• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

צעדים כאינדיבידואל בצל השגת AGI על ידי האנושות

Odysseus

משתמש רגיל
הצטרף ב
21/4/15
הודעות
222
דירוג
419
הרבה זמן לא כתבתי פה, אבל אני חושב שפה אני עשויי לקבל תשובות להן אני מצפה בנושא (:

אתחיל ישר מהעניין ומהשאלה, ואוסיף הסברים אחרי זה.
Artificial General Intelligence (AGI) זה שם קצת עמום וכללי לבינה מלאכותית שיכולה לבצע משימות מטווח רחב של דומיינים טוב לפחות כמו בני אדם.
אני מאמין שהסבירות ל-AGI בעשור הקרוב (אפילו כזה שלא כלכלי להפעיל אותו) היא באזור ה-60%, וחושב שהסבירות ל-AGI בשלוש שנים הקרובות היא לפחות 1%.
בדיון הזה אני מבקש שלא נתווכח על הסבירות שזה יקרה, ואם אתם רוצים לעשות את זה יש דיון נחמד כאן:

השאלה שלי שאשמח שתענו עליה בדיון היא: בהינתן שהסבירות הזו היא עובדה, מהם הצעדים שאתם תעשו כאינדיבידואלים היום בשביל לשמור ולמקסם הצלחה עבור עצמכם והמשפחות שלכם.

את הפוסט שלי אחלק ל-3 חלקים:
1. אתחיל בלהגיד מהם הצעדים שאני חשבתי שכדאי לעשות בהינתן העובדה הזו.
2. אגיד מהן התחזיות המאוד כלליות שלי לגבי איך אני חושב שהתפתחות של AGI תשפיע על העולם והכלכלה, ותחזיות אלו הן הבסיס להחלטות שהצגתי.
3. אתן עוד טיפונת רקע לגבי מה זה AGI ולמה אני מאמין שיש סבירות כזו.

צעדים שלי לקראת AGI:
1. להוציא אזרחויות זרות, אם אפשר:
אני לא חושב שישראל היא בהכרח מקום רע להיות בו כשיהיה AGI, אני פשוט באמת לא יודע. תרחיש אחד שאני חושש ממנו היא היעלמות של מקומות עבודה ובריחת חברות ממדינות שימסו אותן במס אוטומציה. הייתי רוצה אזרחות של מדינה שבסבירות גבוהה תצליח לדאוג לתושביה ואולי אפילו תעניק לי הכנסה אוניברסלית (UBI), במידה ואזדקק לה.
2. להשקיע בקרקעות, ואם אפשר מכמה מדינות שונות:
צפוי כי לאורך זמן, AGI יעזור להוריד את עלויות הייצור של מוצרים רבים. עם זאת, יהיה מספר מוגבל של "נכסים סופיים", שגם אם יהיה אפשר לאפטם את השימוש בהם, עדיין יהיו סופיים, כמו קרקעות. בנוסף, גם במקרה הקיצוני והגרוע ביותר שבו אין לי דרך להתפרנס, יש לי קרקע שאני יכול לחיות ממנה. גם קרקעות פחות רווחיות עשויות להיות שוות ערך רב (פשוט בגלל היצע מוגבל), וזה עשוי להפוך להיות נכס ששקול לזהב, רק עם ערך אינטרינזי. כדאי לבזר קרקעות בין מדינות, כי אי אפשר לדעת אם בתרחישי קיצון מדינות מסוימות יחליטו להלאים את הקרקעות של אנשים פרטיים בהן. בנוסף, כדאי להשקיע בצורה כזו שגם אם AGI לא יושג בעשור הקרוב לא יהיה הפסד של ממש בהשקעה.
3. לצבור הון:
זהו יעד סביר תמיד, אבל בתרחיש שבו אני לא יכול להבטיח שעוד שני עשורים תהיה לי או לבת זוגתי עבודה, ובטח שלא לילדיי ונכדיי, להון עשויה להיות משמעות גדולה יותר. מי שלא יהיה לו הון להסתמך עליו, במקרה הטוב, יצטרך להסתמך על ההכנסה שיקבל מהמדינה (אולי UBI), ולא יודע מה יעשה במקרה הרע. למי שיהיה הון יוכל, אולי, לחיות מהדיבידנדים של השקעתיו ולפרנס כך את משפחתו.
4. השקעה בחברות שמייצרות מאיצים חישוביים:
הנקודה הזו תקפה רק למקרה שבו AGI יושג מהר בטווח של שנים בודדות מעכשיו. במקרה כזה, הביקוש למאיצים חישוביים (GPU, TPU ועוד) יגדל למימדים עצומים, וחברות שנראות לנו מעט בועתיות אפילו כעת (nvidia,amd...) יהיו היחידות שיוכלו בטווח קצר לספק את הסחורה. שימו לב שאם AGI לא יושג בטווח קצר, אי אפשר לדעת מי יהיו השחקנים המובילים בטווח הארוך לדעתי.
5. לשקול שנית השקעה במדדים:
אני משקיע במדדים כמה שיותר נרחבים, וחושב שזו החלטה נבונה כיום. עם זאת, אם יושג AGI בשנים הקרובות, סיכוי לא רע שזה יועיל לקומץ חברות על חשבון כמות רחבה של חברות (חשבו כמה חברות קטנות של עיצוב גרפי, כתיבת תוכן ועריכה לשונית נפגעו בעקבות GPT ו-DALL-E). במקרה כזה, יכול לקרות מצב בו רוב החברות במדד יפסיקו להיות רווחיות. האם גם בעולם כזה בטוח להשקיע במדדים לטווח ארוך? (אין לי תשובה)

השאלה שלי היא: מהם הצעדים שלכם כהכנה ל-AGI, בהינתן שמסכימים על הסבירות הגבוהה ל-AGI כעובדה?
אם אין לכם רצון לקרוא עוד, אשמח שתענו על זה (:

התחזית שלי:
אני חושב שהכל הסתברותי בחיים ושהשערוכים שלי שגויים בחלקם. אני גם חושב שבהינתן שהאנושות לא תשמיד את עצמה לפני, הכל כאן שאלה של זמן.
הרבה מכם אולי יסכימו איתי שהאנושות תשיג AGI ב-200 השנים הקרובות, ועכשיו נותר להתמקח רק על טווח הזמנים.
בהמשך לזה, אני מאמין שאפשר גם להסכים על סדר הדברים: כנראה שיהיה לנו AGI על מחשבים ושרתים לפני שיהיו לנו רובוטים שנראים אנושיים לחלוטין וגם חמושים בעצמם עם AGI בתור המוח שלהם.
לכן אפשר להסיק, למשל, שעבודות שדורשות קוגניציה גבוהה יעלמו לפני עבודות בהן יש ערך לאינטראקציה אנושית בעולם הפיזי (מורים, מטפלים, וכד').
בנוסף, אפשר גם להסכים שיש הבדל בין העלמות מוחלטת של עבודות לבין צמצום בכח האדם הנחוץ לביצוע עבודה.
למשל, יתכן שבטווח הקצר לא נחליף את כל המתכנתים ב-GPT שיתכנת במקומם, אבל אם יהיו לנו כלים אוטונומיים וטובים מאוד בתכנות (חפשו AutoGPT, או לאחרונה, Devin ותדמיינו את זה בהרבה יותר טוב), יספיקו לנו 20% מהמתכנתים כיום שיפקחו על כלי AI שיבצעו את עיקר העבודה.
באופן דומה, יתכן שיהיה זול הרבה יותר לשכור את שירותיו של פסיכולוג AI שידבר איתנו דרך מסך (עם הבעות פנים, קול וטקסט משכנע), אבל שהרבה אנשים עמידים ימשיכו להעדיף להרגיש אינטראקציה אנושית ולרצות לדבר גם עם פסיכולוג אנושי.

-תוך כדי ההסבר, העברתי גם את דעתי לגבי סדר הדברים: עבודות בהן יש חתימה דיגיטלית גדולה הן בסכנה גדולה יותר לאוטומציה: (1) בגלל שהן משאירות חותם דיגיטלי רב יותר ומספקות דאטה לאימון, וגם (2) בגלל שקל יותר להחליף בין עובדים אנושיים לבין כלי AI בלי שלמישהו יהיה אכפת. כשאני רואה קוד תוכנה, לא אכפת לי כלכך אם כתבו אותו דרך מקלדת פיזית או לא.
פקידות, תמיכה טכנית, מענה טלפוני...וגם עבודות שנחשבות כאלו שדורשות יותר מאמץ קוגניטיבי כמו תכנות, עיצוב גרפי וכתיבה הן לכן הראשונות להעלם \ להצטצמם בכח האדם הדרוש להן.

-טענה שעולה הרבה לגבי צמצום כח העבודה היא שגם במהפכה התעשייתית חשבו שלבני אדם תהיה פחות עבודה, וכנראה שגם הפעם יצוצו סוגי עבודות חדשות.
על אף שאני מאמין שזה נכון בטווח הקצר כי יווצרו יותר משרות שדורשות אינטראקציה בינאישית, בטווח הארוך (עשורים) אני לא חושב שזה המצב היום.
במהפכה התעשייתית האנושות יכלה לסגת למשרות שדורשות קוגניציה גבוהה או מוטוריקה עדינה, והפעם אין כיוון ברור שהאנושות יכולה לברוח אליו.
*אני חושב שהדיונים על "הנדסת פרומפטים" כעבודה הם שגויים, במיוחד בתרחיש של AGI.

-מכל הדיון הנ"ל, אני מאמין שלמי שיש ילדים כדאי שלא להזניח בלפתח את היכולת שלהם לאינטראקציה פיזית בינאישית (שהולכת ומתנוונת).

-אני מאמין שמדינות רבות יחוו חוסר יציבות רב. אני אפילו לא מנסה לשקלל מלחמות לתוך הניתוח כי אין לי מושג מאיפה להתחיל.
מבחינה כלכלית, חברות שרוצות למקסם רווח ישתמשו ב-AGI וישכרו פחות אנשים. מדינות ירצו לדאוג לאזרחיהן וכנראה ינסו להחיל מס אוטומציה על חברות בשביל לכלכל את האזרחים שלהן (UBI). יתכן שבתרחיש כזה, החברות הכי חזקות בעולם יעברו למדינות שיגבו מהן את המס הכי נמוך, ובכל מקרה סביר שיתרכזו במדינות מסוימות. אם לא יהיו מלחמות סחר והגבלות על ייצוא וייבוא, רווחים גלובאליים יתרכזו במקומות האלו.
אני לא בטוח מה יקרה במדינות מהן החברות יברחו. יתכן ומדינות ינסו לא למסות חברות בשביל לא להבריח אותן (או בגלל הכח הרב בו יחזיקו החברות האלו) ובמקום זה, ימסו את העובדים האנושיים הבודדים שישארו באותה נקודת זמן במס גבוה במיוחד.
חשבו איך הייתם מרגישים לו הייתם שייכים לקומץ היצרני אם הייתם נדרשים לשלם 95% מהרווחים שלכם בשביל לממן את שאר המדינה. עם האהבה שלכם למדינה, לא הייתם שוקלים לעזוב למדינה שתמסה אתכם הרבה פחות? או שהייתם נשארים לעבוד בשביל שרוב הכנסותיכם יממנו אנשים שאתם לא מכירים?
במקרה כזה, יתכן והאוכלוסיה היצרנית המועטה תהיה זו שתנסה לברוח למקומות בהם המיסוי עליהם יהיה נמוך יותר.

רקע - מה זה AGI? למה אני חושב שיש סבירות שהאנושות תשיג AGI בזמן הקרוב?
האינטרנט עמוס בשיח ומידע לגבי מה זה AGI, לכן במקום להוסיף לטקסט הקיים, אפנה למאמר שלדעתי מקטלג ומגדיר בצורה מעניינת מה זה AGI ובכמה רמות שונות:
אציין גם שיש הטוענים ש-GPT הוא כבר בעצמו סוג מוקדם מאוד של AGI שמנוון למעט דומיינים, גם לפי המאמר שהבאתי וגם לפי מאמר מוכר שיצא לגבי GPT4:
בנוסף, יש כאלו שטוענים שאם פשוט נרכיב כלים שקיימים לנו כיום מדומיינים שונים אנחנו עשויים כבר להגיע ל-AGI היום, או מאוד בקרוב.

למה אני חושב שנראה AGI בקרוב?
אני חוקר בתחום כבר כמה שנים למחייתי. אני מדבר עם חוקרים ואנשים מהתחום ביום יום שלי.
כלומר, אני לא ניזון משמועות וקונספירציות בטוויטר בהערכות שלי.
בנוסף, עד לאחרונה לא חשבתי שסבירות גבוהה כלכך שזה יהיה על הפרק בעשור הקרוב. אז למה כן? זה דיון ארוך וטכני, אבל הנה הסיבות לכך, לדעתי, יחסית בקצרה:

1. מסתמן שככל שזורקים יותר פרמטרים (משאבי חישוב) ודאטה על מודלים (מודל=רשת נוירונים=מערכות AI), כך הם ממצליחים יותר. משאבי החישוב ממשיכים לגדול ולהשתפר, וגם אם יגמר הדאטה בעולם, נראה שדאטה סינטתי יכול לעזור להחליף את הדאטה הקיים. GPT3 (מה שקדם ל-chatGPT) היה מפתיע מאוד עבור חוקרים בגלל שהוא הראה שעם מספיק פרמטרים אפשר לקבל מודל הרבה יותר חזק שיכול לעשות הרבה יותר דברים מקודמיו. הגרסאות החדשות יותר של GPT ממשיכות להמחיש את זה. לאחרונה, הדו"ח הטכני של Sora הפתיע אותי מאוד ברמה האישית והגיע לביצועים, שאפילו אם עשו בהם cherry picking אגרסיבי, לא ציפיתי לראות ב-5 שנים הקרובות. בלי לחפור יותר מדי, המודל פיתח ידע עולם פיזיקלי מרשים מאוד ופתר בעיות בעקביות הפריימים, בין השאר, על ידי הקצאת עוד פרמטרים ודאטה למודל מאשר מה שהיה קיים עד היום (מבלי להמעיט בשאר ה-contributions הטכניים שנדרשו בשביל ליצור אותו).

2. נראה שקצב ההתקדמות בתחום סותר את תחזיות המומחים ומתקדם מהר יותר משהם מצפים. מודלי LLM (כמו GPT) מפתיעים מאוד בביצועיהם. אם תתעניינו בדבריו של Yan LeCun הוא ישמח להסביר לכם עם נוסחה חשבונית פשוטה שבמודלים כאלו, שחוזים כל פעם רק את המילה האחת הבאה, ההסתברות לקבל טקסט "נכון" היא מאוד מאוד קטנה ומודלים כאלו לא אמורים לעבוד טוב בכלל. ובכל זאת, אנחנו רואים שבניגוד לציפיות אפילו פתרון כלכך "לא טוב" שכזה עובד לא רע בכלל ביצירת שפה. מודלים כמו DALL-E שיוצרים תמונות כלכך טובות ואמינות לטקסט היו נראים קסומים לחלוטין (גם למי שהכיר את ה-GANים שקדמו להם).

3. יותר ויותר שחקנים מנסים להשיג AGI. בקרב האוכלוסיה הכללית (לא העוקבים הנלהבים של התחום) קצת פחות מדובר על זה ש-OpenAI קמו בשביל המטרה הזו, ושכל פועלם אמור להביא את האנושות להשיג AGI. עם ההצלחה וריח הכסף, יותר השקעות מנותבות לכיוונים כאלו, גם מצד חברות הענק (מטא, גוגל,...) וגם מצד אינספור סטרטאפים שצצים בעולם ומצליחים לקדם את התחום (mistral ai, stability ai,...).

ועוד...

למה יתכן שלא נראה AGI בקרוב?
לזה יש אינספור סיבות. הרבה חשבו שכבר נגיע למכוניות אוטונומיות ממזמן, אבל מסתבר שזו משימה הרבה יותר קשה משחשבנו בהתחלה.
*לדעתי, נהיגה אוטונומית היא אפילו אולי יותר קשה מהשגת AGI מנוון, בגלל שהיא דורשת גם לפעול ולהגיב בזמן אמת (הגבלה שאנחנו לא מטילים על AGI).
יתכן ש-AGI הוא הרבה יותר קשה להשגה משאפשר לצפות.
בנוסף, יתכן שעוד מעט נגלה שאי אפשר יותר לזרוק על מודלים יותר דאטה ומשאבי חישוב בשביל לשפר אותם והגענו לרוויה.
יתכן גם ויגמר הדאטה האיכותי בעולם, ודאטה סינטתי יעזור רק עד מידה מסוימת שלא הגענו אליה היום, אבל אולי נגיע אליה עוד שנה.
 
אני מתקשה לראות איך תרחיש שבו משרות נעלמות, אבל בגדול הדברים נשארים במסגרת הרגילה, שזה תרחיש שרבים מדברים עליו וגם פותח השרשור מזכיר, יכול לקרות. אסביר למה ואשמח להסבר אם אנשים חושבים שאני טועה.
ברגע שהתוכנה נהיית טובה יותר ממתכנים אנושיים, המשימה הכי פרודוקטיבית שהיא יכולה לעשות היא לשפר את התוכנה של עצמה. יש כרגע תמריצים כלכליים ואחרים מאוד חזקים לפתח מודלים חכמים ככל האפשר מהר ככל האפשר, וברור שזה יגיע לשיפור עצמי. אז התוכנה תהיה עוד יותר חכמה ותוכל לשפר את עצמה עוד יותר. ברור שרק שיפור תוכנה ייתקל באיזשהו מקסימום, אבל הוא יהיה גבוה בהרבה מנקודת ההתחלה. משם הדרך תהיה קצרה לשיפור החומרה או להשתלטות על עוד משאבי חישוב. מהר מאוד בני אדם ימצאו את עצמם לא רלוונטיים לחלוטין. הקטע הוא שאפילו בלי שיפור עצמי אנחנו דוהרים לקראת תבונה על-אנושית. משאבי החישוב, שיהיו זמינים בעוד כמה שנים, יהיו דרמטית יותר גדולים ממשאבי החישוב, בהם נעשה השימוש לאימון GPT-4. גם בצד התוכנה יש מקום לשיפור דרמטי. כאן ג'ף הינטון מסביר ש-GPT הוא סוג של מודל נכה ואיך אפשר בקלות יחסית להפוך אותו למשהו חזק בהרבה.
הקטע שאנשים מדמיינים כאילו נגיע ל-AGI שיוכל להחליף מתכנתים, וזה יעצר שם. אבל לא, זה לא יעצר שם. משם זה יתפתח מעריכית. אין למחשב את המגבלות שיש למוח האנושי. תוך כלום זמן זה יהיה פי מיליארד יותר טוב מכל המתכנתים, מהנדסי החומרה, אנשים שעובדים בלעשות מניפולציות לבני אדם, וכל שאר המקצועות האינטלקטואליים של בני האדם יחד.
אני לא מצליח לחשוב על תרחיש(חוץ מאולי התערבות של חייזרים) שבו התהליך הנוכחי לא מוביל אותנו לתבונה על-אנושית תוך 20 שנה, ואולי גם פחות. במצב כזה יש שאלה של שליטה. האם בני האדם שולטים במודל או שהמודל מחליט בעצמו. לאף אחד כרגע אין מושג איך להבטיח שליטה. אם בינה מלאכותית תצא משליטה, אין לי שמץ של מושג מה היא תעשה. אם היא תחליט להשמיד את האנושות, היא תשמיד אותה. מצד שני, אולי היא תחליט לפתור את כל הבעיות של האנושות(משימה לא פשוטה בהתחשב בכך שבני האדם גורמים לרוב הבעיות בעצמם). מצד שני, בואו נחשוב מה יקרה אם באיזה נס בני האדם יצליחו להישאר בשליטה על בינה מלאכותית על אנושית. יהיו הרבה גופים ואנשים שיפתחו מודלים כאלה. דמיינו מישהו כמו פוטין או חמינאי שולט על דבר כזה. תחשבו שאתם יכולים להגיד למודל: "תהרוג כל בן אדם שעונה לתנאי X, והמודל יבצע. כמובן אחרים יעבדו קשה כדי לפתח מודל עוד יותר חזק, שילחם בו. קל לראות איך זה נגמר רע.
נניח שבדרך נס(איך?) כל זה לא קורה, והעניינים ממשיכים כרגיל. נניח שהבינה המלאכותית תהיה יותר טובה מהמהנדסים האנושיים ומחליפים את המהנדסים האנושיים. ומה לגבי המנהלים? מה עם המנכ"ל? אם בינה מלאכותית יודעת לעשות עבודה יותר טובה ממנכ"ל אנושי, אז לטובת בעלי המניות החברה צריכה למנות מנכ"ל של בינה מלאכותית.
אז איך העסק הזה יכול שלא להתפתח לבלגן מטורף ואיבוד שליטה?
 
  • אהבתי
Reactions: Roi
צפוי כי לאורך זמן, AGI יעזור להוריד את עלויות הייצור של מוצרים רבים. עם זאת, יהיה מספר מוגבל של "נכסים סופיים",
בהינתן AGI - שמייתר את הצורך בעמל אנושי - איזה אינטרס יש לחברה (society) לכבד קניין?
מה כבר תעשה? לא תעבוד? לא צריך.
תלחם? ל-AGI יש צבא.

תזהר שלא להיאחז באשליה של שליטה על משהו שאין לך באמת שליטה בו.
המחשבה שהעולם ישאר אותו דבר בסינגולריות וכולם ימשיכו לכבד את זה שיש איזו "טאבו" שרשום בו משהו לגביך ולגבי הקרקעות שבהן אתה "מחזיק" כביכול - היא קצת נאיבית.

רוצה באמת להתכונן ל-AGI? תתחיל להיערך ל-ג'יהאד הבוטלרי


לזה יש אינספור סיבות. הרבה חשבו שכבר נגיע למכוניות אוטונומיות ממזמן, אבל מסתבר שזו משימה הרבה יותר קשה משחשבנו בהתחלה.

דווקא יכלו לשאול אותי. הייתי מסביר להם.
כמו שהייתי מסביר למה ה-"מטאוורס" הוא רעיון טפשי.

אם כולם היו מתייעצים איתי דקה לפני שרצים להכריז הכרזות בומבסטיות - היו נמנעים מטעויות... D:
 
נערך לאחרונה ב:
הרבה זמן לא כתבתי פה, אבל אני חושב שפה אני עשויי לקבל תשובות להן אני מצפה בנושא (:

אתחיל ישר מהעניין ומהשאלה, ואוסיף הסברים אחרי זה.
Artificial General Intelligence (AGI) זה שם קצת עמום וכללי לבינה מלאכותית שיכולה לבצע משימות מטווח רחב של דומיינים טוב לפחות כמו בני אדם.
אני מאמין שהסבירות ל-AGI בעשור הקרוב (אפילו כזה שלא כלכלי להפעיל אותו) היא באזור ה-60%, וחושב שהסבירות ל-AGI בשלוש שנים הקרובות היא לפחות 1%.
בדיון הזה אני מבקש שלא נתווכח על הסבירות שזה יקרה, ואם אתם רוצים לעשות את זה יש דיון נחמד כאן:

השאלה שלי שאשמח שתענו עליה בדיון היא: בהינתן שהסבירות הזו היא עובדה, מהם הצעדים שאתם תעשו כאינדיבידואלים היום בשביל לשמור ולמקסם הצלחה עבור עצמכם והמשפחות שלכם.

את הפוסט שלי אחלק ל-3 חלקים:
1. אתחיל בלהגיד מהם הצעדים שאני חשבתי שכדאי לעשות בהינתן העובדה הזו.
2. אגיד מהן התחזיות המאוד כלליות שלי לגבי איך אני חושב שהתפתחות של AGI תשפיע על העולם והכלכלה, ותחזיות אלו הן הבסיס להחלטות שהצגתי.
3. אתן עוד טיפונת רקע לגבי מה זה AGI ולמה אני מאמין שיש סבירות כזו.

צעדים שלי לקראת AGI:
1. להוציא אזרחויות זרות, אם אפשר:
אני לא חושב שישראל היא בהכרח מקום רע להיות בו כשיהיה AGI, אני פשוט באמת לא יודע. תרחיש אחד שאני חושש ממנו היא היעלמות של מקומות עבודה ובריחת חברות ממדינות שימסו אותן במס אוטומציה. הייתי רוצה אזרחות של מדינה שבסבירות גבוהה תצליח לדאוג לתושביה ואולי אפילו תעניק לי הכנסה אוניברסלית (UBI), במידה ואזדקק לה.
2. להשקיע בקרקעות, ואם אפשר מכמה מדינות שונות:
צפוי כי לאורך זמן, AGI יעזור להוריד את עלויות הייצור של מוצרים רבים. עם זאת, יהיה מספר מוגבל של "נכסים סופיים", שגם אם יהיה אפשר לאפטם את השימוש בהם, עדיין יהיו סופיים, כמו קרקעות. בנוסף, גם במקרה הקיצוני והגרוע ביותר שבו אין לי דרך להתפרנס, יש לי קרקע שאני יכול לחיות ממנה. גם קרקעות פחות רווחיות עשויות להיות שוות ערך רב (פשוט בגלל היצע מוגבל), וזה עשוי להפוך להיות נכס ששקול לזהב, רק עם ערך אינטרינזי. כדאי לבזר קרקעות בין מדינות, כי אי אפשר לדעת אם בתרחישי קיצון מדינות מסוימות יחליטו להלאים את הקרקעות של אנשים פרטיים בהן. בנוסף, כדאי להשקיע בצורה כזו שגם אם AGI לא יושג בעשור הקרוב לא יהיה הפסד של ממש בהשקעה.
3. לצבור הון:
זהו יעד סביר תמיד, אבל בתרחיש שבו אני לא יכול להבטיח שעוד שני עשורים תהיה לי או לבת זוגתי עבודה, ובטח שלא לילדיי ונכדיי, להון עשויה להיות משמעות גדולה יותר. מי שלא יהיה לו הון להסתמך עליו, במקרה הטוב, יצטרך להסתמך על ההכנסה שיקבל מהמדינה (אולי UBI), ולא יודע מה יעשה במקרה הרע. למי שיהיה הון יוכל, אולי, לחיות מהדיבידנדים של השקעתיו ולפרנס כך את משפחתו.
4. השקעה בחברות שמייצרות מאיצים חישוביים:
הנקודה הזו תקפה רק למקרה שבו AGI יושג מהר בטווח של שנים בודדות מעכשיו. במקרה כזה, הביקוש למאיצים חישוביים (GPU, TPU ועוד) יגדל למימדים עצומים, וחברות שנראות לנו מעט בועתיות אפילו כעת (nvidia,amd...) יהיו היחידות שיוכלו בטווח קצר לספק את הסחורה. שימו לב שאם AGI לא יושג בטווח קצר, אי אפשר לדעת מי יהיו השחקנים המובילים בטווח הארוך לדעתי.
5. לשקול שנית השקעה במדדים:
אני משקיע במדדים כמה שיותר נרחבים, וחושב שזו החלטה נבונה כיום. עם זאת, אם יושג AGI בשנים הקרובות, סיכוי לא רע שזה יועיל לקומץ חברות על חשבון כמות רחבה של חברות (חשבו כמה חברות קטנות של עיצוב גרפי, כתיבת תוכן ועריכה לשונית נפגעו בעקבות GPT ו-DALL-E). במקרה כזה, יכול לקרות מצב בו רוב החברות במדד יפסיקו להיות רווחיות. האם גם בעולם כזה בטוח להשקיע במדדים לטווח ארוך? (אין לי תשובה)

השאלה שלי היא: מהם הצעדים שלכם כהכנה ל-AGI, בהינתן שמסכימים על הסבירות הגבוהה ל-AGI כעובדה?
אם אין לכם רצון לקרוא עוד, אשמח שתענו על זה (:

התחזית שלי:
אני חושב שהכל הסתברותי בחיים ושהשערוכים שלי שגויים בחלקם. אני גם חושב שבהינתן שהאנושות לא תשמיד את עצמה לפני, הכל כאן שאלה של זמן.
הרבה מכם אולי יסכימו איתי שהאנושות תשיג AGI ב-200 השנים הקרובות, ועכשיו נותר להתמקח רק על טווח הזמנים.
בהמשך לזה, אני מאמין שאפשר גם להסכים על סדר הדברים: כנראה שיהיה לנו AGI על מחשבים ושרתים לפני שיהיו לנו רובוטים שנראים אנושיים לחלוטין וגם חמושים בעצמם עם AGI בתור המוח שלהם.
לכן אפשר להסיק, למשל, שעבודות שדורשות קוגניציה גבוהה יעלמו לפני עבודות בהן יש ערך לאינטראקציה אנושית בעולם הפיזי (מורים, מטפלים, וכד').
בנוסף, אפשר גם להסכים שיש הבדל בין העלמות מוחלטת של עבודות לבין צמצום בכח האדם הנחוץ לביצוע עבודה.
למשל, יתכן שבטווח הקצר לא נחליף את כל המתכנתים ב-GPT שיתכנת במקומם, אבל אם יהיו לנו כלים אוטונומיים וטובים מאוד בתכנות (חפשו AutoGPT, או לאחרונה, Devin ותדמיינו את זה בהרבה יותר טוב), יספיקו לנו 20% מהמתכנתים כיום שיפקחו על כלי AI שיבצעו את עיקר העבודה.
באופן דומה, יתכן שיהיה זול הרבה יותר לשכור את שירותיו של פסיכולוג AI שידבר איתנו דרך מסך (עם הבעות פנים, קול וטקסט משכנע), אבל שהרבה אנשים עמידים ימשיכו להעדיף להרגיש אינטראקציה אנושית ולרצות לדבר גם עם פסיכולוג אנושי.

-תוך כדי ההסבר, העברתי גם את דעתי לגבי סדר הדברים: עבודות בהן יש חתימה דיגיטלית גדולה הן בסכנה גדולה יותר לאוטומציה: (1) בגלל שהן משאירות חותם דיגיטלי רב יותר ומספקות דאטה לאימון, וגם (2) בגלל שקל יותר להחליף בין עובדים אנושיים לבין כלי AI בלי שלמישהו יהיה אכפת. כשאני רואה קוד תוכנה, לא אכפת לי כלכך אם כתבו אותו דרך מקלדת פיזית או לא.
פקידות, תמיכה טכנית, מענה טלפוני...וגם עבודות שנחשבות כאלו שדורשות יותר מאמץ קוגניטיבי כמו תכנות, עיצוב גרפי וכתיבה הן לכן הראשונות להעלם \ להצטצמם בכח האדם הדרוש להן.

-טענה שעולה הרבה לגבי צמצום כח העבודה היא שגם במהפכה התעשייתית חשבו שלבני אדם תהיה פחות עבודה, וכנראה שגם הפעם יצוצו סוגי עבודות חדשות.
על אף שאני מאמין שזה נכון בטווח הקצר כי יווצרו יותר משרות שדורשות אינטראקציה בינאישית, בטווח הארוך (עשורים) אני לא חושב שזה המצב היום.
במהפכה התעשייתית האנושות יכלה לסגת למשרות שדורשות קוגניציה גבוהה או מוטוריקה עדינה, והפעם אין כיוון ברור שהאנושות יכולה לברוח אליו.
*אני חושב שהדיונים על "הנדסת פרומפטים" כעבודה הם שגויים, במיוחד בתרחיש של AGI.

-מכל הדיון הנ"ל, אני מאמין שלמי שיש ילדים כדאי שלא להזניח בלפתח את היכולת שלהם לאינטראקציה פיזית בינאישית (שהולכת ומתנוונת).

-אני מאמין שמדינות רבות יחוו חוסר יציבות רב. אני אפילו לא מנסה לשקלל מלחמות לתוך הניתוח כי אין לי מושג מאיפה להתחיל.
מבחינה כלכלית, חברות שרוצות למקסם רווח ישתמשו ב-AGI וישכרו פחות אנשים. מדינות ירצו לדאוג לאזרחיהן וכנראה ינסו להחיל מס אוטומציה על חברות בשביל לכלכל את האזרחים שלהן (UBI). יתכן שבתרחיש כזה, החברות הכי חזקות בעולם יעברו למדינות שיגבו מהן את המס הכי נמוך, ובכל מקרה סביר שיתרכזו במדינות מסוימות. אם לא יהיו מלחמות סחר והגבלות על ייצוא וייבוא, רווחים גלובאליים יתרכזו במקומות האלו.
אני לא בטוח מה יקרה במדינות מהן החברות יברחו. יתכן ומדינות ינסו לא למסות חברות בשביל לא להבריח אותן (או בגלל הכח הרב בו יחזיקו החברות האלו) ובמקום זה, ימסו את העובדים האנושיים הבודדים שישארו באותה נקודת זמן במס גבוה במיוחד.
חשבו איך הייתם מרגישים לו הייתם שייכים לקומץ היצרני אם הייתם נדרשים לשלם 95% מהרווחים שלכם בשביל לממן את שאר המדינה. עם האהבה שלכם למדינה, לא הייתם שוקלים לעזוב למדינה שתמסה אתכם הרבה פחות? או שהייתם נשארים לעבוד בשביל שרוב הכנסותיכם יממנו אנשים שאתם לא מכירים?
במקרה כזה, יתכן והאוכלוסיה היצרנית המועטה תהיה זו שתנסה לברוח למקומות בהם המיסוי עליהם יהיה נמוך יותר.

רקע - מה זה AGI? למה אני חושב שיש סבירות שהאנושות תשיג AGI בזמן הקרוב?
האינטרנט עמוס בשיח ומידע לגבי מה זה AGI, לכן במקום להוסיף לטקסט הקיים, אפנה למאמר שלדעתי מקטלג ומגדיר בצורה מעניינת מה זה AGI ובכמה רמות שונות:
אציין גם שיש הטוענים ש-GPT הוא כבר בעצמו סוג מוקדם מאוד של AGI שמנוון למעט דומיינים, גם לפי המאמר שהבאתי וגם לפי מאמר מוכר שיצא לגבי GPT4:
בנוסף, יש כאלו שטוענים שאם פשוט נרכיב כלים שקיימים לנו כיום מדומיינים שונים אנחנו עשויים כבר להגיע ל-AGI היום, או מאוד בקרוב.

למה אני חושב שנראה AGI בקרוב?
אני חוקר בתחום כבר כמה שנים למחייתי. אני מדבר עם חוקרים ואנשים מהתחום ביום יום שלי.
כלומר, אני לא ניזון משמועות וקונספירציות בטוויטר בהערכות שלי.
בנוסף, עד לאחרונה לא חשבתי שסבירות גבוהה כלכך שזה יהיה על הפרק בעשור הקרוב. אז למה כן? זה דיון ארוך וטכני, אבל הנה הסיבות לכך, לדעתי, יחסית בקצרה:

1. מסתמן שככל שזורקים יותר פרמטרים (משאבי חישוב) ודאטה על מודלים (מודל=רשת נוירונים=מערכות AI), כך הם ממצליחים יותר. משאבי החישוב ממשיכים לגדול ולהשתפר, וגם אם יגמר הדאטה בעולם, נראה שדאטה סינטתי יכול לעזור להחליף את הדאטה הקיים. GPT3 (מה שקדם ל-chatGPT) היה מפתיע מאוד עבור חוקרים בגלל שהוא הראה שעם מספיק פרמטרים אפשר לקבל מודל הרבה יותר חזק שיכול לעשות הרבה יותר דברים מקודמיו. הגרסאות החדשות יותר של GPT ממשיכות להמחיש את זה. לאחרונה, הדו"ח הטכני של Sora הפתיע אותי מאוד ברמה האישית והגיע לביצועים, שאפילו אם עשו בהם cherry picking אגרסיבי, לא ציפיתי לראות ב-5 שנים הקרובות. בלי לחפור יותר מדי, המודל פיתח ידע עולם פיזיקלי מרשים מאוד ופתר בעיות בעקביות הפריימים, בין השאר, על ידי הקצאת עוד פרמטרים ודאטה למודל מאשר מה שהיה קיים עד היום (מבלי להמעיט בשאר ה-contributions הטכניים שנדרשו בשביל ליצור אותו).

2. נראה שקצב ההתקדמות בתחום סותר את תחזיות המומחים ומתקדם מהר יותר משהם מצפים. מודלי LLM (כמו GPT) מפתיעים מאוד בביצועיהם. אם תתעניינו בדבריו של Yan LeCun הוא ישמח להסביר לכם עם נוסחה חשבונית פשוטה שבמודלים כאלו, שחוזים כל פעם רק את המילה האחת הבאה, ההסתברות לקבל טקסט "נכון" היא מאוד מאוד קטנה ומודלים כאלו לא אמורים לעבוד טוב בכלל. ובכל זאת, אנחנו רואים שבניגוד לציפיות אפילו פתרון כלכך "לא טוב" שכזה עובד לא רע בכלל ביצירת שפה. מודלים כמו DALL-E שיוצרים תמונות כלכך טובות ואמינות לטקסט היו נראים קסומים לחלוטין (גם למי שהכיר את ה-GANים שקדמו להם).

3. יותר ויותר שחקנים מנסים להשיג AGI. בקרב האוכלוסיה הכללית (לא העוקבים הנלהבים של התחום) קצת פחות מדובר על זה ש-OpenAI קמו בשביל המטרה הזו, ושכל פועלם אמור להביא את האנושות להשיג AGI. עם ההצלחה וריח הכסף, יותר השקעות מנותבות לכיוונים כאלו, גם מצד חברות הענק (מטא, גוגל,...) וגם מצד אינספור סטרטאפים שצצים בעולם ומצליחים לקדם את התחום (mistral ai, stability ai,...).

ועוד...

למה יתכן שלא נראה AGI בקרוב?
לזה יש אינספור סיבות. הרבה חשבו שכבר נגיע למכוניות אוטונומיות ממזמן, אבל מסתבר שזו משימה הרבה יותר קשה משחשבנו בהתחלה.
*לדעתי, נהיגה אוטונומית היא אפילו אולי יותר קשה מהשגת AGI מנוון, בגלל שהיא דורשת גם לפעול ולהגיב בזמן אמת (הגבלה שאנחנו לא מטילים על AGI).
יתכן ש-AGI הוא הרבה יותר קשה להשגה משאפשר לצפות.
בנוסף, יתכן שעוד מעט נגלה שאי אפשר יותר לזרוק על מודלים יותר דאטה ומשאבי חישוב בשביל לשפר אותם והגענו לרוויה.
יתכן גם ויגמר הדאטה האיכותי בעולם, ודאטה סינטתי יעזור רק עד מידה מסוימת שלא הגענו אליה היום, אבל אולי נגיע אליה עוד שנה.
--לגבי השקעה במדדים בזמן AGI : אם בינה היא חזקה וזמינה, אז כן זה יפחית מערכן של חלק מחברות שהערך שלהם זה ידע.

אבל עדיין יהיו יתרונות תחרותיים אחרים. רשת הפצה חזקה...שליטה על משאבים קריטים...lock in...

אז אולי יש מדד שיהיה יותר חסין מפני AGI.


-יהיו כל מיני מקצועות שיישארו גם בזמן AGI.אולי כדאי לפתח תחביב שיחזק כישורים הנדרשים לתחומים האלו.

--לא חושב שצריך להגיע אפילו עד לagi. עם הטכנלוגיות שיש כיום ימוצו, הרבה עבודות יהפכו למיותרות. וזה ישפיע בעקיפין על כולם.
 
בהינתן AGI - שמייתר את הצורך בעמל אנושי - איזה אינטרס יש לחברה (society) לכבד קניין?
מה כבר תעשה? לא תעבוד? לא צריך.
תלחם? ל-AGI יש צבא.

תזהר שלא להיאחז באשליה של שליטה על משהו שאין לך באמת שליטה בו.
המחשבה שהעולם ישאר אותו דבר בסינגולריות וכולם ימשיכו לכבד את זה שיש איזו "טאבו" שרשום בו משהו לגביך ולגבי הקרקעות שבהן אתה "מחזיק" כביכול - היא קצת נאיבית.

רוצה באמת להתכונן ל-AGI? תתחיל להיערך ל-ג'יהאד הבוטלרי




דווקא יכלו לשאול אותי. הייתי מסביר להם.
כמו שהייתי מסביר למה ה-"מטאוורס" הוא רעיון טפשי.

אם כולם היו מתייעצים איתי דקה לפני שרצים להכריז הכרזות בומבסטיות - היו נמנעים מטעויות... D:
יכולות להיות רמות שונות של אוטומציה ובינה מלאכותית.

והחשיבה של פות"ש תהייה טובה לפחות לחלקם.
 
הרבה זמן לא כתבתי פה, אבל אני חושב שפה אני עשויי לקבל תשובות להן אני מצפה בנושא (:

אתחיל ישר מהעניין ומהשאלה, ואוסיף הסברים אחרי זה.
Artificial General Intelligence (AGI) זה שם קצת עמום וכללי לבינה מלאכותית שיכולה לבצע משימות מטווח רחב של דומיינים טוב לפחות כמו בני אדם.
אני מאמין שהסבירות ל-AGI בעשור הקרוב (אפילו כזה שלא כלכלי להפעיל אותו) היא באזור ה-60%, וחושב שהסבירות ל-AGI בשלוש שנים הקרובות היא לפחות 1%.
בדיון הזה אני מבקש שלא נתווכח על הסבירות שזה יקרה, ואם אתם רוצים לעשות את זה יש דיון נחמד כאן:

השאלה שלי שאשמח שתענו עליה בדיון היא: בהינתן שהסבירות הזו היא עובדה, מהם הצעדים שאתם תעשו כאינדיבידואלים היום בשביל לשמור ולמקסם הצלחה עבור עצמכם והמשפחות שלכם.

את הפוסט שלי אחלק ל-3 חלקים:
1. אתחיל בלהגיד מהם הצעדים שאני חשבתי שכדאי לעשות בהינתן העובדה הזו.
2. אגיד מהן התחזיות המאוד כלליות שלי לגבי איך אני חושב שהתפתחות של AGI תשפיע על העולם והכלכלה, ותחזיות אלו הן הבסיס להחלטות שהצגתי.
3. אתן עוד טיפונת רקע לגבי מה זה AGI ולמה אני מאמין שיש סבירות כזו.

צעדים שלי לקראת AGI:
1. להוציא אזרחויות זרות, אם אפשר:
אני לא חושב שישראל היא בהכרח מקום רע להיות בו כשיהיה AGI, אני פשוט באמת לא יודע. תרחיש אחד שאני חושש ממנו היא היעלמות של מקומות עבודה ובריחת חברות ממדינות שימסו אותן במס אוטומציה. הייתי רוצה אזרחות של מדינה שבסבירות גבוהה תצליח לדאוג לתושביה ואולי אפילו תעניק לי הכנסה אוניברסלית (UBI), במידה ואזדקק לה.
2. להשקיע בקרקעות, ואם אפשר מכמה מדינות שונות:
צפוי כי לאורך זמן, AGI יעזור להוריד את עלויות הייצור של מוצרים רבים. עם זאת, יהיה מספר מוגבל של "נכסים סופיים", שגם אם יהיה אפשר לאפטם את השימוש בהם, עדיין יהיו סופיים, כמו קרקעות. בנוסף, גם במקרה הקיצוני והגרוע ביותר שבו אין לי דרך להתפרנס, יש לי קרקע שאני יכול לחיות ממנה. גם קרקעות פחות רווחיות עשויות להיות שוות ערך רב (פשוט בגלל היצע מוגבל), וזה עשוי להפוך להיות נכס ששקול לזהב, רק עם ערך אינטרינזי. כדאי לבזר קרקעות בין מדינות, כי אי אפשר לדעת אם בתרחישי קיצון מדינות מסוימות יחליטו להלאים את הקרקעות של אנשים פרטיים בהן. בנוסף, כדאי להשקיע בצורה כזו שגם אם AGI לא יושג בעשור הקרוב לא יהיה הפסד של ממש בהשקעה.
3. לצבור הון:
זהו יעד סביר תמיד, אבל בתרחיש שבו אני לא יכול להבטיח שעוד שני עשורים תהיה לי או לבת זוגתי עבודה, ובטח שלא לילדיי ונכדיי, להון עשויה להיות משמעות גדולה יותר. מי שלא יהיה לו הון להסתמך עליו, במקרה הטוב, יצטרך להסתמך על ההכנסה שיקבל מהמדינה (אולי UBI), ולא יודע מה יעשה במקרה הרע. למי שיהיה הון יוכל, אולי, לחיות מהדיבידנדים של השקעתיו ולפרנס כך את משפחתו.
4. השקעה בחברות שמייצרות מאיצים חישוביים:
הנקודה הזו תקפה רק למקרה שבו AGI יושג מהר בטווח של שנים בודדות מעכשיו. במקרה כזה, הביקוש למאיצים חישוביים (GPU, TPU ועוד) יגדל למימדים עצומים, וחברות שנראות לנו מעט בועתיות אפילו כעת (nvidia,amd...) יהיו היחידות שיוכלו בטווח קצר לספק את הסחורה. שימו לב שאם AGI לא יושג בטווח קצר, אי אפשר לדעת מי יהיו השחקנים המובילים בטווח הארוך לדעתי.
5. לשקול שנית השקעה במדדים:
אני משקיע במדדים כמה שיותר נרחבים, וחושב שזו החלטה נבונה כיום. עם זאת, אם יושג AGI בשנים הקרובות, סיכוי לא רע שזה יועיל לקומץ חברות על חשבון כמות רחבה של חברות (חשבו כמה חברות קטנות של עיצוב גרפי, כתיבת תוכן ועריכה לשונית נפגעו בעקבות GPT ו-DALL-E). במקרה כזה, יכול לקרות מצב בו רוב החברות במדד יפסיקו להיות רווחיות. האם גם בעולם כזה בטוח להשקיע במדדים לטווח ארוך? (אין לי תשובה)

השאלה שלי היא: מהם הצעדים שלכם כהכנה ל-AGI, בהינתן שמסכימים על הסבירות הגבוהה ל-AGI כעובדה?
אם אין לכם רצון לקרוא עוד, אשמח שתענו על זה (:

התחזית שלי:
אני חושב שהכל הסתברותי בחיים ושהשערוכים שלי שגויים בחלקם. אני גם חושב שבהינתן שהאנושות לא תשמיד את עצמה לפני, הכל כאן שאלה של זמן.
הרבה מכם אולי יסכימו איתי שהאנושות תשיג AGI ב-200 השנים הקרובות, ועכשיו נותר להתמקח רק על טווח הזמנים.
בהמשך לזה, אני מאמין שאפשר גם להסכים על סדר הדברים: כנראה שיהיה לנו AGI על מחשבים ושרתים לפני שיהיו לנו רובוטים שנראים אנושיים לחלוטין וגם חמושים בעצמם עם AGI בתור המוח שלהם.
לכן אפשר להסיק, למשל, שעבודות שדורשות קוגניציה גבוהה יעלמו לפני עבודות בהן יש ערך לאינטראקציה אנושית בעולם הפיזי (מורים, מטפלים, וכד').
בנוסף, אפשר גם להסכים שיש הבדל בין העלמות מוחלטת של עבודות לבין צמצום בכח האדם הנחוץ לביצוע עבודה.
למשל, יתכן שבטווח הקצר לא נחליף את כל המתכנתים ב-GPT שיתכנת במקומם, אבל אם יהיו לנו כלים אוטונומיים וטובים מאוד בתכנות (חפשו AutoGPT, או לאחרונה, Devin ותדמיינו את זה בהרבה יותר טוב), יספיקו לנו 20% מהמתכנתים כיום שיפקחו על כלי AI שיבצעו את עיקר העבודה.
באופן דומה, יתכן שיהיה זול הרבה יותר לשכור את שירותיו של פסיכולוג AI שידבר איתנו דרך מסך (עם הבעות פנים, קול וטקסט משכנע), אבל שהרבה אנשים עמידים ימשיכו להעדיף להרגיש אינטראקציה אנושית ולרצות לדבר גם עם פסיכולוג אנושי.

-תוך כדי ההסבר, העברתי גם את דעתי לגבי סדר הדברים: עבודות בהן יש חתימה דיגיטלית גדולה הן בסכנה גדולה יותר לאוטומציה: (1) בגלל שהן משאירות חותם דיגיטלי רב יותר ומספקות דאטה לאימון, וגם (2) בגלל שקל יותר להחליף בין עובדים אנושיים לבין כלי AI בלי שלמישהו יהיה אכפת. כשאני רואה קוד תוכנה, לא אכפת לי כלכך אם כתבו אותו דרך מקלדת פיזית או לא.
פקידות, תמיכה טכנית, מענה טלפוני...וגם עבודות שנחשבות כאלו שדורשות יותר מאמץ קוגניטיבי כמו תכנות, עיצוב גרפי וכתיבה הן לכן הראשונות להעלם \ להצטצמם בכח האדם הדרוש להן.

-טענה שעולה הרבה לגבי צמצום כח העבודה היא שגם במהפכה התעשייתית חשבו שלבני אדם תהיה פחות עבודה, וכנראה שגם הפעם יצוצו סוגי עבודות חדשות.
על אף שאני מאמין שזה נכון בטווח הקצר כי יווצרו יותר משרות שדורשות אינטראקציה בינאישית, בטווח הארוך (עשורים) אני לא חושב שזה המצב היום.
במהפכה התעשייתית האנושות יכלה לסגת למשרות שדורשות קוגניציה גבוהה או מוטוריקה עדינה, והפעם אין כיוון ברור שהאנושות יכולה לברוח אליו.
*אני חושב שהדיונים על "הנדסת פרומפטים" כעבודה הם שגויים, במיוחד בתרחיש של AGI.

-מכל הדיון הנ"ל, אני מאמין שלמי שיש ילדים כדאי שלא להזניח בלפתח את היכולת שלהם לאינטראקציה פיזית בינאישית (שהולכת ומתנוונת).

-אני מאמין שמדינות רבות יחוו חוסר יציבות רב. אני אפילו לא מנסה לשקלל מלחמות לתוך הניתוח כי אין לי מושג מאיפה להתחיל.
מבחינה כלכלית, חברות שרוצות למקסם רווח ישתמשו ב-AGI וישכרו פחות אנשים. מדינות ירצו לדאוג לאזרחיהן וכנראה ינסו להחיל מס אוטומציה על חברות בשביל לכלכל את האזרחים שלהן (UBI). יתכן שבתרחיש כזה, החברות הכי חזקות בעולם יעברו למדינות שיגבו מהן את המס הכי נמוך, ובכל מקרה סביר שיתרכזו במדינות מסוימות. אם לא יהיו מלחמות סחר והגבלות על ייצוא וייבוא, רווחים גלובאליים יתרכזו במקומות האלו.
אני לא בטוח מה יקרה במדינות מהן החברות יברחו. יתכן ומדינות ינסו לא למסות חברות בשביל לא להבריח אותן (או בגלל הכח הרב בו יחזיקו החברות האלו) ובמקום זה, ימסו את העובדים האנושיים הבודדים שישארו באותה נקודת זמן במס גבוה במיוחד.
חשבו איך הייתם מרגישים לו הייתם שייכים לקומץ היצרני אם הייתם נדרשים לשלם 95% מהרווחים שלכם בשביל לממן את שאר המדינה. עם האהבה שלכם למדינה, לא הייתם שוקלים לעזוב למדינה שתמסה אתכם הרבה פחות? או שהייתם נשארים לעבוד בשביל שרוב הכנסותיכם יממנו אנשים שאתם לא מכירים?
במקרה כזה, יתכן והאוכלוסיה היצרנית המועטה תהיה זו שתנסה לברוח למקומות בהם המיסוי עליהם יהיה נמוך יותר.

רקע - מה זה AGI? למה אני חושב שיש סבירות שהאנושות תשיג AGI בזמן הקרוב?
האינטרנט עמוס בשיח ומידע לגבי מה זה AGI, לכן במקום להוסיף לטקסט הקיים, אפנה למאמר שלדעתי מקטלג ומגדיר בצורה מעניינת מה זה AGI ובכמה רמות שונות:
אציין גם שיש הטוענים ש-GPT הוא כבר בעצמו סוג מוקדם מאוד של AGI שמנוון למעט דומיינים, גם לפי המאמר שהבאתי וגם לפי מאמר מוכר שיצא לגבי GPT4:
בנוסף, יש כאלו שטוענים שאם פשוט נרכיב כלים שקיימים לנו כיום מדומיינים שונים אנחנו עשויים כבר להגיע ל-AGI היום, או מאוד בקרוב.

למה אני חושב שנראה AGI בקרוב?
אני חוקר בתחום כבר כמה שנים למחייתי. אני מדבר עם חוקרים ואנשים מהתחום ביום יום שלי.
כלומר, אני לא ניזון משמועות וקונספירציות בטוויטר בהערכות שלי.
בנוסף, עד לאחרונה לא חשבתי שסבירות גבוהה כלכך שזה יהיה על הפרק בעשור הקרוב. אז למה כן? זה דיון ארוך וטכני, אבל הנה הסיבות לכך, לדעתי, יחסית בקצרה:

1. מסתמן שככל שזורקים יותר פרמטרים (משאבי חישוב) ודאטה על מודלים (מודל=רשת נוירונים=מערכות AI), כך הם ממצליחים יותר. משאבי החישוב ממשיכים לגדול ולהשתפר, וגם אם יגמר הדאטה בעולם, נראה שדאטה סינטתי יכול לעזור להחליף את הדאטה הקיים. GPT3 (מה שקדם ל-chatGPT) היה מפתיע מאוד עבור חוקרים בגלל שהוא הראה שעם מספיק פרמטרים אפשר לקבל מודל הרבה יותר חזק שיכול לעשות הרבה יותר דברים מקודמיו. הגרסאות החדשות יותר של GPT ממשיכות להמחיש את זה. לאחרונה, הדו"ח הטכני של Sora הפתיע אותי מאוד ברמה האישית והגיע לביצועים, שאפילו אם עשו בהם cherry picking אגרסיבי, לא ציפיתי לראות ב-5 שנים הקרובות. בלי לחפור יותר מדי, המודל פיתח ידע עולם פיזיקלי מרשים מאוד ופתר בעיות בעקביות הפריימים, בין השאר, על ידי הקצאת עוד פרמטרים ודאטה למודל מאשר מה שהיה קיים עד היום (מבלי להמעיט בשאר ה-contributions הטכניים שנדרשו בשביל ליצור אותו).

2. נראה שקצב ההתקדמות בתחום סותר את תחזיות המומחים ומתקדם מהר יותר משהם מצפים. מודלי LLM (כמו GPT) מפתיעים מאוד בביצועיהם. אם תתעניינו בדבריו של Yan LeCun הוא ישמח להסביר לכם עם נוסחה חשבונית פשוטה שבמודלים כאלו, שחוזים כל פעם רק את המילה האחת הבאה, ההסתברות לקבל טקסט "נכון" היא מאוד מאוד קטנה ומודלים כאלו לא אמורים לעבוד טוב בכלל. ובכל זאת, אנחנו רואים שבניגוד לציפיות אפילו פתרון כלכך "לא טוב" שכזה עובד לא רע בכלל ביצירת שפה. מודלים כמו DALL-E שיוצרים תמונות כלכך טובות ואמינות לטקסט היו נראים קסומים לחלוטין (גם למי שהכיר את ה-GANים שקדמו להם).

3. יותר ויותר שחקנים מנסים להשיג AGI. בקרב האוכלוסיה הכללית (לא העוקבים הנלהבים של התחום) קצת פחות מדובר על זה ש-OpenAI קמו בשביל המטרה הזו, ושכל פועלם אמור להביא את האנושות להשיג AGI. עם ההצלחה וריח הכסף, יותר השקעות מנותבות לכיוונים כאלו, גם מצד חברות הענק (מטא, גוגל,...) וגם מצד אינספור סטרטאפים שצצים בעולם ומצליחים לקדם את התחום (mistral ai, stability ai,...).

ועוד...

למה יתכן שלא נראה AGI בקרוב?
לזה יש אינספור סיבות. הרבה חשבו שכבר נגיע למכוניות אוטונומיות ממזמן, אבל מסתבר שזו משימה הרבה יותר קשה משחשבנו בהתחלה.
*לדעתי, נהיגה אוטונומית היא אפילו אולי יותר קשה מהשגת AGI מנוון, בגלל שהיא דורשת גם לפעול ולהגיב בזמן אמת (הגבלה שאנחנו לא מטילים על AGI).
יתכן ש-AGI הוא הרבה יותר קשה להשגה משאפשר לצפות.
בנוסף, יתכן שעוד מעט נגלה שאי אפשר יותר לזרוק על מודלים יותר דאטה ומשאבי חישוב בשביל לשפר אותם והגענו לרוויה.
יתכן גם ויגמר הדאטה האיכותי בעולם, ודאטה סינטתי יעזור רק עד מידה מסוימת שלא הגענו אליה היום, אבל אולי נגיע אליה עוד שנה.
שאלה לי אליך בתור חוקר:
אם אנחנו מסתכלים על llm הם הרבה פחות חזקים בעברית, וזה אומר שיש הגנה מסויימת לחלק מהמשרות שמתבצעות בעברית.

מה דעתך ?
 
יש כבר אשכול או כמה בנושא.

למה אני חושב שנראה AGI בקרוב?
אני חוקר בתחום כבר כמה שנים למחייתי. אני מדבר עם חוקרים ואנשים מהתחום ביום יום שלי.
כלומר, אני לא ניזון משמועות וקונספירציות בטוויטר בהערכות שלי.
ומצד שני, אתה סובל מאפקט הטטריס, חור תולעת, כשיש פטיש ביד הכל נראה כמו מסמר וחדר תהודה...

אם אנחנו מסתכלים על llm הם הרבה פחות חזקים בעברית, וזה אומר שיש הגנה מסויימת לחלק מהמשרות שמתבצעות בעברית.
גם על זה עובדים.

מעבר לזה, אשכול מעניין, אבל אני מתחיל לתהות אם האינטליגנציה הגבוהה יחסית בממוצע שמתכנסת לפורום הזה, יוצרת הלוסינציות וארטיפקטים, עושים overfitting על "הקידמה",
כשהעתיד שיכול לבוא על העולם ארצני הרבה יותר, ואפילו את מחר קשה לחזות. זה נכון גם בפן הכללי (Rogers' bell curve), גם העולמי (מלחמה, אנרגיה, מהגרים) ובטח שבארץ.
 
אני מאוד מעריך את התגובות ואת הוכחנות עם דעתי (לא אומר את זה בציניות), אבל הייתי רוצה מאוד לבקש שלא נציף את הדיון בויכוחים על האם יש טעם להתכונן למשהו כזה כי (1) שסביר שזה יקרה אבל באופן מוחלט כך שתהיה אינטיליגנציה על-אנושית (ASI) שתייתר את כל הדיון והפעולות שלנו או (2) שסביר שזה לא יקרה ושבגלל אשליות אנחנו חושבים שההתקדמות תהיה מהירה משהיא תהיה בפועל, ויש לנו עוד 100 שנה. שני הטיעונים סבירים.

פתחתי את הדיון כי אני בכנות רוצה לשמוע איך אנשים אחרים חושבים שהיה ניתן להתכונן בצורה כלשהי לתרחיש ההדרגתי (שלא יקרה בסבירות ודאית, כלומר, שלא צריך לשרוף את הכסף או האנרגיות בכיוונים שלא יועילו במידה והאנושות לא תשיג AGI בקרוב).
השאלה שלי היא: מהם הצעדים שלכם כהכנה לעולם עם AGI (אוטומציה רחבה של אחוז נכבד מתחומי העבודה), בהינתן שמסכימים על הסבירות הגבוהה ל-AGI כעובדה?

הגבתי למטה לכולם, אבל אם אתם רוצים להמשיך להתווכח איתי על האם זה סביר או לא, אשמח שנעבור לפרטי :)
*לא אענה יותר בדיון על ויכוחי המשך, תשלחו לי הודעות בפרטי ונמשיך כמה שתרצו, אשמח להגביל את הדיון פה לדיון פרקטי במחשבות לגבי מה אפשר לעשות ולמה.

אני מתקשה לראות איך תרחיש שבו משרות נעלמות, אבל בגדול הדברים נשארים במסגרת הרגילה, שזה תרחיש שרבים מדברים עליו וגם פותח השרשור מזכיר, יכול לקרות. אסביר למה ואשמח להסבר אם אנשים חושבים שאני טועה.
הייתי צריך אולי להדגיש ולחדד יותר את הנקודה הזו, אבל בגדול: יתכנו רמות שונות של אוטומציה. הרבה מהכותבים על AGI אומרים שזמן קצר אחרי שיהיה AGI, יהיה ASI (אינטיליגנציה על-אנושית), תתחיל האסימפטוטה של הסינגולריות והכל יגמר. יתכן וזה נכון, ובמקרה כזה אכן לא יהיה לי יותר מדי מה לעשות, אבל גם יתכן ולא.

1. יתכן וה-AGIs הראשונים יהיו מאוד יקרים לשימוש מסיבה כלשהי ותיקח כמות מסוימת של שנים עד שהעלויות ירדו בהדרגה ובאמת כל העולם יתחיל להשתמש ב-AGIs. אחת הסיבות שאני מאמין שיתכן ויושג AGI בעתיד הקרוב היא שאני חושב שזה לא מופרך לאמן מודל על שלא פרקטי להשתמש בו כמו שמשתמשים ב-chatGPT (תדמיין עלויות של 10$ או 100$ לטוקן. אנשים פרטיים לא ישתמשו בזה), אבל שחברות ירצו לפתח בשביל ההתקדמות לכיוון (יכול להסביר טכנית בפרטי למה זה יכול להועיל לחברות).
2. יתכן ואחרי שנשיג AGI נגיע ל-plateau וההתקדמות האסימפטוטית תיפסק לכמה שנים. האם סביר? אף אחד לא יודע.
ועוד...
כך או כך, אני מתאר תרחישים בהם האנושות תשיג AGI ואז יעברו כמה שנים עד שכל המשרות יעלמו. זה יכול להיות 5 שנים וזה יכול להיות 100 שנים, אני לא יודע. אם זה יהיה מיידי אז אין לי הרבה מה לעשות לגבי זה ובגלל זה לא שאלתי על התרחיש הזה, אבל אם יהיו לי 10-20 שנים בין לבין זה גם משהו שהייתי רוצה להיערך אליו, על כן השאלה והתהייה.

בהינתן AGI - שמייתר את הצורך בעמל אנושי - איזה אינטרס יש לחברה (society) לכבד קניין?
זו נקודה טובה והתייחסתי אליה בפוסט. אתה מניח שבהכרח אף חברה לא תכבד קניין, אבל אני לא כלכך בטוח שזה מה שיקרה.
במיוחד אם בעלי הקניין יהיו אלו ששולטים באמצעי הייצור. אבל יתכן שהמדינה או אנשים ינסו להלאים קניין.
לכן אני לא יכול לנטרל את הסיכון, אבל אולי אפשר לבזר אותו בין מדינות שונות (ואולי עדיף שבאלו בהן יתרכזו החברות היצרניות).

תזהר שלא להיאחז באשליה של שליטה על משהו שאין לך באמת שליטה בו.
אני עשוי מחר לגלות, חלילה, שיש לי סרטן. אז אם אין לי שליטה על על זה ועל החיים שלי, אולי כדאי שאעשן סיגריות, אוכל לא בריא ולא אתאמן?
אני לא משלה את עצמי לגבי אחוזי השליטה שיש לי בכל הסיטואציות בחיים, אבל אני גם לא מוכן לוותר על ה-agency שיש לי לדאוג לעתיד שלי.
אם בנושא של AGI יש סבירות של 1% בודד שמה שאעשה היום יועיל לי בעתיד (ושים לב שלא הצעתי לבזבז את כל כספי על בונקר יום הדין אלא על פעולות שנחשבות מועילות גם אם לא השגנו AGI וגם אם השגנו אבל אולי לא כמו שחשבתי), למה להימנע מלחשוב על זה? כי זה מבזבז אנרגיה?

שאלה לי אליך בתור חוקר:
אם אנחנו מסתכלים על llm הם הרבה פחות חזקים בעברית, וזה אומר שיש הגנה מסויימת לחלק מהמשרות שמתבצעות בעברית.
תודה קודם כל שזרמת עם הבקשה שלי וענית לגביי מה ששאלתי (:
זאת מחשבה מעניינת, אבל יש אינדיקציות שידע יכול לעבור במודל בין שפות (הוא אפילו עובר בין דומיינים, כמו משפה לתמונה ולהפך). אז כנראה שאם יאמנו כמו שצריך מודל חזק שכבר יש לו ידע באנגלית גם על עברית הוא ידביק את הפער ולא יזדקק לאותה כמות דאטה בעברית (יש ניסיונות אמינים יותר או פחות בקבוצת הפייסבוק של MDLI לאמן מודל כזה בעברית). אולי אם היינו מתנהלים עם שפה שלא היה מספיק דאטה לאמן עליה זה היה יכול לעבוד יותר טוב.
משהו שהוא אולי פועל יוצא של זה היה לחפש תחומי עבודה בהם יש מעט חתימה דיגיטלית של הכישורים הבסיסיים שנחוצים עבורם, בשביל לדחות את הקץ.

יש כבר אשכול או כמה בנושא.
אשמח להכוונה, כי לא מצאתי אשכול שמתמקד בלשאול שאלות פרקטיות על איך מתכוננים ליום שכזה.

ומצד שני, אתה סובל מאפקט הטטריס, חור תולעת, כשיש פטיש ביד הכל נראה כמו מסמר וחדר תהודה...
זה נכון עובדתית ואי אפשר להימנע מזה. מצד שני, כשהתחלתי את המחקר שלי שמעתי שיקח למכוניות אוטונומיות עוד 20 שנים להגיע (לא ראיתי אינדיקציה שסותרת את זה בינתיים) והרגשתי שפספסתי את הגל של מרבית החידושים המסעירים בתחום.
מהיכרות עם GANs לא ציפיתי ולא האמנתי שמשהו ברמה של DALL-E יצא בעשור הקרוב, והייתי מאוד סקפטי לגבי הצלחות בוידיאו ב-5 שנים הקרובות עד ל-Sora. הניסיון האישי שלי הראה לי שאני נוטה להעריך את ההתקדמות של הדברים האלו יותר באיטיות משהם היו בפועל. שים לב שגם בדיון כאן אני לא מדבר על אינטיליגנציה סופר אנושית שמחליפה את כל בני האדם בכל המשרות כתרחיש הסביר, אלא כאוטומציה הדרגתית ומוגבלת וגם זה בסבירות לא ודאית. אז נראה לי שאני יחסית קונסרבטיבי...
 
והייתי מאוד סקפטי לגבי הצלחות בוידיאו ב-5 שנים הקרובות עד ל-Sora.
רק לציין שמודל כמו sora שלומד לייצר וידאו קוהרנטי מתוך אימון self supervised של טרנספורמר על המון רצפי וידאו נראה לי התקדמות שסביר שתושג בשלב מסויים (לא ידעתי כמובן בדיוק לשים אצבע על מתי) כי זה בסהכ עקרון דומה ל gpt פשוט במודאליטי אחר (שהוכח כבר שאפשר ללמוד אותו במקביל לטקסט).

לעומת זאת, לגבי שיפור ביכולות reasoning לדוגמא קשה לי לראות איך הכלים הנוכחיים יביאו לפריצת דרך בזמן הקרוב (ראוי לציין שאני לא סופר מעודכן בתוצאות הכי חדשות אז אשמח ללמוד אם אני מפספס).

נ.ב
מצטער אם שוב לקחתי את הדיון למקום לא רצוי :)
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
מ תיק ראשון - צעדים אחרונים שוק ההון 5
P יומן מסע - צעדים ראשונים יומני מסע אישיים 40
ETF Shark צעדים ראשונים בתחום ה-Data Science: תואר ראשון והתחבטויות התפתחות אישית 9
littleSeal צעדים ראשונים בקניית ניירות ערך פוסטים מאיכות נמוכה 1
R נדלן בחול - צעדים ראשונים נדל"ן 10
M צעדים ראשונים בעולם הנדלן- איפה ומה לקרוא נדל"ן 2
כ צעדים ראשונים במינוף נדל"ן 14
Ron.B צעדים ראשונים בעולם הנדלן- מאפייני נכס רצוי נדל"ן 23
T צעדים ראשונים בבחירת דירת להשקעה נדל"ן 18
R צעדים ראשונים בתיק שוק ההון 24
D 2 צעדים מהיעד פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
NightStyle צעדים לחסימה(פרסומות), אבטחה, פרטיות(מעקב),מהירות הגלישה ברשת. שתפו! אוף טופיק 34
ח צעדים ראשונים שוק ההון 10
א תיכנון צעדים פיננסים שוק ההון 19
L צעדים ראשונים בתחום - מספר שאלות שוק ההון 6
H צעדים ראשונים יומני מסע אישיים 8
אוריאל א צעדים ראשונים בשיפור הרווחים מהחסכונות שלי שוק ההון 13
L צעדים ראשונים יומני מסע אישיים 29
גיא88 צעדים ראשונים בעולם ההשקעות שוק ההון 12
Myrath צעדים ראשוניים בסיסיים בשוק ההון שוק ההון 85
littleSeal רכישת דירת פינוי בינוי בצל המלחמה נדל"ן 15
ב אג"ח קונצרני בצל קורונה - יש תחתית? שוק ההון 42
Y התייעצות בנוגע התפטרות בצל הקורנה התפתחות אישית 6
ד מכירת דירה לטובת שוק ההון בצל משבר הקורונה שוק ההון 13

נושאים דומים

Back
למעלה