• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הסבה / תואר נוסף

ם ככה, למה עשית את המסלול עד סופו?
למה היה חשוב לך כן לקבל את התעודה?
את לא רגועה יותר עכשיו או מרגישה יותר שלמה עם עצמך כשהפרק הזה בעברך עגול וסגור?
היה לי חשוב, כי בזמנו זה היה נראה לי כמו עוד פוש קטן, ולהשלים מעגל, ובדיוק כמו שאמרת להרגיש שלמה עם עצמי וכו' וכו' וכו'..

אבל בדיעבד, ברור לי שזה היה בזבוז זמן ונבע מסוג של הטיית העלות השקועה.

כלומר אם הייתי צריכה להחליט מחדש היום האם להשלים, הייתי מייעצת לעצמי לעזוב את זה ולהתקדם באפיקים אחרים.
 
היי ביולוג ירושלמי
תודה לך על התגובה המפורטת

סליחה כן, אבל נו ו?...
אתה אולי בהגזמה שנה (?) או שנתיים (?) במקצוע, ואתה בעצם גם לא ממש במקצוע כי אין לך אפילו את הדיפלומה הרשמית ככה שאתה אפילו עדיין לא באמת רואה חשבון.

הדיפלומה לא הייתה אמורה לשנות משהו מהותי אם הייתי נשאר באותה משרה. חלק מהעובדים בעצמם אינם רואי חשבון ואין להם אפילו תואר אקדמי (למדו לימודי תעודה).
עבדתי שם 3 שנים.

תקופות. אצל כולם. גם אצלי. גם בהיי-טק.
תלוי במקום העבודה. תלוי בבוסים. תלוי בהרבה דברים, לא רק בתחום.
אני היום כבר לא מוכן למכור את זמן החיים שלי בצורה הזו גם לא בשביל כלום. פעם הייתי ועוד איך חמור עבודה ומעבדה. כלום לא שווה תא השקט שלי, גם לא מלא כסף (שאף אחד מעולם לא הציע לי).
לפעמים 12 שעות עבודה זה משהו שנדרש ממך ישירות. לפעמים אתה עושה את זה כדי לרצות את המעסיק. ולפעמים אתה עושה את זה לעצמך בשעות נוספות כדי להרוויח עוד כמה גרושים.
אסור לעבוד חוקית מעל 12 שעות.

לרואי חשבון בתנאים מסוימים מותר לעבוד עד 16 שעות ביום. בכל אופן, יש כאלה שגם עוברים את ה-16 שעות ביום. זה לא משהו שמקפידים עליו.

השכר משחק כאן תפקיד חשוב, אך גם שאר המעטפת לא טובה:
1. כמו רשמתי, יש לי נסיעות של 3.5 שעות ביום.
2. כל הזמן יש לחץ להספיק כמות עבודה גדולה פר שעה, כמות שבעיני לא הגיונית (לאורך כל השנה).
3. תקופות מסוימות (לא המון כאלה) של הרבה שעות נוספות שביחד עם הנסיעות יכולות לגרום לכך שאתה מגיע הביתה רק לישון וישר חוזר למשרד (ואתה ישן מעט מאוד, יכול להיות גם 2-4 שעות ללילה).
4. אם אתה חולה ומדובר בתקופה עמוסה שצריך לסגור תיקים, מצפים ממך לעבוד רגיל כולל שעות נוספות.
5. יש ציפיה שכל הזמן תהיה זמין מחוץ לשעות העבודה (ואף אחד לא משלם לך שעות כוננות וכו'. אומנם לא מתקשרים אלי הרבה אך כלל שאתה עולה בדרגה גם הכמות עולה).
6. אם יש שיחה בשעות הערב עם לקוח, אתה צריך להיות זמין או לחילופין לעשות את השיחה מהבית מהלפטופ. זאת אומרת שבמצב כזה כל הערב שלך הלך כי אתה לא יכול לצאת מהבית להרבה זמן בגלל השעה שבה קבעו את השיחה.
7. השקעה של שעות רבות של לימוד עצמי של חומר על חשבון הזמן הפרטי שלי.

אני לא חושב שהכמות שעות, הלחץ והזמינות שמצפים ממך עולה בקנה אחד עם המשכורת.
במצב כזה עדיף לי להיות לדוגמה להיות עובד עיריה, שעושה 8.5 שעות ומרוויח איזה 1,000-1,500 ש"ח פחות אבל נוסע הרבה פחות שעות לעבודה, לא צריך להיות זמין לאחר שעות העבודה וכו'.

במקצוע שלי ככל שאתה מטפס בדרגות, המשכורת עולה אך גם הציפיות שרשמתי למעלה עולות בהתאם.

זה לא קשור וזה לא אשמתו של מקום העבודה. זו בעיה שלך.
עצם העובדה שאתה מערבב את הנתון הזה בסך השיקולים שלך להישאר במקצוע או שלא, לסיים את מבחני הלשכה או שלא, מעיד על לקות חשיבה מאוד רצינית.
אתה חייב לצאת מהבית, לעשות סיבוב בים/יער/אושר-עד ולהתאפס חביבי.

נכון, זה לא אשמת המעביד, וזאת אכן הבעיה שלי.
לכן אני מעדיף לעבוד בתחום שאולי אצליח למצוא עבודה קרובה לבית.


בנוגע למבחנים, לא מדובר במבחנים של אוניברסיטה שאפשר לתקתק אותם (גם מבחינת הזמן של הבחינה, 5 שעות לחלק מהבחינות ואחת מהן מגיעה לסדר גודל של 10 שעות בחינה כי בדרך כלל נותנים הארכת זמן כי לא מספיקים לסיים את הבחינה).
למבחן הראשון לדעתי צריך ללמוד משהו כמו חודשיים - והיו 17% מעבר במועד האחרון.
המבחן השני הוא על לימוד של 5 סמסטרים (וכל סמסטר באונ' לומדים משהו כמו 12 שעות בשבוע, כלומר קורס אחד כזה זה בערך כמו 3 קורסים אחרים) - אני לא בטוח שאפילו לימוד של שלושה או ארבעה חודשים יספיק לי כדי ללמוד את כל החומר וגם אחוזי המעבר לא מאוד גבוהים.
לשני המבחנים הנותרים - אני מעריך חודש לאחד (לא יודע מה אחוז המעבר) וחודש וחצי לשני (אחוזי מעבר לא גבוהים)

לכן הסיפור הזה יכול לקחת שנה-שנתיים ואף לא מבטיח לי שאכן אצליח להוציא את התעודה. המבחנים מתקיימים כל חצי שנה ולכן בזמן הזה לא אוכל גם למצוא עבודה קבועה.
 
מגיבה רגע לזה:
בדיעבד, ברור לי שזה היה בזבוז זמן ונבע מסוג של הטיית העלות השקועה.

כלומר אם הייתי צריכה להחליט מחדש היום האם להשלים, הייתי מייעצת לעצמי לעזוב את זה ולהתקדם באפיקים אחרים.
מעניין מאוד מה שאת כותבת.
מצד שני, אני חושבת שאם היית בוחרת לוותר אז, באותה נקודה, יש מצב שהיית מקוננת על זה בהמשך החיים, אולי גם כי לא היית יודעת, את מה שאת יודעת כעת, שזה לא משנה...
קשור לזה שאנשים יותר שונאים להפסיד מאשר נהנים להרוויח.
אבל העיקר שעכשיו את מרגישה סבבה עם הבחירות שלקחת, ובאמת שאפו על ההסבה
(הייתי שמחה לדסקס עליה עוד. מתלבטת האם להמשיך פה, ניראה לי יותר מתאים בשרשור שלך...)
 
הדיפלומה לא הייתה אמורה לשנות משהו מהותי אם הייתי נשאר באותה משרה. חלק מהעובדים בעצמם אינם רואי חשבון ואין להם אפילו תואר אקדמי (למדו לימודי תעודה).
עבדתי שם 3 שנים.
לא הבנתי.
אתה מתמחה בראיית חשבון? איך הדיפלומה לא משנה?

1. כמו רשמתי, יש לי נסיעות של 3.5 שעות ביום.
באחריותך. גם לי באופן אישי זה חשוב. היו לי מגוון שיקולים כשחיפשתי תפקיד בחוץ וקירבה לביתי בהחלט היה אחד החשובים בהם.

2. כל הזמן יש לחץ להספיק כמות עבודה גדולה פר שעה, כמות שבעיני לא הגיונית (לאורך כל השנה).
נכון. זה כך. להבנתי בכל המשרדים. זה למה מסיימים עם הרישיון בהקדם האפשרי ויוצאים מהם...

כנ"ל לגבי 3, 4, 5 ו-6. בקיצור: תהייה כבר רו"ח ותמצא משהו יותר טוב.

7. השקעה של שעות רבות של לימוד עצמי של חומר על חשבון הזמן הפרטי שלי.
כנל 1. זה באחריותך.

אני לא חושב שהכמות שעות, הלחץ והזמינות שמצפים ממך עולה בקנה אחד עם המשכורת.
אני רואה את הדברים כך:
בראיית חשבון השכר ההתחלתי לא גבוה וסובל מכל מה שתארת. אבל האופק סבבה וככל שאתה מתקדם אתה מרויח יותר, עוסק בדברים שמעניינים (אותי ;)) ונשחק פחות. סמנכלי כספים מרויחים טוב מאוד, ויכולים כניראה לעסוק בתחום עד לגיל מופלג.

בהייטק, להבנתי הלא מקצועית. הפרמיה היא מראש: כאן ועכשיו שכר גבוה. העתיד, פחות בהיר.

עכשיו, עם יד על הלב, בכנות, יש מתב שאם הייתי יודעת כשבחרתי מקצוע את מה שאני יודעת עכשיו - הייתי הולכת על הייטק. למה לא להרויח שכר טוב כבר מעכשיו?

אבל אחרי שעברתי כברת דרך בפיננסים, אני רוצה להינות מההשקעה, גם בהיבט של ההיררכיה הארגונית. אין לי חשק לחזור מהדלת התחתונה...

לגבי המספרים:
אני חושבת ש10k לנשרה ראשונה בחוץ זה קצת נמוך, מתאים אולי ממש לסוף התמחות. אחרי כ 4 שנים במשרד אני חושבת שזה סביב 13k-15k, ולמשרה שניה בחוץ יכול להתקרב ל20 מלמטה. נניח 16k-18k. הסכום בברוטו.

מבחינת השעות, אני עובדת 8 שעות ביום. יש עוד משרות כאלה -+. אפשר בקלות לספור על כף יד אחת את כמות השעות הנוספות שלי בחודש רגיל.

מבחינת הענין, כל אחד צריך להכיר את עצמו. מאוד מאוד נהנית. התפקיד מאתים לאישיות שלי, ולא רק להשכלה, והוא גם עובר התאמות לאור יוזמות שהעליתי וכו'.

במצב כזה עדיף לי להיות לדוגמה להיות עובד עיריה, שעושה 8.5 שעות ומרוויח איזה 1,000-1,500 ש"ח פחות אבל נוסע הרבה פחות שעות לעבודה, לא צריך להיות זמין לאחר שעות העבודה וכו'.
פה טיפ-טיפה איבדתי אותך.
רוצה להיות עובד עיריה? מעולה. לך על זה. למה לא רוח בעיריה? תקבל דרגה/גמול שקר כלשהו גבוה יותר והאופק משרות שתוכל להתקדם אליהן יהיה רחב משמעותית. זה יכול להיות רעיון לא רע לסיים את ההתמחות ולנסות להתקבל בעיריה במקביל להשלמת הבחינות. למה לא?

לגבי המבחנים: לא. זה לא פיקניק. אם אתה ניגש - תילמד. היטב. אחרת אתה סתם מתיש את עצמך. אף אחד לא עובר פיננסית/ ביקורת "במיקרה". מי שעובר לומד. והיטב.
יש גם הרבה שלומדים ולא עוברים, או לא בפעם הראשונה...

בהצלחה בכל דרך שתבחר...
 
היי פות"ש,
לדעתי אם הסטאז' כבר מאחוריך וכול מה שנשאר זה מבחני מועצה אז כדאי מאוד לסיים אותם ולקבל את ההסמכה. אפילו היום כאשר יוקרתיות הקצוע נמצאת בשפל, סיומת רו"ח לשם שלך כבודה במקומה מונח. ייתכן ובשלב הזה של החיים הפוטנציאל לא כול כך גלוי לעינייך, יחד עם זאת בלתי אפשרי לחזות מה יהיה בעוד 10 שנים וכיצד הדברים ייתפתחו בהמשך ואיך זה ייבוא לידי ביטוי. עדיף להכות בברזל בעודו חם במיוחד שאתה כבר ממש בישורת אחרונה. אם כול ההצפה בתחום רו"ח זו הסכמה שלא הרבה מסוגלים להתעלות עליה כך שאתה תהיה במועדון די אקסקלוזיבי שבסופו של התהליך.
 
אם הקרטיריון היחיד היה עניין, בתור מה היית בוחר לעבוד?
עוזר חשב או מתכנת?

אם אתה פוזל לתכנות עקב הבדלי השכר בלבד ממליץ בחום לוותר.

זו שאלה קצת קשה כי התשובה שלי תהיה תיאורטית מכיוון שלא יצא לי לעבוד באף אחד מהם.
ממה ששמעתי בנוגע לעבודת ביקורת (שממנה יוצאים להיות עוזרי חשב) - אני חושב שהעבודה לא תהיה מעניינת עבורי.
לא יודע לומר בוודאות אם תכנות ידבר אלי.

במידה והתשובה מתכנת, מצטרף להמלצה על הסבה עם אינפינטי\אקספריס (גילוי נאות, אני בוגר של הסבה).

אתה יכול קצת לפרט על התהליך ואיך הסתדרת מבחינת העבודה.
אני לא בטוח שאני בנוי לקורס כל כך אינטנסיבי.
הבנתי גם שהרמת אנגלית צריכה להיות טובה, ואני רחוק מזה כרגע ואני לא חושב שתוך כדי קורס אוכל גם לשפר משמעותית את האנגלית.
 
אני באמת לא מבין למה לך להמשיך במשרד במקום לצאת לשוק הפרטי ולחפש תפקיד של עוזר חשב בחברה בינונית - גדולה שהמשכורת בא מתחילה מ13 אלף ברוטו בממוצע ולשאוף להגיע לתפקידים של חשב/ מנהל כספים שכבר המשכורות שמה בליגה אחרת לגמרי
 
אני באמת לא מבין למה לך להמשיך במשרד במקום לצאת לשוק הפרטי ולחפש תפקיד של עוזר חשב בחברה בינונית - גדולה שהמשכורת בא מתחילה מ13 אלף ברוטו בממוצע ולשאוף להגיע לתפקידים של חשב/ מנהל כספים שכבר המשכורות שמה בליגה אחרת לגמרי

אין לי את האופציה הזאת כי לא עבדתי בתחום של חברות.
בנוגע למשכורת, הרף העליון הוא בערך 13 והוא גלובלי ואצל עובדים שעושים הרבה פעמים כמה עשרות שעות נוספות בחודש. אם אתה מסתכל על משכורת פר משרה מלאה זה שכר לא גבוה.

באופן כללי לקהילה:
בחודשים האחרונים עשיתי בירורים עם אנשים בתחום והבנתי שאני נמצא בבעיה קשה. התחלתי לחשוב מה אני מחפש בעבודה וזו המסקנה שהגעתי אליה:

1. משכורת
2. שעות עבודה סבירות
3. עניין
4. פיזור גיאוגרפי של עבודות
5. ביטחון תעסוקתי

לפי אנשים שהתייעצתי איתם אפשר להגיע ל-15 ברוטו אחרי כמה שנים, אבל המחיר האישי הוא כבד. קשה מאוד למצוא עבודה ללא כמות גדולה של שעות נוספות לאורך חודשים רבים במהלך השנה. אמרו לי שבדרך כלל בין 6 ל-8 חודשים מתוך השנה עושים שעות נוספות וזה יכול לנוע בין 20 ל-70 שעות, מה שאומר שפלוס הנסיעות יהיו חודשים שילכו לי 300 שעות הקשורות לעבודה (בתקופות עמוסות הייתי ישן 3 שעות בלילה ואני לא חושב שזה בריא). בנוסף, הצפי שלי הוא שהעבודה תהיה מאוד משעממת ושוחקת וסבלתי בתקופה האחרונה שבה עבדתי וצריך יחסית להיות זמין גם בשעות הערב, וכשיש עומס אתה חייב לעבוד את השעות נוספות גם אם אתה חולה וכו'.
זאת נשמעת לי כמו אופציה לא טובה.

יתר על כן נשמע שרוב גדול של האנשים שעובדים בתחום לא מרוצים. היו כאלה שעברו למקומות אחרים (לא תפקידים של עוזר חשב) ומרוויחים בסך הכל 7-8 ברוטו כשהם בדרך כלל עם תואר דו חוגי + רואה חשבון + ניסיון של סדר גודל של 5 שנים.

ביררתי קצת עם אנשים שלא למדו והם בגילי, ואני מבין שאני כרגע נמצא אפילו מתחתם. הם הספיקו להרוויח סכומי כסף של כמה מאות אלפי שקלים (לא יודע כמה חסכו) וגם המשכורת שלהם עלתה בעקבות הוותק והם מרוויחים כיום לא פחות ממה שאני צפוי להרוויח בתקופה הקרובה במידה ואעבוד בתחום שלי.

יש את הנושא של הסבה להיי טק אבל קיים חשש שאני אצא קירח מכל הכיוונים ופתאום בגיל 40 אמצא את עצמי ללא עבודה (אשמח אם מישהו שעשה את ההסבה להיי טק ייצור איתי קשר בפרטי).

אני מתחיל להבין שכנראה אני צריך לעשות שינוי לכיוון אחר ואשמח לשמוע את עצתכם (במיוחד אנשים שעובדים בתחומים אחרים ויכולים לשפוך אור על התחום "מבפנים").
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
AsMachined הסבה להייטקס - bootcamp או תואר שני? התפתחות אישית 15
N הסבה מקצועית בגיל 50 פוסטים מאיכות נמוכה 46
M מתמחה בראיית חשבון - שוקל הסבה התפתחות אישית 65
S פיתוח מקצועי / הסבה התפתחות אישית 4
א הסבה, וייעוץ תעסוקתי - מומלץ? התפתחות אישית 15
מ הסבה מקצועית למדעי הנתונים / מערכות מידע התפתחות אישית 5
D הסבה להוראה התפתחות אישית 5
T עושה הסבה מהנדסה למדעי המחשב (לימודי תעודה בפתוחה) -ממוצע נמוך התפתחות אישית 4
E הסבה להייטק לפני תום התואר התפתחות אישית 2
הפרופסור הסבה להייטק התפתחות אישית 1
א בקשה לסיעור מוחות בנושא הסבה מקצועית התפתחות אישית 22
ה הסבה להייטק התפתחות אישית 7
G שינוי מקצועי - התלבטות בין הסבה ליעוץ פנסיוני, פיתוח BI או הסבה לתכנות התפתחות אישית 6
R הסבה מקצועית בגיל מאוחר התפתחות אישית 5
A בן 30 בצומת דרכים - שוקל הסבה התפתחות אישית 20
C הסבה לתכנות בגיל 33, ריאלי? אוף טופיק 23
ש הסבה מקצועית (הייטק ובכלל) התפתחות אישית 0
S לבנות אתרים או לבנות באתרים ? (או עוד פוסט הסבה להייטק ) התפתחות אישית 10
F מחפש דרך יעילה לביצוע הסבה עצמית לתוכנה התפתחות אישית 20
ב מחפש הסבה מקצועית התפתחות אישית 9
M התפטרות לשם הסבה התפתחות אישית 1
U תוכנית הסבה - הייטק פלוס התפתחות אישית 1
E הסבה בגיל 42 מהוראה להייטק התפתחות אישית 3
ד הסבה להוראה התפתחות אישית 3
ב יונדאי i25 2014 הסבה לגז - נסיעה שנתית כ - 20K מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 9
D הסבה מתכנות C++ התפתחות אישית 20
shlomi171 עוד שרשור על הסבה מקצועית התפתחות אישית 2
ש הסבה מקצועית אוף טופיק 6
ק שוקל הסבה מקצועית אוף טופיק 20
Fitch קורס מקצועי / הסבה מקצועית / העשרת השכלה התפתחות אישית 37
P סיימתי תואר לפני שנה ולא מוצא עבודה התפתחות אישית 19
L תואר בחשבונאות/סטטיסטיקה התפתחות אישית 9
A תואר שני - Data science התפתחות אישית 6
O נקודת זיכוי בגין תואר אקדמי שלא נוצלה מיסים 3
ETF Shark צעדים ראשונים בתחום ה-Data Science: תואר ראשון והתחבטויות התפתחות אישית 9
G תואר בגיל מאוחר במדעי המחשב (פתוחה) התפתחות אישית 41
ב תואר במדמ"ח בפתוחה לרגל המצב התפתחות אישית 18
י תואר שני בכלכלה התפתחות אישית 3
R תואר שני מדעי הנתונים התפתחות אישית 5
N תואר ופרישה מוקדמת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 33
Y תואר בפיזיקה או בחשמל התפתחות אישית 4
T מסיים תואר בהנדסת חשמל. מדוכא, מפוחד, ומוטרד מהעתיד, צריך עצות. (פוסט ארוך) התפתחות אישית 16
M איך להציג תואר שנמרח בקורות חיים? התפתחות אישית 10
י לא מצליח למצוא עבודה (בעל תואר ראשון בכלכלה חד חוגי) התפתחות אישית 25
L תואר ראשון התפתחות אישית 23
@ תואר שני - הנדסת מכונות התפתחות אישית 5
לאץ' תואר בגיל מאוחר התפתחות אישית 27
א חיפוש משרות שלא דורשות תואר ראשון התפתחות אישית 2
A תואר שני בסטטיסטיקה, כדאי? התפתחות אישית 2
י סיום תואר ראשון בכלכלה (חד חוגי) וחיפוש עבודה התפתחות אישית 11

נושאים דומים

Back
למעלה