• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

על חסכנות ועל גישת חיים לא צרכנית

  • פותח הנושא פותח הנושא איש
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך
מעריץ אותם. כל הכבוד לאנשים שלא מנקרים עיניים ולא מרגישים שאם הם יקנו מכונית או בית מפוצץ זה יהפוך אותם לנחשבים יותר.
 
דבר אחד לא לגמרי ברור לי מהכתבה: אחת המרואיינות אומרת שצריך לא לבלבל אושר עם שביעות רצון ועם סיפוק. אני מבינה שזה לא לגמרי מושגים חופפים אבל הם לגמרי אינטגרליים זה לזה בעיניי. לא מצליחה להבין למה היא מפרידה ביניהם.
 
דרך אגב, מוזכר בכתבה רף של 10.86 מיליון דולר שמקנה פטור ממס ירושה.
זכור לי שמספר פעמים כתבו כאן בפורום על מס ירושה בארה"ב החל מ-60 אלף דולר.
מישהו יכול להסביר מה נכון?
 
דרך אגב, מוזכר בכתבה רף של 10.86 מיליון דולר שמקנה פטור ממס ירושה.
זכור לי שמספר פעמים כתבו כאן בפורום על מס ירושה בארה"ב החל מ-60 אלף דולר.
מישהו יכול להסביר מה נכון?
מצטרף לשאלה.
 
@yossik זה תלוי אם אתה אזרח אמריקאי או לא. לזרים 60K, לאזרחים למיטב ידיעתי 3M, אבל אולי אני לא מעודכנת.. צריך גם להבדיל בין מס ירושה ומס על רכוש (estate)
 
@yossik זה תלוי אם אתה אזרח אמריקאי או לא. לזרים 60K, לאזרחים למיטב ידיעתי 3M, אבל אולי אני לא מעודכנת.. צריך גם להבדיל בין מס ירושה ומס על רכוש (estate)
הוקל לי, אני בעל אזרחות כפולה וגם אין לי 3M.
 
אחד הדברים שגורמים לי הכי הרבה סלידה זה נובורישים. ואני אומרת את זה בתור אחת שגרה בכיכר המדינה בילדותה.
יש משהו מאוד יפה באדם עשיר שיודע ליהנות באמת מכספו ובה בעת להישאר צנוע.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אחד הדברים שגורמים לי הכי הרבה סלידה זה נובורישים. ואני אומרת את זה בתור אחת שגרה בכיכר המדינה בילדותה.
יש משהו מאוד יפה באדם עשיר שיודע ליהנות באמת מכספו ובה בעת להישאר צנוע.
אכן. ועם זאת תופעה אנושית נפוצה.
כמו חוייזרים בתשובה שנהיים מחמירים יותר מדתיים מלידה או ותיקים.
כחלק משכנוע עצמי סביבתי מחמיר לקבלה למעמד החברתי החדש. (דתי.. חרדי.. עשיר. ).
נובורושים פשוט מחמירים יותר בשופינג ובשופוני.. ובימינו גם לא נובורושים. סתם עמך רודפי שופוני
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
R לא מצליח לקבל כרטיס אשראי למטרות חסכנות עקב חוק נתוני האשראי החדש צרכנות פיננסית 25
לא חשוב שמות זקוק לפונקציה כלשהי באקסל לשם חסכנות. מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 18
A חסכנות אגרסיבית- לא כלכך כיף מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 65
Johnnie חסכנות מפחד או מאהבה? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 40
כ הגבול בין חסכנות לקמצנות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 57
N מס על דיבידנד ועל פקדונות של עוסק מורשה מיסים 2
ה המלצות על קורס בכלל ועל "להשקיע נכון" בפרט שוק ההון 25
ת בירור מחקר "על המיסים ועל הנפלאות" מיסים 0
A שאלות על מיסוי באינטראקטיב ברוקרז, ועל אפיקי השקעה שוק ההון 3
ד שאלה על סוכנות "אג'נדה' ועל 'גלובל נט' צרכנות פיננסית 8
R איך להתגבר על הפחד ועל חוסר היכולת להחליט? פוסטים מאיכות נמוכה 6
מ החזר מס על השקעה בBTB ובקרן כספית ועל המס שלקחו לי על דבידנד של מניות מיסים 8
N מה המס על קרן כספית שיקלית ועל קרן כספית נקובה דולר? מיסים 9
י שאלה על מינוף ועל גידור שוק ההון 40
נ מיליונרים מתייעצים עם חברי פורום אנונימיים מה זה אומר על השיטה הכלכלית? ועל אמון אוף טופיק 32
C חוות דעת אישית על הספר 'חוק מספר 1' ועל השיטה שמוצגת בו שוק ההון 4
P הרהורים על ההווה ועל העתיד - ומה אני עושה הלאה מכאן. יומני מסע אישיים 173
S שאלה על אג"ח ממשלתי ועל מניות שוק ההון 4
P מס כשעל חלק מההפקדות רווח, ועל השאר הפסד (מוצר מנוהל) צרכנות פיננסית 1
L אפשר להסביר לי בפשטות מה זה CBDC ועל מה מדובר? הכסף יהפוך לדיגיטלי?! אוף טופיק 1
Will Smith קפיטליזם - שחיתות - על מחדלי בואינג ועל מחדל הMRI אוף טופיק 71
M משהו מעניין שמצאתי שמדבר בגנות הבזבוז ועל מאכלי מותרות בעיקר לעניים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 8
S מחפש ספר בסיסי בכלכלה על המוצרים הפיננסים השונים ועל מה קורה מאחורי הקלעים התפתחות אישית 5
c881 תלושים לחג? עדיין תבדוק איך ועל מה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 10
P באיזה בנקים אפשר לפתוח גישת "צפיה בלבד" עם שם משתמש נוסף? צרכנות פיננסית 8

נושאים דומים

Back
למעלה