• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אוניברסיטה, התפתחות אישית וקורסים כלליים

תוכנית חיסג'ון

משתמש רשום
הצטרף ב
18/11/18
הודעות
17
דירוג
18
אהלן, אני עומד להתחיל ללמוד מדעי המחשב מורחב בבר אילן אחרי החגים.
מבחינת הנתונים שלי אני יכול להעריך את עצמי כבן אדם די חכם, ולפעמים זה מונע ממני לשאול אנשים שאלות שעלולות להיתפס כמתנשאות, מטומטמות או סתם לא מובנות. חשבתי שהשילוב של האנונימיות היחסית והאנשים החכמים ואוהבי הידע פה בפורום הופכים אותו לבמה מתאימה לשאלות שלי.

אנשים מתארים את התואר כקשה ועמוס במיוחד, בפרט בשנה הראשונה. כבר כאן אשמח אם אנשים שעברו מסלול דומה יוכלו להסביר לי קצת יותר למה מתכוונים כשמדברים על עומס. את תקופת הבגרויות חוויתי אחרת מאיך שאנשים תיארו את זה מראש (לא פיקניק, אבל לא היסטריה), ובפסיכומטרי הפער כבר נהיה ממש משמעותי.

בנוסף, הגעתי למדעי המחשב אחרי שהתלבטתי על כמה כיוונים אחרים, ולא הסכמתי לגמרי לזנוח אותם. בגדול אפשר לדבר על פילוסופיה וכלכלה (חשבתי על פכ"מ), ויותר בקטנה על מוזיקה ובלשנות (אין לי רקע תיאורטי, רק חיבה).
המחשבה שלי הייתה שאם אני לומד מדמח חד-חוגי אני יכול לקחת קורסים כלליים בנושאים שמעניינים אותי. הסיטואציה שלי היא כזו:
* יש לי פטור מלא מקורסים באנגלית
* יש לי פטור מלא מקורסים ביהדות/כלליים
* אני לא מתכנן לעבוד בשנה הקרובה, וברוך ה' לא צריך לדאוג לנושא הכלכלי כרגע
* המערכת שלי נפרסת על 4 ימים בשבוע, ראשון עד רביעי (הייתי מצליח לדחוס על שלושה אם לא היה עוד אילוץ קטן)
* סיכוי גבוה שאני עומד להתחייב למסגרת של כמה שעות בשבוע בבית מדרש שם. בעיקר בשביל ליצור לעצמי מסגרת, גם נותן מלגה קטנה

ולכן השאלה היא כפולה:
א. האם זה טמטום לחייב את עצמך בקורסים כלליים כשאתה פטור מהם לגמרי? מוסיף עומס מיותר או מטלות מיותרות? יש מישהו שלקח קורסים כלליים להנאתו ושרד בשביל לספר?
ב. האם הסיטואציה שלי שבה נחסכו לי שעות בזכות פטורים והורדת הטרדה הכלכלית מאפשרת לי לקחת בכיף קורס או שניים, ובכלל, משפיעה דרמטית על העומס בלימודים?

אשמח לשמוע מנסיונכם. אם יש המלצות לקורסים ספציפיים שיכולים להיות מעניינים, כולל כאלו שלא כתבתי פה (זכור לי שמישהו כתב פה פעם שכדאי ללמוד שפות דרך קורסים באוניברסיטה), בכלל יהיה מדהים.
 
אהלן, אני עומד להתחיל ללמוד מדעי המחשב מורחב בבר אילן אחרי החגים.
מבחינת הנתונים שלי אני יכול להעריך את עצמי כבן אדם די חכם, ולפעמים זה מונע ממני לשאול אנשים שאלות שעלולות להיתפס כמתנשאות, מטומטמות או סתם לא מובנות. חשבתי שהשילוב של האנונימיות היחסית והאנשים החכמים ואוהבי הידע פה בפורום הופכים אותו לבמה מתאימה לשאלות שלי.

אנשים מתארים את התואר כקשה ועמוס במיוחד, בפרט בשנה הראשונה. כבר כאן אשמח אם אנשים שעברו מסלול דומה יוכלו להסביר לי קצת יותר למה מתכוונים כשמדברים על עומס. את תקופת הבגרויות חוויתי אחרת מאיך שאנשים תיארו את זה מראש (לא פיקניק, אבל לא היסטריה), ובפסיכומטרי הפער כבר נהיה ממש משמעותי.

בנוסף, הגעתי למדעי המחשב אחרי שהתלבטתי על כמה כיוונים אחרים, ולא הסכמתי לגמרי לזנוח אותם. בגדול אפשר לדבר על פילוסופיה וכלכלה (חשבתי על פכ"מ), ויותר בקטנה על מוזיקה ובלשנות (אין לי רקע תיאורטי, רק חיבה).
המחשבה שלי הייתה שאם אני לומד מדמח חד-חוגי אני יכול לקחת קורסים כלליים בנושאים שמעניינים אותי. הסיטואציה שלי היא כזו:
* יש לי פטור מלא מקורסים באנגלית
* יש לי פטור מלא מקורסים ביהדות/כלליים
* אני לא מתכנן לעבוד בשנה הקרובה, וברוך ה' לא צריך לדאוג לנושא הכלכלי כרגע
* המערכת שלי נפרסת על 4 ימים בשבוע, ראשון עד רביעי (הייתי מצליח לדחוס על שלושה אם לא היה עוד אילוץ קטן)
* סיכוי גבוה שאני עומד להתחייב למסגרת של כמה שעות בשבוע בבית מדרש שם. בעיקר בשביל ליצור לעצמי מסגרת, גם נותן מלגה קטנה

ולכן השאלה היא כפולה:
א. האם זה טמטום לחייב את עצמך בקורסים כלליים כשאתה פטור מהם לגמרי? מוסיף עומס מיותר או מטלות מיותרות? יש מישהו שלקח קורסים כלליים להנאתו ושרד בשביל לספר?
ב. האם הסיטואציה שלי שבה נחסכו לי שעות בזכות פטורים והורדת הטרדה הכלכלית מאפשרת לי לקחת בכיף קורס או שניים, ובכלל, משפיעה דרמטית על העומס בלימודים?

אשמח לשמוע מנסיונכם. אם יש המלצות לקורסים ספציפיים שיכולים להיות מעניינים, כולל כאלו שלא כתבתי פה (זכור לי שמישהו כתב פה פעם שכדאי ללמוד שפות דרך קורסים באוניברסיטה), בכלל יהיה מדהים.
לא טמטום, אבל רק אתה תוכל לדעת את התשובה על עצמך.
אני מכיר מישהו שלמד מסלול דומה לשלך, לא נכנס לאף שיעור וסיים עם ממוצע מעל 95 ואדם מאד חכם שלמד במסלול, השקיע המון, נכשל בכמה קורסים ובקושי סיים את התואר. [מובן שהרוב קרובים יותר לדוגמה השניה].
נסה סמסטר בלי להעמיס יותר מדי. אחריו תדע הרבה יותר טוב את התשובות.
אגב, גם אם יהיה לך קל, ייתכן שתבחר להשקיע את הזמן העודף במעבר מהצלחה להצטיינות במקום לימודים כלליים.
 
אם תגלה שהעומס לא גדול מדי, אולי תוכל להתחיל לקחת קורסים מתקדמים יותר, כך שבשנה האחרונה יהיה לך זמן לעבוד.
אישית, לקחתי מעט מאוד קורסים כלליים, אבל מכולם נהניתי מאוד.
 
אגב, גם אם יהיה לך קל, ייתכן שתבחר להשקיע את הזמן העודף במעבר מהצלחה להצטיינות במקום לימודים כלליים

חשבתי על זה האמת, שכחתי לכתוב. זה גם חלק מההתלבטות, אם כי מהיכרותי שלי עם עצמי נראה לי שיהיה לי קשה בלי לגוון קצת בתחומים שאני לומד. לפעמים זה אפילו עוזר לי להצליח יותר בכל אחד מהם.
 
חשבתי על זה האמת, שכחתי לכתוב. זה גם חלק מההתלבטות, אם כי מהיכרותי שלי עם עצמי נראה לי שיהיה לי קשה בלי לגוון קצת בתחומים שאני לומד. לפעמים זה אפילו עוזר לי להצליח יותר בכל אחד מהם.
אתה במרתון, לא בריצה קצרה.
נשמע שאתה מאד אוהב ללמוד, אז כנראה יש לך עוד לא מעט שנים באקדמיה. לא תפסיד כלום אם תתרגל סמסטר או שניים למערכת ורק אחר כך תתרחב לכל הכיוונים. אגב, גם בלי להיות רשום לקורסים, ברוב המקרים אף אחד לא ישאל מי אתה אם תכנס להרצאות שמעניינות אותם ברחבי הקמפוס.
 
אנשים מתארים את התואר כקשה ועמוס במיוחד, בפרט בשנה הראשונה.
קשה כן - בפרט בשנה הראשונה, כאשר עדין לא יודעים כיצד ללמוד היטב למבחנים אקדמאים.
עמוס לא.
(אני בוגר מדעי המחשב מהטכניון).
 
גם לי בתיכון ובפסיכומטרי היה ממש קל, באקדמיה קיבלתי שוק לפנים. כן, באמת צריך לשבת וללמוד, כן יש בחנים, כן יש שיעורי בית להגשה שבודקים ונותנים להם ציון. זה שונה ממסגת התיכון.
אני לא הייתי סוטה בשנה הראשונה במילימטר מהמערכת המומלצת. ואם אתה מתעקש אז לפחות בסמסטר הראשון תדבוק להמלצה.
תעבור תקופת מבחנים אחת לפחות, תראה איך אתה מרגיש ותמשיך משם.

ג.נ- סטודנטית שמתחילה שנה ב בהנדסת מכונות. סיימתי שנה א עם ממוצע שמונים וחבל שלא יותר. היה אכזרי.
גם לי לא היה אנגלית ולא עבדתי בכלל
 
סיימתי עכשיו את התואר שלי במדמ"ח בבן גוריון.
לדעתי, 2 נקודות עיקריות שאתה צריך להפנים כדי להצליח:
1. להתעקש להבין, כל הגדרה, כל משפט, כל הוכחה, כל שאלה. לא לשנן, לא לזכור בעל פה - רק להבין, לא משנה כמה זמן זה יקח.
2. לפתח זיכרון שריר, ממש ככה, בצורה מטומטמת לילמוד לרשום על דף. אם זה לכתוב הוכחות, לצייר סקיצות למיניהן, טיוטות, טבלאות תרגילים.

כל השאר, לא חשוב. אתה יכול להגיע לכל ההרצאות ותרגולים להעתיק מהלוח ולעשות את כל השעורים או שאתה יכול בכלל לא להופיע באוניברסיטה. זה לא מה שיקבע אם תצליח או תכשל.
העיקר, זה 2 הסעיפים הנ"ל.
 
היי!
אני סיימתי מדמ"ח בבן גוריון.

החוויה שלי בשנה הראשונה:
באתי מופנם קצת ושקט ולא שאלתי שאלות. ההרצאות והתרגולים היו מפוצצים עד אפס מקום. המרצה מריץ דברים על הלוח, ופשוט חלק גדול ממה שכתוב לא מובן (וזה לא קשור לחכם, לא חכם - מי שרואה הוכחות מתמטיות על מטריצות בפעם הראשונה במהירות, וגם כותב, לא מצליח לקלוט הכל).
*אני מאוד ממליץ לשאול שאלות! כולם רוצים לשאול את השאלות, וכולם פחדנים. מי שלא רוצה לשאול שאלות הם אלה שלא מצליחים לעקוב בכלל ולכן אין להם שאלה.
*יש את הכלי הכי אפקטיבי, שעזר לי המון בסמסטר הראשון - שעות קבלה! זה מדהים. בהתחלה תמיד באו הרבה סטודנטים, אחרי שבועיים מתחילת הסמסטר ריק. זה שיעור פרטי עם מרצה. מדהים.
*לשלוח מיילים למרצים. כל שאלה שיש לי, הייתי שולח מייל. לפעמים הייתי מוחק את המיילים נטו מתחושה של "אני אבזבז לו את הזמן עם השאלה הסופר טריוויאלית הזו?" - התשובה היא כן!!!!

הייתי מאוד לא מסודר, הייתי כותב בקלסרים, מעביר דפים מפה לשם ומשם לפה, ובסוף אף פעם לא הייתי עובר עליהם. אם אתה כותב, אז שיהיה אפקטיבי ומסודר, ככה שבאמת תוכל ללמוד מזה. אם אתה לא כותב, אז תדפיס סיכומים משנה לפני, ותבוא איתם לשיעור.

במהלך הסמסטר יוצאות עבודות, עכשיו יש מקצועות שאתה מרגיש שעם קצת השקעה אתה יכול לעשות את כל העבודות בקלות ובסבבה - אבל יש כאלה שהשאלות פשוט מעכבות אותך שעות. נניח חדו"א, זה לא שלא היו שאלות בסמסטר. זה פשוט שכולם ניסו לפתור אותן, נתקעו מלא שעות, ניסו עוד פעם אחת, פעמיים והפסיקו. המבחן רחוק, וקל להיכנס לשאננות בזמן סמסטר. מי שבאמת לקח על עצמו פרוייקט לעשות את כל שאלות התרגול בחדו"א- הצליח. איך לעשות את זה? לנסות לבד, עד שאתה מרגיש שזה לא אפקטיבי. אחרי זה, לשאול חבר, אם אתה מרגיש שזה אפקטיבי. אחרי זה, לשלוח מייל, ואחרי זה שעות קבלה. בנוסף יש באינטרנט מיליארדי פורומים שישמיחו לענות לך על כל שאלה שקיימת בתואר, StackOverFlow, MathExchange, reddit, fxp, בכל מקום שיעלה על ראשך, יש מישהו שיענה.

היחס לעבודות צריך להיות נכון - עבודות לא נמצאות שם כדי שתסיים אותן ותגיש, זו ליטרלי ההכנה שלך וזו הדרך שלך להבין מה אתה מבין ומה אתה לא!
לכן, אחרי שאתה מסיים כל עבודה, לבדוק שאתה מבין ואתה יכול לפתור אותה עוד פעם, בלי העזרה שהיית צריך פעם קודמת. להבין מה מנע ממך לפתור משהו בה בפעם הראשונה, ולבדוק אם חיזקת את הצד הזה. לעזור לחברים עם עבודות זה גם נהדר! ברגע שחוזר הציון, לא להתעלם מהעבודות, לעבור עליה, לקרוא הערות, ולראות שאתה עדיין זוכר (זה מאוד טוב הרענונים האלה), גם אם הציון הוא 95.

מאוד חשוב להיות בקשר עם אנשים בתואר, שכן אם לא, התואר הוא כמו עבודה. כשהחברים שלך מהתואר הם גם חברים, אז התואר הופך לסביבת מחייה. לפחות זה משהו שתקף לגבי, כל אחד ימצא פה את האיזון שלו.

קיבלתי הרבה המלצות לפני, במהלך, ואחרי התואר. כולם פה אחד אמרו לא ללכת להרצאות של חדו"א, בזבוז זמן. בדיעבד, יכול להיות שלא הייתי מרוויח כל כך מללכת להרצאות. יכול להיות שהייתי הולך לתרגל לבד על זמן ההרצאות ומרוויח הרבה יותר. בפועל? לא מכיר אנשים שוויתרו על משהו אחד משיקולי זמן, כדי לעשות משהו אחר, מועיל יותר. לך להרצאות. אם אתה יודע שאתה יכול להרוויח יותר ידע והבנה מלתרגל, אז תתרגל בזמן הזה. כעיקרון, תמיד הרגיש לי שיש לי הרבה זמן לעשות מה שאני רוצה, אז לחסוך זמן זה לא החיסכון הכי חשוב לדעתי, במיוחד בשנה הראשונה.

זה החלק הראשון של החפירה שלי
--------------------------------------------
החלק השני הוא על מה זה העומס הזה ועל מה לעזאזל הם מדברים

אני לא חושב שהתואר הוא סופר קשה. אבל לפי שנדבר על קשה, בוא נדבר על עומס.
התואר לא עמוס. יש מלא מלא מלא רגעי פיק. יש שבועות שהם ממש על מי מנוחות, ויש שבועות שיש 3 בחנים, 4 עבודות הגשה ופרוייקט. זה באמת עמוס. הקטע הוא שמי שלא יודע לחלק הזמן טוב, לא יודע להתנהל טוב, יחווה את העומס הרבה יותר. כשיוצאת עבודה, מאוד קל לחכות איתה (לפעמים כשהיא יוצאת מחכים שהנחמדים של המחזור ישלחו רמזים בפייסבוק וכאלה). כדאי להתחיל עבודה ישר כשהיא יוצאת לדעתי. אם אתה רואה שאתה לא ברמה עדיין שלה, לך לשעת קבלה. שלח מייל למרצה. מי שמתעכב עם עבודות, מרגיש את זה. בשנה הראשונה אם כבר, לא הרגשתי את זה בכלל. בשנה השנייה, הרגשתי את זה מאוד (מאוד, מאוד, מאוד).

הפעם השנייה שאתה מרגיש כמה התואר עמוס, זה בתקופות מבחנים. כשיש לך 4-5 מבחנים ב-3 שבועות ומטה, זה עומס מטורף. אלא אם כן למדת בסמסטר.
גם אני למדתי בסמסטר, אבל תמיד היה קורס או שניים שהזחנתי, שפספסתי הרצאות, פספסתי נושאים, לא עשיתי עבודות לא חובה, והופה, אתה מגיע לשבוע האחרון של הסמסטר, אתה רוצה ללמוד לקורסים אחרים, אבל לקורס הזה לא למדתי בכלל!! אז זה אומר ללמוד ב-4 ימים חומר של 3 חודשים. אז אתה מבין מה העומס.
פה צריך להיות מאוד מסודר ומחושב עם הזמן שלך, אני לא ידעתי מה המצב שלי בכל קורס, חוץ מאלה שהשקעתי בהם ממש והיה לי כיף. צריך לדעת שבכולם אתה עם היד על הדופק, וזה לא סיסמה.

לבסוף, כשאומרים לך שהתואר הוא עמוס, מדברים על הרגעים האלה. בפועל יש הרבה תקופות "שקט" יחסיות.

הקושי - יש דברים קשים יותר, יש דברים פחות. ככול שאתה מוותר לעצמך פחות בהתחלה, ככה בהמשך השאר נראה פחות קשה, ולהיפך.
היה קורס שהתבאסתי עליו על ציון 83, כשלפי מקורות הוא הקורס הכי קשה בתואר, פגשתי אנשים שנכשלו בו 2,3,4 פעמים (והרבה כאלה). הוא עניין אותי מאוד אז הקושי לא היה פקטור. יש קורסים שדורשים קצת שינון, כאלה שדורשים הבנה עמוקה, כאלה שדורשים חשיבה לוגית, כאלה שדורשים שתכיר מבחנים. כל קורס ודרישותיו. צריכים להיות גמישים ולהכיר את הדברים. יש אנשים שאני לא מניח שכל היו קוראים להם "חכמים", אבל יודעים ללמוד ומבינים מה צריך כדי "לנצח" את הקורס.
----------------
את קורסי הבחירה והקורסים המעניינים אתה תכיר ככל שתתקדם בתואר, כרגע אין טעם בזה.

בסמסטר הראשון אתה צריך להסתכל על עצמך כמו עכבר מעבדה, איך לגרום לך לעבוד טוב, איך לגרום לך להבין (מה הם משתני הסביבה שמועילים לך?), איך לגרום לך להינות יותר מהחוויה והתהליך. כמה שפחות וויתורים עכשיו, על אף שנראים מטומטמים (למה לעזאזל אני צריך להשקיע 3 שעות כדי להבין את המשפט הזה שלא יהיה במבחן בכלל?! ) הם הדברים שיעזרו בהמשך התואר, ואולי חשובים לא פחות מהדברים האחרים.
לא לפחד לעשות טעויות. לנצל את כל המשאבים שניתנים לך להצלחה (הרצאות, תרגולים, שעות קבלה, מיילים, וכמובן - האינטרנט).
לקבל ציונים גבוהים (להגיש עבודות טובות, לעשות מבחנים משנים קודמות), אבל לא פחות חשוב - להבין מה אתה לומד.
מי שמבין מה הוא לומד, ולומד טוב, יקבל ציונים גבוהים. הגרירה ההפוכה לא נכונה בהכרח (אבל את זה אתה תלמד בסמסטר הקרוב :) )

יש לי המון מה לכתוב, תמיד רציתי לעשות איזה בלוג פוסט על התואר וטיפים, אבל כל פעם המחשבה מתבלגנת לי מדי כשאני מדבר על זה. בכל אופן מוזמן לשאול עוד שאלות

טוב, כל כך מיהרתי לגשת למה שהיה לי לומר שלא קראתי את כל שהיה לך לומר.
אני כל התואר עשיתי משהו נוסף למעט הלימודים. אפשר להגיד שבכל השנים עשיתי בערך 20-30 אחוז משרה (או שהיו מלגה בסדר גודל).
בשנה הראשונה, זה הציק לי. אמנם זה כולה פעמיים בשבוע אחרי הלימודים, אבל זה הרגיש מאוד תקוע.
בשנה השנייה, שהייתה הכי קשה לימודית, זה העיק מאוד.
בשנה השלישית היה לא מורגש כמעט.

לא ממליץ להתחייב על דברים מראש לשנה הראשונה לפחות, אלא אם כן יש צורך כלכלי חשוב (לי היה, למשל). מה שכן, בנוסף לפוסט ובהקשר לזה - כן ממליץ לעשות דברים שטובים לנפש בתואר, אחרת אתה תירקב. אם בית מדרש טוב לך לנשמה, לך על זה, בלי קשר למלגה.
אם אתה רוקד סלסה, תמשיך לסלס. הבנת את הנקודה. חשוב מאוד לשמור על עצמך שאתה לא מגזים גם עם הלימודים, וזוכר שאתה אמור להינות מהדרך גם. המלגה כן מוציאה אותך מהלימודים שזה נחמד, אבל היא עדיין עושה את זה במסגרת של "זו המחוייבות שלך להיות בשעה הזו והזו", במקום סתם לקחת חופש של כמה שעות. לדעתי עושה הבדל גדול.
 
נערך לאחרונה ב:
יש לי המון מה לכתוב, תמיד רציתי לעשות איזה בלוג פוסט על התואר וטיפים, אבל כל פעם המחשבה מתבלגנת לי מדי כשאני מדבר על זה. בכל אופן מוזמן לשאול עוד שאלות
תעשה את זה.
קראתי כל מילה שלך בשקיקה. רוצה להגיד לך תודה.
אז תודה רבה לך!
 
תעשה את זה.
קראתי כל מילה שלך בשקיקה. רוצה להגיד לך תודה.
אז תודה רבה לך!
מצטרף לכל מילה!
@HaiOr ענית למשהו קצת אחר ממה ששאלתי, אבל אני ממש שמח על זה.
גם אם אתה לא עומד לכתוב בלוג (תכתוב!), אשמח אם תשלח לי בפרטי עוד מחשבות מהסוג הזה, מבולגנות ככל שיהיו.

תודה בכללי לכל העונים, סייעתם הרבה גם בעצות מעשיות וגם בכיווני חשיבה
 
היי!
אני סיימתי מדמ"ח בבן גוריון.

החוויה שלי בשנה הראשונה:
באתי מופנם קצת ושקט ולא שאלתי שאלות. ההרצאות והתרגולים היו מפוצצים עד אפס מקום. המרצה מריץ דברים על הלוח, ופשוט חלק גדול ממה שכתוב לא מובן (וזה לא קשור לחכם, לא חכם - מי שרואה הוכחות מתמטיות על מטריצות בפעם הראשונה במהירות, וגם כותב, לא מצליח לקלוט הכל).
*אני מאוד ממליץ לשאול שאלות! כולם רוצים לשאול את השאלות, וכולם פחדנים. מי שלא רוצה לשאול שאלות הם אלה שלא מצליחים לעקוב בכלל ולכן אין להם שאלה.
*יש את הכלי הכי אפקטיבי, שעזר לי המון בסמסטר הראשון - שעות קבלה! זה מדהים. בהתחלה תמיד באו הרבה סטודנטים, אחרי שבועיים מתחילת הסמסטר ריק. זה שיעור פרטי עם מרצה. מדהים.
*לשלוח מיילים למרצים. כל שאלה שיש לי, הייתי שולח מייל. לפעמים הייתי מוחק את המיילים נטו מתחושה של "אני אבזבז לו את הזמן עם השאלה הסופר טריוויאלית הזו?" - התשובה היא כן!!!!

הייתי מאוד לא מסודר, הייתי כותב בקלסרים, מעביר דפים מפה לשם ומשם לפה, ובסוף אף פעם לא הייתי עובר עליהם. אם אתה כותב, אז שיהיה אפקטיבי ומסודר, ככה שבאמת תוכל ללמוד מזה. אם אתה לא כותב, אז תדפיס סיכומים משנה לפני, ותבוא איתם לשיעור.

במהלך הסמסטר יוצאות עבודות, עכשיו יש מקצועות שאתה מרגיש שעם קצת השקעה אתה יכול לעשות את כל העבודות בקלות ובסבבה - אבל יש כאלה שהשאלות פשוט מעכבות אותך שעות. נניח חדו"א, זה לא שלא היו שאלות בסמסטר. זה פשוט שכולם ניסו לפתור אותן, נתקעו מלא שעות, ניסו עוד פעם אחת, פעמיים והפסיקו. המבחן רחוק, וקל להיכנס לשאננות בזמן סמסטר. מי שבאמת לקח על עצמו פרוייקט לעשות את כל שאלות התרגול בחדו"א- הצליח. איך לעשות את זה? לנסות לבד, עד שאתה מרגיש שזה לא אפקטיבי. אחרי זה, לשאול חבר, אם אתה מרגיש שזה אפקטיבי. אחרי זה, לשלוח מייל, ואחרי זה שעות קבלה. בנוסף יש באינטרנט מיליארדי פורומים שישמיחו לענות לך על כל שאלה שקיימת בתואר, StackOverFlow, MathExchange, reddit, fxp, בכל מקום שיעלה על ראשך, יש מישהו שיענה.

היחס לעבודות צריך להיות נכון - עבודות לא נמצאות שם כדי שתסיים אותן ותגיש, זו ליטרלי ההכנה שלך וזו הדרך שלך להבין מה אתה מבין ומה אתה לא!
לכן, אחרי שאתה מסיים כל עבודה, לבדוק שאתה מבין ואתה יכול לפתור אותה עוד פעם, בלי העזרה שהיית צריך פעם קודמת. להבין מה מנע ממך לפתור משהו בה בפעם הראשונה, ולבדוק אם חיזקת את הצד הזה. לעזור לחברים עם עבודות זה גם נהדר! ברגע שחוזר הציון, לא להתעלם מהעבודות, לעבור עליה, לקרוא הערות, ולראות שאתה עדיין זוכר (זה מאוד טוב הרענונים האלה), גם אם הציון הוא 95.

מאוד חשוב להיות בקשר עם אנשים בתואר, שכן אם לא, התואר הוא כמו עבודה. כשהחברים שלך מהתואר הם גם חברים, אז התואר הופך לסביבת מחייה. לפחות זה משהו שתקף לגבי, כל אחד ימצא פה את האיזון שלו.

קיבלתי הרבה המלצות לפני, במהלך, ואחרי התואר. כולם פה אחד אמרו לא ללכת להרצאות של חדו"א, בזבוז זמן. בדיעבד, יכול להיות שלא הייתי מרוויח כל כך מללכת להרצאות. יכול להיות שהייתי הולך לתרגל לבד על זמן ההרצאות ומרוויח הרבה יותר. בפועל? לא מכיר אנשים שוויתרו על משהו אחד משיקולי זמן, כדי לעשות משהו אחר, מועיל יותר. לך להרצאות. אם אתה יודע שאתה יכול להרוויח יותר ידע והבנה מלתרגל, אז תתרגל בזמן הזה. כעיקרון, תמיד הרגיש לי שיש לי הרבה זמן לעשות מה שאני רוצה, אז לחסוך זמן זה לא החיסכון הכי חשוב לדעתי, במיוחד בשנה הראשונה.

זה החלק הראשון של החפירה שלי
--------------------------------------------
החלק השני הוא על מה זה העומס הזה ועל מה לעזאזל הם מדברים

אני לא חושב שהתואר הוא סופר קשה. אבל לפי שנדבר על קשה, בוא נדבר על עומס.
התואר לא עמוס. יש מלא מלא מלא רגעי פיק. יש שבועות שהם ממש על מי מנוחות, ויש שבועות שיש 3 בחנים, 4 עבודות הגשה ופרוייקט. זה באמת עמוס. הקטע הוא שמי שלא יודע לחלק הזמן טוב, לא יודע להתנהל טוב, יחווה את העומס הרבה יותר. כשיוצאת עבודה, מאוד קל לחכות איתה (לפעמים כשהיא יוצאת מחכים שהנחמדים של המחזור ישלחו רמזים בפייסבוק וכאלה). כדאי להתחיל עבודה ישר כשהיא יוצאת לדעתי. אם אתה רואה שאתה לא ברמה עדיין שלה, לך לשעת קבלה. שלח מייל למרצה. מי שמתעכב עם עבודות, מרגיש את זה. בשנה הראשונה אם כבר, לא הרגשתי את זה בכלל. בשנה השנייה, הרגשתי את זה מאוד (מאוד, מאוד, מאוד).

הפעם השנייה שאתה מרגיש כמה התואר עמוס, זה בתקופות מבחנים. כשיש לך 4-5 מבחנים ב-3 שבועות ומטה, זה עומס מטורף. אלא אם כן למדת בסמסטר.
גם אני למדתי בסמסטר, אבל תמיד היה קורס או שניים שהזחנתי, שפספסתי הרצאות, פספסתי נושאים, לא עשיתי עבודות לא חובה, והופה, אתה מגיע לשבוע האחרון של הסמסטר, אתה רוצה ללמוד לקורסים אחרים, אבל לקורס הזה לא למדתי בכלל!! אז זה אומר ללמוד ב-4 ימים חומר של 3 חודשים. אז אתה מבין מה העומס.
פה צריך להיות מאוד מסודר ומחושב עם הזמן שלך, אני לא ידעתי מה המצב שלי בכל קורס, חוץ מאלה שהשקעתי בהם ממש והיה לי כיף. צריך לדעת שבכולם אתה עם היד על הדופק, וזה לא סיסמה.

לבסוף, כשאומרים לך שהתואר הוא עמוס, מדברים על הרגעים האלה. בפועל יש הרבה תקופות "שקט" יחסיות.

הקושי - יש דברים קשים יותר, יש דברים פחות. ככול שאתה מוותר לעצמך פחות בהתחלה, ככה בהמשך השאר נראה פחות קשה, ולהיפך.
היה קורס שהתבאסתי עליו על ציון 83, כשלפי מקורות הוא הקורס הכי קשה בתואר, פגשתי אנשים שנכשלו בו 2,3,4 פעמים (והרבה כאלה). הוא עניין אותי מאוד אז הקושי לא היה פקטור. יש קורסים שדורשים קצת שינון, כאלה שדורשים הבנה עמוקה, כאלה שדורשים חשיבה לוגית, כאלה שדורשים שתכיר מבחנים. כל קורס ודרישותיו. צריכים להיות גמישים ולהכיר את הדברים. יש אנשים שאני לא מניח שכל היו קוראים להם "חכמים", אבל יודעים ללמוד ומבינים מה צריך כדי "לנצח" את הקורס.
----------------
את קורסי הבחירה והקורסים המעניינים אתה תכיר ככל שתתקדם בתואר, כרגע אין טעם בזה.

בסמסטר הראשון אתה צריך להסתכל על עצמך כמו עכבר מעבדה, איך לגרום לך לעבוד טוב, איך לגרום לך להבין (מה הם משתני הסביבה שמועילים לך?), איך לגרום לך להינות יותר מהחוויה והתהליך. כמה שפחות וויתורים עכשיו, על אף שנראים מטומטמים (למה לעזאזל אני צריך להשקיע 3 שעות כדי להבין את המשפט הזה שלא יהיה במבחן בכלל?! ) הם הדברים שיעזרו בהמשך התואר, ואולי חשובים לא פחות מהדברים האחרים.
לא לפחד לעשות טעויות. לנצל את כל המשאבים שניתנים לך להצלחה (הרצאות, תרגולים, שעות קבלה, מיילים, וכמובן - האינטרנט).
לקבל ציונים גבוהים (להגיש עבודות טובות, לעשות מבחנים משנים קודמות), אבל לא פחות חשוב - להבין מה אתה לומד.
מי שמבין מה הוא לומד, ולומד טוב, יקבל ציונים גבוהים. הגרירה ההפוכה לא נכונה בהכרח (אבל את זה אתה תלמד בסמסטר הקרוב :) )

יש לי המון מה לכתוב, תמיד רציתי לעשות איזה בלוג פוסט על התואר וטיפים, אבל כל פעם המחשבה מתבלגנת לי מדי כשאני מדבר על זה. בכל אופן מוזמן לשאול עוד שאלות

טוב, כל כך מיהרתי לגשת למה שהיה לי לומר שלא קראתי את כל שהיה לך לומר.
אני כל התואר עשיתי משהו נוסף למעט הלימודים. אפשר להגיד שבכל השנים עשיתי בערך 20-30 אחוז משרה (או שהיו מלגה בסדר גודל).
בשנה הראשונה, זה הציק לי. אמנם זה כולה פעמיים בשבוע אחרי הלימודים, אבל זה הרגיש מאוד תקוע.
בשנה השנייה, שהייתה הכי קשה לימודית, זה העיק מאוד.
בשנה השלישית היה לא מורגש כמעט.

לא ממליץ להתחייב על דברים מראש לשנה הראשונה לפחות, אלא אם כן יש צורך כלכלי חשוב (לי היה, למשל). מה שכן, בנוסף לפוסט ובהקשר לזה - כן ממליץ לעשות דברים שטובים לנפש בתואר, אחרת אתה תירקב. אם בית מדרש טוב לך לנשמה, לך על זה, בלי קשר למלגה.
אם אתה רוקד סלסה, תמשיך לסלס. הבנת את הנקודה. חשוב מאוד לשמור על עצמך שאתה לא מגזים גם עם הלימודים, וזוכר שאתה אמור להינות מהדרך גם. המלגה כן מוציאה אותך מהלימודים שזה נחמד, אבל היא עדיין עושה את זה במסגרת של "זו המחוייבות שלך להיות בשעה הזו והזו", במקום סתם לקחת חופש של כמה שעות. לדעתי עושה הבדל גדול.

תגובה אגדית, רק שאלה אחת.
כמה זמן בערך יצא לך ללמוד כל יום?

אני משלים כרגע בגרות 5 יחידות במטמתיקה לבד בבית ויוצא לי לשבת בסביבות ה 6 שעות ביום שבסופם אני מרגיש קריסה מערכתית.

חברים בתואר להנדסת חשמל אומרים שיוצא להם ללמוד בסביבות ה 12 שעות ביום לפני מבחנים בעיקר.
 
לדעתי בסמסטר הראשון עדיף לך להתרכז נטו בקורסים שאתה חייב לקחת. אחרי שתסיים את סמסטר א' ותראה שקיבלת ציונים טובים בכל הקורסים תוכל להוסיף קורס כללי אחד. אחרי שנה א' כבר יהיה לך ביטחון וגם הבנה לגבי המצב שלך בלימודים ותוכל להוסיף קורסים כלליים וגם תספיק לשמוע מאנשים אחרים על קורסים מעניינים.
 
תגובה אגדית, רק שאלה אחת.
כמה זמן בערך יצא לך ללמוד כל יום?

אני משלים כרגע בגרות 5 יחידות במטמתיקה לבד בבית ויוצא לי לשבת בסביבות ה 6 שעות ביום שבסופם אני מרגיש קריסה מערכתית.

חברים בתואר להנדסת חשמל אומרים שיוצא להם ללמוד בסביבות ה 12 שעות ביום לפני מבחנים בעיקר.
היו ימים שישבתי 15 שעות, אבל באמת ישבתי 15 שעות? בזבזתי חלק גדול מהזמן.
אם אתה יושב 6 שעות, ואתה מרגיש שהם 6 שעות טובות, זה מעולה. כמה זמן לשבת זה לא פרמטר טוב (אין פרמטר טוב ללמידה, לדעתי).
אני חושב שאין סיבה לדאוג, לאט לאט ה-6 שעות האלה גדלות גם מבחינת הזמן וגם מבחינת ההספק (שזה מה שחשוב).
ככל שאתה מתאמץ יותר ומרגיש שאתה גמור, אחרי כמה חודשים אתה מרגיש שכדי להגיע לגבול שלך אתה צריך הרבה יותר זמן וקושי, ככה אתה תראה את השיפור :)
בהצלחה!
 
מבחינת הנתונים שלי אני יכול להעריך את עצמי כבן אדם די חכם, ולפעמים זה מונע ממני לשאול אנשים שאלות שעלולות להיתפס כמתנשאות, מטומטמות או סתם לא מובנות.
איך קבעת את זה?
80% מהנשאלים חושבים שהם נוהגים טוב מהממוצע.
 
התשובות הן תמיד סובייקטיביות. רק אתה תדע מה מתאים לך.
עבורי (ונדמה לי שכתבתי את זה בשרשור אחר) האוניברסיטה היא אפיזודה חולפת. החיים ה"אמיתיים" בעולם המקצועי מתחילים רק אחר כך.
(יוצא מן הכלל הוא אם אתה רוצה להמשיך לתארים מתקדמים, ואז צריך ממוצע די גבוה בתואר ראשון. אבל זה כבר דיון אחר על הצורך בתארים מתקדמים במדמ"ח).
ללמוד קורסי העשרה? זה אף פעם לא מסעיר כמו שזה נראה. (זה לא כמו בסרטים שאתה נכנס כשומע חופשי לשיעורים ומגלה עולם ומלואו).

ועל אף שאני מסכים עם הנקודות של Captain Sparo ו-HaiOr לצערי המציאות היא אחרת ואין באמת זמן להבין הכל. העומס והקושי לא דומים לבגרויות או לפסיכומטרי. אין מה לעשות, זו עובדה קיימת. אי אפשר לדחוס לראש הבנה של 4 קורסים קשים במקביל בתוך 3 חודשים.
כמובן שאני לא מקרה מייצג, ויש שונים ממני (למדו איתי כמה אנשים שהכל נקלט להם תוך שניה והיו מצטייני דיקאן כל סימסטר מחדש. הקנאה.).

אבל תתחיל, תפנים, "תנחת" לקרקע ותוכל לתכנן תוכניות מסמסטר ב'/ג' והלאה.
בהצלחה.
 
ללמוד קורסי העשרה? זה אף פעם לא מסעיר כמו שזה נראה. (זה לא כמו בסרטים שאתה נכנס כשומע חופשי לשיעורים ומגלה עולם ומלואו).
.
זה אינדיבידואלי.
במהלך התקופה הלא קצרה שביליתי באוניברסיטה הלכתי לכמה קורסים כשומע חופשי וזו הייתה חוויה מאוד מוצלחת.
 
היו ימים שישבתי 15 שעות, אבל באמת ישבתי 15 שעות? בזבזתי חלק גדול מהזמן.
אם אתה יושב 6 שעות, ואתה מרגיש שהם 6 שעות טובות, זה מעולה. כמה זמן לשבת זה לא פרמטר טוב (אין פרמטר טוב ללמידה, לדעתי).
אני חושב שאין סיבה לדאוג, לאט לאט ה-6 שעות האלה גדלות גם מבחינת הזמן וגם מבחינת ההספק (שזה מה שחשוב).
ככל שאתה מתאמץ יותר ומרגיש שאתה גמור, אחרי כמה חודשים אתה מרגיש שכדי להגיע לגבול שלך אתה צריך הרבה יותר זמן וקושי, ככה אתה תראה את השיפור :)
בהצלחה!

כן מוכרת לי הבעיה. סבלתי ממנה הרבה אז החלטתי לפתוח סטופר לאחור של 6 שעות כל יום ולעצור אותו כשאני לוקח הפסקה או עושה משהו לא קשור.
בכללי עניין השעות זה הכל בראש. כשאני קם יותר מוקדם יותר קל לי ללמוד וכו.
האמנם בגלל שאני עושה הכל לבד בלי מסגרת יותר מדי, קשה לי להצדיק לדחוף את עצמי מעל ומעבר.
 
צערי המציאות היא אחרת ואין באמת זמן להבין הכל. העומס והקושי לא דומים לבגרויות או לפסיכומטרי. אין מה לעשות, זו עובדה קיימת. אי אפשר לדחוס לראש הבנה של 4 קורסים קשים במקביל בתוך 3 חודשים.
כמובן שאני לא מקרה מייצג, ויש שונים ממני (למדו איתי כמה אנשים שהכל נקלט להם תוך שניה והיו מצטייני דיקאן כל סימסטר מחדש. הקנאה.).
נגעת בנקודה מאוד מעניינת ובו זמנית כואבת לי אישית.
הכרתי 2 סטודנטים מעולים מקרוב. וגיליתי שלא היו שם קסמים, ולא הכל נקלט תוך שניה.
הם היו שונים בכך שלא באו להרצאות וכמו הרוב בהו בנייד ומתחילת ההרצאה עד סופה, או שהם רשמו ה-כ-ל, בנוסף להערות אישיות או שהקשיבו טוב טוב לכל מילה.
כשיצאו העבודות, הם לא חיכו שבוע כדי להתחיל, ולהעזר בסטודנטים אחרים שכבר התחילו.
הם לא חיפשו להעתיק מעבודות משנים קודמות - הם היו מנסים לפתור הכל לבד לפי החומר שנלמד.
כשיום לימודים נגמר, הם לא הלכו הביתה, יום לימודים שלהם היה מתחיל ב9 בבוקר ונגמר ב22:00- 23:00.
שלא כמו רוב הסטודנים הם הבינו משפטים והגדרות ולא ויתרו עד שהבינו.
יותר מזה, יצא לי להכיר מישהו שאשכרה קרא את ספרי הקורס שזה מחזה נדיר ביותר.
בסופו של דבר, היו מעט שהובילו והרוב נגררו.

אני מרגיש, שלמרות שהשקעתי בתואר שלי, לא השקעתי מספיק והבעיה היותר חמורה היא שלפעמים, השקעתי במקומות הלא נכונים - כמו לשבת שעות בהרצאות ולא להבין, כמו לחפש פתרונות לשאלות במקום להבין טוב יותר את ההגדרה, לעבור שוב על ההחומר, לקרוא שוב את השאלה.
אני סיימתי את התואר שלי ולמרות זאת, אני מרגיש שהיו קורסים שהפסדתי אותם רק בגלל שרציתי לסיים אותם ולעבור הלאה.
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
N רופין ב אוקטובר 2021 או אוניברסיטה ב22/23 התפתחות אישית 11
א מחשבות על אוניברסיטה התפתחות אישית 204
S תעדוף ומעקב התפתחות אישית התפתחות אישית 7
Y מה קורה עם BLACKROCK יש התפתחות בנושא שוק ההון 20
ר ילדים במהלך התואר - השפעת הורות על התפתחות אישית התפתחות אישית 14
מ התפתחות וניהול ההון שנות השלושים יומני מסע אישיים 1
milx מכוניות אוטונומיות - הימור על התפתחות עתדית? שוק ההון 24
L הגעתי למצב שבו אני מתלבט אם להפריש כספים לתיק מנוהל אישית שוק ההון 5
S חברים והתפתחות אישית התפתחות אישית 14
Z האם נ״ז ילדים מזכים גם כנגד הכנסה שאינה מיגיעה אישית? מיסים 8
ישראלי מצוי זכאות לבנקאות אישית בנק יהב צרכנות פיננסית 9
ריש-לקיש קרן אושר אישית - סטייל העיזבון של בנג'מין פרנקלין אוף טופיק 13
S רווח אבסולוטי VS תשואה אישית שוק ההון 19
L הכנסות משקי בית (זוג) מיגיעה אישית בשנת 2022 ממוצע חודשי פוסטים מאיכות נמוכה 24
לב מישקין המלצה על מטפל/ת לליווי וייעוץ להתפתחות אישית התפתחות אישית 0
Z האם נקודת זיכוי נוספת לנערים בגיל 18 ניתנת למימוש גם כנגד מס רווחי הון או רק כנגד יגיעה אישית? מיסים 6
C חוות דעת אישית על הספר 'חוק מספר 1' ועל השיטה שמוצגת בו שוק ההון 4
C חוות דעת *אישית* על הספר 'חוק מספר 1' והשיטה שמוצגת בו שוק ההון 0
Lag ייעוץ להתפתחות אישית וכלכלית עבור עתודאי התפתחות אישית 5
Y החזר מס רווחי הון בגין נקודות זיכוי (שחלקן רק בעבור יגיעה אישית) מיסים 8
S קופת גמל אישית (IRA) בנוסף לתיק השקעות בבית השקעות שוק ההון 1
T rsu ומס מיגיעה שאינה אישית שוק ההון 5
L גישתכם לפג-תוקף, ושאלה אישית לגבי 2 בונבוניירות פררו רושה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 33
L מה ללמוד מאמנת אישית להעצמה או מאמנת כושר אישית? התפתחות אישית 24
P "הטבת מס ביישובים" גם לדברים שאינם "יגיעה אישית"? צרכנות פיננסית 2
ח מישהו חווה אישית סדנת העצמה אישית? אוף טופיק 12
ITS ביטוחים - תמונת מצב אישית - איך להוזיל ומה מיותר? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 28
מ קופת גמל אישית או בחיסכון לכל ילד של ביטוח לאומי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
מתכנת ספרים מומלצים? העצמה אישית | CBT | NLP | וכד' התפתחות אישית 16
V תכנית/סקריפט ל"כמה אני שווה" מותאמת אישית אוף טופיק 13
א על הטפה ואחראיות אישית אוף טופיק 6
ס דילמה אישית בנושא צדקה אוף טופיק 51
itzik64 פתיחת קרן נאמנות פטורה אישית שוק ההון 2
הקוקיה למישהו יש התנסות אישית עם וואלה מובייל? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7

נושאים דומים

Back
למעלה