• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

להשקיע ישירות בETF הנסחר בחו"ל לעומת קרנות מחקות ישראליות

דווקא כתבתי :)
"אפילו אם העלויות יהיו 5 דולר יותר לעסקה".
נראה לי הנחה סבירה לשלם 15 דולר לעסקה לא? על סמך מה שראיתי פה בפורומים שאנשים משלמים לעסקה. מה שמצטבר על פני 15 שנה (10 עסקאות בשנה) להפרש של 15*10*5 = 750 דולר.
האירוע מס יעלה לי במאות אלפי שקלים.
מי מדבר רק על עלויות לעסקה?
מה עם עלויות קבועות שכרגע אין לך ובבית השקעות יהיו לך?
 
הבנתי אותך.
אז על מנת להישאר כלליים אבל ענייניים, כל אשר עליי להשוות הוא את ההפרש בעלות האירוע מס בין האופציה שאני אמשיך להזרים לשם במשך 15 שנה משכורות, לבין האופציה שאני אעביר למקום אחר את המשכורות, אל מול ההפרש בעמלות בין בית ההשקעה לבנק, הבנתי נכון?
 
לדעתי את עלות המס אתה תספוג בכל זאת ולכן עדיף לדחות אותה כמה שיותר רחוק.

כמו כן אתה לא יודע ב-100% שבאמת יבטלו לך את כל ההנחות שאתה נהנה מהן ולכן לדעתי לא כדאי לבצע פעולות שלא ניתן לבטל רק כי אתה חושב שיקרה משהו.
מניסיוני האישי בעבר קיבלתי הטבות בבנק בגלל מקום העבודה וכשהפסקתי לעבוד באותו המקום הייתי בטוח שההטבות יופסקו.
זה היה ב-2004 ואני עדיין נהנה מאותן ההטבות (הבנק ידע שהפסקתי לעבוד שם כבר ב-2004) ואפילו הצלחתי לקבל הטבות נוספות בנושא של המרת והעברת מט"ח (דבר שלא עשיתי באותה תקופה).

דעתי האישית היא שאתה צריך להשוות את העלות שלך במהלך השנה הקרובה ולראות אם היא גבוה יותר בבנק או בבית השקעות ולהשתמש בשרות הזול יותר.
אם תמצא בית השקעות שיוותר לך על דמי ניהול/מערכת/ציטוטים וכו' (כמו בבנק שאתה נמצא בו כרגע) אז השיקול היחידי הוא עמלת פעולה.

צריך להיות ריאליים ולהבין שפתיחת תיק בבית השקעות זה לא מעשה שלא ניתן לביטול.
אתה יכול היום להחליט לעבור לאותו בית השקעות ש"בטווח הארוך" נראה לך יותר משתלם מהבנק (אם ישנו כזה) רק בשביל לגלות בעוד שנה/שנתיים בית השקעות אחר עם תנאים יותר טובים משמעותית ואז לעבור שוב ואולי לספוג אירוע מס נוסף (שינוי מצב משפחתי?).

בצורה יותר פרטנית בהינתן הפרטים שהצגת:
1. חשבון השקעות בבנק ללא דמי ניהול כלל ו-$10 לפעולה.
2. חשבון בבית השקעות עם עלות קבועה ו-$7.5 דולר לפעולה (לפחות).

אני הייתי משווה את העלות החודשית ואז מחליט אם לעבור.
אם אתה מבצע פעולה אחת בחודש אז:
1. בבנק אתה משלם $10.
2. בבית ההשקעות אתה משלם $7.5 פלוס עלות חשבון/מערכת/whatever קבועה.

אם העלות הנוספת שבית ההשקעות יתן לך עוברת את ה-$2.5 (אני לא מכיר בית השקעות שגובה פחות מ-10 שקל לחודש כעלות קבועה) אז אתה מפסיד כסף במעבר לבית השקעות ואני הייתי נשאר במקום.
אם העלות הנוספת נמוכה מ-$2.5 אז אולי הייתי טורח להתחיל לחשוב אם הפער הזניח הזה מצדיק את הטרטור של להעביר את הכספים לבית השקעות, לספוג אירוע מס ולבצע תיאום מס (כי אתה תסחר באותה השנה דרך שני גופים - הבנק ובית ההשקעות).

לעניות דעתי $2.5 בחודש (בהנחה של פעולה אחת בחודש, אפילו פחות אם אתה מבצע פחות מ-12 פעולות בשנה) גם עם ריבית דריבית לא מצדיק את כל הטרטור וכאבי הראש שתקבל מלהעביר את התיק שלך.

אני לא יכול להמליץ לך מה לעשות אבל אני הייתי מעדיף להישאר עם הבנק במצב הנוכחי.
 
תודה על ההודעה המפורטת daat99, אני מבין את הטיעונים שלך, אבל אני לא בטוח לגבי ההתייחסות שלהם בכל הנוגע לאופציה הבאה:
1. להשאיר את התיק כמו שהוא בבנק, לא לגעת בו.
2. מעתה והלאה להזרים את המשכורת לחשבון בבית השקעות.
הסיבה היא שאם אלך בדרך זו, בחשבון בנק ייצטברו משהו כמו חצי מיליון שקל בעוד 15-20 שנה (כשאמי לא תהיה בחיים) ואני אשלם מס על הרווח של עשרות אלפי שקלים, אולי מאה אלף שקל.
אם לעומת זאת אמשיך להזרים משכורת לחשבון הבנק, בעוד 15-20 שנה ייצטברו בחשבון הבנק מיליונים של שקלים ועליהם אשלם מס של מאות אלפי שקלים. (כמובן שהחישוב הוא לא פי 10 מהתרחיש הקודם אלא פחות אבל התחום הוא באזור המאות אלפים).
אפשר לטעון שאשלם את המס על כל הכסף הזה גם בחשבון בבית השקעות, וזו תהיה טענה נכונה, השאלה היא מתי אשלם את המס הזה כשהוא בבית השקעות והתשובה היא הרבה יותר מאוחר מאחר ואת המניות אני אמכור לאט לאט על מנת להקטין את הרכיב המנייתי.

אין ספק שהטענות שלי הן יחסית באוויר, ולכן אני מאוד מעריך את הדיון הזה על מנת לאשש/להפריך את מה שאני חושב. אני לא מחפש להיות צודק, רק להיות מודע.
אשמח אם תוכל להתייחס לנקודה שציינתי לעיל.

תודה!
 
לעניות דעתי בשיטה זו אתה סופג מכות משני הכיוונים.
מצד אחד אתה מתחיל לשלם את העלויות הקבועות היום לבית ההשקעות (ולא יכול להתמקח איתם כי התיק שאתה מעביר אליהם קטן יחסית) ומצד שני אתה תשלם את המיסים על הכסף שנשאר בבנק.


ההנחות שלך שאני לא מסכים איתן הן:
1. הבנק יבטל לך את ההטבה
2. אתה לא תמכור את הנייר שרכשת אף פעם
3. אתה תשאר בבית ההשקעות שאתה עובר אליו היום לנצח

לגבי 1:
בנקים לא ממהרים לבטל הטבות ללקוחות טובים וותיקים.
בכל אופן, גם אם יבטלו לך את ההטבות של עובדי בנק, התיק שלך יגדל בצורה כה משמעותית שאתה תוכל ללכת לבנק ולדפוק להם על השולחן בשביל לקבל את אותן ההטבות (או אפילו הטבות יותר משמעותיות).

לגבי 2:
אתה לא מתכנן לאזן ע"י מכירה אף פעם? אני כן.
אתה לא מתכנן למכור את הניירות בשביל להשתמש בחלק מהכספים להוצאות שוטפות או בלתי צפויות? אני כן.
אתה בטוח ב-100% שמנפיק הנייר שרכשת ישאר סחיר בעוד 15-20 שנה ושלא תרצה לרכוש נייר חלופי עם דמי ניהול נמוכים אפילו יותר? אני לא.

לגבי 3:
התנאים שמציעים בתי ההשקעות משתנים ברמה שנתית וקל וחומר ברמה של שני עשורים.
הסיכויים שתישאר עם אותו בית השקעות לנצח קלושים.
גם אם תחליט להישאר עם אותו בית השקעות ישנו סיכוי גבוה ביותר שאתה תאבד הטבות שבתי השקעות אחרים יציעו לך (כגון עמלות פעולה ועלות קבועה) בסכום יותר משמעותי.

לסיכום:
אם החלטת שאתה לא רוצה לעבוד עם הבנק יותר (או להפסיק להזרים לו כספים) אז זו כמובן זכותך.
לדעתי התועלת הפוטנציאלית העתידית במעבר לבית השקעות מתגמדת מול העלות המיידית של מעבר כזה והסיכוי הסביר (בעיני סביר ביותר) שההפסד שאתה חושש ממנו לא יתממש כלל.
 
1. ההפסד ממנו אני חושש הוא ה"אירוע מס" כשאמי תמות, אך לא התייחסת אליו.
מה שאני חושש הוא ההפרש בין כמה שאפסיד בין התסריט בו אני ממשיך להזרים לשם את משכורתי לבין התסריט בו אני מפסיק להזרים לחשבון הזה שיחוייב ב"אירוע מס".
בין אם הבנק יבטל לי את ההטבות או לא יבטל לי את ההטבות, הדאגה שלי היא לא היעלמות ההטבות אלא הזרמת הכספים לחשבון שיחטוף על כל רווחיו אירוע מס בעוד סדר גודל 15 שנה.

2. לא טענתי שלא אאזן ע"י מכירה אף פעם, אלא שעד שאאזן מספיק כדי לשלם את המס על כל רווחי התיק ייקח לפחות 30 שנה, וזאת אל מול ה"אירוע מס" שיחייב לי מס על כל רווחי התיק בעוד סדר גודל 15 שנה.

3. תקן אותי אם אני טועה אבל אני תמיד יכול לעבור בין בתי השקעות אם התנאים משתנים ולא יהיה לי על זה אירוע מס, כי בעל התיק יהיה אותו אדם, אני.

תודה daat!
 
1. ההפסד ממנו אני חושש הוא ה"אירוע מס" כשאמי תמות, אך לא התייחסת אליו.
מה שאני חושש הוא ההפרש בין כמה שאפסיד בין התסריט בו אני ממשיך להזרים לשם את משכורתי לבין התסריט בו אני מפסיק להזרים לחשבון הזה שיחוייב ב"אירוע מס".
בין אם הבנק יבטל לי את ההטבות או לא יבטל לי את ההטבות, הדאגה שלי היא לא היעלמות ההטבות אלא הזרמת הכספים לחשבון שיחטוף על כל רווחיו אירוע מס בעוד סדר גודל 15 שנה.

2. לא טענתי שלא אאזן ע"י מכירה אף פעם, אלא שעד שאאזן מספיק כדי לשלם את המס על כל רווחי התיק ייקח לפחות 30 שנה, וזאת אל מול ה"אירוע מס" שיחייב לי מס על כל רווחי התיק בעוד סדר גודל 15 שנה.

3. תקן אותי אם אני טועה אבל אני תמיד יכול לעבור בין בתי השקעות אם התנאים משתנים ולא יהיה לי על זה אירוע מס, כי בעל התיק יהיה אותו אדם, אני.

תודה daat!
אני לא יודע להגיד לך אם יהיה או לא יהיה לך אירוע מס כאשר החשבון יעבור על שמך בעקבות פטירת אמך (הלוואי ויקרה כמה שיותר מאוחר).
לגבי זה אתה צריך להתייעץ עם איש מקצוע - לצורך התגובה אני אניח שכן אפילו שאני חושב שזה לא מחייב.

למיטב ידיעתי במכירה של נייר מחשבים את הרווחים לפי FIFO כלומר לפי הפער במחיר מהקניה הראשונה.
במידה וזה נכון אז אתה למעשה תשלם את המס על כל התקופה הרבה לפני אירוע המס שאולי יתרחש במהלך האיזונים שלך.

כלומר בעת אירוע המס (שלא הוכח שאכן יתקיים) לא יהיו לך הרבה מניות ששרדו ללא מכירה 15 שנה ולכן אירוע המס גם אם יהיה כזה לא יחול על כל התיק עם כל הרווחים שלו.

לגבי מעבר בין בתי השקעות - בתי ההשקעות אמורים לאפשר לך להעביר את התיק כמות שהוא ללא אירוע מס אבל שמעתי על מקרים שזה לא התאפשר וחייבו את אותו אדם למכור את כל התיק ולהעביר מזומן בלבד (אני לא יודע מה היו נסיבות המקרה, אני רק יודע שהמקרה אכן קרה).

ובכל אופן אתה לא מתייחס לסיכוי הסביר שאתה תחליף את סוג הנייר שאתה משקיע בו במהלך ה-15 שנים הבאות ללא קשר לאיזון.
מספר סיבות לבצע החלפה שאני יכול לחשוב עליהם כרגע:
* הנייר יעלה את דמי הניהול בצורה משמעותית.
* מנפיק הנייר יפסיק לתפקד.
* סיבולת הסיכון שלך תשתנה.
* חלוקת הנכסים בתיק שלך תשתנה.
* יקרה מאורע לא צפוי שיצריך שימוש בכסף.

לעניות דעתי הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להבין האם באמת תדרש לשלם מיסוי על כל הרווחים במקרה של פטירת אימך או שזה לא מחייב ובשביל לדעת זאת אתה צריך לדבר עם איש מקצוע.

לאחר שקיבלת תשובה מחייבת על שאלה זו מאיש מקצוע אז ישנו מקום לבוא ולשערך כמה מניות תמכור בשביל לאזן וכמה מניות לדעתך יגיעו לנקודת אירוע המס.
 
אכן אתה צודק.
וזו נקודה מעניינת לגבי הFIFOיות של דרך חישוב המסים והעובדה שאני אתחיל לאזן בעוד פחות מ15 שנה.
חשבתי ללכת היום לבנק ולברר לגבי האירוע מס. כשאתה אומר איש מקצוע האם התכוונת עם מישהו בבנק? או מישהו אחר?
 
אכן אתה צודק.
וזו נקודה מעניינת לגבי הFIFOיות של דרך חישוב המסים והעובדה שאני אתחיל לאזן בעוד פחות מ15 שנה.
חשבתי ללכת היום לבנק ולברר לגבי האירוע מס. כשאתה אומר איש מקצוע האם התכוונת עם מישהו בבנק? או מישהו אחר?
בנושא המיסוי אני הייתי מתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס ולא מישהו מהבנק.

מהיכרותי האישית עם יועצים בבנקים (יש לי קרובת משפחה שהייתה יועצת בסניף והגיעה לתפקיד של מנהלת יועצים ארצית) הידע של היועצים בבנק בנושא מאוד מוגבל ובמקרה הטוב היועץ יגיד לך שהוא לא יודע (במקרה הרע הוא ינחש לפי ההיגיון שלו ויציג את הניחוש שלו כעובדה).

קח בחשבון שכל נושא המיסוי מתבצע אוטומטית בבנקים והם לרוב גובים ממך יותר מס ממה שאתה מחוייב לשלם ולכן אין ליועצים צורך ללמוד את הנושא.
 
הבנתי אותך.
האם יש רואי חשבון שמתמחים בעניין? אם לא, אני פשוט אקבע עם הרואה חשבון של אבא שלי.

הסניף שלי גם ככה היה סגור, אז בינתיים קראתי את כל הלינקים שהביאו לי פה בבלוג ועשיתי חישוב של ההפרש עמלות בשנה בין IBI לבין הפועלים.
יצא שIBI יהיה יקר ב1100 שקל בשנה. (התחשבתי בעלות קבועה + עלות לטרנזקציה + עלות המרת מט"ח (בבנק אני משלם בשער רציף).
מחישוב של כמה ה1100 שקלים האלה בשנה משנים באמת, שמתי אותם בחישוב של 'תוכנית חסכון' ל20 שנה עם ריבית דריבית חודשית עם גידול של 10 אחוז בשנה, ויצא שאחרי 20 שנה הסכום הזה מסתכם ב70 אלף ש"ח.
עכשיו אני צריך לפענח את הכאב ראש של איך לשער באיזה קצת אני אמכור את המניות בשביל להבין כמה ה"אירוע מס" מצדו פוגע.
אבל אני חייב לאמר שגם אם טעיתי ושילמתי בסוף 70 אלף ש"ח יותר בטווח הארוך, זה סכום פעוט(?) לעומת המיליונים שצריכים להצטבר בחשבון בשביל יציאה מוקדמת.
 
הבנתי אותך.
האם יש רואי חשבון שמתמחים בעניין? אם לא, אני פשוט אקבע עם הרואה חשבון של אבא שלי.

הסניף שלי גם ככה היה סגור, אז בינתיים קראתי את כל הלינקים שהביאו לי פה בבלוג ועשיתי חישוב של ההפרש עמלות בשנה בין IBI לבין הפועלים.
יצא שIBI יהיה יקר ב1100 שקל בשנה. (התחשבתי בעלות קבועה + עלות לטרנזקציה + עלות המרת מט"ח (בבנק אני משלם בשער רציף).
מחישוב של כמה ה1100 שקלים האלה בשנה משנים באמת, שמתי אותם בחישוב של 'תוכנית חסכון' ל20 שנה עם ריבית דריבית חודשית עם גידול של 10 אחוז בשנה, ויצא שאחרי 20 שנה הסכום הזה מסתכם ב70 אלף ש"ח.
עכשיו אני צריך לפענח את הכאב ראש של איך לשער באיזה קצת אני אמכור את המניות בשביל להבין כמה ה"אירוע מס" מצדו פוגע.
אבל אני חייב לאמר שגם אם טעיתי ושילמתי בסוף 70 אלף ש"ח יותר בטווח הארוך, זה סכום פעוט(?) לעומת המיליונים שצריכים להצטבר בחשבון בשביל יציאה מוקדמת.
אני אישית לא מכיר רואה חשבון שמתמחה בנושא הבורסה/שוק ההון.
משרד רואה החשבון שאני עובד איתו הוא יותר כללי.
 
סבבה. אחפש אחד שמתמחה.

עשיתי חישוב מאוד מאוד מאוד גס של כמה הקנס מהתשלום המוקדם של המס.
אשמח אם תוכלו לבדוק אם לא דיברתי שטויות מוחלטות. (כמובן הגסות של החישוב היא הכרח, אבל לפחות שלא עשיתי דברים שהם פשוט לא נכונים)
אני אניח שאני רוצה לפרוש עוד 20 שנה.
בעוד 10 שנים מהיום אתחיל להזיז את הקצאת הנכסים לאג"ח, על פני 10 שנים, כדי שתוך 20 שנה פחות או יותר כל התיק עבר לאג"ח (בשביל לצאת רשמית לפנסיה מוקדמת).
נניח ויקרה האירוע הנורא 15 שנים מהיום, כלומר הספקתי להמיר מחצית מהמניות לאג"ח.
מאחר ותשלום המיסים הוא FIFO, מניות ראשונות יש עליהן קנס מס יותר גדול ממניות מאוחרות, לכן למעשה שילמתי כבר יותר ממחצית הרווחי מס עד הנקודה הזו.
לשם פשטות נניח שכמות המיסים שאני משלם על כל מניה שנמכרת הוא קו ישר יורד, מהמניה הראשונה עם מס מקסימלי, ועד המניה האחרונה עליה אני לא משלם מס כי עוד אין עליה רווח.
מחישוב ניתן לראות (מחלקים ריבוע ל8 חתיכות) שאם כך, אחרי 15 שנה כבר שילמתי 3/4 מהמס על רווחי הון.
את הרבע האחרון אני אצטרך לשלם מיד בעוד 15 שנה, לעומת התסריט בו אני בIBI ולא הייתי צריך (והמס הזה היה ממשיך להיאכל לאט לאט במשך 5 השנים לאחר מכן).
ה1/4 מס על רווחי הון מחישוב, יצא לי 120 אלף. חישבתי כמה יהיה בחשבון שאצא לפנסיה, ועד אז כמה הזרמתי פנימה, מההפרש לקחתי 25% וזה כל המס על רווחי הון, מזה עוד 25% זה רבע מכך, שיצא 120 אלף.
חישבתי באקסל כמה ה120 האלה יתרמו לי אם הם יעלמו בקצב קבוע על פני 5 שנים, ופירגנתי אפילו ב10 אחוז רווח כדי להקשות, יצא שהן שוות 36 אלף בלבד (בהשוואה עם ה70 אלף יותר שיעלה לי להיות בIBI).
ועל-כן אני חושב שdaat צדק בעניין.

תודה daat על החידוד שאני אשלם את המס בכל מקרה ובשיטת FIFO.

אשמח אם מישהו יוכל להביא את תשומת לבי לטעויות מהותיות שעשיתי בחישוב, או עם מספרים נראים לו לא הגיוניים בעליל. מימון זו לא המומחיות שלי בסך הכל.

תודה רבה!
 
אישית לא זיהיתי משהו מהותי שלא הגיוני בחישוב שלך אבל לפני שאתה מחליט אתה צריך:

1. לוודא אם אתה בכלל צפוי אירוע מס כזה בעקבות הפטירה.
2. לוודא שחישוב מס רווחי הון הוא אכן בשיטת FIFO.

את התשובות לשאלות הללו לדעתי אתה צריך לקבל מאיש מקצוע שמתמצא במיסוי על שוק ההון.
 
מאחר והבנק נראה כמו האופציה היותר טובה, ואי-התקיימות של 1 רק משפרת את האופציה של הבנק, זה לא ישפיע על ההחלטה, אם כי זה כן יהיה טוב לדעת.
לגבי 2 באמת חשוב לוודא כי החישוב מסתמך על זה.

אז שווה לקבוע פגישה עם רואה חשבון בשביל זה? אני משער שזה כמה מאות שקלים לשעה לראות אחד.
אני אתחיל מלנסות לחפש את זה באינטרנט קודם.
 
מאחר והבנק נראה כמו האופציה היותר טובה, ואי-התקיימות של 1 רק משפרת את האופציה של הבנק, זה לא ישפיע על ההחלטה, אם כי זה כן יהיה טוב לדעת.
לגבי 2 באמת חשוב לוודא כי החישוב מסתמך על זה.

אז שווה לקבוע פגישה עם רואה חשבון בשביל זה? אני משער שזה כמה מאות שקלים לשעה לראות אחד.
אני אתחיל מלנסות לחפש את זה באינטרנט קודם.
אתה יכול לנסות לדבר עם מס הכנסה במקום.
לפי הבנתי יש להם מחלקת מידע לאזרחים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M מה הסיבה להשקיע בקרן אירית מחקה sp ולא בspy ישירות? שוק ההון 4
מ תעודת סל מניות דיבידנד או להשקיע ישירות? שוק ההון 1
A האם כדאי להשקיע ב-Russel2000? שוק ההון 15
M האם שווה להשקיע בנאסד''ק 100 ממונף פי 3 שוק ההון 45
yossidiv האם למישהו כאן יצא להשקיע עם [נערך] פוסטים מאיכות נמוכה 7
פ האם יש סיבה להשקיע דרך קרן גמל בS&P500? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
ש השקעה במדדים, האם באמת הנכון זה להשקיע באותו מדד כל הזמן או לפתוח אפיקים חדשים? שוק ההון 15
E s&p 500 , נסד"ק 100, מדד עולמי, יש לי את כולם. אבל במה עדיף להשקיע? שוק ההון 23
י טיפים לאיך להשקיע בצורה פאסיבית בשוק ההון שוק ההון 6
Anrala האם עדיף להשקיע דרך קרן סל עם חוזים עתידיים על הביטקוין או דרך קרן ספוט? השקעות אלטרנטיביות 20
N מהם השיקולים של אזרחים שאינם אמריקאים להשקיע בקרנות אמריקאיות? שוק ההון 0
א היכן להשקיע 300 אלף שקל? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ח איפה כדאי להשקיע לחרדית שוק ההון 78
F להשקיע גם ב סנופי וגם בנאסדק בו זמנית לטווח הארוך שוק ההון 37
C 10 סיבות למה אני לא כדאי להשקיע במדד מחקה שוק ההון 14
P כיצד להשקיע בארגנטינה? פוסטים מאיכות נמוכה 10
T אזרח ישראלי אמריקאי מעוניין להשקיע בקרנות/תעודות סל מחקות מדד שוק ההון 5
ה מחפש להשקיע בדירות יד 2 בצפון אנגליה, איך אתם יכולים לקדם אותי? פוסטים מאיכות נמוכה 0
littleSeal אז למה לא להשקיע בחסכון בבנק, בעצם? פוסטים מאיכות נמוכה 2
Y איפה להשקיע או איך לפצל השקעה של תיק גדול שוק ההון 15
S תוהה אם: לשדרג נכס,לקנות נכס נוסף להשקעה או להשקיע בשון ההון נדל"ן 7
S האם יש מוטיבציה להשקיע את כספי הפנסיה מרגע שנקבעה הקצבה הפנסיונית? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
M האם לאזרחים אמריקאים עדיף להשקיע ב IRA או בקופות מנוהלות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Ghost הזמן הנכון להשקיע במוסקבה נדל"ן 83
D לבעל עסק ריווחי - איזה סיבה יש לא להשקיע דרך חברה בעמ מיסים 8
E בן 15, מחפש איפה להשקיע את הכסף יומני מסע אישיים 18
maverick לפקוע משכנתה או להמשיך להשקיע? שוק ההון 4
A כדי להשקיע בשוק האמריקאי חייב ברוקר אמריקאי ? שוק ההון 4
ט להשקיע כדי לצאת לדרך חדשה שוק ההון 16
F מה הסיבה להשקיע בקרנות איריות בברוקר זר שוק ההון 3
T איך ניתן להשקיע במוצר שקול קרן כספית דולרית ולהנות ממיסוי ריאלי? שוק ההון 8
מ איך להשקיע כסף עבור קניית בית בקנדה שוק ההון 15
ב האם שווה להשקיע באשקלון היום? נדל"ן 10
Michel האם ניתן לבקש מעו"ד להשקיע כספים שבנאמנות? נדל"ן 3
A ברוקר ישראלי - דרך איפה אתם ממליצים להשקיע? פוסטים מאיכות נמוכה 1
W זוג בני כמעט 30 שרוצים להתפתח כלכלית- חוסכים כל חודש 14 אלף ורוצים להשקיע שוק ההון 12
A האם כדאי להשקיע במדד TA125? שוק ההון 7
A האם מומלץ להשקיע בשוק ההון דרך אתר ישראלי או בחו"ל? פוסטים מאיכות נמוכה 5
ט חבר שואל אם להשקיע בקורס אג"ח שוק ההון 7
S איך להשקיע לטווח קצר דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 14
oferM האם זה הזמן הנכון להשקיע באינדקס(ספציפית הS/P 500) ? שוק ההון 22
O איך כדאי להשקיע כסף בחשבון בנק אמריקאי? שוק ההון 4
ט מינוף של 1M ש"ח -> להחזיר משכנתא או להשקיע בשוק ההון שוק ההון 30
גימפל רוצה להשקיע בS&P 500 לעשות את זה דרך קופת גמל להשקעה, או דרך מסחר עצמאי בבורסה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
E איך נער בן 15 יכול להשקיע כסף? שוק ההון 8
A האם עדיף להשקיע במדדים בעלי Cape נמוך פוסטים מאיכות נמוכה 21
א מבולבל- מתי ואיך להשקיע? שוק ההון 5
L איך מתחילים להשקיע, גרסת החייל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
מ איך להשקיע במחקה מדד נסדק או סנופי בשקלים?? שוק ההון 4
P איפה להשקיע כל חודש סכום יחסית גבוה ומה לעשות עם הגמל, קה"ש ופנסיה הנוכחיים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6

נושאים דומים

Back
למעלה