• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

כלכלה או תעשייה וניהול

dor.soled

משתמש סולידי
הצטרף ב
5/5/20
הודעות
51
דירוג
21
היי שמי דור אני בן 21 ויש לי הרבה התלבטויות לגבי השנה הבאה, כעיקרון רציתי לנסוע ולטייל ולהתחיל ללמוד באוק' 21 אבל הקורונה קצת שיבשה את התוכניות וקצת מרגיש לי שאחרי שנה וחצי באזרחות, מיציתי ואם אין טיול על הפרק כדאי שאתחיל אתגר חדש בחיים.
העניין הוא שהתזמון שהתחלתי לבדוק היה קצת בעייתי ולא לכל הפקולטות אני יכול להתקבל. (אסביר לקרת הסוף)

קצת עלי, אחרי שנתיים שירות במודיעין אני מחפש תחום לימוד שאוכל להתעסק בו עם גורמי אנוש ולא רק לשבת כל היום מול המחשב. בשירות הצבאי התעסקי רבות בנושאי ייעוץ, לימוד ואסטרטגיה, כלומר מאוד אהבתי להתעסק בהרבה מאוד גורמים במקביל אני מחשיב את עצמי כאדם עם מוח מאוד יצירתי ומאוד אוהב לפתור בעיות ולייעל תהליכים.
בשנתיים האחרונות נחשפתי הרבה לתחום של "כלכלה התנהגותית" ו"תורת המשחקים" בכלל נושאי הקבלת החלטות שמאוד מדבר אלי אבל לא ברור עד כמה האופן התעסוקתי בו גדול, מה שכן יש המון קורסים בתחומים שונים שכוללים אותו ומאוד מדברים אלי.
אני מתלבט בין כמה דברים (לכל אחד פלוסים ומינוסים שונים) ואני מחפש אנשים שמכירים את המסלולים האלה ויוכלו קצת לספר לי ולהרחיב עליהם:
א. כלכלה עם התמחות בניהול בבן גוריון
ב. הנדסה שנה א בספיר ומעבר להנדסת תעשייה וניהול בבן גוריון/ טכניון
ג. ללמוד למבחן מעבר במתמטיקה ולהתקבל להנדסת תעשייה וניהול בטכניון עוד השנה

כלכלה והתמחות בניהול בבן גוריון:
3 שנות לימוד, מסלול די מעניין שמקיף הרבה נושאים בכלכלה ומתמקד בהרבה מאוד קורסים בניהול כמו "דילמות חברתיות", "כלכלה ציבורית", "כלכלת סביבה", "כלכלת ניסויים" ועוד רבים- בהחלט נוגע לתורת המשחקים וקבלת החלטות.
העניין פה הוא שזה מקצוע מאוד כללי וההתמחות לא הכי מבוקשת, מרגיש לי שבסוף אתמודד על משרות ביחד עם יועצים אסטרטגים ומהנדסי תעשייה וניהול ופה היתרון שלהם יהיה גדול על שלי
לימודי כלכלה בארץ הם לימודים מאוד כללים ואם לא מתמחים בחשבונאות או לימודי שוק ההון מרגיש לי שיהיה לי קשה למצוא עבודה בתחום

הנדסה שנה א בספיר
בגלל שאין לי 5 יח"ל במת"מ (4 91 לא מספיק להם) האופציה ללמוד הנדסת תעשייה וניהול בבן גוריון נסגרה בפני השנה אלה אם כן אשפר את הציון ואדחה בשנה. אחת האופציות שנחשפתי בפניה הייתה לעשות אפיק מעבר מספיר.
היתרונות ברורים, אני אלמד קרוב לבית, שנה א שהיא שנה קשה בהנדסה אלמד במכללה (יותר שעות תרגול וכו'..) ויהיה לי עוד שנה להחליט לאן לעבור לאחר מכן (בן גוריון או הטכניון)
החסרונות הם שהאפיק מעבר קשה מאוד והתואר לא מובטח, אם לא אוציא את הציון הדרוש (80-85 ממוצע ) אני יכול למצוא את עצמי קרח מכאן ומכאן ובנוסף אני אצטרך להשלים מס קורסים בשנה ב (אם כי לא הרבה כנראה 1-2)
ובלי לשכוח אצטרף כחריג בשנה ב בשעה שכל האנשים כבר מגובשים ועברו את השנה הראשונה ביחד

הנדסת תעשייה וניהול בטכניון
בגדול, יש בו את הכל, אני יכול להתחיל ללמוד השנה, מדובר במוסד האקדמי הכי נחשב במדינה והוא אפילו מציע התמחות "בתורת המשחקים" או ב"כלכלה" למהנדסי תעשייה וניהול.
החיסרון פה הוא שזה הטכניון... מאוד מפחיד אותי ללמוד עם כל ה"ווירדים" ולא להסתגל חברתית ובנוסף הרמת לימודים שם היא מאוד מאוד גבוהה.
חלק מהנושא של תואר זה גם ההוואי החברתי ולא באלי לפספס אותו

יודע שקצת חפרתי אבל גם עשיתי לעצמי סדר, ברור שאין אדם חוץ ממני שיוכל להחליט במקומי אבל אני אשמח לשמוע כמה שיותר חוות דעת, עזרה וייעוץ מכל מי שמרגיש שיוכל לתרום כי אני מאוד מבולבל.

תודה רבה!
 
נראה שדי החלטת, לא? אם הנדסת תעשייה וניהול בטכניון קולע בכל דבר חוץ מחשש לא מבוסס שאולי תהיה מגניב מדי לכולם אז נראה לי שיהיה בסדר.

ואני ארשום שוב - אני מציעה לאנשים לחשוב טוב טוב על מה הם רוצים לעשות ואז לחפש את הדרך הכי טובה לעשות את זה, במקום ללכת לעשות תואר אקראי ולקוות שאיזו דלת שאתה בכלל לא יודע מה היא תיפתח בסוף ה3 שנים.

בכל אופן, לדעתי אלה כמה דברים שכדאי שתחשוב עליהם לפני שאתה מחליט על כיוון חדש בחיים מבחינת תעסוקה:
- מה הסיכויים שיקבלו אותי לעבודה לאחר מכן (מבחינת ביקוש ומאמץ)
- כמה אני ארוויח והאם זה מתאים למטרותיי
- כמה סביר שרובוטים יחליפו אותי עוד כמה שנים
- כמה זמן ייקח לי מעכשיו עד הרגע שאני מכניס כסף
 
הנדסת תעשייה וניהול בטכניון

היי דור, אני לא רוצה להישמע החלטי מידי וכמובן שזה החלטה מאוד אישית ושווה לך לבדוק עליה עוד אבל אתן את דעתי
* אני לא מהתחום ממש (אני למדתי הנדסת מכונות בטכניון, וקצת כלכלה בטכניון שלא סיימתי את התואר בכלכלה)

בגדול הטכניון הוא לא קשה, זה דעה רווחת אצל הרבה אנשים - לי התואר עבר מאוד בקלות (וכן אולי אני לא המקרה המייצג כי היו לי חברים שהיה להם קשה אבל מניח שבכל מקום יש כאלה שקשה להם)

תעשייה וניהול ספציפית נקראים בטכניון "תעשייה וטיול" כי די צוחקים עליהם שזה תואר קל וחצי מהזמן הם מטיילים ונמצאים מחוץ לכיתות
בפועל הרמת קורסים שדורשים שם בעיקר במתמטיקה קצת יותר קלה משאר ההנדסות

ספציפית הטכניון לדעתי הוא מקום מדהים ללמוד בו, אתה יכול לבנות את המערכת שעות שלך בעצמך לפי מה שנוח לך
(אני רוצה הלימודים שלי, סידרתי שאלמד רק 3 ימים בשבוע - כי גרתי רחוק ויומיים בשבוע עבדתי)
מבחינת תכנים, בטכניון השמיים הם הגבול - יש קורסים בצילום, רכיבה על סוסים, שייט, רובה אוויר, קולנוע, טניס, שחיה, באולינג, פטנטים, דיני עבודה, סינית, גמרנית, ספרדית וכו וכו - וכמובן עם ציון שנכנס לממוצע.
אתה יכול להרחיב תו"כ כל תחום שרק מעניין אותך מכל פקולטה שהיא

האנשים עצמם זה כבר סוביקטיבי - והדימוי עצמו שיש על חנונים וכו הוא לא בדיוק נכון , יש לי חברים מדהימים משם
וזה מקום כל כך גדול (בקבוצהשל תעשייה וניהול נראה לי זה 150 סטודנטים ביחד) אז תמיד מוצאים למי להתחבר
ודווקא תעשייה וניהול זה הפקולטה עם האנשים הפחות "כבדים" ועם היחס בנות בין הטובים בטכניון (כל פקולטה רוצה לעשות איתם מסיבות)

מבחינת לימודים, בזמני היה אפשרות לעשות תואר כפול בכלכלה בתוך הפקולטה לתעשייה וניהול
אתה עושה עוד איזה 20 נקודות (בערך סמסטר אחד יותר) ואתה זכאי לתואר כפול גם הנדסה וגם כלכלה
אני התחלתי והיה לי מאוד מעניין, פשוט עשיתי את זה בגלל העניין ולא בגלל שהייתי צריך תעודה אז לא הערכת את הלימודים בשביל לסיים אותו

מבחינת קבלה - אם אתה יכול "לחסוך" שנה של מחינות וכו וישר להתחיל תואר לך על זה
בזמני היה אפשרי בטכניון גם להתקבל למסלול על תנאי - מרא"ם או אמיר או משהו כזה
שמקבלים אותך עם סכם ממש נמוך באזור ה70-75 ואז אתה לומד שנה על תנאי מה שאתה רוצה כלומר באיזה פקולטה שאתה רוצה
אם הממוצע שלך בסוף מעל 80 אתה אוטומטית מתקבל לפקולטה שאתה רוצה
וגם אם לא זה, אתה תמיד יכול להירשם רישמית ללימוד הנדסה אחרת בטכניון שיש לה את הדרישות הכי נמוכות (כימיה, ביוטכנולגיה או משהו כזה)
בפועל לעשות את הקורסים של תעשייה וניהול ואם בסוף השנה הראשונה הממוצע שלך מעל 75/80 אתה פשוט מבקש לעבור פקולטה ואין בעיה
וממוצע בשנה הראשונה זה משהו שמאוד קל להנדס (מורידים את הקצב / כמות קורסים, חוזרים על קורסים, עושים סמסטר קיץ , מראש לא ניגשים למבחן סיום בקורס אתה חושב שתיכשל ואז מוחק אותו וכו)

קיצר זה הרבה מידע ואולי גם קצת מסובך לביצוע למי שלא בתוך המערכת ויוצא שאני ממש דוחף לטכניון
שאולי לא מתאים לכולם
אבל אם זה הכיוון שלך אז לך תנסה
מקסימום משם תעבור לכל מקום אחר וכנראה יכירו לך בלי בעיה בקורסים שעשית (וגם מוחקים את הציון)
 
השנקל שלי:

כלכלה וניהול זה תואר די כללי (ולא יוקרתי במיוחד). תעשיה וניהול גם כללי אבל יוקרתי יותר.
מבחינת הוואי - בן גוריון וספיר לוקחות בגדול. לדעתי זה צריך להיות פקטור חשוב בהחלטה שלך.
 
לטכניון צריך 5 יחל במתמטיקה לכל התארים למעט אדריכלות, או לעבור מבחן סיווג שלדעתי מתרחש ממש עוד מעט...
 
אחרי שסיננתי קצת את האפשרויות והבנתי גם ריאלית מה האופציות שלי כרגע זה מתנקז בלעשות שנה א בספיר ואז ע"פ הציונים לראות לאן אני יכול להתקבל כשהמטרה העיקרית היא הטכניון ואם לא אצליח להתקבל אז בן גוריון
עכשיו השאלה העוד יותר קשה היא האם להתחיל בכלל ללמוד השנה, שאלה שפשוט שורפת את הבטן, איך קופצים למים האלה כל כך מפחיד. איפשהו זה מרגיש שאף פעם לא ארגיש מוכן או שלם עם זה ומשנה לשנה זאת החלטה שתהייה יותר קשה
 
נערך לאחרונה ב:
אתייחס לכמה נקודות:
1. עם תואר בהנדסת תעו"נ תוכל להמשיך עם מעט השלמות לתואר שני בכלכלה ולהפך (אם כי, ההפך קשה יותר).
2. יש המון משרות בהן כלכלנים ומהנדסי תעו"נ עובדים כתף אל כתף, כולל ייעוץ עסקי אסטרטגי שנשמע שלשם אתה מכוון, וכולל כמובן משרות של אנליזה ועבודה עם נתונים שנשמע שזה פחות הכיוון שלך כרגע.
3. אני חושב שהתואר הראשון בתעו"נ נותן יותר כלים פרקטיים, בעיקר בהיבט התכנותי שהולך ונהיה חשוב יותר, אבל לא רק. עם הכלים המתמטיים שהתואר הזה נותן תוכל להשלים בעצמך ולהתעניין במה שתרגיש שחסר לך בכלכלה.
4. 90% ממה שלומדים בתואר בכלכלה לא רלוונטי למשרות שהשוק מגייס כלכלנים עם תואר ראשון אליהן.
5. אתה צודק מאוד לגבי ההווי החברתי בטכניון. חבר טוב מאוד שלי לומד שם תעו"נ ומאוד סובל מזה. בסוף בשנה ג' הוא ועוד שני חברים שלי מהתיכון (כולנו למדנו יחד מ-ט' עד י"ב) הקימו דירת שותפים ונחמד להם, אבל בגדול כל החברים שלי שלומדים שם מתארים את אותו מצב, וזה מאוד מאוד שונה ממה שהחברים שלי בבן גוריון מספרים.
6. גם הטכניון וגם בן גוריון לא מאוד נחשבים בכלכלה. אם אתה מחליט על כלכלה, לך על ת"א או העברית לדעתי (מניח שאתה יכול להתקבל כי דיברת גם על הטכניון).
7. בשום עולם אין התלבטות בין הטכניון לבין מכללת ספיר בתואר הנדסי. העבודות שתוכל או לא תוכל להתקבל אליהן, השכר שתקבל, ההשכלה עצמה (אם להיות קטנוניים למרות שזה באמת החלק השולי בתואר), שונים לחלוטין.
 
אחרי שסיננתי קצת את האפשרויות והבנתי גם ריאלית מה האופציות שלי כרגע זה מתרכז בלעשות שנה א בספיר ואז ע"פ הציונים לראות לאן אני יכול להתקבל כשהמטרה העיקרית היא הטכניון ואם לא אצליח להתקבל את לבן גוריון
עכשיו השאלה העוד יותר קשה היא האם להתחיל בכלל ללמוד השנה, שאלה שפשוט שורפת את הבטן, איך קופצים לים האלה כל כך מפחיד
הנה אני פותר לך את שתי הבעיות:
דוחה את הלימודים בשנה, עושה פסיכומטרי טוב, ומתקבל לאוניברסיטה נורמלית.
בהצלחה.
 
הנה אני פותר לך את שתי הבעיות:
דוחה את הלימודים בשנה, עושה פסיכומטרי טוב, ומתקבל לאוניברסיטה נורמלית.
בהצלחה.
למה לא ללכת על הסלול הזה? זה יחסוך לי שנה של למידה שמוכרת לי אקדמית
 
הנה אני פותר לך את שתי הבעיות:
דוחה את הלימודים בשנה, עושה פסיכומטרי טוב, ומתקבל לאוניברסיטה נורמלית.
בהצלחה.
האמת שהפסיכומטרי שלי סבבה 640 וגם הבגרות, הנושא היחיד זה המתמטיקה שעשיתי 4 (91...) ולא 5 (גם 60 מספיק לי) אז אם לדחות בשנה זה ללכת למסלול של שיפור מתמטיקה (3-4 חדשים) שיכולים להיחסך לי בספיר די בנוחות
 
בתור בוגר תעו"ן מהטכניון זו האפשרות הטובה ביותר (בפער) מבין האפשרויות שמנית. אבל, אין קשר בין הדברים שכתבת שנראה לך שאתה אוהב לעשות לתעשיה וניהול. מה שתיארת הם נושאים מתחום הפסיכולוגיה, לא הנדסה, והסיבה שהם חלק מהסילבוס של תעו"ן היא רק בגלל שהיו צריכים להגיע איכשהו ל-160 נקודות אז דחפו המון נושאים לא קשורים לתוך תואר אחד שבסוף לא נותן לך נסיון מעשי בשום דבר.

לגבי חיי החברה בטכניון, זה שטויות. התקופה הכי כיפית בחיים שלי הייתה כשלמדתי שם.

תעשייה וניהול ספציפית נקראים בטכניון "תעשייה וטיול" כי די צוחקים עליהם שזה תואר קל וחצי מהזמן הם מטיילים ונמצאים מחוץ לכיתות
בפועל הרמת קורסים שדורשים שם בעיקר במתמטיקה קצת יותר קלה משאר ההנדסות

חוץ ממתמטיקה, הנדסת חשמל ומדעי המחשב, כל שאר הפקולטות עושות את אותם קורסי בסיס במתמטיקה.
 
אחרי שסיננתי קצת את האפשרויות והבנתי גם ריאלית מה האופציות שלי כרגע זה מתנקז בלעשות שנה א בספיר ואז ע"פ הציונים לראות לאן אני יכול להתקבל כשהמטרה העיקרית היא הטכניון ואם לא אצליח להתקבל אז בן גוריון
עכשיו השאלה העוד יותר קשה היא האם להתחיל בכלל ללמוד השנה, שאלה שפשוט שורפת את הבטן, איך קופצים למים האלה כל כך מפחיד. איפשהו זה מרגיש שאף פעם לא ארגיש מוכן או שלם עם זה ומשנה לשנה זאת החלטה שתהייה יותר קשה
תשלים לבגרות 5 יחידות, ואם אתה יכול אז מאוד כדאי לעשות את זה בחודשים הקרובים כלומר הקיץ הזה
בגלל הקורונה הולכים להקל מאוד על הבגרות והיא תיהיה כנראה צוברת ירדו נושאים וכו
יש מצב שתוכל להוציא מעל 60 ב5 יחידות מבלי בכלל ללמוד

לגבי ההפסד שנה, בטכניון יש אפשרות להיכנס לסמסטר אביב (כלומר בפבואר להתחיל) - אומנם לא בכל הפקולטות
אבל בקלות אפשר להתחיל ולהרוויח חצי שנה
ואז או לקחת את התואר ברגוע ולסיים ב4.5 שנים עם מספיק זמן גם בשנה ראשונה לרווח שלא יהיה לחץ וגם בהמשך לרווח בשביל לעבוד במקביל
או ללחוץ קדימה ולעשות סמסטר קיץ ולסיים תוך 3.5 שנים (זה באמת לא מפחיד או קשה כמו שזה נשמע, יש כאלה שמסיימים ב3 שנים)

מעבר לזה עם תיקח חצי שנה או שנה עכשיו זמן לעבוד זה גם אחלה פתרון
אתה די צעיר ביחס למי שמתחיל את הלימודים
והשנה הזאת כנראה תעזור לך להגיע יותר בשל מנטלית (דעה אישית שלי רק שככול שמתחילים את התואר יותר מאוחר הוא פחות מלחיץ)
וזה אחלה הזדמנות לעבוד, לחסוך כסף, לשקיע וכו
(תחסוך בשנה הזאת 100 אלף שקל ובסוף התואר הם יהפכו להיות 130 אלף (-;)

ועזוב אותך מה אומרים על הלימודים בטכניון מי שלא למד שם
תשאל כאלה שלמדו ועדיף בפקולטה שאתה רוצה (ועדיף שלא יהיו עתודים רק כי זה מדגם וגיל לא מייצג (-:)
 
חוץ ממתמטיקה, הנדסת חשמל ומדעי המחשב, כל שאר הפקולטות עושות את אותם קורסי בסיס במתמטיקה.

זה היה בחצי צחוק, אני למדתי מכונות בטכניון, למדנו מתמטיקה ביחד עם תעשייה וניהול
אבל יש גם הנדסת תוכנה, פיסיקה, אלקטרוניקה, הנסת נתונים ומידע, ביו רפואה וכו לומדים אינפי וכאלה...
אני חושב שכולם לומדים ברמה גבוה
ובפועל השד לא נורא כל כך

גם מאוד נהנתי בתואר ואחת התקופות הכי מהנות בחיים
 
לא נכנסתי לפורום כמה ימים, אני אתייחס לכל התגובות וקודם כל תודה רבה לכולם זה ממש לא מובן מאילו
אני אתחיל באיזשהו עדכון ראשוני, מבחינת התנאי קבלה לשנה הקרובה אני יכול לעשות כרגע רק שנה א בספיר (מה שיחסוך לי את ההשלמת בגרות) ולעבור לשנה ב בהתאם לציונים שלי (טכניון או בן גוריון), במידה וכן אז ב01.07 מתחלילה המכינה של חודש ולאחר מכן המבחן ומתחילים באוקטובר את השנה
העניין בשבוע שעבר הגיעה הצעה מהעבודה לקידום, מעבודה לחייל משוחרר כנציג טלפוני (עובד בחברת השכרה)
הציעו לי לעבור להיות מוכר רכב (בשלב ראשון טלפוני ואז לעבור לפרונטלי באחד הסניפים), ברמת השכר זאת עלייה משמעותית וגם מבחינת עניין בעבודה שמרגיש לי שכרגע קצת משעמם לי
אני חייב להחליט עד מחר אם אני לוקח את ההצעה או מחליט ללמוד וזאת בהחלט החלטה קשה
מצד אחד הצעה מאוד מפתה אבל לא מאוד מעניינת אותי כרגע, לא כל כך אוהב את העבודה הטלפונית ובטח לא עבודת מכירות זה מאוד שוחק
מצד שני זה בטוח יותר מעניין מהעבודה הנוכחית (לא שיש יותר מידי עבודות בחוץ אז צריך לשרוד עם מה שיש) וזה נוח גם מבחינת השעות

בחזרה לנושא הלימודים אני אומנם מאוד סגור על התואר וגם נוח לי שלא אצטורך להשלים בגרות ולא אוכל לבחור בעוד שנה לאן להמשיך את התואר
מצד שני פשוט מרגיש לא מספיק מוכן להיכנס כרגע לתואר מבחינה מנטלית (עברתי פרידה זוגית לפני 3 חודשים וזה די משפיע) מה גם שבאופן כללי זאת החלטה מאוד קשה אם בכלל להתחיל, חצי מהאנשים אומרים לי שצריך להיות שלם עם זה ב100 אחוז והחצי השני אומר שלעולם אי אפשר להיות נעול על זה ופשוט צריך לקפוץ למים מתוסכל לגבי מה לעשות
לא באלי לבזבז עוד שנה בחוץ מרגיש לי ששנתיים אחרי השחרור די מיציתי ומה גם שטיול גדול (שלא כל כך מעניין אותי האמת) גם ככה לא יהיה ואם אני אמשוך את זה עוד קצת אולי בכלל החשק שלי ללמוד ירד

אני גרוע בקבלת החלטות מסתבר :(
 
אני גרוע בקבלת החלטות מסתבר :(
אני אחליט בשבילך. לך ללמוד.

אני דחיתי את הלימודים בשנה כי הרגשתי "לא בשלה".
סתם בסוף עבדתי בעבודה שלא פיתחה או קידמה אותי בחיים. הרווחתי כסף ועישנתי בהפסקות סיגריה.
עדיף להקדים את הלימודים בשנה, להתחיל עבודה אמיתית מקודם יותר ולא לעשן.
 
אמרת שאתה רוצה יותר לעבוד עם אנשים. קודם כל תבין שהיום בכל מקצועות הצוורון-לבן יש לך הרבה מחשב אם תהיה מנהל, אתה פשוט תעשה אקסלים כל היום.
ואין ממש דבר כזה שנותנים לבוגר להיות פתאום מנהל פרויקט שצריך להזיז אנשים וכד'. גם מנהלי הפרויקט רובם עברו שלב של כמה שנים במלאכה עצמה לפני שהם עברו לתכנן מה בעלי המלאכה יעשו. אני חושב שאתה בכל מקרה תצטרך להשלים עם זה שיהיו לך כמה שנים של "עבודת כפיים" לפני שתגיע לקטע של "לעבוד עם אנשים".

לגבי תחומים, אל תלמד כלכלה. חבל על הזמן, לך ישר להנדסה. אפשרויות התעסוקה יהיו רבות הרבה יותר. ועוד שני דברים:
צא מהסרט של "הוואי הסטודנטים". זה קיים בעיקר בסרטי נוער אמריקאים וסרטים. אני אגיד לך מה יקרה, אתה תבוא לשנה א' ותגלה שזה כמו תיכון רק שכולם כן באו דיי כדי ללמוד ולא כי מכריחים אותם. חיי סטודנט הם לא "אמריקן פאי", בטח לא בישראל (אולי באמריקה זה יותר אקטואלי עם תרבות ה-fraternities).
וגם אם תלך בכל זאת ללמוד במכללה בשביל אפיק מעבר, אז אל תחשוב בכלל שאתה מפספס איזה הוואי מטורף וגיבוש. בסופו של יום, כולם באו להרוויח את התואר. ומי שלא עומד בדרישות האקדמיות, מוצא את עצמו בחוץ ומאבדים איתו קשר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
I כלכלה ומשפטים או כלכלה חשבונאות? התפתחות אישית 3
M כלכלה וחשבונאות או להמשיך בלימודי הנדסת תעשיה וניהול? התפתחות אישית 1
ל דו חוגי מדעי המחשב עם כלכלה או ניהול? התפתחות אישית 15
Lag המלצות על ספרים/מקורות מידע בנושא כלכלה בארגונים אוף טופיק 1
י ללמוד Excel לקראת תפקיד אנליסט (כלכלה) התפתחות אישית 3
J לימודים - כלכלה התנהגותית התפתחות אישית 27
M כלכלה בעידן הבינה המלאכותית התפתחות אישית 1
א כלכלה שווה הונאת פונזי שוק ההון 28
N מנהל עסקים כלכלה עם התמחות במערכות מידע התפתחות אישית 18
Lag ללמוד כלכלה - Man, Economy and state התפתחות אישית 8
S חשבונאות/כלכלה בשילוב עם סטטיסטיקה ומדע הנתונים התפתחות אישית 2
J מהרהר בבחירת התואר הנכון כלכלת סביבה/כלכלה מנהל עסקים התפתחות אישית 2
F לימודי כלכלה בבן גוריון/העברית התפתחות אישית 1
G פדיחה של גיא ברנד וערוץ 13 בתכנית כלכלה אוף טופיק 0
ה שאלה על דו"ח המרכז לחקר כלכלה ועסקים שוק ההון 0
R כלכלה vs מדע המדינה ויחסים בין לאומיים התפתחות אישית 8
ח המשרות שבהן כלכלה והייטק נפגשים התפתחות אישית 2
G תפקידים מעניינים עם משכורות גבוהות לבוגרי כלכלה (לא תיכנות) התפתחות אישית 54
ק איפה ניתן למצוא נתוני כלכלה שוק ההון 3
R כלכלה ובנקאות אוף טופיק 12
D ספר מקיף על כלכלה בעברית התפתחות אישית 3
ד כלכלה עולמית חדשה (?) צרכנות פיננסית 19
ITS אתר כלכלה גלובלית - מכירים אחד טוב? שוק ההון 9
Myrath כלכלה ופיננסים - שרשור ביאור למושגי יסוד אוף טופיק 8
L ללמד ילדים כלכלה אוף טופיק 12
פשפש ענן שחור על כלכלה עולמית? שוק ההון 53
א עזרה בהבנה של מאקרו כלכלה שוק ההון 8
א מאקרו כלכלה למתחילים, מה הקטע עם הריבית שוק ההון 11
משה לימוד כלכלה לתלמידי תיכון מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 10
Waler פתחתי בלוג על כלכלה אוף טופיק 59
I אפליקציות כלכלה המונית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
O התלבטות לגבי ספר קריאה בנושא כלכלה אוף טופיק 4
ק שאלה במאקרו כלכלה שוק ההון 2
ט מתכנת - עוסק פטור או זעיר? אילו הוצאות מוכרות? מיסים 3
עידו ג קרן השתלמות טווח קצר או בינוני - ארוך פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
שם משתמש בעייתי כרטיסי מועדון: הונאה או שמשתלם? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
A איתור מטען במכס לפי ח.פ או שם חברה מיסים 0
J גלגל החיים (או הפרמידה) של הפנסיה, ו-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
E האם קרן אירית של בלקרוק משלמת מס רווחי הון מקוזז אינפלציה או מקוזז הפרשי שערי מט"ח? שוק ההון 3
M מתימטיקה, פיסיקה או מדמ"ח התפתחות אישית 7
S דירה בהנחה - רווק או ידועים בציבור? נדל"ן 4
Z פיצויים: למשוך או לא למשוך? זאת השאלה. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
רוטב פיצה שכונת הפארק בבאר שבע-בעד או נגד. נדל"ן 3
S IBKR או מיטב טרייד? שוק ההון 8
ש קרן ישראלית על מדדי חול : חוזה עתידי או Swap שוק ההון 0
T משכנתא או השקעה נדל"ן 5
Y העברה בנקאית או צ'ק האם יש הבדל בין דרכי העברה? סכום של 80 אש"ח נדל"ן 7
S מדד אג"ח קרן מחקה או אג"ח בודד שוק ההון 7
צ עצמאי האם להפקיד לפנסיה את המינימום ושאר הסכום בגמל להשקעה או רעיון אחר? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
M הצעת שכר חדשה, גלובלי או יסוד + שעתי. מה כדאי? התפתחות אישית 11

נושאים דומים

Back
למעלה