• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מדעי המחשב באוניברסיטת חיפה או מתמטיקה עם מדעי המחשב בטכניון

קל מתמטיקה+מדמח בטכניון
 
יש נתונים, ראה את הגרף פה.
בוגרי אוניברסיטאות סלקטיביות מרוויחים בממוצע בגיל 39 40k בחודש.

בוגרי מכללות מתוקצבות למשל מרוויחים לפי הגרף 22k בממוצע בגיל 39.
אני מכיר יותר מדי חריגים לנתונים האלה. כמו שאמרתי כבר קודם, בעיני זה רק מראה איזה סוג אנשים הולך לאיפה. אני מכיר מעל חמישה גברים שלמדו במכללות (חלקן לא מתוקצבות, אגב) והם לא כבר משאירים אבק לגרפים האלה. ברור שבנאדם שבקושי סיים את התואר שלו במכללה אחרי לימודים של 6 שנים, אז הוא יעשה חגיגה גדולה כשיצליח פעם ראשונה לקבל שכר מעל 20...
כנראה הם יכלו לעמוד ברמה האקדמית של מדמ״ח באת״א, אבל בחרו מכל מיני סיבות ללכת לאיפה שהיה נוח יותר.
הבחור המדובר הוא פאנגיסט?
אכן.
אילון מאסק פרסם לפני חודשיים הצעת עבודה לאנשי תוכנה והוא אמר במפורש שזה לא משנה לו איפה למדת, גם אם לא סיימת תיכון. העיקר שתעבור את המבחן שלהם (מבחן קשה ביותר, כנראה).
זו לדעתי עוד סיבה אולי לא לעוף על תואר צמרת. התעשייה עם השנים רק מגמישה יותר ויותר את דרישות ההשכלה. אני זוכר שבארץ עד איזה 2015, רוב החברות כתבו שהן דורשות בוגרי אונ׳. היום, הדרישה הכי שכיחה היא ״תואר מוכר על ידי המל״ג״ - כלומר, גם מרוב המכללות.
ובכלל, תל אביב היא עיר הבירה של ישראל?
עצם זה שיש מחלוקת בשאלה ״מהי בירת ישראל״ מראה בעיני שזו שאלה שאפשר להתווכח עליה...
בספרי הלימוד באירופה, בינתיים, הבירה של ישראל היא תל אביב. אז עבור זרים, עצם זה שיש ״אוניברסיטת תל אביב״ זה כבר שם מוסד שמדבר בעד עצמו. כמו שיש את ״אוניברסיטת טוקיו״ וכד׳...
 
@AlexNOSAM
בגדול הרעיון הוא כזה: ככל שתנאי הקבלה גבוהים יותר, כך ילמדו בהם מועמדים "טובים" יותר. טובים = יכולת לימוד ו\או משמעת ו\או מנת משכל כי הם הצליחו להגיע לרמה גבוהה משמעותית מהשאר. ככל שרף הכניסה נמוך יותר, כך גם רמת הבוגרים. יש חריגים ונתקלתי בכמה אבל בגדול זה המצב.
מבחינת מעסיק\מנהל מגייס, במיוחד בחברות הגדולות, תואר ממקום שבו תנאי הכניסה גבוהים יותר מעיד בד"כ על נתונים טובים יותר על הנייר וזה המאגר שבו הוא ירצה לחפש. אלו החיים וזאת המציאות. זה לא תמיד נכון וזה לא תמיד פייר אבל שוב, זאת המציאות.
למועמד ממקום נחשב יהיה סיכוי גדול יותר להגיע לשכר גבוה יותר.

מכיר בוגרים מוכשרים שלמדו במכללות לא משהו משיקולי זמן\מרחק\עבודה אבל הם בטח לא הרוב ותהיה להם תקרת זכוכית.
 
נערך לאחרונה ב:
@Minimi זה משהו שניסיתי להבהיר פה גם. הייתי נכנס בכיף גם לפרטים, אבל אני לא רוצה לחשוף את הזהות שלי ושל מכריי.
 
קצת קשה לענות כי לא נידבת שום מידע על עצמך (כמה אתה חזק לדעתך במתמטיקה מ-1 עד 10? ציוני בגרויות וכו׳) אבל אני ארחיב על היתרונות והחסרונות של כל אופציה לדעתי בהנחה שאתה אדם חכם ממוצע (לא עילוי אבל מסוגל לפתור אינטגרל).

אופציה א׳:
מתמטיקה+מדמ״ח: רבים ממי שעושים תואר משולב מתמטיקה + מדמ״ח מתחילים אותו כי תנאי הקבלה יותר נמוכים.
אך אליה וקוץ בה - למי שמתמטיקה לא בנפשו (או שאינו חכם מאוד) יהיה קשה מאוד לסיים את התואר הזה בהצלחה - הקורסים התיאורטיים המתמטים מצריכים השקעה רבה, ורוב מי שהתחיל בגלל תנאי קבלה יותר נמוכים יקבל ציונים יותר נמוכים, ימרח את התואר ויתקשה (אם בכלל) לסיימו.
לכן תוכל לצאת מנקודת הנחה שאם תעשה תואר במתמטיקה + מדמ״ח הממוצע שלך יהיה נמוך בערך ב-10 נקודות מאשר אם היית עושה מדמ״ח לבד. הממוצע בתואר במדמ״ח בטכניון ממה שבדקתי הוא בסביבות ה-80+, ותאלץ למרוח את התואר בעוד סמסטר או שניים.
כעת, לקבל ממוצע של 70 מהטכניון עדיין נראה יותר רע מאשר ממוצע של 85+ באונ׳ חיפה.
כמו כן עוד חסרון לדעתי של מתמטיקה + מדמ״ח הוא במגוון הקורסים שתקח. אלא אם תואר שני הוא מטרה שלך (ואז המתמטיקה תעזור), אתה כנראה תצא לתעשיה. אם ״תבזבז״ חצי מהזמן על מתמטיקה, לא ישאר לך הרבה קורסי בחירה במדמ״ח - שהם לדעתי הדבר החשוב בתואר בתור בוגר שמכוון לתעשיה. כמובן שניתן ללמוד הכל באינטרנט (יאדה יאדה יאדה) אבל: ללמוד בצורה טובה ומקיפה רשתות, מערכות לומדות, מסדי נתונים, אבטחת מידע(?), ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה, לעשות פרוייקט אחד או שניים - כל אלו הם דברים שכנראה תצטרך לבחור מביניהם, ולדעתי בשביל להיות בוגר טוב אתה צריך לדעת את רובם אם לא כולם.

אופציה ב׳:מדמ״ח בחיפה: אם תוכל להוציא שם 85+, זה כנראה עדיף. יהיה לך כנראה יותר קל, תוכל להשקיע יותר זמן בלימוד פרקטי של המקצוע (מאשר ללמוד קורסים מתמטים שלא רלוונטים לתעשיה) ובסופו של יום יש גם אנשים בחברות הגדולות (וגם סתם חברות רגילות השם ירחם) שלמדו באונ׳ חיפה אז גורלך אינו חתום ואתה כך או כך תסתדר בחיים. כמובן לא תהיה לך היוקרה של בוגר טכניון, אבל מצד שני כנראה תסיים את הלימודים בזמן עם פחות שערות אפורות ויותר ידע פרקטי (כמובן, תלוי בך), ובהמשך החיים זה לא באמת ישנה לאף אחד.

אופציה ג׳: להתחיל במתמטיקה + מדמ״ח ולראות לאן נושבת הרוח. אם אתה מסתדר עם המתמטיקה - מעולה. אם אתה מסתדר ברמה שתוכל להוציא ציונים ולעבור אחרי סמסטר או שניים למסלול מדמ״ח רגיל - עוד יותר טוב. אם אתה רואה שאתה לא מצליח, אני מניחה שתמיד תוכל לעבור עם הקורסים שעשית לחיפה, או במידה והציונים שלך ממש גרועים - להתחיל מחדש בחיפה.


כך או כך, כדאי לך לפני הלימודים (במיוחד אם אתה הולך למסלול משלב מתמטיקה) לראות ברצינות את הקורסים של אינפי ואלגברה (יש הרצאות ביוטיוב של הטכניון), ולראות אם אתה מסתדר עם הנושאים.
בהצלחה!
 
כך או כך, כדאי לך לפני הלימודים (במיוחד אם אתה הולך למסלול משלב מתמטיקה) לראות ברצינות את הקורסים של אינפי ואלגברה (יש הרצאות ביוטיוב של הטכניון), ולראות אם אתה מסתדר עם הנושאים.
בהצלחה!
אני בספק אם הם יראו לו קשים יותר באופן משמעותי מהקורסים המקבילים שלומדים מדמ"חניקים טהורים. בכל מקרה צריך להתרגל לצורת חשיבה והגדרות שונים מאוד מאלו שהיו בתיכון.
 
טכניון בהחלט. השילוב של מתמטיקה עם מדעי המחשב הוא חזק מאוד ויכול לפתוח לך תפקידים מאוד מעניינים. מה שכן תמיד שווה לנסות לעבור פקולטה על סמך ציונים של סמסטר ראשון.
 
דובר כאן לא פעם על מעבר פקולטה למדמ"ח בטכניון,
החל משנה"ל 2018, לא ניתן לעבור למדמ"ח ע"ס ציוני הפקולטה אליה התקבלת, אלא רק על סמך ציוני קורסים של הפקולטה למדמ"ח.
כלומר, עד 2018, מתקבלים לדוגמה לתעו"נ, עושים קורסים של תעו"נ, ועל סמך הציונים עוברים למדמ"ח.
היום, על אף הרישום לתעו"נ, יש להירשם לקורסים של הפקולטה למדמ"ח והמעבר מתבצע רק ע"ס קורסים אלו, כפי שמפורט במסמכים שיש באתר שלהם.
לכן, אם אתה בונה על מעבר פקולטה ע"ס ציונים בטכניון, כדאי שתבדוק עד כמה הקורסים של מתמטיקה+מדמ"ח חופפים לקורסים של מדמ"ח, כי לקבל שם את הציונים אותם הם דורשים - זו לא משימה פשוטה במיוחד.
 
סיימתי מדעי המחשב בטכניון, ונהנתי כהוגן.
חייתי תוך כדי כמו בן אדם, התחלתי לעבוד אחרי שנה שנייה וסיימתי עם ציונים גבוהים - זה אפשרי אם מתנהלים נכון.

לא יודע לגבי אוניברסיטאות אחרות או להגיד לגבי היוקרה שלהן, אבל:
- הרגשתי שהדלתות לכל חברה פתוחות בפניי. ברור שלא רק בגלל המוסד, אבל הוא בטוח לא הפריע
- הרמה הלימודית במיוחד בפקולטה למדמ"ח גבוהה מאוד (ואני שומע גם דברים דומים וטובים על מתמטיקה). לומדים דברים מאוד לעומק, לא עושים לך הנחות ולומדים להתמודד עם אתגרים כאילו הם כלום. אני חושב שהסטודנט הוא חומר הגלם והחלק המשמעותי ביותר בהצלחה בהמשך, אבל אני חושב שהאתגרים עוזרים להשחיז אותו ולהכין אותו. אני מסכים גם שיכולות להיות עוד דרכים טובות להשחיז את עצמך לעולם העבודה, אבל אני חושב שהטכניון הוא דרך מעולה.
- עשיתי מדמ"ח טהור והמשכתי לתואר שני. אני מרגיש שהייתי שמח לו היה לי אפילו יותר רקע מתמטי. למרות כל מה שעברתי בהצלחה, חסר לי עוד ידע לכל מיני דברים שמעניינים אותי.

לסיכום, אם מעניין אותך יותר מאשר השורה הנחוצה בקו"ח ולהתקבל למשרת תכנות ובא לך להעמיק, אני מאוד ממליץ על הטכניון. יש מצב שגם אוניברסיטת חיפה טובה, אני לא מכיר אף אחד משם שלמד מדמ"ח.
 
בטכניון יש לא מעט סטודנטים שעובדים בחצי משרה החל מהשנה השניה ללימודים, זה אומנם מאריך להם בדרך כלל את התואר בסמסטר אבל זו עסקה כלכלית מצויינת והזדמנות לחסוך לא מעט כסף במהלך התואר.
 
בטכניון יש לא מעט סטודנטים שעובדים בחצי משרה החל מהשנה השניה ללימודים, זה אומנם מאריך להם בדרך כלל את התואר בסמסטר אבל זו עסקה כלכלית מצויינת והזדמנות לחסוך לא מעט כסף במהלך התואר.
היתרון בצבירת כמה עשרות אלפי שקלים במהלך התואר הוא זניח. הדגש הוא שזה מאפשר לסטודנט לקבל ניסיון במקצוע במהלך התואר ולהגיע לשוק העבודה בסיומו מנקודת פתיחה טובה משמעותית מבחינת ידע פרקטי מחבריו לספסל שלא עשו כן.
 
היתרון בצבירת כמה עשרות אלפי שקלים במהלך התואר הוא זניח. הדגש הוא שזה מאפשר לסטודנט לקבל ניסיון במקצוע במהלך התואר ולהגיע לשוק העבודה בסיומו מנקודת פתיחה טובה משמעותית מבחינת ידע פרקטי מחבריו לספסל שלא עשו כן.
לא מסכים שזה זניח.
מבחינה מיסויית, אם הרווחת 100k ועבדת שנה, או שהרווחת 100k ועבדת שנתיים, אתה נשאר עם יותר כסף באופציה השניה.

ודוגמא ספציפית יותר:
- מקרה א: עבודה של שנתיים וחצי במשרת סטודנט. מתוכם 3וחצי תואר. סדר גודל של 8k נטו בחודש (מפתח). 240k ש"ח בעו"ש.
- מקרה ב': תואר 3 שנים ללא עבודה + חצי שנה במשרה מלאה עם משכורת ברוטו של 25k. נשארים עם משהו כמו 15k לנטו. (נתקטנן שיש גם יותר הפרשות לפנסיה וקה"ש- אז יאללה 20k נטו - כי חלקנו בגוגל בכלל). 120k ש"ח בעו"ש.

בשני המקרים, שני החברים בדוגמא כעבור אותו פרק זמן מאז שהתחילו את לימודיהם.
עוד 100+ אש"ח נשמע לי לא מאוד זניח... אבל מה אני יודע :)

- כמובן שיש פה מלא פקטורים (האם אתה מצליח למצוא עבודת סטודנט מניבה, האם אתה מצליח לשמר רמת ציונים מספקת וכו') שהם לא כלכליים נטו. אין צורך לתת אותם בתור דוגמא נגדית, כי הם לא קשורים לתשובה שלי :)
 
גם אני חושבת שזה לא זניח ומנסיון החיים שלי זה הבדל של שמיים וארץ.

היתרון בצבירת כמה עשרות אלפי שקלים במהלך התואר הוא זניח. הדגש הוא שזה מאפשר לסטודנט לקבל ניסיון במקצוע במהלך התואר ולהגיע לשוק העבודה בסיומו מנקודת פתיחה טובה משמעותית מבחינת ידע פרקטי מחבריו לספסל שלא עשו כן.
1. יש לך גם עוד זמן בשוק אם אתה מתחיל לצבור הון כסטודנט, וגם במהלך חופשת הקיץ אפשר לעבוד משרה מלאה ולשלם יחסית מעט מיסוי. ה240K לפי שיטתך מניבים נניח 8% בשנה (או 6%? מה הממוצע של סנופי?) אז צפה רווח הון של 19K בשנה, תשמע זה כבר משכורת 13 בשביל התוכניתן המתחיל. כלומר רק בגלל רווחי הון מהחסכונות, ההכנסה של סטודנט שעבד בתואר גבוהה יותר משל החבר שלו שלא עבד במהלך התואר.

2. רמת החיים אחרי התואר עולה כמעט אצל כולם, כשאתה עובד במשרה מלאה ה דימוי העצמי שלך וקבוצת הייחוס שלך אחרים. אתה כבר מחזיק איזה רכב, אתה יותר מבוגר ולכן אולי כבר נשוי ואולי אפילו עם ילדים. אולי אתה כבר לא גר בחדר בדירת שותפים, אלה שוכר מקום משלך וכו' עם השכר הגבוהה מגיעות גם הוצאות גבוהות יותר בדרך כלל. בנוסף לכל המרעין בישין האלה גם המיסוי הוא פרוגרסיבי.

3. ואני לא מדברת על זה שאם לא עבדת כסטודנט בכלל אז אתה כנראה במינוס של נניח 100K על כל הוצאות המחיה שלך כסטודנט, אז אחרי חצי שנה של עבודה אתה פחות או יותר על אפס. (למרות שכנראה הזנחת אותם בשני החישובים). ואם עבדת לפני התואר כדי לממן את כל הלימודים אז מצבך הרבה יותר עגום, מאשר אם קפצת ישר למים והצלחת לממן רק את השנה הראשונה. לפני הלימודים כנראה הרווחת שכר מאוד נמוך ולכן אולי בזבזת לא מעט שנים על מימון התואר.

4. לגבי פנסיה וקרן השתלמות, לדעתי גם סטדונטים מקבלים הטבות אלה. ומדובר בנגזרים של השכר, אז מי שצבר 240K מעבודה כנראה יש לו גם יותר פנסיה וקרן השתלמות ממי שצבר 120K. בכל מקרה, לדעתי זה לא זניח בכלל. (מה גם שהתואר יכול להתארך יותר גם אם אתה לא עובד, כי המציאות עצמה).
 
נערך לאחרונה ב:
אני מצטרף למסקנות התומכות בעבודה כמתכנת במקביל ללימודים לתואר ראשון.
זה גם מה שאני עשיתי וזה אכן האריך לי את התואר בסמסטר, אך הפך את החיים להרבה יותר נעימים בתקופת הלימודים והקל במציאת עבודה לאחר מכן.
 
אני לא יכול להסכים עם זה, מהניסיון האישי שלי. ללמוד באוניברסיטה נחשבת זה פי כמה יותר קשה ודורש מחוייבות. גם אין לך ממש חיים תוך כדי. במוסד פחות נחשב, אפשר אפילו לעשות פרויקטים אחרים בצד ואז לא כל שלוש השנים אתה סובל.
ומי שרוצה בשלב מסויים קריירה בחו״ל, אז על אחת כמה וכמה. בחו״ל, חוץ מאת״א לא מכירים כלום (האוניברסיטה של עיר הבירה, כמו שיש לכל מדינה). וממילא המוסדות הישראליים נחשבים פח לפי דירוגים בינלאומיים. לרבות הטכניון... זה משהו שיצא לי אישית לדון עליו גם עם זרים. יוקרה בינלאומית יש רק ל-Ivy league של המדינות דוברות האנגלית.

ממש ממש לא נכון. כאיש אקדמיה (לא בטכניון), אני יכול להעיד שיש הערכה גדולה לתואר ישראלי.
אם כבר תואר אמריקאי, אז Ivy league לא מאוד רלוונטי במדמ״ח / הנדסה, מקומות כמו Caltrch ו-MIT נחשבים הרבה יותר.

יש נתונים, ראה את הגרף פה.
בוגרי אוניברסיטאות סלקטיביות מרוויחים בממוצע בגיל 39 40k בחודש.

בוגרי מכללות מתוקצבות למשל מרוויחים לפי הגרף 22k בממוצע בגיל 39.

אני מניח שחלק מהפער נובע מההבדל בסף הקבלה (כלומר, מראש מגיע לאוניברסיטה מי שיותר מוכשר)
 
מעסיקים מסננים לפי ממוצע. אם היה לך קשה להתקבל, כנראה שאצה לא הולך לסיים את התואר בממוצע 100. עם 85 מחיפה תוזמן להרבה יותר ראיונות מאשר 79 בטכניון. מאמין שבפועל המרחק בין הממוצע יהיה גדול יותר כי מתמטיקה זה קורסים יותר קשים.
 
טכניון. לא חושב שיש פה התלבטות בכלל.
מוסד הלימודים היא שורה בקו"ח שתלך איתך עוד הרבה שנים.
נכון שמי שחרוץ ומשקיען יצליח גם אם לא עשה תואר בכלל ועדיין - אתה הולך להשקיע הרבה כסף והרבה זמן בכל מקרה, כדאי להשקיע את זה בתעודה יוקרתית.
לגבי הקושי של הלימודים, הם אכן קשים ותובעניים מאוד, אבל הרבה מהתפקידים המתגמלים בהייטק גם מאוד קשים ותובעניים, אז לא תלך עליהם ?
תחשוב על הקריירה שלך כעל בניין. אם אתה רוצה לבנות (להגיע) גבוה, כדאי שתשים יסודות עמוקים כבר בהתחלה.
 
טכניון. לא חושב שיש פה התלבטות בכלל.
מוסד הלימודים היא שורה בקו"ח שתלך איתך עוד הרבה שנים.
נכון שמי שחרוץ ומשקיען יצליח גם אם לא עשה תואר בכלל ועדיין - אתה הולך להשקיע הרבה כסף והרבה זמן בכל מקרה, כדאי להשקיע את זה בתעודה יוקרתית.
לגבי הקושי של הלימודים, הם אכן קשים ותובעניים מאוד, אבל הרבה מהתפקידים המתגמלים בהייטק גם מאוד קשים ותובעניים, אז לא תלך עליהם ?
תחשוב על הקריירה שלך כעל בניין. אם אתה רוצה לבנות (להגיע) גבוה, כדאי שתשים יסודות עמוקים כבר בהתחלה.
בהנחה שהוא לא יהיה מזכירה או מייסד בסטארטאפ, אין ממש מה לעשות עם תואר בממוצע נמוך מהטכניון.
 
בהנחה שהוא לא יהיה מזכירה או מייסד בסטארטאפ, אין ממש מה לעשות עם תואר בממוצע נמוך מהטכניון.
אם הוא מסוגל לסיים עם ממוצע 80 ומעלה, אז הטכניון זה המקום בשבילו.
 
בהנחה שהוא לא יהיה מזכירה או מייסד בסטארטאפ, אין ממש מה לעשות עם תואר בממוצע נמוך מהטכניון.
חברות ההייטק מלאות בבוגרי טכניון עם ממוצע נמוך, על אף שהם כנראה התחילו מפוזיציה נחותה משמעותית מבוגרי טכניון עם ממוצע גבוה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M מדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב התפתחות אישית 30
S מדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב או בטכניון? התפתחות אישית 27
ב איך הרמה של מדעי המחשב באוניברסיטת חיפה? התפתחות אישית 2
Yuvalbuz3 הנהירה של כל צעירי ישראל ללימודי מדעי המחשב התפתחות אישית 57
B משרת סטודנט מדעי המחשב למישהו עם ניסיון התפתחות אישית 9
ל דו חוגי מדעי המחשב עם כלכלה או ניהול? התפתחות אישית 15
B איפה ללמוד מדעי המחשב התפתחות אישית 3
S התייעצות - בחירת נושא ומנחה לתואר שני/שלישי [מדעי המחשב] התפתחות אישית 4
4 מדעי המחשב - בטכניון או בתל אביב? התפתחות אישית 18
A מוסד לימוד מדעי המחשב התפתחות אישית 4
C לימודי מדעי המחשב - מעבר לירושלים התפתחות אישית 11
F קורסים בהייטק או תואר מדעי המחשב מרופין ? התפתחות אישית 13
C תואר במדעי המחשב בהתמחות מדעי הנתונים התפתחות אישית 3
A מדעי המחשב התלבטות מסלולים לימודים התפתחות אישית 0
O משרת סטודנט, שנה א מדעי המחשב התפתחות אישית 7
P עומד לסיים תואר במדעים בהדגשת מדעי המחשב התפתחות אישית 15
מ מדעי המחשב באריאל פוסטים מאיכות נמוכה 13
S מדעי המחשב חד חוגי או דו חוגי התפתחות אישית 15
R התלבטות בין תואר במדעי המחשב לבין מדעי המחשב ומדעי החיים התפתחות אישית 37
N מדעי המחשב ברופין - משרות טכנות התפתחות אישית 2
R איפה ללמוד מדעי המחשב? התפתחות אישית 25
ב מדעי המחשב באונ' באריאל, או מערכות מידע באונ' חיפה התפתחות אישית 35
ר מדוע יש נהירה לתחום של מדעי המחשב? אולי זה הזמן "לברוח" התפתחות אישית 118
D מדעי המחשב התלבטות התפתחות אישית 95
E מדעי המחשב ועוד קצת התפתחות אישית 23
Y ייעוץ תעסקותי הנדסה/מדעי המחשב/רפואה אוף טופיק 1
amit ייעוץ לגבי לימודי מדעי המחשב אוף טופיק 9
G יעוץ לגבי לימודים- מדעי המחשב אוף טופיק 7
L למה רוב סרטי\סדרות מדע בדיוני נהיו לזבל פסאודו-מדעי? אוף טופיק 27
R תואר שני מדעי הנתונים התפתחות אישית 5
י תואר שני בכלכלה במגמת מדעי הנתונים ללא תזה התפתחות אישית 2
ש עבודה בהייטק בזמן לימודי תואר לא מדעי התפתחות אישית 11
ה סטטיסיקה וכלכלה - מדעי הנתונים התפתחות אישית 2
זאב מחקר מדעי על חתונות. אוף טופיק 124
B סטודנט בן 28 למנהל עסקים ומדעי המחשב ומאוד מבולבל. התפתחות אישית 3
G תואר בגיל מאוחר במדעי המחשב (פתוחה) התפתחות אישית 41
ע דוקטורט במדעי המחשב - או איך לתמחר עניין התפתחות אישית 22
M מהלך הלימודים בתואר שני במדעי המחשב באוניברסיטה התפתחות אישית 1
M המלצה למוסד לימודים מעודף לתואר שני במדעי המחשב התפתחות אישית 58
S להמשיך לתואר שני בארכיטקטורה או לעשות תואר ראשון נוסף במדעי המחשב? התפתחות אישית 4
A תואר שני במדעי המחשב- בחירת תחום התמחות (נושא לתזה) התפתחות אישית 5
C תואר שני במדעי המחשב התפתחות אישית 27
ל פרויקט בזמן פנוי כסטודנט למדעי המחשב התפתחות אישית 2
R שנה שנייה במדעי המחשב התפתחות אישית 7
ל תואר דו חוגי בכלכלה ומדעי המחשב התפתחות אישית 3
S תואר שני במדעי המחשב - האם כדאי? התפתחות אישית 5
V קורסים בתואר במדעי המחשב התפתחות אישית 23
א תואר במדעי המחשב בגיל 40? התפתחות אישית 20
T עושה הסבה מהנדסה למדעי המחשב (לימודי תעודה בפתוחה) -ממוצע נמוך התפתחות אישית 4
C שאלות בנוגע למציאת עבודה בשנה ב במדעי המחשב התפתחות אישית 17

נושאים דומים

Back
למעלה