• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

איך הגעתם לתחום?

אנא-אל

משתמש בכיר
הצטרף ב
20/2/15
הודעות
2,172
דירוג
2,524
איך התחלתם/הגעתם להתענין בתחום של השקעות ושוק ההון?
 
איך התחלתם/הגעתם להתענין בתחום של השקעות ושוק ההון?
הצטבר לי סכום כסף שישב בקרן אג"חית (בהמלצת קרובת משפחה שהגיעה לתפקיד בכיר במחלקת ייעוץ השקעות הארצית של אחד הבנקים) ואחרי כשנה+- ראיתי שהסכום פשוט לא זז.
הקרן האג"חית לא הגדילה את ערכה אבל האינפלציה המשיכה לנגוס נתחים לא קטנים במיוחד.

הסכום גדל וגדל אבל לא התקרב לסכום שמאפשר רכישת דירה להשקעה (באותה התקופה עוד חשבתי שנדל"ן זו ההשקעה היחידה שיש).

יום אחד תפסתי את עצמי בידיים והתחלתי לחרוש את האינטרנט בניסיונות לאתר אפשרויות להשקעה אחרות ולהלן חלק מהאפשרויות שמצאתי:

בתחום הלוואות עסקיות לטווח קצר נפגשתי עם:
1. קרן וואן: https://www.keren-one.co.il/
2. קרן קלע: http://www.keren-kela.co.il/
הכל היה נשמע ורוד ויפה עם תשואה של 8-12% בשנה אבל עדיין קול קטן אמר לי "אל תתקרב להלוואות בריבית" אז דילגתי על הנושא.

משם עברתי להשקעה כספית בעסק ונתקלתי בחברת ג'וקולומילה: http://www.jokolomila.com/
נפגשתי עם אנשי החברה לארוחת צהריים ונשמע די מעניין בגדול.
באותה תקופה היו כמה פרוייקטים מתמשכים והיו ברשימת הפרוייקטים הבאים פרוייקטים חד-פעמיים שהבטיחו את החזרת ההון בצורה מהירה יותר.
אני אישית התעניינתי רק בפרוייקט שמחזיר את ההון ולא בפרוייקט מתמשך אז לא יצא גם מזה כלום.

משם הלכתי ובדקתי את האפשרות לממן סטרטאפים דרך: https://www.angelinvestmentnetwork.co.il/
לא מצאתי שם פרוייקט שהתחברתי אליו ובגדול זה נשמע לי כמו משהו שצריך סכומי כסף הרבה יותר גדולים ממה שאני תכננתי להתנסות איתם אז דילגתי גם על זה.

אחרי התנסות זו הגעתי להשקעה קבוצתית בפרוייקט נדל"ן מסחרי דרך קרן הגשמה: http://kerenhagshama.co.il/
חקרתי עליהם במשך כמה חודשים ובסוף נפגשתי איתם לשיחה במשרדים של חברה אחרת בתל אביב.
התרשמתי מהם מאוד לטובה אבל החלטתי שאני מוכן להשקיע רק בפרוייקטים בארץ!
רוב הפרוייקטים שהם פתחו היו בחו"ל ומיעוט הפרוייקטים שכן נפתחו בארץ נחטפו כל כך מהר שעד שהתקשרתי לא היתה אפשרות להצטרף.
לקח לי כשנה וחצי (מהפגישה שלי איתם) למצוא פרוייקט בישראל ולהיכנס לרשימת המשקיעים.
** הפרוייקט עדיין בעיצומו ואני לא באמת יודע איך זה יסתיים!

בעקבות ההמתנה הארוכה להשקעה בקרן הגשמה החלטתי שזו לא אלטרנטיבה ריאלית.
הכסף שוב שכב בחשבון עד הפרוייקט הבא ואין שום דרך להבטיח שיהיה כזה או שאני אוכל להשקיע בו אז חזרתי לאינטרנט.

באחד מהחיפושים הרבים שעשיתי נתקלתי בהשקעה במניות דיבדינדים דרך הבלוג של ג'ייסון - דיבידנד מנטרה: http://www.dividendmantra.com/about-me/
ברגע שקראתי את סיפור החיים שלו וראיתי מה הוא הצליח להשיג ע"י השקעות דיבידנדים הבנתי שמצאתי בדיוק את מה שחיפשתי.
דרך הבלוג שלו הגעתי לבלוגים אחרים כולל הבלוג של "משקיע דיבידנדים גדלים": http://www.dividendgrowthinvestor.com/
"משקיע דיבידנדים גדלים" התחיל להשקיע במניות דיבידנד בסוף 2007 "אחרי שהוא מצא 100 דרכים לא להרוויח כסף".
בבלוג שלו מצאתי מאמרים החל מינואר 2008 כולל מאמרים שנכתבו בעיצומו של משבר 2008 שבהם הוא מסביר למה הוא ממשיך לרכוש מניות דיבידנד אפילו שהעולם נחרב מסביבו וכולם אומרים לו שהוא משוגע שהוא קונה מניות כשכולם מוכרים.

זה הסיפור שלי :)
 
סיימתי משרת סטודנטים בחברת תקשורת ורציתי משרה של grown ups ונפלתי על משרה של מנהלת לקוחות בחברה בתחום שוק ההון.
המנהל היה חתיך לאללה, היה מתח מיני קל כבר בראיון והתרשמתי מזה שכולם בחולצות מכופתרות.
הוא אמר שאני תותחית במכירות אז הוא ילמד אותי את התחום וזרמתי.


רגעעעעע, מדברים על עבודה או כמשקיעים פרטיים? :>
 
תמיד ידעתי שכסף מייצר כסף, ובזמן כלשהו היה לי כסף ורציתי להבין איך להתגלגל משם.
סה"כ אני מרגיש די בבית כי יש המון שקרים והונאות ואמיתות כוזבות בהקשר של השקעות שהסולידית ניפצה ושמה את הדברים על דיוקם בדיוק באופן שקל לי להבין ולהזדהות איתו.
לפני כן עסקתי בעיקר בהשקעות אקטיביות והפסדתי הרבה כסף במה שבדיעבד נראה לי כהימורים נטו.
 
תמיד הייתי שם במידה מסוימת... גם לפני שהיה לי כסף להשקיע היה לי ברור שאני צריכה להשקיע בקרנות מחקות / תעודות סל של מניות בדמי ניהול מינימאליים. כנראה שזה בא מהבית... כנ"ל הגישה של live within your means
לבלוג של הסולידית שמאוד עזר לי לבאר פינות מסויימות שלא היו ידועות לי הגעתי כבר בשנת 2013 לאחר תקופה ארוכה של חיפושים חוזרים ונשנים של חומר באינטרנט על עצמאות כלכלית
ובנימה דרמטית - הבלוג הזה היה כמו מים צוננים על נפש עייפה :)
 
נערך לאחרונה ב:
כבר נפתח על זה ת'רד פה פעם אז הפעם אקצר.
Long story short אני הגעתי לתחום הפיננסים בערך בגיל 15. ראיתי סרט שבו הסבירו על אינפלציה ומדיניות מוניטרית וזה היה מאוד מעניין לי כי הסבירו שם הכל בצורה נורא הגיונית וקלטתי שכנראה יש אצלי פוטנציאל ליותר בתחום.
משם זה המשיך סתם לתחביב - בעיקר לקרוא על כלכלה, מסחר, חוקים שקשורים בנושא, מדיניות מוניטרית... אבל זה היה בעיקר במובן הפילוסופי. באמת עניין אותי לדעת איך הכל עובד בתחום.
לקראת איפה שאני היום - גיל 22 - כבר הספקתי להתנסות בניסיון לעסק קטן ומסחר יומי. העסק נכשל כישלון צורב אבל אני שמח על ההתנסות והלימוד. לא הרבה אנשים בגילי יכולים לזקוף ניסיון לעסק ברזומה שלהם. את המסחר היומי אהבתי במיוחד כי הצלחתי בו לא רע ורק הצבא קטע לי את הרצף, מקווה לחזור לזה. דרך הסולידית נחשפתי ברצינות לתחום של הכנסה פסיבית. בורסה לא היה דבר חדש עבורי אבל עד שגיליתי את דורין ראיתי בה כלי ספקולטיבי נטו לעשיה של סיבובים מהירים. עכשיו יש לי כבר תוכניות קצת אחרות תודות לה ואני מאוד שמח שהיה לי הכבוד להיחשף לבלוג המדהים שלה.
 
סוכנת הביטוח באה אלי עם הצעה אטרקטבית של פוליסת חסכון שעושה תשואות יפות ולוקחת רק 1% דמי ניהול. אף פעם לא עשיתי כלום עם הכסף שנחסך בבנק אז זרמתי על סכום קטן לראות איך הולך.
בתקופה שביטקוין היה בכל החדשות ועמד על כ-1000$ אמרתי שאני חייב להיות בפנים כי יום אחד זה יגיע ל-10,000$. כמובן שמיד אחרי הוא התחיל לרדת עד המינימום שהיה לא מזמן ב-150$. הגעתי לסרטונים ביוטוב שמסבירים כמה קל זה להרוויח ביטקוין במסחר יומי כי זה הכל מאד אמוציונאלי ולא מפותח כמו במניות, אז נכנסתי לזה. הטירוף נמשך כמה חודשים טובים עד שהבנתי שלבדוק תנודות במחיר הביטקוין באמצע הלילה ולפתח תוכנות שעושות אביטראג' בין בורסות זה קצת over the top, אז בהדרגה יצאתי מזה ועכשיו אני דוגר על כמה מטבעות ששרדו ומחכה שהם יגיעו לירח.
הבנתי גם שהעולם גדול יותר מביטקוין וכדאי לי ללמוד על מה שהגדולים מתעסקים איתו - קרי מניות. ההלם הכי גדול שלי בהתחלה היה שהמסחר לא רציף! (בביטקוין הוא 24\7). ברוח האוטומציה שיחקתי קצת עם אלגו טריידינג שבניתי לבד. זה עבד יפה מאד בסימולציות. עבד קצת בעולם האמיתי על סכום קטן. והפסיק לעבוד בכלל על סכום קצת פחות קטן. אז עזבתי את זה גם.
בזמן שלמדתי על שוק ההון בכלל, הגעתי לבלוג של הסולידית ומשם הדרך כבר קצרה מאד לאיפה שאני היום.
 
בתקופה שביטקוין היה בכל החדשות ועמד על כ-1000$ אמרתי שאני חייב להיות בפנים כי יום אחד זה יגיע ל-10,000$
הא, ימי הביטקוין... אף פעם לא התייחסתי לנושא בפורום אבל אני הייתי בין האנשים הראשונים בארץ שנכנסו לתחום כשהוא עדיין היה פחות מ-$20 ליחידה - איפשהו בשנת 2009. רוב האנשים שנחשפו לביטקוין כיום נחשפו אליו בגלל המשבר של 2013 בקפריסין שהוביל שם מלא אנשים לנהור אליו - ובצדק. המשבר הקפריסאי היה נקודת מפנה בתחום כי רק אז לראשונה אנשים התחילו להיחשף אליו בתקשורת המיינסטרים.
כשאני נחשפתי לביטקוין לא היו עדיין את ASIC וכל הדברים האלה. באותו זמן רוב הכורים השתמשו עדיין ב-CPU של המחשב ורק התחיל הקטע של לעבור לכריה באמצעות GPU. היום כמובן לכל זאטוט בתחום יש כמה ASIC-ים ככה שלכרות אותם עם ה-GPU זה כבר לא רלוונטי בכלל.

העסק שלי עסק במתכות יקרות והיתה באותה תקופה ספירה (sphere) מאוד ענפה באינטרנט בנושא. ואז כשהביטקוין יצא לפומבי ביוני 2009 אם אני זוכר נכון ממש התחיל דיבייט בקהילה האם זה אמין או לא והאם זה אמצעי יותר טוב לשמור על ערך הקניה של הכסף מאשר זהב וכסף או לא.
זה הגיע עד כדי שממש היה פיצוץ בקהילה וחלק מהאנשים נדדו להם לביטקוין וחלק נשארו לדבוק במתכות. אני השתייכתי לדבקים במתכות כך שדי פספסתי לדאבוני את רכבת הביטקוין. היום כמעט בלתי אפשרי לאדם פשוט להתחיל לכרות אותם. רק כורים רציניים עם חומרה ייעודית (ASIC) יכולים היום לכרות מספיק ביטקוין כדי שזה יהיה כלכלי.
 
אם כבר מדברים על רכבות שהתפספסו. אני זוכר (לא יודע אפילו מתי) שקראתי על ביטקוין, זה היה מעניין ורציתי לקנות קצת בשביל הכיף. המחיר היה 5$ לביטקוין, אבל השוק לא היה מפותח אז כמו היום אז בגלל המורכבות של הרכישה וויתרתי.
אם כי איך שאני מכיר את עצמי, בטח הייתי מוכר הכל כשזה היה מגיע ל-20$.
 
אם כבר מדברים על רכבות שהתפספסו. אני זוכר (לא יודע אפילו מתי) שקראתי על ביטקוין, זה היה מעניין ורציתי לקנות קצת בשביל הכיף. המחיר היה 5$ לביטקוין, אבל השוק לא היה מפותח אז כמו היום אז בגלל המורכבות של הרכישה וויתרתי.
אם כי איך שאני מכיר את עצמי, בטח הייתי מוכר הכל כשזה היה מגיע ל-20$.
אני לא מתחבר כל כך לקטע של להסתכל על זה כרכבת שהתפספסה לה. בתור אחד שבא מתוך המיינסדט של סוחר יומי כל הזמן יש תנודות שניתן לנצל בהמון דרכים.
בתקופות הנכונות גם שורט על הניקיי ב-2% ו-98% במזומן מביא לך תשואה כאילו כל התיק שלך היה ב-S&P 500 ב-100%.

ההזדמנויות תמיד נמצאות שם למי שמוכן לראות אותן. למעשה מהניסיון שלי הייתי אומר שכל שנה יש לך 3-5 רכבות טובות שיוצאות וניתן לעלות עליהן. ביטקוין היה רק משהו אחד שלקח לו בכלל כמה שנים להבשיל ובהרבה מובנים הוא עדיין רחוק מלהיות באמת בשל.
אבל אני לא רוצה להמשיך יותר בכיוון הזה כי מסחר יומי זה לא לרוח הפורום אז חבל.
 
@AlexNOSAM
מרשים כמה ידע ונסיון צברת לבד ובגיל צעיר.
לא חשבתי על זה שאולי יש אלמנט של כישרון גם בהבנת פיננסים..
 
@אנא-אל תודה על השאלה, עוררת תגובות מאד מעניינות!
אצלי הסיפור אולי יותר סטנדרטי, מעולם שוק ההון לא היה תחביב שלי. כשהתחלתי להרוויח משכורת נאה הצטבר לא מעט (כי אני לא בזבזנית ומעולם לא הייתי). אז קיבלתי כל מיני עצות מהיועצים בבנקים מה לעשות עם הכסף. דוגמא: תשקיעי באג"ח של דנקנר, אין סיכוי שהוא יפול, אפילו בנק הפועלים הלווה לו המון כסף!
עשיתי בערך מה שהם אמרו, עם נסיון להבין קצת מה אני עושה, אבל האמת שלא ממש הבנתי משהו. די מהר הבנתי שגם היועצים לא מבינים יותר מדי. למשל: "כדאי למכור את X כי הוא כבר עלה הרבה/כי הוא בירידות" - גם כשמדובר באג"ח שעבורן אפשר לדעת מה התשואה העתידית בדיוק (את זה עוד כן הבנתי). התספורות של דנקנר ואחרים עוד יותר גרמו לי להבין שאני לא יודעת מה אני עושה, במיוחד כשהבנתי בדיעבד שקניתי ניירות בלי לדעת מה אני קונה באמת. אלא שאז גם לא חשבתי שאפשר ממש להבין לעומק בלי להיות מקצועי בתחום.

באחת המפולות של תחילת שנות האלפיים מכרתי בפאניקה בהפסד לא קטן, אבל למדתי את הלקח שלי. כתוצאה מכך, במפולת של 2008 לא עשיתי כלום, פשוט השארתי את התיק כמו שהוא, ואכן זו היתה החלטה לגמרי נכונה בדיעבד, למרות שאז היתה תקופה לא קצרה שבה מאד חששתי לגורל החסכונות שלי.

אחרי תקופה מאד ארוכה שבה לא ידעתי מה יקרה איתי בחיים הפרטיים, ולכן גם לא ידעתי לאיזה טווח זמן אני יכולה להשקיע, הגעתי לפני כשנה למקום פחות או יותר קבוע בחיים, ולכן החלטתי שהגיע הזמן לקחת את התיק שלי בידיים ולראות מה עושים איתו. אל הסולידית נחשפתי דרך הפוסט שלה "מתקלחת במים קרים וחיה כמו מלכה" (או משהו בסגנון). למרות שאורח החיים שלה לא מתאים לי, אחרי שקראתי עוד כמה פוסטים התחלתי להעריך את הסנטימנט (זמן שווה יותר מכסף) ואת המידע (איך משקיעים בצורה פסיבית). אחרי הרבה קריאה, גם פה וגם בעוד מקומות, החלטתי שהשקעה פסיבית היא מה שמתאים לי, ואני מארגנת כעת את כל התיק שלי בהתאם. זה לקח לי חודשים רבים - כי אין לי זמן, וכי החלטתי לעשות הפעם עבודה כמו שצריך, כדי שאחרי שהתיק יהיה מאורגן, אני לא ארגיש צורך לשנות אותו כל פעם כי יש משהו שלא חשבתי עליו.
 
סוכנת הביטוח באה אלי עם הצעה אטרקטבית של פוליסת חסכון שעושה תשואות יפות ולוקחת רק 1% דמי ניהול. אף פעם לא עשיתי כלום עם הכסף שנחסך בבנק אז זרמתי על סכום קטן לראות איך הולך.

אני אותו סיפור, התחלתי עם סוכנות הביטוח והלוואות עמית לעמית, ואז בשביל להבין יותר טוב התחלתי לקרוא את הבלוג והתגלגלתי משם
 
אצלי הצטבר סכום כסף מסויים בעו"ש. קיבלתי סקירה של בית השקעות על מניית נדל"ן מצויינת בשם GTC (בשנת 2007 למיטב זכרוני). קניתי רק אותה בסכום מסויים מהתיק. היא ירדה. אז קניתי עוד. והיא ירדה עוד. וקניתי עוד. ושוב ירדה ושוב קניתי. ולבסוף מכרתי. הפסד צורב.
היא כבר לא נסחרת יותר באחד העם.
מכאן נוצר לי "בור" בחשבון שרציתי לכסות. איך מכסים "בורות" ? עם שופל. איפה יש שופלים באחד העם ? בנגזרים.
אז מינפתי והפסדתי עוד.
ואז למדתי קצת קריאה בקפה ותרגלתי כשפים - יש כאלה המכירים את זה בתור "ניתוח טכני".
כמו כן הצטרפתי לשירותי איתותים וזה די עזר לי לסגור חלק נכבד מהבור.
ואז הפסקתי לישון טוב בלילה. והשמנתי. ועישנתי.
אז נשאר לי הפסד קטן יחסית לבור הראשוני ועם זה יכולתי לחיות. כעבור שלוש שנים סגרתי את הכל וכל הכספים הוסטו לרכישת דירה.
5 שנים משחררות מאוד נפשית. שבסופן אני בלי הסיגריות, עודף המשקל והמתחים.
אבל לא טרחתי לעשות עם הכסף שנחסך מאז מאום.
ולפני כחצי שנה בעודי מתהלך במסדרונות החברה ראיתי את הכותרת "הסולידית" אצל אחד מהעובדים על מסך המחשב שלו.
ניגשתי למחשב שלי והתחלתי לקרוא.
ואז חזרתי שוב לשוק ההון עתה שיש לי שוב סכום כסף מסוים וניסיון עבר. והרווחתי קצת, והפסדתי קצת. ולמעשה כעבור מספר חודשים גיליתי שיש לי את אותו סכום הכסף בדיוק. מה שאיבדתי היה את השלווה והרוגע ואת השינה הרציפה. אז התחלתי לקרוא יותר על השקעות פאסיביות.
ומזה מספר חודשים אני "משקיע פסיבי". והשינה שוב נעימה ורציפה.
מקווה לבחון את זה "על-אמת" במפולת הקרובה ולראות עד כמה אני באמת "סולידי" וחף מזעזועים.
 
@korma שמח לשמוע שיצאת מזה בסדר והפקת לקחים. המון אנשים נכווים בבורסה מבלי לדעת מה הם עושים. אישתי (לפני שהכרנו) שרפה הון על "אפריקה ישראל" בדיוק כמו שאתה עשית על GTC, ומאז היא לא נוגעת בבורסה עם מקל.
 
המון אנשים נכווים בבורסה מבלי לדעת מה הם עושים.
אחת התגובות המשעשעות של "הסולידית" לדעתי היא זאת העוסקת בכך שבתקופות מפולות היא אוהבת להיכנס לפורום של "ספונסר" ולקרוא את התגובות.
כאשר אתה עובד כחלק מעדר וניזון מפירורי שמועות/ניתוחים ושאר רסיסי מידע - הגורל ידוע מראש.
אני לא נוגע בבורסה (פרט לרכישות תקופתיות קבועות) בעיקר בשל המאמצים הנפשיים שהדבר הזה גורר אחריו ובנוסף השלכות אחרות כגון:
הישיבה הדבוקה למסך, הדרדרות רמת העבודה, הסבלנות לבני המשפחה ועוד. מסחר יומי זה בדיוק כמו הטבעת של "שר הטבעות" וכמעט כולם נהיים בשלב זה או אחר כמו גולום. ואחרי שיוצאים מזה ומגלים חיים אחרים - לא רוצים לחזור לזה כ"כ מהר.
אבל כמו שמאיר אריאל שר: "מי שנדפק פעם אחת, כבר לא יכול להיגמל מזה" ואני שמח שההתנסות האחרונה היתה קצרה במיוחד עבורי כדי להבהיר לי שאין מה לחפש שם. מאוחר יותר התוודעתי למספר פוסטים של הסולידית כגון "מסחר יומי בבורסה? מלחיץ מכדי שתראו מזה שקל" או "ניתוח טכני – אסטרטגיה רווחית או בזבוז זמן?" בנושא שגם עזרו לשים את הדברים במקומם.

זה זמן רב שאני טוען שגריפת משכורת משוק ההון תתבצע בעקביות ובאופן רציף (ללא קשר להתנהגות השווקים) רק ע"י מכירת קורסים הקשורים בשוק ההון, מכירת רשיונות לתוכנות מסחר/תוכנות ניתוח או ע"י מכירת שירותים נלווים (שירותי סקירות/איתותים וכו') ואת הגושפנקא לכך מקבלים בדבר האחוז הניכר מעוד מהאתרים ביזפורטל וגלובס לכל נושא הניתוח טכני, סקירות של "המומחים", מכירות רשיונות לתוכנות מסחר וקישור לפורומים של מסחר יומי כדי להעצים את מעגל הלקוחות שלהם.
 
אני גדלתי בבית שראה בבורסה קזינו שאסור להיכנס אליו עם כסף שעבדת קשה בשביל לחסוך. את ההיכרות הבסיסית עם שוק ההון יצא לי לעשות כאשר בסוף התיכון קראתי את "אבא עשיר אבא עני". אז הכרתי מושגים בסיסיים ופחות פחדתי, אבל לא ממש היו לי סכומים להשקעה. לקח לי עוד כמה שנים עד שהצטבר לי כסף שאפשר לעשות איתו משהו.
עדיין אני מאמין בגישה של הסולידית, של לנסות להשיג את תשואת השוק ולא להפוך את המסחר לעבודה על מנת להשיג תשואת יתר.
 
אהבתי את השאלה כי היא גרמה לי להזכר בתקופות שונות בחיים.
מי אמר קזינו ולא קיבל?
כנראה מה שמשך אותי זה הצד האפל של השוק: ההימורים.
לפני שנים רבות התעסקתי עם אופציות על הדולר בלי להבין כמעט כלום והפסדתי קצת. ירדתי מזה.
קרוב לשפל של התפוצצות בועת הטכנולוגיה קניתי בסכום גדול מניה אחת שנסחרה בפחות מהמזומן שלה ותוך איזה חצי שנה שילשתי את הכסף. זה היה הבסיס לדירה שקניתי. אחרי השיפוצים לא נשאר מה להשקיע.
ב 2007 התחלתי להתענין באופן שטחי בהשקעות ערך אבל הייתי ממש גרוע בזה. עברתי לניתוח טכני ומסחר יומי והייתי ממש גרוע גם בזה. עברתי להשקיע סכומים גדולים במניה אחת. הייתי ברולר קוסטרים מטורפים כשכל ההון שהקציתי לעסק הזה היה על הנייר במינוס חמישים אחוז עד פלוס 100-200אחוז. בסופו של דבר החלטתי שזה יותר מדי משוגע ולא בריא וחתכתי.
הפסדתי סכום לא קטן יחסית שיושב עכשיו בתור הפסד הון מועבר.
אחרי שעברתי את כל השיטות הגעתי למקום שאני הכי מאמין בו הפסיביות.
סך הכל נראה לי שהבורסה היתה טובה אליי ולא בזכותי.
עם זאת יש הרגשה של פספוס שנים של השקעות גרועות וכמה חבל שלא ידעתי אז מה שאני יודע היום.
זהו חפרתי מספיק.
 
נערך לאחרונה ב:

נושאים דומים

Back
למעלה