• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

עישון פוגע בנכס?

יוגב

משתמש סולידי
הצטרף ב
13/10/21
הודעות
49
דירוג
44
שאלה למשכירי דירות:
עומד להשכיר דירה לזוג מעשנים ושואל את עצמי האם העובדה שהם מעשנים עלולה לפגוע בנכס, מבחינת ריח עישון שלא יירד (או מבחינה אחרת שלא חשבתי עליה).

חשבתי להכניס בחוזה חובה לסייד את הקירות במידה שמעשנים בדירה, אבל אני לא באמת יודע אם זה אפקטיבי.

באופן מפתיע, לא מצאתי פוסט על הנושא הזה בפורום.

מישהו עם ניסיון?
 
כן. עישון בתוך הדירה הורס ונדבק להכל. לסייד את הדירה ממש לא יעזור. הריח ישאר תקופה ארוכה מאוד גם אחרי שיעזבו, החומר הדביק שנשאר מסיגיריות ישאר ספוג בקירות.
זכותך כבעל דירה להכניס סעיף בחוזה שאוסר על עישון בתוך הדירה. כשוכר הייתי בדירה עם סעיף כזה, ואם אי פעם אצטרך להשכיר דירה תמיד אדאג סעיף על זה.

אגב גם עישון במרפסת גורם לבעיות אחרות, בעיקר סכסוכים ותלונות של השכנים בגלל המטרד היומיומי שזה יוצר להם.
 
חד משמעית גורם לנזק. הניקוטין נדבק להכל ולסייד לא מספיק. זה מאוד תלוי בכמה הם מעשנים ובמה הם מעשנים. לרוב תצטרך חברת ניקיון אחרי דיירים כאלו שיינקו עם חומרי ניקוי מיוחדים שמסירים את הניקוטין.
קיצר, לא מומלץ, בכלל. וכאמור גם מה שכתבו על המרפסת, שזה יוצר סכסוכים עם השכנים.
 
במידה ורשמתי את זה בחוזה, יש דרך שבכלל אפשר לאכוף / להוכיח את זה?
 
אני חושב שזה תלוי מה מעשנים (למשל אמרו שניקוטין נדבק לקירות. אבל יש כל מיני חומרים שניתן לעשן כמו גז צחוק/Phencyclidine/מריחואנה/דגים שממה שהבנתי משאירים ריחות אחרים וחלקם לא משאירים ריחות) ואיך מעשנים (עם חלון פתוח/לאחר הוצאת חמצן/במיכלי לחץ/במעבדה בנכס עם הפרדת לחצים) כמו בכל דבר. יש עוד הרבה התנהגויות של שוכר שעלולים לפגוע בנכס. מעניין באמת אם אפשר להוסיף סעיף שידגיש זאת כמו "ולהחזיר את הנכס בניחוח/ריח המקורי שלו" כמו שכותבים על נראות. הבעיה באמת זה שחיישני הריח עדיין לא מתקדמים מספיק ומאמין שיהיה קשה להוכיח.

אני לא רואה שום דבר שלילי מלהוסיף את הסעיף נגד עישון כי זה כנראה ימנע מחלק מהמעשנים לשכור, אבל כנראה לא מכולם.
 
לגבי מטרד לשכנים, בזה צריך לטפל סעיף בחוזה שכירות שאוסר על יצירת מטרדים ומפגעים לשכנים.
אולי אפשר גם להכניס סעיף שאוסר על עישון ובנוסף במידה ובכל זאת היה עישון בבית אז השוכר מחויב לצבוע את כל הדירה כולל התקרה ב-4 שכבות בתום השכירות.
אפשר גם להגדיל את שכר הדירה או הביטחונות.
 

נושאים דומים

Back
למעלה