• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אירועים? לא תודה!

זה מצחיק. כי למה שאלתי?
דווקא בגל הקטע הכלכלי. של הבאת הצ'קים הגבוהים (הרי על זה נפתח כל הנושא).
ולקרוא שגם זוגות שבחרו להתחתן בשטח הפתוח, ובכך צמצמו משמעותית את עלויות החתונה (לעומת גן אירועים)
עדיין ממשיכים לקבל מאורחיהם צ'קים גבוהים. זה מצחיק.

אז כן, מצד אחד אנחנו כבר לא בשנות הצנע. וכמו שכתבה בתגובה היפה שלה בת העמק, בכל פינה יש חנויות זולות למוצרי בית.
כל מיני חנויות סטוקים שמוכרות הכל בזול.
אז מתנות זה לא לתקופה של היום.
אבל עדיין להמשיך להביא צ'ק...

למרות שגם לי אישית אין רעיון לאיך אפשר "לצאת ידי חובה" חוץ מלהביא צ'ק.
להתחיל לכתוב שכל אחד מהאורחים יעזור איפה שהוא רק יכול? זו חתיכת מעמסה. במיוחד בעידן שלנו היום. אין זמן לכלום.
מי מהאורחים גם באמת מוכן שיפול עליו כזה עוול של להתחיל לעזור עכשיו בזה, בפה, בשם....
הכי קל, פשוט, להביא צ'ק "שנחשב" בסכום שלו (בדר"כ בין 250 ל 450 שקל ליחיד - אין לי מושג מי החליט, אבל ככה זה) ולסגור את הפינה מה שנקרא.

טוב, כנראה שככה נמשיך לנהוג.
מה שהיה הוא שיהיה ועולם כמנהגו נוהג.

אגב, הפעם השקעתי בתגובה. מתפלא על עצמי. נרמוז לכם שזה נטו בגלל הוצאה גדולה שיש לי בקרוב (כן, בגלל חתונה שמוזמן אליה....)
ביגוד אלגטי, מכנסים, חולצה, נעלים, צ'ק.
 
הבעיה היתה כמות הסרוויסים (מערכת כלי אוכל חסרת ערך רוב ימות השנה) שקיבלת בכל חתונה כי לא היה כמובן תיאום בין המוזמנים.
הזכרת לי קטע גדול, יש לי חבר בשנות הארבעים לחיו שהתחתן עם קיבוצניקית בגיל צעיר, יום אחד ראיתי בבית שלו תמונה ישנה שלו ושל אישתו מתחבקים ליד שולחן מלא בקומקים חשמליים(בערך 20) שאלתי אותו מה זה??? והוא הסביר שזה מהחתונה וחצי מהחברים של ההורים של אישתו מהקיבוצים הביאו קומקום חשמלי :)
 
אז מתנות זה לא לתקופה של היום.
אני חושב שהסיבה להיעלמות המתנות היא ההוצאה הכבדה מאד על הארוע שבעלי השמחה רוצים לצמצם ולא העובדה שאפשר לקנות סטוקים בזיל הזול. בארה"ב יש רשימות חתונה בחנויות יוקרתיות ופחות יוקרתיות, על אף שלהם יש פחות בעיה למצוא הכל בחנויות.
 
בת העמק, מאז החתונה שלך, יצא לך להיות נוכחת בחתונה כל שהיא שהזכירה לך את החתונה שלך או חתונות בסגנון של אז?
כן, יש עדיין כמה קיבוצים שהחתונות נעשות בקיבוץ (בחדר האוכל או על יד הבריכה) וממומנות ע"י הקיבוץ, או לפחות המקום בחינם. מאד יפה וצנוע.
לחתונות כאלו אני מביאה צ'ק קצת יותר נמוך. בערך 400 ש"ח לשנינו.
עדיין, אני מעדיפה לא להגיע לחתונות ואם זה מישהו קרוב יחסית (נניח בן של חברים טובים) אני אשלח צ'ק בדואר בסכום קטן יותר כי לא היה צריך להכין לי צלחת בחתונה.
כולם בחרו להתחתן בשטח הפתוח(כמה מפתיע שגם מדובר בקיבוציניקים) , להביא קייטרינג בקטנה, הרבה אלכוהול וריקודים ארוכים,
הכי נחמד זה שמארגנים את המשפחה הקרובה וכל אחד מכין משהו לכיבוד. פשטידות, עוגות, פסטות וכו'. בכל זאת אנשים מגיעים לפעמים ממש מרחוק וצריך להאכיל. לצערי אני לא פוגשת בזה בכלל בחתונות וגם במקומות פתוחים לפעמים מגזימים בהוצאות אחרות במקום על האולם.
בדקתי כמה זה 50-200 ש"ח של שנת 1985 במונחים של היום. יצא לי 400-1600 ש"ח. לא ממש שונה מהיום.
לא יודעת איפה בדקת. אנחנו התחתנו בסוף שנות ה-80 וצחקנו ממש מהסכום של 50 ש"ח אז קשה לי להאמין שהוא שווה ערך ל-400 ש"ח של היום.
 
אחי שגר בישראל התחתן עם בחירת ליבו שהתגוררה אז באוקראינה, אז נעזוב רגע את הטיסה לחו"ל כי אני מחשיב את זה כטיול
החתונה היתה במסעדה חיננית, היו כ 25 אורחים והיתה "תוכנית בידור" שהזוג הצעיר תיכנן כל זה עם מגיש (אדם שמדבר ללא הפסקה :)) זה התחיל ב 10 בבוקר עם רישום בכנסייה (כמו ברבנות), טקס קצר, נסענו כל האורחים לטיול במקומות היפים של העיר, צולמו תמונות של כולם, לאחר מכן נסיעה למסעדה בצהריים, יצאנו משם בערב בלי להרגיש שעברו המון שעות כי הכל היה "חם" וקרוב וזה גרם לחיבור מידיי של שתי המשפחות.
בחתונות ה"כלכליות" של היום, האורחים בקושי רואים את הזוג בערב חתונתם ועוד שמים להם כסף על עתיד כלשהו שאותו הם מתחילים במינוס (לא כולם, כן) וכלה אשר חושבת שמדובר ביום הכי מאושר בחייה, מתחילה את חיה במחשבה שמכאן הכל בירידה.
באופן אישי אני לא שם יותר מ 200 לברית\בר מצווה, אני לא הולך לחברים במעגל השלישי, חתונה זה כ 300-500, חברים קרובים זה מימון קבוצתי למטרת משהו גדול. אם לתרגם לכסף זה עלול לעבור את ה 1000 ש"ח לאדם, אני לא נשוי כך שהשקעותי במעטפות לבנות טרם נשאו פרי, באירועים יש חוק בלתי כתוב של "לשים מה שהוא שם לך", כל מנהלי "הרשימות השחורות" כדי שיפתחו ארנקים כשאזמין אותם ויזכרו עד כמה המעטפה היתה מנופחת (פי 2 מהיום) ושמי התנוסס עליה לאורך השנים :)
 
הגעתי לחודש השחור מבחינתי - ספטמבר

חודש שבו אימא שלי, אבא שלי ואחי חוגגים ימי הולדת ויש לי כאב ראש רק מלחשוב על המתנות שצריך לקנות להם.
 
הגעתי לחודש השחור מבחינתי - ספטמבר

חודש שבו אימא שלי, אבא שלי ואחי חוגגים ימי הולדת ויש לי כאב ראש רק מלחשוב על המתנות שצריך לקנות להם.
ואם תפנה אליהם ותגיד להם "אני חושב שהגיע הזמן שנפסיק לקנות מתנות אחד לשני בכל יום הולדת - אני לא אקנה לכם ומצפה שאתם לא תקנו לי", איך הם יקבלו את זה?
 
הורינו מימנו את החתונה והכריזו שזו המתנה שלהם. את מתנות האורחים אנחנו קיבלנו. מה שאני רוצה לשתף זה הסיפור הבא:

אני חלק מחבורה לא קטנה (30-40 איש) שלרובם אני מאוד קשור. לפני החתונה של החבר הראשון בחבורה היה דיון בוואטסאפ על גובה המתנה המומלצת וההכרעה הייתה 300₪ (למרות שניסיתי למשוך ל-200...). אני הייתי הבא בתור שהתחתן ולמרבה ההפתעה קיבלתי 300 מכל אחד מהחבורה שהגיע (מלבד הראשון שהתחתן, אבל אני מבין אותם היטב ואני עדיין מאוד אוהב אותם). הנורמה הזו קובעת שעכשיו לכל חתונה של חבר אני חייב לשים 300.

החלטתי להסתכל על העניין דווקא באופן חיובי- קיבלתי 300×x ואני משקיע אותם. לכל חבר אני נותן 300 (ומניח שאגיע לכ-x חתונות) ובסך הכל אני מרוויח מהריבית. :) יש עוד לא מעט זמן עד ששאר החברים יתחתנו (במהרה בימינו אמן) וזה משאיר לי זמן לצאת ברווח לא קטן
 
החלטתי להסתכל על העניין דווקא באופן חיובי- קיבלתי 300×x ואני משקיע אותם. לכל חבר אני נותן 300 (ומניח שאגיע לכ-x חתונות) ובסך הכל אני מרוויח מהריבית. :) יש עוד לא מעט זמן עד ששאר החברים יתחתנו (במהרה בימינו אמן) וזה משאיר לי זמן לצאת ברווח לא קטן
יש לך ייתרון כי בעוד שנה-שנתיים החבילה תתחיל להתפרק, כול אחד ילך לדרכו ותתן מתנות חתונה לאלו שישארו בקליקה :lol:
 
לא הייתי בונה על זה יותר מדי. נהוג פה לחלק הזמנות לכל מי שזז (ויכול להביא איתו צ'ק כמובן), אז סיכוי שחבר "לשעבר" שלו לא יזמין אותו הוא אפסי.
 
לא הייתי בונה על זה יותר מדי. נהוג פה לחלק הזמנות לכל מי שזז (ויכול להביא איתו צ'ק כמובן), אז סיכוי שחבר "לשעבר" שלו לא יזמין אותו הוא אפסי.
נבקש מ @רואא לעדכן אותנו בעוד שנה-שנתיים...
 
החלטתי להסתכל על העניין דווקא באופן חיובי- קיבלתי 300×x ואני משקיע אותם. לכל חבר אני נותן 300 (ומניח שאגיע לכ-x חתונות) ובסך הכל אני מרוויח מהריבית. :) יש עוד לא מעט זמן עד ששאר החברים יתחתנו (במהרה בימינו אמן) וזה משאיר לי זמן לצאת ברווח לא קטן

אתה יודע שמדד ה"כמה לשים בצ'ק" עושה הרבה יותר מהשקעה סולידית, נכון?
 
סתם בשביל הספורט, בדקתי כמה זה 50-200 ש"ח של שנת 1985 במונחים של היום. יצא לי 400-1600 ש"ח. לא ממש שונה מהיום.

זה מאד תלוי באיזה יום בדקת :)
50 ש"ח של תחילת 1985 שווים היום 1000 ש"ח ואלה של סוף דצמבר 1985 שווים רק 350 ש"ח היום

נראה שהיתה תקופה מטורפת

עריכה: רואה שבספטמבר אותה שנה עברו משקל ישן לחדש, לא יודע אם זה משנה את התוצאות שהמחשבון (הבינלאומי) שמצאתי נתן לי, אך בכל מקרה @בת העמק מדברת על סוף אותה שנה
 
נערך לאחרונה ב:
עם כל כמה שאני מסכימה עם זה וגם לא אוהבת אירועים (ולא עושה ולא אעשה אירועים מיוזמתי), תחושת ה"לא נעים לי" הרבה פעמים גוברת עליי.
יש מספר קטן מאד של אנשים שהייתי שמחה בשמחתם ואולי אף רוצה ללכת לאירועים שלהם.
בדיוק לאחרונה הוזמנתי לבר מצווה של בן דוד שלא ראיתי אותו או את משפחתו הרבה שנים. אף פעם לא היתה איתם הרגשה של משפחה. תכלס אני לא רוצה ללכת אבל אז מתחילות המחשבות, "אולי יהיה נחמד", "זה ישמח את אמא שלי שאלך", "אם הם הזמינו ואני לא באה, אז אני היא זו שמתרחקת מיחסים משפחתיים" ושלל קישקושים כאלה. אם היה לי מספיק אומץ לעמוד בעקרונות שלי בהקשר הזה, לא הייתי הולכת והייתי אומרת שאשמח להיות בקשר שלא במסגרת אירועים וחגיגות. אבל אולי עדיף לפעמים פשוט ללכת וזהו. מבחינת בגדים, אני לא מתכוונת לקנות שום דבר מיוחד. מה שיש בארון זה מה שאני לובשת.
 
העניין מתחיל להסתבך ולהיות ממש יקר כשזה לא מסתכם ומסתיים רק בחתונה אלא גם יש את מסיבות הרווקים/רווקות ויש כאלו שגם עושים חינה לכלה.

זה כבר ממש ברמת המוגזם כי בחתונה בימים של היום אתה לא יוצא בפחות מ-350 ש"ח(תלוי בקרבה לאדם המאושר), יש את מסיבת הרווקים/רווקות שנעשות לרוב באיזו וילה עם בריכה ועל האש ואלכוהול ומוסיקה ופעילויות ושלל דברים או כאלו שלוקחים זאת ממש לקצה וטסים לחו"ל עם בעל השמחה.

ולבסוף כמו שציינתי יש גם את החינה שמיועדת לכלה וצריך לקנות מתנות לבית בעוד כמה מאות שקלים. נהייה כאן ממש תעשייה של ממש שמגלגלת מיליארדי שקלים בשנה וזה רק על בנאדם אחד.
 

נושאים דומים

Back
למעלה