@מתכנת @גרהם
אני חייב להגיד, שהתפלפלות על פירוש לדברי העלתה חיוך על פניי, ביום מאוד מעיק
קודם כל, אני מאוד מעריך ידע, ולמידה. אני חושב שזאת תפיסה מקובלת ואקסיומטית בחלקים הלא מטומטמים של ההייטק, ושל החברה הישראלית בכלל. השכלה פורמלית, בעיני זאת הדרך הכי קלה, מהירה, ויעילה, לרכוש ידע מעמיק בתחומי דעת, ומדע. שוב, אני לא מזלזל בהשכלה אקדמית.
הנ"ל נכון עשרות מונים בתחומים שהם Deep tech , שם אין לך שום דרך להתקרב בכלל לתחום בלי השכלה מדעית רצינית.
יש שתי תופעות ש
@ת.אוקהם הזכיר, שצורמות לי בעולם ההשכלה הגבוהה:
1. תארים חרטא. כל מיני מוסדות, כולל אוניברסיטאות מכובדות, התחילו לאחרונה להעניק כל מיני תארים, שאין בהם שום נופך מדעי, ולא פילוסופי, ולא מחקרי, ובכלל לא ממש ברור לאיזה תחום דעת הם שייכים. הערך העיקרי שלהם הוא פניה למודעות דרושים שמופיע בהן "דרישות: תואר ראשון".
2. הזנייה של תארים בתחומים רציניים. מדובר בכל מיני מכללות, שמוכרות לתלמידים שלהן תואר, בד"כ בתחום רציני, ונחשב, מבלי להעניק להם תשתית אינטלקטואלית מספקת, ומבלי להעמיד אותם אל מול הדרישות האקדמיות, שנהוגות בתחום. יש פה אלמנט חיובי של פתיחת תחומי עיסוק, שבעבר היו סגורים בפני מי שמערכת החינוך הישראלית פגעה בו, אבל לא בטוח שנכון לעשות את זה בפורמט של תואר אקדמי. ובוודאי תואר שהערך שלו לא ברור (באקדמיה, ובתעשייה)
עכשיו אם נחזור לעיניין הסיגנלינג...
כשאני מסתכל על קו"ח, ואני רואה "מדעי המחשב בטכניון", אני מסיק מזה סיגנל מסויים. כשאני רואה "מדעי המחשב בפתוחה", אני מסיק מזה סיגנל אחר, ושונה. כשאני רואה "מדעי המחשב" במכללה שאיני מעריך את פועלה, אני מסיק מזה סיגנל שלישי. ולהבדיל, כשאני רואה תואר שלהבנתי אין בו ערך רב, אני מסיק משהו רביעי, ואחר.
אני מדבר כמובן על עצמי, ורק על עצמי לספר ידעתי, צר עולמי כעולם עקרבוט. אבל, אני מבטיח לכם, שכל מי שבא לגייס, מתייחס לדברים האלה, גם אם הוא לא חושב עליהם בצורה מודעת. וגם אם הבוס של הבוס של הבוס שלו הכתיב לו להתמקד במועמדים ""לא שגרתיים"".
ואגב, יכול להיות בכלל, שזאת טעות, שמטה לכיוון מועמדים שהם overqualified .... לא יודע...