• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

לימודים?? כדאי? איזה? כמה? ולמה?

שקד

משתמש רשום
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
2
דירוג
4
טוב. אז מזל טוב לדורין ולכולנו על הפורום הזה.
אני יודע שזאת כבר פעם שנייה היום שהנושא צץ אבל בכל זאת..

נתחיל בקצת רקע עלי אני בן 19. עושה שרות לאומי והולך לסיים באוגוסט השנה או באוגוסט שנה הבאה (החלטה שלי).
אני מתחיל לחשוב על העתיד שלי. כמובן שנתקלתי בפוסט המקפצה שלך לאזרחות 2.0 והתחברתי לחלק גדול מהדברים.

אשמח שתחלקו איתי בידע שלכם לגבי לימודים ואפשרויות תעסוקה. המטרה שלי היא לפרוש לפנסיה כמה שיותר מהר. לעסוק במשהו שיהיה כמה שיותר מהנה\משמעותי עבורי. שיהיה לו ביקוש ושישמור על הבריאות הנפשית והגופנית שלי. הכיוונים שאליהם חשבתי בנתיים הם:
  1. תואר אקדמאי פרקטי: הנדסה, מדעי המחשב, חשבונאות, כללה, (משפטים??) וכו.( יחסית הרבה זמן וכסף למרות שאני יכול להישען על ההורים)
  2. לימודים לדיפלומה תעודה או קורסים מקצועיים: הנדסאים וטכנאים מסוגים שונים.(פחות זמן פחות כסף. יותר קל. לא ברור איך השכר ועם יש ביקוש לדברים האלה. נראה לי פחות מעניין.
  3. פשוט להתחיל לעבוד ולנסות לצבור ניסיון ולהתקדם. לא יודע כל כך במה והאם המשכורת יכולה להיות טובה.

נקודה שחשוב להדגיש: הגרות שלי לא מלאה והמתמטיקה שלי ברמה של 3יח"ל. אני יכול להעיד על עצמי שיש לי ראש טוב ככה שאלה מגבלות רק מבחינת זמן.
אשמח לכל התייחסות ועצה.
תודה שקד.
 
מעניין שההודעה שלך נשמעת מאד פרקטית, ובכלל לא אמרת מה אתה אוהב לעשות. האם יש משהו שאם היית עושה כל היום, היית ממשיך להנות מזה? מה התחביבים שלך? איזה דברים ניסית לעשות בחיים וממש אהבת?

וברשותך, עוד שאלה. אמרת שיש לך בגרות לא מלאה ומתמטיקה ברמת 3 יח"ל. השאלה היא: למה? האם לא היית טוב במתמיטקה, או שזה לא עניין אותך, או שיש סיבה אחרת?
אמנם תואר הנדסי נשמע מפתה, ויש תחומים כגון תוכנה שבהם אפשר להגיע למשכורות גבוהות גם בלי תואר, אבל 3 יח"ל במתמטיקה זאת נורה אדומה. מנסיוני כמתכנת, מתכנתים טובים הם אנשים שחיים את זה ואוהבים את זה, ומי שחשיבה לוגית-מתמטית לא באה לו בקלות, עלול לסבול מהמקצוע ולעולם לא יהיה בו טוב, וכתוצאה מכך הוא עלול להיות מתוסכל וגם להגיע לקיפאון בקריירה.
 
למי שמתכנן לעבוד תקופה קצרה (10 שנים) לא הייתי ממליצה ללמוד 4 שנים... אפשר לעשות קורס בבדיקות תוכנה ולעבוד בשכר סביר של עד 10 אשח. אפשר ללמוד הנדסאות שנתיים, ולהרווח בצורה דומה, השוק צמא להנדסאים טובים. אם יש לך ידיים טובות, יש צורך במפעילי CNC, לפחות בצפון.
 
אזהרה - דעה לא סולדית :
כמו שאמרו ש 3 יחידות זה מעורר חשד אפילו פה כך גם מעסיקים יעדיפו לקבל או לשלם יותר לבעל תואר אלא אם מדובר בפריק מחשבים בעל ניסיון.
אתה יכול במקביל ללימודים להתחיל לעבוד ואם תשתלב ותצבור ניסיון אפשר להפסיק את התואר (אני עשיתי זאת. אמנם היה לי תואר נוסף לא קשור)
בעיני תואר זה עוד תעודת ביטוח שהופכת אותך לפחות שביר. מסכימה שמדובר בביטוח יקר מאד מאד.
הנל לא תקף לגבי אנשים מעולים בתחום ואוהבים אותו ומשקיעים בכיף (וסיכוי טוב שיצליחו בלי תואר כמו כמה וכמה בפורום זה) אלא כאלה שמחפשים הכנסה.
מצטרפת לשאלה אם זה בכלל מעניין אותך.

*מצד שני אני לא בפרישה מוקדמת למרות שיש חסכונות אז אולי לא כדאי להקשיב לי. .
 
בזמן לימודים מקריבים זמן שאפשר היה לעבוד בו ולחסוך (לא חשוב באיזו עבודה - פיזית וקשה ככל שתהיה), ובו בעת גם יש לא מעט הוצאות שצריך לכסות באיזושהי עבודה חלקית. תוצאה: גם לא חוסכים כסף וגם נמצאים במירוץ סביב הזנב. הפסד מכל הכיוונים.
עשיתי תואר (במדעים) ובסופו של דבר לא משתמשת בו והתגלגלתי להייטק.
מה שחשוב בעיקר זה הנסיון, תעודות אפשר להשיג תוך כדי בכל מיני קורסים והשתלמויות. אם יש לך אפשרות "פשוט להתחיל לעבוד ולצבור נסיון" - לך על זה כאופציה ראשונה. אם דרושה לך פרצה כדי להכנס, עשה קורס כלשהו כדי שיהיה מה להכניס בקטגוריית "רקע" בקו"ח.
אם אתה אוטודידקט, תלמד לבד כל מה שאתה יכול ומצליח שרלוונטי לתחום שאליו אתה רוצה להכנס, כדי שיהיה לך מה להציג בתור ידע שימושי שאתה אוחז בו. זה מה שהכי חשוב בסופו של דבר כדי למצוא עבודה בתחומים מעשיים - מה אתה מביא איתך, עם או בלי נייר.

מסכימה עם התקציר של דורין: לעבוד כמה שיותר כל עוד צעירים ויכולים, ולחסוך בתבונה כבר מההתחלה. גם אם לא פורשים בגיל 30 זה פותח הרבה יותר אופציות אחר כך ללימודים ופרנסה בלי המחיר הכבד שמשלמים בגיל 20.

בגרות לא מלאה ו-3 יח' מתמטיקה מצביע בעיניי בעיקר על גיל ותקופה שלאדם לא היה ראש וחשק ללימודים. בכלל לא נדיר.
 
כיוון שהיעד שלך הוא לפרוש כמה שיותר מוקדם, לא הייתי דוחה את הפרישה ע"י זה שתלמד לתואר במשך 3-4 שנים.
אם זה מתאים לך - ורק אתה יודע אם כן - הייתי ממליץ לך ללמוד פיתוח תוכנה וללכת לעבוד במקום הראשון שמקבל אותך, לא משנה באיזה שכר או באיזה תחום. להתקבל ללא נסיון וללא תואר זה קשה מאד, לכן זה יהיה האתגר הראשון שלך - פשוט להתחיל לעבוד. ברגע שהתחלת, תקרע את התחת במקום העבודה כאילו שזאת הייתה האוניברסיטה שלך. תלמד מכל האנשים שעובדים איתך. תלמד בבית. תהיה הכי טוב, אפילו יותר טוב מאנשים שכבר עובדים שם ויש להם ניסיון (אבל אולי פחות מוטיבציה). מה שתרוויח אחרי שנה שנתיים זה נסיון וידע והמלצות חמות מהמעסיק שלך כמישהו שיש לו מוסר עבודה גבוהה - לפעמים חשוב כמו אם לא יותר מתואר. תוכל לדרוש העלאה בשכר או למצוא מקום עבודה חדש עם שכר גבוהה יותר. תמשיך לעשות את זה לכל אורך הקריירה שלך. השכר שלך ימשיך לעלות והכסף ימשיך להצתבר (אם תחסוך כמובן).
 
היי שקד,
נראה שאני בדעת מיעוט פה, ודוקא בגלל זה חשוב לי להגיב. אז נתחיל מהסוף - חד משמעית אני בעד לימודי תואר ראשון!. ועכשיו כמה נקודות למחשבה:
1) תלמד תואר בתחום שמעניין אותך! - זה הדבר הכי חשוב - העבודה שלך תלווה אותך ימים ארוכים לאורך שנים (גם אם כן תפרוש מוקדם כדברייך) מבוקר ועד ליל... אז כדאי שתפיק סיפוק מסוים ממנה. לגבי ההתייחסות ל3 יחידות במתמטיקה - זה לאמשנה, אתה מכיר את היכולות שלך ותחומי העניין שלך, ולהם תהיה נאמן.
2) גם אם תרצה לפרוש לפני גיל הפרישה המקובל, קח בחשבון שבהנחה שתקים משפחה ההוצאות שלך יהיו גבוהות לאין שיעור מהיום, לכן עבודה מסודרת היא מקום רך ליפול אליו כשיש לך ילדים שתלויים בך. אם אתה רוצה להעריך כמה כסף תצטרך כדי לפרוש מוקדם יש לך המון נעלמים במשוואה - כמה אישתך תרוויח? כמה תוציאו כמשפחה? הייתי עושה חישוב שמרני לפיו אישתך תרוויח שכר חציוני והמשפחה תוציא לפי ממוצע בארץ (תעשה התאמות אישיות ככל שנראה לך)
3) כפי שכבר צוין פה - תואר הוא תעודת ביטוח בעולם התעסוקה האכזרי היום
4) כשאתה עומד ביעד קשה להשגה (כמו תואר בתחום מאתגר) - אתה זוכה לגאווה אישית אמיתית בהשגייך - לא הכל בחיים זה כסף (אני הראשונה להכיר בחשיבותו... ועדיין...). כנ"ל לגבי עבודה.
5) מה לעשות שאנחנו לא חיים בתוך בועה - והתואר הוא גם סמל סטטוס שילך איתך עד הקבר, ולצורך העניין גם עם ילדייך שיגידו "אבא שלי...". אני יכולה להעיד על עצמי שלאורך חיי הבוגרים פיתחתי חסינות אפילו מוגזמת לדעות של אנשים, אני השופטת היחידה שלי, והאחרונה שמעניין אותה "מה יגידו השכנים" (ככה זה אצלנו בפולניה ;)) ועדיין לתארים שעשיתי יש משמעות בחברה משום שהם ממצבים אותי במקום מסוים שהוא מאוד נעים לי.
6) אל תשכח שתואר בראש ובראשונה נועד לפיתוח הנפש וללמידה אמיתית - הרחבת אופקים בעיני היא האוכל של הנפש. כמובן שאפשר היום ללמוד מגוון נושאים מספרות ומהאינטרנט, עם זאת, כשאתה לומד תחום מסוים לעומק במסגרת שיועדה לכך תקבל ערך מוסף ללא ספק
7) בהיבט החברתי - כייף להיות סטודנט :lol: מקווה שתהנה ותצליח בכל החלטה שתקבל :)
 
אם זה מתאים לך - ורק אתה יודע אם כן - הייתי ממליץ לך ללמוד פיתוח תוכנה וללכת לעבוד במקום הראשון שמקבל אותך, לא משנה באיזה שכר או באיזה תחום.
לא מסכים. לצערי אני רואה שמפתחי תוכנה שהתחילו את הקריירה שלהם במקום עבודה לא טוב מקצועית ותרבותית, לא מצליחים לצאת מהבינוניות כי הם למדו מהאנשים הלא נכונים. מקום העבודה הראשון משליך על כל הקריירה, אלא אם כן היה לך מזל למצוא מנטור מקצועי וגם היית מספיק פתוח להקשיב לו. כמראיין של מפתחים צעירים, אני אתרשם הרבה יותר ממישהו עם תשוקה לתחום שעשה פרויקטים בבית כדי ללמוד וחיפש באופן אקטיבי אנשים טובים ללמוד מהם, מאשר מישהו שעבד כמה שנים במקום שלא עובד נכון (והרבה מאד מקומות הם כאלה). תוכנה הוא תחום מאד מריטוקרטי, אתה חייב להיות טוב מקצועית כדי להצליח, וחלק מזה זה למצוא את האנשים הנכונים ללמוד מהם מה זה להיות טוב, ולא ללכת סתם לחברה הראשונה שמקבלת אותך.
 
למי שמתכנן לעבוד תקופה קצרה (10 שנים) לא הייתי ממליצה ללמוד 4 שנים... אפשר לעשות קורס בבדיקות תוכנה ולעבוד בשכר סביר של עד 10 אשח. אפשר ללמוד הנדסאות שנתיים, ולהרווח בצורה דומה, השוק צמא להנדסאים טובים. אם יש לך ידיים טובות, יש צורך במפעילי CNC, לפחות בצפון.
 
הי, שתי אגורות ממני לעניין התעסוקה: חפש משהו שיש לך תשוקה אליו באופן טבעי, שאתה נהנה לעשות, ושנותן לך סיפוק (למשל תחומים שיש בהם מרכיב של עזרה לזולת), במצב כזה לא תצטרך "לעבוד" עוד יום אחד בחייך
 
תעשה קורסים מקצועיים ותשלב לימוד עצמי, תתחיל לעבוד בזה שנה, תראה אם אתה אוהב את המקצוע, ואם כן תלמד לתואר,
אלא כיוונים טובים: מדעי המחשב , הנדסת חשמל ואלקטרוניקה(יותר להקמת סטארטאפ,פחות לשכיר) , מנהל עסקים כלכלה ויזמות, ביוטק, UX/UI , MCSE CCNA
ותשלב השקעות ביחד עם העבודה
 
נערך לאחרונה ב:
אני הייתי מתקשה להמליץ למישהו לעשות משהו בפחות מהמקסימום הפוטנציאלי הגלום ביכולותיו. פרישה מוקדמת היא דבר חשוב אבל תוכן משמעותי חשוב לא פחות. אבל אני מדבר מתוך מגבלותיי האישיות אז אולי זה לא שווה הרבה..
 
הי שקד,
נראה לי שאנשים באופן כללי וחברי הפורום הזה בפרט (בוודאי אני :)) מחפשים דרך להשיג שליטה באירועי החיים. למרבה ההפתעה, זה לא תמיד עובד. לדעתי, חשוב לקחת בחשבון במה אתה טוב ומה אתה אוהב לעשות, ופחות להתייחס לשיקולים כגון מתי תוכל לפרוש מעבודה וכן או לא תארים כאלה ואחרים.
יכול להיות שהחיים יפתיעו אותך ותגלה מקצוע מעניין שלא חשבת עליו או שבכלל תגלה שמתחשק לך ללמוד בשביל ללמוד.
חשוב לעסוק בתחום שנותן לך סיפוק. יש אנשים בסביבתי הרחוקה שעובדים בעבודות שהם שונאים וסובלים מכל רגע. אנשים אחרים שינו כיוון כבר כמה פעמים ומרוצים גם אם לעיתים מרוויחים פחות.
בכל מקרה אם בגילך הצעיר אתה מודע לחשיבות העבודה והחיסכון זו נראית לי התחלה טובה מאוד בלי קשר למה שתבחר לעשות.
 
כמובן שהתשובה תלויה במה מעניין אותך לעשות בחיים, אבל במידה ופיתוח תוכנה זה אחד מהם אז הנה כמה המלצות מנסיוני:
אני למדתי תואר בהנדסת תעשיה וניהול וכיום עוסק בפיתוח ווב. השוק מלא במקומות שמחפשים אנשים, אפילו עם ניסיון מועט בפיתוח, ומציעים את האפשרות ללמוד תוך כדי עבודה. אני לא אגיד שלא קיבלתי כלום מהתואר שלי, אבל אם הייתה לי את האפשרות לחזור בזמן, הייתי בוחר איזה שתי שפות פופולאריות (אני אישית עובד עם Ruby On Rails ו AngularJs) ולומד אותן כמו שצריך (יש זיליון מקורות ידע באינטרנט וקורסים חינמיים).

תגיע למצב שאתה עושה איזה פרוייקט, שניים בבית, וזה כבר אמור להספיק לך כדי למצוא את העבודה הראשונה שלך בתחום. שוב, זה תחום מאוד חם שבימינו אפשר להכנס אליו גם עם ניסיון מאוד בסיסי.
 
תואר - עוד שקר חברתי שנועד לקטלג אנשים לפי סטטוס. חרטא ברטא. לך בצע בדיקה של לומדי שנה ד' שאל אותם אם הם מצאו עבודה.

ולא, אני לא מתכוון לאחמ"ש.

תחסוך בעצמך אחי עזוב אותך ללמוד דברים שטותיים אפילו אם אתה אוהב משהו ספציפי פשוט תלמד אותו שנה גג שנתיים ותתחיל לעבוד ולחסוך...
 
העצה שלי היא להתחיל לעבוד ולחסוך תוך כדי התואר.. זה יותר חשוב מציונים.
ואם אפשר אז במשהו קרוב לתחום (כלכלה- טלר בבנק, ראיית חשבון - מנהל חשבונות , מחשבים- תמיכה טכנית)..
הגישה של " נעשה תואר ונתחיל לחסוך כשנרוויח מלא בסיומו" פשטה את הרגל ...
 
תואר - עוד שקר חברתי שנועד לקטלג אנשים לפי סטטוס. חרטא ברטא. לך בצע בדיקה של לומדי שנה ד' שאל אותם אם הם מצאו עבודה.

ולא, אני לא מתכוון לאחמ"ש.

תחסוך בעצמך אחי עזוב אותך ללמוד דברים שטותיים אפילו אם אתה אוהב משהו ספציפי פשוט תלמד אותו שנה גג שנתיים ותתחיל לעבוד ולחסוך...

עודד, אתה יוצא מהנחה שלימודים=רכישת מקצוע, אבל לימוד אמור להיות הרבה יותר מזה, זו דרך חיים, רכישת יכולות חשיבה, ניתוח וקבלת החלטות, הבנה לעומק של מאמרים, מחקרים, עקרונות וכיו"ב, במהלך הלימודים נפתחות דלתות לכיוונים שמעולם לא היית חושב עליהם לו לא היית לומד, וכאדם שהתנסה גם בלימוד עצמי וגם בלימודים אקדמיים אני יכול להגיד שאין כל כך מה להשוות מבחינת האופן שבו הידע מוגש לך, הגישה לספרות מקצועית, ההפרדה בין עיקר לטפל היא מאוד קשה לביצוע בלמידה אוטודידקטית, וכמובן יתרון אדיר של למידה מפי מומחים. מבחינתי, השכלה נמצאת מחוץ לתחום השיקולים הכלכליים.
 
הערה ל״תמצא משהו שאתה אוהב״: זה יכול להשתנות ולהפתיע.
אישית עסקתי בהרבה דברים שהיתה לי תשוקה אליהם - לא הכי בנאליים - ומכל דבר נמאס לי באיזה שלב. בשנים האחרונות מצאתי עניין דווקא בבנאלי - תוכנה - בין השאר כי זה מאתגר מחשבתית, כי זה משתנה וכי יש הרבה כיוונים וגמישות לשיינויים בתוך התחום.
ולכן אני מחדדת: כן, תעסוק בדברים שאתה אוהב כדי לא לסבול בעבודות. אבל קח מרווח לשינויי כיוון אפשריים. לדעתי מיותר להשקיע בתואר כשאפשר לעשות דברים בלי ולזרום עם השינויים בתחושות העניין וההנאה.
ובלי קשר, בזמן שאתה מחפש את עצמך ובמה להשקיע זמן/מאמץ/כסף, אפשר למצוא עבודות זמניות ולהתקיים ולחסוך בינתיים מהן.
 
לחנות 4 שנים במגרש החניה האוניברסיטאי רק כדי לקבל את כרטיס הכניסה לשוק הצווארון הלבן בישראל, ואז להרגיש מחויב להיכנס אליו כי כבר השקעת ולא נעים לך מההורים ותכל'ס אין ברירה כי ממש, אבל ממש אין לך כסף?
ובכן, זה מה שכולם עושים... זה אפילו מה שאני עשיתי, במלוא צביעותי המתחסדת...
אבל אם אתה קורא באתר הזה, אתה לא כמו כולם. במקום להתלבט, הייתי מחפשת מקום עבודה שמשלם כהוגן (ראיתי ש"אגד" כרגע במסע גיוס מטורף כי חסרים להם נהגים, לא צוחקת). במקביל הייתי פותחת עסק עצמאי, חוסכת כמו משוגעת, משקיעה את ההפרש, וכעבור כמה שנים, כשאני כבר עצמאית כלכלית, שבה לאוניברסיטה -- הפעם מתוך עניין ורצון ללמוד, לא מתוך מוסכמה חברתית שכל ישראלי "נורמלי" צריך תואר ראשון ב"משהו" כדי להשיג משכורת מקסימלית.
 
נראה לי שווה להתחיל מדברים שבטוח יעזרו ולא קשה\יקר לעשות.
1. תעשה בגרות מלאה (לא סיפור להשלים בגרויות, לבגרות בגיאוגרפיה לוקח לתלמיד מתחת לממוצע שבוע ללמוד).
2. אם אתה מסוגל, תוסיף יחידות במתמטיקה, גם החומר של 5 יחידות בסיסי ומועיל, וזה בסיס טוב לכל מקצוע טכני.
3. תלמד כמה אנגלית שאתה רק יכול, פה הרמה של הבגרות נמוכה, אבל אי אפשר לדעת יותר מדי אנגלית, הרמה המינימאלית שצריך בשביל לא לסגור דלתות הינה להיות מסוגל לקרוא כל ספר שאתה מסוגל לקרוא בעברית, באנגלית.
4. תלמד לתכנת, פותח דלתות, כיף ושימושי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
עידו ג לימודים דיגיטליים התפתחות אישית 3
עידו ג לימודים - לרוחב או לעומק? התפתחות אישית 7
ע לימודים / שינוי קריירה התפתחות אישית 3
ע בת 24 לקראת לימודים, מתלבטת איפה לשים את החסכון יומני מסע אישיים 11
ס שינוי מסלול לימודים התפתחות אישית 13
M התלבטות בבחירת מוסד לימודים לכלכלה התפתחות אישית 7
M המלצה למוסד לימודים מעודף לתואר שני במדעי המחשב התפתחות אישית 58
J לימודים - כלכלה התנהגותית התפתחות אישית 27
ה סבסוד לימודים לאוכולוסיה במיעוט - תכנות התפתחות אישית 18
ד בחירת מסלול לימודים - העברית? רייכמן? התפתחות אישית 5
E התלבטות לגבי בחירת תחום לימודים התפתחות אישית 13
N התלבטות לגבי לימודים התפתחות אישית 9
י שלום אנשים. לימודים. קריירה. צומת דרכים. הייטק. לאן? התפתחות אישית 18
X לימודים אקדמיים- הלב או המוח התפתחות אישית 61
מ בחירת מקום ומסלול לימודים - תואר ראשון (ושני?) התפתחות אישית 8
ח התייעצות לגבי אפשרויות תעסוקה עם טווח לימודים קצר התפתחות אישית 3
A מדעי המחשב התלבטות מסלולים לימודים התפתחות אישית 0
H התייעצות- המשך לימודים התפתחות אישית 1
K האם להחליף מוסד לימודים התפתחות אישית 6
ס תיק לחייל משוחרר שעתיד להתחיל לימודים שוק ההון 9
ל לימודים מהבית אוף טופיק 20
צ בן 23, לקראת לימודים יומני מסע אישיים 5
dorian אזרחות אירופאית - לימודים ועוד התפתחות אישית 12
ל עזרה בבחירת תחום לימודים התפתחות אישית 5
י הפרשה עצמאית לפנסיה במהלך לימודים צרכנות פיננסית 3
א לימודים הומניים או ריאליים התפתחות אישית 16
D האם לדחות לימודים בשנה? התפתחות אישית 18
S מלגת לימודים ללימודי תעודה באוניברסיטה הפתוחה צרכנות פיננסית 3
R התלבטות לימודים - רפואה או ביואינפורמטיקה התפתחות אישית 23
E התלבטות לימודים בין מדמח לרוקחות התפתחות אישית 19
N התלבטות לגבי לימודים. אוף טופיק 9
unrealx לימודים במקביל לעבודה - הייטק התפתחות אישית 8
L התייעצות לימודים - שמאות מקרקעין התפתחות אישית 4
Y מתלבטת לגבי המשך לימודים התפתחות אישית 2
א התייעצות| לימודים בקנדה ועבודה מובטחת - כאן חשדתי אוף טופיק 7
B הפקדה לקרן השתלמות בתקופת לימודים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
Will Smith להתחיל לימודים, או לסגור חובות? צרכנות פיננסית 7
A עבודה בארץ בעת לימודים בארה״ב צרכנות פיננסית 22
M בחירת מוסד לימודים (עזרה מהייטקיסטים) התפתחות אישית 151
X עזרה לימודים קורס: מגן סייבר או מומחי אבטחת מידע התפתחות אישית 3
Gal Admon לימודים אקדמאיים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 9
H מכתב ערעור - הפסקת לימודים - מחפש עזרה אוף טופיק 0
Y לימודים על חשבון המעביד התפתחות אישית 0
פשוט שחר לימודים מול חירות כלכלית התפתחות אישית 52
H לימודים בזול\חינם? התפתחות אישית 1
H לימודים בחול והעברות כספים צרכנות פיננסית 3
G יעוץ לגבי לימודים- מדעי המחשב אוף טופיק 7
waskindalost מחפש דרך פסיבית להשקיע לילדים עד לגיל לימודים Vanguard 529 שוק ההון 5
Delta בנוגע לבחירת תחום לימודים התפתחות אישית 8
A האם כדאי להשקיע ב-Russel2000? שוק ההון 15

נושאים דומים

Back
למעלה