אכן. קניתי חזיות בבריטניה. שם גיליתי לראשונה שאני בעצם מידה H. כל השנים חשבתי שאני מידה DD כי זו היתה המידה המקסימלית שראיתי בחנויות. שנים של תסכול מניסיונות כושלים למצוא חזיה שמתאימה לי יכלו להמנע לו רק המוכרות היו מגלות לי שאני בעצם מידה H.
אנשים חייבים לצאת מהאשליה שהמוכרים/מוכרות הם שם בשביל לעזור.
המוכרים הם שם בשביל למכור. נקודה.
הם מסתירים את המטרה האמיתית בכך שהם "שם כדי לעזור" אבל זה ברור שהם לא הגיעו לחנות במקרה והחליטו להיכנס פנימה כדי לעזור לאנשים. הם שם כדי לשכנע אנשים לקנות. אם הדרך לעשות את זה זה בעזרה, אז זה מה שהם יעשו.
רוב הסיכויים שהם לא יודעים כ"כ הרבה על המוצר ובטח ובטח שלא מומחים מספיק כדי לתת עצות.
יש סיבה שבעלי חנויות מציגים את עצמם כ-"אני מומחה בתחום ונמצא בו כבר 20 שנה".
החלק שהם משמיטים זה "לעומת העובדים שלי ששכרתי אותם אתמול והם בקושי יודעים מה המוצר שהם מוכרים".
אחד המבחנים הפשוטים כדי לבדוק אם מישהו נותן לי עצה אמיתית היא לשאול אותו הרבה שאלות.
לדוג' קניתי פעם סיר בחנות של סולתם. זה היה סיר נון-סטיק והוא עלה אני חושב כ-100 שקלים.
לידו הייתה סדרה נוספת של סירים שעלו כ-200 וגם עליהם היה כתוב "נון-סטיק".
האידיאולוגיה שלי היא לא להיות סולידי יחסית למחיר אלא סולידי יחסית לערך - ז"א שאם אני מקבל ערך גבוה אז אני מוכן לשלם יותר. לכן באופן עקרוני אני פתוח לשמוע מהם היתרונות של סיר יותר יקר - שההגיון אומר שייתן יותר ערך.
אז שאלתי את המוכר למה הסיר השני עולה יותר מהראשון.
התשובה הייתה "הוא יותר טוב [חושב קצת...] ואין מה להשוות. יש לו ציפוי נון סטיק גם מחוץ וגם מבפנים".
אמרתי לו שאין לי צורך בציפוי נון סטיק מבחוץ כי אני לא מבשל מחוץ לסיר ושאלתי האם יש עוד משהו.
הוא אמר שוב שהסיר יותר טוב ואין מה להשוות.
כשהקשיתי ושאלתי במה הוא יותר טוב הוא פשוט פצח בנאום על איפה יוצר הסיר מה כל הפיצ'רים שלו וכמה הוא טוב.
בשלב זה הבנתי שמה שקרה פה הוא שהמוכר קיבל הרצאה על הסיר מאדם אחר, הוא לא באמת יודע מה ההבדל בינו לבין סיר אחר, ולכן הוא פשוט פלט את הנאום כמו תשובה למבחן.
באף שלב הוא לא אמר לי "אני לא באמת מכיר הבדלים, ולא חושב שכדאי לך לקנות את הסיר השני".
מוכרים טובים אגב כן נותנים לפעמים עצות כמו "זה לא כדאי לך" אבל לדעתי לא כמו שהיית מקבלת מאדם לא תלוי.