• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

חזרה לשיגרה מאוזנת

כיום צמצמתי את העסק וכמעט שאין לי התעסקות אז החלטתי לצאת ללמוד תואר בפתוחה של מדעי המחשב כי זאת התשוקה שלי ,וכמובן שיזם ישמח להכנס לתחום שכזה.

תואר במדמ״ח בפתוחה מצריך הרבה זמן והרבה משמעת עצמית. כמו כן, כדי לעבוד בתכנות תואר אקדמי הוא לא הכרחי. לא שאני נגד תארים אקדמיים, נהפוך הוא, אבל כדאי לשקול טוב מראש מה בדיוק מחפשים.
 
העלות העיקרית של רכב היא העלות השוטפת שלו שהיא סביב 1000 שקל מינימום בחודש, זה לא כל כך משנה אם הרכב עלה 4,000 שקל או 8,000 שקל. השאלה אם אתה צריך הוצאה נוספת של 1,000 שקל לחודש ולמה.

כמו שכבר ציינת אפשר בהרבה פחות פחות מ1000. בנוסף אתה לא חוסך כמה שהוצאת על הרכב כי יש לך הוצאה על תחבורה חלופית (אוטובוס,מונית,אופניים)
ובמקרים מסויים אובדן של זמן (יכול להיות גם רווח) ששווה להתייחס אליו בשיקולים.
 
עלות העיקרית של רכב היא העלות השוטפת שלו שהיא סביב 1000 שקל מינימום בחודש, זה לא כל כך משנה אם הרכב עלה 4,000 שקל או 8,000 שקל.
ברכבים חדשים יותר העלות העיקרית היא ירידת ערך.
רכב שרשיונו הוקפא וחוזר לכביש חייב לשלם רטרואקטיבית על חודשי ההקפאה.
לדעתי זה חוק לא הוגן כי בזמן ההקפאה הרכב לא נסע ולא עשה שימוש בתשתיות.
@yossik בקישור שצוטטת מופיע ההפך, אין חיוב אגרה בתקופת ההפקדה.
אם הרישיון הוחזר ועדיין בתוקף ישולם החזר, אם כבר אינו בתוקף לא ישולם החזר אל סכום ההחזר יתקזז מעלות חידוש הרישיון -חוק הוגן מאוד.
אבל, רכב שאגרת הרישוי שלו לא שולמה חייב לשלם אותה רטרואקטיבית גם אם הרכב לא נא כל התקופה, לכן הבחור ציין 4K עלות של אגרת רישוי לכל השנים הללו.
אגב, הפקדת רישיון רכב באתר משרד התחבורה
 
@ben1991 אני התחלתי לימודי תואר במדעי המחשב בפתוחה וזה בהחלט תהליך ארוך ומייגע.
במהלך השנה הראשונה כבר התחלתי לעבוד במשרת הייטק (בעקבות ניסיון מקצועי שצברתי בבית ע"י השתתפות בפרויקטי קוד פתוח שונים) ומשם הדרך בהייטק נסללה.
עד היום לא סיימתי את התואר ואני לא מתכנן לסיים אותו לפני הפרישה מרצון (ואולי גם לא אחר כך).
 
ברכבים חדשים יותר העלות העיקרית היא ירידת ערך.
לא התחלתי בכלל להתייחס לנושא של רכב חדש כי שם 1,000 שקל בחודש זו רק ירידת הערך, עלות אחזקה כוללת של רכב ממוצע בישראל שנוסע 1500 קמ' בחודש היא 2,200 שקל בחודש. אלו כבר מספרים ששום סולידי לא הולך לדבר עליהם בכלל כי אלו סכומים הזויים בשביל פתרון תחבורתי.
 
עלות אחזקה כוללת של רכב ממוצע בישראל שנוסע 1500 קמ' בחודש היא 2,200 שקל בחודש
לא יודע על הממוצע, אבל בהחלט נשמע לי גבוה. ב-2015 ההוצאה שלי על רכב (אם סוכמים דלק, ביטוח, תחזוקה) הייתה פחות מ-800 ש"ח בחישוב חודשי ממוצע (נוסע קצת פחות מ-900 ק"מ בחודש, i20 משנת 2012).
 
@Yevgeny חישבת גם ירידת ערך?
 
חישבת גם ירידת ערך?
לא. כמו שציינתי, זה חישוב של דלק, ביטוח ותחזוקה. מהבנת הנקרא שלי של מה ש-Edward כתב ואני הגבתי - הוא נתן מספר ממוצע נפרד לעלות אחזקה בלבד. עריכה: בהנחה של נגיד 10% ירידת ערך שנתית (כי הרכב כבר "יד שניה") זה מוסיף עוד כ-700 ש"ח בחודש לעלות, כלומר פחות מ-1500 בסהכ.
 
נערך לאחרונה ב:
לא יודע על הממוצע, אבל בהחלט נשמע לי גבוה. ב-2015 ההוצאה שלי על רכב (אם סוכמים דלק, ביטוח, תחזוקה) הייתה פחות מ-800 ש"ח בחישוב חודשי ממוצע (נוסע קצת פחות מ-900 ק"מ בחודש, i20 משנת 2012).

עם עלות כזאת, אני מניח שלא עשית ביטוח מקיף? אם כך אז צריך לגלם איכשהו את ההסתברות שתצטרך לתקן או רכוש רכב חדש במקרה של תאונה.
 
לא. כמו שציינתי, זה חישוב של דלק, ביטוח ותחזוקה. מהבנת הנקרא שלי של מה ש-Edward כתב ואני הגבתי - הוא נתן מספר ממוצע נפרד לעלות אחזקה בלבד. עריכה: בהנחה של נגיד 10% ירידת ערך שנתית (כי הרכב כבר "יד שניה") זה מוסיף עוד כ-700 ש"ח בחודש לעלות, כלומר פחות מ-1500 בסהכ.
אז קבלת קרוב ל-1,500 שקל לרכב שנוסע פחות מהרכב הממוצע וגם עלותו נמוכה מהרכב הממוצע, אז לא פלא שאתה לא מגיע ל-2,200. הגיוני.
 
עם עלות כזאת, אני מניח שלא עשית ביטוח מקיף?
יש ביטוח מקיף.
שים לב שתיקנתי כדי לכלול גם את עלות הירידת ערך, מה שמקרב את זה למספר שאדוארד נתן (בהתחלה משום מה חשבתי שזה רק עלות התחזוקה, ולכן זה נשמע לי חריג). אחרי התיקון זה יוצא פחות אבל לא באופן קיצוני.
 
במקרה שלי למשל, אני מחזיק רכב אספנות מסוג יחסית פשוט ואמין, משלם כ-60 שקל בחודש טסט+ביטוח, ממלא כ-200 ש"ח דלק בחודש, ואין כל כך מה לתקן. אבל זה כי אני משוגע, מה לעשות. לא כולם כאלה.

שתף אותנו, באיזה סוג רכב מדובר? חשבתי לתומי לרכוש רכב אספנות, אך ההוצאות הרבות על רכב ישן והעובדה כי הנהיגה בשעות הבוקר לא מותרת בו מעט הרתיעו אותי.
 
נערך לאחרונה ב:
שתף אותנו, באיזה סוג רכב מדובר? חשבתי לתומי לרכוש רגב אספנות, אך ההוצאות הרבות על רכב ישן והעובדה כי הנהיגה בשעות הבוקר לא מותרת בו מעט הרתיעו אותי.
אסור לזוז בימים א-ה בין השעות 7-9 בבוקר (שזה שעתיים), חוץ מזה אין מגבלה. זה לא כזה מטריד אותי אבל אני מניח שיש אנשים שזה בעייתי עבורם.

לגבי עניין ההוצאות הרבות, זה לא כל כך נכון. אני נוסע בפורד פיאסטה דור ראשון, החלפים זולים(כל חלק עולה כמחצית ממה שקיים ברכב מודרני), אמינות סבבה. גם העבודה של להרכיב ולפרק כל חלק מהרכב היא מאוד זולה בשעות עבודה של מוסך כי הרכבים היו בנויים יותר פשוט. רק מה?

1. לפעמים יש בעיה עם זמינות חלפים, כלומר קורה שאין להשיג משהו בארץ ואז מחכים שבועיים להזמנה מאיביי. זה אגב קורה גם עם רכבים יותר מודרניים, לא רק אספנות, רק שם אתה גם מחכה וגם משלם כפול.

2. צריכת הדלק של רכבים יותר ישנים היא לא תמיד משהו. אצלי זה 1:10-1:11 משולב, וזה נחשב טוב לרכב אספנות (אני לא נוסע הרבה אז זה בסדר). נגיד וולוו 144 עושה 1:6 בערך, יש הרבה רכבים בטווח של 1:5 - 1:8. על צריכה של 1:15 אפשר רק לחלום, אבל למי שלא נוסע הרבה זה לא צריך להיות אישו גדול.

3. יש לזה נטיה לזלוג לכיוון התחביב, ואתה עשוי למצוא את עצמך מחפש חלקים קוסמטיים באיביי וחולם על פחחות וצבע ב-10 אלף שקל. אז זה קצת מסוכן :)

הייתי אומר שהחוכמה זה למצוא את הרכב הנכון שמישהו כבר שפך כמה עשרות אלפי שקלים, דם יזע ודמעות על השיפוץ שלו, ואתה יכול להינות מהתוצר הסופי למשך איזה עשור. יש הרבה משוגעים ששופכים כסף על רכב ונאלצים למכור כדי לגייס מזומנים או כדי לפנות מקום לפרוייקט הבא, והמחירים הם לפעמים מחירי סוף עונה. זה מה שאני עשיתי, ולהלן הרכישה:

12719468_10208242074825258_3842204489925136886_o.jpg
 
נערך לאחרונה ב:
13908940_301909610162965_8400870117351035623_o.jpg
 
איזה יופי! נפלא!
היכן מצאת אותו?
 
איזה יופי! נפלא!
היכן מצאת אותו?
בפורום אספנות של קארספורום, איפה שכל המשוגעים מתחבאים :)
להלן השרשור הרלוונטי, לא חסר שם בצד ההיצע, מחירים לרוב לא סולידיים אבל מאוד גמישים (מנסיון):
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?245843-שוק-עתיק-מכירה-בלבד-של-רכבים-קלאסיים-תגובות-מו״מ-שאלות-ימחקו-פנו-למפרסם-ולא-בלוח/page275
 
כמה עולה טסט וכמה עולה ביטוח לרכב אספנות כמו שלך? טסט פעמיים בשנה, כן?
ביטוח חובה עולה 340 שקל, טסט עולה 370 שקל. טסט לרכב אספנות זה פעם אחת בשנה, מה שכן צריך להציג אישור בלמים ממוסך (אני מבקש בכל טיפול). אני לא עושה צד ג', אבל זה עולה עוד 400 שקל בערך.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Y פדיון תכנית פנסיה אמריקאית לאחר חזרה מרילוקיישן מיסים 5
א חזרה ללוח השרטוטים יומני מסע אישיים 24
K השקעה במדד שמחלק או משקיע חזרה דיווידנד, איך מבצעים? שוק ההון 4
F חזרה לדרך הישר יומני מסע אישיים 47
ע מיסוי על אופציות שהחברה רוצה לרכוש חזרה מהעובד מיסים 3
A קניית דירה על הנייר לפני חזרה מרילוקיישן נדל"ן 18
ד חזרה ללימודים -רלוונטי היום אפילו לשקול דבר כזה??? התפתחות אישית 13
S האם יש דרך חזרה? נדל"ן 20
שלי חזרה לשגרה - עבודה אוף טופיק 56
ע שלום איך הלכה למעשה עובדת ריבית דריבית? אני אמור להשקיע חזרה את התשואה? שוק ההון 17
הסולידית אי התייצבות לטיסה חזרה אוף טופיק 21
א תקופת אכשרה בקרן פנסיה לאחר חזרה מויתור על שארים צרכנות פיננסית 5
Liron2035 עמלת העברת כסף מ-IB חזרה לחשבון בנק בארץ? שוק ההון 2
Y הדרך המשתלמת ביותר למשוך כסף חזרה מIB צרכנות פיננסית 1
כ חזרה לגיל 20 יומני מסע אישיים 10
Mamaof היתרון בקרן שמשקיעה חזרה את הדיבידנדים שוק ההון 21
tpr חזרה לארץ - חודש ראשון יומני מסע אישיים 13
c881 משפחה מטיילת חזרה לארץ מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 32
V האם בקרנות מחקות אג"ח ממשלתי הקופונים מושקעים חזרה בקרן? שוק ההון 3
M האם מסלולי הבטחת קצבאות בקרנות הפנסיה מתומחרים בצורה מאוזנת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 17

נושאים דומים

Back
למעלה