• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

איך קניתי רכב או למה כדאי לכיר\להבין בדברים שאתה לא תמיד תעשה בעצמך

איליה

משתמש בכיר
הצטרף ב
25/1/15
הודעות
2,130
דירוג
3,613
מזמן חשבו להחליף את הרכב שלנו (קורולה 2008) לסטיישן בגלל ענייני נוחות בעיקר בטיולים וקמפינג.
בפסח, אחרי קמפינג ראשון, נפלה ההחלטה - מחליפים רכב.
מכיוון שהנסיעות ברכב זה 25 ק"מ ביום במהלך השבוע ולפעמים טיולים וקמפינג בסופ"ש ומכיוון שיש לי ידע מסויים וכלים בתחזוקת רכב\אופנוע אז רצינו לקנות רכב אירופאי נוח וזול עם עדיפות לסחירות נמוכה כדי שיהיה אפשר להוריד במחיר הכי הרבה בעת הקנייה. אז הבחירה הייתה פשוטה: פורוד פוקוס סטיישן 2013.
שיקולים:
- סטיישן
- איבזור עשיר ומנוע סבבה.
- חלונות כהים מאחורה (מאוד נוח לילדים וגם רכב מתחמם בפנים פחות כאשר עומד אז הריפוד לא לוהט כאשר מכניסים את הילדים לרכב)
- הרכבה גרמנית
- תיבה רובוטית שאנחנו אוהבים עוד מקורולה:
- חסכונית יותר ופחות איבוד כוח מאשר בתיבה אוטומטית. בישראל לא אהבו את התיבה ולכן מחיר הרכב בהתאם
- באגי תוכנה שהיו תוקנו ויש אחריות יבואן של 5 שנים או 160K על כלל התיבה ו10 שנים או 250K על מחשב התיבה מעת עלייה על הכביש. פחד מתיבה הזאת מוזיל את מחיר הרכב כאשר היצרן כבר לקח אחריות על הבעיה והבעיה
טופלה.
מראש כיוונו לקחת רכב עם 100K-120K קילומטרים כי אנשים מתחילים להרתע מקילומטראז הזה ברכב אירופאי והמחיר יורד. את הרכב רצינו לקנות מחרבת ליסינג או השכרה כי יש אחריות אחרי קנייה והרכבים זולים יותר.

אז הלכנו לקנות אוטו, התלבשנו כרגיל (פשוט) ובאנו עם הרכב שלנו לכמה סוכנויות. בגלל הרכב ההבוט והמראה הפשוט התייחסו אלינו בהתאם ולא הצעו לנו רכבים יקרים ואם שאלנו אז הורידו אותנו מהרכבים האלה כי זה יקר מדי לנו. כלמור המראה הפשוט שלנו עבד לטובתינו ולא היו נסיונות לעבוד כל האגו שלנו (שבכל אופן לא היו מצליחים).

בסוכנות בה הציעו לנו עיסקת טרייד אין הגונה יחסית (כי לא היה לי כח וזמן להתעסק במכירת טויוטה רובוטית 2008 עם 155K ק"מ שהייתה יד שנייה מליסינג) קנינו את הפוקוס.
עשינו בדיקת רכב שגילתה בעיות מינוריות. כבר בבדיקת רכב היה לי מוזר שישנה רטיבות מתחת למיכל נוזל הגה כח שהיה מלא לגמרי. נאמר לי שזה בה בגלל מי עיבוי של מזגן שנמצא דיי קרוב. נשמע לי מוזר ולצערי לא בדקתי ישר עם האצבע בעצמי אך מכיוון שהיה לי שבועיים אחריות כוללת על הרכב אמרתי - אוקיי נראה האם זה חמור\יחמיר (אם זה אכן נזילה בסדר גודל הזה אני אראה זאת כי יהיה לנו כמה מאות ק"מ בטיולים בשבועיים האלו). מה שנמצא בבדיקה תוקן וקנינו את הרכב.
ופה נכנס הקטע של הידע שלאט לאט רכשתי בתחום:
אני יוצר מהסוכנות לכביש בינעירוני, מעיץ ל 110 קמ"ש ונותן בלימת בדיקה חזקה. ההגה חוטף רעידות בעת בלימה כאשר הפרונט בסדר (בדיקה פשוטה של פרונט: האם הרכב נוסע ישר כאשר לא מחזיקים בהגה (מסוכן ולא ממליץ ואינני בעל מקצוע בתחום - ראו הוזהרתם)). טוב, הולך להחליף צמיגים שאליהם הורדתי במחיר ובפנצריה מגלה שנעשתה חצי עבודה: אחרי בדיקת הרכב החליפו את כל רפידות בלם לחדשות אבל דיסקים אחורים עגולים ובדיסק קדמי בחלק הפנימי שלו יש בליטות (דיסק בלימה אמור להיות ישר לגמרי). צילצול לסוכנות ומקבלים הפניה למוסך מורשה של פורד ואכן מחליפים דיסקים אחוריים חורטים את הקדמיים (מבחינתי עדיף לחרוט דיסק מקורי שיש בו עוד מספיק בשר מאשר לשים דסיק סיני חליפי בגלגל קדמי שעליו הולך עיקר עומס הבלימה). אחרי שבוע ו200 ק"מ מתחילים רעשים של משאבת שמן עם אווירבפנים או רעשיי מיסב כאשר מניעים את הרכב שעוברים וחוזרים. פותח מכסה מנוע, הכל נראה בסדר, חושב לכיוון המיסבים ומבתעס אבל התופעה לא דטרמניסטית אז אין מה לפנות לסוכנות ומכיוון שיש לי אחריות שנה על המנוע אז אני די רגוע. של אחרי 220 ק"מ ההגה מתחיל לרעוד בעת סיבוב ההגה. פותח מכסה מנוע ומגלה שמיכל נוזל הגה כח שכאמור הייתה רטיבות מתחתיו בבדיקת הרכב (שבכלל לא מסומן בחוברת רכב) כמעט ריק. מתקשר לסוכנות, אומרים לי, תשמע, הרכב נבדק ונמצא תקין ובלה בלה בלה. אני מסביר את הממצאים ומקבל הפנייה למוסך, קונה במקביל נוזל לתיבה אוטומטית שדומה מאוד לנוזל להגה כח (גיגלתי על זה בעת debugging של התקלה) ושם אותו. מגיע למוסך מורשה של פורד שהופנתי אליו: ואז כרגיל אומרים לי: "מה אתה עושה!" שמת שמן לא נכון!!!". שאלתי מה עדיף: אוויר או שמן הדומה בתכונותיו ששמתי ואז המוסכנית שותק. בודקים את התקלה (אני עומד ליד הרכב) ומגלים שיש סדק במיכל נוזל הגה כח בחיבור מלמטה (באג בדזיין של פורד) שזה גם מסביר למה הייתה הרטיבות שראיתי בעת בדיקת הרכב. מסתבר שמיכל הזה מחזיק באיזור 70-100K, (רושם לעצמי בראש לזמין מיכל באיביי בעוד 65K ק"מ). מזמינים את המיכל ונאמר לי לבוא בעוד כמה ימים להמשיך להוסיף את השמן שקניתי (אחרי הצעקות הראשונות שזה שמן לא נכון) וכאשר המיכל יגיע אז כבר בכל אופן יחליפו את כל השמן. אחרי 3 ימים המיכל וצנרת שלו הוחלפו בחלפים מקוריים חדשים. אגב, על הליפט היו כמה פוקוסים שהלכה להם משאבת הגה כח בגללל העדר שמן שזאת תקלה הרבה יותר חמורה שאנשים יכלו למנוע אותה אם היו קשובים יןתר לרכב שלהם).
מאז כבר עברנו כמה אלפי ק"מ. אחלה אוטו!

מוסר השכל: לצבור ידע ולנסות להבין יותר גם בתחומים בהם לא תמיד תעשו דברים בעצמכם: ידע זה כח!. בלי ידע זה הייתי משלם עוד 15K לפחות עבור רכב דומה קוראיני או יפאני שגם היה פחות נוח. ידעתי לאן אני נכנס (בודק פעם בשבוע את מצב הנוזלים ברכב), טיפלתי בכל התקלות שמצאתי במסגרת האחריות, לא יכלו לעבוד עלי בסוכנות או במוסך. אגב, הפחד המשתק הזה מהמוסכים שאני פוגש אותו אצל הרבה אנשים שמוכנים לשלם הון תועפות על ליסינג או רכב חדש במקום לקנות רכב משומש, עובר כאשר צוברים ידע ונסיון.
 
גוד סטורי ברו.
ובנימה אישית, חברי עובדים במגוון תחומים, אבל אין אחד בעולם הרכבים. זה חסר :)
 
אני מצטער להגיד לך אבל ההתנהלות שלך ברכבים היא ממש לא דוגמא ל-"סולידיות".

חשבת שאם אתה מחפש רכב ש- "אפשר הכי הרבה להוריד אותו בזמן הקניה" אז זה גם יהיה כאשר תרצה למכור את הרכב?
בוא נשאל אותך בכמה קנית את הקורולה שהייתה לך וכמה הביאו לך עליה בטרייד/ כמה שילמת על הפורד?
ועכשיו לקחת פורד פוקוס מליסינג, רכב עם שוק חלש באופן כללי, ועכשיו הם ימבה של בעיות וגיר מחורבן. מי בכלל ירצה לקנות אותו ממך?
 
חברי עובדים במגוון תחומים, אבל אין אחד בעולם הרכבים. זה חסר :)

לי יש כמה אך אני בעיקר משתמש בפורומים ייעודיים של הדגם המסויים ועושה הצלבות מידע ובספרים מצויינים של היינס
 
@Curhx11

אתה מייצג בדיוק את הישראלי הממוצע בגישתך. אז אסביר:
1. אני לוקח את הרכב ל5-6 שנים. קונה את הרכב ב30 אלף מתחת למחירון (במקרה של קורולה זה היה 25 מתחת למחירון ומכירה ב10 מתחת למחירון בטרייד-אין) ומוכר בסוף דרך טרייד אין ב10-15 אלף מתחת למחירון כי הירידה היא באחוזים משוווי הרכב והמחיר כבר מאוד נמוך גם ככה. לכן יש פה רווח דיי בטוח למי שיודע לטפל ברכב.
2. אין שום בעיות גיר למי שרגיל לגיר רובוטי, בעיות שהיו טופלו וישנה אחריות יבואן ולכן יש דעה קדומה שפועלת לטובת הקונה
3. לגבי "סולידי" - מי אמר לך שאני סולידי? אני משתדל להיות יעיל. יש הבדל גדול. במקרה הזה אני מוכן לשלם פרמיה חד פעמית של באיזור 5K עבור הנוחות של טרייד אין במקום לבזבז זמן שלי עם משפחה או לקחת ימי חופש כי אני בוחר את הקרבות שלי וממש אין לי כח להתעסק עם ישראלי מצוי בעת מכירת הרכב.
4. מה שניסיתי להסביר זה שני דברים:
- הליכה כנגד הדעה הקדומה שכבר לא נכונה משתלמת בקנייה (תחשב ריבית דה ריבית על 6 שנים על 15K מול רכב קוריאני דומה שחסכתי (רמז: הכסף לא נמצא בפק"מ)) ובמכירה אספוג אך בכל אופן זה יהיה פחות מההפרש בעת הקנייה. רוב האנשים מעדיפים לקנות יקר ולנסות למכור ביוקר. אני מעדיף לקנות רכב טוב בזול ולמכור בזול. כמות הכסף המבוזבזת על הרכב קטנה והכסף יכול להמשיך לעבוד.
- רכישת ידע בתחום הקשור בטיפול ותיקון הרכב עוזרת מאוד ומאפשרת ללכת נגד העדר (כרגיל) ולנצל את הדעות הקדומות (שביררת ומצאת שהן כבר או שלא נכונות או שלא רלוונטיות אליך) לטובתך.
 
רוב האנשים מעדיפים לקנות יקר ולנסות למכור ביוקר (לרוב לא הולך כי השוק מוצף). אני מעדיף לקנות רכב טוב בזול ולמכור בזול.
בהחלט מסכים, גם כשהדרך ליישם זאת שונה במקרה שלי.

רכבים זה תחום שאני לא מבין בו לעומק (ואישית לא הולך להשקיע את הזמן כדי ללמוד), אז כשרכשתי את הרכב הנוכחי בזמנו (לפני 4+ שנים):
* מבחינת בחירת דגם, נעזרתי בייעוץ של אנשים שאני סומך עליהם
* רכשתי רכב שהוא ״יד שנייה עם אפס קילומטר״ - אמנם חדש מהניילונים, אבל עם הנחה משמעותית במעמד הקניה (16% מהמחירון). זה לכאורה גם יפגע במחיר במכירה, אבל בסכום קטן בהרבה (אחרי הרבה שנים ופחת משמעותי).

בכלל, מחיר המכירה העתידי לא היה שיקול משמעותי מבחינתי - התכנון בעיני הוא לנסוע כמה שאפשר כל עוד הרכב מתפקד.
 
@Curhx11

אתה מייצג בדיוק את הישראלי הממוצע בגישתך. אז אסביר:
1. אני לוקח את הרכב ל5-6 שנים. קונה את הרכב ב30 אלף מתחת למחירון (במקרה של קורולה זה היה 25 מתחת למחירון ומכירה ב10 מתחת למחירון בטרייד-אין) ומוכר בסוף דרך טרייד אין ב10-15 אלף מתחת למחירון כי הירידה היא באחוזים משוווי הרכב והמחיר כבר מאוד נמוך גם ככה. לכן יש פה רווח דיי בטוח למי שיודע לטפל ברכב.
2. אין שום בעיות גיר למי שרגיל לגיר רובוטי, בעיות שהיו טופלו וישנה אחריות יבואן ולכן יש דעה קדומה שפועלת לטובת הקונה
3. לגבי "סולידי" - מי אמר לך שאני סולידי? אני משתדל להיות יעיל. יש הבדל גדול. במקרה הזה אני מוכן לשלם פרמיה חד פעמית של באיזור 5K עבור הנוחות של טרייד אין במקום לבזבז זמן שלי עם משפחה או לקחת ימי חופש כי אני בוחר את הקרבות שלי וממש אין לי כח להתעסק עם ישראלי מצוי בעת מכירת הרכב.
4. מה שניסיתי להסביר זה שני דברים:
- הליכה כנגד הדעה הקדומה שכבר לא נכונה משתלמת בקנייה (תחשב ריבית דה ריבית על 6 שנים על 15K מול רכב קוריאני דומה שחסכתי (רמז: הכסף לא נמצא בפק"מ)) ובמכירה אספוג אך בכל אופן זה יהיה פחות מההפרש בעת הקנייה. רוב האנשים מעדיפים לקנות יקר ולנסות למכור ביוקר. אני מעדיף לקנות רכב טוב בזול ולמכור בזול. כמות הכסף המבוזבזת על הרכב קטנה והכסף יכול להמשיך לעבוד.
- רכישת ידע בתחום הקשור בטיפול ותיקון הרכב עוזרת מאוד ומאפשרת ללכת נגד העדר (כרגיל) ולנצל את הדעות הקדומות (שביררת ומצאת שהן כבר או שלא נכונות או שלא רלוונטיות אליך) לטובתך.

נחמד שמישהו פעם ראשונה קורא לי ממוצע. לרוב אני סתם "חריג"

אז ככה, אשמח אם תפרט בכמה קנית ובכמה מכרת? וכך גם בכמה קנית את הפורד פוקוס?

אני שואל מכיוון שפעם חבר שהייתה לו קורולה 98 עם גיר דפוק ו-300 אלף קילומטר. הוא הלך לטרייד אין והציעו לו "מחירון תמורת מחירון" על מאזדה 3 מליסינג. הוא כמובן קפץ על המציאה. מי יתן לו מחירון על קורולה שבורה?
מה שאותו חבר לא ידע זה שמאזדה 3 מליסינג בחיים לא תימכר במחירון, למען האמת היא תימכר ב-10אלף מתחת למחירון, שזה בערך מה שהקורולה הייתה שווה. אז כן, אותו חבר פשוט מסר את הקורולה שלו בחינם לטרייד אין.
אז כבר מראש אני אומר שאל תהיה תמים. אף אחד לא יעשה איתך טרייד עם רכב פח(קורולה רובוטית מליסינג עם 150 אלף) אלא אם יצא לו משהו משמעותי מאוד בעסקה- בין אם הוא שוחט אותך במחיר או מזמבר אותך בקניה של הרכב הפח הבא(לפעמים גם שניהם)

אז שוב אחזור לשאלה המקורית, בכמה קנית את הקורולה ובכמה מכרת אותה? ובכמה קנית את הפורד?
וכמו כן מה הנתונים של הפורד?
 
נערך לאחרונה ב:
@Curhx11 קודם כל - תדבר יפה. אני לא חייב לך כלום.

מבחינתי יצאה עיסקה טובה. הוספתי 38K מעל רכב פח להגדרתך וקיבלתי רכב בן 3 שנים עם 100K ק"מ.
אם יש לך זמן (ורצון) להתעסק עם קנייה ומכירה של הרכב בישראל - מצויין, תחסוך עוד כמה גרושים. אני כפי שאמרתי, בוחר את הקרבות שלי. ברור שיכולתי לקנות רכב כזה עוד יותר בזול ולהשקיע יותר זמן בזה אך לא רציתי להתעסק בזה. ובכל אופן המסר שהייתי רוצה להעביר לוו דווקה קשור לקניית רכב, המסר זה לגבי איך מיומנויות שלך מוזילות לך גם את אחזקת הרכב\אופנוע.
 
אז זה גם יהיה כאשר תרצה למכור את הרכב?
בוא נשאל אותך בכמה קנית את הקורולה שהייתה לך וכמה הביאו לך עליה בטרייד/ כמה שילמת על הפורד?
ועכשיו לקחת פורד פוקוס מליסינג, רכב עם שוק חלש באופן כללי, ועכשיו הם ימבה של בעיות וגיר מחורבן. מי בכלל ירצה לקנות אותו ממך?
אנשים שמסתכלים על רכב בתור מניה...

רכב זה לא נכס, זו הוצאה.
 
אני מת על אנשים שנעלבים בפורומים, ועוד במיוחד כשאין על מה(אשמח אם תראה לי איפה "דיברתי לא יפה", אם תמצא, אני אתנצל)

חלק מההודעה שלך מדבר על ידע= חיסכון בכסף שאיתו אני מסכים לחלוטין, וחלק ממנו מדבר על עסקת קניה ומכירה שיכולה לעלות לך לא פחות מהאחזקה שאתה מדבר עליה. האם אתה חושב שמי שקורא את ההודעה שלך מתייחס רק לחלק אחד ומתעלם מחלק השני?

וקרוב לודאי שאני צודק, כי זאת כבר הודעה שלישית שאתה מתעלם באלגנטיות מהשאלות ששאלתי אותך.
ושוב, אתה לא חייב לענות, אני לשמחתי בקיא מאוד בשוק הזה, ויודע טוב מאוד איזה רכב ובאיזה מחיר לקנות. פשוט כדאי לאחרים שפחות מבינים גם לדעת. רכב זאת הוצאה לא קטנה.

ולמי שכתב שרכב זה לא נכס אלא הוצאה, אתה צודק מאוד, ולכן יש להשקיע בזה מחשבה.
 
אין דבר יותר ישראלי מלהצביע על ישראלי ולהסביר לו כמה ישראלי הוא :)
אם ישראלי=חוצפה, אז כן... מפחד לחשוב לאן השרשור הזה היה מגיע אם מישהו היה כותב לאיליה "אתה מייצג בדיוק את הרוסי הממוצע בעיניי".
 
לכן יש להשקיע בזה מחשבה.
מחשבה כן.
אמונה במחירון...?
אם
שמאזדה 3 מליסינג בחיים לא תימכר במחירון, למען האמת היא תימכר ב-10אלף מתחת למחירון
אז מה שווה המחירון?
מחירון אמור לשקף את המחיר בשוק. לדוגמה - אם אני מעוניין לקנות מניה כלשהי, אני אכנס ל-אתר פיננסי X ואחפש את המחיר המבוקש על המניה ואז אחליט אם כדאי לי או לא כדאי לקנות את אותה מניה.
או כמאמר בפורום כלי רכב "לך תקנה/תמכור למחירון".
פעם באופנועים זה היה חריף יותר, היו 2 מחירונים וכולם ניסו למכור את האופנוע שלהם לפי מחירון מוטו (עליו השלום) ולקנות לפי מחירון לוי יצחק.
 
אני מת על אנשים שנעלבים בפורומים, ועוד במיוחד כשאין על מה
מעט צניעות בבקשה, איליה לא חייב לך דין וחשבון, הוא חלק איתנו את חווית הקניה שלו וסיפק מידע מועיל על מסחר ברכב משומש ואתה מתעקש שוב ושוב על מחיר ק/מ.
 
ושוב, אתה לא חייב לענות, אני לשמחתי בקיא מאוד בשוק הזה, ויודע טוב מאוד איזה רכב ובאיזה מחיר לקנות. פשוט כדאי לאחרים שפחות מבינים גם לדעת. רכב זאת הוצאה לא קטנה.
אז בוא תחלוק את המידע הזה. זה מצויין. רק תקח בחשבון שיש מצבים שונים כמו:

1. מישהו מוכן לשלם בזמן שלו כדי למצוא את העיסקה האידאלית ולמכור יותר ולקנות בזול. קח בחשבון שצריך להביא את הרכב שאתה מוכר למצב טוב מבחינת פחחות וצבע ולשלם אגרת רישוי אם היא בדיוק נגמרת. כלומר יש לך עוד הוצאות מבלי שתדע האם תכסה אותם במכירה של רכב ישן.

2. משפחה עם שני בני זוג עובדים שכבר לא לקחו ליסינג או קנו רכב חדש וחסכו ימבה כסף ובמקרה הזה בוחרים את המצב הנוח של עיסקת טרייד אין ומוכנים לשלם את המחיר.

אגב, במקרה הפרטי שלי: קניתי את הפוקוס באפריל 2016, פוקוס עלתה לכביש ב02/13 עם 110K ק"מ ובאותו זמן מחירה ביד 2 ובסוכנויות היה 54K ש"ח. יצא שקיבלתי על הקורולה שלי 16K ש"ח. קורולות מאותו שנתון עם ק"מ דומה ויד 2 מליסינג נמכרו ב22-24K ש"ח. הפרש מקסימאלי של 8K. הייתי צריך לשם אגרת רישוי בעוד 5 ימים: עוד 1.2K. הרבה פחחות וצבע - ~2K לפחות. לא מובטח לי שזה יחזור בעת המכירה אלה רק יזרז את המכירה. כלומר הייתי לי בחירה לשים באיזור של לפחות 3K על הרכב ולנסות למכור אותו למרבה במחיר. אז העדפתי לזרז דרך טרייד אין מבלי להוציא את הכסף הזה והזמן הנוסף. שילמתי על זה בפוטנציאל לחסכון נוסף שלוו דווקה הייתי ממש אותו. לסוכות זה שווה כי פחחות וצבע עולים להם גרושים והם יכולים להעביר את הרכב למגרש במקום בו פוטנציאל קנייה שלו גדל אז פוטנציאל רווח שלהם גדל.

לי הרבה יותר קל ללמוד איך לתחזק רכב ולחסוך ימבה כסף בזה מאשר להתחרות עם סוחרים סוסים בשוק. ברור שגם ניתן ללמוד להיות סוחר סוסים לא רע אבל אני מעדיף להיות ישר עם עצמי. כל אחד והבחירות שלו.
בסופו של דבר זה הוצאה וכל אחד עושה את האופטימיזציה שלו. מבחינתי עשיתי מספיק אופטימיזציה. אגב, לא אמרתי שעשיתי את עסקת חיי אלה את העיסקה האופטימאלית עבורי.

אם ישראלי=חוצפה, אז כן... מפחד לחשוב לאן השרשור הזה היה מגיע אם מישהו היה כותב לאיליה "אתה מייצג בדיוק את הרוסי הממוצע בעיניי".
נדמה לי שלקחת את זה לכיוון שלילי. אני התייחסתי הערה של @amit כאל הומור :) לגבי לאן השרשור היה מגיע מגיע עם ההערה לגבי רוסים: אז בעסה שאי אשפר להעביר את המבטא דרך המקלדת :))) זה לגמרי אופטופיק אך אני לא יכול להתאפק לתת את הלינק הזה: https://www.youtube.com/watch?v=JxGE134Xn2k
 
 
זה לגמרי אופטופיק אך אני לא יכול להתאפק לתת את הלינק הזה
עשית לי את היום :)

ראיתי עוד קטע אחד שלו Crazy russian dad hates skeepovers. רואים גם הבן שלו, ומה שמשעשע זה שהבן שלו נהיה ממש אמריקאי (מבטא, סגנון וצורת דיבור) והאבא עם מנטליות שונה לגמרי. האבא נכשל בחינוך הסובייטי :)
 
נערך לאחרונה ב:
תתחדש על הרכב איליה.
אחלה רכב למשפחה וטיולים מקווה שתהנה ממנו.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
B אם קניתי דירה כרווק, מה המיסוי עליה כשאמכור אחרי חתונה? נדל"ן 4
A איך אני בודק את התאריך שבו קניתי מניה במערכת ספארק? פוסטים מאיכות נמוכה 1
א קניתי מניה של חברה, לאן הכסף הולך? שוק ההון 3
Sander קניתי קרן ממונפת. עזרו לי להיפטר ממנה. שוק ההון 1
A קניתי קרן סל שמשקיעה בזהב שוק ההון 6
A קניתי קרן סל שמשקיעה בזהב שוק ההון 1
Jenia29 קניתי דירת סטודיו באתר סקי בגאורגיה (New Gudauri) נדל"ן 53
מתכנת בשעה טובה קניתי היום את הנייר ערך הראשון! יומני מסע אישיים 53
ק קניתי בקיוסק השכונתי צרכנות פיננסית 3
ס האם אפשר לקזז ירידת ערך של רכב ממס רווחי הון מיסים 16
yancuk רכב חברה - כדאיות צרכנות פיננסית 14
ה איך להיות בעל רכב וגם מנימליסט ;) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
ל כניסה עם רכב לחלקה פנימית נדל"ן 2
P כדאיות ביטוח רכב צרכנות פיננסית 6
I החלפת רכב ביש ברירה צרכנות פיננסית 11
O קניית רכב ומימון צרכנות פיננסית 10
U ימי מכירות רכב אוף טופיק 0
A מה הדרך הטובה לרכוש רכב? צרכנות פיננסית 6
W הוצאות נסיעה עבור רכב חשמלי מיסים 0
ישראלי מצוי קנית רכב חדש סקודה פאביה או יונדאי אי 20 צרכנות פיננסית 25
Y רכב משפחתי צרכנות פיננסית 1
א החלפת רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 36
I ביטוח רכב , עליה ממש גבוהה? צרכנות פיננסית 2
M הוצאות רכב עצמאי- פחת מיסים 1
M קניית רכב עם כסף מהכיס או במימון צרכנות פיננסית 4
I ביטוח רכב שכור בחו״ל? צרכנות פיננסית 8
י ביטוח רכב לפי קילומטרים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
Flex האם לסגור הלוואה על רכב צרכנות פיננסית 6
ח אופטימזציה בקננית רכב והחלטה על תקציב צרכנות פיננסית 1
ש רכב ליסינג או פרטי? מיסים 1
Shnizelia איך קונים רכב "סולידי"? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 15
לב מישקין מה עדיף לקנות רכב יד שנייה או לקחת מהעבודה תמורת תשלום? צרכנות פיננסית 12
L נהג צעיר רכב ראשון - יד 2 או ליסינג פרטי צרכנות פיננסית 3
A רכב קטן במחיר משתלם, יד שנייה או חדש? שמעתי 0 קילומטר עם הנחות מאוד משמעותיות-"חבר" וכו'. צרכנות פיננסית 4
D רכב צמוד מהעבודה ומעבר ליישוב מזכה מס מיסים 1
Couch Potato השכרת רכב בסקוטלנד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
U מס רכישה על רכב חשמלי צרכנות פיננסית 1
דאניל תיקון יקר של רכב אוף טופיק 22
M קניית רכב חדש ואחזקתו לתקופה ארוכה צרכנות פיננסית 20
M מדוע בביטוחי רכב אין מס ערך מוסף? פוסטים מאיכות נמוכה 4
LtWorf תביעת רכב - ויתור סודיות - טופס 1010 צרכנות פיננסית 1
ט רכב פרטי סולידי (נראה לי) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
deussex שאלות תם - איך למכור רכב נכון, בלי ליפול על נוכל + לא להיפגע אוף טופיק 45
T השכרת רכב פרטי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 34
M רכישת רכב. מה הדבר הנכון כלכלית? צרכנות פיננסית 18
א רכב למשפחה בדרך מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
deussex רכישת רכב חדש - איזה כדאי ? מבולבל מאוד, ועליית מחירים צרכנות פיננסית 62
Y אופטימיזציה של ביטוח רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
L רכב פרטי, האם זה באמת שווה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 73
Z התלבטות בנוגע לכספי פיצויים/קרן השתלמות/הלוואה לצורך רכישת רכב צרכנות פיננסית 9

נושאים דומים

Back
למעלה