שלום,
לאחר שנים רבות (מאוד) בהן התגוררתי בדירה בבעלותי, החלטתי לעבור לשכירות ובמקביל להשכיר את הנכס שבבעלותי.
1. האם יש חובה חוקית לעדכן כתובת במשרד הפנים? או שזה נשאר ברמת "בעיה שלך אם תקבל דו"ח תנועה לכתובת הישנה, ולא תגיע אחת לחודש "לבדוק דואר""? (קראתי שיש אופציה לעדכן רק כתובת למשלוח מכתבים רשמיים - משתשמע מכך שאין חובה חוקית לעדכן כתובת? נשמע מוזר).
2. במידה ואין חובה - האם יש השלכות למצב שבו תהיה "התנגשות כתובות" כי גם השוכרים ממני וגם אני יהיו רשומים באותה כתובת?
3. להבנתי הכתובת במשרד הפנים לא מפריעה/משפיעה על זה שהשוכר ממני יירשם בארנונה, חשמל מים וכו' על הכתובת של הנכס בבעלותי, וכנ"ל אני לגבי הדירה אותה אני שוכר בעצמי?
4. משהו כללי - יש פה רשימה https://www.kolzchut.org.il/he/מדריך_למעבר_דירה
שנראית מרשימה ומקיפה של כל מיני גופים ומקומות שצריך לזכור להודיע להם על כתובת חדשה. נגיד חברות כרטיסי האשראי, משאבי אנוש במקום העבודה, קרנות פנסיה וכו'. נכון שכמעט כולם אפשרי דרך האינטרנט, אבל באמת כולם עושים את זה? מתיישבים איזה יום שלם ואחד אחד עוברים על כל תחנות החיים שלהם ומעדכנים כתובת? סתם לדוגמא הכתובת ברישיון הרכב או על רישיון הנהיגה: איך זה עובד? אם אני מעדכן במשרד הפנים, זה יעודכן גם שם, ואז ללכת לסופר פארם להדפיס רישיון רכב ורישיון נהיגה חדש והם יגיעו עם הכתובת החדשה? ומה אם עדכנתי במשרד הפנים ולא הלכתי להדפיס?
תודה,
לאחר שנים רבות (מאוד) בהן התגוררתי בדירה בבעלותי, החלטתי לעבור לשכירות ובמקביל להשכיר את הנכס שבבעלותי.
1. האם יש חובה חוקית לעדכן כתובת במשרד הפנים? או שזה נשאר ברמת "בעיה שלך אם תקבל דו"ח תנועה לכתובת הישנה, ולא תגיע אחת לחודש "לבדוק דואר""? (קראתי שיש אופציה לעדכן רק כתובת למשלוח מכתבים רשמיים - משתשמע מכך שאין חובה חוקית לעדכן כתובת? נשמע מוזר).
2. במידה ואין חובה - האם יש השלכות למצב שבו תהיה "התנגשות כתובות" כי גם השוכרים ממני וגם אני יהיו רשומים באותה כתובת?
3. להבנתי הכתובת במשרד הפנים לא מפריעה/משפיעה על זה שהשוכר ממני יירשם בארנונה, חשמל מים וכו' על הכתובת של הנכס בבעלותי, וכנ"ל אני לגבי הדירה אותה אני שוכר בעצמי?
4. משהו כללי - יש פה רשימה https://www.kolzchut.org.il/he/מדריך_למעבר_דירה
שנראית מרשימה ומקיפה של כל מיני גופים ומקומות שצריך לזכור להודיע להם על כתובת חדשה. נגיד חברות כרטיסי האשראי, משאבי אנוש במקום העבודה, קרנות פנסיה וכו'. נכון שכמעט כולם אפשרי דרך האינטרנט, אבל באמת כולם עושים את זה? מתיישבים איזה יום שלם ואחד אחד עוברים על כל תחנות החיים שלהם ומעדכנים כתובת? סתם לדוגמא הכתובת ברישיון הרכב או על רישיון הנהיגה: איך זה עובד? אם אני מעדכן במשרד הפנים, זה יעודכן גם שם, ואז ללכת לסופר פארם להדפיס רישיון רכב ורישיון נהיגה חדש והם יגיעו עם הכתובת החדשה? ומה אם עדכנתי במשרד הפנים ולא הלכתי להדפיס?
תודה,