• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

כשמצחצח הנעליים מדבר איתך על מניות חמות, הגיע הזמן למכור

גרהם

משתמש בכיר
הצטרף ב
6/3/15
הודעות
20,189
דירוג
27,026
המשפט שבכותרת עוד מעט בן 100, אבל ההיסטוריה חוזרת ותחזור בעתיד כי אנשים לא לומדים לקח.
אם הפורום משקף את עולם ההשקעות (ולדעתי המצב מחוץ לפורום גרוע עוד יותר), אז אנחנו עמוק בחלק של החמדנות וההתעלמות מסיכונים. אוריינות פיננסית זה אחלה אבל הנגישות הרבה למידע והאפשרות למסחר בפשטות ובזול בשוק המניות, הופכים את המצב לגרוע עוד יותר מאשר לפני מאה שנה.
אני לא יודע מה לעשות עם המידע הזה כי אני לא יודע מתי לצאת, לא אדע מתי לחזור ובקיצור, לא מאמין בתזמון שוק.
פתחתי נושא חדש כי זה לא משהו שמנומס לכתוב לאדם באופן אישי בשרשור קיים, אבל מי שחושד שהנושא רלוונטי לו, שידמיין הפסד אמיתי של 20% מהתיק. לא הפסד של "איזה כיף כי עכשיו זול לקנות" או "מה אכפת לי, ממילא החסכון לטווח ארוך", אלא כסף אמיתי שעכשיו יש ומחר אין ושההרגשה הזו נמשכת לא חודש כמו במשבר האחרון אלא שנתיים או יותר.
זו לא סיבה לא להשקיע, אלא המלצה לכל אחד לקרוא המון, להכיר את עצמו כמה שאפשר ורק אז להכנס לשוק בזהירות, כי להפסיד 100 אש"ח אמיתיים זה לא כמו בסימולטור.
ולמי שיש ספק, גם אני מצחצח נעליים. לא רק של וורן באפט, אלא גם של האדם ה-50 בהיררכיה בחברה שלו. אבל, אני משתדל לדעת יותר ולהכיר את עצמי כל יום מחדש ומקווה שזה ישתלם בטווח הארוך. מחזיק וממליץ גם לאחרים לעשות כך.
 
נערך לאחרונה ב:
גם Google Trends לא נראה טוב.

ישנה עליה מטאורית בחיפושים הפופולריים שקשורים לרכישת מניות במהלך חודש מרץ (שיא המשבר) ומאז ישנה ירידה מסוימת אבל עדיין כמות החיפושים גבוהה משמעותית מכל מה שראינו מאז 2004:
Stocks
Stocks to buy now
stocks to buy today
which stocks to invest in now
 
נערך לאחרונה ב:
אם הפורום משקף את עולם ההשקעות (ולדעתי המצב מחוץ לפורום גרוע עוד יותר), אז אנחנו עמוק בחלק של החמדנות וההתעלמות מסיכונים.
אני באופן אישי לא הרגשתי כך בפורום הזה. כמובן שיש כאן משתמשים ספציפיים שחושבים שהם יודעים מה יקרה בעתיד, אבל להתרשמותי חלק נכבד מהכותבים כאן מבין את הסיכונים ויודע להתאים אותם לנסיבות החיים הפרטיות שלהם.
אינני יודע מה קורה בפורומים אחרים או קבוצות פייסבוק למיניהן או בכלל בציבור הכללי.
 
אולי S&P500 בשיא, אבל שאר המדדים בעולם לדעתי בתמחור סביר
 
אולי S&P500 בשיא, אבל שאר המדדים בעולם לדעתי בתמחור סביר
רוב המדדים פר הגדרה רוב הזמן בשיא בהנחה שיש להם תוחלת חיובית וזו ההנחה מן הסתם.
אתה טוען שהסנופי בתמחור לא סביר? אם כן תוכל לנמק למה?
אילו מדדים בעולם בתמחור סביר יותר לדעתך?
 
אולי S&P500 בשיא, אבל שאר המדדים בעולם לדעתי בתמחור סביר
לא דיברתי על תמחור, אלא על תחושה כללית שיש לה ביטוי גם בפורום. חלק ממנה נובע,לדעתי, מתפיסה שאם השווקים הפיננסים עלו בשנה של פגיעה קשה בכלכלה הריאלית, אז הם חסינים למפולת ממושכת.
 
נראה שזה משפיע בעיקר על מניות FOMO ופחות על השקעות פאסיביות. (זו ההרגשה ברחבי האינטרנט לפחות)

אנשים מנסים "לתת את המכה", סוג של קזינו אינטרנטי.
 
לא דיברתי על תמחור, אלא על תחושה כללית שיש לה ביטוי גם בפורום. חלק ממנה נובע,לדעתי, מכך שאם השווקים הפיננסים עלו בשנה של פגיעה קשה בכלכלה הריאלית, אז הם חסינים למפולת.
לא הגבתי אליך, אני דווקא מסכים עם דבריך אבל זה תמיד ככה, משפט מהתנ"ך:
"הדור אשר לא ידע את יוסף"
נראה שזה משפיע בעיקר על מניות FOMO ופחות על השקעות פאסיביות. (זו ההרגשה ברחבי האינטרנט לפחות)
בדקת את הנסדק?
 
אני לא יודע מה לעשות עם המידע הזה כי אני לא יודע מתי לצאת, לא אדע מתי לחזור ובקיצור, לא מאמין בתזמון שוק.
יש מה לעשות גם אם אתה לא מאמין בכלל בכלל בתזמון שוק אפילו של חלקיק מהתיק או שינוי הקצאה קטנטן זמני או תמידי.(*)
בשל אותה תחושה שכתבת על
החמדנות וההתעלמות מסיכונים
כתבתי פה על מודל עדכון ציפיות לפי תמחורי שוק\צמיחה\חלוקת דיבדנד של גון בוגל עצמו אבי ההשקעה הפאסיבית ומחלק מהתגובות הרגשתי שאני מואשם בהכנסת צלם להיכל.

  • Adjust your expectations.
  • Have a contingency plan in place if your expectations aren’t met (save more, work longer, spend less, start a side business, take on a new career, etc.).
  • Plan for lower returns either way. If you plan for lower returns and it happens you’ll be ready for it. If you plan for lower returns and it doesn’t happen you’ll be even better off. But if you don’t plan for lower returns and it does happen you’re probably out of luck.
  • If you’ve missed out on the huge bull market in U.S. stocks since 2009, don’t expect to jump in now and see similar performance.
  • Diversify more broadly beyond U.S. equities in areas that have higher expected returns.
  • Behavior and fees will matter more than ever in a lower return environment.
(באותו שרשור לעיל יש מספר קטעי ראיון מעניינים איתו ואפשר להתרשם מהם שהוא אינו טיפוס חד ממדי כמו בשיר ג'וני וואן נוט ששרה ג'ודי גארלנד - גם אותו ממליץ לחפש )

ברמת שלב המשיכה כתבתי פה על נוסחה מעניינת לשלב משיכה לפי תמחורי שוק למי שרוצה להיות על המקס סייף סייד

אישית בשביל להיות על המקס סייף סייד אני משתמש באחוז משיכה {משתנה} מוכוון CAPE SHILLER(*).
כלומר
2 \(שילר \ 1) + % 1.5
=================================
אם שילר 30 כמו היום יוצא 3.16% או 379 חודשי מחייה.
אם שילר 25 ייצא 3.5% או 343 חודשי מחייה.
אם שילר 20 אז 4%. או 300 חודשי מחייה.
=================================
ממחקר מקיף ברמה של דוקטורט שכתב הבלוגר BIG ERN הוא הגיע למסקנה ששיעור משיכה של 3.25% קבוע(מהתיק ההתחלתי צמוד אינפלציה) לצעירים היה שיעור משיכה בטוח לגמרי לפי נתונים מ1871 עד היום. כמובן שזה לא מחייב את העתיד אבל זה הכי טוס שאנו יכולים להסיק מהעבר. הוא גם כתב שאם אתה נמצא פחות מ20 שנה לפני קבלת ביטוח לאומי אז שיעור המשיכה יכול לעלות לכיוון של 3.5%.
היום , ינואר 2021 שילר 35 שיעור המשיכה יוצא 2.99%

(*) לבוגל עצמו לפי הראיניות לא היתה בעיה עם שינוי אלוקציה של חלק מהתיק כשהתמחורים גבוהים.
 
נערך לאחרונה ב:
שווקים מתעוררים, שווקים מפותחים מחוץ לארה"ב
אולי הם מתומחרים בחסר מסיבות טובות? נניח, שחיתות שלטונית או אוכלוסיה מתדלדלת.
 
נערך לאחרונה ב:
הכוונה שלי הייתה שרוב המשקיעים החדשים קונים מניות ספציפיות / סקטור מסויים ולא מדדים רחבים.
המשקיעים האלה במוקדם או מאוחר ילמדו לקח שמשקיעים ותיקים למדו על בשרם אבל למה זה צריך לעניין אותך?
יש בועות? כן. אתה משקיע בהם? לא.
 
אני חושב שחשוב להזכיר שאנחנו חיים בתקופה חסרת תקדים שבה כל אחד יכול להשקיע בקלות ולקרוא ולצרוך מידע פיננסי וידע דרך האינטרנט בחינם.
 
פתחתי נושא חדש כי זה לא משהו שמנומס לכתוב לאדם באופן אישי בשרשור קיים, אבל מי שחושד שהנושא רלוונטי לו, שידמיין הפסד אמיתי של 20% מהתיק. לא הפסד של "איזה כיף כי עכשיו זול לקנות" או "מה אכפת לי, ממילא החסכון לטווח ארוך", אלא כסף אמיתי שעכשיו יש ומחר אין ושההרגשה הזו נמשכת לא חודש כמו במשבר האחרון אלא שנתיים או יותר.

"הדור אשר לא ידע את יוסף"

זה נושא שחשבתי עליו לא מעט.. גדל כאן דור (ואני בתוכו) שלא מכיר מצב של כלכלה יורדת.. לקרוא על זה מאמרים או ידיעות בעיתון זה אחלה, אבל זה דבר אחר לחיות באותן תקופות. מקווה שאדע להתנהל כמו שאני מצפה, ומאמין שכן.

מסקרן אותי מאוד מה יהיו ההשפעות על הדור ברגע שנפגוש את "קרקע המציאות"..דברים לדוגמא שהספיקו להפתיע אותו בזמן האחרון כוללים למשל פיטורים של אנשים לא צעירים בחברות שהחשבתי מבוססות מאוד- מסוג המקומות שעד היום חשבתי שכל עוד לא מעלת בחברה, מקומך מובטח. והנה בקורונה- פיטורים.
חולדאי טען לא מזמן- "הפכתי עיר מוזנחת לעיר שמדורגות כאחת הערים הגבוהות בעולם"..ואני מיד חשבתי תל אביב? מוזנחת? זה יקום מקביל או משהו..

אולי ביום שהדברים האלו יתבהרו גם לבני גילי, נראה קצת יותר התמקדות ב"חיים עצמם" ופחות תלונות על זה שאי אפשר לגור במרכז תל אביב וגם לטוס לחו"ל 3 פעמים בשנה.
ולנושא השרשור- בשנה האחרונה רבים מחבריי התחילו להשקיע במניות, ניסיתי ומנסה להעביר את העקרונות של השקעה פסיבית במדדים רחבים, אבל נראה שמעדיפים את הנוצץ שבבחירת מניות (עד עכשיו הם קורעים אותי מבחינת תשואה), הדעות שלי לא משכנעות בעיקר כשהמניות תמיד בעליה לדעתם.
 
1.הפורום הזה רחוק מלייצג את הציבור בישראל.
2.הנושא החם היום אצל מצחצחי הנעליים הוא ביטקויין.
אני חושב שזה לא משנה איזו תקופה אנחנו וגם אם יהיה אינטרנט דרך הנוירונים במוח.
נהגי המוניות = הישראלי הממוצע בגיל ה50+ (למעט בת העמק ויוסיק).
נדלן תמיד עולה.
לגבי ביטקוין ומניות, זה תלוי באיזה נהג מונית ואם הבן שלו חפר לו על הנושא. זה קוריוז לדעתי
 
נושאים דומים

נושאים דומים

Back
למעלה