Fitch
משתמש בכיר
- הצטרף ב
- 1/8/16
- הודעות
- 3,759
- דירוג
- 3,005
אם כבר מדברים על:בטחון וחינוך שונים מאד בישראל מבמדינות אליהן התכוונת
בזבוז כספי ציבור
תקציב החינוך זה ממש שריפת כסף.
אם כבר מדברים על:בטחון וחינוך שונים מאד בישראל מבמדינות אליהן התכוונת
בזבוז כספי ציבור
לא יותר מתקציב הבטחון...תקציב החינוך זה ממש שריפת כסף.
גם הבטחון.אם כבר מדברים על:
תקציב החינוך זה ממש שריפת כסף.
כבישים ושרותים חברתיים לדעתי הרבה יותר "שריפת כסף" מאשר ביטחון וחינוך.כבישים, בטחון פנים ושרותים חברתיים
אין ויכוח שצריך לתקצב חינוך ובטחון. הטענה היא שבישראל ההוצאה עליהם גבוהה במיוחד בגלל מאפייני המדינה, לא בגלל שהיא פחות יעילה בתחומים האלו מאשר מדינות אחרות.כבישים ושרותים חברתיים לדעתי הרבה יותר "שריפת כסף" מאשר ביטחון וחינוך.
נכון שאפשר ליעל את התקציב על חינוך וביטחון, ונכון שתחת ההגדרות הגדולות האלה יש המון תחומים שלא באמת צריך לתקצב, אבל עדיין ביטחון וחינוך לדעתי הם דברים חשובים שהמדינה צריכה לתקצב. "כבישים ושרותים חברתיים" לעומת זאת ממש לא.
בחינוך?צרכים מאד ייחודיים
הייחודיות היא במספר הילדים. אנשים מקטרים על מחירי הגנים הפרטיים ושוכחים שגם את החינוך הציבורי צריך לממן וכשיש לכל משפחה 3 ילדים, זה יוצא יקר יותר מבמקומות אחרים. מעבר לכך, ישראל מתקצבת בנדיבות מוסדות חינוך לגילאים שונים וגם מתקצבת (בניגוד למקומות אחרים) חינוך פרטי, כך שהתוצאה הסופית יקרה מאד.בחינוך?
התקציב היה 35 מיליארד, עכשיו 70. לא ראיתי יותר ילדים חכמים או ילדים יותר חכמים. או יותר בתי ספר. או יום לימודים ארוך. או העשרות. או...
נכון אבל לא הבנתי את הקשר לדיון. כל הוצאה ציבורית כוללת הוצאות משכורות.הוצאות חינוך לא הולכות לחינוך אלא בעיקר לתשלום משכורות של מורים. ולרוב אין קשר בין זה שאדם עובד כמורה לאיכות החינוך שמקבלים תלמידים.
לא דיברתי על בטחון פנים אלא כבישים ושרותים חברתיים.מעניין אותי לדעת איך לדעתך אפשר לממן כבישים ובטחון פנים במדינה דמוקרטית שלא בדרך של מימון ציבורי.
יש לך דוגמה של מדינה שיש בה מכוניות והיא לא מתקצבת כבישים?לגבי כבישים - יש מספיק דוגמאות של כבישי אגרה בעולם.
זה טיעון מוזר. העובדה שקיימת/לא קיימת מדינה שעושה משהו לא הופך את הדבר לטוב או נכון.יש לך דוגמה של מדינה שיש בה מכוניות והיא לא מתקצבת כבישים?
אני מניח שכןמערכת משפטית צריך?
נתון לויכוחבריאות ציבורית ברמה מסויימת צריך?
תבדיל בין שרותים בסיסיים שכולם מסכימים שהמדינה צריכה לספק ולא ניתן (בצורה סבירה) לספק בצורה אחרת (כמו בטחון משטרה ומערכת משפט)ברור שיש המון תחומים מיותרים (אבל כל אחד חושב על משהו אחר שהוא מיותר), אבל הנושאים שהזכרתי הם העיקריים.
מודל של לא לסבסד אף אחד מהם תמורת הקלה במיסים יעבוד ויהיה טוב גם לפלוני וגם לאלמוני.לבין "מותרות" (כמו תרבות, תשתיות, חינוך, בריאות, וכו) שעליהם יש ויכוח וכל אחד "מושך" לכיוון שמעניין אותו אישית.
נגיד פלוני שאין לו רכב אבל מאוד אוהב הצגות יעדיף שהמדינה תסבסד תיאטראות ע"ח כבישים, לעומת אלמוני שיש לו 4 ילדים קטנים ומעדיף בכלל שיסבסדו גנים
בוא נעשה סדר. כל הדיון התחיל מהטענה שלך ש"ממש לא" צריך לממן כבישים.זה טיעון מוזר. העובדה שקיימת/לא קיימת מדינה שעושה משהו לא הופך את הדבר לטוב או נכון.
ועכשיו עברת לטיעון שצריך כבישים במימון ציבורי, אבל בארץ צריך פחות."כבישים ושרותים חברתיים" לעומת זאת ממש לא.
נכון.מודל של לא לסבסד אף אחד מהם תמורת הקלה במיסים יעבוד ויהיה טוב גם לפלוני וגם לאלמוני.
כל הדיון התחיל מהטענה שלך ש"ממש לא" צריך לממן כבישים.
אני עדיין טוען שלא צריך לממן כבישים, אבל מאחר ואני יודע שאין סיכוי לקבל את מה שאני רוצה אני מוכן להתפשר על מימון של כבישים "בסיסיים".ועכשיו עברת לטיעון שצריך כבישים במימון ציבורי, אבל בארץ צריך
מה פתאום? בכל שינוי יש מרוויחים ומפסידים.למשל, מי שמשלם היום מעט מס ולא יוכל לממן באופן פרטי את השירותים אחרי ההפרטה, יפסיד ויש גם אחרים שיפסידו (לאו דווקא עניים).מודל של לא לסבסד אף אחד מהם תמורת הקלה במיסים יעבוד ויהיה טוב גם לפלוני וגם לאלמוני.
נכון. מי שחי על חשבון אחרים כנראה יפסיד במצב כזה.מה פתאום? בכל שינוי יש מרוויחים ומפסידים.למשל, מי שמשלם היום מעט מס ולא יוכל לממן באופן פרטי את השירותים אחרי ההפרטה, יפסיד ויש גם אחרים שיפסידו (לאו דווקא עניים).
מי אלה?מי שמשלם היום מעט מס
למה? אם לא יהיה ביקוש, המחיר יירד.לא יוכל לממן באופן פרטי את השירותים אחרי ההפרטה
למשל, אלו שלא מגיעים היום לסף המס והמס העקיף שהם משלמים נמוך מעלויות רכישת השירותים בשוק הפרטי אחרי השינוי.מי אלה?
למה? אם לא יהיה ביקוש, המחיר יירד.
כאילו היום כרטיס לתיאטרון עולה 15 שקלים......
אז מה? מהיכן הנתון הזה ולמה הוא רלוונטי?למה? אם לא יהיה ביקוש, המחיר יירד.