• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

עסק שני: ניהול כספים (או: איך יוצאים מפשיטת רגל ומתחילים מאפס)

האסקי

משתמש רגיל
הצטרף ב
7/4/18
הודעות
139
דירוג
388
פרסמתי לפני שנה את החלק הראשון של הסיפור העסקי שלי,
ואז גם הבטחתי לעצמי שאכתוב קצת על החוויה המתקנת שחוויתי עם העסק שנולד בעקבותיו.
מצרף קישור למי שמעניין אותו: עסק ראשון כישלון ראשון

לעסק השני שלי באתי ממקום אחר לגמרי.
בועת הביטחון העצמי של גילאי ה20 פינתה את מקומה למציאות של מכירת העסקים שלי, בתי הקפה שהקמתי בצלמי וכניסה להליך מייאש של פשיטת רגל.

אחרי כמה חודשים של עבודה כשכיר בשניים מהעסקים שלי (אצל החבר שרכש אותם), הגיעה המסמר הסופי כשעובד שאני גייסתי לעבודה, נתפס גונב כסף וסחורה (סיגריות) מאחד העסקים.
הוא פוטר וגם אני לאחריו, כשבעל הבית הבין שבלי הנוכחות שלו יכולים לקרות דברים כאלו.
אני נשלחתי לחשבון נפש בבית, חותם אבטלה בפעם הראשונה, ומבין שזה בעצם הדבר הכי הגיוני לעשות אחרי שפושטים רגל. המדינה לא מעודדת להרוויח יותר ממינימום - כי ככה יעלו ההחזרים החודשים וההליך יתארך ויתארך.
ויש משהו בכל המצב שדורש חשבון נפש רציני.

זה היה אולי הזמן הכי מורכב בכל התקופה הזו - כמה חודשים שלא עבדתי. מהדהד אולי את החודשים האחרונים של אבא שלי, שנפטר בגיל 57 כמה חודשים אחרי שהמעסיק שלו פשט רגל ופתאום החיוניות של להיות כל יום בעבודה נעלמה והחיים נהיו ריקים.

גיליתי שלמרות החוויה הנוראית, למרות הצלקות, הדבר שהכי טבעי לי בעולם הוא להיות יזם ולהיות עצמאי (גם כשהייתי שכיר הייתי סוג של עצמאי שמנהל את העסק בשביל בעלי-הבית).
מצאתי את עצמי נרשם לקורס של 'יוזמים עסק' במסגרת כמו מט"י ונזכר כמה הרבה אני כבר יודע מכל מה שעברתי.
הייתה לי הרבה תשוקה לחזור שוב למקום שבו נכוויתי, אל בתי הקפה, איפה שגדלתי כאיש עסקים ואיפה שהכול היה לי מוכר וטבעי.
אבל גם היה לי ברור (לרגעים) שיש משהו כל כך נורא במה שעברתי שאולי זה צריך להיות סימן ללכת למקומות אחרים, להתפתח בתחומים חדשים.

היה לי איזה קול שאמר שאני חייב להפוך להיות מקצוען בכל ענייני הכסף כדי שלא אמצא את עצמי מסתבך פעם נוספת, כדי שבאמת אוכל להפיק את הלקחים שהיו צרובים בבשר - אבל עדיין לא מובנים בראש.

על שולחן השרטוטים - חזרתי לאהבה לשים מספרים באקסל והתחלתי לשחק עם ראיון שבעצם תמיד היה שם :
עוד כתכננתי לבנות רשת של חנויות קפה, היה לי ברור שהדבר שארצה לעשות לאחר שהרשת תהיה יציבה ורווחית הוא להקים משרד רואי-חשבון שמתעסק בליווי של יזמים ועסקים. זו בעצם הייתה התשוקה שלי! והקפה במחשבה שלי היה דרך לממן את הדרך לשם. (היגיון של גיל 20 :))
בכל מקרה כשהתחלתי לחשוב על עסק בתחום של ליווי עסקים ברמת המספרים והכספים הבנתי שבעצם מדובר בעסק מסוג אחר לגמרי - בעוד שבית קפה, גם בנישות המסוימות שהייתי והכרתי שהיו עם כמה יתרונות לתחום (קהל שבוי, יציבות... ) היה תמיד מדובר בעסקים שצריכים לייצר מחזורים לא קטנים שישרתו הוצאות גדולות למדי, כשהציפייה להישאר ביד עם נתח קטן למדי ( 10-15%) . בעסק מהסוג שתכננתי הדבר היחיד שהיה צריך (לפחות ככה חשבתי אז) היה משרד לעבוד בו, כל השאר הוא הכנסות שמגיעות לכיס.

סיימתי את הקורס.
נרשמתי ללימודי הנהלת חשבונות באוניברסיטה הפתוחה,
התחלתי לחפש עבודות שקשורות לניהול חשבונות / כספים / משרד.
וכמעט לא עבר זמן ומצאתי את הלקוח הראשון שלי:
בחור אמריקאי עם לב ענק שהפעיל עם שותף חברת הפקות,
לא שינה לו שעדיין לא הייתה לי השכלה מתאימה, או שעברתי פשיטת רגל בגלל הסתבכות של כספים והשקעות - מהרגע הראשון הוא נתן בי אמון ואיפשר לי להתחיל לבנות את העסק שלי מתוך המשרד שלו - כשכיר בחברה שלו.
ולמרות שהתחלתי איתו בשכר שעתי נמוך מאוד (36 לשעה!), לא עבר כמעט זמן וסיימתי את הלימודים (שלושה- ארבעה חודשים עמוסים שבעיקר חיזקו אצלי דברים שכבר ידעתי), מאוד מהר התברגתי לשכר ברוטו מכובד.

הנחתי למחשבות על העסק ושקעתי בשגרת היומיום, חוסך שקל לשקל עם היסודות שנהיו לי וההערכה המחודשת שנהייתה לכסף ולתזרים חיובי ולא עברו כמה חודשים ואותו לקוח פנה אלי בשאלה אם ארצה לטפל בעמותה של מכרה שלו שמחפשת מישהו שיתעסק לה בכספים.
בין לבין התחלתי לטפל בעוד חבר שלו, סלבריטאי ישראלי עם צרכים מאוד צנועים שכל מזכירה הייתה יכולה לעשות, אבל אהבתי את הרעיון של לעשות עוד משהו שאקבל ממנו הכנסה.
בעצם הייתי מאוד משועמם במשרד - את העבודה של ההפקות הייתי עושה לרוב בשעה-שעתיים אינטנסיביות ונשאר עם יום שלם לשבת במשרד (חלק מהסיכום של אז) ולחפש דרכים להעסיק את עצמי.

אחרי פגישה עם המכרה, לקחתי עבודה כחשב בעמותה, לא מנע ממני זה שלא היה לי נסיון עם עמותות, היה נראה שההבנה שלי בכספים והמוכנות ללמוד הם כל מה שצריך וכך היה.

בלי לשים לב העסק שלי התחיל לקרום עור וגידים תוך שהוא מסתמך על ההבנה הכי חשובה שלמדתי מטאלב (אנטי-שביר) על הצורך לגוון מקורות הכנסה ולא להיות תלוי בגורם אחד.
וכמה אני מודה על העצה הזו היום ! אחרי הקורונה שפגעה דווקא בתחום ההפקות שלמזלי נשארתי חשוף אליו רק דרך אותו לקוח ראשון.

בחזרה להווה של הסיפור. שנת 2016, אני מקבל באותה שנה את צו ההפטר שמשחרר אותי מכל ההגבלות של פשיטת הרגל וכבר ב2017 פותח עוסק (פטור) וב2018, שוב אני לא מקשיב לעצת רואי החשבון שלי ופותח גם חברה בע"מ, כאילו בעצם זה שיש לי (שוב) חברה בע"מ, אז ההכנסות הגדולות כבר יגיעו.

בערך שנה אחרי העמותה, אני עובר שנמוך של השכר שלי בחברת ההפקות עקב איזה משבר (ענף רווי משברים, עם מלא סיכון על כל הפקה) מה שדוחף אותי להמשיך בתכנית המקורית ולחפש לקוחות נוספים.
עכשיו שיש לי נסיון עם עמותה גם הדלת הזו נפתחת ואני שולח קו"ח לכל מיני משרות ומוצא את עצמי מתקבל לעבודה כתקציבאי בעמותה נוספת.

בערך שנה מאוחר יותר אני מקבל עוד שלושה לקוחות (רובם חברים של אותו מלאך יקר מחברת ההפקות שמכירים אותי מהעבודה המשותפת ושומעים עליי ממנו) , חלק מהם לא מתמידים איתי (אי התאמה הדדית). וכמה זמן מאוחר יותר אני מוצא עמותה נוספת דרך מודעה.

בדרך יש עוד כל מיני אפיקים שאני מנסה - איתור כספים פנסיוניים לאנשים, איתור כספים בחו"ל.
ותוך שאני לומד ולומד עוד ועוד על השקעות ומצטרף כמשקיע בבורסה ב2017, ומבין שזה דווקא התחום שהכי מושך אותי, בלי לדעת עדיין איך אני מגיע לחבר אותו עם העיסוק הנוכחי שלי.

מפה לשם, העסק קיים כבר כמה שנים ומספר בסיס טוב ומגוון בשבילי, אני מדי פעם מתוסכל שלא הצלחתי למנף אותו עוד יותר (הרבה פעמים רציתי לנסות להכשיר מישהו שיעבוד איתי), אבל הצעדים שלו כנראה מדויקים, עקב בצד אגודל. כל פעם מתרחב קצת ואז מתכווץ קצת ושומר על יציבות ומאפשר לי לחיות עם 0 חובות, עם חסכונות מאוד יפים, ובעיקר עם עצמאות מוחלטת, עם אנטי-שבירות מסויימת (תלות בהרבה גורמים לא קשורים, וגם יכולת להתאושש ממצבים).

וזה סוג של קסם שהעסק הזה נולד די מעצמו, בעיקר בהתבסס על איזו קארמה שהביאה אותי ללקוח הראשון האולטימטיבי (למרות שמדי פעם גם הוא מאכיל אותי מרורים) שדרך המלצותיו הגיעו חלק גדול מהקליינטורה שלי.
 
שאלה לי אליך, כאחת שמגיעה מהתחום.
אם למדת הנהלת חשבונות (סוג 2?) איך הגעת לעבוד כחשב וכתקציבאי. הראשון הוא תפקיד של רו"ח והשני של כלכלן.
 
שאלה לי אליך, כאחת שמגיעה מהתחום.
אם למדת הנהלת חשבונות (סוג 2?) איך הגעת לעבוד כחשב וכתקציבאי. הראשון הוא תפקיד של רו"ח והשני של כלכלן.

שאלה טובה!
למדתי הנה"ח סוג 1+2.

בגוף גדול לא הייתי מן הסתם יכול להשתלב בתפקידים כאלו, שם מקפידים להבנתי על קוצו של יוד, אבל בגופים קטנים מה שבודקים הוא את ההבנה שלי והיכולת לטפל בצרכים של העסק. ולהם לא היה חשוב שאין לי השכלה של רו"ח או כלכלן.
בסופו של דבר הידע שלי מ'השטח' וההגיון הבריא (common sense) פיצו ברוב המקרים על מה שהיה חסר לי בלימודים כאלה או אחרים.
 
מעולם לא הייתי קרוב לפשוט רגל ועדיין אני ממש מקנא ביכולות המדהימות שלך.
כאדם שסובל מחרדה ומכור לאזור הנוחות שלו, אני ממש מקנא בחוש היזמי, וביכולת שלך לחטוף פצצה, ליפול לריצפה ולקום בחזרה.
אתה עשוי מהחומר הנכון, אין לי ספק שתצליח בענק.
תמשיך לעדכן! אני ממש נהנה לקרוא את הסיפור שלך.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
מעולם לא הייתי קרוב לפשוט רגל ועדיין אני ממש מקנא ביכולות המדהימות שלך.
כאדם שסובל מחרדה ומכור לאזור הנוחות שלו, אני ממש מקנא בחוש היזמי, וביכולת שלך לחטוף פצצה, ליפול לריצפה ולקום בחזרה.
אני עשוי מהחומר הנכון, אין לי ספק שתצליח בענק.
תמשיך לעדכן! אני ממש נהנה לקרוא את הסיפור שלך.

תודה רבה !

אני לא מרגיש שיש כאן משהו ממש להתגאות בו. ההגעה לפשיטת רגל היא לא דבר מעורר גאווה במיוחד, להיפך,
זה מצב של אין ברירה או של הצטברות טעויות קולוסאליות שעשיתי שהובילו לשם.
עד היום עיקר הרגש שלי הוא בושה סביב האפיזודה הזו והרבה כעס על עצמי על שככה פעלתי בפזיזות.
הכתיבה על התקופה ההיא עוזרת לי לעבד דברים ולראות אותם באורות נוספים.

מאוד שמח שאתה נהנה, אני משתעשע מאתמול ברעיון לכתוב קטע על התקופה של פשיטת הרגל עצמה. אולי אנשים כאן יוכלו להפיק מזה משהו.
 
ברור שפשיטת רגל זה לא מקור לגאווה, במיוחד שיש שם מישהו מהצד השני שנתן לך סחורה ולא יראה את הכסף לעולם.

אבל החוסן הנפשי שלך, והיכולת ליפול ולקום בחזרה מעוררת השראה. על פניו יש לך את כל הסיבות "הנכונות" להתבכיין, להתקרבן, לבכות על מר גורלך, ולהרים ידיים.
נכנסת לבור כלכלי, אתה מתחיל את מרוץ החיים בפיגור משמעותי מאוד, אבא שלך נפטר בגיל מאוד צעיר...
אבל במקום זאת בחרת שלא, וגם אם זה הדבר הרציונלי לעשות, אנחנו לא תמיד רציונלים.
זה ממש מרגיש כאילו ישבת עם עצמך, הפנמת את המצב, ועשית רשימה של צעדים איך לצאת ממנו.
ואתה אשכרה עושה ולא מברבר, רוב האנשים שם בחוץ מקשקשים הרבה יותר משעושים.
וזהה מה שמאוד מרשים אותי בך.
 
הצלחת להחזיר את הכסף למשפחה?
 
אגב מהנהלים, בעבר אם אני זוכר נכון היתה אפשרות לערוך/להסיר הודעות. יש סיבה שהאפשרויות האלה הוסרו?
האפשרות קיימת גם היום אבל יש חלון זמן ולאחר מכן התגובה ננעלת.
אתה יכול לשלוח מסר לאחד המודרטורים עם הסבר - מה ולמה אתה רוצה להסיר או מה לשנות.
 
נהנה כל כך לקרוא את הסיפורים שלך היום קראתי את שניהם אתה סוחף בחייך ובכתיבה שלך אולי תנסה לכתוב ספר ? אני כבר מחכה להמשך אתה מלמד המון
 
נהנה כל כך לקרוא את הסיפורים שלך היום קראתי את שניהם אתה סוחף בחייך ובכתיבה שלך אולי תנסה לכתוב ספר ? אני כבר מחכה להמשך אתה מלמד המון

וואוו תודה!

בשביל תגובות כאלו שווה לכתוב.
אני מקוה שיום אחד אכתוב משהו יותר מקיף, אולי ספר.
בינתיים אני מתנסה כאן,
יש משהו קליל בכתיבה בפורום.

אשמח לשמוע מה למדת ומה היה מעניין אותך לקרוא עוד.
 
למדתי על אנטי שבירות , למדתי ש"כישלון מוחץ" כמו פשיטת רגל הוא רחוק מלהיות כישלון אלה שיעור שאין לו שווי בכסף. והצורת כתיבה שלך כל פעם יש בעיה , פתרון ,בעיה פתרון עד שמגיעים לסוף אתה שומר את הקורא בעניין לא חושב שאחד כאן השתעמם מקריאה והקריאה פשוט סוחפת אותך , יש לך את זה לדעתי ובגדול!
 
שאפו ענק על הרוח שלך ועל האופי שלך!!!
 
מצד אחד אתה מציין שאתה מצליח לייצר לעצמך חסכון מכובד ומצד שני עוד לא החזרת את החובות שלך. איך זה מסתדר?
יש לי חבר שעבר פשיטת רגל וגם היום שנים רבות אחרי שהוא כבר סיים את התהליך הוא עדיין חש רגשי אשמה, הוא לא חזר להיות עצמאי ועד היום הוא ממשיך להחזיר את החוב לספקים שלו למרות שהוא לא חייב באופן רשמי. אין ספק שזו חוויה קשה ומורכבת ביותר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ש עסק ביתי שעובר לדירה שכורה אוף טופיק 20
littleSeal פתיחת מיזם או עסק התפתחות אישית 3
H האם יש חשיבות לתזמון סגירת עוסק פטור והאם כדאי להשאיר עסק ללא הכנסות? מיסים 0
A יתרונות של עסק על פני אדם פרטי ברכישה ומכירת נדלן נדל"ן 6
מ לפתוח עסק? או ללמוד מקצוע ולפתוח עסק? התפתחות אישית 10
F עסק צדדי לג׳וניור מהנדס תוכנה. התפתחות אישית 8
D לבעל עסק ריווחי - איזה סיבה יש לא להשקיע דרך חברה בעמ מיסים 8
A פתיחת עסק והלוואות אוף טופיק 3
E יש לי עסק עונתי. בזמן שאין עבודה תמיד עולה לי לשלב בעוד קריירה. מה אומרים? אוף טופיק 5
A בתהליך של פתיחת עסק אוף טופיק 1
סטס לא מצליח לצאת מהדירוג הנמוך, ולבנות עסק יציב שגודל התפתחות אישית 6
E עסק פטור - שאלה בנוגע לדיווחים מיסים 1
The Thinker הערכת שווי של עסק דיגיטלי (אפליקציית מובייל) השקעות אלטרנטיביות 16
N יזם צעיר המעוניין להקים עסק אוף טופיק 35
E האם יש sweet spot להוצאות לטובת עסק מיסים 9
I שכירים שיש להם גם עסק? התפתחות אישית 3
F רואה חשבון שמחליט לפתוח עסק אוף טופיק 4
ח ביטוח לאומי לשכיר שפתח עסק עצמאי מיסים 4
D מחפש מדריך לימודי להקמת עסק/חברה בעמ התפתחות אישית 26
ה פתיחת עסק להשלמת הכנסה מהצד ללא אפיק התרחבות השקעות אלטרנטיביות 16
T אח מוסמך בעל עסק - נחשב כמורשה או פטור? התפתחות אישית 3
F מימון פתיחת עסק / ערבות מדינה צרכנות פיננסית 14
ל הקמת עסק לגיוס עובדים ,פרילאנס, אוף טופיק 11
S הלוואה לצורך רכישת עסק+פרמטרים בחוזה רכישה התפתחות אישית 0
P פתיחת עסק אפייה מהבית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 52
המהנדל פתיחת עסק להתעסקות עם ספקי שירות התפתחות אישית 8
א הערות על שיטת עבודה עם תיק ממוסה, עסק עצמאי, חיסכון פנסיוני ומה שבניהם שוק ההון 16
י עסק להשכרת מתנפחים השקעות אלטרנטיביות 20
מיקי שאלה בקשר להלוואה ופתיחת עסק פוסטים מאיכות נמוכה 4
M עסק בתחום פינוי המתכות אוף טופיק 8
G עסק לגרפי מניות אוף טופיק 7
R סגירת עסק באמצע שנה ענייני מיסוי אוף טופיק 2
M עסק עצמאי - קפיצת המדרגה לעסק עם עובדים התפתחות אישית 8
P סיפוק מעבודה, כסף + פתיחת עסק + הייטק התפתחות אישית 14
שמנת חמוצה פתיחת עסק ללא הכנסות בשביל IRA שוק ההון 2
D הגדרת ״עסק פעיל״ לצורך מענק הקורונה צרכנות פיננסית 9
N שאלה לגבי חברה בע"מ לעומת עסק מורשה צרכנות פיננסית 4
O פתיחת עסק חייל משוחרר (קרן השתלמות- מהפיקדון) שוק ההון 9
י עסק פטור + שכיר ומה שינהם צרכנות פיננסית 6
A פתיחת עסק ייבוא שוק ההון 2
ק איך מחשבים מס לשכיר שיש לו עסק בנוסף? צרכנות פיננסית 0
Danielovich עסק מורשה מול שכיר בענף ההיטק צרכנות פיננסית 13
H B:Hip - עסק לגיטימי או תרמית? אוף טופיק 38
Tim_Duncan בדיקה הנחת אשראי בבתי עסק מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
unrealx שכיר עם עבודה נוספת ללא פתיחת תיק עסק אוף טופיק 0
ה עסק ראשון כישלון ראשון (או: להיות בעלים של רשת חנויות קפה בגיל 26 ולצאת מזה בחיים בשביל לספר על זה) יומני מסע אישיים 26
ה מה זה קבלה? עזרה לבעל עסק טרי טרי התפתחות אישית 4
Yuvalbuz3 תואר או עסק שמכניס הרבה ? התפתחות אישית 68
E פתיחת עסק כעצמאי ללא הכנסה מהעסק אלא לצורך פתיחת קרן השתלמות שוק ההון 33
מ נושא להצעה- הצעות להקמת עסק מהצד התפתחות אישית 6

נושאים דומים

Back
למעלה