איליה
משתמש בכיר
- הצטרף ב
- 25/1/15
- הודעות
- 2,130
- דירוג
- 3,613
מזמן חשבו להחליף את הרכב שלנו (קורולה 2008) לסטיישן בגלל ענייני נוחות בעיקר בטיולים וקמפינג.
בפסח, אחרי קמפינג ראשון, נפלה ההחלטה - מחליפים רכב.
מכיוון שהנסיעות ברכב זה 25 ק"מ ביום במהלך השבוע ולפעמים טיולים וקמפינג בסופ"ש ומכיוון שיש לי ידע מסויים וכלים בתחזוקת רכב\אופנוע אז רצינו לקנות רכב אירופאי נוח וזול עם עדיפות לסחירות נמוכה כדי שיהיה אפשר להוריד במחיר הכי הרבה בעת הקנייה. אז הבחירה הייתה פשוטה: פורוד פוקוס סטיישן 2013.
שיקולים:
- סטיישן
- איבזור עשיר ומנוע סבבה.
- חלונות כהים מאחורה (מאוד נוח לילדים וגם רכב מתחמם בפנים פחות כאשר עומד אז הריפוד לא לוהט כאשר מכניסים את הילדים לרכב)
- הרכבה גרמנית
- תיבה רובוטית שאנחנו אוהבים עוד מקורולה:
- חסכונית יותר ופחות איבוד כוח מאשר בתיבה אוטומטית. בישראל לא אהבו את התיבה ולכן מחיר הרכב בהתאם
- באגי תוכנה שהיו תוקנו ויש אחריות יבואן של 5 שנים או 160K על כלל התיבה ו10 שנים או 250K על מחשב התיבה מעת עלייה על הכביש. פחד מתיבה הזאת מוזיל את מחיר הרכב כאשר היצרן כבר לקח אחריות על הבעיה והבעיה
טופלה.
מראש כיוונו לקחת רכב עם 100K-120K קילומטרים כי אנשים מתחילים להרתע מקילומטראז הזה ברכב אירופאי והמחיר יורד. את הרכב רצינו לקנות מחרבת ליסינג או השכרה כי יש אחריות אחרי קנייה והרכבים זולים יותר.
אז הלכנו לקנות אוטו, התלבשנו כרגיל (פשוט) ובאנו עם הרכב שלנו לכמה סוכנויות. בגלל הרכב ההבוט והמראה הפשוט התייחסו אלינו בהתאם ולא הצעו לנו רכבים יקרים ואם שאלנו אז הורידו אותנו מהרכבים האלה כי זה יקר מדי לנו. כלמור המראה הפשוט שלנו עבד לטובתינו ולא היו נסיונות לעבוד כל האגו שלנו (שבכל אופן לא היו מצליחים).
בסוכנות בה הציעו לנו עיסקת טרייד אין הגונה יחסית (כי לא היה לי כח וזמן להתעסק במכירת טויוטה רובוטית 2008 עם 155K ק"מ שהייתה יד שנייה מליסינג) קנינו את הפוקוס.
עשינו בדיקת רכב שגילתה בעיות מינוריות. כבר בבדיקת רכב היה לי מוזר שישנה רטיבות מתחת למיכל נוזל הגה כח שהיה מלא לגמרי. נאמר לי שזה בה בגלל מי עיבוי של מזגן שנמצא דיי קרוב. נשמע לי מוזר ולצערי לא בדקתי ישר עם האצבע בעצמי אך מכיוון שהיה לי שבועיים אחריות כוללת על הרכב אמרתי - אוקיי נראה האם זה חמור\יחמיר (אם זה אכן נזילה בסדר גודל הזה אני אראה זאת כי יהיה לנו כמה מאות ק"מ בטיולים בשבועיים האלו). מה שנמצא בבדיקה תוקן וקנינו את הרכב.
ופה נכנס הקטע של הידע שלאט לאט רכשתי בתחום:
אני יוצר מהסוכנות לכביש בינעירוני, מעיץ ל 110 קמ"ש ונותן בלימת בדיקה חזקה. ההגה חוטף רעידות בעת בלימה כאשר הפרונט בסדר (בדיקה פשוטה של פרונט: האם הרכב נוסע ישר כאשר לא מחזיקים בהגה (מסוכן ולא ממליץ ואינני בעל מקצוע בתחום - ראו הוזהרתם)). טוב, הולך להחליף צמיגים שאליהם הורדתי במחיר ובפנצריה מגלה שנעשתה חצי עבודה: אחרי בדיקת הרכב החליפו את כל רפידות בלם לחדשות אבל דיסקים אחורים עגולים ובדיסק קדמי בחלק הפנימי שלו יש בליטות (דיסק בלימה אמור להיות ישר לגמרי). צילצול לסוכנות ומקבלים הפניה למוסך מורשה של פורד ואכן מחליפים דיסקים אחוריים חורטים את הקדמיים (מבחינתי עדיף לחרוט דיסק מקורי שיש בו עוד מספיק בשר מאשר לשים דסיק סיני חליפי בגלגל קדמי שעליו הולך עיקר עומס הבלימה). אחרי שבוע ו200 ק"מ מתחילים רעשים של משאבת שמן עם אווירבפנים או רעשיי מיסב כאשר מניעים את הרכב שעוברים וחוזרים. פותח מכסה מנוע, הכל נראה בסדר, חושב לכיוון המיסבים ומבתעס אבל התופעה לא דטרמניסטית אז אין מה לפנות לסוכנות ומכיוון שיש לי אחריות שנה על המנוע אז אני די רגוע. של אחרי 220 ק"מ ההגה מתחיל לרעוד בעת סיבוב ההגה. פותח מכסה מנוע ומגלה שמיכל נוזל הגה כח שכאמור הייתה רטיבות מתחתיו בבדיקת הרכב (שבכלל לא מסומן בחוברת רכב) כמעט ריק. מתקשר לסוכנות, אומרים לי, תשמע, הרכב נבדק ונמצא תקין ובלה בלה בלה. אני מסביר את הממצאים ומקבל הפנייה למוסך, קונה במקביל נוזל לתיבה אוטומטית שדומה מאוד לנוזל להגה כח (גיגלתי על זה בעת debugging של התקלה) ושם אותו. מגיע למוסך מורשה של פורד שהופנתי אליו: ואז כרגיל אומרים לי: "מה אתה עושה!" שמת שמן לא נכון!!!". שאלתי מה עדיף: אוויר או שמן הדומה בתכונותיו ששמתי ואז המוסכנית שותק. בודקים את התקלה (אני עומד ליד הרכב) ומגלים שיש סדק במיכל נוזל הגה כח בחיבור מלמטה (באג בדזיין של פורד) שזה גם מסביר למה הייתה הרטיבות שראיתי בעת בדיקת הרכב. מסתבר שמיכל הזה מחזיק באיזור 70-100K, (רושם לעצמי בראש לזמין מיכל באיביי בעוד 65K ק"מ). מזמינים את המיכל ונאמר לי לבוא בעוד כמה ימים להמשיך להוסיף את השמן שקניתי (אחרי הצעקות הראשונות שזה שמן לא נכון) וכאשר המיכל יגיע אז כבר בכל אופן יחליפו את כל השמן. אחרי 3 ימים המיכל וצנרת שלו הוחלפו בחלפים מקוריים חדשים. אגב, על הליפט היו כמה פוקוסים שהלכה להם משאבת הגה כח בגללל העדר שמן שזאת תקלה הרבה יותר חמורה שאנשים יכלו למנוע אותה אם היו קשובים יןתר לרכב שלהם).
מאז כבר עברנו כמה אלפי ק"מ. אחלה אוטו!
מוסר השכל: לצבור ידע ולנסות להבין יותר גם בתחומים בהם לא תמיד תעשו דברים בעצמכם: ידע זה כח!. בלי ידע זה הייתי משלם עוד 15K לפחות עבור רכב דומה קוראיני או יפאני שגם היה פחות נוח. ידעתי לאן אני נכנס (בודק פעם בשבוע את מצב הנוזלים ברכב), טיפלתי בכל התקלות שמצאתי במסגרת האחריות, לא יכלו לעבוד עלי בסוכנות או במוסך. אגב, הפחד המשתק הזה מהמוסכים שאני פוגש אותו אצל הרבה אנשים שמוכנים לשלם הון תועפות על ליסינג או רכב חדש במקום לקנות רכב משומש, עובר כאשר צוברים ידע ונסיון.
בפסח, אחרי קמפינג ראשון, נפלה ההחלטה - מחליפים רכב.
מכיוון שהנסיעות ברכב זה 25 ק"מ ביום במהלך השבוע ולפעמים טיולים וקמפינג בסופ"ש ומכיוון שיש לי ידע מסויים וכלים בתחזוקת רכב\אופנוע אז רצינו לקנות רכב אירופאי נוח וזול עם עדיפות לסחירות נמוכה כדי שיהיה אפשר להוריד במחיר הכי הרבה בעת הקנייה. אז הבחירה הייתה פשוטה: פורוד פוקוס סטיישן 2013.
שיקולים:
- סטיישן
- איבזור עשיר ומנוע סבבה.
- חלונות כהים מאחורה (מאוד נוח לילדים וגם רכב מתחמם בפנים פחות כאשר עומד אז הריפוד לא לוהט כאשר מכניסים את הילדים לרכב)
- הרכבה גרמנית
- תיבה רובוטית שאנחנו אוהבים עוד מקורולה:
- חסכונית יותר ופחות איבוד כוח מאשר בתיבה אוטומטית. בישראל לא אהבו את התיבה ולכן מחיר הרכב בהתאם
- באגי תוכנה שהיו תוקנו ויש אחריות יבואן של 5 שנים או 160K על כלל התיבה ו10 שנים או 250K על מחשב התיבה מעת עלייה על הכביש. פחד מתיבה הזאת מוזיל את מחיר הרכב כאשר היצרן כבר לקח אחריות על הבעיה והבעיה
טופלה.
מראש כיוונו לקחת רכב עם 100K-120K קילומטרים כי אנשים מתחילים להרתע מקילומטראז הזה ברכב אירופאי והמחיר יורד. את הרכב רצינו לקנות מחרבת ליסינג או השכרה כי יש אחריות אחרי קנייה והרכבים זולים יותר.
אז הלכנו לקנות אוטו, התלבשנו כרגיל (פשוט) ובאנו עם הרכב שלנו לכמה סוכנויות. בגלל הרכב ההבוט והמראה הפשוט התייחסו אלינו בהתאם ולא הצעו לנו רכבים יקרים ואם שאלנו אז הורידו אותנו מהרכבים האלה כי זה יקר מדי לנו. כלמור המראה הפשוט שלנו עבד לטובתינו ולא היו נסיונות לעבוד כל האגו שלנו (שבכל אופן לא היו מצליחים).
בסוכנות בה הציעו לנו עיסקת טרייד אין הגונה יחסית (כי לא היה לי כח וזמן להתעסק במכירת טויוטה רובוטית 2008 עם 155K ק"מ שהייתה יד שנייה מליסינג) קנינו את הפוקוס.
עשינו בדיקת רכב שגילתה בעיות מינוריות. כבר בבדיקת רכב היה לי מוזר שישנה רטיבות מתחת למיכל נוזל הגה כח שהיה מלא לגמרי. נאמר לי שזה בה בגלל מי עיבוי של מזגן שנמצא דיי קרוב. נשמע לי מוזר ולצערי לא בדקתי ישר עם האצבע בעצמי אך מכיוון שהיה לי שבועיים אחריות כוללת על הרכב אמרתי - אוקיי נראה האם זה חמור\יחמיר (אם זה אכן נזילה בסדר גודל הזה אני אראה זאת כי יהיה לנו כמה מאות ק"מ בטיולים בשבועיים האלו). מה שנמצא בבדיקה תוקן וקנינו את הרכב.
ופה נכנס הקטע של הידע שלאט לאט רכשתי בתחום:
אני יוצר מהסוכנות לכביש בינעירוני, מעיץ ל 110 קמ"ש ונותן בלימת בדיקה חזקה. ההגה חוטף רעידות בעת בלימה כאשר הפרונט בסדר (בדיקה פשוטה של פרונט: האם הרכב נוסע ישר כאשר לא מחזיקים בהגה (מסוכן ולא ממליץ ואינני בעל מקצוע בתחום - ראו הוזהרתם)). טוב, הולך להחליף צמיגים שאליהם הורדתי במחיר ובפנצריה מגלה שנעשתה חצי עבודה: אחרי בדיקת הרכב החליפו את כל רפידות בלם לחדשות אבל דיסקים אחורים עגולים ובדיסק קדמי בחלק הפנימי שלו יש בליטות (דיסק בלימה אמור להיות ישר לגמרי). צילצול לסוכנות ומקבלים הפניה למוסך מורשה של פורד ואכן מחליפים דיסקים אחוריים חורטים את הקדמיים (מבחינתי עדיף לחרוט דיסק מקורי שיש בו עוד מספיק בשר מאשר לשים דסיק סיני חליפי בגלגל קדמי שעליו הולך עיקר עומס הבלימה). אחרי שבוע ו200 ק"מ מתחילים רעשים של משאבת שמן עם אווירבפנים או רעשיי מיסב כאשר מניעים את הרכב שעוברים וחוזרים. פותח מכסה מנוע, הכל נראה בסדר, חושב לכיוון המיסבים ומבתעס אבל התופעה לא דטרמניסטית אז אין מה לפנות לסוכנות ומכיוון שיש לי אחריות שנה על המנוע אז אני די רגוע. של אחרי 220 ק"מ ההגה מתחיל לרעוד בעת סיבוב ההגה. פותח מכסה מנוע ומגלה שמיכל נוזל הגה כח שכאמור הייתה רטיבות מתחתיו בבדיקת הרכב (שבכלל לא מסומן בחוברת רכב) כמעט ריק. מתקשר לסוכנות, אומרים לי, תשמע, הרכב נבדק ונמצא תקין ובלה בלה בלה. אני מסביר את הממצאים ומקבל הפנייה למוסך, קונה במקביל נוזל לתיבה אוטומטית שדומה מאוד לנוזל להגה כח (גיגלתי על זה בעת debugging של התקלה) ושם אותו. מגיע למוסך מורשה של פורד שהופנתי אליו: ואז כרגיל אומרים לי: "מה אתה עושה!" שמת שמן לא נכון!!!". שאלתי מה עדיף: אוויר או שמן הדומה בתכונותיו ששמתי ואז המוסכנית שותק. בודקים את התקלה (אני עומד ליד הרכב) ומגלים שיש סדק במיכל נוזל הגה כח בחיבור מלמטה (באג בדזיין של פורד) שזה גם מסביר למה הייתה הרטיבות שראיתי בעת בדיקת הרכב. מסתבר שמיכל הזה מחזיק באיזור 70-100K, (רושם לעצמי בראש לזמין מיכל באיביי בעוד 65K ק"מ). מזמינים את המיכל ונאמר לי לבוא בעוד כמה ימים להמשיך להוסיף את השמן שקניתי (אחרי הצעקות הראשונות שזה שמן לא נכון) וכאשר המיכל יגיע אז כבר בכל אופן יחליפו את כל השמן. אחרי 3 ימים המיכל וצנרת שלו הוחלפו בחלפים מקוריים חדשים. אגב, על הליפט היו כמה פוקוסים שהלכה להם משאבת הגה כח בגללל העדר שמן שזאת תקלה הרבה יותר חמורה שאנשים יכלו למנוע אותה אם היו קשובים יןתר לרכב שלהם).
מאז כבר עברנו כמה אלפי ק"מ. אחלה אוטו!
מוסר השכל: לצבור ידע ולנסות להבין יותר גם בתחומים בהם לא תמיד תעשו דברים בעצמכם: ידע זה כח!. בלי ידע זה הייתי משלם עוד 15K לפחות עבור רכב דומה קוראיני או יפאני שגם היה פחות נוח. ידעתי לאן אני נכנס (בודק פעם בשבוע את מצב הנוזלים ברכב), טיפלתי בכל התקלות שמצאתי במסגרת האחריות, לא יכלו לעבוד עלי בסוכנות או במוסך. אגב, הפחד המשתק הזה מהמוסכים שאני פוגש אותו אצל הרבה אנשים שמוכנים לשלם הון תועפות על ליסינג או רכב חדש במקום לקנות רכב משומש, עובר כאשר צוברים ידע ונסיון.