• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

חסר "חוש טכני" - זה משהו שאפשר ללמוד?

נעם בלה בלה

משתמש בכיר
הצטרף ב
18/10/18
הודעות
2,021
דירוג
2,174
חפירה קודם, שאלה בסוף, מי שרוצה יכול לדלג ישר לשם.

אחת ההוצאות הגדולות והמיותרות שלי זה על טכנאים ושיפוצניקים/חשמלאים/אינסטלטורים למיניהם.
גדלתי בבית שבו לא עשו שום דבר בידיים, ולכל דבר קראו לאיש מקצוע/חבר שמבין.

וככה יצא שכשעברתי לגור לבד לראשונה, שילמתי 500 ש"ח למישהו שיתקין לי שני מאווררי תקרה, 300 ש"ח למישהו שיפתח סתימה וכו'. את המאווררים חבר שמבין הוריד בחמש דקות כשעזבתי את אותה דירה, ורק אז הבנתי כמה אני מפגר בקטע הזה.

בשנים שעברו מאז שעזבתי את הבית למדתי לסתום חורים עם שפכטל, לצבוע, לפתוח סתימות קלות עם קפיץ/פומפה/סודה קאוסטית, לנקות פילטר של מזגן, להחליף גומיה בניאגרה - אני מניח ש90% מכם מחייכים כי זה נראה לכם בייסיק, אבל כאמור, גדלתי בבית שבו החלפת נורה זה משהו שעושים לבד, פנצ'ר זו סיבה לקרוא לגרר.

ועדיין, אני מוצא את עצמי עם הרבה מאוד דברים שאני לא יודע לעשות - לקדוח למשל ולתלות דברים. עברתי דירה לא מזמן, ואני "עוקף" את הבעיה עם ווים שנצמדים לקיר עם דבק מגע. לוח מחיק למשל תליתי בפינת למידה עם סקוטש שנדבק לקיר, סקוטש שנדבק ללוח והסקוטשים מתחברים ביניהם. זה גם חוסך לי את עניין הסתימת חורים וצביעה כשאעזוב (דירה שכורה), אבל זה בתכל'ס כי המילה דיבלים מפחידה אותי.
הייתי רוצה ללמוד לעשות יותר דברים לבד, גם בבית וגם בתחזוקת הרכב. אני חושב שאם זה שלמדתי להשקיע בעצמי חוסך לי בין 4,000 ל10,000 ש"ח דמי ניהול בשנה, אז ללמוד לעשות עוד דברים כאלה יכול לחסוך לי סכומים מטורפים לאורך החיים. אין דבר שאני שונא יותר מלקרוא לטכנאי שיתקן משהו בחמש דקות וייקח סכום שלוקח לי עשר שעות עבודה להרוויח. הדוגמה האחרונה היא מכונת כביסה שלא עבדה אחרי המעבר דירה, קראתי כמובן לטכנאי כי ככה לימדו אותי, הצינור היה סתום ולא העביר מים מהקיר. החליף צינור שבטח עולה לו גרושים, עשר דקות ברוטו בדירה, 250 ש"ח. אוף.

יש פה אנשים שהיו במצב הזה ו"יצאו מזה"? איך לומדים, שלא כמו הרוב מאבא או משהו כזה? מרגיש לי שאם עד גיל 27 לא הרמתי מקדחה/מברגה בחיים שלי זה כנראה לא יקרה כבר, ובו זמנית מרגיש לי שזה מטופש ובטח הרבה פחות מורכב ממיליון דברים אחרים שאני עושה ביומיום.
 
מרגיש לי שאם עד גיל 27 לא הרמתי מקדחה/מברגה בחיים שלי זה כנראה לא יקרה כבר
קשה לי להאמין שלא תצליח במטרה הזו או לכל הפחות להשתפר בהרבה ממצבך כרגע.
אני ממליץ לך לנסות לעשות כמה שיותר דברים לבד. אם יש דברים מורכבים שמוסבך ללמוד באינטרנט אז אולי להזמין חבר שמבין ולבקש שגם ילמד אותך על הדרך. את רוב הדברים תוכל למצוא ביוטיוב, או פה, או פה.
אני משוכנע שגם כאן בפורום ישמחו לעזור (אני אשתדל אם אוכל)!
הסוד הוא לא לפחד ולנסות כמה שיותר :)

בהצלחה!
 
מצטרף לקודמיי - הכל יש ביוטיוב , אתה מתחיל צעד צעד מהדברים הפשוטים ולאט לאט עולה בדרגת קושי.
זה לגמרי משהו שאתה לומד, ואפילו בקלות.
פעם אחת תלית זרוע של טלביזיה ועל הדרך למדת לתלות מראה, לתלות מדף , איזה בורג מתאים לכל מצב, מתי צריך דיבל ומתי לא, מתי צריך מקדחה ומתי מברגה.
בהתחלה זה קצת מלחיץ כי באמת יש סיכוי שתעשה חור בגודל לא מתאים/במיקום לא מתאים אבל גםגם מטעוי לומדים, וגם עבודה איטית מונעת את רוב הטעויות

אגב, תליית מאוורר תקרה היא לא עבודה למתחילים לדעתי ככה שזה ממש לא נורא שלא ידעת.

בהצלחה! אבל תמיד תזכור:
עם שכל אפשר ללמוד לעבוד עם ידיים
אבל עם ידיים אי אפשר ללמוד לעבוד עם השכל ;)
 
חוסר ניסיון לא אומר כלום לגבי חוש טכני. גם לא צריך חוש כזה אלא פשוט להתנסות. אני מבינה שזאת בעיה לעשות ניסיונות על דירה שכורה אבל יכול להיות שיש סדנאות שבהן אפשר ללמוד את זה או יותר טוב- אם יש שכן או חבר עם ידע, להתייעץ איתו או לבקש שיהיה לידך בפעמים הראשונות.
גדלתי בבית שבו לא עשו שום דבר בידיים, ולכל דבר קראו לאיש מקצוע/חבר שמבין.
הבן שלי גדל בבית שבו אבא שלו מתקן הכל ובונה הרבה ובכל זאת, מעולם לא התעניין בכך אלא כשעבר לגור בדירה שכורה. שכנתי הגרושה לומדת כל יום לעשות משהו חדש כי נמאס לה לבקש טובות. פשוט צריך לקבל החלטה ואתה קיבלת אותה אז כל הכבוד לך!
 
ענו לך פה יפה. יש לא מעט אתרים שמלמדים איך לעשות דברים.
חוץ מעבודות חשמל (תליית מאוורר תקרה נחשב עבודת חשמל) ניתן לעשות הכל בבית וזה ממש לא מסובך.
הרבה פעמים גם תקלות במכונות כביסה, מייבש, מדיח, מקרר יכולות להפתר ע"י קריאה בגוגל של מהות התקלה ומעקב אחרי הוראות וביצוען.
 
כמו שאני תמיד אומר לילדים שלי, האינטרנט מלא בשטויות, אבל גם יש באינטרנט מידע מאד מועיל ושימושי. כשגרנו בארץ היה לי את אבא של אישתי שגר לא רחוק וכל תיקון הוא היה בא ועושה. לתלות דברים בבית דווקא הייתי עושה לבד אבל אתה צריך מקדחה עם רטט וזהו. לגבי גודל הדיבל והבורג זה לא באמת משנה כל עוד אתה לא תולה משהו ממש כבד, אין גם קטע של דיוק מיוחד, יש קוטר לדיבל ויש קוטר למקדח והם צריכים להיות תואמים. דיבל טיפה גדול יותר צריך יהיה להכניס בכח עם פטיש ואם הוא גדול מדי אז הוא לא ייכנס, דיבל קטן מדי פשוט לא ייתפס בדפנות החור, וזהו.
לגבי כל השאר כמו שכתבו לך ביוטיוב יש סרטונים כמעט לכל דבר אפשרי, ובעזרתם סידרתי בבית נזילות של ברזים, אסלות ואפילו החלפתי מסך לסמארטפון (וזה אפילו עבד). לפעמים אתה נדהם כמה פשוט התיקון שאתה דוחה ודוחה במשך חודש. היה לנו ברז שטיפטף ופחדתי להתחיל להתעסק עם זה אז נתתי לו לטפטף חודשים כי חשבתי שצריך להחליף את כל הברז, עד שנמאס לי אז בדקתי ביוטיוב וזה נגמר ב4 דקות עבודה וכמה סנטים על גומיה.
יש לנו גם מסעדה ושם בלית ברירה הפכתי למומחה בהכל, כי להזמין טכנאי זה 200$ רק על זה שהוא בא ואמר בוקר טוב. עד היום יצא לי לתקן ציוד מטבח קטן (הציוד הוא קטן אבל המחירים לא, טוסטר מסוע למשל עולה 2000$, מכונת וואפל בלגי 1000$) ברזים, צירים של דלת שנפתחת לשני הצדדים, וילונות גלילה ,רק לאחרונה החלפתי חלק מתקרה אקוסטית אחרי נזילה צהגג, ועוד אינסוף דברים שאנשים אחרים היו מזמינים מישהו. הפיתוי להזמין מישהו שיפתור את זה הוא גדול, אבל המחשבה על תשלום גבוה על מעט עבודה גורם לי לנסות להאבק בזה לבד ורק במקרה של כישלון להזמין מישהו. אני יכול לומר לך שעד היום כמעט ולא נאלצתי להזמין בעל מקצוע.
עוד יותר מזה, הכנסנו שותפה קטנה לעסק, אז רצינו לעשות הסכם שותפות. הלכנו לעורכת דין שהמליצו לנו, וקיבלנו הצעת מחיר ששמטה לי את הלסת, 5000$. בחיפושיי באינטרנט, מצאתי אתר שמייצר הסכמים וחוזים שונים, יש שורת שאלות שעונים עליהן בהתחלה עם פרטים של האנשים והאתר מייצר הסכם שלא נראה שונה בכל מהסכם שעורך דין היה מייצר, 15 עמודים של קשקשת משפטית, והעלות? 18$.
תתחיל לשוטט באינטרנט ותראה שיש תשובה כמעט לכל בעיה
 
אני במצב דומה לשלך.
בדיוק לפני כמה ימים קפץ לי בפייסבוק פרסומת ל"סדנאות ידי זהב של צדקי", זה בחור שמציע קורס אינטרנטי וקורס מעשי בעבודות בדיוק מהסוג הזה. לא נרשמתי עדיין אבל נשמע לי מעולה. לפעמים צריך שמישהו יארוז לך את החומר ולא סתם לחפש לבד ביוטיוב, ואם אפשר להתנסות קצת בסדנה לפני שמתחילים לקדוח בקרמיקה במקלחת (פחד אלוהים), עוד יותר טוב.
ג"נ: לא מכיר את הבחור ואת השירות, אין לי שום קשר אליו.
 
הקורס הזה לא יותר טוב מבעל מקצוע שמציע את שירותיו כי כל מה שילמדו בקורס ניתן למצוא לבד באינטרנט. וסרטון ביוטיוב שמראה איך לעשות משהו לא פחות טוב מאיזה צידקי שמראה את אותו הדבר. שינה מה שאני למדתי לגבי קידוח בקרמיקה תדביק פלסטר היכן שאתה הולך לקדוח כדי שהמקדח לא יחליק, ותעביר את המקדח לרטט .זהו
 
ותעביר את המקדח לרטט .זהו
נתחיל מזה שתהיה לי מקדחה ואדע מה זה להעביר לרטט ;)
קורס נשמע כמו רעיון טוב אבל לא אפשרי בלו"ז שאני נמצא בו. היתרון בקורס על פני יוטיוב זה שאם נתקעת יש לך את מי לשאול. וגם, בשביל לדעת מה לחפש ביוטיוב הרבה פעמים צריך ידע מוקדם או יכולת להבין את ההסברים.
אתה לא יכול להסביר לבן אדם מה זה קרן מחקה אם הוא לא יודע מה זה מניה... אותו דבר אני כשאני קורא הסברים שכוללים את המילים "ג'בקה", "פלאח", "ראצ'ט 8" וכו'.

אבל לקחתי את ההצעה שלכם - בפעם הבאה שאתקל במשהו כזה, ולא אצליח לבד, אני מקים את השרשור הזה לתחייה :)
 
אני במצב דומה לשלך.
בדיוק לפני כמה ימים קפץ לי בפייסבוק פרסומת ל"סדנאות ידי זהב של צדקי", זה בחור שמציע קורס אינטרנטי וקורס מעשי בעבודות בדיוק מהסוג הזה. לא נרשמתי עדיין אבל נשמע לי מעולה. לפעמים צריך שמישהו יארוז לך את החומר ולא סתם לחפש לבד ביוטיוב, ואם אפשר להתנסות קצת בסדנה לפני שמתחילים לקדוח בקרמיקה במקלחת (פחד אלוהים), עוד יותר טוב.
ג"נ: לא מכיר את הבחור ואת השירות, אין לי שום קשר אליו.
לקחתי את הקורס. משלב גם ידע מקצועי וגם התנסויות. ממליץ
 
קודם כל מנסים, ולא מפחדים לטעות.
לרוב זה עולה בשכר לימוד (כי לא מצליחים, ואז קוראים לבעל מקצוע) אבל עם הזמן מתיישרים עם הידע, גם מסתכלים מה הוא עושה...
 
יש אדם בשם בדוקטור פיקס יש סרטונים חינמים ביוטיוב וגם קורס שמכשיר אותך לטפל בכל זה אני גם חשבתי על ללמוד את הנושא כמוך ואף עם הרבה פחות ידע ממך ! שמעתי עליו הרבה דברים טובים https://www.youtube.com/results?search_query=דוקטור+פיקס

גילוי נאות אין לי שום קשר ל"דוקטור פיקס" אני בעצמי נעזרתי בסרטון שלו פעם או פעמיים לא מעבר...
 
נערך לאחרונה ב:
עוד יותר מזה, הכנסנו שותפה קטנה לעסק, אז רצינו לעשות הסכם שותפות. הלכנו לעורכת דין שהמליצו לנו, וקיבלנו הצעת מחיר ששמטה לי את הלסת, 5000$. בחיפושיי באינטרנט, מצאתי אתר שמייצר הסכמים וחוזים שונים, יש שורת שאלות שעונים עליהן בהתחלה עם פרטים של האנשים והאתר מייצר הסכם שלא נראה שונה בכל מהסכם שעורך דין היה מייצר, 15 עמודים של קשקשת משפטית, והעלות? 18$.
תתחיל לשוטט באינטרנט ותראה שיש תשובה כמעט לכל בעיה

היי, חיפשתי אחר אתר שנותן שירות כמו שתיארת בכזה מחיר זול ולא מצאתי. תוכל בבקשה להפנות אותי? @האחד
 
נערך לאחרונה ב:
אתם באמת חושבים שחכם לעשות הסכם שותפות בכזו צורה? סמי אונליין סמי גנרית, ולא "חוזה" את העתיד עם כל המורכבויות?
יש מקום באמצע. ההשלכות יותר מדי מרחיקות לכת.
 
אינטרנט בן אדם. פאקינג הכל נמצא שם, בטח דברים כלליים כמו שרשמת. פעם הסתבכתי עם הפתיחה של הפילטר של המכונת כביסה החדשה, גיגלתי ואשכרה מצאתי סרטון ביוטיוב של מישהו פותח את הפילטר בול של המכונה הזאת והדגם הספציפי שלי
האינטרנט עוד לא אכזב אותי..
 
באמת שמה שאתה מדבר עליו זה הדבר הכי קל בעולם....

השיטה שלי: פשוט לעשות.
הולך ככה:
1. אני יודע לעשות הכל, ולכן אני פשוט אנסה לפתור את הבעיה על בסיס אינטואיציה! יש סיכוי מסויים שזה יצליח.
2. ויש סיכוי ששברתי משהו, או עשיתי ברדק, או שעשיתי נזק יותר גדול ממה שהיה. אל חשש!
3. יש יוטיוב, יש אינטרנט, יש פורמים, ויש קבוצת פייסבוק לכל תחום בערך.
4. אם לא מצאת תשובה שם, יש לא מעט אנשי מקצוע, או אנשים "שמבינים", שישמחו להדריך אותך, ובחינם, כל עוד אתה לא משגע אותם יותר מידי.
5. מנסה שוב! הפעם רוב הסיכויים שמצליח.... בוא נגיד ש 95% מהדברים יסתיימו פה.
6. ולפעמים לא. דיי נדיר, או שמדובר בבעיה רצינית, שדורשת ציוד או ידע מיוחד. פה כבר צריך איש מקצוע. ולגמרי לגיטימי לראות מה הוא עושה, ולבקש ממנו להסביר. הטובים, יעשו את זה בהנאה.

אגב, זה תופס להרבה מאוד תחומים אחרים, לא רק שפץ ביתך, ורכב. גם תכנות, לדוגמה, עובד ככה.... פשוט צריך להתעקש על הבעיה עד שהיא נפתרת. וברוב המוחלט של המקרים תצליח לבד, או אחרי למידה והסבר קצר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ס תשלום מיסים לסטודנט חסר עבודה מיסים 1
צ אג"ח למשקיע חסר הזמן שוק ההון 1
341Omer מידע חסר בדוחות הכספיים של Bank Of America ?! שוק ההון 5
J מה עדיף להקדים תשלומים לקבלן ולהימנע מהצמדה לממד או להפקיד את הכסף בפקדון חסר סיכון בריבית של בערך 4%? נדל"ן 7
א מסלול מחקה מדד SP500 - חסר היסטוריה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ח יומנו של חסר מנוחה יומני מסע אישיים 12
deussex מה עוד חסר לי לאושר ? פוסט שיתוף התפתחות אישית 20
מ חסר ניסיון בהשקעות,מעוניין להתחיל.. שוק ההון 9
ח יומנו של חסר המזל יומני מסע אישיים 16
Aranchik חיפוי חסר של מראת רכב - רכישה חכמה אוף טופיק 5
Jenia29 האם אני משוגע חסר אחריות? שוק ההון 65
ל טעות מתודית במעקב ״שוקולד מריר״ או שאני פשוט חסר ידע? שוק ההון 1
O יודע כמה ובמה אני רוצה להשקיע, חסר לי האיך שוק ההון 6
R איפה תמליצו לי להשקיע (חסר נסיון בנושא השקעות בשוק ההון)? שוק ההון 20
C "בדרך הנכונה" אבל עדיין משהו חסר יומני מסע אישיים 40
F מינוף בפראנק - היבט טכני (IB) שוק ההון 6
ג למי שקצת טכני - המלצה על שירות חסימת פרסומות בענן אוף טופיק 11
S ניתוח טכני - איך אתם עושים? פוסטים מאיכות נמוכה 9
S כלי טכני לירושה - גמל / פוליסת חיסכון? צרכנות פיננסית 2
R תוכנה לניתוח טכני גרפים והתראות? פוסטים מאיכות נמוכה 22
R צומת דרכים טכני או ניהולי התפתחות אישית 6
H ניצול הירידות לביצוע שינוי טכני בתיק שוק ההון 3
S איך אתם עושים ניתוח טכני בכניסה לשוק נדל"ן חדש - שתפו נדל"ן 1
S סיוע טכני אוף טופיק 10
לא חשוב שמות שאלה טכני לגבי קרנות נאמנות של אג"ח ישראלי שוק ההון 2
N קושי טכני ברכישת IWDA דרך IB שוק ההון 11
Osterreicher תסכול עמוק ממנתח טכני אוף טופיק 80
TunaGolem תיזמון שוק בעזרת ניתוח טכני שוק ההון 49
T תוכנה לניתוח טכני שוק ההון 10

נושאים דומים

Back
למעלה