• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

דחף בלתי נשלט להציץ תדיר בתיק ההשקעות

קפבלנקה

משתמש בכיר
הצטרף ב
27/1/15
הודעות
1,486
דירוג
2,136
ברור לי שלמשקיע פאסיבי עם אופק השקעה ארוך טווח אין שום סיבה לבדוק את תיק ההשקעות שלו יותר מאחת לחודש, לחצי דקה, לכל היותר. סקרנות ואיזון. חודשית מקס.
אני מודה ומתוודה שאני בודק את תיק ההשקעות שלי מספר פעמים ביום. אני מכור. מכור ל - 'יש' 'שיט', מכור למאניה דיפרסיה, מכור לרכבת ההרים הרגשית. אין בזה כלום, ברור לי, אני לא אמכור ולרווח או הפסד על הנייר אין כמעט משמעות, אני מבין את כל זה ובכל זאת..
אחת לכמה זמן אתם מסתכלים על התיק, וכיצד אתם כובשים את היצר?
 
קפבלנקה , :) לא חבל להכריז מלחמה על עצמך?
וכיצד אתם כובשים את היצר?
:) , לא כובשים את הייצר ולא נכנעים לייצר. פשוט לא הכרזתי מלחמה עליו.
ולשאלתך כנראה שכמה פעמים ביום כבר הרבה הרבה שנים כולל המפולות של1994 2000 2003 ו 2008.
והכל בסדר ... לא מוכר... אבל ממליץ לוותר על התענוג למי שלא התמכר.
 
אכן בעיה. אני התחלתי בבדיקה יומית והצלחתי לעבור לבדיקה דו יומית. מקווה להוריד את התדירות בהמשך.
אני חייב לציין שעולם הקרנות המחקות הוא די משעמם ולכן יש לי תקווה שאצליח להוריד את המינון.
 
לעיתים בודק מספר פעמיים בשבוע (אבל לא יותר מפעם ביום)
לעיתים בתקופות עמוסות לא נכנס גם מספר שבועות.

חוץ מזה שביום לא טוב (עוקב אחר אתרי האינטרנט הכלכלים ורואה את מצב המדדים בגדול) לא נכנס כדי לא לראות אדום (מה שלא רואים....)
 
גם אני בדקתי בעבר יותר מדי את התיק וזה לא עשה לי טוב, אז החלטתי לעבור בשלבים לבדיקה פעם בשבוע ומשם בשאיפה לפעם בחודש...
זה הכל עניין של דחיית סיפוקים.
אני מציע לך לקבוע מועד שבועי בו תבדוק את התיק (אני בחרתי שישי בבוקר). אגב, זה לא מונע ממך להתעדכן בכותרות הכלכלה כשאתה גולש באתרי חדשות ולהיחשף אגב כך לתנודות המדדים השונים, אבל מניסיון זה מטלטל הרבה פחות מאשר בחינת התיק (אלא אם יש לך תיק פשוט מאוד שמורכב ממספר מצומצם של מדדים). כלומר כעת אשתדל מאוד לא לחפש שערים של מניה שברשותי (אני עדיין לא משקיע פאסיבי...) אבל יכול להיות שאקרא כתבה על שוק ההון ואקרא אגב כך על ביצועיה. זה הרבה יותר טוב לי אישית וזו כן המלצה (להבדיל מכל ההסתייגויות שיש כאן בסוף הרבה מהפוסטים...)
 
קרנות נאמנות לא מתעדכנות באופן רציף.
הרבה יותר קל לבדוק פעם בלילה ועדיין מדובר במראה של אתמול בלילה.
 
אצלי הבחור בודק ומעדכן אותי פעם בשבוע או יותר (מעדכן שהתיק עלה קצת או ירד קצת,ללא פרוט).
וגם מציצה באפליקציה מה מצב השוק
 
תלוי, אם השוק עולה אז כמה פעמים בערב (ארהב), אם יורד אז לא מסתכל :)
בכל אופן לא חורג ממדיניות ההשקעה שלי.
 
קשה שלא להסתכל
 
זה באמת בעיה להציץ בתיק פעם ביום? אני חושב שאם מצליחים לא לקבל החלטות לפי התנודות של השוק אז זה לא דבר רע...
 
זה באמת בעיה להציץ בתיק פעם ביום? אני חושב שאם מצליחים לא לקבל החלטות לפי התנודות של השוק אז זה לא דבר רע...
דעתי אין שום בעיה בזה כל עוד שזה לא הופך לאובססיה ואתה רק מסתכל.
 
זו לא בעיה בתקופה של עליות, זו תהיה בעיה כשתהיה קריסה ואז תרגיש רע כל פעם שתסתכל ואם זה כמה פעמים ביום זה רע מאוד. אז עדיף להיפטר מההרגל הזה לפני הקריסה הבאה.
 
בדרך כלל אחת לרבעון (על הדרך אני מעדכנת מה קורה עם תיקי ההשקעות P:)
 
זו לא בעיה בתקופה של עליות, זו תהיה בעיה כשתהיה קריסה ואז תרגיש רע כל פעם שתסתכל ואם זה כמה פעמים ביום זה רע מאוד. אז עדיף להיפטר מההרגל הזה לפני הקריסה הבאה.
יש פה כאלה כמוני שכבר היו בקריסות, אז מסתכלים פחות זהו. העיקר לא לעשות כלום.
מה שאני מנסה להגיד זה דבר פשוט: אם יש לך חוסן מנטאלי מתאים ואתה לא מתרגש מדי ולא עושה שטויות וזה לא מפריע לך לתפקד אז זה בסדר, אם זה מפריע לך בדרך כלשהי - אז עדיף לא להסתכל בכלל
 
אני בודק פעם ביום, ״מחלה קשה״ :)
 
אני בודק כמעט כל יום. בעיקר כדי ללמוד איך התיק מגיב לאירועים בעולם. כיוון שהתיק מאד מגוון הוא בד"כ מגיב ממש חלש אז זה די משעמם, מצד שני לא היו אירועים מהותיים בעולם מאז שהתחלתי להשקיע. לא נוגע בתיק ע"ב זה.
 
אני אולי קצת פרנואיד, אבל נראה לי שיש הגיון בלבדוק את התיק מדי פעם, לפחות פעם בכמה ימים, בעיקר אם יש לך את המשמעת לא לבצע החלטות פזיזות עקב כך.
החשש שלי הוא מה יקרה אם יעקצו אותך? אם מישהו יפרוץ לך לחשבון וישחק לך שם, או אם מישהו פשוט יתחזה אליך ויעביר את התיק שלך לחשבון אחר? נכון שזה בכל מקרה לא נעים, אבל נראה לי שאם תגלה את זה אחרי יום-יומיים זה בכל זאת יותר טוב מאשר לגלות את זה אחרי רבעון.
 
זו לא בעיה בתקופה של עליות
אני לא מסכימה. האופוריה שמשקיע טרי עלול לקבל כתוצאה מהשקעה בסביבה חיובית היא מסוכנת, מכיוון שהיא עלולה ליצור תדמית מדומה של חוסן. אחד מהדברים שהכי מטרידים אותי הוא שהבלוג הזה נעשה פופולארי דווקא בתקופה שבה יש גאות בשווקים. זה אולי לא אינטואיטיבי, אבל הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות למשקיע טרי הוא לחטוף תיקון עצבני של 15% עד 20% על ההתחלה, כדי שיחווה על בשרו את נחת זרועו של השוק. מישהו שנכנס לשוק נניח בסוף ינואר 15, וגילה בסוף פברואר 15 שהתיק שלו צמח בשיעור של משכורת חודשית * 3, עלול להסיק מסקנות מוטעות ביותר לגבי המכאניקה של שוק ההון.
 

נושאים דומים

Back
למעלה