• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

זקוק לעצה צרכנית

חול כבד

משתמש רגיל
הצטרף ב
17/6/18
הודעות
122
דירוג
159
הזמנתי ב-26 לנוב' מכונת כביסה לדירה שאני עדיין לא גר בה. ביום שלישי שעבר קיבלתי מייל שנכתב בו ככה :
"היי בוקר טוב
הזמנתך מתואמת ליום חמישי
לגבי השעות יחייגו אלייך לתיאום
שיהיה המשך יום טוב :)"

היו לי עד כמה הזמנות לקבל, לכן יום לפני, ביום רביעי חייגתי לחנות וביררתי לגבי מועד האספקה , הם אמרו לי שזה נקבע ליום חמישי ושהיום (רביעי) יחייגו אליי לתאם לגבי השעה. אמרו אז אמרו, שיניתי את מועד האספקה של שאר ההזמנות לחמישי בשביל לא להטריח את עצמי להגיע שוב. קיצר, לא התקשרו, וגם לא טרחו להגיע. המתנתי עד מאוחר כי 'אמרו חמישי, אז אולי בכל זאת יגיעו'.

היום התקשרתי לחנות כי רציתי לבטל את ההזמנה והם סוחטים אותי לקבל את ההזמנה או לשלם דמי ביטול. 'אם אף אחד לא התקשר אלייך לא היית צריך לנסוע ולא היית צריך לחכות', ככה הם אומרים.

מדובר בסכום לא משמעותי במיוחד (45 שקל), אבל ההתנהלות שלהם די מעצבנת ומצד אחד אני לא רוצה לקבל מהם שום דבר, ומצד שני אני לא רוצה לשלם להם שום דבר כי הם מדברים כמו עארסים. קניתי מהם בלית ברירה על אף ביקורות גרועות בזאפ כי דף התשלום לא עבד באתר אחר, חשבתי שיהיה בסדר .

מה האפשרות שלי? תביעה קטנה על סכום כה פעוט?
 
יופי, פרקת.

עכשיו תקרא שוב את ההודעה שלך ותבין כמה מגוחך הסיפור שאתה עושה מזה.
זה בדיוק מה שעשיתי, וזה באמת די מגוחך.

נו , טוב לשמוע פרספקטיבה של אנשים שפויים. נראה לי אני אקח את הנעליים ואצא לריצה

תודה לכולם :)
 
מה האפשרות שלי?
להצטרף לשאר הביקורות ולחשוב על ניסוח שאולי יגרום לאחד כמוך לחשוב שוב. אולי המשפט הבא:
קניתי מהם בלית ברירה על אף ביקורות גרועות בזאפ כי דף התשלום לא עבד באתר אחר, חשבתי שיהיה בסדר
יכול להיות כזה
 
תיזהר שאחד הגולשים לא יתבע אותך על בזבוז זמנו בקריאת הפוסט :)
 
אם היו מתאמים איתך זמן אספקה, היית יכול לתבוע (ולקבל) פיצוי לפי חוק הטכנאים.

המקרה שתיארת גבולי מבחינת החוק כפי שאני מבין אותו - אמרו שיתאמו ולא תיאמו.


אני במקומך הייתי מסיים את ההתעסקות כמה שיותר מהר - קובע זמן אספקה ומקבל את המוצר (ואז אין לך יותר אינטראקציה עם המוכר). במידה ולא יגיעו - תוכל במועד מאוחר יותר יכול לתבוע ולקבל את הפיצוי, רק תתעד שקבעת ושלא הגיעו.
 
לדעתי, לפי הודעת אימייל, לא "אמרו" שיתאמו, אלא תיאמו יום, רק בלי שעה.
לחליפין, הציעו לך תיאום טלפוני בלי ש-"הובהר לצרכן שהוא רשאי לסרב להצעה כאמור".
לדעתי יש תיעוד שיספיק לדרישת פיצוי מהחנות.

אם החנות הרגיזה אותך עם היחס שלהם ובדרישת קנס הביטול, ויש לך כוח להתעסק בזה מסיבה עקרונית, אני הייתי:

- אומר להם שלפי סעיף 18א לחוק הגנת הצרכן, הם תיאמו ליום ה' בין 00:00-23:59.
- חלפו יותר מ"שלוש שעות מעבר לזמן ההמתנה האמור", מה שמוביל לפיצוי של 600₪ לפי החוק.
- אתה מוכן להסתפק רק ב-300₪, אחרת תתבע אותם + הוצאות משפט.
- (ברקע: קבל הצעת פשרה של 150₪.)

נוסח החוק לא ברור לגבי "קריאה טלפונית" (בסעיף 18א(ג)(2)). משתמע, וזה גם מה שאומר KolZchut שקושר קודם: בקריאה טלפונית הפיצוי הוא רק 300₪ (לפי סעיף 18א(ד)(2)) גם אם איחרו בשעות רבות, בניגוד לתיאום ה"רגיל" בו יש גם מדרגת 600₪. לא נשמע הגיוני, כי אם כך, כולם היו עושים "תיאום טלפוני" כדי להגביל את החבות ל-300 במקום 600.*

לחליפין, ופשוט יותר, לא אמרו שאפשר לסרב לקריאה טלפונית, וזה מפורשות מוגדר 300₪.

עוד בנושא: בגילוי דעת של הרשות להגנת הצרכן.


* למה כותבי חוקים כושלים בכל כך הרבה מקרים? מספיק לקרוא את החוק פעם אחת כדי לשים לב שהוא או לא ברור או לא הגיוני.
 
נערך לאחרונה ב:
הסתקרנתי לגבי כוונת המחוקק. :)

נראה שלא חשבו על מקרה תיאום חלקי של יום בלי שעה, או למקרה שבו יש משמעות לכך שהלקוח התאים את עצמו ליום.
היה קצת דיון לקראת ההוספה של סעיפים לחוק הגנת הצרכן (תיקון 24). מפרוטוקול 569 של ועדת הכלכלה, מה-19/5/2008:

בעמוד 22:
הבדל של חומרה בין מקרה שבו איחרתי מעבר לשעתיים לבין מקרה שבו הבטחתי שאני אתקשר ולא התקשרתי

עמוד 43:
הנוסח המוצע בא לתקוף פרקטיקה שהשתרשה אצל חלק מהעוסקים שאמרו לצרכן - תמתין בבית לטלפון ואז נודיע לך מתי נבוא.
...
לך לאן שאתה צריך ואנחנו ניתן לך התראה של חצי שעה מראש ואז תבוא ... אבל שיבהירו לו שיש לו גם אלטרנטיבה אחרת, שהוא לא חייב לקבל את ההכתבה הזו של ההקפצה.

עמוד 50:
אבל אם על זה לא ייקבע סכום זה סוג של דרך לסכל ... תמיד יודיעו שהם יבואו תוך שעתיים מקריאת טלפון

לכאורה פעמיים נאמר שזה יהיה ביום המסוים: באימייל, וגם בטלפון יום לפני (יש תיעוד?).

גם יש בחוק תת-סעיף ג(3) שאפשר להגיד שהחנות הפרה, אם כי לא מוגדר פיצוי ספציפי: "נותן השירות רשאי להודיע לצרכן, לא יאוחר משעה 20:00 בערב שקדם למועד הביקור שתואם, על דחיית הביקור".

לסיכום:
300 ₪ יש בכל מקרה. לדעתי גם בסיס לטענת כ-600 ₪, ואם לא על בסיס איחור של 3 שעות, אולי טענה חלופית. אם אפשר להראות ששאר המוצרים הגיעו ביום חמישי, כך שיבוזבזו עוד עד כ-4 שעות ביום אחר למכונת הכביסה (כשתגיע), אפשר לנסות לשלב גם נזיקין כללי: 300 ₪ על אי נתינת אפשרות לסרב לתיאום טלפוני, פלוס ערך 4 שעות עבודה. אבל זו שאלה פתוחה אם החוק מאפשר כאן את שניהם במקביל.
 
נערך לאחרונה ב:
הסתקרנתי לגבי כוונת המחוקק. :)

נראה שלא חשבו על מקרה תיאום חלקי של יום בלי שעה, או למקרה שבו יש משמעות לכך שהלקוח התאים את עצמו ליום.
היה קצת דיון לקראת ההוספה של סעיפים לחוק הגנת הצרכן (תיקון 24). מפרוטוקול 569 של ועדת הכלכלה, מה-19/5/2008:

בעמוד 22:


עמוד 43:


עמוד 50:


לכאורה פעמיים נאמר שזה יהיה ביום המסוים: באימייל, וגם בטלפון יום לפני (יש תיעוד?).

גם יש בחוק תת-סעיף ג(3) שאפשר להגיד שהחנות הפרה, אם כי לא מוגדר פיצוי ספציפי: "נותן השירות רשאי להודיע לצרכן, לא יאוחר משעה 20:00 בערב שקדם למועד הביקור שתואם, על דחיית הביקור".

לסיכום:
300 ₪ יש בכל מקרה. לדעתי גם בסיס לטענת כ-600 ₪, ואם לא על בסיס איחור של 3 שעות, אולי טענה חלופית. אם אפשר להראות ששאר המוצרים הגיעו ביום חמישי, כך שיבוזבזו עוד עד כ-4 שעות ביום אחר למכונת הכביסה (כשתגיע), אפשר לנסות לשלב גם נזיקין כללי: 300 ₪ על אי נתינת אפשרות לסרב לתיאום טלפוני, פלוס ערך 4 שעות עבודה. אבל זו שאלה פתוחה אם החוק מאפשר כאן את שניהם במקביל.
paskar is not the hero we deserve, but he is the one that they need.
 
הזמנתי ב-26 לנוב' מכונת כביסה לדירה שאני עדיין לא גר בה. ביום שלישי שעבר קיבלתי מייל שנכתב בו ככה :
"היי בוקר טוב
הזמנתך מתואמת ליום חמישי
לגבי השעות יחייגו אלייך לתיאום
שיהיה המשך יום טוב :)"

היו לי עד כמה הזמנות לקבל, לכן יום לפני, ביום רביעי חייגתי לחנות וביררתי לגבי מועד האספקה , הם אמרו לי שזה נקבע ליום חמישי ושהיום (רביעי) יחייגו אליי לתאם לגבי השעה. אמרו אז אמרו, שיניתי את מועד האספקה של שאר ההזמנות לחמישי בשביל לא להטריח את עצמי להגיע שוב. קיצר, לא התקשרו, וגם לא טרחו להגיע. המתנתי עד מאוחר כי 'אמרו חמישי, אז אולי בכל זאת יגיעו'.

היום התקשרתי לחנות כי רציתי לבטל את ההזמנה והם סוחטים אותי לקבל את ההזמנה או לשלם דמי ביטול. 'אם אף אחד לא התקשר אלייך לא היית צריך לנסוע ולא היית צריך לחכות', ככה הם אומרים.

מדובר בסכום לא משמעותי במיוחד (45 שקל), אבל ההתנהלות שלהם די מעצבנת ומצד אחד אני לא רוצה לקבל מהם שום דבר, ומצד שני אני לא רוצה לשלם להם שום דבר כי הם מדברים כמו עארסים. קניתי מהם בלית ברירה על אף ביקורות גרועות בזאפ כי דף התשלום לא עבד באתר אחר, חשבתי שיהיה בסדר .

מה האפשרות שלי? תביעה קטנה על סכום כה פעוט?
כסף קטן, תמשיך הלאה
 
רכשת מוצר מבית עסק בזמן שקראת שלל ביקורות רעות וידעת מראש שהוא לא נותן שירות טוב? נשגב מעיניי.
אני תמיד קורא ביקורות, ואם הם רעות או מזויפות - אני לא מתקרב

אגב,
מאוד פשוט לגלות שבית עסק עם ביקורות 5 כוכבים מזויפות בדף העסק בגוגל -
אתה תראה שלפרופיל שנותן את הביקורת יש היסטוריה של 1-4 ביקורות בלבד, בדכ באותו נוסח לקוני רובוטי מוגזם של הרעפת שבחים,
וגם בדכ יהיו כמה עשרות מהם באותו דף עסק.
 
רכשת מוצר מבית עסק בזמן שקראת שלל ביקורות רעות וידעת מראש שהוא לא נותן שירות טוב? נשגב מעיניי.
אני תמיד קורא ביקורות, ואם הם רעות או מזויפות - אני לא מתקרב
+1
 
לצערי, במצב הנוכחי אני לא יכול להגיב באריכות לא על הדין (במסגרת הגבולות שהפורום מאשר מלכתחילה) וגם לא על הניסיון שלי בפרטי פרטים.

אומר בקצרה שפעם אחת בעבר, עשיתי עבודה מקיפה שלא תבייש שכ"ט של 30K על אחת מחברות המחשבים שסיפקה לי מחשב תקול.
הקפתי את כל פסיקת בתי המשפט השונים, דליתי מידע מחו"ל, הגשתי תלונה עם 13 נספחים לרשות להגנת הצרכן, התייצבתי שם לעדות, כשהם לא עשו כלום התלוננתי למבקר המדינה, כשמבקר המדינה לא עזר התלוננתי אליו שוב.
את ההחזר הכספי קיבלתי.

עכשיו לעניין ובקצרה:
1. אם הדין עומד לצדך, ולצערי לא היה ביכולתי להתעמק כאמור, ואתה רוצה כסף - אז תגיש תביעה קטנה אם יש לך כח להתעסקות.
קח בחשבון שהם לא יתייצבו אולי לדיון ואז יבקשו לבטל את פסק הדין וכל מיני התעסקויות (כן, גם בתביעות קטנות יש כאלו).
2. אם אתה רוצה ללמד אותם לקח - תשמע, זה לא מדגדג להם.
גם אם תזכה בפסק דין המובהק ביותר ותגיש איזו תלונה ומישהו ברשויות המנוונות יחליט לפעול בתיק שלא מביא להם סקס אפיל תקשורתי, לאילו שגרמו לך את העוול זה לא יזיז.
זה המבנה הנפשי של האנשים האלו, וזה מה שמאפשר להם מלכתחילה לנהוג כפי שנהגו וכנראה נוהגים דרך קבע.
הדרך היחידה "ללמד" אנשים כאלו, וגם היא מאוד מוגבלת, היא להצביע ברגליים.
אני היום קונה בחנות X שהיא קצת יותר יקרה לפעמים, כי הם בני אדם לעומת אותה חנות Y שדיברתי עליה.

בהצלחה, והכי חשוב לשמור את ההתרגשות למצבים הקשים בחיים באמת...
 
התלוננתי למבקר המדינה, כשמבקר המדינה לא עזר התלוננתי אליו שוב.
אבל בטח לא התלוננת למבקר על מבקר המדינה. :)

אם לא אכפת לך לספר, מה ביקשת מהם? פעם שניה ענו?
אני מניח שבכל מקרה מבקר המדינה לא נועד לאכיפה, אלא רק להגשת המלצות לדרגים הרלוונטיים?

עכשיו תקרא שוב את ההודעה שלך ותבין כמה מגוחך הסיפור שאתה עושה מזה.
אם המטרה היא לשפר את המצב הכללי ואנטי-לעודד התנהגויות מסוימות, חוקי הגנת צרכן עם פיצויים ללא הוכחת נזק, או עם קנסות, נועדו בדיוק לזה.
אכיפה חצי-אזרחית שדורשת פעולה מצד נפגעים.

לא תמיד בתי משפט משתפים פעולה, והרבה פעמים החוק לא עשוי מספיק טוב, אבל כאן נראה שיש מספיק בשביל לפעול.
אולי לא שווה את הטרחה, אבל זה כבר שיקול נפרד.
 
הזמנתי ב-26 לנוב' מכונת כביסה לדירה שאני עדיין לא גר בה. ביום שלישי שעבר קיבלתי מייל שנכתב בו ככה :
"היי בוקר טוב
הזמנתך מתואמת ליום חמישי
לגבי השעות יחייגו אלייך לתיאום
שיהיה המשך יום טוב :)"

היו לי עד כמה הזמנות לקבל, לכן יום לפני, ביום רביעי חייגתי לחנות וביררתי לגבי מועד האספקה , הם אמרו לי שזה נקבע ליום חמישי ושהיום (רביעי) יחייגו אליי לתאם לגבי השעה. אמרו אז אמרו, שיניתי את מועד האספקה של שאר ההזמנות לחמישי בשביל לא להטריח את עצמי להגיע שוב. קיצר, לא התקשרו, וגם לא טרחו להגיע. המתנתי עד מאוחר כי 'אמרו חמישי, אז אולי בכל זאת יגיעו'.

היום התקשרתי לחנות כי רציתי לבטל את ההזמנה והם סוחטים אותי לקבל את ההזמנה או לשלם דמי ביטול. 'אם אף אחד לא התקשר אלייך לא היית צריך לנסוע ולא היית צריך לחכות', ככה הם אומרים.

מדובר בסכום לא משמעותי במיוחד (45 שקל), אבל ההתנהלות שלהם די מעצבנת ומצד אחד אני לא רוצה לקבל מהם שום דבר, ומצד שני אני לא רוצה לשלם להם שום דבר כי הם מדברים כמו עארסים. קניתי מהם בלית ברירה על אף ביקורות גרועות בזאפ כי דף התשלום לא עבד באתר אחר, חשבתי שיהיה בסדר .

מה האפשרות שלי? תביעה קטנה על סכום כה פעוט?
ערסים... תשמע נזכרתי בחנות אינטרנט שלפני המון המון שנים רציתי.לעבוד שם ..

ובאתי בשיא החום, והלחות של תל אביב, ואפילו לא נתנו לי לחכות בחנות לראיון, ולא הביאו מים.. אמרו לי לחכות בחוץ...
 
אבל בטח לא התלוננת למבקר על מבקר המדינה. :)

אם לא אכפת לך לספר, מה ביקשת מהם? פעם שניה ענו?
אני מניח שבכל מקרה מבקר המדינה לא נועד לאכיפה, אלא רק להגשת המלצות לדרגים הרלוונטיים?

פניתי למבקר לאחר כשנה על כך שהרשות ממשיכה בשלה, והוא פטר אותי באיזה מכתב מטופש.

מה ביקשתי מהמבקר? יש לו סמכות לפקח על הרשות להגנת הצרכן.
הרשות, למרות התיק השלם שבניתי עבורם על מגש של כסף, הודאה בכתב מפורשת מצד המעוול ומספר ההפרות המרשים במקרה אחד - פשוט זנחו את התיק לגמרי, ממש כך.
ז"א, הזמינו ורשמו את העדות שלי ומאז כלום.

מבקר המדינה בנושא זה לא ממליץ ומייעץ, זה כבר ברמת המאקרו כשהוא מגלה כשלים בצה"ל וכו', ואז מפרסם סרטון ביוטיוב שמקבל 500 צפיות.
לצד זאת, יש רשימת גופים בחוק שהמבקר מפקח עליהם.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
SpidiMan זקוק לעצה מהמומחים - במה להשקיע בארץ? שוק ההון 29
זריקת תבונה בנק אבא - זקוק לעזרה לפתח אפליקציה פשוטה אוף טופיק 16
L יזם זקוק לייעוץ שוק ההון 11
A זקוק לעזרה לאחר ישיבה עם סוכן פנסיוני צרכנות פיננסית 17
T משקיע מתחיל, זקוק ל2 הבהרות שוק ההון 10
D אוף... כמה שאני זקוק לעזרה! יומני מסע אישיים 6
A מעבר לנאסדק - זקוק לעזרה והכוונה שוק ההון 2
A עזרה בהבנת עמלות-משקיע ראשוני ללא רקע זקוק לייעוץ שוק ההון 71
O.G זקוק לעזרה בבחירת כלי ההשקעה ב-IRA שוק ההון 5
לא חשוב שמות זקוק להסבר ורקע בנושא מסלולי ברירות מחדל לפנסיה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 124
לא חשוב שמות זקוק להדרכה מפיקוד העורף כיצד לנהל תיק השקעות בזמן משבר ניחוח 2008 אוף טופיק 3
omertal זקוק לעזרה חישובית שוק ההון 4
Y זקוק לעזרה בנושא קרן פנסיה צרכנות פיננסית 6
לא חשוב שמות זקוק לפונקציה כלשהי באקסל לשם חסכנות. מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 18
A זקוק להמלצה ליועץ פנסיוני צרכנות פיננסית 3
פישי התנאים בבנק שאני עובד איתו זקוק להבהרה שוק ההון 6
nimrodko זקוק לדחיפת עידוד צרכנות פיננסית 22
waskindalost זקוק לעזרה בהחזר מס צרכנות פיננסית 4
B אני זקוק לעזרתכם בפקודה/פונקציה ב-EXCEL!!! אוף טופיק 6
T פרישה בגיל 30 מתאפשרת רק בגלל החברה הקפיטליסטית/צרכנית שאנו חיים בה היום? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 21
א שאלה צרכנית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 22
א על חסכנות ועל גישת חיים לא צרכנית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 11

נושאים דומים

Back
למעלה