונים חברות איכותיות עם מאזן חזק (כלומר מעט חוב והרבה מזומן) הסיכוי שהתיק שלך יעמוד בסכנת חידון הוא נמוך. להשקיע במדד רחב זה מצויין ואני גם משקיע בתעודת סל של S&P 500 מכיוון שהמניות האינדיבידואליות שאני משקיע בהן היא של חברות קטנות יחסית.
 
ככה חברות הון סיכון משקיעות
האמת היא שחברות הון סיכון עושות את הכסף כשהן מוכרות את המניות לאנשים כמוך שקונים אותן מהן ואז הן עושות את האקזיט שלהן. בהנפקה.

אבל עזוב לבנות פוזיציה, למה מתחתחילה לבנות פוזיציה בחברה כזו?

בוא נניח ואני בא אלייך ואומר לך שמע, יש לי הצעת השקעה ממש טובה עבורך. חבר שלי פתח חברה עם טכנולוגיה נהדרת והוא מייצר היום 10,000 ש"ח כל שנה או 833 ש"ח בחודש. הוא מעוניין בהשקעה והוא מעריך את שווי החברה שלו ב-1 מיליון ש"ח.

האם הית מוכן להשקיע בחברה על פי שווי של 1,000,000 ש"ח שמייצרת רק 10,000 ש"ח בשנה?!
ואם כן, למה? אני באמת שואל ורוצה לדעת כי מזה בא לי להצטרף לחגיגה הזו של כולם מסביבי עם המאות אחוזי תשואה שלהם בזמן שאני מפחד ללחוץ על buy כי קשה לי תפיסתית לקנות משהו כל כך יקר.
 
אם אתה מעוניין להשקיע בחברות ספיציפיות (ושוב זה לא מתאים לכל אחד ולרוב האנשים עדיף להשקיע בתעודות סל) אז עדיף להשקיע בחברות שיכולות להשיא לך תשואה גבוהה בטווח של 5-10 שנים. לזה הכוונה עם הדוגמא של הון סיכון. להשקיע ב10 חברות עם פוטנציאל לתשואה של 10X יכול לייצר תשואה מרשימה גם אם על חלק גדול מהן תפסיד אחוז מסויים

הדוגמא עם החבר אינה הגיונית. החברות שאני מדבר עליהן כבר מיצרות הכנסות של מאות מיליוני דולרים, צומחות בעשרות אחוזים בשנה ועם תזרים מזומנים חיובי. כמו כן יש להן פוטנציאל להיות גדולות הרבה יותר בטווח של כמה שנים כי הן נמצאות בשוק צומח וחזק. כמו כן יש שקיפות עם החברות האלה אז זה שונה לגמרי מאשר איזה סטרטפ פרטי של חבר שלך. מבין שזו רק דוגמא כמובן אבל זה בדיוק ההבדל. אתה לא סתם קונה כי מישהו הבטיח לך טכנולוגיה נהדרת. מדובר כבר בחברות מצליחות מאוד שהוכיחו את עצמן. אם לחבר שלך יש כזה חברה בהחלט אהיה מעוניין להשקיע סכום מסויים.

לגבי המחיר - אתה מפספס משהו משמעותי. אני מסכים איתך שהמחיר של החברות האלה יקר מאוד, אין ספק לגבי זה. אבל תנסה להסתכל על זה ככה - 1. יש סיבה שהמחיר של החברות האלה יקר מאוד. זה לא סתם. מניות מייצגות חברות, אתה לא יכול להשוות בין מחיר של מניה וכמה היא יקרה או לא בלי להסתכל על החברה עצמה, מניה זה לא מוצר מהסופר. אם חברה נסחרת בפי 100 על ההכנסות יש סיבה לזה, זה לא סתם וזה לא בועה. 2. יחד עם זאת, בטווח הקצר (2-3 שנים) יש בהחלט חשיבות למחיר של המניה. ככל שהיא יותר יקרה כמובן שהתשואה שאתה יכול להשיג בטווח זמן קצר-בינוני הוא נמוך יותר. אבל, הטענה שלי היא שאתה פשוט לא יכול לחכות לזמן שבו המחיר של החברות האיכותיות ביותר יצנח ב-50 אחוז ורק אז לקנות (שוב, במידה ואתה מעוניין להשקיע בחברות ספציפיות). זה פשוט לא עובד ככה. אתה לא תדע מהן החברות האיכותיות ביותר ואתה לא תהיה מוכן נפשית לקנות את המניות שלהן. הפיתרון לזה הוא להתחיל לקנות לאורך זמן, להכיר את החברות (למכור לאחר מכן אם אתה מרגיש לא בנוח) וכמובן שאם המחיר צונח בלי סיבה משמעותית אז ניתן לקנות עוד. 3. החברות האיכותיות ביותר הן 99 אחוז מהזמן יקרות מאוד, אבל אם אתה קונה חברה עם מכפיל 100 מההכנסות שעוד 10 שנים תהיה מספר 1 בשוק אז זה לא משנה שקנית ביוקר.
4. אי אפשר לדעת מי תהיה האמזון הבאה ולכן צריך להשקיע במספר רב יחסית של חברות איכותיות בשביל להנות מהתוחלת סיכון שציינתי מקודם. זה דורש הרבה זמן ואנרגיה ולכן בהחלט לא מתאים לרוב האנשים.
נקודה אחרונה היא שאני לא מסכים איתך לגבי זה שזו חגיגה וכולם מרוויחים מאות אחוזים. כמות האנשים שאני מכיר שמשקיעים במניות ספציפיות לאורך זמן עם פילוספיה מאחורי זה אני יכול לספור על כף יד אחת של נגר.
 
כמות האנשים שאני מכיר שמשקיעים במניות ספציפיות לאורך זמן עם פילוספיה מאחורי זה אני יכול לספור על כף יד אחת של נגר.
תודה על התגובה.
אתה פשוט מאמין שמניות החברות הללו יהיו שוות יותר בטווח הארוך. אבל הביצועים הפיננסים שלהם (תזרים מזומנים חופשי) הוא לא מאיר פנים בגלל שהן גודלות כל הזמן. השאלה היא כזו, איך אתה יודע שמכפיל 100 זה לא יקר מידי? אולי מכפיל 50 זה סבבה אבל 100 זה לא?
בחברות שהמניות שלהן נסחרות במחירים נורמלים 15-20 PE אז אתה יכול לדעת אם זה יקר או זול.
במניות גדילה אני ואתה יכול להתווכח האם מתי שיחליטו שם בחברה להרוויח (לגדול פחות/להשקיע פחות) אז קניה במכפיל 70 היתה שווה את זה או לא, זה הימור גדול לדעתי.
 
מכפיל הרווח של הsp500 כרגע עומד על 30 , הפעמים היחידות בהיסטוריה שהוא היה גבוה יותר- בועת הדוט קום ומשבר 2009.
 
  • אהבתי
Reactions: ITS
מכפיל הרווח של הsp500 כרגע עומד על 30 , הפעמים היחידות בהיסטוריה שהוא היה גבוה יותר- בועת הדוט קום ומשבר 2009.
ומה היחס בין הריביות באותה תקופה לריבית היום?
 
כן זה מעניין מאוד מה שאתה אומר.. אני לא חושב על זה ככה אלא יותר מתמקד בשיפור היכולות שלי בהשקעה בחברות ספציפיות כדי שבטווח הארוך התשואות שלי יחפו על האפס תשואה במזומן. מלבד זאת אשתי היא די שמרנית בנושאי כספים אז כדי שהיא תהיה רגועה אנחנו שומרים הרבה מזומן בצד. סיבה נוספת למזומן היא שבכל זאת אנחנו לא חיים בארץ ואין לנו רשת תמיכה כאן אז מעדיף שיהיה יותר מזומן ליתר ביטחון.



אני מתעסק בתחום כבר כמה שנים טובות אבל מכיוון שלא היה לי יותר מדי כסף כשהייתי בשנות ה-20 שלי יותר התמקדתי בקריאה ולמידה של הנושא ובהשקעה של סכומים קטנים שכן היו לי... הייתי חובב של השקעות ערך וניסיתי למצוא חברות שנסחרות מתחת לשווי שלהן אבל זה לא באמת עובד במציאות הנוכחית ובטח אם זה לא העיסוק המרכזי שלך.

התחלתי באמת לעלות הילוך בשנתיים-שלוש האחרונות. בשנתיים הראשונות התשואה שלי הייתה בסביבות 20-25 אחוז והשנה כמו שכתבתי אני מתקרב כבר ל60 אחוז. לומר את האמת אבל - אני פחות מתרכז בתשואה אלא בתהליך הלמידה. כלומר איך למצוא חברות מתאימות ששווה לחקור יותר ואיך לשפר את המחקר שלי וכדומה. בגדול, כמו שכתבתי בהודעה הראשונה הפילוסופיה שלי היא ש- 1) אי אפשר לתזמן את השוק ולכן לא צריך להתמקד יותר מדי בלנסות לחשוב אם השוק יקר או לא, אלא פשוט לקנות באופן תדיר וקבוע. יחד עם זאת יש תקופות (כמו עכשיו) ששווה להשאיר יותר מזומן בצד בשביל להיות מוכנים לירידות (בחברות האיכותיות יותר). 2) אם אתה משקיע בחברות איתנות פיננסית עם מעט מאוד חוב, הסיכוי שתאבד את כל הכסף הוא נמוך מאוד. מבחינה סטטיסטית, אם אתה מצליח למצוא חברה שעושה פי עשר ממה שהשקעת אז זה יגמד כמעט כל הפסד שיהיה לך. 3) אי אפשר כמובן לדעת מי החברה שתעשה לך פי 10 על הכסף ולכן צריך להשקיע במספר רב של חברות (איכותיות) עם הרבה מזומן ומעט חוב, שצומחות בקצב מהיר בתעשייה חשובה ורלוונטית ורצוי שלמנהלים יהיה אחוזים רבים בחברה. ברוב המקרים הסיכון העיקרי עם החברות האלה הוא שהמחיר שתשלם עליהן הוא יקר ולכן עדיף למצע ולקנות לאורך זמן וגם בירידות.
דוגמא לחברה שאני אוהב (אין המלצה) היא חברת פייבר הישראלית. זו חברה שבעצם המציאה (ברמה מסויימת) שוק חדש של מרקט פלייס בין פרילנסרים למעסיקים. היא צומחת בקצב מהיר מאוד (מעל 40% שנתי) וברבעון האחרון היא מאוזנת מבחינה תזרימית. יש להם כמעט 128 מיליון דולר בקופה וחוב ממש ממש מינימלי. זה עדיין חברה מאוד קטנה במונחים גלובלים והם בעצם המובילים בתעשייה חדשה לחלוטין שאין לדעת מה הפוטניצאל שלה. כמו כן המייסדים ובעלי תפקידים אחרים בחברה מחזיקים כמעט חצי מהמניות אז יש להם אינטרס ברור שהחברה תמשיך לצמוח בטווח ארוך. זה חברה שלדעתי יש סיכוי לא רע שתעשה פי 10 על הכסף גם במחיר הנוכחי. מאז ההנפקה לפני כמעט שנה וחצי הם כבר עלו בכמעט 400 אחוז.
יש הרבה אי ודאות עם החברה כמובן והאם הם יצליחו ליישם (execute) אבל פוטנציאל אדיר. להשקיע בחברה כזו זה לדעתי הרבה יותר הגיוני מלהשקיע באיזה מימון המונים של סאטרטאפ פרטי שאף אחד לא שמע עליו. אני לא מסכים עם אלה שאומרים שהבורסה זה קזינו. עם כל הבעיות זה עדיין גוף מפוקח באופן משמעותי הרבה יותר מגופים אחרים. אותי תמיד מצחיקים אנשים שאומרים שהבורסה זה קזינו ואז הולכים ומשקיעים מיליון שקל כחלק מקבוצת רכישה של בית דירות בפילדלפיה.

חפרתי אבל זה מעניין אותי!

תודה רבה - מאוד מעניין!
 
האמת היא שחברות הון סיכון
אם אתה מעוניין להשקיע בחברות ספיציפיות (ושוב זה לא מתאים לכל אחד ולרוב האנשים עדיף להשקיע בתעודות סל) אז עדיף להשקיע בחברות שיכולות להשיא לך תשואה גבוהה בטווח של 5-10 שנים. לזה הכוונה עם הדוגמא של הון סיכון. להשקיע ב10 חברות עם פוטנציאל לתשואה של 10X יכול לייצר תשואה מרשימה גם אם על חלק גדול מהן תפסיד אחוז מסויים

הדוגמא עם החבר אינה הגיונית. החברות שאני מדבר עליהן כבר מיצרות הכנסות של מאות מיליוני דולרים, צומחות בעשרות אחוזים בשנה ועם תזרים מזומנים חיובי. כמו כן יש להן פוטנציאל להיות גדולות הרבה יותר בטווח של כמה שנים כי הן נמצאות בשוק צומח וחזק. כמו כן יש שקיפות עם החברות האלה אז זה שונה לגמרי מאשר איזה סטרטפ פרטי של חבר שלך. מבין שזו רק דוגמא כמובן אבל זה בדיוק ההבדל. אתה לא סתם קונה כי מישהו הבטיח לך טכנולוגיה נהדרת. מדובר כבר בחברות מצליחות מאוד שהוכיחו את עצמן. אם לחבר שלך יש כזה חברה בהחלט אהיה מעוניין להשקיע סכום מסויים.

לגבי המחיר - אתה מפספס משהו משמעותי. אני מסכים איתך שהמחיר של החברות האלה יקר מאוד, אין ספק לגבי זה. אבל תנסה להסתכל על זה ככה - 1. יש סיבה שהמחיר של החברות האלה יקר מאוד. זה לא סתם. מניות מייצגות חברות, אתה לא יכול להשוות בין מחיר של מניה וכמה היא יקרה או לא בלי להסתכל על החברה עצמה, מניה זה לא מוצר מהסופר. אם חברה נסחרת בפי 100 על ההכנסות יש סיבה לזה, זה לא סתם וזה לא בועה. 2. יחד עם זאת, בטווח הקצר (2-3 שנים) יש בהחלט חשיבות למחיר של המניה. ככל שהיא יותר יקרה כמובן שהתשואה שאתה יכול להשיג בטווח זמן קצר-בינוני הוא נמוך יותר. אבל, הטענה שלי היא שאתה פשוט לא יכול לחכות לזמן שבו המחיר של החברות האיכותיות ביותר יצנח ב-50 אחוז ורק אז לקנות (שוב, במידה ואתה מעוניין להשקיע בחברות ספציפיות). זה פשוט לא עובד ככה. אתה לא תדע מהן החברות האיכותיות ביותר ואתה לא תהיה מוכן נפשית לקנות את המניות שלהן. הפיתרון לזה הוא להתחיל לקנות לאורך זמן, להכיר את החברות (למכור לאחר מכן אם אתה מרגיש לא בנוח) וכמובן שאם המחיר צונח בלי סיבה משמעותית אז ניתן לקנות עוד. 3. החברות האיכותיות ביותר הן 99 אחוז מהזמן יקרות מאוד, אבל אם אתה קונה חברה עם מכפיל 100 מההכנסות שעוד 10 שנים תהיה מספר 1 בשוק אז זה לא משנה שקנית ביוקר.
4. אי אפשר לדעת מי תהיה האמזון הבאה ולכן צריך להשקיע במספר רב יחסית של חברות איכותיות בשביל להנות מהתוחלת סיכון שציינתי מקודם. זה דורש הרבה זמן ואנרגיה ולכן בהחלט לא מתאים לרוב האנשים.
נקודה אחרונה היא שאני לא מסכים איתך לגבי זה שזו חגיגה וכולם מרוויחים מאות אחוזים. כמות האנשים שאני מכיר שמשקיעים במניות ספציפיות לאורך זמן עם פילוספיה מאחורי זה אני יכול לספור על כף יד אחת של נגר.

עושות את הכסף כשהן מוכרות את המניות לאנשים כמוך שקונים אותן מהן ואז הן עושות את האקזיט שלהן. בהנפקה.

אבל עזוב לבנות פוזיציה, למה מתחתחילה לבנות פוזיציה בחברה כזו?

בוא נניח ואני בא אלייך ואומר לך שמע, יש לי הצעת השקעה ממש טובה עבורך. חבר שלי פתח חברה עם טכנולוגיה נהדרת והוא מייצר היום 10,000 ש"ח כל שנה או 833 ש"ח בחודש. הוא מעוניין בהשקעה והוא מעריך את שווי החברה שלו ב-1 מיליון ש"ח.

האם הית מוכן להשקיע בחברה על פי שווי של 1,000,000 ש"ח שמייצרת רק 10,000 ש"ח בשנה?!
ואם כן, למה? אני באמת שואל ורוצה לדעת כי מזה בא לי להצטרף לחגיגה הזו של כולם מסביבי עם המאות אחוזי תשואה שלהם בזמן שאני מפחד ללחוץ על buy כי קשה לי תפיסתית לקנות משהו כל כך יקר.
זה הכי מנוגד לפילוסופיה פה של קרן מחקה לטווח ארוך
 
אתה משקיע בfaamg?

אני לא משקיע בהם ישירות אלא דרך תעודת סל הs&p 500. אני מתמקד בחברות קטנות יותר (עם שווי שוק בין מיליארד ל50 מיליארד דולר) שבטווח של 5-10 שנים יכולות לצמוח פי 10.
 
אני לא משקיע בהם ישירות אלא דרך תעודת סל הs&p 500. אני מתמקד בחברות קטנות יותר (עם שווי שוק בין מיליארד ל50 מיליארד דולר) שבטווח של 5-10 שנים יכולות לצמוח פי 10.
משקיע ישירות במניה של החברות או דרך קרן? זה מה שנקרא חברות צמיחה?פ
 
משקיע ישירות במניה של החברות או דרך קרן? זה מה שנקרא חברות צמיחה?פ
ישירות במניה. כן אלו חברות צמיחה אבל הקריטריון החשוב פה הוא שזה חברות עם חזון משמעותי שיכול לשנות תעשיות שלמות. ולכן הצמיחה יכולה להיות משמעותיות בשנים הקרובות.
 
ישירות במניה. כן אלו חברות צמיחה אבל הקריטריון החשוב פה הוא שזה חברות עם חזון משמעותי שיכול לשנות תעשיות שלמות. ולכן הצמיחה יכולה להיות משמעותיות בשנים הקרובות.
ניראה לי מאוד מסוכן ברמה של הון סיכון... כמה אחוז מהתיק זה?
 
ניראה לי מאוד מסוכן ברמה של הון סיכון... כמה אחוז מהתיק זה?

שמשקיעים בחברות מצויינות עם טווח זמן של 10+ שנים, וכשמבינים במה משקיעים זה לא כל כך מסוכן כמו שזה נראה.
 
אם השקעת ב10 חברות, 9 מהן ירדו ב50 אחוז ורק אחת עלתה פי 10 עדיין עשית תשואה נהדרת
לא נכון. זו תשואה מצטברת של 45%, ומכיוון שמדובר פה על כמה שנים זו תשואה סבירה, לא יותר.
ומכיוון שהשקעה כזו גוררת אותך להחזקה של 50% מזומן, התשואה המצטברת היא כמחצית, וזו כבר תשואה לא מרשימה בעליל.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M שיקולי מיסוי בשילוב תיק השקעות ונדל"ן בארה"ב עבור זוג ישראלי-אמריקאי מיסים 10
I מס ירושה ממניות אמריקאיות בבנק ישראלי - האם מניות אמריקאיות בחשבון בנק ישראלי של אזרח ותושב ישראלי שמת, ימוסו או ידווחו לרשויות בארה"ב?! מיסים 9
פסיוני מיסוי בארה''ב לאזרח ישראלי מיסים 7
S הרכב התיק שלי ושינויים גדולים שצפויים בקרוב (אזרח ישראלי שחי בארה״ב ובקרוב יהיה תושב חוזר) שוק ההון 120
N איך נמנעים ממיסוי רווח הון כפול ישראלי בארה"ב? צרכנות פיננסית 4
Y מה היתרונות של השקעה בארה"ב ע"י אזרח אמריקאי-ישראלי שוק ההון 1
NightStyle העברת תיק מ-IB לבית השקעות ישראלי שוק ההון 0
חתול לילה מה צריך להיות הדרוג של אג"ח ישראלי? שוק ההון 16
MaorRocky שאלות על קרנות אמריקאיות ומס ירושה עבור אזרח ישראלי מיסים 6
N שאלה רגולציה קצת סבוכה לגבי הצעת רכש כפויה בבורסה בלונדון וטיפול לקוי בבנק ישראלי שוק ההון 3
א חסכון אפוטרופוס לילדים בבית השקעות ישראלי (בהמשך לפוסט האחרון) דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
L העברת דולרים מבנק ישראלי לIB שוק ההון 4
מ העברת מט"ח מחשבון ישראלי לחשבון השקעות ישראלי שוק ההון 1
S השקעה באג"ח ישראלי דרך ברוקר זר שוק ההון 1
SolidBixby הפקדת דולרים לאינטרקטיב מבנק ישראלי שוק ההון 24
א מס ירושה על קרנות וואנגארד שנקנו בבנק ישראלי שוק ההון 12
M דו"ח שנתי כאשר יש חשבון ב-IB וחשבון בבית השקעות ישראלי מיסים 6
M תהליך סגירת חשבון בIB ומעבר לבית השקעות ישראלי שוק ההון 2
N בית השקעות ישראלי או זר? שוק ההון 1
ס מכירה בשכבות (fifo) נתמכת בברוקר ישראלי (אקסלנס) מיסים 3
deussex התלבטות האם השקעה דרך בית השקעות ישראלי ובלאק רוק עולמית - מאבדת בעצם את הדיבידנד ? שוק ההון 10
M העברת ניע׳׳ז מIB לברוקר ישראלי מיסים 2
T אזרח ישראלי אמריקאי מעוניין להשקיע בקרנות/תעודות סל מחקות מדד שוק ההון 5
JBUZZ ברוקר ישראלי חדש: בלינק שוק ההון 124
S מעמד חשבון בנק ישראלי למי שהינו תושב מס בישראל ובמדינה אחרת במקביל מיסים 11
R ברוקר ישראלי עם 2fa פוסטים מאיכות נמוכה 6
A האם ניתן לקנות קרנות נאמנות של וואנגראד דרך ברוקר ישראלי? שוק ההון 4
G האם יש דרך להפקיד צ'ק ישראלי (התקבל מקופת גמל, כמה אלפים בודדים) לחשבון בנק בבריטניה (NatWest)? צרכנות פיננסית 2
B אזרח ישראלי-אמריקאי עובר להתגורר במדינה שלישית - היכן להתחיל? מיסים 1
The Thinker על מי האחריות כאשר מתבצעת מכירה בשער לא נכון בברוקר ישראלי? שוק ההון 10
L מינוף ברוקר ישראלי שוק ההון 6
V ברוקר ישראלי מבקש המון פרטים בהרשמה, הגיוני? צרכנות פיננסית 10
Y קרנות להשקעה באגח מדינות מפותחות וסל אגח ישראלי שוק ההון 0
א מס נומינלי במחקה מדד-קרן ישראלי פוסטים מאיכות נמוכה 0
E תמחור שכר סופרים/אמנים לאזרח אמריקאי-ישראלי ושיקולים מיסויים מיסים 5
Y חישוב IBAN של בנק ישראלי (העברה מIB) פוסטים מאיכות נמוכה 2
S רו"ח ישראלי מומלץ עבור הייטקיסט אזרח ארה"ב מיסים 30
ד איך משקיעים במניות ישראליות ללא בנק או בית השקעות ישראלי שוק ההון 11
T מס על מניה אמריקאית בברוקר ישראלי מיסים 6
yossik חשבון בנק ישראלי/אמריקאי צרכנות פיננסית 10
N מיסוי שכיר ישראלי שמתגורר בשוויץ מיסים 6
S שאלה על אופן חישוב מס ירושה אמריקאי למשקיע ישראלי עם מינוף מיסים 2
ע ניוד ניירות דואלים מברוקר ישראלי ל ib שוק ההון 1
ש הורדת תשואה היסטורית של אג"ח ממשלתי ישראלי שוק ההון 1
Plato חלופה לאג"ח ממשלתי ישראלי בחלק הסולידי שוק ההון 9
א המרה של שקלים לדולרים - אזרח ישראלי + אמריקאי עם חשבון בנק בישראל ובארה״ב שוק ההון 2
ח interactive brokers, אזרחות זרה, העברת מניות מבנק ישראלי שוק ההון 1
A ברוקר ישראלי - דרך איפה אתם ממליצים להשקיע? פוסטים מאיכות נמוכה 1
S איך לבחור ברוקר ישראלי? האם וכיצד להתמקח על העמלות? שוק ההון 6
A האם מומלץ להשקיע בשוק ההון דרך אתר ישראלי או בחו"ל? פוסטים מאיכות נמוכה 5

נושאים דומים

Back
למעלה