• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

פתיחת קופת גמל להשקעה = מסלולים

@FIYaacov תמקדו אותי בשאלה לגבי קרן הפנסיה
אני טוען שקרן פנסיה היא מכשיר מצויין לתשלום קצבאות, אבל מכשיר גרוע ככלי להורשה (בכל מצב שקיים בן זוג) כתבתי על זה כאן, האם אפשר להוריש את קרן הפנסיה http://www.pensuni.com/?p=2733
 
את יכולה להגיד להם קחו למשל מיליון מתוך הצבירה שלי ותנו קצבה. השאר ימשיך להיות מושקע במסלול שאת רוצה. אחרי כמה שנים את יכולה להגיד עכשיו בואו נעשה קצבה מעוד מיליון
@נדב ?
אתה בטוח ? למיטב הבנתי אתה או מושך את כל הכסף כקצבה או מושך חלק ממנו הוני והשאר קצבה
 
אני לא מכיר מצב שבו אפשר לקחת סכומים בקרן פנסיה ולפצל אותם ל 2 קרנות שאחת לא מושכים והשניה נמשכת כקצבה אלא אם כן מבצעים היוןן.

אולי אם מראש לחוסך יש שתי קרנות אפשר לבצע משחק כזה
 
@אנון נימוס אפשר להמיר חלק מהכסף לקצבה חודשית ואת ההפרש להמיר בעתיד לקצבה. נניח להמיר עכשיו את כספי הפיצויים ובעתיד את כספי התגמולים. היתרון, ממשיכים לצבור תשואה על הכספים ובעתיד שממירים את הכסף המקדם נמוך יותר. מצד שני מאבדים שנים של קצבאות.
 
@אנון נימוס אפשר להמיר חלק מהכסף לקצבה חודשית ואת ההפרש להמיר בעתיד לקצבה. נניח להמיר עכשיו את כספי הפיצויים ובעתיד את כספי התגמולים. היתרון, ממשיכים לצבור תשואה על הכספים ובעתיד שממירים את הכסף המקדם נמוך יותר. מצד שני מאבדים שנים של קצבאות.
האם אפשר להמיר רק חלק מהתגמולים או רק את תגמולי העובד/מעביד או שזה פיצויים מול תגמולים
 
הלינק שצירפתי מתייחס למצב של עמית לא פעיל שזה המצב עליו מדובר כאן להבנתי. לא מצאתי שום התייחסות למעמד אחר שמאפשר הורשה. כלומר, סכום שלא הומר מעמדו כשל סכום של עמית לא פעיל. אשמח לראות אם יש מעמד אחר לכספים אלו.
ראה גם כאן http://www.pensuni.com/?p=293
עמית לא פעיל=עמית שהפסיק הפקדות.
בלינק שציטטת כעת הוא מתעלם לגמרי מכספים שלא הומרו לקצבה ומעמית לא פעיל אלא דן לגבי עמית פעיל או פנסיונר בלבד.
אבל מכשיר גרוע ככלי להורשה (בכל מצב שקיים בן זוג) כתבתי על זה כאן, האם אפשר להוריש את קרן הפנסיה http://www.pensuni.com/?p=2733
@גרהם אז לסיכום, אם יש שארים יש קצבה בלבד, אם אין שארים יש הורשה, אם השארים לא משכו קצבה תהיה הורשה של הקצבאות.
צדקת במידה מסוימת.
את יכולה להגיד להם קחו למשל מיליון מתוך הצבירה שלי ותנו קצבה. השאר ימשיך להיות מושקע במסלול שאת רוצה. אחרי כמה שנים את יכולה להגיד עכשיו בואו נעשה קצבה מעוד מיליון
אבל נחזור קודם בדיון, השאלה הייתה האם ניתן להוריש את הסכום שלא הומר לקבצה.
@נדב מי שהמיר רק חלק מהצבירה לקצבה מה יעלה בגורל היתרה לאחר פטירתו? סכום זה כן יהיה ניתן להורשה?
 
תקרא כאן ותחזור עם תובנות
@קפה שחור ו @TunaGolem , תודה רבה על הקישור.
באופן אישי נעלבתי שהנחתם שלא קראתי כבר את הפוסט הנ"ל :'(... נדמה לי אפילו (!) שהבנתי אותו...
רק שבפוסט הנ"ל מדובר על קרן מחקה שמחזיקה מק"מ.
אודה ואתוודה שאני לא בדיוק יודע, או מבין, האם קופות גמל להשקעה גם מתנהגות ככה בוודאות. לא פישפשתי בקרביה של קופת הגמל להשקעה שלי, אני גם לא בטוח שיש לי איפה להשיג את המידע הזה (אולי רק לשאול נציג טלפוני?).
כלומר, האם קופות גמל להשקעה רוכשות בעבורי מוצר פיננסי שמתיימר "לחקות" את תשואת המדד (=מחזיקות קרנות מחקות "קלאסיות"), או רוכשות את המניות הנכללות במדד לפי משקלן היחסי (="שכפול פיזי") או רוכשות קרנות מחקות שמחזיקות מק"מים.
מן הסתם כשמדובר ב- S&P500 אין לי ספק שאף בית השקעות שמנהל קופת גמל להשקעה לא ירכוש את כל 500 המניות שנכללות במדד הנ"ל, אז אולי זה עונה לי על השאלה... (חשבתי בקול ובכתב).
אולי בעצם יש לי ספק. אני כבר לא בטוח.
מתנצל שזה אולי "ברור מאליו", אודה שלי באופן אישי זה לא כזה "ברור מאליו".
בכלאופן, שורה תחתונה - אני רגוע ומודאג פחות. תודה רבה על ההסברים שלכם ועל הקישורים שטרחתם לשים.\
אני אמשיך להתעמק בזה.

אני מבין שהייתה לך התלבטות בין גמל להשקעה לבין תיק השקעות ממוסה (משער שלאחר שמיצית את ההפקדות בקרן השתלמות ובחיסיכון הפנסיוני) ובחרת בגמל להשקעה במסלול פסיבי ב- IBI. תוכל לשתף בשיקולים המרכזיים בהחלטה? האם ערכת איזושהי סימולציה של חשבון ממוסה vs גמל להשקעה במסלול פסיבי?
זה הולך להיות ארוך, אתה מוכן?
להיפך, דווקא אין לי התלבטות. אני עובד פרה פרה בצורה מסודרת (משתדל). כל פעם קצת.
לצערי, בגלל צורת החינוך והסביבה שגדלתי בה, אני עדיין סוג של פחדן וסיבולת הסיכון שלי די נמוכה (חינוך שהבורסה היא "קזינו" רק למבינים), אני עושה הכל ב- Baby steps ועובד קשה מאוד על הצד המנטלי.
תוכנית הפעולה הפשוטה שלי היא כזו:
1. קרן השתלמות: לשמחתי יש לי אחת... המעסיק מפקיד אליה 7.5% (יפה מצידו, לא ברור מאליו) ואני מפקיד אליה 2.5%.
כמובן שלא אנזל אותה בבוא הזמן (אחרי 6 שנים) ובינתיים היא חלק אינטגרלי מתיק ההשקעות שלי. מייעד אותה כרובד פנסיוני נוסף.
קרן ההשתלמות שלי היא במסלול מנייתי-פאסיבי/סולידי, מחקה מדד S&P 500 בבית ההשקעות IBI (אחרי שהייתה חצי שנה ב"הראל" במסלול כללי). דמי ניהול של 0.5% מההפקדות.
2. קרן פנסיה: לשמחתי יש לי אחת :lol: המעסיק מפקיד אליה 6% (לפי החוק, המעסיק הקודם הפקיד 7%) ואני מפקיד אליה 7% (הגדלתי את % ההפקדה למקסימלי כדי "לפצות" על השנים שלא הייתה לי קרן פנסיה - עד גיל 30).
כמובן שלא מושך שום כספי פיצויים בשום שלב. מייעד אותה כרובד פנסיוני עיקרי.
קרן הפנסיה שלי מנוהלת ב"הראל" ונמצאת במסלול "מניות" (אני עדיין בחור צעיר ויכול להרשות לעצמי את הסיכון, יש מספיק זמן לתקן).
אני בדין ודברים לגבי העברת קרן הפנסיה ל"הפניקס" דרך קבוצת הרכישה שבפורום, למסלול מנייתי-פאסיבי/סולידי מחקה מדדי חו"ל.
אם זה לא יילך מול "הפניקס" דרך קבוצת הרכישה בפורום, אעביר את קרן הפנסיה שלי לקרן ברירת המחדל במיטב-דש (דמי ניהול מעולים) שרק להם ולפניקס יש מסלולים מחקי מדדים.
בהמשך - שוקל מאוד להעביר את חלק הפיצויים (8.33%) לקופת גמל במסלול מנייתי מחקה מדד. הבנתי שאפשר לעשות זאת, אני עדיין רחוק משם לכרגע.
בהמשך בהמשך - אשקול ביני לבין עצמי עד כמה אני מוכן לוותר על הטבת ה- 30% אג"ח מממשלתיות מיועדות ("ערד", תשואה מובטחת של 4.8% צמודת מדד) בקרן הפנסיה המקיפה "הרגילה" ולעבור לקופת גמל.
אני עדיין לא שם.
3. קופת גמל להשקעה: מכשיר חסכון נחמד מאוד לדעתי שמנצח את פוליסות החיסכון ואת הפק"מים בבנק. בשבילי הוא סוג של טירונות פיננסית ובעיקר נפשית לכניסה לשוק ההון.
פתחתי קופת גמל להשקעה במסלול מנייתי-פאסיבי/סולידי, מחקה מדד S&P 500 בבית ההשקעות IBI. דמי ניהול של 0.5% מההפקדות. בלי מיקוח ובלי כלום, בשיחת טלפון פשוטה וכמה טפסים במייל.
מפקיד לשם כמה מאות שקלים כל חודש. מייעד את קופת הגמל להשקעה כרובד פנסיוני נוסף (במשיכה כקצבה מעל גיל 60 מקבלים פטור ממס רווחי הון, אבל מחוייבים לרכוש ביטוח אריכות ימים - גיליתי על הביטוח הזה רק לפני יומיים).
בסך הכל המסלול מנוהל, אז כמעט וודאי שהוא יקר יותר מלנהל בעצמי, אבל היתרון הוא שאני לא מתעסק עם כלום ויכול למשוך את הכסף בכל רגע אם אחפוץ בכך (ואז אשלם מס רווחי הון 25%). זה נוח ולכרגע אני בהחלט מוכן לשלם על הנוחות הזו.
3. תיק השקעות (ממוסה): השלב הבא והסופי. להיות "אמיץ" והחלטי מספיק לפתוח אחד ולנהל אותו בעצמי.
כנראה שאפתח בבית השקעות, היות והסכום ההתחלתי שאני מתעתד להפקיד בו יהיה יותר מ- 50K. מתכנן לחסוך אליו ישירות באופן חודשי.
מבחינתי לא יהיה יותר מדי מה להתעסק - 2-3 קרנות מחקות שאבחר ואולי גם 2-3 תעודות סל.

- לא מיציתי את ההפקדות בחסכון הפנסיוני היות שאז חלק מהן היה הולך לקרן פנסיה כללית (אחרי שהייתי מפקיד את המקסימום לקרן פנסיה מקיפה). אני מציין זאת באופן כללי, אלא אם הייתי מנתב אותן אחרת.... אני לא מגיע לתקרת ההפקדה כדי להעביר חלק ממה שלא הגעתי אליו לקרן פנסיה כללית.
להזכירך אני ביולוג, לא איש הייטק :roll:

- סימולציה של חשבון ממוסה vs גמל להשקעה במסלול פסיבי?... אני לא יודע לעשות כזאת סימולציה. לא מבין עד כדי כך ומודה בזה. זה רחוק מכישוריי.
ועדיין החלטתי שמוטב ציפור אחת ביד מ- 50 מחשבות על העץ. הידע שם, ספגתי והטמעתי כבר חלק מסויים ממנו ונשאר לי רק לדייק ולהתעמק עוד (ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד N פעמים)... העוד הזה לעולם לא נגמר וה"אויב" הכי גדול שלי הוא סוג של "פרפקציוניזם", או פחד מלקבל החלטה כשאני מרגיש שאני לא מבין עד הסוף. זה הרבה פעמים משתק אותי מלפעול ולהחליט... אז החלטתי שלכרגע אני מבין מספיק טוב בשביל להיכנס לאט לאט, במנות קטנות, כל פעם קצת ולהיות מוכן ללמוד גם מטעויות (=שכר לימוד).
משתמש רציני פה בשם אדם שליו הוא האיש של הסימולציות והוא מעולה בהן! :lol:
יצלבו אותי על המשפט הבא - זוכר שהיה פה איפשהוא דיון מעניין ומלמד כולל מישהו שעשה סימולציה (אני בטוח שזה היה אדם שליו) שקופת גמל להשקעה/קרן השתלמות מנוהלת בדמי ניהול של 0.5% עם כל המסביב (עמלות רכישה-מכירה, המרת שער מטבע וכו' וכו' שאתה לא משלם כי התיק מנוהל) יוצא סכום סופי של בסביבות ה- 0.8% בערך שאותו אתה משלם... ושבתיק השקעות ממוסה "עצמאי" הכל כולל הכל יוצא בסביבות ה- 0.3-0.4%... זאת מבלי להזכיר כלום לגבי תשואה. לא יודע לקשר אותך לשרשור הנ"ל לצערי.
יכול להיות שאני מדבר שטויות.
 
(ובלי קשר, כל הדיון פה לגבי הורשה בקרן הפנסיה ומסביב לה הוא חשוב מדי מכדי להיעלם בשרשור לא קשור בכלל של קופת גמל להשקעה... חבל... צריך לדעתי להעביר אותו לשרשור נפרד עם נושא נפרד וברור כדי שיהיה אפשר לגשת אליו... זה ידע שיילך לאיבוד בצורה הזו).
 
@נדב
אם לסכם את נושא ההורשה בקאן פנסיה
עמית פעיל - קצבאות שארים לפי מסלול הביטוח והתקנון (ילדים עד גיל 21/25, אחוז הקצבה מהמהשכורת)

עמית לא פעיל שלא משך קצבה - יחושב מקדם לפי הגיל ותמשך קצבה לפי מסלול הביטוח (?)

פנסיונר - קצבת אלמנה + מספר קצבאות לפי הבחירה ביציאה לפנסיה
 
@פסיכולוג ירושלמי
אני כתבתי כמה הודעות וחישובים בנוגע לקופת גמל להשקעה. אתה יכול להסתכל בפרופיל שלי.
בשורה התחתונה אם אתה משקלל הכל זה כנראה יוצא פחות משתלם מחלופות אחרות, בפער של כ-0.2%-0.3% לשנה.
אבל מעבר למחיר יש למוצר גם יתרונות וחסרונות אחרים מול כל חלופה וכדאי לעבור על החומר ולראות אם הוא מתאים לך.

התמונה יכולה להשתנות אם יקרו אחד או יותר מהתנאים הבאים:
א. דמי הניהול ירדו מתחת ל-0.5% (עקב תחרות בשוק או צבירה גדולה)
ב. יפתחו מסלולים מדדיים נוספים מעבר למה שיש היום.
ג. יאפשרו IRA (סיכוי קלוש)
 
עמית לא פעיל=עמית שהפסיק הפקדות.
בלינק שציטטת כעת הוא מתעלם לגמרי מכספים שלא הומרו לקצבה ומעמית לא פעיל אלא דן לגבי עמית פעיל או פנסיונר בלבד.

@גרהם אז לסיכום, אם יש שארים יש קצבה בלבד, אם אין שארים יש הורשה, אם השארים לא משכו קצבה תהיה הורשה של הקצבאות.
צדקת במידה מסוימת.

אבל נחזור קודם בדיון, השאלה הייתה האם ניתן להוריש את הסכום שלא הומר לקבצה.
@נדב מי שהמיר רק חלק מהצבירה לקצבה מה יעלה בגורל היתרה לאחר פטירתו? סכום זה כן יהיה ניתן להורשה?
טוב, נדב כבר הכריע במחלוקת בינינו אבל למען האחרים, בלינק שנתתי לבלוגרץ של נדב יש התייחסות לעמיתיו לא פעילים.
 
נערך לאחרונה ב:
בלינק שנתתי לבלוגרץ של נדב יש התייחסות לעמיתיו לא פעילים.
אתה צודק, בתחילה רק רפרפתי והוא הקדיש לזה שורה וחצי אז פספסתי את זה.
בכל אופן אפשר לנסח זאת כך, כאשר קיימים שארים ניתן להוריש את קרן הפנסיה קצבתית בלבד, אם אין שארים ניתן להוריש הונית.

@נדב, אחרי שהעמית נפטר כבר לא ניתן לנייד מקרן הפנסיה לקופ"ג אם יש שארים, נכון?!
 
אתה צודק, בתחילה רק רפרפתי והוא הקדיש לזה שורה וחצי אז פספסתי את זה.
בכל אופן אפשר לנסח זאת כך, כאשר קיימים שארים ניתן להוריש את קרן הפנסיה קצבתית בלבד, אם אין שארים ניתן להוריש הונית.

@נדב, אחרי שהעמית נפטר כבר לא ניתן לנייד מקרן הפנסיה לקופ"ג אם יש שארים, נכון?!
טוב, ידעתי שבסוף אני אהיה עורך דין בשרשור הזה .
הנקודה שלי היתה שקרן פנסיה אינה חלק מעזבונן של אדם. בניגוד לנכסים אחרים, השליטה של המוריש בזהות מקבלי הכסף וכמה כל אחד יקבל היא מוגבלת וקבועה בתקנון הקרן. גם אפשרות קביעת המוטבים היא חריג לדיני הירושה שלא מאפשרים לעקוף את הצוואה בהורדת כספים. בקיצור, מי שבונה על הכספים הלא מבוטחים ככספים ירושה צריך לקרוא היטב את תקנון הקרן.
ובהזדמנות, תודה רבה ל @נדב שמעשיר את הדיון כאן.
 
נערך לאחרונה ב:
@ביולוג ירושלמי תודה רבה על התשובה הנרחבת!
גם לי אין ניסיון בשוק ההון, ושקלתי לפתוח קופ"ג להשקעה. בסופו של דבר, נראה לי שאבחר בתיק השקעות ממוסה. גם בתחום זה, מתלבט המון אם ללכת על ברוקר מקומי או זר. הבנתי שעיקר "כאב הראש" בברוקר זר זה עם דוח המס. כעצמאי אני בכל מקרה מגיש דוח שנתי, אז נראה לי שאלך על ברוקר זר (IB, דרך אינטראקטיב ישראל, הקבוצה של @daat99 ).
הדברים שכתבת לגבי החיסכון הפנסיוני נוגעים לי בנקודה כואבת... יש לי עוד מה לחקור ולהבין בתחום הזה. למשל, אין לי מושג מה זה קרן פנסיה מקיפה לעומת כללית, לא נהיר לי מנגנון האיזון האקטוארי, ועוד. זה הפרויקט הפיננסי הבא לאחר שאעביר כסף מהעו"ש לחשבון השקעות.
 
לא ... אתה יכול לראות בתגובות האחרונות. אולי אפשר לנסות "מצליח" בחברה שלא הפנימה את התקנות החדשות.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
N פתיחת קופת גמל להשקעה דרך מקום עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
A התלבטות לגבי פתיחת קופת גמל במקביל ללקיחת משכנתא אוף טופיק 0
ע פתיחת קופת גמל מול הגדלת תיק השקעות קיים שוק ההון 5
ד פתיחת תיק השקעות או קופת גמל להשקעה? שוק ההון 5
A פתיחת קופת גמל IRA לסכום של פחות מ-100,000 צרכנות פיננסית 10
Chase הפקדה לקופת פנסיה לא פעילה או פתיחת קופת גמל חדשה צרכנות פיננסית 39
נ פתיחת חשבון קופת גמל IRA שוק ההון 4
T פתיחת קופת גמל נזילה? שוק ההון 14
א קופת גמל להשקעה או פתיחת חשבון משקיע עצמאי שוק ההון 8
Aranchik "דע את ההשלכות״ - פתיחת קופת גמל שוק ההון 243
א פתיחת חשבון מסחר / אזרחות אמריקאית שוק ההון 2
ל עזרה בנושא פתיחת תיק עוסק פטור אוף טופיק 3
סנופקין חוות דעת: פתיחת חשבון ב IB ישראל וחיבור לחשבון האמריקאי שלי ב IB שוק ההון 51
ל פתיחת עוסק פטור- האם לשלם לבעל מקצוע או לעשות הכל לבד? יזמות והגדלת הכנסות 19
צ פתיחת חשבון ב IB, תעודת סל לטווח ארוך ב IB ועוד. שוק ההון 34
H טריק? העברת כל הפנסיה לקופ"ג, ואז פתיחת קרן פנסיה חדשה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
M פתיחת חשבון משותף ומשכנתא נדל"ן 3
עידו ג פתיחת קרן פנסיה/גמל - דגשים והמלצות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
H הוזלת עמלות בעת פתיחת חשבון מסחר שוק ההון 9
littleSeal פתיחת מיזם או עסק התפתחות אישית 3
E הלוואת ״חרבות ברזל״ או פתיחת חסכונות - צורך בכסף זמין צרכנות פיננסית 1
מ ממש לקראת פתיחת תיק בבית השקעות שוק ההון 1
S פתיחת קרן השתלמות חדשה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
H פתיחת חשבון נוסף באינטרקטיב והפרדת פעילות שוק ההון 5
edangz שאלה לקראת פתיחת חשבון מסחר בIB שוק ההון 2
א שתי שאלות בסיסיות לקראת פתיחת חשבון בניירות ערך שוק ההון 5
ע גילוי מרצון לזוג אמריקאי + פתיחת חשבון ב ib מיסים 28
N מס' שאלות לקראת פתיחת חשבון מסחר בIB שוק ההון 59
Omer Daniel פתיחת חשבון באקסלנס שוק ההון 5
S פתיחת תיק עבור צעיר עם חשיפה גבוהה לשוק המניות (העולמי) שוק ההון 8
D פתיחת סתימה עם פומפה בכיור מטבח כשיש גם ניקוז מדיח כלים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 11
ג פתיחת חשבון בחו"ל לחירום שוק ההון 8
G פתיחת חשבון בנק בארה"ב ללא נוכחות שם צרכנות פיננסית 5
ה פתיחת קרן השתלמות ללא סוכן פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
N פתיחת חשבון מסחר באינטראקטיב בתור תושב אירופה שוק ההון 0
ס השוואת פתיחת חשבון בנק בקפריסין מול אנגליה צרכנות פיננסית 2
ז פתיחת חשבון ב IB - אין אפשרות לבחור ישראל במדינה פוסטים מאיכות נמוכה 7
H פתיחת תיק מניות במיטב דש שוק ההון 4
י רילוקיישן לארה"ב - פתיחת חשבון השקעות שוק ההון 1
M שותפות בסטארט אפ ומהלך הדברים בעת פתיחת חברה התפתחות אישית 25
ה פתיחת חשבון באינטרקטיב למרות שאקסלנס פתחו בשמי צרכנות פיננסית 0
ShayIL פתיחת חשבון. EUR בWise צרכנות פיננסית 7
A פתיחת תיק השקעות גדול בבנק שוק ההון 4
מ פתיחת חשבון השקעות בבנק אמריקאי שוק ההון 2
R פתיחת חשבון בIB לאזרח אמריקאי פוסטים מאיכות נמוכה 27
A פתיחת עסק והלוואות אוף טופיק 3
R יתרונות פתיחת חשבון בIB ישירות כמישהו עם אזרחות אמריקאית מיסים 1
G פתיחת חשבון ב-IB כזוג או כיחיד מיסים 5
B פתיחת חשבון ב Wise צרכנות פיננסית 15
M הטבת פתיחת חשבון- מענק או הלוואה צרכנות פיננסית 6

נושאים דומים

Back
למעלה