• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

ביטוחים והקטנת עלותם

ליאור

משתמש רגיל
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
75
דירוג
100
נקודות:
  • סוכן הביטוח הוא לא חבר שלך. אם הוא כן, התחל לחפש סוכן שיהיה מועסק שלך בזכות ולא בחסד
  • המצב הביטוחי שלך היום שונה מזה שהיה בנקודת הפתיחה
  • יכול להיות שאתה לא מכוסה ביטוחית בצורה נכונה יש עודפים וחוסרים ואתה מפסיד כסף
  • עשה ריסטארט על ידי מתן אפשרות להתחרות עליך
מידי פעם חוזר הטקס שבו סוכן הביטוח מתקשר לחדש את הפוליסות ובדרך כלל בסכום יותר גבוה. ומידי פעם סוכן הביטוח מטעם העבודה מופיע כדי לעניין אותך ולעדכן את הפוליסות בכל מיני שינויים ופיצ'רים חדשים שבדרך כלל עולים רק קצת יותר. טיפ טיפה של עשרה עשרים ש"ח. למי יש זמן להתעסק בבדיקה מפורטת של מה שהוא אומר אבל הרי מדובר בנושאים חשובים מאוד, ממש איום קיומי על המשפחה שלך ועל העתיד הפיננסי שלכם אז אתה מהנהן ואומר אוקיי.

ואם יש לך משפחה וכבר עבדת כמה וכמה שנים, אז יש שני רכבים חובה ואולי מקיף, וביטוח דירה אלמנטרי כולל סעיף רעידת אדמה וצד שלישי, וחיים ובריאות קופ"ח ואולי מורחב, וביטוח בריאות וחיים וסיעוד פרטי, לך לאשתך, לילדים, וקופות השתלמות וגמל וביטוחי מנהלים (ברבים בגלל ההסטוריה של מקומות עבודה שונים).

ומידי תקופה (יותר מידי ארוכה) אני נכנס לחשבון הבנק, נחרד מהעלות של הביטוחים מתחיל לרדוף אחרי הסוכנים בנסיון להוריד עלויות ונתקל בשלל סיבות מנומקות היטב מדוע בעצם הביטוחים זולים והיכן שהם יקרים הם הרולס רוייס של הביטוחים ולא הייתי נוגע בהם כי מדובר בסכנה קיומית.

לנוכח כמות ומורכבות הביטוחים נראה שרק לנושא זה צריך יועץ צמוד אבל מה לעשות שהיועץ הזה הוא סוכן הביטוח. עבור הביטוחים בנגזרת הבית זה יכול להיות סוכן שמישהו הפנה אליך ממעגל המכרים או נציג חברת ביטוח טלפוני. עבור כמה מהביטוחים המשמעותיים ביותר הוא בא כפועל יוצא ממקום העבודה שלך. לגבי סוכן הביטוח הפרטי, בדקת הצעות והמלצות בזמנו ונקווה שקיבלת את ההצעה הטובה ביותר. אבל מאז אתה מחדש באופן אוטומטי. ולגבי סוכן מקום העבודה, זה נכון (או אתה מקווה), שכשהחברה בחרה אותו היא ערכה בדיקות מקיפות עליו ועל ההצעות של חברות הביטוח וקיבלה את התנאים הטובים ביותר. אבל טיבה של הבדיקה הזאת שהיא היתה אינטנסיבית בזמן הבחירה. רק שמאותו רגע, רוב הזמן הוא דוקא זה שחלף מאז ודברים משתנים.

במשך הזמן מתרחקים קווי תכניות הביטוחים שלך במהותם ועלותם ממה שהיא אמור להיות האופטימום של נקודת הבדיקה הראשונית וכעת הם צפים בחלל חוסר הודאות ללא בדיקה מקיפה ואין לך זמן ויכולת מקצועית מספקת להשקיע בבדיקה שלהם. כן, חשבתי על כך והייתי מודע אבל מה אני אמור לעשות? סה"כ הקשרים הארוכים הללו עם הסוכנים שלך יוצרים איזשהו אמון והרע ההכרחי פחות מפחיד מהמצב האחר של מוטב הרע המוכר מהנזק התיאורטי הכרוך בפניה ללא מוכר.

אבל אפילו במקרה שהסוכן שלך הוא סופר מקצועי ו\או חבר, ומהרבה אני יודע שאיכשהו הוא המלצה של האדם שאתה הכי סומך עלי או שהוא באמת חבר. אבל הוא לא. ואולי זאת המסקנה הראשונה שלי מכל העניין הזה שהיא "חכמה גדולה" אבל כמה מעיזים ליישם אותה? הסוכן, כמה שהוא חבר, חבר משפחה, קרוב משפחה, סמכות על בענייני החברה לנושא, סופרסטאר בנושאי גמל והשקעות - הוא לא חבר והוא לא אמור להיות כזה. סוכן הביטוח הוא לא חבר שלך ואם הוא כזה, מוטב שתיפרד ממנו ותאתר סוכן שיהיה איש המקצוע שלך בזכות ולא בחסד. ובבקשה בלי סיפורים על כך שהוא נלחם עבורכם ועל ההחזר שהשיג לכם על האופניים שנגנבו למרות שלא שמתם מנעול, או על הפרוצדורה הרפואית שלא הייתה אמורה להיות מכוסה - כל אלה הם "הטבות" מגולמות שידועות מראש בתחום. ברור שהוא ייצג אותכם בכל מאודו וילחם עבורכם במקרה ביטוחי כי אז זו נקודת המלחמה שלו על השימור שלכם אבל כמה מהמלחמה הזאת באמת תלויה בו? (אני יודע כמישהו ממשפחה שמקורותיה נטועים בתחום. זה לא אשמה של הסוכן, ההטבות האלו הן משחק ידוע של חברות הביטוח והאנשים המופקדים שיש להם סמכות לאשר "לפנים משורת הדין" הטבות כאלו כדי להמשיך בשגרת הפוליסות ארוכת הטווח. ככל שהלקוח יותר בעל ערך כך גדלות ההטבות הללו. אבל חברת הביטוח היא לא פריירית עד כדי כך שתאשר חריגות מהותיות בגלל קשרים אישיים של הסוכן).

סוכן הביטוח הוא גורם בעל אינטרס. האינטרס שלו בנקודת הפתיחה היא שתהיה לקוח שלו ולכן המאמץ שלו הוא מכסימלי בנקודת הפתיחה. אבל מאז, האינטרס שלו הוא כבר הלקוח הבא ולא אתה. תקוותו מאותה נקודה היא להשקיע את המינימום מאמץ בך ושהדברים ימשיכו על מי מנוחות עד הפעם הבאה בה יציע לך שיפור שהוא מאמין שישפר את הנושא הביטוחי שלך אבל בנוסף גם את השורה התחתונה ברווח אצלו ולכן המוטיבציה ברורה.

חזרה למקרה שלי. כאמור כל שנה חוזר הריטואל שבו סוכן הביטוח פונה אלי להציע דברים נהדרים שעולים לי כסף. השנה דוקא זה לא קרה כי משנה שעברה כל פעם שאני נכנס לחשבון הבנק אני נחרד מהסכומים שיורדים, מתקשר אליו ומוריד כמה כיסויים אינפנטיליים מביטוח הבריאות שחשבתי שהם כלולים בגלובאלי ואפילו לא חשבתי שאפשר להוריד אותם. למשל אמבולטורי, או הוליסטי או ביקור רופא הביתה לשיאצו או איזה שטות שלעולם לא תהיה רלוונטית. אז אחרי שהבנתי שכן אפשר להוריד ממש סעיפים ספציפים מכיסויי ביטוח החיים עשיתי כמה שיחות כאלו והפכתי כנראה להיות לקוח שלא רצוי להתקשר אליו. אבל לחברות הביטוח יש גם נוהג כזה (שכנראה לא היה אילו לא הכריחו אותם בחוק) לשלוח סיכומים שנתיים בערך ברבעון הראשון בשנה. סיכומים שגרמו לי שוב להתקף חרדה פיננסי.

אבל שוב, מה אני יכול לעשות כי הרע במיעוטו הוא המצב הנוכחי, לא?

אז קרה ויום אחד קרוב למועד התקף החרדה פתאום צלצל הטלפון ומישהי נמרצת אמרה שהיא מסוכנות ביטוח והיא היתה רוצה ללא שום התחייבות לבדוק לי את הפוליסות. אני אפילו לא צריך לתת לה את העלויות הנוכחיות אלא רק את הכיסויים. עכשיו, בדרך כלל אני מנפנף את כל שיחות המכירה אבל מסדרה קצרה של שאלות תשובות היא נשמעה שוחה בתחום, התמחות כפולה של עו"ד וסוכנת ביטוח, ולמען האמת לא היה לי מה להפסיד. אז נתתי לה פרטים של פוליסת ביטוח דירה בביטוח ישיר. אלו פוליסות מאוד מוגדרות וקשה להתחרות בביטוח ישיר. אבל להפתעתי היא חזרה אלי עם אותו כיסוי במחיר יותר טוב.

זה הוביל לעוד פוליסות ושוב התקבלו ממנה הצעות תחרותיות. בנוסף היא גילתה פוליסה אחת בכפל (יש בעיות אקוטיות בנושא זה בביטוחי משכנתא כאשר עוברים מחברה לחברה והחברה הקודמת לא מבטלת למרות הוראה). בלי לחכות היא התחילה לטפל בכפל הביטוח על מנת לבטל את הפוליסה הכפולה ולקבל החזר. כשאמרתי לה שבדיוק בגלל הנושא הזה אני לא שש להחליף ביטוחים, בניגוד לביטוח ישיר שעשו את הפוליסה ושכחו לבטל את זו של הבנק מאחור אמרה לי, "אתה מספר לי? יש לי כאן מישהי שכל היום רק זה מה שהיא עושה". ומכאן הרחיבה את החיפוש לכל הפוליסות שברשותי.

בשורה תחתונה, כאמור טופל מקרה כפל, גם הורחבו כיסויים וגם קטן התשלום בכמה מאות ש"ח לחודש.
[מאמר מוסגר: לא בכל הפוליסות נחלה הצלחה. אבל גם באלו שלא, למדתי דברים שיכולתי ליישם מול חברות הביטוח הנוכחיות. למשל בפוליסת ביטוח עסקים מסויימת לא הושג שיפור והפרמייה שהוצעה היתה גבוהה אבל למדתי שכדאי להרחיב את הכיסוי לצד ג' וכשבאתי עם ההסבר שסוכן בחברה אחרת מייעץ לי זאת השגתי את הגדלת הכיסוי ללא תוספת עלות.]
 
נערך לאחרונה ב:
אני קצצתי למינימום ומבטח את המינימום הנדרש מבחנתי, בשיקול קר ותוך מתן משקל קטן להפחדות סוכני הביטוח.

לסולידית יש הרבה חומר מעולה לקריאה בנושא
כמובן מכיר את החומר של הסולידית. יחד עם זאת החומר שלה מתייחס לשיקולים של איזה ביטוחים לעשות ואיזה לא ולא למצב שנוצר אחרי שנים בנושא הביטוחי. בנושא הסיעודי היו ויש שינויים ולכן המאמר שלה בעייתי.

כמו כן, בעקרון החומר שלה מתייחס לסיטואציה הספציפית שלה ששונה מהותית מהרוב. למשל כשיקול מאלהוריות אין לה ביטוח חיים ואין לה שיקולי ביטוח בריאות וסיעוד לילדים, כשיקול מהיותה עצמאית כלכלית אין לה ביטוח אבדן הכנסה, כשיקול מאי קניית דירה אין לה ביטוח משכנתא, אין לה ביטוח מבנה וכשיקול מאי אחזקת חפצים אין לה תכולה, ואין לה רכב.

לא מכיר את הסיטואציה שלך אבל אפילו במינימום, לרוב אם אתה נשוי עם ילדים ועובד במקום עבודה המצב שלך שונה מהותית. אפילו אם אתה די קיצוני יש ביטוחים מהותיים בעלותם שאנשים עושים במסגרת העבודה בגלל הצרכים וההטבות הגלומות בהם כגון מנהלים בריאות ובנוסף כנראה יש להם ביטוח משכנתא, אלמנטרי ורכב. בנושא ביטוחים אלו יש מצב להרבה מהאנשים המחזיקים אותם שהיו שינויים במשך השנים והם אינם מעדכנים את המצב הביטוחי וסומכים על סוכן הביטוח.

כך שהנקודה הראשית בנושא היא לא איזה ביטוחים לעשות או לא אלא שכדאי לבדוק מחדש מידי כמה שנים את המצב הביטוחי והעלויות כאשר עוד נקודה היא לא לסמוך על סוכן הביטוח הנוכחי אלא לפנות לסוכן אחר, או עדיף סוכנות שמכסה רוחבית סוגי ביטוחים שונים בבקשה לבצע בדיקה רחבית מתחרה.
 
נערך לאחרונה ב:
כך שהנקודה הראשית בנושא היא לא איזה ביטוחים לעשות או לא
אתה קודם צריך לבדוק אילו ביטוחים אתה רוצה או לא.
זה שיש לך מצב מסוים וביטוחים מסוימים לא צריך להוות שיקול בכלל. זה שיש לך ביטוח X קיים זה לא גזירת גורל.
קודם תראה מה אתה צריך ואחרי זה תעשה סדר.
 
עובדת בתחום ביטוחי הבריאות-חייבת לציין שזה לא שטויות. אני מייעצת בחום רק לאנשים שלא לשנות ביטוחי בריאות שעשו לפני 2014 במיוחד בדגש על ניתוחים! יצאו חוקים חדשים מאז שמאוד מגבילים את הכיסויים והפיצויים שחברות הביטוח יכולות לתת וזה בהחלט פיספוס!! לבטל פוליסה ישנה בשביל חדשה.
וכן, יכול להיות שעכשיו זה לא רלוונטי אבל מגיע איזה גיל (ורואים את זה גם בהיסטוריית תביעות) שמתחילים לתבוע את חברות הביטוח בכמויות, שפתאום צצה בעיה רפואית וצריך יעוץ ובדיקה וניתוח
בהכי בסיס הייתי ממליצה לאנשים בעבודה ניתוחים, השתלות, טיפולים מחליפי ניתוח, ניתוחים השתלות וטיפולי מחליפי ניתוח בחול, תרופות ונספח יעוץ ובדיקות שנותן בדיקות הריון, ייעוצים עם רופא מומחה פרטי ובדיקות אבחנתיות פרטיות (כמו mri, ct, petct) כל מה שמעבר זה בהתחם לצרכים האישיים.

*לא מייעצת ולא מומחית. ג.נ, מתעסקת בתביעות בריאות בחברת ביטוח גדולה.
 
@kerenX אכן, שהתחלתי לנסות לבדוק מה אפשר לעשות בביטוח בריאות מנסיונות קודמים הייתי מודע לטיעון הזה ואכן תוך דקות מבקשתי לבטל את הפוליסה התקשרה נציגה מהחברה עם הפוליסה הפעילה והנקודה העיקרית היתה הנושא שהפוליסה לפני 2014 ולא לשנות כי התנאים היו יותר טובים ועכשיו אי אפשר לקבל פוליסות כאלה. אבל היו לי שתי הפוליסות מול העיניים ושאלתי אותה מה פחות טוב בחדשה תכלס לא היה שום דבר שיכלה להצביע עליו ולא שלא ניסתה. אמרה שהפרמייה הנוכחית קבועה, אבל זה לא היה נכון ובכל הסעיפים הפרמייה והעדכון שלה היה יותר טוב בחדשה. אמרה שהכיסויים שונים וטובים יותר בישנה אבל זה לא היה נכון ולהיפך. דיברתי איתה חצי שעה באמת בגלל שגם אני חשבתי שפוליסות ישנות יותר טובות ולא רציתי לפגוע בביטוח הבריאות כי הרי זה הטיעון הכי רציני אבל באמת לא היתה אפילו נקודה אחת לטובת השארת הפוליסה הישנה.

מה שנכון, הייתי מודע לכך שפעם (עד סה"כ לפני שנה) הפוליסות היו כל כך מערב פרוע שאי אפשר היה להשוות בצורה נורמאלית בין חברה אחת לשניה וגם היו מצבים של ניסוחים כאלו מעורפלים שנראה היה שנוצרו כדי שחברת הביטוח לא תצטרך לספק את הכיסוי. הברדאק הזה הוביל לכך שנאסר על חברות הביטוח להמשיך עם הפוליסות הישנות והן חויבו בפוליסות אחידות.

מה שהתברר לי שנכון שהיו פוליסות פרטיות שיותר טובות מהפוליסות האחידות בנושא אחידות הכיסוים לכל החיים אבל מה שרלוונטי לרוב המכריע (והסתבר שכך גם היה אצלי) שעובדים קיבלו את הפוליסות הותיקות ממקום העבודה ואלו הן פוליסות קולקטיב ולא פרטיות. פוליסות קולקטיב אכן היו זולות יותר מפוליסות פרטיות אבל בו בעת גם לא היו להם את התנאים העדיפים של פוליסות פרטיות והתנאים שלהם כן משתנים כל כמה שנים.

אז ודאי צריך לבדוק אבל מה שאת אומרת לא לשנות ביטוחי בריאות שמלפני 2014 זה לא חד ערכי ומוטב לבדוק מאשר להשאר בפוליסה ישנה רק בגלל שהיא ישנה בגלל שמאוד יכול להיות שהיא גרועה יותר מהפוליסה האחידה ובנושאי בריאות באמת לא כדאי לשחק. זה עוד אחד מהנושאים הללו שאנשים משקיעים יותר זמן באיזה מכונית לקנות מאשר במשהו שיכול להשפיע על כל החיים שלהם. הבעיה כאן כאמור שהמבוטח נאלץ לקבל ייעוץ מהסוכן שלו אבל הוא לא רק שלו, הוא גם בא כוחה של חברת הביטוח ושל האינטרסים של עצמו ושל חברת הביטוח. על רקע כל זה, מוטב אחת על כמה לבדוק את הנושא הביטוחי על ידי ולנסות לקבל תשובות אמיתיות מהסוכן ומסוכן שכנגד ולא לוותר.
 
לא מכיר את הסיטואציה שלך אבל אפילו במינימום, לרוב אם אתה נשוי עם ילדים ועובד במקום עבודה המצב שלך שונה מהותית. אפילו אם אתה די קיצוני יש ביטוחים מהותיים בעלותם שאנשים עושים במסגרת העבודה בגלל הצרכים וההטבות הגלומות בהם כגון מנהלים בריאות ובנוסף כנראה יש להם ביטוח משכנתא, אלמנטרי ורכב. בנושא ביטוחים אלו יש מצב להרבה מהאנשים המחזיקים אותם שהיו שינ
מסכים שלכול אחד מצב אישי שונה אבל העיקרון נשאר.
הבנה שביטוח הוא באופן מבני לא משתלם(בממוצע) וביטוח של המינימום הנחוץ להבנתי.
בהתחלה נראה מסבוך אבל פרקתי את זה דיי בקלות ואחרי שהבנתי מה כול ביטוח מייצג הייתי יכול לקבל החלטה עניינית שלא מושפעת מפסיכולגית הפחדה ו"מה שכולם עושים".
לדוגמא סוכן הביטוח המליץ על סכום ביטוח חיים לפי גודל המשכורות(אאל"ט הוא אמר שזה החישוב הסטנדרטי) שלנו ואני חישבתי את הסכום הנחוץ לפי ההוצעות הצפויות של משפחתי פחות מה שכבר חסכתי וביטחתי אותו, סכום קטן משמעותית.
 
ליאור, הדבר המשמעותי ביותר בפוליסת ניתוחים (ואני מדברת רק על ניתוחים!) שהיה לפני 2014 ואין היום זה אלמנט של פיצוי במקרה שאתה עובר ניתוח אלקטיבי בבית חולים ציבורי או בבית חולים פרטי עם השתתפות הקופה ללא השתפות המבטח. אם יש לך את זה, לא הייתי מבטלת את הסעיף של הניתוחים. ואני רק רוצה להדגיש שאני לא מתעסקת במכירות במסגרת העבודה שלי ואין לי שום אינטרס אישי בזה, פשוט כל כך הרבה אנשים לא יודעים וחבל. הרבה אנשים מקבלים הרבה כסף בגלל הסעיף הזה שיכול מאוד לסייע אחרי ניתוח. אשכרה לקבל כסף (יחסית בקלות) רק בגלל שעשית ניתוח לא דרל המבטח
 
הרבה אנשים מקבלים הרבה כסף בגלל הסעיף הזה שיכול מאוד לסייע אחרי ניתוח. אשכרה לקבל כסף (יחסית בקלות) רק בגלל שעשית ניתוח
הנה דוגמא קלאסית לביטוח לא נחוץ(לדעתי)
איך אני מגיע למסקנה?
1.הביטוח לא משתלם באופן מובנה.
2.אני יכול לעמוד בהוצאות האלה בעצמי ולכן הבטח את עצמי.
 
הרבה אנשים מקבלים הרבה כסף בגלל הסעיף הזה שיכול מאוד לסייע אחרי ניתוח.
יש כאן catch-22 לרעת המבוטח שכן הוא עשוי להתפשר על המנתח רק בשביל לקבל את ה"מענק".
 
נכון, אתה יכול לבטח את עצמך.
האם הייתי אומרת למישהו בן 20 לשמור ביטוח כזה שאולי טיפה יותר יקר למשך 35 שנים עד שאולי יצטרך לעשות ניתוחים בגיל 55-60?(לטעמי גיל ממוצע שבו בעיות רפואיות המצריכות ניתוחים צצות) לא.
ליאור, טעיתי. אם אתה לא לפחות בן 50~ תוותר על זה אם יש לך אפשרות לסעיף ניתוחים יותר זול (אם אתה רוצה בכלל סעיף ניתוחים פרטיים בישראל) הכסף שתחסוך כל השנים האלו כנראה ישתווה לכל מענק שתקבל.
אני לא חושבת שזה גורם לאנשים להתפשר. יש אנשים שבאמת לא אכפת להם לעשות ניתוחים ברפואה הציבורית (אם היא מהירה מספיק וטובה מספיק לטעמם), ואם כן אכפת להם, זה לא שזה מונע מהם לעשות באופן פרטי דרך החברת ביטוח ולא לקבל את המענק.
מה שקרה הוא שפעם החוק אמר שאפשר לתת פיצוי כזה, אז נתנו. עכשיו כשאי אפשר לתת החליפו את הסעיף פיצוי בסעיף של ניתוחים קוסמטיים (לרוב, או משהו בסיגנון הזה) עם תקופת הכשרה של חמש שנים (אם אתה מוותר על הביטוח הישן תוודא שנשמר לך הרצף הביטוחי). ביטוחים ישנים אי אפשר לשנות, כי זה חוזה, אז למי שהיה, נשאר. (ואגב בפוליסות ישנות מאוד יש לפעמים כיסוי רק לניתוחים נבחרים ולא לכל הניתוחים, שים לב גם שאין לך כזאת, אם כן לפי דעתי להחליף)
***לא מייעצת, לא סוכנת ביטוח
 
ואגב, עכשיו כשאני חושבת על זה לעומק, זה בכלל לא קשור למנתח. כלומר, תעשה את הניתוח בבית חולים ציבורי/פרטי בהשתתפות קופת חולים, תבחר איזה מנתח שאתה רוצה, נכסה לך את המנתח וניתן לך את המענק כי לא הפעלת אותנו לגבי הבית חולים
 
מה שקרה הוא שפעם החוק אמר שאפשר לתת פיצוי כזה, אז נתנו.
אין על חברות הביטוח וטוב הלב שלהם. חבל שהרגולטור מפריע להם לחלק לנו מענקים ומתנות.
 
אין על חברות הביטוח וטוב הלב שלהם. חבל שהרגולטור מפריע להם לחלק לנו מענקים ומתנות.
בתכלס... לפי דעתי, בעניין הזה הרגולטור בא לטובת חברת הביטוח.
בכל מקרה, כל אחד עם השיקולים שלו בעניין ביטוחים. צריך פשוט לדעת שלא מציעים היום מה שהציעו פעם ולהסתכל מה יותר טוב לך. (ואף פעם לא לקנות ביטוח בלי לקרוא אותו לעומק או אם באמת לא מבינים בזה, לפי דעתי התשובות הכי טובות לגבי ביטוחים מתקבלות במוקד תביעות. שם יש הכי הרבה פחות אינטרסים מכירתיים/שימוריים)
וכן, לגבי הפוסט המקורי, הסוכן ביטוח באמת לא חבר שלך, ולרוב הוא גם לא כל כך מבריק בביטוחים.
 
יש לנו סוכן פרטי (כי הוא הסוכן של ההורים שלי והמליצו עליו), שהתחלנו להיות מבוטחים אצלו כבר כזוג צעיר. אז נחשפתי לכל עולם הביטוח והשפה הייחודית שלו (שעד היום אני לומד אותה בחירוק שיניים) ועשינו אצלו בהמלצתו מגוון ביטוחים. כבר אז אמרתי לו שאני נוטה לעשות ביטוחים כנגד אירועים גדולים עם משמעות כספית גדולה.
במשך השנים מדי פעם הוא ניסה לשכנע אותי לעשות כל מיני ביטחים קטנים נוספים, או לשדרג לפוליסה אחרת שטובה יותר או עם כיסוי זהה אבל בפחות עמלות (לא מתלונן, הוא מנסה לפעמים למכור לטובת העסק שלו, ומצד שני הוא כן עוזר מיוזמתו להקטין עלויות).

אלמנט של פיצוי במקרה שאתה עובר ניתוח
זו אחת הטענות שלו כשהוא מנסה למכור לי ביטוחים כמו תאונות אישיות וכו', כל מיני בובעמעייסס שזה כסף טוב, שחבל להפסיד אם נצטרך אשפוז, שהנה חבר/שכן/בן/סבתא קיבלו עוד משכורת וקנו עם זה טלויזיה/שיפוץ/טיול...
כמה שהוא הגון בעיני, אני לא בטוח שהוא מבין את האבסורד שטבוע בפוליסות הללו.

בכל מקרה, לפני כמה שנים החלטתי לבצע מאזן הוצאות כולל. הסתבר לנו לזוועתנו שנושא הוצאות בריאות המשפחתיות הוא ממש ממש גבוה. מפה במשך שנה אספתי את כל הפוליסות שלנו, פרטי ועבודה של שנינו, כל המספרים תנאים עיקרי תוכנית פרמיות שינויים תוספות וכו' וכו' (טבלת אקסל יפה). והתחלתי בעבודה של בחינה של כל פוליסה וכל התנאים שלה והסעיפים שלה.
מצאתי כפל ביטוחים בין הפרטי לעבודה, פוליסות לא רלוונטיות, פוליסות יקרות לעומת הקיים.
לאחר 3 שנים של בחינה, עשרות שעות שיחה עם הסוכן שלנו (שבאמת סבלני איתי ואני מרגיש שהוא מסביר דברים די לעומק) ועוד סוכנים שונים, והפורום הזה, וביטול והחלפה של פוליסות שונות - הורדנו מאות שקלים בהוצאות כל חודש.
ואפילו עכשיו אני מחכה לעוד 2 פוליסות שאמורות להתבטל החודש.

[כדאי לדעת: יש עוד 2 פוליסות סיעודיות שגם אמורות להתבטל, אבל מסתבר שיש מינימום לערכי סילוק, שמתחתיו מקבלים סכום חד פעמי ומעליו ערכי הסילוק נהפכים לחיסכון לכל החיים. הנתון הזה כמעט ולא מכירים אותו לא סוכנים ואפילו (מפתיע) גם בחברות ביטוח עצמן, רק האנשים שקשורים לביטול פוליסות סיעוד. החישוב מתייחס למדד בזמן חתימת החוזה של הסיעודי ולכן המספר המינימלי משתנה מאחד לשני. בחישוב שלנו כדאי לי להמשיך לשלם אותן עוד 5 שנים ואז לבטל]
 
בתכלס... לפי דעתי, בעניין הזה הרגולטור בא לטובת חברת הביטוח.
הוא לא.
במצב הקודם חברות הביטוח הפרטיות היו מוכרות לאנשים ביטוח, וברגע האמת משכנעות אותם לא להפעיל אותו ולהטיל את העלות הכספית והמשאבית על מערכת הבריאות הממלכתית.
בתמורה לאי הנשיאה בעלות מצד חברת הביטוח, החברה שילמה למבוטח סכום נמוך בהרבה מאשר זה שהייתה נושאת בו לו הייתה מממנת את ההליך הרפואי.
היה פה ניצול קלאסי של חברות הביטוח הפרטיות את המדינה.
זכו לתשלום עבור הביטוח - עשו מיכור חוץ (במחיר אפסי) לטיפול הרפואי הממלכתי. אותו טיפול ממלכתי שהם עסקו בהפחדת הציבור מפניו וכך שכנעו אנשים לשלם על הביטוח שלהן, mind you.
 
נערך לאחרונה ב:
אנחנו עשינו מעבר על הביטוחים, השיקולים שלנו:
  • ביטוחי בריאות מקיים נגד קטסטרופות לכל המשפחה,
  • ביטוחי סיעוד שיאפשרו טיפול מיטיבי (סד״ג של שווי של 10000 ש״ח לבן אדם) לכל החיים (אנחנו לא יודעים האם נחיה לפח או יותר מהתוחלת ואני יוצא מההנחה שאף אחד מאיתנו לו מתכנו להתאבד במקרה כזה)
  • אין לנו כמעט צורך בביטוח חיים בזכות קרנות הפנסיה והחסכונות שלנו, יש לנו ביטוח חיים אחד בעלות של 10 ש״ח ל 100k בד״ג ל 300k ע״ש אשתי כי היא המפרנסת עם הסכום הנמוך יותר, וגם את זה נבטל תוך 3 שנים להערכתי כששווי ההון הנזיל (תיק שקעות) יהיה כבר גדול משמעותית.


התוצאה הסופית:
אנחנו משלבים ביטוחי בריאות וסיעוד של קופת חולים(זהב) יחד עם ביטוחי פרטיים, ביטוחים קופת חולים הם גם זולים וגם טובים, והם לא משנים תעריף או מתבטלים עם שינויי עבודה.
במסגרת העבודה יש לנו הצעה לביטוח בריאות משפחתי ״מהשקל הראשון״ שכולל ״הכול״ (תרופות,ניתוחים ארץ/חול,השתלות.טיפולים מיוחדים/מחליפי ניתוח,נספח אמבולטורי.יעוץ) בעלות של 180 ש״ח למשפחה, אם היינו הולכים על משלים שבן במסגרת הקולקטיב זה היה עולה 150 ש״ח, החלטנו לבזבז עוד 30 ש״ח לחודש, אם בהחלפת עבודה לא נוכל להמשיך כלכלית את הביטוח נצמצם אותו לקטסטרופות
(ניתוחים בחול + השתלות + מחליפי ניתוח+ טיפוךים מיוחדים + תרופות + ניתוחים בארץ במשלים שב״ן).
יש לנו 2 ביטוחים נגד תאונות על הילדים(5 ש״ח כ״א ) שעשיתי בטעות ממזמן ואני לא מבטל נגד ״עין הרע״, זו תרומה לקהילת הביטוח :)

לסיכום כל עוד העלות הכללית למשפחה היא ברת שליטה ולא פוגעת ביעדי החסכון שלנו אין לנו כוונה לחסוך בגידור.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S ביטוחים צרכנות פיננסית 8
א מיצוי זכויות בתשלומי מיסים או ביטוחים וכו', כשמשלמים על בית אבות (יש חברות שמתעסקות בזה, בלי לשחוט את כל הסכום?) מיסים 0
I כפל ביטוחים ,החזרי ביטוח ותקוף הגשת תביעה. צרכנות פיננסית 0
dudde162000 ביטוחים בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Y ביטוחים צרכנות פיננסית 11
א ניהול ביטוחים צרכנות פיננסית 4
O כדאיות ביטוחים, אשמח לשמוע את דעתכם פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
C ביטול כפל ביטוחים בדיעבד צרכנות פיננסית 0
S עלות ביטוחים לפנסיה צרכנות פיננסית 1
T ביטוחים צרכנות פיננסית 17
A ביטוחים בדירה להשקעה נדל"ן 30
K ביטוחים לצעיר בריא צרכנות פיננסית 25
B סיעור מוחות- ביטוחים צרכנות פיננסית 16
B ביטוחים בקרן פנסיה עם מגבלת גיל צרכנות פיננסית 4
amit ביטוחים ,לאחד שלא מבין הרבה צרכנות פיננסית 0
the_newbie ביטוחים לשוכר דירה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
E ביטוחים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 8
S ביטוחים צרכנות פיננסית 4
2028_שנת_פרישה ביטוחים לקטסטרופות פיננסיות צרכנות פיננסית 2
ITS ביטוחים - תמונת מצב אישית - איך להוזיל ומה מיותר? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 28
C ביטוחים נדרשים עבור זוג צעיר צרכנות פיננסית 44
amit ביטוחים לעצמאים צרכנות פיננסית 0
T רווחים כלואים בעסק והקטנת חבות המס שלו מיסים 7
S ניהול תיק השקעות והקטנת מיסוי במצב של תושבות כפולה מיסים 4

נושאים דומים

Back
למעלה