היי
@לזרוביץ',
כמובן שבכל עסק תמיד יש את הסיכון שייכנסו מתחרים חדשים לשוק, וקיים סיכון יותר גדול שחלק מהם יהיו הספקים שלך. הרי אתה מספק להם את כל המידע, הלוגו, לאן אתה שולח, לכאורה יש להם את הכל. אבל במציאות רוב הספקים לא מתעניינים בלמכור בעצמם את הסחורה שלהם.
למכור באמזון זה דבר שמצריך הרבה זמן ומאמץ, ורוב הספקים מרוויחים מהספיק מהייצור של המוצרים וזה מה שהם מתמחים בו. לקחת את המוצרים ולהקים חנות באמזון, לעבוד על ליסטים, לצבור ביקורות, זה דברים שלרוב הספקים פשוט אין את הרצון והכוח להיכנס אליו. מה שכן גם בעת חתימת החוזה יש סעיף סודיות שהספק חותם עליו, שאם יגיע הצורך יהיה ניתן לפחות לנסות להתמודד עם זה.
אמזון הוא לא תחביב, אלא הוא עסק לכל דבר ועניין. כרגע אני באמצע הזמנה של משלוח שלישי ממוצר אחד, ומוצר שני חדש שמגיע כעת לאמזון. המוצר שלנו נמכר מדי יום בין 8-12 יחידות, ברווח ליחידה (אחרי עלות המוצר, משלוח, עמלות אמזון, פרסום) של 2$-3$ ליחידה. האם זה אומר שזה מספיק בשביל שאני עכשיו אעזוב את העבודה שלי ואעבוד במשרה מלאה בזה? כנראה שלא. האם יש פונטציאל עצום? לדעתי כן.
מספיק שיש 3-4 מוצרים שנמכרים 10 יחידות ביום, וכבר יש לך רווח משמעותי. אתה יכול ברווח הזה להשתמש בעצמך, או להשתמש בו כדי להזמין מוצרים נוספים ולהגדיל שוב את הרווחים. זה כבר שיקול של עסק לצמיחה, או עסק לקצירת רווחים. אני יכול לומר שאמזון זה תחום שיש בו המון מה ללמוד, ואם הייתי מתעסק בזה במשרה מלאה בהחלט הייתי יכול לשפר את הרווחיות ולנסות עוד המון דברים חדשים. פשוט יש יותר מדי דברים לעשות, ומעט מדי זמן.
ברגע שיש לך מוצרים שנמכרים בקצב טוב באמזון, אין שום דבר שאתה צריך לעשות חוץ מלהזמין סחורה מהספק מדי כמה חודשים, לוודא שהפרסום שלך רווחי, ולנסות לקדם את המוצרים שלך בדרכים נוספות אם תרצה. בסופו של דבר זה בעיניי היתרון העצום של עסק אינטרנטי, שזו הכנסה פסיבית. אני יכול לעבוד יותר, לעבוד פחות, ועדיין שייכנס לי כסף לחשבון הבנק פעמיים בחודש.