• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

משכיר גרוע

unrealx

משתמש בכיר
הצטרף ב
13/9/18
הודעות
1,012
דירוג
595
עברנו דירה בשעה טובה, וגילינו שהקירות לא מסויידים כמו שצריך, מזגן אחד מצפצף כל כמה דקות והשני בחדר שינה רועש מאוד. זה מאוד מבאס אז הודענו לבעלת הדירה, והיא טוענת שכשראינו את הדירה לא אמרנו על זה כלום. ושזה המזגנים וזה הדגם.
איך היינו עולים על הבעיות במזגנים האלה לפני? הדירה הגיעה ריקה וזה היה הדבר העיקרי בדירה, זה מאוד חשוב לנו וכבר חתמנו על החוזה. המשכירה עושה סיפור מכל דבר ולא מוכנה לתקן את זה..

יש משהו שאפשר לעשות בנושא?

תודה מראש לעוזרים
 
את הסיוד יכולתם לראות כשביקרתם בדירה. אם הסיוד מפריע, אתם יכולים לסייד בעצמכם קיר או שניים שמפריעים לכם בעין, זה כסף קטן.
לגבי המזגן, תנסו לנקות אותו היטב, לפעמים רעש נובע מלכלוך (יש בדיוק שרשור בנושא בפורום). ומה הכוונה מזגן שמצפצף כל כמה דקות? מה הצפצוף מייצג?
 
ספציפית על הנקודה הזאת, התייעצתי עם עו"ד.
כשאתה שוכר דירה, אתה בפרט שוכר את הציוד שיש בדירה. בעל הבית מחוייב לדאוג לציוד תקין, כל עוד נעשה שימוש סביר. מה זה שימוש בלתי סביר? לזרוק את המזגן מהחלון.
1. האם התשובות של בעלת הבית מתועדות?
2. תודיע לבעלת בית שאתה מזמין טכנאי מזגנים. אם הוא מסדר את 2 התקלות, אתה מגיש לה את החשבונית. לא רוצה לשלם? אתה הולך לתביעות קטנות, אפשר להגיע כתב טענות דרך האינטרנט, בהוצאות אל תשכח להוסיף - איבוד חצי יום עבודה, חוסר נוחות שנגרמה בעקבות התקלה, קפה ומאפה שנעלצת לקנות. מניסיון, זימון רשמי מבית משפט פותר בעיות בלתי פתירות.

לגבי סיוד - לא ברורה לי הנקודה.
 
כשאתה שוכר דירה, אתה בפרט שוכר את הציוד שיש בדירה. בעל הבית מחוייב לדאוג לציוד תקין, כל עוד נעשה שימוש סביר. מה זה שימוש בלתי סביר? לזרוק את המזגן מהחלון.
השאלה אם מזגן רועש נחשב לציוד לא תקין.
2. תודיע לבעלת בית שאתה מזמין טכנאי מזגנים. אם הוא מסדר את 2 התקלות, אתה מגיש לה את החשבונית. לא רוצה לשלם? אתה הולך לתביעות קטנות, אפשר להגיע כתב טענות דרך האינטרנט, בהוצאות אל תשכח להוסיף - איבוד חצי יום עבודה, חוסר נוחות שנגרמה בעקבות התקלה, קפה ומאפה שנעלצת לקנות. מניסיון, זימון רשמי מבית משפט פותר בעיות בלתי פתירות.
זה גם מבטיח שבעלת הדירה תעשה לו את המוות בהמשך וכמובן החוזה לא יימשך לאורך זמן. להסלים לאיום בתביעה זה אולי צודק אבל לא תמיד חכם.
 
לא הייתי ממהר להכתיר את המשכירה כגרועה. אולי כזו שיש לה יותר מדיי ניסיון רע עם שוכרים שטעו לחשוב שבעל בית זה אב בית.
לגבי הסיוד - זה קשקוש, גם בלי ההקשר המשפטי (שראיתם את הדירה וחתמתם). אם כל כך מפריע לכם תסיידו בעצמכם.
לגבי המזגנים - תנסו לנקות. אם זה לא נפתר או שזה עד כדי כך בלתי נסבל - תודיעו לה שאתם מזמינים טכנאי על חשבונה. ככל שתהיה התנגדות - חפשו שוכר מחליף ושלום על ישראל.

יכול להגיד מנקודת המבט של משכיר שלפעמים, כאסטרטגיה, אני קשוח יותר בהתחלה כדי לא למצוא את עצמי מקבל שיחה ב2 לפנות בוקר על זה שיש סתימה בכיור.
 
את הסיוד יכולתם לראות כשביקרתם בדירה. אם הסיוד מפריע, אתם יכולים לסייד בעצמכם קיר או שניים שמפריעים לכם בעין, זה כסף קטן.
לכן קנינו צבע והסיוד לא באמת קריטי לנו.
לגבי המזגן, תנסו לנקות אותו היטב, לפעמים רעש נובע מלכלוך (יש בדיוק שרשור בנושא בפורום). ומה הכוונה מזגן שמצפצף כל כמה דקות? מה הצפצוף מייצג?
הלוואי והייתי יודע.. הוא פשוט מצפצף.
1. האם התשובות של בעלת הבית מתועדות?
2. תודיע לבעלת בית שאתה מזמין טכנאי מזגנים. אם הוא מסדר את 2 התקלות, אתה מגיש לה את החשבונית. לא רוצה לשלם? אתה הולך לתביעות קטנות, אפשר להגיע כתב טענות דרך האינטרנט, בהוצאות אל תשכח להוסיף - איבוד חצי יום עבודה, חוסר נוחות שנגרמה בעקבות התקלה, קפה ומאפה שנעלצת לקנות. מניסיון, זימון רשמי מבית משפט פותר בעיות בלתי פתירות.
1. כן, ווצאפ
2. תודה, טוב לדעת, אבל זו באמת נקודת המוצא האחרונה, לא רוצים להגיע לשם.

השאלה אם מזגן רועש נחשב לציוד לא תקין.
שאלה טובה.
זה גם מבטיח שבעלת הדירה תעשה לו את המוות בהמשך וכמובן החוזה לא יימשך לאורך זמן. להסלים לאיום בתביעה זה אולי צודק אבל לא תמיד חכם.
גם נקודה..
לגבי המזגנים - תנסו לנקות. אם זה לא נפתר או שזה עד כדי כך בלתי נסבל - תודיעו לה שאתם מזמינים טכנאי על חשבונה. ככל שתהיה התנגדות - חפשו שוכר מחליף ושלום על ישראל.
ניקינו את כל הדירה והמזגנים (עד כמה שאנחנו יודעים-את הפילטרים)
חפשו שוכר מחליף ושלום על ישראל.
לא יהיה פשוט בכלל, בדקתי היום ושמתי לב לדירות באותו מפרט + משופצות + מרוהטות באותו מחיר (שלא היו בזמן שחתמנו)
 
עברנו דירה בשעה טובה, וגילינו שהקירות לא מסויידים כמו שצריך, מזגן אחד מצפצף כל כמה דקות והשני בחדר שינה רועש מאוד. זה מאוד מבאס אז הודענו לבעלת הדירה, והיא טוענת שכשראינו את הדירה לא אמרנו על זה כלום. ושזה המזגנים וזה הדגם.
איך היינו עולים על הבעיות במזגנים האלה לפני? הדירה הגיעה ריקה וזה היה הדבר העיקרי בדירה, זה מאוד חשוב לנו וכבר חתמנו על החוזה. המשכירה עושה סיפור מכל דבר ולא מוכנה לתקן את זה..

יש משהו שאפשר לעשות בנושא?

תודה מראש לעוזרים
כשראיתם את הדירה בימים החמים הללו המזגנים לא עבדו?? לא היה חם בטירוף בדירה?
(כי אם לא אז יש לכם אחלה דירה)

בכל מקרה לגופו של עניין, לדעתי:
מזגן מצפצף זה לא תקין והתיקון (או התשלום על התיקון) צריך להיות על חשבון המשכיר.
מזגן רועש… לא חושבת שיש מה לבוא בטענות.
כנ״ל הסיוד. טוב שאמרתם ושזה מתועד שלא תהיה ציפיה לקבל דירה מסויידת כשתעזבו אבל אם זה נאמר כדרישה לסייד זה הגיוני שהיא תסרב.

אולי היא ענתה ככה כי העלתם גם דברים שלדעתה לא הייתם צריכים לעלות?
לפעמים כאשר רואים שוכרים שדורשים דברים שהם לא הגיוניים (בעיניי המשכיר לפחות) אז הוא מגיב רע גם לדברים שאחרת הוא מיד היה מסכים/מתקן. קצת כמו שאנשים מגיבים בתוקפנות כאשר הם מרגישים מותקפים.
 
השאלה אם מזגן רועש נחשב לציוד לא תקין.
התשובה מאוד פשוטה - אם הטכנאי מסדר את זה והוא מפסיק לרעוש, אז לא תקין. אם הטכנאי מגיע ואומר שזה תקין, אז זה תקין. זאת חוות דעת של מומחה וזה קביל.

זה גם מבטיח שבעלת הדירה תעשה לו את המוות בהמשך וכמובן החוזה לא יימשך לאורך זמן. להסלים לאיום בתביעה זה אולי צודק אבל לא תמיד חכם.
1. השוכר והמשכיר תחת חוזה מחייב, אף אחד לא עושה פה טובה לאף אחד.
2. זה כבר לא התחיל טוב. באופן אישי אני פחות דוגל באסטרתגיית בליעת צפרדעים.
3. לא מאיימים, איום מכל סוג היא עבירה פלילית. השוכר מודיע למשכירה כי נאלץ לשלם מכספו לצורך השבת רכושה למצב תקין והוא מעוניין לקבל את כספו חזרה, במידה וסירבה, יפנה לבית משפט. אם בעלת הבית פעלה כדין, לא יגרם נזק, אם לא, אז שתשלם, כמובן בתמורה לקבלות.

אם אתה חושש מהרעת תנאים - ניתן לפעול בסוף החוזה, כלומר להודיע ולתקן על חשבונך, להציג קבלות וכשתצא מהדירה - תתבע כל מה שלא שולם לך.
 
התשובה היא מאוד פשוטה - אם הטכנאי מסדר את זה והוא מפסיק לרעוש, אז לא תקין. אם הטכנאי מגיע ואומר שזה תקין, אז זה תקין. זאת חוות דעת של מומחה וזה קביל.
+1

@JS זה פיתרון טוב. במיוחד שאת הטכנאי אפשר להזמין בשביל המזגן המצפצף ואז אולי הבדיקה של המזגן הרועש לא תעלה לך כסף (גם אם הוא תקין).
 
1. השוכר והמשכיר תחת חוזה מחייב, אף אחד לא עושה פה טובה לאף אחד.
לבעל הדירה יש נכס והאינטרס שלו זה שהשוכר ישמור על הדירה כמו שהיא ולקבל שכר דירה בזמן בלי שהשוכר ישגע אותו. לשוכר יש אינטרס שבעל הדירה לא ישגע אותו, ושבעל הדירה יסכים להמשיך בהשכרה כל עוד הוא מעוניין לגור בה. המצב של win-win הוא כששני הצדדים מרוצים וככל שהצדדים בוחרים להמשיך בהשכרה מעבר לתקופת החתימה הראשונה.
כמו שיש שוכרים שבוחרים לשגע את בעלי הדירה על כל פיפס, יש גם משכירים שבוחרים לשגע את השוכר.
אם הדירה מוצאת חן בעיני השוכר וחוץ מהמזגן הרועש הוא שבע רצון מהמיקום/הדירה/השכנים/המחיר, אז האינטרס של השוכר הוא שהחוזה יימשך מעבר לתקופה של שנה. אם הוא יתקטנן עם המשכיר על 300 ש"ח לטכנאי מזגנים ובגלל זה המשכיר לא ירצה לחדש איתו חוזה, אז הוא הרוויח בטווח הקצר והפסיד בזמן הארוך, כי אחרי שנה יצטרך לחפש דירה ולשלם על הובלה ולבזבז יום עבודה על המעבר. לכל אלו יש עלות.
2. זה כבר לא התחיל טוב. באופן אישי אני פחות דוגל באסטרתגיית בליעת צפרדעים.
יכול להיות שזה קצר בתקשורת, לא צריך לבלוע צפרדעים אבל כדאי גם לנהל את המלחמות על מה ששוה להילחם עבורו ולא על שטויות.
 
@האזרח הקטן נתון מצב. אני מסביר לפות"ש איך הוא יכול להתמודד איתו.
אתה מניח הנחות ומציג בעיות שאולי יקראו בעתיד. זה לא עוזר.
המשכיר שלי, שנה ו8 חודשים נשבע בחייו שהוא מעוניין להמשיך איתי כמה שיותר, גם לי זה מאוד התאים. ואז הוא הודיע שהוא מסיים את החוזה כי הוא מוכר את הנכס.
הסיפורים של האינטרסים ויום עבודה על המעבר לא מעניינים כי זאת בעיה אחרת, שעלולה להתחרש ללא קשר לסיטואציה הנוכחית.
 
@האזרח הקטן נתון מצב. אני מסביר לפות"ש איך הוא יכול להתמודד איתו.
אתה מניח הנחות ומציג בעיות שאולי יקראו בעתיד. זה לא עוזר.
המשכיר שלי, שנה ו8 חודשים נשבע בחייו שהוא מעוניין להמשיך איתי כמה שיותר, גם לי זה מאוד התאים. ואז הוא הודיע שהוא מסיים את החוזה כי הוא מוכר את הנכס.
הסיפורים של האינטרסים ויום עבודה על המעבר לא מעניינים כי זאת בעיה אחרת, שעלולה להתחרש ללא קשר לסיטואציה הנוכחית.
שפותח השרשור יעשה מה שנראה לו לנכון. ושייקח בחשבון שליחסים לא טובים עם המשכיר יכולות להיות השלכות להמשך. פשוט צריך לעשות את הדברים בצורה חכמה ולא לרוץ לפתוח חזית.
אני דווקא מתחבר להצעה שלך לבקש חוות דעת מאיש מקצוע - אם טכנאי יגיד שמזגן רועש זה תקלה, בעלת הדירה לא תוכל לטעון שזה מצב תקין.
 
התשובה מאוד פשוטה - אם הטכנאי מסדר את זה והוא מפסיק לרעוש, אז לא תקין. אם הטכנאי מגיע ואומר שזה תקין, אז זה תקין. זאת חוות דעת של מומחה וזה קביל.


1. השוכר והמשכיר תחת חוזה מחייב, אף אחד לא עושה פה טובה לאף אחד.
2. זה כבר לא התחיל טוב. באופן אישי אני פחות דוגל באסטרתגיית בליעת צפרדעים.
3. לא מאיימים, איום מכל סוג היא עבירה פלילית. השוכר מודיע למשכירה כי נאלץ לשלם מכספו לצורך השבת רכושה למצב תקין והוא מעוניין לקבל את כספו חזרה, במידה וסירבה, יפנה לבית משפט. אם בעלת הבית פעלה כדין, לא יגרם נזק, אם לא, אז שתשלם, כמובן בתמורה לקבלות.

אם אתה חושש מהרעת תנאים - ניתן לפעול בסוף החוזה, כלומר להודיע ולתקן על חשבונך, להציג קבלות וכשתצא מהדירה - תתבע כל מה שלא שולם לך.
כבעל דירה באופן אישי, וכאחד שיש לו לא מעט חברים שמשכירים דירות לאנשים - ממליץ בחום לא לפעול בשיטה הזו (אלא אם יש לך בעל דירה שמאוד נרתע מעימותים)

עוד לא חוויתי אירוע של שוכר שלא עוזב את הדירה בלי נזקים כלשהם, קטנים ככל שיהיו - שריטה על הדלת, חמצון משמן על הקרמיקה במטבח, שימוש בחומרי ניקוי חומציים על ידיות באופן שגורם לקילוף, מכות קלות בקיר, שריטה באלומיניום בחלון וכו' וכו'.
מעולם לא עשיתי עם זה כלום למול השוכר ותיקנתי את זה על חשבוני אחרי שהשוכר עוזב כי לא רציתי להתקטנן, אבל במידה ומישהו היה פועל מולי כמו שאתה מתאר - הייתי מפעיל את הערבויות (כזכור - בעל דירה לא צריך באמת לעבור דרך בתי משפט, בשונה משוכר) כדי לתקן את הנזקים האותנטיים הללו (לא ממציא שום דבר, אבל מנצל כל נזק אמיתי). מכיר מחבריי שחלקם גם מימשו תהליך כזה כאשר היו להם שוכרים בעיתיים

כל זה לא מקטין במאומה את דעתי שבעלת הדירה הייתה צריכה לבוא מטעמה ולתקן את המזגנים, אלא אם הצהירה שהם באים as is - עלות קטנה מאוד בשביל לבנות יחסים טובים עם שוכר חדש
 
מזגן אחד מצפצף כל כמה דקות והשני בחדר שינה רועש מאוד
לגבי המזגן הרועש, זה יכול לנבוע ממיקום של הפילטר. פשוט תפתח, תנקה כמו שהציעו לך. תפעיל ללא הפילטר ותשמע אם הרעש ממשיך, אם לא, פשוט צריך למקם את הפילטרים אחרת.
 
חשוב לקחת בחשבון, שלא חייבים לפנות מייד לבית המשפט.

אפשר גם לחכות עד לסוף החוזה.

לרוב הדינמיקה משתפרת והיחסים הופכים להיות יותר אנושיים. כל אחד מגיע עם ניסיון עבר שלו עם שוכרים/משכירים קודמים, ולוקח זמן לבטוח אחד בשני. אם על ההתחלה תפנה לבית המשפט, מובטח לכם אימות הדדי בלתי פוסק, תוך כדי השכירות וגם לאחריה.

לכן אתם יכולים לחכות לסוף החוזה, ורק אז להחליט האם ההוצאות הנוספות שנגרמו לכם, שוות את ההליכים המשפטיים.
 
כשאני שוכר דירה (ועוד ריקה!) עם מזגנים, אדליק כל אחד מהמזגנים בביקור הראשון. לא בגלל שחם לי אלא בגלל שאני רוצה לראות שהמזגנים עובדים טוב.
מקריאת הפוסט שלך אני מדמיין דירה ישנה וקצת מוזנחת. זה לא משהו שלא ראית. זה לא משהו שלא בא לידי ביטוי בעלות ההשכרה. יכול להיות שמדובר במזגן ישן שכבר ידע ימים טובים וכולם יודעים שהוא לא יהיה לעולם שקט כמו המזגנים הזולים החדשים שהיום אפשר להשיג.
אם אכן הדימיון שלי קרוב למציאות, לא הייתי מאשים את המשכירה. אם היה חשוב לי שהמזגן יהיה שקט הייתי מציע לה לקנות מזגן חדש ולהשתתף במחצית העלות של קנייתו והתקנתו. לדעתי תוכלי להשיג היום מזגנים שקטים ומאוד זולים שאפקטיבית יעלו את שכר הדירה שלך ב-100-200 ש"ח.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M משכיר ושוכר: האם יש חובה לעדכן כתובת במשרד הפנים? נדל"ן 0
מ שוכר מול משכיר פוסטים מאיכות נמוכה 16
TheOneTech משכיר דירה או שוכר אמור לנקות מזגנים? פוסטים מאיכות נמוכה 13
A עוקץ/ הונאת משכירי דירות - משכיר שרוצה לסגור מרחוק נדל"ן 29
H תשלום גיזום שנתי - משכיר או שוכר? אוף טופיק 8
N צרכים של משכיר ושל השוכר נדל"ן 2
hommie תשלומים שוטפים עד משכיר נדל"ן 5
נ משכיר/שוכר - נקודות חשובות בחוזה שכירות משנה נדל"ן 5
adamshalev קרן פנסיה משכיר לעצמאי - יש תשלום חובה ? צרכנות פיננסית 8
ה למה שוק המניות הישראלי גרוע? שוק ההון 36
ח אשליית האינפלציה: האם יהיה גרוע יותר? שוק ההון 6
Lamur יועץ פנסיוני גרוע - מה עושים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
M "מה שמגיע גרוע יותר ממיתון״ שוק ההון 14
ב טעויות של מתחילים? עד כמה תיק מנוהל זה דבר גרוע? שוק ההון 20
א etn מסויים עוקב מאוד גרוע שוק ההון 1
V מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות? שוק ההון 69
M למה לדעתם השירות בארץ כזה גרוע? אוף טופיק 115
unrealx קצת על חוסר מזל מהמקרה שלי, ולמה זה לא כל כך גרוע יומני מסע אישיים 6
א חימום/קירור דירה עם בידוד גרוע מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 17
M מה התוכנית שלכם ליום גרוע במיוחד (RBD) שוק ההון 39
עש לילה הדבר הכי גרוע בתיקון הזה אוף טופיק 78
doc29 יש מצב שניהול אקטיבי לא כזה גרוע? שוק ההון 21

נושאים דומים

Back
למעלה