• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

נדל"ן בחו"ל לעומת שוק ההון

טחינה גולמית

משתמש רשום
הצטרף ב
12/9/16
הודעות
17
דירוג
8
שלום לכולם,

אני מאוד מתלבט היום בין אם להשקיע בשוק ההון לבין נדל"ן בחו"ל.
ברור לי שהשקעה בנדל"ן היא פחות פסיבית ואין לי בעיה אם זה.
מה שכן, הייתי רוצה לדעת מה ההבדל בין שני סוגי ההשקעות..
אשמח לדיון בנושא.

תודה!
 
אתה יכול לקרוא תגובות של @אורי ושל @רוני .
שניהם משקיעים בנדל"ן בחו"ל ומעידים שזה מצריך הרבה מאוד לימוד ועבודה לפני שמתחילים אבל בהחלט יכול להביא לתוצאות טובות יותר משוק ההון.
אני אישית מאוד מסכים אתם וחושב שמי שמוכן לעבוד קשה יכול להשיג תשואה טובה יותר בנדל"ן מאשר בשוק ההון.
אני בעצמי לא מעוניין בביצוע העבודה הנדרשת ולכן אני מעדיף להשקיע רק במניות דיבידנד.
 
אבל בפוטנציאל, השקעה "עצלה" בשוק ההון בטווח הארוך יכולה להביא תשואות גבוהות יותר מנדל"ן לא? לדוגמא קנייה אחרי קריסה. במקרה של קריסה בשוק ההון החלק הנדלני קרוב לוודאי לא יושפע.
 
השקעה "עצלה" בשוק ההון בטווח הארוך יכולה להביא תשואות גבוהות יותר מנדל"ן לא?
תלוי במשקיע הנדל"ן.
לעניות דעתי משקיע נדל"ן שהופך את זה לעיסוק לכל דבר כמו @רוני ו- @אורי יכולים לעקוף את תשואות שוק ההון בטווח הארוך גם בתשואה דו-ספרתית שנתית.

לדוגמא קנייה אחרי קריסה.
מה לדעתך מונע ממשקיע נדל"ן בינלאומי לרכוש נכס נדל"ני לאחר קריסה?
משקיע נדל"ני יכול לנקוט בפעולות יזומות שצפויות להגדיל את הרווחים שלו בצורה משמעותית בעוד שמשקיע בשוק ההון יכול רק להמשיך ולהחזיק בניירות שהוא רכש ולקוות לטוב.

תשים לב שהדרישה הראשונית שהצגתי היא שמשקיע הנדל"ן יהפוך זאת לעיסוק! זה רחוק מרחק שנות אור מהשקעה עצלה.
 
אם הוא יבנה את מגדלי עזריאלי....
אני חושב שכדאי שתקרא את השרשורים של @רוני ושל @אורי - זה יכול לפקוח לך את העיניים (אם אתה מוכן להשקעה הפיזית/נפשית ולא רק ללחוץ על כפתור עכבר בשביל לרכוש מניות כמובן - אני מעדיף את הלחיצה על העכבר עם התשואה הנמוכה יותר...).
 
אני חושב שהוא משווה השקעה ממונפת בנדל"ן להשקעה לא ממונפת בשוק ההון
נו ומגדלי עזריאלי לא נבנו כהשקעה ממונפת בנדלן?

או שאתה אומר שזאת השוואה שגויה?
 
אני חושב שהוא משווה השקעה ממונפת בנדל"ן להשקעה לא ממונפת בשוק ההון
לא רק אבל זה חלק מהעניין.
בניגוד לשוק ההון שבו אין לך שליטה על הנכס שאתה רוכש בנדל"ן אתה יכול לנקוט בפעולות שיגרמו לנכס להגדיל את ערכו בצורה משמעותית ותוך זמן קצר.
גם בניגוד לשוק ההון שנחשב שוק יחסית יעיל שוק הנדל"ן אינו שוק יעיל והרבה יותר קל למצוא שם נכסים במחיר נמוך בצורה משמעותית משוויים האמתי בגלל שהמוכרים לחוצים או סתם לא יודעים מה הם עושים וזה מגדיל את פוטנציאל התשואה שלך אפילו יותר.

**עריכה**
אני לא יודע איך שכחתי את @סנופי בושה וחרפה! תקרא את הסיפור שלה ואיך היא העמידה את עצמה על הרגליים בסיפורי מסע בפורום (שרשור בשם "הנועזת").
 
תשים לב שהדרישה הראשונית שהצגתי היא שמשקיע הנדל"ן יהפוך זאת לעיסוק! זה רחוק מרחק שנות אור מהשקעה עצלה.
כמו שאמרתי - אין לי בעיה להפוך את נושא ההשקעה לעיסוק, וזה פשוט כי אני רוצה הכנסה קבועה נוספת למשכרות - ובשאיפה במקום משכורת. ההתעסקות בנדל"ן לעומת שעות עבודה סטנדרטית - זה הרבה פחות.
 
אין לי בעיה להפוך את נושא ההשקעה לעיסוק
זה בהחלט מקובל ולדעתי (כפי ש @אורי , @רוני ו @סנופי מעידים על עצמם) השקעה בנדל"ן כעיסוק יכולה להיות הרבה יותר רווחית משוק ההון.
אני גם מכיר הרבה אנשים במשפחה הקרובה שלי שכל חייהם עסקו בנדל"ן והגיעו למצב כלכלי לא רע בכלל.

ולמרות זאת אני באופן אישי מעדיף להיות עצלן ולהסתפק בלחיצה על העכבר גם אם זה יוביל אותי לתיק השקעות קטן יותר בעתיד (אם כי בהחלט מספק לצרכים שלי) :)

זאת לפחות דעתי - כמובן שאחרים יכולים לחלוק עליה.
 
כל אחד עם צרכים אחרים. אני כבעל משפחה מחפש מכשירי השקעה לטווח ארוך שיניבו תשואות טובות וכן יהוו ביטוח לפנסייה.
 
או שאתה אומר שזאת השוואה שגויה?
השוואה שגויה.

@daat99
נכון, ובכל זאת, לא "פייר" להשוות בצורה כזו.
אפשר גם לטעון שבנדלן אפשר להתמנף בקלות יותר בניגוד למניות למשל, ואלו טיעונים שכבר הועלו בדיוני מניות vs נדלן ונטחנו עד דק
 
השוואה שגויה.

@daat99
נכון, ובכל זאת, לא "פייר" להשוות בצורה כזו.
אפשר גם לטעון שבנדלן אפשר להתמנף בקלות יותר בניגוד למניות למשל, ואלו טיעונים שכבר הועלו בדיוני מניות vs נדלן ונטחנו עד דק
בנדל"ן אפשר להתמנף בקלות לעומת מניות?

... נגזרים...
 
שלום לכולם,

אני מאוד מתלבט היום בין אם להשקיע בשוק ההון לבין נדל"ן בחו"ל.
ברור לי שהשקעה בנדל"ן היא פחות פסיבית ואין לי בעיה אם זה.
מה שכן, הייתי רוצה לדעת מה ההבדל בין שני סוגי ההשקעות..
אשמח לדיון בנושא.

תודה!


השקעה בנדל"ן בחו"ל לאורך זמן מחייבת ידע והתמקצעות ופיתוח תכונות המאפיינות את התחום ! (מסוכן להסתמך על חברה זו או אחרת משום שמדובר בהשקעה לטווח ארוך ברוב המקרים, ובעולמנו הנוכחי מי מבטיח שחברה זו תהיה קיימת בעוד מספר שנים).

ישנו הבדל בתשואות על ההון, המקטין בחצי ולעיתים יותר מכך בהשקעות בנכסים מניבים את ההון שיספק עבורנו את סכום היעד החודשי לעצמאות כלכלית.

הבדל נוסף ועיקרי הוא נושא המימון, משקיעים בשוק ההון חסכים מהשכר החודשי ומשקיעים בניירות ערך שסביר להניח שיעלו במהלך השנים, צורת השקעה זו מוגבלת ליכולת החיסכון החודשי והיא נכונה לתקופת החיים שבה עובדים בלבד, לעומתם משקיע בנדל"ן מניב אחת לתקופה מסויימת את ההון שחסך משקיע בעזרת מימון בנכס מניב, מי שמשלים את רכישת הנכס הם השוכרים שבאמצעות השכירות החודשית מסלקים את יתרת החוב, השכירות עולה ומחירי הנכסים נוטים לעלות לאורך השנים.

תארו לעצמכם משקיע שרכש 10 נכסים מניבים בעזרת מימון שמסולק על ידי תשלומי השכירות החודשיים, עשרה שוכרים שונים קמים מדי בוקר לעבוד כדי להשלים את רכישת הנכס המניב של המשקיע לעומת משקיע בודד המצטמצם וחוסך ממשכורת יחידה !

משקיע נדל"ן בשלב מסוים יש לו את היכולת להמשיך ולהגדיל את מספר הנכסים וההכנסות ללא הצורך בחסכון לצורך השקעה אלא רק באמצעות סילוק מתמשך של החוב ועליית ערך הנכסים שיוצר פער לזכותו המאפשר לקיחת מימון נוסף לצורך רכישת נכס נוסף.

משקיעי נדל"ן מקצועיים ומנוסים יותר, יודעים כיצד בעזרת הון התחלתי חד פעמי בנוסף למימון באמצעות אסטרטגיות השקעה מסויימות לבנות פורטפוליו נכסים מניבים ללא צורך "להתכלב" ולחסוך משכר העבודה החודשי לצורך השקעה (אני מלמד כיום 15 אסטרטגיות השקעה בנדל"ן, בהחלט יתכן שיש עוד אסטרטגיות שאני לא מכיר).

משקיע נדל"ן שהגיע לעצמאות כלכלית גם אם לא ימשיך לרכוש נכסים נוספים ההון שלו יצמח בזכות עליה לאורך זמן של מחירי הנכסים והכנסתו תגדל משום הנטייה של מחיר השכירויות לעלות במהלך השנים, כאן אין צורך לחשב לכמה חודשי מחיה ההון יספיק וכמה אחוזים מהתיק למשוך כל שנה כדי שתיק ניירות הערך יספיק לממן אותנו עד יום מותנו, זאת משום שההכנסות מנכסים מניבים הן ניצחיות !!! ועוברות לדור הבא אחרי לכתנו.
 
... נגזרים...
הם לא מניות. אנחנו משווים בעלות על חברה מול בעלות על דירה. בוא נוציא מהמשוואה חוזים שמחירם נקבע על ידי מחיר נכס כזה או אחר.
אז מהיכרות שהיא די שטחית עם התחום, אני יודע שיחסית קל מאוד לקחת משכנתא (זמן הלוואה ארוך, הון עצמי נדרש נמוך/אחוז מינוף גבוה, ריבית לדעתי תהיה נמוכה יותר), מעבר לזה (וזה כבר סתם ניחוש) שכנראה שרוב האנשים שיבקשו הלוואה כדי לקנות מניות פשוט יסורבו.

אני זוכר שיירות ערך ממונפים הם מאוד לא יעילים בטווח ארוך. יכול להיות שאני טועה.
 
כנראה שרוב האנשים שיבקשו הלוואה כדי לקנות מניות פשוט יסורבו.
ברוקרים אמריקאים רבים מציעים מינוף על VTI ביחס של 1:10 או יותר בשיטת CPM. ההצעה זמינה לכמעט כל משקיע עם תיק מעל סף מסוים (בערך $100k). הרבה יותר קל מאשר משכנתא. כך, אם המשקיע בוחר להסתכן במינוף נדל"ן, הוא יכול להסתכן במינוף מניות באותו שיעור. משקיע שיבחר תיק ממונף שדומה יותר לתשואה ההסטורית ארוכת הטווח של נדל"ן, יהיה חשוף בערך לאותם סיכונים להפסדים.


הם לא מניות.
אז מה?
בוא נוציא מהמשוואה חוזים שמחירם נקבע על ידי מחיר נכס כזה או אחר.
למה?


אני זוכר שיירות ערך ממונפים הם מאוד לא יעילים בטווח ארוך.
אני לא שותף למסקנה.
 
ברוקרים אמריקאים רבים מציעים מינוף על VTI ביחס של 1:10 או יותר בשיטת CPM. ההצעה זמינה לכמעט כל משקיע עם תיק מעל סף מסוים (בערך $100k). הרבה יותר קל מאשר משכנתא. כך, אם המשקיע בוחר להסתכן במינוף נדל"ן, הוא יכול להסתכן במינוף מניות באותו שיעור. משקיע שיבחר תיק ממונף שדומה יותר לתשואה ההסטורית ארוכת הטווח של נדל"ן, יהיה חשוף בערך לאותם סיכונים להפסדים.
אני לא שותף למסקנה.
אתה כנראה צודק. כמו שרשמתי ההכרות שלי את התחום היא מאוד שטחית וסייגתי את השערותי מספר פעמים.
לא שזה משנה מאוד, אבל כמה זמן אפשר להיות ממונף בצורה הזאת (אפשר ל 30 שנה?) והאם נכפית עליך מכירה בהפסד?


כי ההשוואה היתה בין בעלות על דירה לבין בעלות על עסק. אני לא רואה מה הרלבנטיות של קלות המינוף של נכס שהוא לא אחד מהמועמדים להשוואה.


בכל אופן, הטענה היתה שלא 'הוגן' להשוות השקעה ממונפת לכזאת שלא. ולדעתי היא עדיין תקפה.
(הטענה שקל יותר להתמנף במניות אפילו מחזקת אותה - כי אז ראוי להשוות להשקעה ממונפת במניות, כי היא זמינה לפחות כמו משכנתא [בהתאם לטענה])
.
 
נערך לאחרונה ב:
אוקיי אבל אם לא חייבים להתמנף בנדל"ן. נניח לצורך העניין שיש לי מיליון שח, אפשר בסכום זה לקנות לפחות 4 דירות C class, אז זה יותר דומה להשקעות בשוק ההון לא? כמו כן במקרה כזה, המינוף גם לא חייב להיות גבוה (אם בכל זאת מחליטים להתמנף).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
צ התייעצות לגבי קניית נדל"ן בחו"ל נדל"ן 2
ה השקעת נדל"ן בחו"ל-טיביליסי בגאורגיה נדל"ן 11
ב השקעה ראשונה של נדל''ן בחו''ל נדל"ן 20
Y השקעות נדל"ן בחו"ל - איך מתחילים? נדל"ן 6
P מס רווח הון על מכירת נדל"ן בחו"ל שהתקבל בירושה מיסים 5
אורי ג. השקעות נדל"ן בחו"ל: מבנה ההון בעסקה. נדל"ן 51
ב דיווח על הכנסות במקביל להפסד בהשקעת שותפות נדל״ן בחו״ל נדל"ן 0
S שוק ההון מול השקעת נדל"ן בחו"ל נדל"ן 4
ח נדל"ן בחו"ל במימון גבוה נדל"ן 17
P נדל"ן בחו"ל - איך להימנע מעוקץ? נדל"ן 65
ה נדל"ן בארץ או בחו"ל או שוק ההון? נדל"ן 17
א שאלות בנושא השקעת נדל״ן בחו״ל נדל"ן 100
A נדל"ן בחו"ל - שאלה לגבי מלווים נדל"ן 3
adamshalev שנה וחצי של השקעות נדל״ן בחו״ל נדל"ן 144
T אנליסט נדל"ן בחו"ל נדל"ן 27
R דעתכם על הזדמנויות נדל"ן בחו׳׳ל נדל"ן 34
L נדל"ן מסחרי בחו"ל, המלצות? נדל"ן 2
B שאלות בנושא הלוואות ליזמי נדל"ן בחו"ל נדל"ן 4
נ כנסים בנושא השקעות נדל"ן בחו"ל נדל"ן 67
esho המחקר הגדול על מניות או נדל"ן מכריע: קנו דירה. בחו"ל (כתבה ב TheMarker) שוק ההון 10
M השקעת נדל"ן בחו"ל- שני אפיקים נדל"ן 2
N מיסוי בארץ של נדל"ן בחו"ל מיסים 7
Waler מיסוי מהשקעת נדל"ן בחו"ל? מיסים 3
מיכל שרוני השקעות נדל"ן בחו"ל שוק ההון 11
ש נדל"ן עד 2 מיליון נדל"ן 18
K משקיעים רק בשוק ההון וחוששים כי אין נדל״ן שוק ההון 36
K תשואה על נדל''ן במרכז נדל"ן 12
L המלצה על ספר שעוסק בהקצאת נדל"ן כאפיק בתיק ההשקעות נדל"ן 3
H איך להכניס נדל״ן לתמהיל שלנו? נדל"ן 2
R ת"א נדל"ן לעומת מחירי הדירות נדל"ן 5
O מקפצת נדל"ן נדל"ן 5
F למה בעצם נדל"ן בישראל ולא בארה"ב? נדל"ן 32
C נדל''ן ותשואה נדל"ן 3
R איך מחלקים את ההשקעות בין שוק ההון ובין נדל״ן? שוק ההון 24
E קניית נדל״ן בגיל מבוגר - איך נזהרים? נדל"ן 72
D קורס מומלץ לייעוץ משכנתאות והשקעות נדל"ן שוק ההון 0
כ הוצאה מוכרת דרך השקעות במניות או נדל"ן וכו'? (תכנון מס) (איך טראמפ עושה את זה?) שוק ההון 0
A ממתי לא ניתן לחזור מעסקת נדל"ן? נדל"ן 23
epk קרנות מעין-נדל"ניות של גלובלנט השקעות אלטרנטיביות 15
E השקעת נדל"ן בארה"ב - דוגמא שוק ההון 15
Y השקעת נדל"ן תוך לקיחת מינוף נדל"ן 12
ח מיסי ירושה על נדל"ן בבריטניה נדל"ן 10
e4e5nf3nc6 קרנות חוב פרטיות מגובות נדל''ן השקעות אלטרנטיביות 0
deussex תהליך חיפוש דיירים וחתימה על חוזה - לבד או דרך סוכן נדל"ן + עו"ד נדל"ן 27
S נדל"ן מניב VS קרנות מחקות מדד שוק ההון 10
I נדל"ן ביוון לצורך ויזת זהב והתאזרחות בהמשך פוסטים מאיכות נמוכה 81
T נדל״ן למגורים vs. נדל״ן מסחרי נדל"ן 3
חושב בגדול השקעת נדל"ן - שכירות מכסה משכנתא פוסטים מאיכות נמוכה 4
B דיווח רווחים מעסקת נדל"ן בארה"ב מיסים 2
א הלוואה לחברת השקעות נדל״ן נדל"ן 8

נושאים דומים

Back
למעלה