• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מה עוד חסר לי לאושר ? פוסט שיתוף

deussex

משתמש רגיל
הצטרף ב
1/12/19
הודעות
637
דירוג
492
שלום חברים,

רוצה לשתף קצת את שעל ליבי לאחרונה, בעקבות דווקא יעדים שהצבתי והשגתי, בשנים האחרונות, אבל במקום אושר ונחת, אני לא מוצא אותה, ורציתי לשאול לדעתכם.

ובכן, תמיד הייתי אוריינטד לשיפור עצמי, גם לפני שגל "הסוד" התחיל כאן. בשנים האחרונות, הרבה דברים הטרידו אותי - עודף משקל, מקומי בקריירה, מה לעשות עם הכסף - לרכוש דירה, להשקיע (לא היה לי מושג על האתר הזה). אני בן 39 וחצי.

בשנים האחרונות, אני מרגיש שבקריירה מקומי טוב, מרוויח טוב, רכשתי דירה (לפני שידעתי על הפורום). כמו כן, הצלחתי לרדת במשקל וסוף סוף נפטרתי מהאכילה עצמית עם גוף שאני לא אוהב (כמובן שתמיד יש עליות ומורדות, אבל זה בשליטה). מבחינת הסולידית - קראתי ספרים מומלצים, את כל הבלוג, ואז התחלתי לפתור תחום תחום - מה לעשות עם קרן ההשתלמות, קופות הגמל, והממוסה. זהו גם תחום שהטריד אותי זמן רב - כי זה נראה אוברהלמניג, אבל לאט לאט ובעזרת החברים כאן, צעד אחרי צעד, אני כעת מרגיש שאני נכנס לשלב של בקרה ושימור מהשלבים שהייתי עד עכשיו של לימוד והכל חדש, וכל הזמן כניסה למים קרים. השלב האחרון עבורי (לאחר טיפול בקופות, בניית תוכנית אישית, ובחירת חשבון ממוסה) היה קניית המדדים הראשונה שלי, וכעת אני מרגיש שמבחינת הגוף, השקעה זה עכשיו להעתדכן, ולהמשיך בתכנית אז הכל טוב, כמובן שתמיד יש ללמוד, אבל לא בעקומת הלימוד והשינוי שהייתה עד עכשיו.

אז כאן אני נמצא, אפשר לומר שדי אחרי עליית גבעה - מבחינת כושר, מבחינת הסולידית (כך אני קורא לתחום ההשקעה הפאסיבית הזה, שלפני שנה הייתי 0 מוחלט בכל ההבנה שלי בו), מבחינת בטחון כלכלי - שיש לי מקצוע רווחי, לאחר קניות גדולות בחיים (דירה) והשנים האחרונות עשו לי סדר מבחינת הכיוון בחיים.

אני זוכר שאפילו בחודשים האחרונים, הייתי אומר לעצמי - רק לפתור את בעיית המשקל, ורק ללמוד את הסולידית ולהגיע למצב שלב שימור ופעולה, וזהו - אני אדם מאושר - כל מה שישאר לי אלא "מטרות בונוס" - שיפורים בקריירה רק אם ארצה מתוך בונוס, ומעבר לזה כל מה שארצה.

כשאני בנקודה הזאת, אני מרגיש שזה לא כך :) עדיין יש אנשים שמרוויחים יותר ומתקדמים מסביבי, וקשה להתחרות (אני גם מאשים את עצמי למה אני מרגיש צורך להתחרות, ומרגיש לא טוב עם זה - כלומר מאשים את עצמי על הקנאה + מרגיש לא מרוצה עם מה שהשגתי, מין מלכוד 22) הרצון לתת עוד ולשפר עמדות בקריירה אמנם קיימת אך זאת לא אש כמו שחשבתי. שאר התחביבים שחשבתי שארצה לעשות כשאהיה פנוי לכך - גם לא ממש בוער. אני שוב מוצא את עצמי לפעמים ימים שלמים (במיוחד סופשים) במחשבות למה לא טוב לי. מוטרד במחשבות של השינוי של הממשלה כאן (סליחה לא מתכוון להיכנס לפוסט פוליטי), מבחינת מה שהיה כאן לפני חודשיים עם הטילים והפרעות, שאולי אצטרך לעשות רלוקיישן בגיל לא צעיר והמחשבה הזאת מפחידה אותי.

אם אסכם - במקום לחוות מה שחשבתי בעברי - שכשאהיה במצב שדי הכל בונוס כמו עכשיו, (אני די בטוח שתמיד תהיה לי אופציה לעבוד, אבל עוד כמה שנים אני באמת לא אהיה חייב, וגם עכשיו - אני יכול להרשות לעצמי לא לעבוד שנה או שנתיים, ועוד 10-12 שנים, אוכל לא לעבוד בכלל אם אצליח ליישם את התכנית האישית, וגם אם לא - כל עבודה תספיק לי) - אני עדיין מוטרד ואולי אפילו עוד יותר (אולי כי הייתי עם האף באדמה ביעדים ועקומת הלימוד), במקומי בקריירה, הסתכלות על אחרים, מרגיש שאחרים מתקדמים ואני תקוע (אם כי כן הייתי עסוק מאוד במה שפירטתי בשנים האחרונות). עד כדי כך, שאני עוד פעם שם את התחיבים שלי בצד כי אני מרגיש רגשות אשם, למה אני מבזבז את הזמן שלי, בעוד שאנשים מתקמים, אני לא מתקדם. וכשאני עושה זאת - אני מרגיש את מה שאני מרגיש עכשיו - יובש, שוב כמו עכבר מעבדה עם לו"ז של רובוט - כושר, עבודה, מחשבות על התקדמות.

משתף בתחשותיי, אחרי המון מחשבה עצמית, אני לא מצליח להתכנס ולפתור, ואשמח לייעוץ למי שחווה או מבין ויכול להאיר אור.

תודה רבה על הקריאה :)
 
מאוד מזדהה.
אני אישית מאוד מנסה גם להתקדם, ובמקביל להנות ולהתקדם דווקא בתחביבים - שאין להם איזה יעד מוגדר. בגלל שאני אוהב ללמוד, והתחביבים שלי גם דורשים הרבה למידה - אני מרגיש סיפוק לפעמים, ולפעמים אני תקוע.

מבחינת קריירה - והחיים בעלל, תמיד יש מישהו יותר עשיר, יותר מוצלח, יותר חכם ויותר יפה.
השאלה היא האם להיות יותר כמו מישהו אחר יעשה אותך יותר מאושר.
אולי כן.. אבל אני חושב שהשגת וראית מספיק דברים בחיים שלך כדי להבין שזה לא זה.

אתה עובד רוב שעות העירנות שלך ברוב הימים בשבוע.
למה שהתחביב שלך לא יקבל שעה ביום ל3-4 ימים בשבוע?

אתה לא במקום הסופי של הקריירה שלך. אתה חושב שאם היית הכי למעלה היית מאושר? דווקא זה שיש תמיד לאן להתקדם קדימה נותן את המוטיבציה להמשיך לעבוד, להמשיך להתקדם, להמשיך להנות ולקבל דברים שונים מהחיים.

בכללי אולי תנסה לחשוב מה כן יש לך טוב בחיים מאשר למה אתה לא מרוצה :)

הלך הרוח שלך זה הכל. תביא אותו לעבוד איתך ביחד מאשר נגדך.
 
השורש ק.ד.מ בהטיותיו השונות מופיע המון פעמים בפוסט שלך.
אני אישית לא מנסה להתקדם לשום מקום בחיים, אני מנסה למקסם את האושר שלי. לפעמים אני מתקדם, לפעמים הולך הצידה ולפעמים גם אחורה, ההתקדמות עצמה אינה היעד אלא האושר.

ג.נ
ההבנה הזו דרשה ממני ויתור על הרבה מאוד אגו אבל אני יחסית מאושר (רוב הזמן :) )
 
1. ממליץ לקרוא את הספר "אושר אפשרי". מדבר בדיוק על הסוגיה שאתה מעלה.
2. דיברת רק על קריירה וכספים. מה לגבי הפן האישי? זוגיות? משפחה? יכול להיות שאתה חש חוסר סיפוק כי זה תחום בעייתי?
 
יובש, שוב כמו עכבר מעבדה עם לו"ז של רובוט - כושר, עבודה, מחשבות על התקדמות
ברוח הסולידית, אפשר להתייחס לחיים שלך כמו תיק השקעות, ולנסות לפזר את האחזקות שלך על פני מגוון רחב יותר של מדדים.
כך אם אחד לא יצליח (למשל כושר כבר לא נותן סיפוק כמו פעם) - אחד אחר (למשל מערכת יחסים, טיולים ועוד) יוכל לעזור.
"בַּבֹּקֶר זְרַע אֶת זַרְעֶךָ וְלָעֶרֶב אַל תַּנַּח יָדֶךָ, כִּי אֵינְךָ יוֹדֵע אֵי זֶה יִכְשָׁר - הֲזֶה אוֹ זֶה, וְאִם שְׁנֵיהֶם כְּאֶחָד טוֹבִים" (קהלת, י"א, ו')
 

אולי זה?
 
בנוסף להמלצה שלי למעלה על דברים מעשיים שיכולים לעזור,
בא לי להאיר גם צד פילוסופי יותר :)
לי אישית זה עזר בעבר...

בעקבות דווקא יעדים שהצבתי והשגתי, בשנים האחרונות, אבל במקום אושר ונחת, אני לא מוצא אותה
הייתי אומר לעצמי - רק לפתור את בעיית המשקל, ורק ללמוד את הסולידית ולהגיע למצב שלב שימור ופעולה, וזהו - אני אדם מאושר
כשאני בנקודה הזאת, אני מרגיש שזה לא כך :)

כשחושבים שהאושר יגיע "כש___" (השלם את החסר)
אז גם כשמגיעים לשם לא מסוגלים ליהנות מהרגע.
תמיד יש עוד דברים שיכולים להשתפר, והאושר נמצא רק מעבר לגבעה הבאה.

אבל אם מפתחים השקפת עולם שמאפשרת לאהוב את מה שיש (מי שאני, מה שיש לי, מה שעובר עלי)
אז אפשר ליהנות מהמסע עצמו ומהחוויות לאורך הדרך.
 
ועוד משהו קטן שעזר לי בעבר:
מדי פעם להסתכל אחורה על הדרך שעשית ולהיות גאה בעצמך.
לא להסתכל רק על מה שעוד נשאר לך לעבור, אלא על כל מה שכבר השגת ועשית...

מדי פעם בעבודה שלי אני עוצר ונזכר איך כשהייתי חדש מטלה מסוימת הייתה מלחיצה אותי ולוקחת המון זמן, והיום אני עושה אותה בקלילות ובמהירות.
זה מעלה חיוך קטן ותורם להרגשה הטובה לאורך היום.

תמיד הייתי אוריינטד לשיפור עצמי
מעולה, אבל חשוב גם להיות אוריינטד לשימור עצמי :)

כל מנהל יודע שכשעושים הערכה שנתית - לא מעלים רק נקודות לשיפור, אלא גם נקודות לשימור.
 
נערך לאחרונה ב:
יש לך אדם קרוב שאתה יכול לדבר איתו על התחושות וההרגשות שלך? לחילופין עם מטפל מקצועי? מה שאתה מתאר נפוץ בקרב הרבה מאוד אנשים מצליחים, שלפעמים קשה להם למצוא מה הם אוהבים, מה מרגש אותם או "מה הם רוצים לעשות כשיהיו גדולים". ההבדל כשמעלים את זה מול מישהו שאתה מכיר או מטפל מקצועי הוא שכדי להגיע לתשובות שיקדמו אותך צריך להכיר אותך לעומק, מה שכנראה לא תצליח להשיג מאנשים אקראיים בפורום אינטרנטי, חכמים ככל שיהיו.

ומצטרף לשאלה שנשאלת, יש לך זוגיות / משפחה?
 
אם אסכם - במקום לחוות מה שחשבתי בעברי - שכשאהיה במצב שדי הכל בונוס כמו עכשיו, (אני די בטוח שתמיד תהיה לי אופציה לעבוד, אבל עוד כמה שנים אני באמת לא אהיה חייב, וגם עכשיו - אני יכול להרשות לעצמי לא לעבוד שנה או שנתיים, ועוד 10-12 שנים, אוכל לא לעבוד בכלל אם אצליח ליישם את התכנית האישית, וגם אם לא - כל עבודה תספיק לי) - אני עדיין מוטרד ואולי אפילו עוד יותר (אולי כי הייתי עם האף באדמה ביעדים ועקומת הלימוד), במקומי בקריירה, הסתכלות על אחרים, מרגיש שאחרים מתקדמים ואני תקוע (אם כי כן הייתי עסוק מאוד במה שפירטתי בשנים האחרונות). עד כדי כך, שאני עוד פעם שם את התחיבים שלי בצד כי אני מרגיש רגשות אשם, למה אני מבזבז את הזמן שלי, בעוד שאנשים מתקמים, אני לא מתקדם. וכשאני עושה זאת - אני מרגיש את מה שאני מרגיש עכשיו - יובש, שוב כמו עכבר מעבדה עם לו"ז של רובוט - כושר, עבודה, מחשבות על התקדמות.
קרא על hedonic treadmill.
לפי התיאוריה הזאת המרדף אחר אושר לעולם לא יסתיים. גם אם תעשה משהו שיהפוך אותך למאושר, אתה בסופו של דבר תסתגל למצב החדש ורמת האושר שלך תחזור חזרה למצב ניטרלי. (זה עובד גם הפוך, אם חלילה תעבור אירוע טרגי שיהפוך אותך לאומלל יותר, בסוף אתה תסתגל ותחזור למצב ניטרלי)
המשמעות היא שאין טעם לרדוף אחר אושר. אין היגיון בלעשות פעולות שמטרתן לגרום לך להיות מאושר כי ממילא אתה תמיד חוזר חזרה לנקודת המוצא.
אם המטרה שלך בחיים היא לפצח את הנוסחה לחיים מאושרים, צפה לכישלון כי אין נוסחה כזו.

אז... אם המטרה בחיים היא לא להיות מאושר, אז מה כן?
אני חושב שכדי לא להרגיש כמו "עכבר מעבדה עם לו"ז של רובוט" אתה צריך שלחיים שלך תהיה משמעות. ומשמעות הכוונה להרגשה שתרמת משהו לאנושות בדרך כלשהי, שלא סתם בזבזת לכולנו חמצן ומים במשך 39 שנה עד כה. אתה לא חייב לרוץ לנשיאות ארה"ב כדי לשנות משהו בעולם - גם לעזור לזקנה לחצות את הכביש זה טוב, גם לעבוד במקום עבודה שאתה מאמין שהעשיה שלו תורמת לחברה זה טוב, גם לשתף מחשבות בפורום אנונימי זה טוב.

קראת את הסולידית, קראת ספרים מומלצים, עשית סדר בחסכונות - מעולה. הרווחת מזה את החופש שלך.
אבל חופש זה רק הקופסה שצריך להכניס לתוכה את התוכן. עכשיו כשאתה אדם חופשי זה הזמן לשאול את עצמך איך אתה דואג שהעולם יהיה מקום טוב יותר ביום שתעזוב אותו ביחס ליום שבו נולדת?
זו צריכה להיות המטרה שלך. כשאתה משתמש בפועל מהשורש ק.ד.מ (מה שעשית הרבה בפוסט הזה), זכור תמיד מהי המטרה שלעברה אתה מתקדם.
 
המרדף אחר אושר לעולם לא יסתיים
אתה צריך שלחיים שלך תהיה משמעות
אני מאד מסכימה עם זה ורוצה להוסיף עוד כמה תובנות מחיי.
1. אי אפשר להשתמש במילה אחת, "אושר", שתייצג את כל קשת התחושות שדיברת עליהן כאן. יש עוד ייצוגים, וחלקם מוצלחים יותר.
2. תחושה אחת שאתה מתאר היא FOMO, זאת תחושה שאם לא עושים לה סוף - היא תוביל אותך לחיים חמוצים מאד (גם קנאה אגב).
3. תחושות נוספות להרחבת הלקסיקון לצד המילה אושר- משמעות, נחת, רוגע, שביעות רצון עצמית,, שמחה, אתגרים, התרגשות...
4. לא דיברת מילה על יחסים עם אנשים אחרים (משפחה, חברים, זוגיות) - זה כי אין לך? או כי אתה לא חושב שיש לזה קשר לתחושות טובות כלפי עצמך?
אז כאן אני נמצא, אפשר לומר שדי אחרי עליית גבעה
מעורר השראה ממש! ותוך שנה-שנתיים זה ואוו!
תהיה גאה בעצמך, ממש לא מובן מאליו.
 
תודה על התגובות המעולות, ממש מרגיש שאני בחברת אנשים עם עומק מחשבתי, לא מובן מאליו.

יש לך אדם קרוב שאתה יכול לדבר איתו על התחושות וההרגשות שלך? לחילופין עם מטפל מקצועי? מה שאתה מתאר נפוץ בקרב הרבה מאוד אנשים מצליחים, שלפעמים קשה להם למצוא מה הם אוהבים, מה מרגש אותם או "מה הם רוצים לעשות כשיהיו גדולים". ההבדל כשמעלים את זה מול מישהו שאתה מכיר או מטפל מקצועי הוא שכדי להגיע לתשובות שיקדמו אותך צריך להכיר אותך לעומק, מה שכנראה לא תצליח להשיג מאנשים אקראיים בפורום אינטרנטי, חכמים ככל שיהיו.
כן, אמא שלי - היא אדם שמאוד קרוב אלי, וחד באבחנות. משתף אותה. בגדול אומרת את מה שאתה.
ומצטרף לשאלה שנשאלת, יש לך זוגיות / משפחה?
אין לי משפחה, יש לי זוגיות. פעם זוגיות הייתה חלק נכבד מחיי, לאחר הקורונה ועוד כמה שנים נהייתי יותר מופנם, ופחות רצון להכיר ולעבור את מסיכת הדייטים - זה לא בוער לי כמו שהיה בשנות ה 20 או 30 מוקדמות, הרצון העז להכיר. אני נמצא עם מישהי שכשאני זוכר שהכרנו, אמרתי זאת הפעם האחרונה שאני עובר את זה :) פשוט לקח המון זמן עד שזה הסתדר, ובדרך הרבה מאוד משחקים ו"אני לא יודעת אם אנחנו מתאימים" מאוד רציתי שנהיה ביחד, וזה הסתדר רגע לפני שוויתרתי חח.

4. לא דיברת מילה על יחסים עם אנשים אחרים (משפחה, חברים, זוגיות) - זה כי אין לך? או כי אתה לא חושב שיש לזה קשר לתחושות טובות כלפי עצמך?
אני מדבר עם אנשים ממש קרובים על זה - אמא שלי וידידה מאוד קרובה שלי.
 
משהו שאני עושה זה משהו שקיים בכל התרבויות נראה לי, זה להודות(לטבע, לבורא, אלילת המזל זה לא באמת משנה) על דברים שיש לי וגורמים לי לאושר אבל אני רואה אותם כמובנים מאליו. עכשיו זה נשמע מאוד בנאלי ולקח לי הרבה זמן באמת להתחבר לזה מהלב, כי בהתחלה זה מרגיש די מאולץ ועדיין קשה להשתחרר מהתחושה של הזאת שכל דבר שיש לך הוא מובן מאליו, אבל אחרי כמה פעמים זה יש לזה אימקפט די גדול , אני באמת מצליח לחוש בזה שאני בר מזל שאני בריא ומצליח להרגיש גאווה על כל הדברים שהשגתי.

בנוסף אני חושב שאושר זה דבר די טריקי שלא כדאי לרדוף אחריו כמטרה, כי מה שקורה לך זה לא באג זה פיצ'ר, מבחינה אבולציונית זה זה יעיל להישרדות שלך שלא תהיה מסופק ומאושר להרבה זמן כי אתה פשוט תפסיק לעשות דברים, ככה שלמוח שלך זה די יעיל לתת לך כל פעם בוסט קטן של שמחה ואז להחזיר אותך עוד פעם למצב של רדיפה.
 
נשמע שאתה אדם פתוח ובעל מודעות עצמית גבוהה וההחלטה לכתוב כאן ולשתף מרשימה (אותי), אז קודם כל תודה ששיתפת.
תמיד נחמד להתקל בתחושות של הזדהות וקהילה.

ברמה הפרקטית,
מה אתה חושב שיכול לעזור לך בתהליך?

שיחות טיפוליות? - לא חייבים לפנות לפסיכולוג כשהמצב רע. שיחה טובה ומעמיקה על בסיס קבוע יכולה לעזור בנושאים של התפתחות אישית.
טבע? - אני יודע שלי מאד חסרה החשיפה לטבע וסביבה טבעית.
זוגיות? - צאו מאזור הנוחות ביחד. גם תעצים את עצמך וגם תעצימו את הקשר בינכם.
שינוי התנהגותי? - ״להסתכל על אחרים״ זו תכונה נרכשת. ניתנת למינון. אנחנו רגילים ברצף חשיבה מסוים והמחשבות שלנו לעיתים לא נשלטות ו רפלקסיביות. כאן נכנסת המודעות העצמית שלך.

הינרציה - כמו שהזכרת, עברת תהליך פיננסי ואישי ארוך ומעמיק, אתה חושב שאולי נשארת על אותו ״הילוך״? אולי צריך ״לצאת מהזון״ הזה שנכנסת אליו בתקופה האחרונה?

אני יכול להעיד על עצמי שאני מבקר בפורום כמו עכבר מעבדה ולמרות היתרונות העצומים והידע (חסר תקדים) שספגתי מהפורום (והבלוג) יש גם חסרונות לא פשוטים (לא אפרט מהם מצדי).
 
נשמע שאתה אדם פתוח ובעל מודעות עצמית גבוהה וההחלטה לכתוב כאן ולשתף מרשימה (אותי), אז קודם כל תודה ששיתפת.
תמיד נחמד להתקל בתחושות של הזדהות וקהילה.

ברמה הפרקטית,
מה אתה חושב שיכול לעזור לך בתהליך?

שיחות טיפוליות? - לא חייבים לפנות לפסיכולוג כשהמצב רע. שיחה טובה ומעמיקה על בסיס קבוע יכולה לעזור בנושאים של התפתחות אישית.
טבע? - אני יודע שלי מאד חסרה החשיפה לטבע וסביבה טבעית.
זוגיות? - צאו מאזור הנוחות ביחד. גם תעצים את עצמך וגם תעצימו את הקשר בינכם.
שינוי התנהגותי? - ״להסתכל על אחרים״ זו תכונה נרכשת. ניתנת למינון. אנחנו רגילים ברצף חשיבה מסוים והמחשבות שלנו לעיתים לא נשלטות ו רפלקסיביות. כאן נכנסת המודעות העצמית שלך.

הינרציה - כמו שהזכרת, עברת תהליך פיננסי ואישי ארוך ומעמיק, אתה חושב שאולי נשארת על אותו ״הילוך״? אולי צריך ״לצאת מהזון״ הזה שנכנסת אליו בתקופה האחרונה?

אני יכול להעיד על עצמי שאני מבקר בפורום כמו עכבר מעבדה ולמרות היתרונות העצומים והידע (חסר תקדים) שספגתי מהפורום (והבלוג) יש גם חסרונות לא פשוטים (לא אפרט מהם מצדי).
עבר קצת זמן מאז, אבל אעדכן, אני רואה שיש עניין ואנשים מזדהים :)

אז מהעצות כאן, נתתי לעצמי יותר מקום לתחביבים שהזנחתי. שזה גם לא תהליך פשוט, כי אתה חושב שאתה אוהב משהו, או אהבת, ואתה פתאום שם לב שאתה לא מקבל ממנו את ההיי שציפית לו, כי אנחנו מתשנים, כנראה באופיינו עם הזמן.

מצאתי כן תחביב שלדעתי נותן לי את היי כרגע, משהו שאני יכול לעסוק בו למעשה כל ימי חיי - משהו שהזנחתי לפני המון שנים, בגלל "רצינות". אז אני נותן לו מקום כרגע, להגיד לך שזה פותר, לא. עדיין לפעמים מוצא את עצמי בחיפוש אחר משמעות החיים.

אני כן מנסה לראות בזה את הטוב, כלומר, לאחר שהייתי עסוק מאוד בבניה עצמית, וזה מילא אותי, הצורך הזה התמלא, וכעת אני עסוק בבעיות מסוג אחר, בעיות "בידוריות", מה לעשות כדי שיהיה לי כיף - בניגוד לשנים קודמות שזה היה "מה לעשות כדי לשרוד" (לא לשרוד במובן הישיר, אלא אתה מבין למה אני מתכוון).

אז אני מנסה להסתכל על זה - שהמסכנות הזאת היא מסוג אחר לגמריי, אלא בעיות טובות, לאחר שהצורך הקודם התמלא, ועכשיו יש לי את הזכות לפתור בעיות מזן שונה לגמרי, של "מה בא לי" "מה יתן לי היי", וזה מעודד אותי.

אבל המסקנה היא כזאת - לא משנה מה עשית, תמיד תהיה התרגלות של המוח למצב הקיים וחיפוש של מה עכשיו ? ושאסור לזנוח דברים שעושים לך טוב, גם אם החברה אומרת לך שזה לא רציני, כי כשאתה נהיה רציני ומספק את הצורך של החברה, אתה נשאר בלי כלום לעצמך.
 
ויקטור פרנקל טען שהאדם שואף למשמעות הסובייקטיבית שלו ואיננו שואף לאושר.

אולי עצם ההתנגדות שלך בזרם החברה (להמשיך להתקדם בעבודה וכו') ולהקדיש זמן לתחביבים,
מבליטה את הרצון שלך למימוש ערכים משמעותיים סובייקטיבים, לדוגמה, אומץ, הירואיות ונפרדות
 
אושר אינו יעד
אושר הוא תוצר לוואי של אורח חיים מספק


ממליץ לקרוא את "פרוייקט האושר - גרטשן רובין" ואת "בדרך אל האושר תוכנית פעולה לחיים שמחים - סוניה ליובומירסקי"
 
ממליץ לקרוא את "פרוייקט האושר - גרטשן רובין" ואת "בדרך אל האושר תוכנית פעולה לחיים שמחים - סוניה ליובומירסקי"
יש גם פודקאסט מעולה שנחשפתי אליו לאחרונה (באנגלית) בשם The Happiness Lab שסוקר מחקרים שנעשו על אושר. ממליץ.
 
יש גם פודקאסט מעולה שנחשפתי אליו לאחרונה (באנגלית) בשם The Happiness Lab שסוקר מחקרים שנעשו על אושר. ממליץ.
ממליץ לקרוא את "פרוייקט האושר - גרטשן רובין" ואת "בדרך אל האושר תוכנית פעולה לחיים שמחים - סוניה ליובומירסקי"
תודה חברים, בדיוק הבוקר במקרה הגעתי למסקנה שעלי לחקור את נושא הפויזיטיביות כשלעצמו, אני בהחלט אבדוק את מה שהעליתם כאן.

תמיד רציתי לחקור את הנושא, אבל עד עכשיו קצב החיים היה קדחתני, איכשהו - או עבודה חדשה, או ללמוד את הסולידית, ולא היה פשוט זמן לזה. אבל כשקצת נרגעתי, גם מתוך החלטה שאני צריך ספייס מחשבתי לעצמי, ולא לתת ללחץ לנהל את עצמי כל הזמן, פתאום הבנתי שכשיש ספייס, נכנסות גם מחשבות לא רצויות.

אז אולי זאת הזדמנות לעבוד על הפסיכיקה, ולהתחזק מנטאלית.

יש גם פודקאסט ישראלי, מה דעתכם עליו - "חושבים טוב" ?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
פ עוד על זיכוי מס ששולם בחו"ל מיסים 5
A מיסוי דירה שניה - שהדירה הראשונה עוד בבנייה. נדל"ן 2
Z בשעתיים אחרונות לא מצליח לקבל קוד אימות חד פעמי לאיזור אישי במס הכנסה, מישהו עוד נתקל בבעיה כזו? מיסים 0
ו קווים מנחים לשכירות בפעם הראשונה - עוד אדם פיקח נפל מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 139
R תיק מנייתי - כל כמה זמן לקנות עוד ניירות? שוק ההון 1
Z עוד סיבה לא להיות רשום כנשוי בישראל. אוף טופיק 41
N האם עוד מישהו מרגיש מתוסכל מהאופן בו מתנגדי שינוי שיטת המשטר מציגים את הסכנה במהפכה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 64
B אחוז משכנתא רצוי עוד 2-6 שנים + השקעה עד אז נדל"ן 5
I שער הדולר\שקל + לקנות VT (כן... עוד שרשור על זה) שוק ההון 16
P עוד בנק אונלייני חדש בארץ: esh / אש ישראל צרכנות פיננסית 4
G עוד שאלות על מניות ערך שוק ההון 0
S תיק השקעות ראשון- עוד הייטקיסטית יומני מסע אישיים 15
I רכישת דירה להשקעה וקניית דירה למגורים עוד כעשור נדל"ן 2
tomer111 האם עוד מישהו כאן חושש ממצב שחשבון ההשקעות נעלם? שוק ההון 12
א יש עוד טעם להשקיע את החלק הכי סולידי בתיק בקרנות של אג"ח ממשלתי? שוק ההון 45
M אופטימיזציה של הפרשות לפנסיה - עוד פוסט עם טוויסט? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
Body Solid בנק ישראל בטיוטת הוראות לבנקים: לא יוכלו עוד לסרב באופן גורף לפעול בתחום הקריפטו השקעות אלטרנטיביות 56
F חוץ מהייטק איזה תחומים רווחים עוד היום בסקטור השכיר ? התפתחות אישית 70
E לא יכול לקנות עוד מנייר ערך מסוים שוק ההון 3
שם משתמש בעייתי כמעט מוכן לפתוח תיק השקעות. מה עוד צריך לדעת? שוק ההון 10
M עוד פוסט של איך להתחיל, דומה אבל אולי קצת שונה שוק ההון 12
K להשכיר או למכור? עוד התלבטות נדל"ן 37
J יומנו של 'סתם עוד אחד' יומני מסע אישיים 7
P עוד זליגת תמונות ת"ז של אזרחים? אוף טופיק 24
S אז מה עוד אפשר לעשות עם הפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 35
Y האם אפשר היום לקחת הלוואה בריבית קבועה ולהתחיל לשלם אותה רק עוד כמה שנים? צרכנות פיננסית 5
unrealx עוד אשכול על אופציות: חישוב שווי אוף טופיק 1
M שאלה לגבי מה עוד ניתן לעשות על מנת להגיע לפרישה מוקדמת. פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 73
S עוד לא החלטתי למי להצביע ורוצה לשמוע דעות של אחרים פוסטים מאיכות נמוכה 154
Mr. Bigglesworth עוד שרשור על זליכה אוף טופיק 32
בייניש רק עוד מילניאל שמחפש לחסוך יומני מסע אישיים 4
א משתחרר עוד שמונה חודשים: היה לי מסלול בראש אני אני מחשב מסלול מחדש (עו"ד) התפתחות אישית 5
כ למה לא לקנות עוד דירה במימון מלא?! נדל"ן 12
א אז השנה היא 2020 - אג״ח עוד רלוונטיות? שוק ההון 59
D עוד מסלול מחקה S&P500 בהשתלמות וגמל צרכנות פיננסית 12
Liron2035 מה לדעתכם יקרה לריבית בארץ? יש עוד לאן לרדת? שוק ההון 6
L חיסכון לילד (לא עוד שרשור של תכניות) שוק ההון 6
I האם כדאי לקנות עכשיו או לחכות שיירד עוד ? שוק ההון 16
ד אמור לקנות עוד שבוע שבועיים מניות בדולרים, האם להמיר כבר עכשיו לדולר שוק ההון 25
S טיול בחול שהוזמן לפראג עוד לפני עניין הקורונה אוף טופיק 121
Ben Dover עוד דוגמא לניהול אקטיבי של קרנות בארץ שוק ההון 30
O החלטה על דמי הניהול הסמויים בארץ תינתן עוד חצי שנה צרכנות פיננסית 0
love עוד אחד מבולבל יומני מסע אישיים 18
S לבנות אתרים או לבנות באתרים ? (או עוד פוסט הסבה להייטק ) התפתחות אישית 10
S החלטתי לפתוח תיק וירטואלי עם שיטה שחשבתי עליה ונראה מה יהיה עוד שנה שוק ההון 36
yossik עוד פרסומת אחת וחזרנו... אוף טופיק 3
S יומנו של עוד זוג יומני מסע אישיים 57
Trevor עוד מסע עולה ע"ג דפי הפורום יומני מסע אישיים 29
סול פתיחת IAR- בקרן השתלמות או בגמל? האם יש עוד אפשרויות? שוק ההון 6
פשוט עוד מעלילות הבנקים בדנמרק - ריבית שלילית שוק ההון 23

נושאים דומים

Back
למעלה