איך קניתי רכב או למה כדאי לכיר\להבין בדברים שאתה לא תמיד תעשה בעצמך

הנושא בפורום 'מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות' פורסם ע"י איליה, ‏30/7/16.

data-full-width-responsive="true">
  1. איליה

    איליה משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏25/1/15
    הודעות:
    1,878
    לייקים שהתקבלו:
    3,016
    מזמן חשבו להחליף את הרכב שלנו (קורולה 2008) לסטיישן בגלל ענייני נוחות בעיקר בטיולים וקמפינג.
    בפסח, אחרי קמפינג ראשון, נפלה ההחלטה - מחליפים רכב.
    מכיוון שהנסיעות ברכב זה 25 ק"מ ביום במהלך השבוע ולפעמים טיולים וקמפינג בסופ"ש ומכיוון שיש לי ידע מסויים וכלים בתחזוקת רכב\אופנוע אז רצינו לקנות רכב אירופאי נוח וזול עם עדיפות לסחירות נמוכה כדי שיהיה אפשר להוריד במחיר הכי הרבה בעת הקנייה. אז הבחירה הייתה פשוטה: פורוד פוקוס סטיישן 2013.
    שיקולים:
    - סטיישן
    - איבזור עשיר ומנוע סבבה.
    - חלונות כהים מאחורה (מאוד נוח לילדים וגם רכב מתחמם בפנים פחות כאשר עומד אז הריפוד לא לוהט כאשר מכניסים את הילדים לרכב)
    - הרכבה גרמנית
    - תיבה רובוטית שאנחנו אוהבים עוד מקורולה:
    - חסכונית יותר ופחות איבוד כוח מאשר בתיבה אוטומטית. בישראל לא אהבו את התיבה ולכן מחיר הרכב בהתאם
    - באגי תוכנה שהיו תוקנו ויש אחריות יבואן של 5 שנים או 160K על כלל התיבה ו10 שנים או 250K על מחשב התיבה מעת עלייה על הכביש. פחד מתיבה הזאת מוזיל את מחיר הרכב כאשר היצרן כבר לקח אחריות על הבעיה והבעיה
    טופלה.
    מראש כיוונו לקחת רכב עם 100K-120K קילומטרים כי אנשים מתחילים להרתע מקילומטראז הזה ברכב אירופאי והמחיר יורד. את הרכב רצינו לקנות מחרבת ליסינג או השכרה כי יש אחריות אחרי קנייה והרכבים זולים יותר.

    אז הלכנו לקנות אוטו, התלבשנו כרגיל (פשוט) ובאנו עם הרכב שלנו לכמה סוכנויות. בגלל הרכב ההבוט והמראה הפשוט התייחסו אלינו בהתאם ולא הצעו לנו רכבים יקרים ואם שאלנו אז הורידו אותנו מהרכבים האלה כי זה יקר מדי לנו. כלמור המראה הפשוט שלנו עבד לטובתינו ולא היו נסיונות לעבוד כל האגו שלנו (שבכל אופן לא היו מצליחים).

    בסוכנות בה הציעו לנו עיסקת טרייד אין הגונה יחסית (כי לא היה לי כח וזמן להתעסק במכירת טויוטה רובוטית 2008 עם 155K ק"מ שהייתה יד שנייה מליסינג) קנינו את הפוקוס.
    עשינו בדיקת רכב שגילתה בעיות מינוריות. כבר בבדיקת רכב היה לי מוזר שישנה רטיבות מתחת למיכל נוזל הגה כח שהיה מלא לגמרי. נאמר לי שזה בה בגלל מי עיבוי של מזגן שנמצא דיי קרוב. נשמע לי מוזר ולצערי לא בדקתי ישר עם האצבע בעצמי אך מכיוון שהיה לי שבועיים אחריות כוללת על הרכב אמרתי - אוקיי נראה האם זה חמור\יחמיר (אם זה אכן נזילה בסדר גודל הזה אני אראה זאת כי יהיה לנו כמה מאות ק"מ בטיולים בשבועיים האלו). מה שנמצא בבדיקה תוקן וקנינו את הרכב.
    ופה נכנס הקטע של הידע שלאט לאט רכשתי בתחום:
    אני יוצר מהסוכנות לכביש בינעירוני, מעיץ ל 110 קמ"ש ונותן בלימת בדיקה חזקה. ההגה חוטף רעידות בעת בלימה כאשר הפרונט בסדר (בדיקה פשוטה של פרונט: האם הרכב נוסע ישר כאשר לא מחזיקים בהגה (מסוכן ולא ממליץ ואינני בעל מקצוע בתחום - ראו הוזהרתם)). טוב, הולך להחליף צמיגים שאליהם הורדתי במחיר ובפנצריה מגלה שנעשתה חצי עבודה: אחרי בדיקת הרכב החליפו את כל רפידות בלם לחדשות אבל דיסקים אחורים עגולים ובדיסק קדמי בחלק הפנימי שלו יש בליטות (דיסק בלימה אמור להיות ישר לגמרי). צילצול לסוכנות ומקבלים הפניה למוסך מורשה של פורד ואכן מחליפים דיסקים אחוריים חורטים את הקדמיים (מבחינתי עדיף לחרוט דיסק מקורי שיש בו עוד מספיק בשר מאשר לשים דסיק סיני חליפי בגלגל קדמי שעליו הולך עיקר עומס הבלימה). אחרי שבוע ו200 ק"מ מתחילים רעשים של משאבת שמן עם אווירבפנים או רעשיי מיסב כאשר מניעים את הרכב שעוברים וחוזרים. פותח מכסה מנוע, הכל נראה בסדר, חושב לכיוון המיסבים ומבתעס אבל התופעה לא דטרמניסטית אז אין מה לפנות לסוכנות ומכיוון שיש לי אחריות שנה על המנוע אז אני די רגוע. של אחרי 220 ק"מ ההגה מתחיל לרעוד בעת סיבוב ההגה. פותח מכסה מנוע ומגלה שמיכל נוזל הגה כח שכאמור הייתה רטיבות מתחתיו בבדיקת הרכב (שבכלל לא מסומן בחוברת רכב) כמעט ריק. מתקשר לסוכנות, אומרים לי, תשמע, הרכב נבדק ונמצא תקין ובלה בלה בלה. אני מסביר את הממצאים ומקבל הפנייה למוסך, קונה במקביל נוזל לתיבה אוטומטית שדומה מאוד לנוזל להגה כח (גיגלתי על זה בעת debugging של התקלה) ושם אותו. מגיע למוסך מורשה של פורד שהופנתי אליו: ואז כרגיל אומרים לי: "מה אתה עושה!" שמת שמן לא נכון!!!". שאלתי מה עדיף: אוויר או שמן הדומה בתכונותיו ששמתי ואז המוסכנית שותק. בודקים את התקלה (אני עומד ליד הרכב) ומגלים שיש סדק במיכל נוזל הגה כח בחיבור מלמטה (באג בדזיין של פורד) שזה גם מסביר למה הייתה הרטיבות שראיתי בעת בדיקת הרכב. מסתבר שמיכל הזה מחזיק באיזור 70-100K, (רושם לעצמי בראש לזמין מיכל באיביי בעוד 65K ק"מ). מזמינים את המיכל ונאמר לי לבוא בעוד כמה ימים להמשיך להוסיף את השמן שקניתי (אחרי הצעקות הראשונות שזה שמן לא נכון) וכאשר המיכל יגיע אז כבר בכל אופן יחליפו את כל השמן. אחרי 3 ימים המיכל וצנרת שלו הוחלפו בחלפים מקוריים חדשים. אגב, על הליפט היו כמה פוקוסים שהלכה להם משאבת הגה כח בגללל העדר שמן שזאת תקלה הרבה יותר חמורה שאנשים יכלו למנוע אותה אם היו קשובים יןתר לרכב שלהם).
    מאז כבר עברנו כמה אלפי ק"מ. אחלה אוטו!

    מוסר השכל: לצבור ידע ולנסות להבין יותר גם בתחומים בהם לא תמיד תעשו דברים בעצמכם: ידע זה כח!. בלי ידע זה הייתי משלם עוד 15K לפחות עבור רכב דומה קוראיני או יפאני שגם היה פחות נוח. ידעתי לאן אני נכנס (בודק פעם בשבוע את מצב הנוזלים ברכב), טיפלתי בכל התקלות שמצאתי במסגרת האחריות, לא יכלו לעבוד עלי בסוכנות או במוסך. אגב, הפחד המשתק הזה מהמוסכים שאני פוגש אותו אצל הרבה אנשים שמוכנים לשלם הון תועפות על ליסינג או רכב חדש במקום לקנות רכב משומש, עובר כאשר צוברים ידע ונסיון.
     
  2. stass

    stass משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏25/1/15
    הודעות:
    301
    לייקים שהתקבלו:
    226
    גוד סטורי ברו.
    ובנימה אישית, חברי עובדים במגוון תחומים, אבל אין אחד בעולם הרכבים. זה חסר :)
     
    טל51 אוהב/ת את זה.
  3. Curhx11

    Curhx11 משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏15/6/15
    הודעות:
    141
    לייקים שהתקבלו:
    234
    אני מצטער להגיד לך אבל ההתנהלות שלך ברכבים היא ממש לא דוגמא ל-"סולידיות".

    חשבת שאם אתה מחפש רכב ש- "אפשר הכי הרבה להוריד אותו בזמן הקניה" אז זה גם יהיה כאשר תרצה למכור את הרכב?
    בוא נשאל אותך בכמה קנית את הקורולה שהייתה לך וכמה הביאו לך עליה בטרייד/ כמה שילמת על הפורד?
    ועכשיו לקחת פורד פוקוס מליסינג, רכב עם שוק חלש באופן כללי, ועכשיו הם ימבה של בעיות וגיר מחורבן. מי בכלל ירצה לקנות אותו ממך?
     
  4. איליה

    איליה משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏25/1/15
    הודעות:
    1,878
    לייקים שהתקבלו:
    3,016
    לי יש כמה אך אני בעיקר משתמש בפורומים ייעודיים של הדגם המסויים ועושה הצלבות מידע ובספרים מצויינים של היינס
     
  5. איליה

    איליה משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏25/1/15
    הודעות:
    1,878
    לייקים שהתקבלו:
    3,016
    @Curhx11

    אתה מייצג בדיוק את הישראלי הממוצע בגישתך. אז אסביר:
    1. אני לוקח את הרכב ל5-6 שנים. קונה את הרכב ב30 אלף מתחת למחירון (במקרה של קורולה זה היה 25 מתחת למחירון ומכירה ב10 מתחת למחירון בטרייד-אין) ומוכר בסוף דרך טרייד אין ב10-15 אלף מתחת למחירון כי הירידה היא באחוזים משוווי הרכב והמחיר כבר מאוד נמוך גם ככה. לכן יש פה רווח דיי בטוח למי שיודע לטפל ברכב.
    2. אין שום בעיות גיר למי שרגיל לגיר רובוטי, בעיות שהיו טופלו וישנה אחריות יבואן ולכן יש דעה קדומה שפועלת לטובת הקונה
    3. לגבי "סולידי" - מי אמר לך שאני סולידי? אני משתדל להיות יעיל. יש הבדל גדול. במקרה הזה אני מוכן לשלם פרמיה חד פעמית של באיזור 5K עבור הנוחות של טרייד אין במקום לבזבז זמן שלי עם משפחה או לקחת ימי חופש כי אני בוחר את הקרבות שלי וממש אין לי כח להתעסק עם ישראלי מצוי בעת מכירת הרכב.
    4. מה שניסיתי להסביר זה שני דברים:
    - הליכה כנגד הדעה הקדומה שכבר לא נכונה משתלמת בקנייה (תחשב ריבית דה ריבית על 6 שנים על 15K מול רכב קוריאני דומה שחסכתי (רמז: הכסף לא נמצא בפק"מ)) ובמכירה אספוג אך בכל אופן זה יהיה פחות מההפרש בעת הקנייה. רוב האנשים מעדיפים לקנות יקר ולנסות למכור ביוקר. אני מעדיף לקנות רכב טוב בזול ולמכור בזול. כמות הכסף המבוזבזת על הרכב קטנה והכסף יכול להמשיך לעבוד.
    - רכישת ידע בתחום הקשור בטיפול ותיקון הרכב עוזרת מאוד ומאפשרת ללכת נגד העדר (כרגיל) ולנצל את הדעות הקדומות (שביררת ומצאת שהן כבר או שלא נכונות או שלא רלוונטיות אליך) לטובתך.
     
    RaeNye, שלי, adamshalev ו-7 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  6. Yevgeny

    Yevgeny משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏4/2/15
    הודעות:
    3,199
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    בהחלט מסכים, גם כשהדרך ליישם זאת שונה במקרה שלי.

    רכבים זה תחום שאני לא מבין בו לעומק (ואישית לא הולך להשקיע את הזמן כדי ללמוד), אז כשרכשתי את הרכב הנוכחי בזמנו (לפני 4+ שנים):
    * מבחינת בחירת דגם, נעזרתי בייעוץ של אנשים שאני סומך עליהם
    * רכשתי רכב שהוא ״יד שנייה עם אפס קילומטר״ - אמנם חדש מהניילונים, אבל עם הנחה משמעותית במעמד הקניה (16% מהמחירון). זה לכאורה גם יפגע במחיר במכירה, אבל בסכום קטן בהרבה (אחרי הרבה שנים ופחת משמעותי).

    בכלל, מחיר המכירה העתידי לא היה שיקול משמעותי מבחינתי - התכנון בעיני הוא לנסוע כמה שאפשר כל עוד הרכב מתפקד.
     
    boredwhitecollar, שלי ו-Roi אוהבים את זה.
  7. Curhx11

    Curhx11 משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏15/6/15
    הודעות:
    141
    לייקים שהתקבלו:
    234
    נחמד שמישהו פעם ראשונה קורא לי ממוצע. לרוב אני סתם "חריג"

    אז ככה, אשמח אם תפרט בכמה קנית ובכמה מכרת? וכך גם בכמה קנית את הפורד פוקוס?

    אני שואל מכיוון שפעם חבר שהייתה לו קורולה 98 עם גיר דפוק ו-300 אלף קילומטר. הוא הלך לטרייד אין והציעו לו "מחירון תמורת מחירון" על מאזדה 3 מליסינג. הוא כמובן קפץ על המציאה. מי יתן לו מחירון על קורולה שבורה?
    מה שאותו חבר לא ידע זה שמאזדה 3 מליסינג בחיים לא תימכר במחירון, למען האמת היא תימכר ב-10אלף מתחת למחירון, שזה בערך מה שהקורולה הייתה שווה. אז כן, אותו חבר פשוט מסר את הקורולה שלו בחינם לטרייד אין.
    אז כבר מראש אני אומר שאל תהיה תמים. אף אחד לא יעשה איתך טרייד עם רכב פח(קורולה רובוטית מליסינג עם 150 אלף) אלא אם יצא לו משהו משמעותי מאוד בעסקה- בין אם הוא שוחט אותך במחיר או מזמבר אותך בקניה של הרכב הפח הבא(לפעמים גם שניהם)

    אז שוב אחזור לשאלה המקורית, בכמה קנית את הקורולה ובכמה מכרת אותה? ובכמה קנית את הפורד?
    וכמו כן מה הנתונים של הפורד?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/7/16
    טל51 אוהב/ת את זה.
  8. amit

    amit משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏28/1/15
    הודעות:
    1,943
    לייקים שהתקבלו:
    1,714
    אין דבר יותר ישראלי מלהצביע על ישראלי ולהסביר לו כמה ישראלי הוא :)
     
  9. איליה

    איליה משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏25/1/15
    הודעות:
    1,878
    לייקים שהתקבלו:
    3,016
    @Curhx11 קודם כל - תדבר יפה. אני לא חייב לך כלום.

    מבחינתי יצאה עיסקה טובה. הוספתי 38K מעל רכב פח להגדרתך וקיבלתי רכב בן 3 שנים עם 100K ק"מ.
    אם יש לך זמן (ורצון) להתעסק עם קנייה ומכירה של הרכב בישראל - מצויין, תחסוך עוד כמה גרושים. אני כפי שאמרתי, בוחר את הקרבות שלי. ברור שיכולתי לקנות רכב כזה עוד יותר בזול ולהשקיע יותר זמן בזה אך לא רציתי להתעסק בזה. ובכל אופן המסר שהייתי רוצה להעביר לוו דווקה קשור לקניית רכב, המסר זה לגבי איך מיומנויות שלך מוזילות לך גם את אחזקת הרכב\אופנוע.
     
    מתכנת, פזרן ו-זאב אוהבים את זה.
  10. c881

    c881 משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏24/1/15
    הודעות:
    5,286
    לייקים שהתקבלו:
    6,905
    אנשים שמסתכלים על רכב בתור מניה...

    רכב זה לא נכס, זו הוצאה.
     
  11. Curhx11

    Curhx11 משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏15/6/15
    הודעות:
    141
    לייקים שהתקבלו:
    234
    אני מת על אנשים שנעלבים בפורומים, ועוד במיוחד כשאין על מה(אשמח אם תראה לי איפה "דיברתי לא יפה", אם תמצא, אני אתנצל)

    חלק מההודעה שלך מדבר על ידע= חיסכון בכסף שאיתו אני מסכים לחלוטין, וחלק ממנו מדבר על עסקת קניה ומכירה שיכולה לעלות לך לא פחות מהאחזקה שאתה מדבר עליה. האם אתה חושב שמי שקורא את ההודעה שלך מתייחס רק לחלק אחד ומתעלם מחלק השני?

    וקרוב לודאי שאני צודק, כי זאת כבר הודעה שלישית שאתה מתעלם באלגנטיות מהשאלות ששאלתי אותך.
    ושוב, אתה לא חייב לענות, אני לשמחתי בקיא מאוד בשוק הזה, ויודע טוב מאוד איזה רכב ובאיזה מחיר לקנות. פשוט כדאי לאחרים שפחות מבינים גם לדעת. רכב זאת הוצאה לא קטנה.

    ולמי שכתב שרכב זה לא נכס אלא הוצאה, אתה צודק מאוד, ולכן יש להשקיע בזה מחשבה.
     
  12. עש לילה

    עש לילה משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏21/11/15
    הודעות:
    1,130
    לייקים שהתקבלו:
    2,286
    אם ישראלי=חוצפה, אז כן... מפחד לחשוב לאן השרשור הזה היה מגיע אם מישהו היה כותב לאיליה "אתה מייצג בדיוק את הרוסי הממוצע בעיניי".
     
    גרהם אוהב/ת את זה.
  13. c881

    c881 משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏24/1/15
    הודעות:
    5,286
    לייקים שהתקבלו:
    6,905
    מחשבה כן.
    אמונה במחירון...?
    אם
    אז מה שווה המחירון?
    מחירון אמור לשקף את המחיר בשוק. לדוגמה - אם אני מעוניין לקנות מניה כלשהי, אני אכנס ל-אתר פיננסי X ואחפש את המחיר המבוקש על המניה ואז אחליט אם כדאי לי או לא כדאי לקנות את אותה מניה.
    או כמאמר בפורום כלי רכב "לך תקנה/תמכור למחירון".
    פעם באופנועים זה היה חריף יותר, היו 2 מחירונים וכולם ניסו למכור את האופנוע שלהם לפי מחירון מוטו (עליו השלום) ולקנות לפי מחירון לוי יצחק.
     
    איליה אוהב/ת את זה.
  14. yossik

    yossik מודרטור

    הצטרף ב:
    ‏24/1/15
    הודעות:
    8,555
    לייקים שהתקבלו:
    9,883
    מעט צניעות בבקשה, איליה לא חייב לך דין וחשבון, הוא חלק איתנו את חווית הקניה שלו וסיפק מידע מועיל על מסחר ברכב משומש ואתה מתעקש שוב ושוב על מחיר ק/מ.
     
  15. איליה

    איליה משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏25/1/15
    הודעות:
    1,878
    לייקים שהתקבלו:
    3,016
    אז בוא תחלוק את המידע הזה. זה מצויין. רק תקח בחשבון שיש מצבים שונים כמו:

    1. מישהו מוכן לשלם בזמן שלו כדי למצוא את העיסקה האידאלית ולמכור יותר ולקנות בזול. קח בחשבון שצריך להביא את הרכב שאתה מוכר למצב טוב מבחינת פחחות וצבע ולשלם אגרת רישוי אם היא בדיוק נגמרת. כלומר יש לך עוד הוצאות מבלי שתדע האם תכסה אותם במכירה של רכב ישן.

    2. משפחה עם שני בני זוג עובדים שכבר לא לקחו ליסינג או קנו רכב חדש וחסכו ימבה כסף ובמקרה הזה בוחרים את המצב הנוח של עיסקת טרייד אין ומוכנים לשלם את המחיר.

    אגב, במקרה הפרטי שלי: קניתי את הפוקוס באפריל 2016, פוקוס עלתה לכביש ב02/13 עם 110K ק"מ ובאותו זמן מחירה ביד 2 ובסוכנויות היה 54K ש"ח. יצא שקיבלתי על הקורולה שלי 16K ש"ח. קורולות מאותו שנתון עם ק"מ דומה ויד 2 מליסינג נמכרו ב22-24K ש"ח. הפרש מקסימאלי של 8K. הייתי צריך לשם אגרת רישוי בעוד 5 ימים: עוד 1.2K. הרבה פחחות וצבע - ~2K לפחות. לא מובטח לי שזה יחזור בעת המכירה אלה רק יזרז את המכירה. כלומר הייתי לי בחירה לשים באיזור של לפחות 3K על הרכב ולנסות למכור אותו למרבה במחיר. אז העדפתי לזרז דרך טרייד אין מבלי להוציא את הכסף הזה והזמן הנוסף. שילמתי על זה בפוטנציאל לחסכון נוסף שלוו דווקה הייתי ממש אותו. לסוכות זה שווה כי פחחות וצבע עולים להם גרושים והם יכולים להעביר את הרכב למגרש במקום בו פוטנציאל קנייה שלו גדל אז פוטנציאל רווח שלהם גדל.

    לי הרבה יותר קל ללמוד איך לתחזק רכב ולחסוך ימבה כסף בזה מאשר להתחרות עם סוחרים סוסים בשוק. ברור שגם ניתן ללמוד להיות סוחר סוסים לא רע אבל אני מעדיף להיות ישר עם עצמי. כל אחד והבחירות שלו.
    בסופו של דבר זה הוצאה וכל אחד עושה את האופטימיזציה שלו. מבחינתי עשיתי מספיק אופטימיזציה. אגב, לא אמרתי שעשיתי את עסקת חיי אלה את העיסקה האופטימאלית עבורי.

    נדמה לי שלקחת את זה לכיוון שלילי. אני התייחסתי הערה של @amit כאל הומור :) לגבי לאן השרשור היה מגיע מגיע עם ההערה לגבי רוסים: אז בעסה שאי אשפר להעביר את המבטא דרך המקלדת :))) זה לגמרי אופטופיק אך אני לא יכול להתאפק לתת את הלינק הזה: https://www.youtube.com/watch?v=JxGE134Xn2k
     
  16. ogi

    ogi משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏10/8/15
    הודעות:
    2,192
    לייקים שהתקבלו:
    2,761
  17. c881

    c881 משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏24/1/15
    הודעות:
    5,286
    לייקים שהתקבלו:
    6,905
  18. Nimrod

    Nimrod משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏3/7/16
    הודעות:
    314
    לייקים שהתקבלו:
    193
    עשית לי את היום :)

    ראיתי עוד קטע אחד שלו Crazy russian dad hates skeepovers. רואים גם הבן שלו, ומה שמשעשע זה שהבן שלו נהיה ממש אמריקאי (מבטא, סגנון וצורת דיבור) והאבא עם מנטליות שונה לגמרי. האבא נכשל בחינוך הסובייטי :)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/7/16
    איליה אוהב/ת את זה.
  19. nicepo1

    nicepo1 משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏14/1/16
    הודעות:
    2,105
    לייקים שהתקבלו:
    2,086
    תתחדש על הרכב איליה.
    אחלה רכב למשפחה וטיולים מקווה שתהנה ממנו.
     
    טל51 ו-שלי אוהבים את זה.
  20. איליה

    איליה משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏25/1/15
    הודעות:
    1,878
    לייקים שהתקבלו:
    3,016
    תודה, כבר כמה חודשים נהנים ממנו מאוד.
     
    nicepo1 ו-stass אוהבים את זה.
מוזמנים להשתמש בקישורי השותפים הבאים כדי לקנות באמאזון , להוריד ספרי שמע, או להקים אתר אינטרנט משלכם (מדריך מפורט - כאן). תודה על תמיכתכם באתר.
טוען...
נושאים דומים פורום תאריך
כדאיות הלוואה לרכב אם ״לא צריך״ מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות ‏12/6/20
חומרי ניקוי לרכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות ‏12/5/20
ביטוח רכב סולידי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות ‏22/1/20
פרמטרי הנחות או תוספות בביטוח רכב, ועוד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות ‏18/12/19
ביטוח רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות ‏20/11/19
  1. אתר זה משתמש בעוגיות דפדפן. אין באמור בפורום כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו של כל אדם.