• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

תוספי תזונה - גימיק צרכני או הכרח ב 2018?

לגבי פרוביוטיקה, ממליץ לקרוא את זה:
לינק לכתבה בהארץ
קראתי את המחקר הזה והיה לי קשה להתייחס אליו ברצינות - לקחו 20 אנשים וחילקו אותם ל 3 קבוצות כולל קבוצת ביקורת? אי אפשר להסיק מזה כלום.
 
נערך לאחרונה ב:
קודם כל, בנושא כזה כדאי לתייג את @ביולוג ירושלמי
ההבדל באדמה רלוונטי בעיקר למינרלים מסוימים, פחות לויטמינים.
...

המחקרים שקראתי דווקא דיברו על חוסר בויטמינים, אחפש אותם. משהו שקשור לכך שרוב היבולים היום באדמה מדושנת דישון כימי וזה מפחית את הויטמינים
 
כורכום הוא נוגד דלקת מוצלח.
צריכה של כורכום לבד לא מועילה, כיוון שהוא לא עובר את מחסום המעי.
שילוב שלו עם פלפל שחור עוזר לו לספיגה.
.
תוהה איך אפשר להוכיח דברים כאלה... גם חברות פארמה עם תקציבים של מיליונים מתקשות להציג מחקרים עם מובהקות סטטיסטית...
 
כבדהו וחשדהו. החקרים מויצמן פתחו חברה שעושה התאמה אישית של תזונה או של פרוביוטיקה ומאז יש מלא כתבות שפרוביוטיקה חיבת להיות מותאמת אישית.
תודה על הדגש
 
כבדהו וחשדהו. החקרים מויצמן פתחו חברה שעושה התאמה אישית של תזונה או של פרוביוטיקה ומאז יש מלא כתבות שפרוביוטיקה חיבת להיות מותאמת אישית.
הנושא הזה מאוד מבלבל, אבל אם כבר הייתי הולך לייעוץ תזונה כלשהו זה היה דרך מכון וויצמן לפחות להם יש אמינות מחקרית של מוסד עם שם.
הבנתי מאנשים שעשו את הבדיקה שלהם(שעולה איזה 1500 שקל) שהם מאוד הופתעו מהתוצאות ושהבדיקה יכולה לצאת תקין לשוקלד אבל
לשוקלד עם חיטה שלילית.
לגבי תוספים, הייתה לי תקופה ארוכה שניסיתי הפסקתי והלכתי לכל מיני רופאי אלילים למינהם. בסופו של דבר דעתי היא שאין צורך לקחת שום ויטמינים(חוץ ממקרה של מחסור רפואי כמובן) אלה פשוט לאכול בריא(כמה שיותר מגוון), בין השאר הרבה פירות וירקות במהלך היום ולעשות ספורט(כל ספורט).
דעתי היא שרוב האנשים פשוט אוכלים יותר מדי ולא מקשיבים לגוף שלהם.
הויטמינים והמינרלים האלה זה פיתרון פשוט לבעיה הרבה יותר גדולה בחברה שזה איזון בין שליטה עצמית וחברת שפע.
 
הייתי במחסור כזה חמור ב-B12 שזה הגיע למיגרנות, וגילו את זה רק בצבא. הרופא היה בשוק מכמה נמוך הרף היה. אחרי כמה בדיקות, גילו שהגוף שלי לא סופג את הויטמין הזה, אז אני לוקח מתחת ללשון.
גם לי מצאו מחסור כזה לפני איזה 15 שנים או יותר ומאותה בעיית ספיגה. רופא המשפחה "איים" עלי שאם אסרב לקחת כדורים מתחת ללשון הוא יאלץ לתת לי זריקה כל כמה חודשים. אז הצלחתי לקחת חודש חודשיים ועזבתי את זה. למרבית הפלא, כל בדיקות הדם בשנים שלאחר מכן לא מצאו מחסור יותר.
מוסר השכל אישי- כולם מבלבלים את המוח. אוכל מגוון ומזין כנראה מרפא יותר מכל האבקות המרוכזות ככמוסות.
שבוע שעבר הגעתי למטפל ברפואה תזונתית
בדקתי בגוגל. המונח הזה, רפואה תזונתית, מוביל רק לאדם אחד-גיל שחר. האדם הזה מלמד משהו שהוא קורא לו רפואת הרמב"ם. יש לו עדת מעריצים שלמדו אצלו, אחת מהן זאת חברה טובה שלי שמחבבת את הרעיון שמישהו אחר ייעץ לה מה נכון לאכול ומה לא. נראה לי שאנשים יוצאים מהקורס שלו עם הפרעות אכילה :)
 
רופא המשפחה "איים" עלי שאם אסרב לקחת כדורים מתחת ללשון הוא יאלץ לתת לי זריקה כל כמה חודשים.
הרופא שלך ניסה להציל לך את החיים. מחסור כרוני ב-B12 גורם לנזק בלתי הפיך למערכת העצבית.
למרבית הפלא, כל בדיקות הדם בשנים שלאחר מכן לא מצאו מחסור יותר.
זה לא פלא בכלל. הגוף מסוגל לאגור B12 בכמויות הרבה יותר גדולות משהוא צורך בשוטף. בגלל זה רוב האנשים מעולם לא סובלים ממחסור, כי אפילו קצת מזון מדי פעם נכנס למאגרים בגוף.
אני לא יודע מה שונה אצלי, אבל המאגרים שלי לא מחזיקים הרבה זמן, משהו כמו שנה. מאז אני מתעקש מדי פעם בשנה-שנתיים לעשות בדיקת B12 והרופאים לא תמיד ששים לאשר את הבדיקה, כי הם רואים שהרמות שלי היו בסדר לפני X שנים ומסיקים שאין צורך. רק כשאני מתעקש ומסביר שאצלי זה לא עובד ככה הם מסכימים.
מוסר השכל אישי- כולם מבלבלים את המוח
את הסקת את המסקנה הלא נכונה. כדאי שתעשי בדיקת דם, רק כדי להיות בטוחה. להרגיש צודקת << להיות צודקת.
 
התיאור של השרלטן למעלה מזכיר את "הרפואה" הפונקציונלית שנידונה כאן.
המכנה המשותף הוא רמות גבוהות עד רעילות של ויטמינים נבחרים(במיוחד חביב ויטמין C), ובאופן כללי להגיד שאתה שונה מהרפואה המודרנית במשהו כדי למשוך לקוחות, ולגלוש מהר למחוזות ה-"מוכח שזה לא מועיל"
 
את הסקת את המסקנה הלא נכונה. כדאי שתעשי בדיקת דם, רק כדי להיות בטוחה. להרגיש צודקת << להיות צודקת.
חמוד! אני עושה בדיקות דם כל שנתיים בערך. מאז אותה בדיקה, עשיתי כבר בטח איזה 6-7 פעמים. אני פשוט חושבת שהרופאים (ולא רק הם) לא מבינים במיוחד במשמעות חוסרים שונים. לא יודעים ולא בודקים ממה זה נגרם, לא יודעים מה יכול לשנות את זה, לא מבינים הרבה בתזונה וכן הלאה. נכון להיום, לדעתי לפחות, אין הרבה ידע אמיתי בנושא הזה. אפשר להבין את זה לפי הסתירות הרבות בין מסקנות חוקרים שונים ואפילו לפי פירמידות המזון(המדעיות) השגויות לאורך שנים.
אם תחפש להבין ע"י בחינת מחקרים קיימים, מה גרם לחוסר שלך (ומה לשלי)- לא תבין. זה יכול לנבוע מסיבות שונות והחוסר יכול להיות תקף לתקופה מוגבלת או לתמיד. אותו הדבר לגבי הסיבות (ואפשרויות הטיפול/ריפוי) של אלרגיות ושל כל מחלות הפיברו למיניהן.
בסוף בסוף? הרפואה נותנת לך תרופות לפי סטטיסטיקה אבל אתה רוצה את מה שירפא או יקל עליך ב-100% ולא את מה שסטטיסטית עזר ל-53.2% במחקר.
אני בחרתי בניסוי וטעיה תזונתי עצמאי והתוצאות הן אישיות. יותר כואב לי או פחות במפרקים? מתעייפת מהר או מלאת אנרגיה? הראש צלול או עמום?
 
נו @בת העמק ? כל הכבוד לך שאת מקשיבה לרופא ולקחת את הטיפול שהציל לך את החיים אולי ושאת ממשיכה לעקוב אחרי בדיקות הדם לוודא שאין נסיגה במדדים. איך באותה נשימה את יכולה להגיד דבר כזה:
מוסר השכל אישי- כולם מבלבלים את המוח. אוכל מגוון ומזין כנראה מרפא יותר מכל האבקות המרוכזות ככמוסות.
רק מזון, בריא ככל שתרצי, במקרה שלך ובמקרה שלי לא היה מספק, ויכולנו להפגע, אילולא חוקרים, ורופאים, ומהנדסים, ואחים ואחיות ואינספור אנשים - שהביאו אותנו למקום שבו בדיקת דם פשוטה מגלה בעיה שקטה וחמורה ושהטיפול בה הוא פשוט ונותן לך מענה לשנים שלמות.
המדע, ומדע הרפואה בפרט, מתקדם בזכות מחקרים, בזכות זה שאנחנו מרשים לעצמנו להטיל ספק במה שחשבנו בעבר. כשחוקרים אומרים - טעינו, מה שחשבנו הוא נכון הוא לא נכון, הם לא ראויים לזלזול, הם ראויים להערכה ולחיזוק המאמץ לחקר המדע וגילוי האמת על הטבע ועל הגוף שלנו.
 
לעניות דעתי בדיקות דם מאוד מדויקות היום. ברור שתלוי בסוג הבדיקה. בדיקה שגרתית /שנתית היא די מצומצמת אבל זו נקודת פתיחה טובה עבור רופא שמבין עניין. אם יש חשד למשהו אז מרחיבים את הבדיקה שכוללת הרבה פרמטרים. יש בדיקות נוספות כמו צפיפות כדורי הדם [אני לא בטוח שזה המינוח הנכון], יש בדיקות שמזהות עיוותים בצורת הכדוריות, יחס הכדוריות האדומות ללבנות, בדיקות מממוקדות לתיפקודי כבד וכליות והרשימה מאוד ארוכה, משהו שלא היה קיים לפני מספר שנים לא מועט. בדיקה מקיפה יותר כוללת גם בדיקות שתן. כל הבדיקות האלו בהחלט יכולות לתת את התמונה הכללית בדיוק רב.
אבל איפה @ביולוג ירושלמי בדיון הזה?
 
כל הכבוד לך שאת מקשיבה לרופא ולקחת את הטיפול שהציל לך את החיים
קשה לומר. עברו מעל 15 שנים ולקחתי אולי חודש-חודשיים. אם זה היה הפתרון היחיד אז כנראה שהיו מגלים לי שוב לאורך השנים את החוסר ההיסטרי הזה.
בדיקת דם פשוטה מגלה בעיה שקטה וחמורה ושהטיפול בה הוא פשוט
יש המון בעיות עם פיענוח בדיקות דם ועם בחירת הסקאלה שנחשבת לבריאה ומה נחשב לחוסר/עודף בעייתי. יש גם כאלה שחושדים כי חלק מקביעת הסקאלה הנורמטיבית נובע משיקולים זרים (אין לי דרך לדעת אם זה נכון או לא, גם לך אין) בחלק מהנושאים. למשל, רף הכולסטרול התקין השתנה כלפי מטה במהלך השנים (טוב ליצרני התרופות). כנ"ל רף לחץ הדם התקני.
כשחוקרים אומרים - טעינו, מה שחשבנו הוא נכון הוא לא נכון, הם לא ראויים לזלזול, הם ראויים להערכה ולחיזוק המאמץ לחקר המדע וגילוי האמת על הטבע ועל הגוף שלנו.
אני מסכימה עם זה חלקית. מסכימה עם זה שהם מתאמצים וחוקרים ותמיד מעריכה מי שפועל כך (בכל תחום). לא מסכימה לגבי המושג "גילוי האמת". יותר מדוייק זה להגיד: זאת האמת הנוכחית לפי מחקרינו, עד שיוכח אחרת (ואוהו, כמה שינויי אמת הם גילו בעצמם).
בנושא אישי כמו טיפול בגופנפש האחד והיחיד שלך, ממליצה להעדיף את ההקשבה האישית לעצמנו ולבדוק אם משהו מועיל או מזיק לנו גם לגבי תרופות. סטטיסטיקה פשוט לא אמורה לעניין אותך אלא רק מה נכון לך באופן אישי.
 
תוהה איך אפשר להוכיח דברים כאלה... גם חברות פארמה עם תקציבים של מיליונים מתקשות להציג מחקרים עם מובהקות סטטיסטית...
קראתי את זה במקום עם הפניה למחקרים.
אשתדל בקרוב למצוא את שמות המחקרים הרלוונטיים, ולרשום פה.

בכל אופן, הסיבה שחברות התרופות "מתקשות" למצוא מחקרים מובהקים (עד כדי שינוי התוויות) על יעילות של מזון לטיפול, הוא שלא ניתן לרשום פטנט על מוצרי מזון ידועים.
הסיבה שהמחקרים האלו לא נעשים גם מחוץ לחברות התרופות, היא מכיוון שהעלות של מחקרים שמביאים לשינוי התוויות היא גבוהה מאוד, ומלבד לחברות שמרוויחות סכומים משמעותיים, פשוט אין את הכסף הזה.
לדעתי יש כאן כשל שוק שהקפיטליזם* לא יכול לפתור. חייב לבוא כאן פתרון מכיוון אחר, עדיף המגזר השלישי, ואם לא, אז אפילו הממשלתי.

*הקפיטליזם יותר במובן של ההון המושקע על מנת להפיק רווח, פחות במובן של השיטה הקפיטליסטית

אני לא יודע מה שונה אצלי, אבל המאגרים שלי לא מחזיקים הרבה זמן, משהו כמו שנה. מאז אני מתעקש מדי פעם בשנה-שנתיים לעשות בדיקת B12 והרופאים לא תמיד ששים לאשר את הבדיקה, כי הם רואים שהרמות שלי היו בסדר לפני X שנים ומסיקים שאין צורך. רק כשאני מתעקש ומסביר שאצלי זה לא עובד ככה הם מסכימים.
כדאי לך להפסיק עם הטיפול בכדורים חודש לפני הבדיקה, ולא רק 3 ימים כמו שמומלץ.
אחרת, הבדיקות עשויות לתת לך תוצאות של false positive, ולכן גם הרופאים, שרואים מספרים יחסית גבוהים מהבדיקה הקודמת, מסרבים לבדוק שוב, כי הם מניחים שנותרו לך מאגרים מאז הבדיקה הקודמת, אבל הם לא מניחים שהמספרים הגבוהים האלו לא משקפים מציאות אמתית.

יכול גם להיות שהכדורים לא עוזרים לך באמת (או לפחות לא עוזרים מספיק) בגלל בעיית הספיגה, ורק עוזרים לתוצאות בבדיקות הדם, ואתה בכלל צריך זריקות...

בדיקת דם פשוטה מגלה בעיה שקטה וחמורה ושהטיפול בה הוא פשוט ונותן לך מענה לשנים שלמות.
מהנתונים שנותנת @בת העמק נראה שהכדורים שהיא לקחה אז פשוט לא יכולים להספיק לשנים שלמות.
בכדור יש 200% מהקצובה היומית, נניח שהיא לקחה 2 ביום למשך חודשיים, זה מכסה לך 8 חודשים. גם אם היא אישית זקוקה לרבע מהקצובה היומית המקובלת, זה יכול להספיק לשנתיים ו8 חודשים. אני מניח שאו שלא באמת הייתה לה בעיית ספיגה (והיא שינתה מזון מאז), או שבעיית הספיגה חלפה.
 
ממליצה להעדיף את ההקשבה האישית לעצמנו ולבדוק אם משהו מועיל או מזיק לנו גם לגבי תרופות. סטטיסטיקה פשוט לא אמורה לעניין אותך אלא רק מה נכון לך באופן אישי
בת העמק, יש לקחת את ההרגשה האישית בערבון מוגבל, ראי את המקרה המצער של הבחורה שכל פי הרצאותיה הצליחה למגר את הסרטן בגופה רק ע"י שינויי בתזונה ובדרך החיים, שילוב של מדיטציה וכו, לצערי היא נפטרה לפני חודשיים, סיפור ממש עצוב.
#רקאומר#
 
בת העמק, יש לקחת את ההרגשה האישית בערבון מוגבל, ראי את המקרה המצער של הבחורה שכל פי הרצאותיה הצליחה למגר את הסרטן בגופה רק ע"י שינויי בתזונה ובדרך החיים, שילוב של מדיטציה וכו, לצערי היא נפטרה לפני חודשיים, סיפור ממש עצוב.
#רקאומר#
אוסיף עוד סיפור - אמא שהניקה תינוקת אחת, ולשניה נתנה תחליף, רק במקום להשתמש בתחליף מסחרי, החליטה לרקוח אחד בעצמה בעצת יועצת תזונה שהביאה לה מתכון, האמא ראתה שבמתכון צריך לשים טיפה אחת של ויטמין די, וחשבה לעצמה - טיפה זה כלום, עוד לא יזיק והיתה שמה טפטפת שלמה כל פעם (10+ טיפות).
אחרי כמה חודשים ראתה שהבת שלה עם גוון עור מוזר ולא מתפתחת טוב, לקחה לרופא שגילה שכל מערכות הגוף שלה על סף כשלון מוחלט, כתוצאה מהרעלה של עודף ויטמין די.
 
[אוף טופיק]
במקום להשתמש בתחליף מסחרי, החליטה לרקוח אחד בעצמה בעצת יועצת תזונה שהביאה לה מתכון
חוסר אחריות משווע. מה לאיזו יועצת תזונה יש את הנסיון והידע איך מרכיבים מזון לתינוקות לעומת התחליף המסחרי של החברות שיש בארסנל שלהם עשרות רופאים ויועצים? והאם - כנראה אסטרונאוטית.
 
[אוף טופיק]

חוסר אחריות משווע. מה לאיזו יועצת תזונה יש את הנסיון והידע איך מרכיבים מזון לתינוקות לעומת התחליף המסחרי של החברות שיש בארסנל שלהם עשרות רופאים ויועצים? והאם - כנראה אסטרונאוטית.
לצערי לא חסרים אסטרונאוטים כאלה, דוגמת אלו הבוחרים לא לחסן את ילדהם עם בסיס קמפיין של בורות והפחדה, ככה גורמים נזק לא רק לילדהם אלא לסביבה, חבל.
הבעיה שהיום עם כל המדיה החברתית, ממש קל להגיע למסה כזו של אנשים שבעבר לא הייתה אפשרית.
 

נושאים דומים

Back
למעלה