• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הסיפור שלי - מכירות באמזון

  • פותח הנושא AF1k
  • פורסם בתאריך
אין כאן גם קטע של מוניטין, כי אנשים מחפשים מוצר, לא מוכר, כך שהמוניטין שבנית לעצמך לא עוזר יותר מדי.
זו נקודה מעניינת. לדעתך "חנות" באיביי תמכור בדיוק כמו מוכר באמזון?
 
מה בדיוק ההבדל?
גם לאיביי יש עכשיו את הגלובל שיפינג שלהם. כל ההבדל הוא הפלטפורמה שבה מפרסמים. אמנם לאיביי אין את הלוגיסטיקה של אמאזון, אבל לי כקונה אין שום הבדל ביניהם ויצא לי להזמין משניהם.
דברים קטנים כמו כיסויים לטלפון או מגן מסך או כל מיני שטויות אני מעדיף להזמין מאיביי כי זה בא מסין ואז עלות המוצר היא מגוכחת והמשלוח חינם, אמנם אני מחכה בממוצע חודש אבל לרוב זה לא דחוף. יצא לי גם להזמין מסין משהו לעסק ב300$ דרך איביי ושילמתי 30$ משלוח וזה היה אצלי תוך 4 ימים, אגב, זה משהו שבאמאזון לא יכולתי למצוא בפחות מ800$. הייתי סקפטי, אבל אחלה מוצר עובד אצלנו כבר כמה חודשים.
זה לא שאיביי יותר מדי סימפטיים למוכרים. לאחי יש עסק של ממש בארץ והוא מוכר דרך איביי שגוזרים 10% מכל מכירה ויש לו מוצרים שנמכרים באלפי דולרים. מעבר לכך הגנת הצרכן באיביי היא דראקונית לחלוטין כלפי המוכרים והוא לא אחת נתקל בקונים שמנצלים את הנהלים כדי לרמות אותו (דווקא לא מהארץ) וגורמים לו הפסדים. בפעמים שהוא ניסה לברר את הנושא עם נציגות איביי בארץ הוא נענה שהם מבינים את הצד שלו אבל להם חשוב שהלקוח יהיה מרוצה כך שגם אם אחי היה בסדר עדיין הוא זה שנדפק והלקוח התחמן זכה במוצר חינם שלפעמים רק עלות השילוח היא מאות דולרים, או שאחי נאלץ לקבל את המוצר בחזרה עם משלוח על חשבונו.
זה נבלה וזה טריפה, ושניהם מנצלים את הכח המונופוליסטי כדי לקבוע את חוקי המשחק.
 
מה בדיוק ההבדל?
גם לאיביי יש עכשיו את הגלובל שיפינג שלהם. כל ההבדל הוא הפלטפורמה שבה מפרסמים. אמנם לאיביי אין את הלוגיסטיקה של אמאזון, אבל לי כקונה אין שום הבדל ביניהם ויצא לי להזמין משניהם.
דברים קטנים כמו כיסויים לטלפון או מגן מסך או כל מיני שטויות אני מעדיף להזמין מאיביי כי זה בא מסין ואז עלות המוצר היא מגוכחת והמשלוח חינם, אמנם אני מחכה בממוצע חודש אבל לרוב זה לא דחוף. יצא לי גם להזמין מסין משהו לעסק ב300$ דרך איביי ושילמתי 30$ משלוח וזה היה אצלי תוך 4 ימים, אגב, זה משהו שבאמאזון לא יכולתי למצוא בפחות מ800$. הייתי סקפטי, אבל אחלה מוצר עובד אצלנו כבר כמה חודשים.
אבקש ממך, בכל לשון של בקשה, לא לקבוע עובדות על בסיס הרגליך בלבד. אמזון, במדינות המערביות איפה שנמצא רוב הכסף, הוא השוק שחייבים להיות..

https://www.similarweb.com/website/amazon.com?competitors=ebay.com

https://www.skubana.com/e-commerce-market-amazon-marketplace-selling-tips/
 
איך פספסתי פה את הדיון :)
אני מסכים שבהרבה מקרים אמזון (ואיביי עוד יותר) עושים מה שהם רוצים לטובת הלקוח על חשבון המוכר, כמו בהרבה עסקים אינטרנטיים. אך עדיין אמזון מציעים שירות מצוין במחיר יחסית סביר. ניתן גם להשתמש רק בפלטפורמה של אמזון ולשלוח ולאחסן את המוצרים באופן עצמאי תמורת עמלות נמוכות משמעותית, אך לא בטוח שזהו מהלך משתלם יותר.

היתרון המשמעותי שאני רואה בעסק אינטרנטי לעומת עסק פיזי (מבלי להתייחס לשאלה האם בכלל כדאי לפתוח עסק) הוא שהעלויות שלך בתור עסק קטנות משמעותית, וניתן לסגור את הפעילות בצורה מהירה מאוד. בנוסף בעסקים אינטרנטיים יש לך שקיפות ומידע שאין לך בסוגים אחרים של עסקים. כאשר אני רוצה למכור מוצר מסוים אני לא אומר לעצמי וואי זה מוצר מצוין בדוק זה יימכר, אלא אני מסתכל ורואה את הנתונים של המוצר שנמכר כרגע באמזון - כמה הוא נמכר ביום, מה המחיר שבו הוא נמכר, כמה עולה לייצר אותו, כמה רווח יישאר לי אחרי עמלות אמזון וכ׳ - וכל זאת מבלי שהוצאתי שקל אחד מהכיס.

לגבי השאלה למה שייקנו את המוצר שלי (שאני חייב לציין שהוא לא נישתי) לעומת מוצר אחר, אני לא מתעסק בשאלה הזאת יותר מדי. באמזון מספיק שיהיו לך תמונות יותר טובות, כותרת טובה יותר, מאפיין נוסף שהוספת למוצר, או אריזה אחרת, וכבר המוצר שלך ״יותר טוב״ מהמתחרים. ישנם מוצרים מצוינים באמזון שנמכרים בצורה מעולה, ועדיין מוכרים אחרים נכנסים לאותו שוק עם מוצר זהה לחלוטין פשוט עם תמונות איכותיות יותר, ולוקחים נתח משמעותי בשוק.

איביי לעומת זאת זה דבר שונה לחלוטין. באיביי לרוב עושים דרופשיפינג, והמוכרים לא מחזיקים מלאי (ברגע שיש הזמנה מזמינים מהספק ושולחים לכתובת של הלקוח). זוהי פעילות שונה לחלוטין עם סיכונים רבים, ואיביי ופייפאל לא ממש אוהבים את זה ולכן מטילים מגבלות רבות. ישנם מוכרים ישראלים רבים באיביי שסגרו להם את החשבון על החשד הכי קטן. עם זאת, שולי הרווח בדרופשיפינג יכולים להיות גבוהים, מבלי להשקיע שקל אחד ברכישת מלאי.

בהקמת עסק אינטרנטי כמו בכל עסק יש סיכונים שצריך להתייחס אליהם, ולדעת איך להתמודד מולם. אני רואה את העסק באמזון כעסק יציב ורווחי לשנים הקרובות, אם כי אני לא יודע עדיין מה יהיה. בינתיים העסק רווחי ומתפקד, והזמן שאני משקיע בו הוא מינימלי לחלוטין כך שאני יכול לעבוד במקביל במשרה מלאה. ברגע שאמזון כבר לא יהיה רווחי אני פשוט מוכר את המלאי שנותר, סוגר את החשבון, ולוקח את הכסף.
 
טוב עבר למעלה מחודש, והגיע הזמן לעדכן קצת :)
המוצר הנוכחי שלנו נמכר בקצב טוב באמזון, בסביבות 5-6 יחידות ביום. הפרסום לפעמים רווחי, לפעמים הפסדי, דבר שהצריך ממני הרבה מאוד שינויים כדי לנסות לקלוע לקמפיין פרסומי רווחי. שינויי תקציבים, בידים, אוטומטי, ידני, להוסיף מילות מפתח, וכ'. בתזמון מושלם ראיתי פרסומת בעמוד המוכר שלי באמזון לכלי שמאפשר אופטימיזציה אוטומטית של קמפיינים פרסומיים. נרשמתי למערכת, וכרגע אני נהנה מ-30 יום ניסיון בחינם. מהרגע שהחשבון שלי חובר למערכת, אני מגדיר פשוט אחוז ACOS שאני מעוניין לעמוד בו (עלות הפרסום מסך הכל מחיר המוצר, למשל 5 דולר הוצאת פרסום למכירה על מוצר שמחירו 10 דולר, נותן ACOS של 50%). הגדרתי בהתחלה ACOS שנותן לי ברייק איוון, על מנת שהמערכת תקבל כמה שיותר נתונים ותוכל לעשות אופטימיזציה. אבל בשלב הזה לפחות אני לא מפסיד, אז כבר דבר חיובי.
בנוסף גיליתי משיחה עם אחד הנציגים של המערכת שאמזון ממליצים להריץ במקביל 2 קמפיינים- אחד אוטומטי ואחד ידני, עם אותו תקציב בדיוק. המטרה היא שהקמפיין האוטומטי "ידוג" מילות מפתח חדשות, שאותם מוסיפים לקמפיין הידני ומשחקים עם הביד בהתאם על מנת להוציא את המקסימום מאותה מילת מפתח. החיסרון הכי גדול של אמזון שהנתונים הם לא בלייב, ככה שלא ניתן לעשות אופטימיזציה ידנית של הבידים בזמן אמת. מי שמעוניין אני אשמח לתת כאן קישור למערכת, אין לי שום קשר אליה ואני בינתיים בתקופת התנסות בלבד.

בנוסף המוצר השני שלנו כרגע בשלב הייצור ובימים הקרובים אמור להיות מוכן, ומשם יישלח לאמזון ויתחיל בתהליך של חלוקה. עדיין לא החלטתי בדיוק כיצד אני אעשה את החלוקה, יש לי טעם רע מהחלוקה שביצעתי בתומוסון עם המוצר הנוכחי שלי (מתוך 100 יחידות שחולקו רק 25 ביקורות).

קיבלתי כמה הודעות פרטיות מאנשים שהתחילו בעצמם למכור מוצרים באמזון ואני שמח שיכולתי לתת להם מוטיבציה ולעזור :) חשוב לי להזכיר שמדובר בעסק לכל דבר ועניין, ואף אחד פה לא מבטיח התעשרות מהירה ביום. המוצר הראשון שלי נכשל וגרם לי להפסד כספי, אבל למדתי מכך המון וגיליתי שהפלטפורמה עצמה עובדת ומוכרת, פשוט חישוב העלויות שלי היה לא נכון מה שגרם להשקעה עצמה להיות לא רווחית.
 
תזהה פוטנציאל, תבנה עוד נתיב ותגבה אגרה
מודל מאוד מוכר שעובד
רק שבמקרה הזה מי ששכרת לסלול את הנתיב רואה אם הולך לך, ואם כן סולל עוד כמה באגרה נמוכה יותר, כי הרי אין מגבלת שטח ואף חקלאי וירטואלי לא יתלונן שאתה סולל לו נתיב על החלקה. ותודה על סקר השוק שמימנת לו.

במקרה הגעתי לשרשור (חיפשתי מחשבון מס והפרשות לפרילנסר..), המשכתי לקרוא מתוך עניין, וזה נראה שחלפה שנה וחצי מאז פתיחתו והאמירה היא עדיין "זו רק ההתחלה..". אולי זה הפך לסתם תחביב וזה בסדר, אבל כלכלית עושה רושם ש @האחד קולע בול לנקודה: זה נאיבי מצד מי שמייצר בסין לחשוב שהיצרן לא עוקב אחר הביצועים ומתחיל למכור בעצמו מוצרים מצליחים במחיר נמוך יותר ממי שהזמין ממנו. אז שולי הרווח ב-scale חסומים בשולי הרווח שסינים מוכנים לעבוד בהם, וכנראה שהם נמוכים יותר. נראה ש @AF1k מנסה לא לעלות על הרדאר של היצרן ע"י כניסה לנישות, אבל זה אומר שצריך להיות עילוי שיודע בדיוק מה חסר בהמון נישות. עילוי שכזה כנראה ירוויח יותר אם יקים עסק שלא כולל הפקדת כל הסודות המסחריים אצל יצרן סיני חצי מפוקפק מהיום הראשון. כל זה מבלי להכניס למשוואה את האגרסיביות של אמזון בכפיית תנאים על המוכרים.
 
היי @לזרוביץ',
כמובן שבכל עסק תמיד יש את הסיכון שייכנסו מתחרים חדשים לשוק, וקיים סיכון יותר גדול שחלק מהם יהיו הספקים שלך. הרי אתה מספק להם את כל המידע, הלוגו, לאן אתה שולח, לכאורה יש להם את הכל. אבל במציאות רוב הספקים לא מתעניינים בלמכור בעצמם את הסחורה שלהם.
למכור באמזון זה דבר שמצריך הרבה זמן ומאמץ, ורוב הספקים מרוויחים מהספיק מהייצור של המוצרים וזה מה שהם מתמחים בו. לקחת את המוצרים ולהקים חנות באמזון, לעבוד על ליסטים, לצבור ביקורות, זה דברים שלרוב הספקים פשוט אין את הרצון והכוח להיכנס אליו. מה שכן גם בעת חתימת החוזה יש סעיף סודיות שהספק חותם עליו, שאם יגיע הצורך יהיה ניתן לפחות לנסות להתמודד עם זה.

אמזון הוא לא תחביב, אלא הוא עסק לכל דבר ועניין. כרגע אני באמצע הזמנה של משלוח שלישי ממוצר אחד, ומוצר שני חדש שמגיע כעת לאמזון. המוצר שלנו נמכר מדי יום בין 8-12 יחידות, ברווח ליחידה (אחרי עלות המוצר, משלוח, עמלות אמזון, פרסום) של 2$-3$ ליחידה. האם זה אומר שזה מספיק בשביל שאני עכשיו אעזוב את העבודה שלי ואעבוד במשרה מלאה בזה? כנראה שלא. האם יש פונטציאל עצום? לדעתי כן.

מספיק שיש 3-4 מוצרים שנמכרים 10 יחידות ביום, וכבר יש לך רווח משמעותי. אתה יכול ברווח הזה להשתמש בעצמך, או להשתמש בו כדי להזמין מוצרים נוספים ולהגדיל שוב את הרווחים. זה כבר שיקול של עסק לצמיחה, או עסק לקצירת רווחים. אני יכול לומר שאמזון זה תחום שיש בו המון מה ללמוד, ואם הייתי מתעסק בזה במשרה מלאה בהחלט הייתי יכול לשפר את הרווחיות ולנסות עוד המון דברים חדשים. פשוט יש יותר מדי דברים לעשות, ומעט מדי זמן.

ברגע שיש לך מוצרים שנמכרים בקצב טוב באמזון, אין שום דבר שאתה צריך לעשות חוץ מלהזמין סחורה מהספק מדי כמה חודשים, לוודא שהפרסום שלך רווחי, ולנסות לקדם את המוצרים שלך בדרכים נוספות אם תרצה. בסופו של דבר זה בעיניי היתרון העצום של עסק אינטרנטי, שזו הכנסה פסיבית. אני יכול לעבוד יותר, לעבוד פחות, ועדיין שייכנס לי כסף לחשבון הבנק פעמיים בחודש.
 
אני רואה את העסק באמזון כעסק יציב ורווחי לשנים הקרובות, אם כי אני לא יודע עדיין מה יהיה.
אני במקומך לא הייתי מודאג. נראה שאתה מתייחס לזה ברצינות, לומד, משתפשף ומפיק לקחים. אני חושב שזה בהחלט יתרון יחסי מול מרבית המוכרים.
 
דבר שמצריך הרבה זמן ומאמץ, ורוב הספקים מרוויחים מהספיק מהייצור של המוצרים וזה מה שהם מתמחים בו. לקחת את המוצרים ולהקים חנות באמזון, לעבוד על ליסטים, לצבור ביקורות, זה דברים שלרוב הספקים פשוט אין את הרצון והכוח להיכנס אליו.
נכון, זה מה שנקרא סקר שוק על חשבון המוכרים באמזון.
ברגע שיש לך מוצרים שנמכרים בקצב טוב באמזון, אין שום דבר שאתה צריך לעשות חוץ מלהזמין סחורה מהספק מדי כמה חודשים, לוודא שהפרסום שלך רווחי, ולנסות לקדם את המוצרים שלך בדרכים נוספות אם תרצה. בסופו של דבר זה בעיניי היתרון העצום של עסק אינטרנטי, שזו הכנסה פסיבית. אני יכול לעבוד יותר, לעבוד פחות, ועדיין שייכנס לי כסף לחשבון הבנק פעמיים בחודש.
מה בדיוק פסיבי בזה? אם תפסיק להתעסק בזה למשך חצי שנה המכירות ידעכו ל-0.
אם לצטט מהכתבה שהפנת אליה (ההדגשות שלי):
"הגעתי לקורס במחשבה שאעבוד רק באטסי או רק בפייסבוק, אך הבנתי שצריך לירות לכל הכיוונים ... להערכתי, אין סיכוי שעסק קטן ישרוד כיום ללא האינטרנט. זה סוג של לוחמת גרילה מתמשכת, ולזה האינטרנט נועד"
"מבחינת מן, המסקנה החד־משמעית היא שחברה צריכה להעסיק עובדים במכירות מקוונות באופן שוטף, במשרות מלאות."

ועל הסיכון שבפלטפורמה עם בעלים אגרסיביים כמו אמזון:
"באחרונה נתקל יקב בית אל באחד הסיכונים של הסחר המקוון דרך הענקיות הגלובליות: החלטות שמתקבלות הרחק מישראל, ויכולות לחרוץ את גורלם של עסקים. מכירת יין בארה"ב נתונה לרגולציה מכבידה, וזו כנראה הסיבה לכך שאמזון החליטה באחרונה להעביר את מכירות היין המקוונות שלה לרשת המרכולים שרכשה באחרונה, הול פודס. יקב בית אל קיבל על כך הודעה."

דבר נוסף, הכתבה מדברת על יצואנים. אם נעזוב את ההגדרה של יצואן מבחינת החוק בארץ, ברגע שנתת למישהו בסין את המוצר שלך יחד עם הלקוחות שלך והמחירון, הוא הופך בקלות ליצואן בעצמו ואתה לא יותר ממתווך. מה קורה למתווכים בעידן האינטרנט?
אתה טוען שהם לא מתעסקים בזה אלא רק בייצור. הם מתעסקים גם בזה וגם בזה. ברגע שיראו שרווחי יותר למכור את מה שהם מייצרים עבורך ישירות לצרכנים (ז"א סקר השוק שהמוכר המתווך מימן הניב תוצאה חיובית) הם ימכרו גם את המוצר הזה.

אני לא טוען שאין פוטנציאל בלמכור באמזון או איביי. אני רק חושב שאם לא תעשה את החיים לפחות קצת יותר קשים לסינים לחקות אותך (כרגע אתה מביא להם הכל על מגש של כסף ואפילו משלם להם), ברגע ש"תתפוס" נישה רווחית מאוד הם יכנסו ויחתכו את הרווחיות. זה לא בר קיימא בדרך ה"קלה". לא סתם הקורס של מכון היצוא מיועד לחברות "שיש להן ערך מוסף ישראלי מובהק".
 
אני מבין מה שאתה אומר, עם חלק אני מסכים עם חלק לא.
נכון שיש סיכון שהספק ייקח את הסחורה שלך וימכור אותה בעצמו, אבל הסיכון הזה חלש מהסיבות שהסברתי. אבל חשוב לזכור מה הדרך עבודה (לפחות שלי) באמזון. אני לוקח מוצר קיים שנמכר טוב, מחפש משהו ייחודי שאני יכול להוסיף/לשנות/לעשות יותר טוב, ומחפש ספק סיני שייצר את אותו מוצר בדיוק עם התוספת שלי.

אין פה שום דבר שאני יכול "להסתיר" מהספק כי יש עוד עשרות מוכרים כמוני באמזון, ועוד מאות מפעלים כמו הספק שלי בסין שמוכרים בדיוק את אותו מוצר. וסינים כמו סינים אני יכול לקחת תמיד את אותו מוצר בדיוק שהספק שלי כרגע מייצר, לשלוח תמונות לספק אחר, והוא ישכפל לי אותו במדויק. ככה שאין יותר מדי דרכים היום (כל עוד אין לך מוצר ייחודי מוגן בפטנט) שאפשר להגן על המוצר שלך מפני תחרות - אם מכיוון הספק, או מכיוון מוכרים אחרים.

המטרה שלי באמזון היא להיות רווחי על המותג שלי (שאותו אף אחד לא יכול למכור באמזון, כי אמזון מציעים הגנות ל-Private Label ככה שאם מישהו מוכר את המוצר שלי תחת שם המותג שלי אני יכול לפנות לאמזון והם פועלים כנגדו ומסירים את המוצר). לא מעניין אותי מה אחרים עושים. יכול להיות אותו מוצר בדיוק, אבל 10 מותגים שונים. המטרה שלי שהמותג שלי יהיה הכי טוב. יהיו לו את התמונות הכי יפות, תיאור המוצר הכי מקצועי, מספר הביקורות הכי גבוה, הפרסום הכי טוב, ושהמוצר עצמו כמובן יהיה איכותי וייתן ערך ללקוח.

תמיד מתחרים חדשים נכנסים בקטגוריות רווחיות, אין מה לעשות ככה עובד שוק תחרותי ואמזון לא שונה מזה. אבל ככל שאתה נכנס לנישה מסוימת מוקדם יותר, אתה צובר "מוניטין" באמזון (אם באמצעות BSR של המוצר, אם באמצעות דירוג של חשבון המוכר באמזון וכ') כך שאמזון מעניקים לך יותר "כבוד" נקרא לזה. הכבוד הזה אומר דירוג יותר גבוה בתוצאות החיפוש, עדיפות בהצגה בפרסום, כל זה בלי קשר למספר הביקורות ומספר המכירות של המוצר.

כמובן שעסק באמזון לא שונה מכל עסק אחר, ויש את מחזור חיי המוצר. ברגע שנכנסים הרבה מתחרים לשוק ומורידים את המחיר, זה יכול לפגוע במכירות שלי בטווח הארוך (בטווח הקצר לא כי יש את המותג שלי עם מספר ביקורות גבוה, כמו שאתה קונה באיביי מחנות שיש לה מספר ביקורות גבוה גם אם המחיר קצת יותר יקר). בטווח הארוך יכול להיות שהמוצר לא יהיה רווחי ממגוון רחב של סיבות: כמות גדולה של מתחרים, עלות המוצר התייקרה, שינוי בטעמי הצרכן וכ'. מה שעושים במקרה הזה הוא פשוט - מסיימים למכור את הסחורה הקיימת, אוספים את הצ'ק האחרון מאמזון, וממשיכים למוצר הבא.

לא אמרתי לרגע שאמזון זה קל, לא אמרתי לרגע שבאמזון ניתן להרוויח תוך חודש סכומים של מאות אלפי דולרים. אבל כן זה עדיין הכנסה פסיבית כי ביחס לעבודה שאני משקיע בתור שכיר לעומת העבודה שאני משקיע באמזון, הרווח הוא הרבה יותר גדול. 5 דקות בבוקר אני בודק את הביצועים של אתמול, פעם בחודש אני מזמין סחורה מהספק, ובין לבין מדי שבוע אני בודק דברים חדשים. בשאר הזמן אמזון מטפלים לי בהכל, ואני צריך רק לקבל את הכספים לחשבון. אם הבחירה היא בין זה לבין לעבוד בתור שכיר 9 שעות ביום בתוך משרד, גם אם מדובר באותו שכר, אני מעדיף את אמזון.
 
לא אמרתי לרגע שאמזון זה קל, לא אמרתי לרגע שבאמזון ניתן להרוויח תוך חודש סכומים של מאות אלפי דולרים. אבל כן זה עדיין הכנסה פסיבית כי ביחס לעבודה שאני משקיע בתור שכיר לעומת העבודה שאני משקיע באמזון, הרווח הוא הרבה יותר גדול. 5 דקות בבוקר אני בודק את הביצועים של אתמול, פעם בחודש אני מזמין סחורה מהספק, ובין לבין מדי שבוע אני בודק דברים חדשים. בשאר הזמן אמזון מטפלים לי בהכל, ואני צריך רק לקבל את הכספים לחשבון. אם הבחירה היא בין זה לבין לעבוד בתור שכיר 9 שעות ביום בתוך משרד, גם אם מדובר באותו שכר, אני מעדיף את אמזון.
שאלה לא קשורה: אם תשקיע יותר כסף לא תגדיל את ההכנסות/רווחים?
 
כן ולא.
אם אני אשקיע יותר כסף במוצרים הקיימים, ברמה המיידית זה לא אומר הרבה חוץ מלהגדיל תקציבי פרסום (ובסופו של דבר זה תלוי בחשיפה שאתה מקבל). אפשר גם להזמין כמובן כמות גדולה יותר של סחורה, אבל יש איזשהו רף עליון של מכירות יומיות שמגיעים אליו כך שלא ניתן להגדיל את כמות המכירות בקצב יותר גדול שיצריך הזמנה גדולה יותר מדי חודש.

מה שאני עושה זה פשוט לוקח את הכסף הפנוי ומשקיע במציאת מוצרים חדשים. אבל זה תהליך שלוקח זמן עד שמחפשים את המוצר, מוצאים אותו, יוצרים קשר עם ספקים, מזמינים, מגיע לאמזון וכ'. מה שכן גם אני מעדיף לראות שהמוצר הקיים מתחיל למכור, ורק לאחר מכן אני ממשיך למוצר הבא. אפשר תיאורטית להביא 5 מוצרים במקביל, אבל זה תהליך שגוזל המון זמן ומשאבים, וגם קשה להתמקד בו זמנית ב-5 מוצרים במקביל. לכן אני מעדיף להביא מוצר, להתחיל למכור אותו באמזון, רואה שיש מכירות עובר למוצר הבא.
 
שלום AF1k
למרות שעברו רק כשבועיים מהמידע הנהדר שאתה חולק עמנו אשמח לדעת אם יש גילויים חדשים ותובנות חדשות שהגעתה אליהם?
תודה מראש אילן
 
היי @אילן ,
כרגע המכירות הולכות מצוין. המוצר הראשון שלנו נמכר בסביבות ה-8 יחידות ביום, וכרגע הגענו לרווח על המשלוח השני שלנו (נותרו עוד בערך 150$ ככה שלדעתי נצא עם רווח של בסביבות 1000$ סך הכל). עדיין יש לנו הפסד על המשלוח הראשון עקב מספר גורמים רבים שהצלחנו לטפל בהם, וכרגע אנחנו בהזמנה השלישית המוצר. נתקלנו בהזמנה השלישית בבעיות רבות עם הספק, כך שאנחנו עכשיו גם בשלב הדוגמיות עם ספקים אחרים שמצאנו.

המוצר השני שלנו הגיע לאמזון בשעה טובה, וכרגע בשלב החלוקה ומתן הביקורות כך שעוד מוקדם להעיד לגבי ההצלחה שלו, אבל התחושה היא טובה. החשבון שלנו כבר וותיק באמזון ונפתחו לנו מספר אופציות מעניינות, ביניהן האפשרות להוסיף תמונות בתיאור המוצר באמזון - דבר שלא הרבה מוכרים מקבלים, מה שמאפשר לנו ליצור דף מוצר מושך יותר. בנוסף אנחנו תמיד מנסים מערכות שונות שעוזרות לנו באמזון, וחלקן משתלמות מאוד.

התובנה העיקרית שהגעתי אליה שאין חתונה קתולית עם ספק. כל פעם שרוצים לעשות הזמנה נוספת לבדוק עם ספקים אחרים, להשוות מחירים, ותמיד לחפש לראות אם יש מבצעים או ספקים טובים יותר שאפשר לעבוד איתם. החיסרון הוא שצריך לבצע הזמנה של דוגמיות וזה יכול להיות יקר, אבל לפעמים שווה את זה. תובנה נוספת שהחלק הכי קריטי בתהליך ההזמנה (לאחר כמובן בחירת המוצר) הוא חוזה טוב עם כל הסעיפים והתנאים. מה קורה בכל תרחיש, ומה האחריות של הספק.

בהזמנה הקודמת שלנו היו עיכובים עם הספק כיוון שחלק מהסחורה הייתה פגומה, והביקורת סחורה לא עברה מספר פעמים. בסופו של דבר סוכם שנקבל חלק מהסחורה אחרי שהספק יבדוק אותה לפני, ואז זה עבר את הביקורת. בסופו של דבר קיבלנו 500 יחידו מתוך 1000 שהוזמנו. זה גרם לנו להרבה עיכובים, וירידה משמעותית במכירות (כדי שלא ייגמר המלאי- שזה יותר גרוע).

בהזמנה השלישית שעכשיו הזמנו גם 1000 יחידות הספק פשוט הודיע לנו לאחר חודש שהסחורה אמורה להיות כבר מוכנה - רוב המוצרים יצאו פגומים ואנחנו ממליצים לבטל את ההזמנה. כמובן שלא הסכמנו לבטל את ההזמנה כי אנחנו חייבים את היחידות האילו על מנת להמשיך להחזיק את המלאי והמכירות, ואחרי משא ומתן ארוך סוכם שהספק יבדוק את הסחורה לפני, ויכול להיות שגם כאן נקבל פחות ממה שהזמנו בסופו של דבר. במקביל אנחנו הזמנו דוגמיות מספקים חדשים, אבל זה תהליך שלוקח הרבה זמן ואנחנו חייבים לקבל חלק מהיחידות למלאי.

למדנו מזה שצריך להוסיף לחוזה גם סנקציות על הספק במידה והוא לא עומד בזמני הייצור, לא עומד בביקורת הסחורה, מחליט לבטל את ההזמנה אחרי זמן מסוים, ועוד מצבים שונים ומשונים שנתקלנו בהם.
 
שלום לכולם
אני חדש גם במכירות באמזון וגם באתר נעים להיות פה
אפשר להתיעץ?
א.יש למישהו המלצה אני זקוק לעיצוב של לוגו על מוצר
ב.האם הUPS הברקוד של המוצז מגיע בד"כ מהספק או שאני צריך לקנות לבד
ג.אם עלות המוצר הוא 1000 דולר כמה עלויות יתוספו לי בערך מכל העמלות של אמזון אני עושה FBA
תודה תודה לכולם
 
היי @ישראל הכוכב ,
קודם כל זהו לא פורום מסחר באמזון, אז אם יש לך שאלות יותר ספציפיות אולי כדאי לשאול אותן בקבוצות ייעודיות לנושא בפייסבוק.

א. אני משתמש ב-Fiverr, ניתן למצוא שם המון פרילנסרים שיוכלו לעשות לך לוגו מצוין במחירים זולים החל מ-5$.
ב. ברקוד של מוצר אתה צריך לקנות לבד, ושאתה יוצר ליסט חדש באמזון אתה מזין את הברקוד שקיבלת ואמזון נותנים לך FNSKU (שזה בעצם ברקוד של אמזון שאותו אתה מדביק על המוצר, על מנת שאמזון יוכלו לקלוט אותו במחסנים).
ג. יש לך מחשבון של אמזון, אתה יכול לחפש שם את המוצר שלך (או מוצר דומה) להזין את העלוית של המוצר, וזה יציג לך מה הרווח הנקי שתקבל לכל יחידה אחרי עמלות אמזון (ללא עמלות פרסום כמובן)-
https://sellercentral.amazon.com/hz/fba/profitabilitycalculator/index?lang=en_US
 
תודה ממש הפורום פה הוא מאד ענייני, לכן שאלתי פה אם זה מפריע לא אחזור על כך שוב תודה לכם
(קשה לי להתאפק יש לי שאלה אחת על האצבעות ממש, מנסיון שלכם האם אפשר לסמוך על שילוח של ספק ואם לא איזה חברת שילוח לקחת)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א קרן כספית, מה הסיפור של זה שוק ההון 6
S הסיפור של מעמד הביניים עם הנדל"ן נדל"ן 30
maverick אילון מאסק וטוויטר - מה הסיפור בעצם? שוק ההון 150
ש הסיפור של שביל יומני מסע אישיים 10
dorian סולידים ובני/בנות זוג - הסיפור שלכם אוף טופיק 4
Omri. מה הסיפור של קל גמל? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 45
בעז לויתן דיור מוגן באנגליה - מה הסיפור? אנא עזרתכם נדל"ן 33
M החלום והדילמות - הסיפור שלי יומני מסע אישיים 97
ש מנסה להבין מה הסיפור של תשואות האגחים האמריקאיים שוק ההון 3
פ מכירה או שכירת דירה - הסיפור שלי נדל"ן 13
מ עובד הייטק - הסיפור שלי יומני מסע אישיים 78
M הסיפור של רובוט השקעות או RoboAdvisors שוק ההון 14
M אז מה הסיפור של קרן החירום שוק ההון 14
י נופל וקם - הסיפור שלי יומני מסע אישיים 6
Koby Paris הסיפור של הישראלי בפריז יומני מסע אישיים 84
צ הסיפור שלי/שלנו יומני מסע אישיים 14
A מכירת ESPP ללא מידע על סכום מכירות מיסים 5
AlexNOSAM רוצה ללמוד פרסום, מכירות ו/או שיווק התפתחות אישית 0
F מכירות בהייטק התפתחות אישית 2
U ימי מכירות רכב אוף טופיק 0
ס מיסוי על מכירות של מוצרים דיגטיליים באינטרנט מיסים 1
ס מיסוי על מכירות של מוצרים דיגטיליים באינטרנט מיסים 0
A איך נראת מחלקת מכירות בהייטק אוף טופיק 0
A מכירות בהייטק התפתחות אישית 7
F דוח מס שנתי מקוון - הגשה ללא מכירות מיסים 1
c881 כשנציג מכירות אומר לך "אולי לא מגיע לך"... פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
F עולמות הפיתוח העסקי/מכירות/שיווק/ בהייטק- חייב עזרה מהייטקיסטים. התפתחות אישית 9
1337justme משמעות של מחזור מכירות מני"ע בדוח השנתי מיסים 8
S מחזור מכירות מעל 2.5 מיליון ש"ח בשנה מיסים 15
A שאלה לגבי נספח 1322 כאשר אין מכירות בשנת המס מיסים 6
Lemonade כמה שאלות בנושא עבודה בהייטק מכירות התפתחות אישית 1
ג עזרה - נתונים על מכירות בקרנות אמריקאיות שוק ההון 0
DiverGirl מתי מכירות באי ביי חייבות במס? אוף טופיק 8
מ Rant קטן על מכירות ומיקוחים אוף טופיק 29
amit איך אתם מתמודדים עם אנשי מכירות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 83
V קניה באמזון ומיסים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
פסיוני קריסה של 'חברת השקעות באמזון'- השקעות אלטרנטיביות 23
ש איך משלמים בפייפאל באמזון? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
N המלצות על רכישת מוצרי צריכה בסיסיים באמזון מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 93

נושאים דומים

Back
למעלה