• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

XIV נמחק

אגב עוד לקח אם כבר - SVXY שרד כי הוא ETF. לעומת זאת XIV לא שרד כי הוא ETN.
שניהם איבדו כמעט את אותו השווי בדיוק, אבל עדיין - SVXY נשאר לתת fight יום נוסף, ו-XIV לא.
 
לא ארצה
התכוונתי ל"חיים" השיווקיים של המנפיקה לאחר המפולת, האם זה אפשרי פשוט לאגד תעודת סל חדשה עם אותן האזהרות וכאילו כלום לא קרה?
אפשרי בטוח. לא חושב שזה יקרה.
 
עם קצת מזל השורטים שעשיתי יאזנו את ההפסדים מהפרמיות. למעט האחזקות שלי בSVXY אתן זמן לחזור לערך שבהן נקנו(אולי עוד איזה 10 שנים :))
 
------ וידוי אישי ------
אחרי שקרעתי קריעה על ההשקעה שירדה לטמיון, הגיע הזמן לגולל את מה שעבר עלי, להתוודות ולהכות על חטא, אולי יועיל למישהו ואם לא אז סתם בשביל לפרוק בתקווה שאלמד מזה משהו.

הפלח volatility שלי היה XIV+CASH ביחס 50:50 עם גבולות איזון של 15% לכל כיון.
כולו בקרה"ש

כבר זמן מה שהתכוננתי לקניה נוספת עקב כניסת כספים חדשים (הפקדות לקרה"ש),
אתמול (5.2) במהלך המסחר חשבתי שזו הזדמנות (110$) ואיזנתי את התיק למרות שטרם נגע בסף, די הגיוני מאחר ולא חרגתי מגבולות האיזון.
יותר מאוחר כשהתעודה התחילה לצלול בחדות, המשכתי לקנות בעיוורון כמו שיכור כדי לא להחמיץ, וביצעתי 5 קניות לאורך הירידות (40$-70$) בלי לשים לב שאני מחסל בפזיזות אימפולסיבית את כל המזומן.
לקול צהלות השמחה-אופוריה בצ'אטים ופורומים חשתי הרגשה נפלאה ומתנשאת "הנה אני מנצל הזדמנות של פעם בחיים".
היטיב להגדיר זאת הבלוגר "קרן הגידור שלי" בפוסט שכתב סמוך לכך:
נכתב ע"י 'המשקיע העמצאי' בבלוג 'קרן הגידור שלי' :
למרות ירידת ערך התעודה ב- 96% , היו במהלך המסחר קונים רבים אשר כנראה אין להם מושג כיצד התעודה עובדת והחליטו כי ירידת המחירים במהלך המסחר מהווה "הזדמנות" והזרימו פקודות קניה משמעותיות וכך ערכו בסגירה של XIV שעמד על 99 גילם ירידה של 14% בלבד. כמובן כי במסחר לאחר הסגירה הפער הצטמצם משמעותית ואולי אך ייסגר לחלוטין עם תחילת המסחר היום .
האמת, אפילו לא עלה בדעתי לבדוק אם יש spread בין NAV של התעודה למחיר שנסחרה, וגם לא טרחתי להבין בשל מה הסער הזה.
דבר נוסף, רק לאחר שקראתי את זה, נפל לי האסימון שעליה תוך יומית במדד הינה קיבוע הפסד לכל דבר וענין בתעודות הללו, ואפילו בתעודה השורדת ההפסד עצום.

כשהקמתי את הפלח הזה במקורו, *ידעתי* שתרחיש מחיקה שריר וקיים, גם הייתי מוכן לכך נפשית, זו גם הסיבה לאיזון עם מזומן.
אך הזמן עובר והרווחים המסנוורים של השנה החולפת השכיחו ממני עובדה זו, אתמול בעת שכרון חושים מסחרר איכשהו פרח מזכרוני סיכון המחיקה, והרשיתי לעצמי לקנות ולקנות בניגוד לאסטרטגיה.
לא יודע איזה חטא יותר גדול, שחרגתי מהתכנית ללא הגדרה ברורה או שפעלתי אמוציונלית, ואולי בכלל חטא היוהרה.
ההפסד כעת כואב ומשפיל.

לו הייתי ישן בשעות הללו או לכל הפחות רחוק מהמחשב, הייתי קם בבוקר לנזק של 50% בלבד מהפלח volatility, כי המזומן היה שורד ומציל את התיק כמתוכנן, היה כואב מעט אבל הייתי מרגיש עם זה סביר.
אמנם בקריפטו הפסדתי (מהשיא) אבסולוטית הרבה יותר מאשר כעת, אבל הסכום הראשוני שהשקעתי בו ממש ממש זניח ולא מחשיב אותו כחלק מהתיק אלא ספקולציה.

סוף דבר;
שילמתי שכר לימוד יקר יחסית, מחקתי שנה-שנתיים של הפקדות לקרה"ש וקרוב ל 10% מההון הנזיל,
והדובדבן שבקצפת: למדתי בפעם השניה שאין מגן מס בחשבון פטור.

2 ניקים בפורום התריעו על כך ברצינות מבעוד מועד אך לא שעיתי לאזהרותיהם,
@contangoking @Leo1 אני מוריד את הכובע בפניכם.
 
נערך לאחרונה ב:
@מתכנת נשמע שכל משקיע, על אף לימוד וקריאה תיאורטיים על השקעותיהם של אחרים, צריך גם לשלם בעצמו את שכר הלימוד שלו...

שלי היה מתישהו ב-2010 אם אני זוכר נכון - שעקב בחירת כמה מדדים בתזמון לא טוב (בעיקר על סמך ביצועהם בתקופה האחרונה) ובלי הבנה טובה של הסיכון הגלום בהם, יצאתי עם הפסד של 18 אש"ח בערך (שאז היה סכום הרבה יותר משמעותי עבורי, גם אבסולוטית וגם ביחס לסך חסכונותי). בין השאר למדתי להגיש דוחות מס ולגרור הפסדים משנה לשנה :)
 
אתמול הייתה התנועה החדה ביותר ב-VIX מאז שהוא קיים (1990), 12 סטיות תקן מהנורמה!
קרה אירוע של פעם ב-20-30 שנים.
Sh!t happens

גם כאשר LTCM קרסה, הם אמרו שקרה "ארוע של 10 סיגמאות".

אם טרם קראת, אני ממליץ על "הברבור השחור" של טאלב. הוא טוען שם שההתנהגות של שוק ההון מטעה: היא נראית כמו התפלגות נורמלית רוב הזמן, אבל הזנבות שלה עבים יותר ובגלל זה מדי פעם יש התרחשויות שלא אמורות לקרות. בעיקר צריך להיזהר מהשלכת סטטיסטיקות מהעבר על העתיד - אם ארוע לא התרחש אז זה לא אומר שהוא בלתי אפשרי, הוא אפשרי אבל בהסתברות נמוכה מדי עבור המדידות שלנו.

ובלי קשר - בעקבות ההתנהלות הפזיזה שלך, איילת דורשת לפטר אותך. אני מוכן להעניק לך עוד תקופת חסד :)
 
אני לא מאד חושש מתנודתיות (הפסד לא ממומש), אני מאד חושש מהפסד ממומש כפוי - קרי מה שקורה עכשיו.
ממה שהבנתי, על אף ששרדה הנזק שנגרם לה הוא בלתי הפיך
תנודתיות ברמה הזו היא הפסד שאפקטיבית לא ניתן להתמודד אתו.
ב-11/01/2018 SVXY הגיע לשיא של 139.47 דולר ובמהלך שעות המסחר המורחב הוא הגיע לשפל של 10 דולר כאשר כרגע הוא עומד על 12.24 דולר ליחידה.
גם אם נניח תשואה ממוצעת של 50% בשנה (הכפלת הכסף כל שנתיים) אז אנחנו מדברים על מחיר של 139.42 (5 סנט מתחת לשיא הקודם) בעוד 6 שנים.
אם במהלך אותם 6 השנים אנחנו ניכנס לשוק דובי (הלוואי שיקרה כמה שיותר מהר - אני רוצה הנחות!) אז התהליך צפוי להתארך אפילו יותר.

עם ירידות שכאלו עדיף לממש הפסדים פוטנציאליים ולצבור מגן מס לשימוש מאשר להמשיך ולהחזיק בנכס שמופסד "על הנייר" בלי לנצל את הפסד המס.


השקעה מבוקרת, תוך איזון תקופתי והבנת פוטנציאל הסיכון היא ממש לגיטימית.
לגבי הרציונל בהשקעה ב-XIV - זה מה שאני מבין:
ה-VIX ("מדד הפחד" - עולה כאשר התנודתיות בשוק עולה) בטווח הארוך נוטה דווקא לרדת כיוון שבטווח הארוך השוק עולה ובצורה לא כ"כ תנודתית (קיימת ס"ת, אבל היא לא כ"כ גדולה, ולא סביר שהיא תהיה כזו. בסה"כ הכלכלה הריאלית היא משהו לא נורא תנודתי, ושוק ההון משקף את הכלכלה). לכן ה-XIV (זה ש"נמחק" בימים האחרונים) עולה בטווח הארוך. בטווח הקצר, יכולות להיות טלטלות חזקות בשוק שיקפיצו את ערכו של ה-VIX (כלומר יקריסו את ערכו של ה-XIV). בעיקר אם במשך תקופה ארוכה הייתה תנודתיות נמוכה. זה מה שאנחנו חווים בימים אלו.
אבל... אם אני משקיע ב-XIV נניח 3% מהתיק לאורך זמן, ו"קוטף את הפירות" (והפירות יגיעו בסבירות די גבוהה כי בד"כ השוק מתנהל על מי-מנוחות) ככה שהפלח הזה לא משתלט לי על התיק בתקופות עם תנודתיות נמוכה, אז לאורך זמן אני ארוויח, ואף פעם לא "אשרף". למרות שיהיו מקרים של מחיקת ה-3% האלה לחלוטין.
אתה מתאר את הרציונאל מאחרי השקעה שמבצעת שורט על VIX ולא ב-XIV ספציפית.
יצא לי להיפגש עם ראסל רהודס לשיחה לפני כשנה ושאלתי אותו למה יש אופציות על SVXY ולא על XIV.
התשובה שלו הייתה שבבדיקה של נתונים היסטוריים שהם (ה-CBOE) ביצעו הם הגיעו למסקנה שסעיף המחיקה האוטומטית של XIV צפוי להתממש בוודאות שקרובה ל-100% בכל טווח של 20 שנה (שזה תואם את מה שרשום בפרוספקטוס של XIV לפחות פעמיים באותיות מודגשות).
ל-SVXY לעומת זאת היה סיכוי (לא וודאות) להימחק רק במהלך משבר 1987 שהוא היה משבר שהתחיל בשל בעיות במסחר בחוזים עתידיים (ה-SVXY מתבסס על קיום מסחר בחוזים עתידיים בשביל לתפקד וללא מסחר שכזה הוא לא מסוגל להמשיך ולתפקד).
שילוב של שתי הבדיקות הללו הוביל את CBOE להגדיר אופציות רק עבור ה-SVXY.

אם היא נסחרת, למה להרוג את התעודה, ואם הורגים אותה, אז למה היא עדיין נסחרת?
היא נסחרת בשוק החופשי עם היצע וביקוש בעיקר ע"י ספקולנטים שמהמרים מה יהיה שווי הנכסים שיחולק לבעלי המניות בסוף.
מאתמול היא כבר לא מבצעת את פעולות התפעול השותפות לצורך מעקב אחרי שורט על ה-VIX כך שהיא אפקטיבית לא מספק לך חשיפה לאפיק הזה.

אגב עוד לקח אם כבר - SVXY שרד כי הוא ETF. לעומת זאת XIV לא שרד כי הוא ETN.
שניהם איבדו כמעט את אותו השווי בדיוק, אבל עדיין - SVXY נשאר לתת fight יום נוסף, ו-XIV לא.
זה לא בגלל סוג התעודה ETF/ETN אלא בגלל שסעיף המחיקה האוטומטית קיים רק ב-XIV ולא ב-SVXY.
אם הסעיף הזה היה ב-SVXY אז הוא היה נסגר למסחר גם כן למרות שהוא ETF.

לא ייצא XIV2 ?
יותר סביר שיצא "XIV" חדש ושהחיים ימשיכו כהרגלם בעוד כמה חודשים עם נגלה חדשה של אנשים שירוויחו ממנו הון ואז יבוא הדור "שלא ידע את יוסף" ויפסיד הון שוב.

@מתכנת נשמע שכל משקיע, על אף לימוד וקריאה תיאורטיים על השקעותיהם של אחרים, צריך גם לשלם בעצמו את שכר הלימוד שלו...
אני בהחלט מסכים.
הסיכון הגדול ביותר לכל השקעה באשר היא הוא המשקיע עצמו ולא תיק ההשקעות "האקסלי" שלו.
כפי שאדם שליו ומתכנת הציגו (וכל הכבוד להם שהם הואילו להציג זאת לטובת שאר הקוראים שאולי יצליחו להפנים את הטעויות ולהימנע מחלקן) הנזק הגדול נגרם להם בגלל שהם חרגו מהגדרת תיק ההשקעות שלהם.
תיק השקעות צריך להיות מותאם לפסיכולוגיה של המשקיע ולא צריך לנסות להתאים את הפסיכולוגיה של המשקיע לתיק השקעות כלשהו רק בגלל שהוא "הניב תשואת יתר בסימולציה שאינה מציאותית ומתעלמת מרגשות".

הזהרתי כאן לפני כמה חודשים מהתרחיש הזה בדיוק.
http://www.hasolidit.com/kehila/posts/154075/
זה חלק מעולם ההשקעות ולא מספק שום מידע מועיל.
כל עוד המשקיעים נצמדים לתכנית העבודה שהם הגדירו לעצמם עם הפסיכולוגיה המתאימה הם יספגו את הנזק ויעברו הלאה.
האם אתה באמת חושב שמה שתיארת שם לא קרה בכל משבר בהיסטוריה? 1929? 1987? 2000? 2008?
תנסה ללמוד על משבר 1987 (יום שני השחור) ותראה שמה שאתה מתאר קרה שם רק עם שינויי שמות של חוזים וטיקרים.
למרות שזה קרה כבר עדיין שוק המניות בטווח הרחוק התמודד עם זה.
השאלה היא אם הפסיכולוגיה של המשקיע מתמודדת עם זה...
 

נושאים דומים

Back
למעלה