• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

דעה: תדמיתה האמיתי של התקשורת

Tsachi01

משתמש בכיר
הצטרף ב
8/12/20
הודעות
1,072
דירוג
1,441
הרבה דברים לא טובים קרו בשנתיים האחרונות, חטפנו מגפה קשה, אנשים איבדו מקום עבודתם, אלפי אנשים נפטרו מקורונה, וכתוצאה מהמגפה, זכויות שנראו פעם בסיסיות נלקחו מאיתנו בין אם זה היה נכון או לא זה קרה וזה עובדה מוגמרת. . זו עובדה מוגמרת ששגרה שהייתה נראית מובנת מאליו עד לפני שנתיים, הלכה לה . זה עובדה מוגמרת שבכולנו זה פגע בצורה זו או אחרת.

עכשיו, חשוב להבהיר -
זה לא פוסט על האם ראוי להגביל זכויות הפרט בשעת משבר . ממש לא. קטונתי מלהכריע בסוגיה המורכבת.
גם זה לא פוסט על ענייני חיסונים, אם תו ירוק נכון או לא, או הדיפ סטייט של ביבי. לא ולא. לא מעניין אותי כרגע הסוגיות האלה ולא מעוניין לדון בהם.

מה שרציתי לדבר ולשתף איתכם, זה תחושת האכזבה הקשה שלי מהתקשורת. התקשורת עליה גדלתי , עליה הסתכלתי בהערצה. כי התקשורת, תמיד סימלה בשבילי את האורים והתומים של הדמוקרטיה. כלב השמירה אם תרצו.

גילוי נאות :אני הייתי תומך ביבי הרבה שנים. אבל גם בתקופות שהייתי תומך בו, תמיד שהיה טוען שהתקשורת מוטה נגדו, ואף רודפת אותו, תמיד פטרתי את זה ב: ״ספין של ביבי״ ולא קניתי לרגע את ההתבכיינות. לא האמנתי שהתקשורת שאמורה להיות שקופה, תציג חצאי אמיתות, תציג תמונה לפי ראות עינייה. ותציג מה שטוב לה ומשרת אותה, ומה שלא, לא נשמע עליו.

כן, תמיד באיזשהו מקום ידעתי שאינטרסים של בעלי הערוץ וכסף, משחקים תפקיד. כך שלא הייתי תמים לגמריי, אבל יחד עם זאת, תמיד האמנתי בכל ליבי שהיושרה המקצועית של העיתונאי, ותחושת השליחות של גוף התקשורת שמציג חדשות לעם שלו, בד״כ תטה את הכף לטובת הדמוקרטיה והשקיפות שלה.

אך זה ישתנה שהקורונה הגיעה. מתחילת הקורונה התחלתי לראות את פרצופה האמיתי של התקשורת -
הפחדות חסרות פרופורציה ביחס לתחלואה. בשנה הראונה שהייתה הרבה אי וודאות זה היה מובן, אבל שהגיעו החיסונים וידענו יותר טוב על על הקורונה, זה כבר היה לא פרופרציונלי להפחיד את האוכ׳ 24/7 בלי שום נסיון גם לקצת להרגיע. כל כך הרבה מחקרים על הנושא של ההשפעה של סטרס על תפקוד מע׳ החיסון, אז למה להזיק לבריאות של העם שלכם ולהלחיץ אותו ללא פרופורציה? למה? את מה זה משרת?
צריך להזהיר את הציבור כן. צריך להדאיג קצת את הציבור שיישמר ויבין שיש מגפה בחוץ, כן - אין ספק. אבל לצד זאת, גם לא להלחיץ 24/7 שסוף העולם הגיע ולפמפם כל הזמן רק קורונה קורונה קורונה. הנזק הנפשי שהם גרמו ועדיין גורמים בשנתיים האחרונות למטרות רייטינג, הוא כל כך גדול, שייקח שנים להבין באמת את היקף הנזק המנטלי שנגרם לציבור.

והלוואי שהאכזבה שלי הייתה נגמרת שם. הלוואי. האכזב הזו עוד ״קטנה״ לעומת האכזבה האמיתית.

האכזבה היותר קשה והעיקרית שלי מהתקשורת, זה - החוסר שקיפות.
שהוא לא מסקר, ואני מדגיש - לא מסקר ולא נותן במה לדברים שלא משרתים את בעלי הערוץ והאינטרסים שלהם.
לא ייתכן, שהפגנות נגד התו ירוק שבהם היו אלפים בארץ, כל שבוע בתל אביב בחודשים האחרונים, לא סוקרו כלל. התעלמות מוחלטת. בין אם אתה מאמין שתו ירוק הכרחי או לא, אתה חייב להסכים איתי, שזה חמור מאוד שלא מראים את הההפגנות ומתנהגים לציבור הזה, שנלחם על זכותו הדמוקרטית להפגין, פשוט בהתעלמות מוחלטת, אולי מהפחד שזה יצבור תאוצה? קטונתי מלדעת מה השיקולים מאחורי זה. אבל אני כן יודע, שבשנים האחרונות גם הפגנה של עשרה אנשים בלבד נגד ביבי בבלפור, הייתה מקבלת ישר במה וסיקור נרחב - אז תגידו לי, מה נסגר? מה נסגר עם התקשורת?

לא ייתכן שהפגנות בעולם נגד התו ירוק לא מסוקרות , ואם הם באופן נדיר כן מקבלות התייחסות בשולי המהדורה , הם מסוקרות בצורה מגמתית בה מראים מספר נמוך הרבה יותר של מפגינים ממספרם בפועל. או שעושים להם דמוניזציה כמו שעושים לפגינים בקנדה. מי שעוקב יודע.

וזמן כתיבת שורות אלו, שוטרים קיבלו הנחיה לקחת להם את מיכלי הדלק מהמפגינים שלא יהייה להם איך להתחמם בקור המקפיא, כדי לגרום להם ככל הנראה לפרוש ולחזור הביתה.
ההתערבות הנוראית הזו בזכות הבסיסית להפגין, עד סיכון חיי אדם כי המפגינים עלולים ללא דלק לחימום לחטוף היפותרמיה קשה, רק על זה התקשורת צריכה להקים קול זעקה.

לא ייתכן שבארה״ב הקהל צועק ״ f*** joe biden" והתקשורת משקרת לציבור ואומרת שהמפגינים הכועסים בכלל צועקים ״lets go brandon״. האם עד כדי כך חושבים שהציבור מטומטם?

איפה השקיפות? איפה כלב השמירה של הדמוקרטיה? זה שחובתו לסקר הפגנות בצורה שקופה ללא דעות ? שחובתו לתת במה שווה לכולם? איפה? את מי התקשורת משרתת? את האזרח או את האוליגרך?
וזה לא משנה מה דעתי ומה דעתכם על האם הצעדים של הממשלה כאן והממשלות בעולם בתקופת הקורונה צודקים או לא, התקשורת אמורה להיות אובייקטיבית ולהראות את כל הצדדים בין אם היא מסכימה איתם ובין אם לא.

אני באמת ובתמים לא מצליח להבין איך תלוש משכורת גורם לעיתונאי לוותר על כל העקרונות והערכים עליו גדל וחונך. איך אותו עיתונאי ואפילו מגיש הקפה באולפן הולכים לישון בשקט בלילה, מבלי לדפוק על השולחן, מבלי נקיפות מצפון, על מה שקורה אצלהם בעבודה.

היום זה הצגה מגמתית על זה, מחר זה יהייה על משהו אחר.
האמון שלי בתקשורת לעולם לא יחזור לעצמו. הצביעות שלה, נחרטה אצלי לעד בזיכרון.
 
נערך לאחרונה ב:
מזמין אותך לכתוב "הפגנה קנדה" בגוגל ולראות מה יוצא תחת "news".
יש מלא סיקור של המאורע הזה בתקשורת הישראלית כבר שבועיים.

שאתה מדבר על ״מלא״ סיקור אתה מדבר על הסיקור הזה?

כי זה יותר גרוע. עדיף לא לסקר כלל. עושים דמוניזציה. מנסים לעצב דעת קהל כנגד המפגינים.
 
שאתה מדבר על ״מלא״ סיקור אתה מדבר על הסיקור הזה?
בנאדם, יש ארבע כתבות מארבעה גופי תקשורת שונים רק מהיממה האחרונה.
בנוסף, יש עוד מלא כתבות מלפני.

כי זה יותר גרוע. עדיף לא לסקר כלל. עושים דמוניזציה. מנסים לעצב דעת קהל כנגד המפגינים
אוקי, אז קודם טענת שאין סיקור בכלל וכשהראיתי לך שזה לא נכון פשוט הזזת את השער וטענת שיש סיקור אבל הסיקור לא לטעמך.
אי אפשר באמת לנהל דיון ככה, המשך יום נעים.
 
מה שרציתי לדבר ולשתף איתכם, זה תחושת האכזבה הקשה שלי מהתקשורת. התקשורת עליה גדלתי , עליה הסתכלתי בהערצה. כי התקשורת, תמיד סימלה בשבילי את האורים והתומים של הדמוקרטיה. כלב השמירה אם תרצו.
אתה יכול להסתכל על קטעי ארכיון מהתקופה שהיית ילד ולראות שהיא לא הייתה כזה שוס גדול גם אז.
זה אתה שהתבגרת והתפכחת. התקשורת כמנהגה נוהגת.

אך זה ישתנה שהקורונה הגיעה. מתחילת הקורונה התחלתי לראות את פרצופה האמיתי של התקשורת
הקורונה לא שנתה את התקשורת, אלא את צורת ההסתכלות שלך על העולם.
תברך על כך במקום לכעוס.
אם נתקלת פעם במשל המערה של אפלטון, אז זה זמן טוב להיזכר בו.
 
בנאדם, יש ארבע כתבות מארבעה גופי תקשורת שונים רק מהיממה האחרונה.
בנוסף, יש עוד מלא כתבות מלפני.


אוקי, אז קודם טענת שאין סיקור בכלל וכשהראיתי לך שזה לא נכון פשוט הזזת את השער וטענת שיש סיקור אבל הסיקור לא לטעמך.
אי אפשר באמת לנהל דיון ככה, המשך יום נעים.

צודק טעות שלי. תוקן.
(אם כי, ממה שראיתי עכשיו בגוגל, הטענה שלך על ״מלא כתבות לפניי״ , לפחות בתקשורת הישראלית,
נראית די רחוקה מהמציאות. אזכורים בודדים וכמעט כולם מוטים נגד.)

עדיין מדובר בפסקה אחת שלי מתוך יותר מתריסר (חפרתי כן, זה נכתב מדם ליבי)
אז אשמח להתייחסות גם לשאר הדברים שכתבתי.
 
נערך לאחרונה ב:
כי זה יותר גרוע. עדיף לא לסקר כלל. עושים דמוניזציה. מנסים לעצב דעת קהל כנגד המפגינים.
גם זה דמוניזציה?
אולי זה פשוט דיווחים על הפגנות לא חוקיות שמשתקות עיר מערבית?
אני דיי בטוח שבמידה ויתחילו הפגנות כאלה או כמו שהיו בלוס אנג'לס לא מזמן ליד הבית של ההורים שלך(ולא משנה נגד\בעד מה)אתה תתנגד לקיומם שם.
בלי קשר לעל מה מפגינים שם,בצורה הזאת זה התחלה של אנרכיה ורע מאוד לכולם.
היו לי חברים שהגנו בגופם על רכושם וספגו אלימות ונזק לרכוש בזמן "הפגנות" כאלה בארה"ב,זה סכנה יותר גדולה מתוו ירוק אפילו......
חובה לאפשר הפגנות ואף רצוי לסקר אותם(לפי גודלם וכמות העניין של הציבור הכללי בנושא)אבל זה צריך להיות בצורה מסודרת ולא תוך כדי השתלטות על חלקים של ערים ויצירת אנרכיה.
זה תחושת האכזבה הקשה שלי מהתקשורת. התקשורת עליה גדלתי , עליה הסתכלתי בהערצה. כי התקשורת, תמיד סימלה בשבילי את האורים והתומים של הדמוקרטיה. כלב השמירה אם תרצו.


זה ברור שיש לגורמים בתשקורת דעות ואינטרסים ,למי אין?
ובאמת הערצת אותם?
אישית אני חושב שבימים שהיה כאן ערוץ אחד ו2 וחצי עיתונים הם היו עוד יותר אינטרסנטים ו"כלבי שמירה" באופן סלקטיבי ביותר.
נראה שפשוט אתה רוצה שיתרכזו במה שמעניין אותך ובמה שאתה אישית חושב שנכון להראות וגם באיזה זווית לסקר.
לי למשל הדיווח על מה שקורה בקנדה בתקשורת הישראלית מספיק בהחלט,במידה ואני ירצה להעמיק יש את כול התקשורת העולמית....
עדיף שיתרכזו במה שקורה בארץ לדעתי.
 
פוסט מעולה ואני מזדהה לחלוטין עם דבריך. גם בשבילי התקשורת פעם היתה חלון לעולם. עם הזמן הבנתי שהחדשות זה עסק כלכלי לכל דבר. המודל העסקי הוא שמפרסמים קונים שטחי פרסום או זמני רייטינג וההכנסות האלה מפרנסות את הכתבים והמגישים, את העוכרים (העורכים) ואת ההפקה וכו׳. משכך, אם חיסוני ילדים או סיכוני תמותה מקורונה ירתקו צופים למסך יותר חזק משיירת משאיות בקנדה או מפגינים מתחת לגשר אז יסקרו אותם במקום. בנוסף בהחלט יכולה להיות הטיה לצד פוליטי מסוים או לסיקורים שונים בהתאם להשקפת עולמם של בעלי השליטה. כולם שם בסה״כ פועלים פשוטים שמקבלים הוראות מהבוס. הנזק הוא אפילו יותר גדול משנדמה לנו - בפרעות בשומר החומות הערוצים שידרו את הלינץ׳ בבת ים (שהיה מחריד וראוי לכל גינוי) שוב ושוב עשרות פעמים והתעלמו כמעט לחלוטין מלינצ׳ים אחרים בלוד, בעכו וביפו (שהיו מחרידים לא פחות וראויים ללא פחות גינויים) עד שבערוצי תקשורת בחו״ל שידרו בדיוק את התמונות האלה בבואם לסקר את ״המהומות״ במדינת ישראל. הצופה מבחוץ יכל לחשוב בטעות שהיהודים פורעים בערבים המסכנים ומבצעים רצח עם בהתאם לאג׳נדה. הצופה הישראלי יכל לחשוב בטעות שיותר מסוכן לו בבת ים מאשר בלוד למשל. זה נזק אדיר מהרבה בחינות.
החדשות לא רלוונטיות יותר. יש ערוצי טלגרם וקבוצות וואטסאפ שמעבירים את המידע בצורה נקיה ואותנטית. למי שממש לא יכול להתנתק הייתי מציע לצפות רק בכותרות (ותודה על הסיכום מראש בתחילת המהדורות) ולסגור מיד, אלא אם יש משהו שממש רלוונטי כמו אם אתה גר בעוטף ויש מבצע בעזה או שאתה טס לחו״ל והקבינט בדיון על הגבלות בנתב״ג.

תמיד לזכור שזה עסק למטרת רווח. תמיד לצפות בעירבון מוגבל. תמיד לזכור שזו בסה״כ הצגה טובה והפרצופים על המסך הם שחקנים שמטרתם לעורר בנו רגשות שיחזירו אותנו לשוקת.

בהצלחה להתנתק.
 
אתה מציג את התקשורת בתור מה משודר בחדשות של שמונה בערב, אבל כבר מזמן התקשורת לא שם. יש לך עיתונים, ערוצי רדיו, אתרי אינטרנט, קבוצות פייסבוק, ערוצי וואטסאפ וטלגרם ושלל מקורות אחרים, ולכל אדם יש את מקורות המידע שלו.
כל עוד לאף אחד אין שליטה על מה נכתב באינטרנט, כל המידע (האמיתי וגם המפוברק) נמצא, אתה רק צריך לבחור לעצמך לאילו מקורות להאזין.
 
אז אשמח להתייחסות גם לשאר הדברים שכתבתי.
כתבות נכתבות על ידי בני אדם, לבני אדם יש דעות על מגוון נושאים והדעות האלו יבואו לידי ביטוי בכתיבה שלהם, אפילו מבלי להתכוון, לכן, לצפות לאובייקטיביות זה לא ריאלי.

באופן כללי, למיטב ידיעתי זה common knowledge ש"הארץ" נוטה לשמאל, "ישראל היום" נוטה לימין והשאר נוטים לאן שבעלי השררה ובעלי ההון שנותנים להם הוראות אומרים להם.
בנוסף לזה, יש מלא הטיות נוספות שנובעות פשוט מכסף ומקליקים: נושאים שאנשים פחות מקליקים עליהם יקבלו פחות סיקור גם אם הם חשובים מאוד, כתבות יקבלו כותרות פרובוקטיביות כדי לייצר קליקים, כתבות שלא מקליקים עליהן ייעלמו מהאתר יחסית מהר ויקבלו פחות חשיפה וכו.

אני אישית מנסה לצרוך כתבות (ומידע בכלל) עם קורטוב סקפטיות ומנסה להצליב מידע מכמה מקורות (כולל מחו"ל) כשחשוב לי להבין נושא מסויים לעומק.
 
לא ייתכן שהפגנות בעולם נגד התו ירוק לא מסוקרות
לא ייתכן שבארה״ב הקהל צועק
מחאה של אלפי.. פשוט אלפי משאיות בקנדה
התקשורת בארץ סבורה שישראלים לא מתעניינים במה שקורה מחוץ לישראל בנושאים שלא קשורים לישראל. גם עניינים פנימיים של קבוצות מיעוט שאין להם השלכה ארצית מסוקרים בצמצום רב בתקשורת הכללית.
פריצות לא חוקיות לפוליטיקאים באמצעות פגסוס הן נושא חם בכל העולם ובארץ בקושי דיברו על זה עד עכשיו.
למזלך, אתה חי בזמנים מופלאים בהם אתה לא תלוי באף אחד כדי לצרוך תקשורת מאוזנת שתסקר מה שמעניין אותך.
 
מזמין אותך לכתוב "הפגנה קנדה" בגוגל ולראות מה יוצא.
יש מלא סיקור של המאורע הזה בתקשורת הישראלית כבר שבועיים.

בקושי שומעים על זה בארץ. בקושי שומעים גם על ההפגנות שיש באירופה נגד ההגבלות.

בשנייה שיש אירועים שלא משרתים את הנרטיב שהתקשורת רוצה לקדם הנושא מושתק לחלוטין. כנ"ל לגבי הרשתות החברתיות שהיום תופסות תפקיד שפעם היה שמור לערוצי חדשות/עיתונים.

לא משנה כמה אדם משכיל, מוערך, בעל הישגים ותרומה למין האנושי בשנייה הראשונה שהוא לא מיישר קו עם הנרטיב של הקומיסרים ברשתות/תקשורת הוא מושתק.
 
למזלך, אתה חי בזמנים מופלאים בהם אתה לא תלוי באף אחד כדי לצרוך תקשורת מאוזנת שתסקר מה שמעניין אותך.

אמממ... לא נכון. חסר אנשים שהושתקו על גבי טוויטר/פייסבוק/יוטיוב? אני יכול לכתוב כאן רשימה שתגרום לשרת לקרוס.
 
נערך לאחרונה ב:
גם זה דמוניזציה?
אולי זה פשוט דיווחים על הפגנות לא חוקיות שמשתקות עיר מערבית?
אני דיי בטוח שבמידה ויתחילו הפגנות כאלה או כמו שהיו בלוס אנג'לס לא מזמן ליד הבית של ההורים שלך(ולא משנה נגד\בעד מה)אתה תתנגד לקיומם שם.
בלי קשר לעל מה מפגינים שם,בצורה הזאת זה התחלה של אנרכיה ורע מאוד לכולם.
היו לי חברים שהגנו בגופם על רכושם וספגו אלימות ונזק לרכוש בזמן "הפגנות" כאלה בארה"ב,זה סכנה יותר גדולה מתוו ירוק אפילו......
חובה לאפשר הפגנות ואף רצוי לסקר אותם(לפי גודלם וכמות העניין של הציבור הכללי בנושא)אבל זה צריך להיות בצורה מסודרת ולא תוך כדי השתלטות על חלקים של ערים ויצירת אנרכיה.

מעניין... כאשר חבר'ה מ-BLM כבשו את סיאטל והקימו שם רפובליקה (תוך כדי בזיזה של עסקים ובתים) התקשורת קראה לזה summer of love.

אבל נהגי משאיות שחוסמים עיר כי נמאס להם מטרור החיסונים שברור לכל אדם שאין לו מניות בפייזר שהקונספט נכשל לחלוטין בבלימת המגפה הם פתאום טרוריסטים מסוכנים שצריך לחסום להם את התרומות (*שיעול* gofundme *שיעול*) ולעשות להם דמוניזציה.

אגב צריך ממש לחפור בתקשורת בשביל לשמוע משהו על האירועים בקנדה שבעיני הם לא פחות מקיצוניים. אנשים שפשוט נמאס להם והחליטו להתקומם נגד שלטון שפוגע בהם.

טרודו הזה יצא כבר מהבונקר שלו או שהוא עדיין שם? איזה לוזר... אשכרה man child.
 
תמיד לזכור שזה עסק למטרת רווח. תמיד לצפות בעירבון מוגבל. תמיד לזכור שזו בסה״כ הצגה טובה והפרצופים על המסך הם שחקנים שמטרתם לעורר בנו רגשות שיחזירו אותנו לשוקת.
עדיין , התקשורת בחרה צד.
מספיק שתשווה כתבות על הקורונה בימי ביבי,כשכל דבר הוצג כמחדל ענק , לכתבות בימי בנט שעוברות בשקט יחסי.
למה לא שמענו על "מחדל האומיקרון" ?
 
אמממ... לא נכון. חסר אנשים שהושתקו על גבי טוויטר/פייסבוק/יוטיוב? אני יכול לכתוב כאן רשימה שתגרום לשרת לקרוס.
מה לא נכון? שאי אפשר למצוא דיווחים על כל נושא בעולם ברשת? [1. במגבלות החוק. 2. לא מעוניין לדון בהתנגדות לחיסונים].
 
בקושי שומעים על זה בארץ.
אוקי, אם חייבים אז חייבים:

ארבע הכתבות הנ"ל עוסקות בנושא ונכתבו ביממה האחרונה.
הסיבה שניתן למצוא אותן בחיפוש בגוגל אבל רובנו לא ראינו אותן באתרים המדוברים היא כנראה שהכתבות האלה לא מאוד מעניינות את הקורא הישראלי ולכן קיבלו מעט קליקים וכתוצאה מזה מעט זמן חשיפה באתרים.
 
למה לא שמענו על "מחדל האומיקרון" ?
הפוך. שומעים כל הזמן.
אבל אם מאד חשוב לך לראות רק את השלילי במצב הנוכחי קרא את ישראל היום, סרוגים, ערוץ 14 וכו' וכו'.
ברצינות, למה לסבול כשאתה יכול ליהנות מדעות שמחזקות מה שאתה ממילא חושב.
 
אוקי, אם חייבים אז חייבים:
ארבע הכתבות הנ"ל עוסקות בנושא ונכתבו ביממה האחרונה.
הסיבה שניתן למצוא אותן בחיפוש בגוגל אבל רובנו לא ראינו אותן באתרים המדוברים היא כנראה שהכתבות האלה לא מאוד מעניינות את הקורא הישראלי ולכן קיבלו מעט קליקים וכתוצאה מזה מעט זמן חשיפה באתרים.

האירועים האלה התחילו לפני 10 ימים. אז אתמול זרקו לך כמה כתבות צדדיות בנושא.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
מ דעה על תמהיל משכנתא נדל"ן 0
U btb- דעה אחרת השקעות אלטרנטיביות 34
W דעה עדכנית על קרנות עוקבות Treasury שוק ההון 2
מ דעה על תיק השקעות שוק ההון 44
T מה ההבדל בין המלצה להבעת דעה? אוף טופיק 3
R דעה בנוגע לבניית תיק השקעות + שאלה בנוגע לרכישת ETF שוק ההון 1
ש דעה השתנתה בהשקעה לטווח ארוך שוק ההון 6
ל קורס זמן לנדל"ן - מישהו עשה ויכול לחוות דעה עליו? נדל"ן 1
מ אשמח לקבל דעה לגבי פיזור בתי השקעות על אותו מדד שוק ההון 16
Liron2035 דעה מעניינת לגבי אג"ח ממשלתי כללי לחלק הסולידי של התיק שוק ההון 1
N ביטוח בריאות סולידי - הרף המינימלי שמונע קריסה כלכלית, דעה צרכנות פיננסית 41
A דעה על פילוח תיק ההשקעות ועזרה לגבי החלק האגחי שוק ההון 5
המהנדל הכנת דור העתיד לעולם האמיתי התפתחות אישית 8
A בלאקרוק חישוב השער האמיתי שוק ההון 3
T קרן מחקה אל מול המדד האמיתי שוק ההון 8
M המחיר האמיתי של מכשיר סלולרי ב-36 תשלומים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
Liron2035 על סמך מה ניתן לדעת מה היחס האמיתי בין IWDA לבין EIMI ומתודולוגית רכישה? שוק ההון 17
C האם יש פער בין שינוי באחוזים בשער המדד לבין השינוי המצטבר בשווי האמיתי של השקעה? שוק ההון 5
מ המסע האמיתי מתחיל עכשיו יומני מסע אישיים 39

נושאים דומים

Back
למעלה