• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

האם מעקב הוצאות זה באמת חובה?

אלף

משתמש רגיל
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
100
דירוג
120
בפוסט מעקב הוצאות: חוסם עורקים לדימום פיננסי (05/11/2014) הסולידית טענה:
מעקב שוטף אחר תזרים המזומנים הוא תנאי הכרחי להתנהלות כלכלית נבונה. ללא בקרת הוצאות והכנסות לא ניתן לתכנן לטווח ארוך או להציב יעדים כלכליים, לא כל שכן להשיג יעד קיצוני בשאפתנותו כמו עצמאות כלכלית כ-30 שנה לפני גיל הפנסיה הנהוג.​

האם זה בהכרח כך?
אני עוקב אחרי השווי הכולל של הנכסים שלי, כלומר מתעד לעיתים קרובות את היתרה בחשבון, גודל תיק ההשקעות, קרנות השתלמות וכו'.
אני עוקב אחרי הגדילה ומחכה להגיע לסכום שיוכל לפרנס אותי בלי לעבוד ברמת הוצאות מסויימת, אבל אני לא מתעד הוצאות והכנסות כי זה הרבה יותר עבודה.
אני יכול להעיד שבניגוד לאנשים הנפוצים על פי ההתרשמות של דורין, אני לא פועל ככה מתוך חוסר הבנה שכסף זה משהו שיש יתרון בלאגור אותו, אלא מתוך עצלות או חוסר הפנמה של היתרונות במעקב.

האם יש כאן עוד אנשים שמוותרים על מעקב הוצאות למרות שהם כן במגמה של הגדלת החיסכון?
 
אני עוקב אחר הוצאות בצורה פשוטה יותר-
3 עמודות..
תאריך, איפה הוצאת וכמה.
אם אתה לא יודע כמה יוצא, איך אתה יודע כמה אתה צריך בחודש.
 
בבנק הפועלים יש באתר רובריקה של ניהול חשבון מאוד נוחה. פעם בחודש אני מסדר הוצאות לפי קטגוריות ויש אפשרות לשייך חיובים שחוזרים על עצמם לקטגוריה מסוימת. מאוד נוח ויעיל. בסוף השנה אני מייצא לאקסל ויכול לנתח את ההוצאות מול הכנסות בקלות. כל זה בהנחה שעובדים בעיקר באשראי, כי אחרי הוצאות במזומן צריך לעקוב (כאן אני מתעצל)
 
אחד היתרונות של מעקב הוצאות הוא היכולת לקבוע סכום שאותו רוצים לחסוך בכל חודש, הנגזרת של אותה הגדרה היא המועד בו תוכל לצאת לעצמאות כלכלית.
אני בתחילת כל חודש מרכז את כל ההכנסות ואת כל ההוצאות הקבועות, מתוך ההפרש ביניהם אני לוקח סכום לחיסכון והשארית היא הכסף שאיתו המשפחה תתקיים במהלך החודש.
אתה פשוט מחכה שתגיע לסכום הזה, בלי לדעת מתי זה יקרה ובלי יכולת לקצר את המועד, כי אולי יש כמה הוצאות מיותרות שסתם מעכבות אותך? לא תדע עליהן אם לא תתעד אותן.
 
אני לא מנהל מעקב הוצאות והכנסות, פשוט חוסך כמה שאני יכול וחושב שלוש פעמים לפני כל הוצאה (האם היא הכרחית? האם אהנה ממנה? האם אפשר להשיג אותה תוצאה בזול יותר ובמאמץ סביר?). יש חודשים שאני חוסך 70% מההכנסות ויש חודשים שרק 40%. נראה לי סיזיפי לרשום כל תדלוק בקטנוע וכל תשלום לרופא שיניים, מה הערך המוסף של זה?
הסתייגות אחת: רצוי שאנשים בזבזניים מטבעם ששואפים לחסוך ינהלו מעקב הוצאות וכך יגלו למשל שחסכון של 30 ש"ח ביום שקול ל-10,000 ש"ח בשנה. אנשים מאופקים יותר באופיים לא צריכים לדעתי לעסוק בזה, לכו לקרוא ספר טוב בזמן שתחסכו...
 
אני גם לא מבצע רישום מוקפד ומעקב הוצאות ֻמסודר אבלֻ ֻזהֻ מתאפשר בגלֻלֻ ֻשיֻנֻוֻֻייֻם מהֻוֻתיֻיֻםֻ ֻבהתנהלוֻתֻ ֻשלֻי שמאפשרים לֻי ֻלֻעֻמֻוֻדֻֻ בֻיֻעֻדֻי הֻחֻיֻסֻכֻוֻן שהֻגדרתֻיֻ לֻעֻצֻמֻיֻ בֻכלֻ ֻחֻוֻדֻשֻ. וגם בגלל עצלות מסויימת. כן משתדל לעבוד רק עם כרטיס אשראי וככה רואה באינטרנט את ההוצאות שלי במידה גבוהה יחסית של פירוט. צמצמתי את השימוש שלי במזומן למינימום ההכרחי. בעיקר לקנייה השבועית בשוק...
 
נערך לאחרונה ב:
עוקב אחר סך ההכנסות וההוצאות ברמה החודשית והשנתית מהנתונים שאפשר ליצא בחשבון הבנק. לא כל כך נכנס לרזולציה של תמהיל ההוצאות.
 
שום דבר זה לא חובה. אם אתה באופן טבעי מצליח להגיע ליעד החסכון שלך, אז זה בסדר גמור.
אני מבצע מעקב כי אני פריק של מספרים. אחרים חייבים את המעקב, כי אחרת הם לא ישימו לב שהם מוציאים כסף שהם לא אמורים להוציא על דברים לא הכרחיים.
 
לרשום הוצאות זה לא סיזיפי אם עושים את זה בצורה נוחה וקלה.
אני עושה זאת דרך כמה קליקים באפליקציה בזמן שאני באוטובוס בדרך לעבודה.
אם הדרך שבה מנהלים מעקב הוצאות היא לא נוחה אז מהר מאוד מתחילים לוותר ולהתעצל, לכן חשוב למצוא דרך נוחה.
 
הייתי אומרת שזה "באמת חובה" אם אתה משתייך לאותו פלח באוכלוסיה שאינו יודע לאן נעלם הכסף בסוף כל חודש, או לתת הפלח שמעדיף לא לדעת (הרי הרבה יותר קל לצעוק ש"אי אפשר לגמור את החודש" מאשר לבצע פעולות מעשיות שיקלו על העניין).

אם אתה כבר שולט בהוצאות שלך, התזרים שלך הוא בסך הכל חיובי, הרי שאפשר לומר שמעקב דקדקני נעשה פחות חיוני, ובמקום זה אתה יכול להסתפק בשתי קטגוריות בסיסיות:
A כמה כסף נשאר לי בכיס
B כמה כסף יוצא לי מהכיס כל חודש

המטרה שלך היא להגדיל באופן עקבי את A על חשבון B לכל הפחות עד לנקודה שבה A = 300B.
מעקב הוצאות פרטני הוא שיטה אחת מיני רבות כדי להשיג את המטרה הזו.
 
אני חושבת שהיא התכוונה שהחיסכון הכולל (לא החודשי) כדי לפרוש צריך להיות בסדר גודל של 300 ממה שאתה מוציא
 
אם אני מוציאה 4000 שקל בחודש, עלי לחסוך סה"כ 1,200,000 ש"ח כדי לתמוך שיעור משיכה בטוח של 4%.
 
בטוחה לגבי הפרופורציות?? אני מניח שהכוונה ל-300%
ממליץ לקרוא שוב פעם את התגובה של דורין. אתה רוצה בסוף להגיע לאמצעות כלכלית, כלומר לפי הכלל של 4% אתה צריך שיהיה לך פי 300 מההוצאה החודשית שלך. מקווה שעכשיו זה ברור יותר
 
ממליץ לקרוא שוב פעם את התגובה של דורין. אתה רוצה בסוף להגיע לאמצעות כלכלית, כלומר לפי הכלל של 4% אתה צריך שיהיה לך פי 300 מההוצאה החודשית שלך. מקווה שעכשיו זה ברור יותר
כן תודה @איליה . פשוט חשבתי שהכוונה בנוסחא היא בהוצאות והכנסות חודשיות.
האתגר האמיתי: איך רווק יודע כמה עולים תינוקות ?? :) ויותר חשוב- איך הוא מבשר לחברה שלו שתינוקות זה לא כלכלי P:
 
אנחנו התחלנו לפני שנתיים לרשום כל שקל כדי להגיד לאת ההסכון ולהתרגל לחשוב על כל קנייה. עדיין רושמים הכל. ניסינו חודשיים לא לרשום ולא חרגנו (כפי הנראה ההרגלים מתחילים לעבוד)
 
האתגר האמיתי: איך רווק יודע כמה עולים תינוקות ?? :) ויותר חשוב- איך הוא מבשר לחברה שלו שתינוקות זה לא כלכלי P:
אתה יודע מה: החיים זה דבר לא כלכלי באופן כללי. אם בת זוגתך באותו ראש איתך ולא תלכו אחרי העדר אז תסדרו יופי, אם תחליטו שהילד זה הצעצוע שלכם מושא לכל החסכים שלכם מהילדות אז תהיו בבעייה
 
אני לא חושב שמעקב אחרי הוצאות הוא בגדר חובה - בסופו של דבר זה רק בא לעזור לך להתנהל כלכלית. אם אתה מסתדר בלי זה, עלה והצלח.
עם זאת, אני חושב שזה מאוד מועיל, ואפילו אם אתה מתנהל כלכלית נכון, פירוט ספיציפי של ההוצאות יכול לעזור.

אישית, עזבתי את הבית לפני פחות משנה. עד אז לא הייתי עוקב בכלל, כי כשגרים בבית של ההורים ממילא ההוצאות זניחות ולא הרגשתי צורך לקחת אחריות כלכלית ברמה כזו. אבל מאז שעברנו, אני וחברה שלי רושמים את כל ההוצאות. ליטרלי הכל. התחלנו את זה לפני שהגעתי לאתר הזה, פשוט כי זה היה נראה לי הגיוני.
להגיד לך שלרשום שקניתי קולה בחמש שקל בקיוסק יעזור לי משמעותית בחיים? לא יודע, אבל זה העיקרון וההרגל. אני חושב גם שזה מדרבן ברמה כלשהי לשמור על סך ההוצאות נמוך יחסית, כי אתה נהיה הרבה יותר מודע ל*כל* הוצאה. זה ממש לא הפך אותנו לקמצנים בשום צורה - אני חושב ששכר הדירה שאנחנו משלמים לבד הוא סכום שהסולידית הייתה יכולה לחיות עליו כמה חודשים D: - אבל זה מעודד אותך להימנע מהוצאות מיותרות (אפילו אם אתה 'סולידי' בהוצאות שלך מלכתחילה)

הכנו אקסל שהלך ונהיה מתוחכם יותר עם הזמן. אפשר לראות שם כל מיני היסטוריות לפי קטגוריות של הוצאות וכו'.
אם מחר אני צריך לחסוך יותר כסף מסיבה כלשהי (פיטורים, ..), אני יכול לבדוק בקלות מה ההוצאות הגדולות יחסית שיש לי לאורך זמן, ולתעדף מה אני רוצה לקצץ.
חוץ מזה זה יכול להוסיף אלמנט נחמד של "החודש הוצאתי X על, נניח, רווחה (או נושא ספיציפי בתוך הקטגוריה הזו) - אני רוצה חודש הבא להוציא פחות" או "החודש חסכתי 50% - חודש הבא אני רוצה לראות אחוז חסכון גבוה יותר".
חוץ מזה זה עוזר במעקב אחרי תשלומי הויזה החודשיים.


(אני לא יודע אם כל מה שכתבתי כאן נשמע appealing או לא,
לי זה נשמע די מלהיב אבל יתכן שאני פשוט נהנה מהעובדה שאני יכול להוציא הרבה סטטיסטיקות מעניינות על עצמי D:)
 
אצלי הכל מתועד.
משתמש בYNAB.
כל הוצאה, לא משנה מה גודלה מתועדת.

למרות זאת, אני לא מנהל תקציב.
אני חי בשלום עם האופן שבו אני ומשפחתי מתנהלים כלכלית גם ללא תקציב.

כל הוצאה משויכת לקטגוריה, שזה נחמד - בעיקר בשביל להציץ מדי פעם על הוצאות מעניינות כמו מזון לבית \ מזון בחוץ \ תחבורה, ולראות כיצד הן משתנות לאורך חודשים ושנים.

אבל השימוש העיקרי בתוכנה הוא לא למעקב הוצאות ולא לניהול תקציב, אלא למעקב אחרי השווי הנקי ע"י עידכון הנכסים שמרכיבים אותו, ומעקב אחרי השינוי בו.
למעשה אני מנהל מעקב על כ20 חשבונות בתוכנה:
חשבון עו"ש, מזומן, תיק ניירות ערך, תיק הלואות עמית לעמית, מטבעות קריפטוגרפיים, שווי דירה, חוב המשכנתא של הדירה, קרנות השתלמות שלי ושל אישתי, שווי פיצויים עד גובה פטור ממס שלי ושל אישתי, שווי רכב (מעדכן פעם בחודש ע"פ ירידת הערך שלו), מט"ח במזומן, החזרי מס עתידיים, ועוד כמה דברים יותר ספיציפיים.
כל חשבון כזה מתעדכן או ע"י הכנסת הוצאות והכנסות (עו"ש\מזומן), או ע"י עידכון השווי שלו בסוף כל חודש (כל השאר פחות או יותר).
בסוף מתקבלת תמונה מאוד ברורה של האופן שבו השווי הנקי משתנה לאורך תקופה, ומה הוא בכל רגע נתון.

רק אציין שחישובי תשואות על השקעות ומעקב יותר פרטני (כמו ניירות ערך ספציפיים בתוך תיק ניירות הערך) נעשה בעזרת גליונות אקסל משלימים.
 
אני משתדלת לפעול לפי השיטה הבאה שלמדתי-
חישבתי מהן ההוצאות החודשיות ההכרחיות לקיום (הדברים שאם עכשיו פוטרתי עדיין אצטרך לשלם עליהם ולא אוכל לבטל). הן לרוב קבועות (אחרי שצמצמתי אותן למינימום).
החלטתי כמה אני רוצה לחסוך.
הסכום שנשאר אחרי הוצאות הכרחיות וחסכון הולך על מה שבא לי.
אפשר להוציא את כל הסכום של "בא לי" במזומן ועם זה להשאר כל החודש עד שנגמר. לא צריך להתחשבן או לרשום. אם גם ה"בא לי" די קבוע ויש קצת משמעת עצמית אפשר גם באשראי בלי מעקב צמוד.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א אפ׳ מעקב הוצאות מומלצת לאייפון צרכנות פיננסית 0
A מעקב הוצאות חודשיות - שאלות של מתחיל צרכנות פיננסית 4
B מעקב הוצאות בתווי קניה צרכנות פיננסית 2
R אקסולידית 2.0 - עם מעקב הוצאות אוטומטי צרכנות פיננסית 1
A מעקב הוצאות משק בית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 23
Yos מעקב הוצאות וחסכונות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 2
אורי מעקב אחר הוצאות צרכנות פיננסית 46
D מעקב אחרי קרנות השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
S מעקב תזרים מזומנים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
S שאלת תם\מתחיל בעניין מעקב אחר תיק\קרן השקעות שוק ההון 8
yanosh34 איכות מעקב S&P500 בקופות - בדיקה אמפירית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 178
A מעקב אחרי סטטוס יחידה רישומית פוסטים מאיכות נמוכה 7
ItayG אפליקציית מעקב שווי נכסים/השקעות/הלוואות ונתונים חסכון והוצאות צרכנות פיננסית 18
C מעקב פיננסי עם gnucash - שאלות, תשובות, ורעיונות צרכנות פיננסית 51
O יש כבר מערכות מעקב תקציב מבוססות בנקאות פתוחה? פוסטים מאיכות נמוכה 1
shlomi171 seekingalpha רשימת מעקב? פוסטים מאיכות נמוכה 3
א מעקב אחרי s&p500 עם השקעה חוזרת של דיבידנדים שוק ההון 27
ש מעקב אחרי ETF של ishares ב- google sheet אוף טופיק 7
D מעקב אחרי קרנות השתלמות ופנסיה פוסטים מאיכות נמוכה 0
S מעקב אחרי פילוח התיק שוק ההון 2
S מעקב מניות על פי סקטורים שוק ההון 1
O מעקב הפקדות בתיק ההשקעות שוק ההון 27
T מה הסכנות של מעקב סינטטי לעומת אחזקה ישירה? שוק ההון 17
ו מכשיר מעקב אחר מניות שוק ההון 1
NightStyle צעדים לחסימה(פרסומות), אבטחה, פרטיות(מעקב),מהירות הגלישה ברשת. שתפו! אוף טופיק 34
A מעקב אחר דיבידנדים בממשק של IB שוק ההון 0
O מעקב אחר חסכונות - יש חיה כזאת? שוק ההון 8
V מעקב אחר פיקדונות ותשואת אג"ח ב google sheets שוק ההון 0
M מעקב שוטף אחרי תקציב- טיפים? צרכנות פיננסית 1
unrealx יש נייר שנותן מעקב אחרי ממשלתי צמוד + מדד ביחד? שוק ההון 4
שיקלר הצלחת מעקב קרנות אחר מדדים שוק ההון 17
unrealx מעקב אחר מנייה עם GOOGLE FINANCE שוק ההון 13
D מה דעתכם? אלגוריתם מעקב אחר מדדים שוק ההון 2
yossik מעקב אחר יתרות ותנועות בחשבון נאמנות של בית ההשקעות צרכנות פיננסית 1
שיקלר מעקב אחרי תשואת האג"ח ללא מיסים שוק ההון 0
Vit מעקב אחר תיק השקעות (תיק השקעות וירטואלי) שוק ההון 4
ו מעקב אחרי דמי ניהול צרכנות פיננסית 2
א מעקב אחר תשואות שוק ההון 1
L המלצה לתוכנת מעקב אחרי קריאה +תיוג אוף טופיק 0
ע עוד כמה שאלות טכניות (בחירת אג"ח, מעקב אחרי דיבידנדים ועמלות) שוק ההון 0
א טעות מעקב בקרן מחקה S&P500 שוק ההון 9
milx יש אפליקציה מעקב טיקרים עם התראת מחיר? אוף טופיק 19
רוקישיק כלי מעקב אחר הפרוטפוליו שוק ההון 6
Kipodi מעקב אחרי משתמשים אוף טופיק 2
א מעקב אחרי דיבידנדים שוק ההון 8
Couch Potato מעקב אחר תיק השקעות שוק ההון 7
ר מעקב אחר חיובי כרטיסי אשראי צרכנות פיננסית 9
ט מתכנת - עוסק פטור או זעיר? אילו הוצאות מוכרות? מיסים 4
T הגדלת הוצאות לשיפור איכות החיים התפתחות אישית 36
Z תוספת 5% מס בדרישה להכרת הוצאות רווח הון מיסים 6

נושאים דומים

Back
למעלה