• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אירועים? לא תודה!

Oshik

משתמש רשום
הצטרף ב
25/7/16
הודעות
5
דירוג
8
בשנות העשרה שלי, הוריי היו מקבלים הזמנות רבות לאירועי שמחות כמ חתונות, בריתות ובר מצוות. לכל אירוע שכזה לוקחים לפחות 300 ש''ח, תלוי בקרבה כמובן.
כאשר התחלתי לעבוד ולקבל הזמנות בעצמי, הבנתי שמוטב לי להימנע מאירועים שכאלה, שכן הם יקרים ובמקרים רבים גם לא מעניינים.
את הכאפה הרצינית קיבלתי כאשר עברנו להתגורר בבית חדש והשכנה נתנה לנו הזמנה לחתונת בנה.
לא רציתי ללכת אבל לא היה לי נעים לסרב (היום אני כבר לא מתבייש לומר, אל תזמינו אותי!).
לא היו לי בגדים לאירוע אז קניתי חולצה מכופתרת וזוג מכנסיים מחוייטים ב200 ש''ח וגם נעליים אלגנטיות ב300 ש''ח שלא נעלתי שוב מאז אותה חתונה. עד כאן הוצאתי 500 ש''ח ועוד לא הלכתי.
שבוע לפני החתונה, קיבלנו הזמנה לחינה. נאלצתי ללכת למרות שלא רציתי, והבאתי מתנה בסך 200 ש''ח. למרות שלחינה אפשר להביא פחות מזה. 700 ש''ח ועוד לא הגענו לחתונה, שם כבר שמתי 300 ש''ח, המינימום ההכרחי.
בקיצור, האירוע הזה עלה לי 1000 ש''ח, זה היה לפני כמה שנים, מאז רגלי לא דרכה בשום אולם שמחות.
 
ברוך הבא לפורום!
 
כן אבל...

מה עם אנשים שאתה אוהב שבחרו לחגוג אירוע בצורה שכזו? גם אז אתה לא מגיע? משפחה קרובה?
אנחנו משתתפים רק באירועים של אנשים אהובים ויקרים לליבנו. לקחו לי כמה שנים טובות להבין שלאף אחד לא אכפת מה אני אלבש ולכן יש לי 2 סטים של בגדים לאירוע שאני ממחזרת כבר 10 שנים (או משאילה מחברה). מגיעים, נהנים ונותנים צ'ק יפה לעזור לזוג האהוב/ לילד/לנער בתחילת דרכו. סולידית לא משמעה אנטי חברתיות או משפחתיות.
 
כל הרעיון הוא להשיג את אותה איכות חיים בפחות כסף, כפי שכתבה @הסולידית בפוסט האחרון בבלוג. אפשר למצוא דרכים להיות שם בשביל הזוג / בעלי השמחה בלי להוציא כסף על אירוע. אבא שלי מגיע לקבלת פנים החופה ואז הולך, משתמש בגיל שלו כתירוץ. לא יודע אם זה משפיע על גובה המתנה שהוא נותן, אבל זה יכול - האירועים האלה עובדים לפי מנה אז אם מראש מודיעים שלא נשארים לארוחה כבר חסכתם לזוג 200-250+ שח.
אפשר לנדב את זמנך לטובת הזוג, סביב האירוע או כל מטרה ראויה אחרת בעיניו, יחד איתם או בשמם. זה עוזר לשמן את גלגלי החברתיות והמשפחתיות.
 
אני בדיוק בדילמה עם 'קשרים' של חברות של חברות.
כלומר יש תחברה שתיים הבאמת טובות שלה יש עוד שלוש ארבע חברות שאני מכירה ויש כל מיני מפגשים מדי פעם.
אני בדילמה כי הן לא חברות שלי, לבד אני לא יכולה להיות איתן. מצד שני הן חמודות ובגלל שאני לא רוצה לבוא לחתונה יום הולדת ולידה של כל אחת אולי זו לא סיבה לנסות 'להתרחק מהחבורה' במופגן להשאר בקשר רק עם האחת.
לא יודעת.
 
לבוא לחתונה יום הולדת ולידה של כל אחת
ליום הולדת או לידה אפשר לתת מתנה צנועה ולא יקרה, אני מקווה שזה מקובל במחוזותייך. לחתונה - אפשר מדי פעם למצוא תירוצים למה את לא יכולה באותו יום. אבל אם מדובר בשלוש ארבע חברות אני מקווה שלא יהיו להן הרבה מאד חתונות במצטבר. פעם בחיים לספוג קנס של כמה מאות שקלים זה מעצבן אבל לא נורא.
 
נותנים צ'ק יפה לעזור לזוג האהוב/ לילד/לנער בתחילת דרכו
רק חבל שזה לא עוזר להם בכלל כי הצ'ק שלך בדרך כלל בקושי מכסה את עלות המנה בחתונה, אלא אם כן את גם נותנת צ'ק במחיר גבוה במיוחד. דרך אגב הבעיה קשה יותר כשמדובר במשפחות: משפחה עם שני ילדים שהולכת לחתונה צריכה לשלם 1000 ש"ח רק כדי "לכסות את המנות". אנחנו משתדלים בכל אירוע שבו זה אפשרי שרק מי שחייב ילך והשאר יוותרו. לא רק בגלל הכסף, זה באמת גם סתם משעמם ומיותר.
 
יש לי שיטה להתמודד עם אירועים -
כברירת מחדל, אני משתדל לא ללכת, כי אני לא מאמין ולא תומך בכל מה שקשור לאירועים האלה, חוץ מזה כל האירועים זהים.
אם זה מישהו קרוב וחשוב, אני מודיע שאני לא מגיע ואז מעביר כסף בהעברה בנקאית. ככה אין לי הוצאות נוספות ובעל שימחה מקבל את מלוא הסכום מבלי ניכוי של הארוחה.
חוץ מזה, יש לי תלבושות לאירועים, ככה שאני לא קונה במיוחד.
אם כבר מגיעים לאירוע, אני ממליץ לשים את המעטפה בסוף האירוע ולא בתחילתו, כדי לשלם בהתאם לרמה.
 
אני רוסייה (חסרת משפחה), אז כמעט לא מזמינים אותי.
אם מזמינים אותי אנשים שלא קשורים לחיי, מאחלת מזל טוב, ומתנצלת שלא אוכל להגיע.
אם מזמינים אותי אנשים שחובה להגיע למרות שהם לא קשורים לחיי - קרובי משפחה רחוקים (כאמור, רוסייה, וכל קרוב משפחה אנחנו מנסים לשמר), הקולגות מהמשרד (אנחנו משרד קטן) שמה מינימום הכרחי והולכת כדי להנות.
אם מזמינים אותי אנשים שכן קשורים לחיי ואני אוהבת, הולכת ונותנת מתנה מכל הלב.
לחברים שלי יש טעם משובח, אז האירועים בד"כ מצוינים, עם אוכל לא רע, אלכוהול משובח ומוזיקה נהדרת.
אם מזמינים אותי אנשים יקרים לליבי, ונבצר ממני מלהגיע - אני בד"כ שולחת מתנה או עושה העברה בנקאית.
סולידי? כנראה שלא.
אבל זה ממלא אותי אושר לנהוג כך, ויש לי את הכסף לנהוג כך.

מבחינת לבוש באירועים, לובשת מה שיש בארון.
אני לא מאלו שמתרגשות ללבוש אותה שמלה פעמיים.
 
משתדלים ללכת לבד או אחד וילדים. אני מודיע מראש שאני מביא אותם ושאין צורך במנה לילד - יאכל ממני.
במקרים שזה גם ככה לא בופה ואז לוקחים לבד.
כי עם כל הכבוד לאוכל - ילד בן 7 וילדה בת 4 לא אוכלים סטייק או המבורגר לבד, תוספות וכו'.

נ.ב.
אכן, משתדל ללכת לרק משפחה.
 
אם כבר מגיעים לאירוע, אני ממליץ לשים את המעטפה בסוף האירוע ולא בתחילתו, כדי לשלם בהתאם לרמ

אני לא חושבת שהצ'ק הוא ציון לאירוע. הסושי לא היה טעים אז מוריד לך 20 ש"ח, סוג היין לא לטעמי ולא היו מגנטים קנס של 50?

אם כבר הגעתי (נדיר בפני עצמו) אז אתן כמה שאני רואה לנכון בהתאם לקשר עם האדם ומה שמקובל.
גם להגיד שכל האירועים אותו דבר זה לא נכון ומעליב. האירוע לא אותו הדבר כי זה מישהו אחר שחוגג. לבן דוד שלי נולד ילד אחרי שנים של מערכות יחסים כושלות, טיפולי פוריות הפלות ומה עוד. האירוע שלו מיוחד, הילד הזה נפלא וקסום והשמחה בלב אמיתית. זה שהמסיבה באותו אולם ואותו אוכל כמו שחגגו את הילד השלישי של אחותו לא הופך את זה לאותו אירוע.

אם זה לדעתך אותו אירוע, אולי עדיף באמת שלא תבוא.
 
אני לא חושבת שהצ'ק הוא ציון לאירוע. הסושי לא היה טעים אז מוריד לך 20 ש"ח, סוג היין לא לטעמי ולא היו מגנטים קנס של 50?
אני מדבר על אירוע שהתחיל ב8 והמנות העיקריות הוגשו ב12 ורבע בלילה, ואם לא היינו צריכים לעזוב ב11 וחצי, כי מה לעשות, עובדים למחורת, אז היינו גם נהנים מהאוכל. אגב אל תחששי, המקורבים לבעל השימחה, קיבלו הכל בזמן ואפילו עם תוספות. אז כן, לשים על אירוע כזה 200 או אפילו 100 שקל פר איש ולא 300 כמו ששמנו, זה לא ביג דיל.

את צודקת שכל אחד חוגג אירועים שונים, אבל למה כולם עושים את זה באותה הדרך?
אפשר הרי אחרת, ממש חשוב לך לציין אירוע? תזמין רק את החברים הקרובים, תממן הכל בעצמך ככה שכל מה שיביאו אורחים, יהיה בונוס. במצב של היום, זה מתנהל כמו עסק עם פוליטיקה פנימית. כמה לשלם? מה גודל המנה? מה הרמה של האולם? מה הקרבה שלי לבעל השמחה? אני מכיר אמא ל2 בנות, שהלכה לכל האירועים שהזמינו אותה בעבודה, כי חששה שלא יבואו אנשים לחתונות של הבנות שלה. אני באמת מאמין שזה לא אמור להיות ככה.
 
נערך לאחרונה ב:
מעבר לכל מה שנאמר לגבי הבחירה מתי להגיע או לא להגיע לאירוע, כמה דברים שמשפחתי ואני עושים כדי לחסוך, יכול להיות שתמצא אותם מועילים:

* ממש לא צריך בגד לכל אירוע. יש לי 2-3 שמלות איכותיות מאוד שאני ממחזרת שוב ושוב, אף אחד עוד לא הזעיק בגללי את משטרת האופנה.
* אם כבר - אחותי ואני מחליפות בגדים ותכשיטים בינינו (במקרה שלנו זה גם קורה ביום-יום, לפעמים אני מקבלת ממנה בחזרה בגדים שאפילו לא זכרתי שהיא לקחה ממני). אם יש לך אחים/בני דודים קרובים ואתם במידות דומות, שווה לנסות.
* במשפחה שלי נהוג לתת מתנות לזוג שמתחתן, ולא צ'ק: אבזור מא' עד ת' למטבח בבית הזוג, כלים, מיקסר וכד'. כשכמה בני משפחה קונים יחד, אפשר לתת מתנה ראויה מאוד שאמנם עולה לא מעט כסף, אבל לא מגיעה לסכום של 300 ש"ח לאדם - וגם שימושית לטווח הרחוק. סתם דוגמה, כשקרוב משפחה שלנו התחתן בשנה שעברה, הוריי, דודה שלי ובעלה קנו לזוג ציוד למטבח בשווי של כ-1,500 ש"ח, כולל כל מיני גאדג'טים לאפייה שהכלה מאוד אוהבת. הגענו בהרכב מלא של 9 אנשים, ותאמין לי שכשהם ראו את הכמויות של הציוד שפרקנו מהאוטו, הכל עטוף בסרטים צבעוניים ומקושט, הם מאוד התרגשו וממש לא חישבו את המחיר לראש. יותר מזה - הרבה אורחים באו לשאול אותנו והתעניינו ברעיון. אם מקובל אצלכם, אני ממליצה, ואישית אני גם חושבת שיש משהו מחמם את הלב בלהתארח בבית ולראות שמישהו משתמש במתנה שלך, שהיא באמת עוזרת לו.
* להשתמש בכישורים שלך בתור מתנה אלטרנטיבית: אני חובבת צילום, ולכן יכולה להציע כמתנה אלבום תמונות אומנותי לחתן והכלה/צילומים מהאירוע/בוק לרך הנולד שכולו עבודה שלי. מבחינתי זה דורש השקעה כספית קטנה יחסית (אלבום איכותי עם כריכת עץ יפה עולה בערך 70 ש"ח, פיתוח של 300 תמונות עולה בערך 100 ש"ח, תלוי כמובן בהיכרותך עם העסק ובכוח המיקוח), וזאת באמת מתנה שאני נותנת באהבה ובהשקעה רגשית גבוהה לאין שיעור מצ'ק. אם אתה יודע עיצוב גרפי, מצלם, מתקלט, כמובן כישורים כמו איפור מקצועי ועיצוב תסרוקות, יכולים לחסוך לך ולזוג לא מעט כסף. רק להוריד מהם את הכאב-ראש הזה, זאת כבר מתנה. ;)
 
בהרבה מקומות סופרים את כמות האורחים הנכנסים אז זה שחלקיכם אומרים שהם לא צריכים מנה\הולכים לפני האוכל\מגיעים עם ילד ומודיעים שהילד לא אוכל זה לא מונע מבעלי האירוע לשלם על כל אלה
 
אני ממש שונא אירועים.
אני צעיר ככה שעד כה לא הוזמנתי הרבה. לא מזמן קולגה לשעבר (שאנחנו שומרים על קשר פעם ב) הזמינן אותי לחתונתו. אמרתי שאני באמצע לימודים ושזה רחוק (וזו האמת) ככה שזה לא נוח עבורי. זה נסגר בניסיונות שכנוע מהחברים המשותפים מה שהיה מאוד מעצבן.
אני מתקדם לגיל בו הרבה מאוד ממכרי יתחילו להתחתן, וקצת נחרד מכל ההתחמקויות שאאלץ לבצע. חוץ מחברי הקרובים (ומשפחה), אין לי שום עניין להגיע לחתונות. אני גם סובל מהאירוע וגם לא רוצה לבזבז כל כך הרבה כסף.
 
אני לא הכי מסמפט את האירועים השבלוניים האלה - אבל בשבילי זאת הזדמנות ל:
1. להסיע את הורים שלי ולהימנע מהדאגה שייסעו בשעת לילה מאוחרת - בדרך כלל האולמות באיזור עפולה (אנחנו מהמרכז)
2. לפגוש את המשפחה המורחבת שלא יצא לי לראות שנים (או חודשים רבים)
3. לראות מי האחיין הרחוק שמתחתן - הרי לא ראיתי אותו מאז שהיה בן 3 (טרם החלטתי האם הסעיף הזה ציני או לא)

פחות מסמפט אירועים של מקומות עבודה ולאחרונה גם הפסקתי ללכת לאלה. מרגיש טכני ומאולץ.
בפעמיים האחרונות דווקא נחתו עליה סיבות ביטול אמיתיות - כמו כפפה ליד (כנס מחזור, אישה בחו"ל)
לא יודע אם אלת המזל תחייך אלי גם בעתיד או שאצטרך להשתמש בדימיון מפותח.

אצלנו בעבודה יש בחור שבמודע אומר לכולם: "אני מודה על ההזמנה - אבל אני לא מגיע לאירועים" - בום. חד וחלק. תם ונשלם.

@Captain Sparo - הוצאת מנות לקראת חצות זאת התועבה הגדולה ביותר של האירועים האלה. אני לא זוכר מתי מבחירה החלטתי שבה לא על סטייק פרגית קריר בשעה כל כך מאוחרת. מבין את הסלידה וסובל ממנה בעצמי באירועים מסויימים.
 
אני ממש שונא אירועים.
אני צעיר ככה שעד כה לא הוזמנתי הרבה. לא מזמן קולגה לשעבר (שאנחנו שומרים על קשר פעם ב) הזמינן אותי לחתונתו. אמרתי שאני באמצע לימודים ושזה רחוק (וזו האמת) ככה שזה לא נוח עבורי. זה נסגר בניסיונות שכנוע מהחברים המשותפים מה שהיה מאוד מעצבן.
אני מתקדם לגיל בו הרבה מאוד ממכרי יתחילו להתחתן, וקצת נחרד מכל ההתחמקויות שאאלץ לבצע. חוץ מחברי הקרובים (ומשפחה), אין לי שום עניין להגיע לחתונות. אני גם סובל מהאירוע וגם לא רוצה לבזבז כל כך הרבה כסף.
תהגר לחו"ל, אתה לא מבין איך זה יפתור לך המון בעיות :)
 

נושאים דומים

Back
למעלה