• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

שדה תעופה בעמק

מכל מלמדי השכלתי

משתמש רגיל
הצטרף ב
17/4/20
הודעות
381
דירוג
364
מעניין לשמוע את דעתכם.
מה יהיו ההשפעות של הקמת שדה תעופה בינלאומי גדול ברמת דוד על מחירי הנדלן באזור.

מחזיק בקנה אופציה לדירה במגדל העמק (כ-30% דיסקאונט -- ותודה לכחלון).
 
מה יהיו ההשפעות של הקמת שדה תעופה בינלאומי גדול ברמת דוד על מחירי הנדלן באזור.
לפי השלטים שעדיין תולים במושב שלי, המלחמה נגד שדה התעופה בעיצומה (אני אדישה לנושא, מקסימום אזוז מכאן). אנשי העמק לא יתנו לזה לקרות כל-כך בקלות ועובדה שזה נסחב כבר שנים.
אני מניחה שאם וכאשר השדה תעופה יקום, ירחיבו במקביל את הכבישים המובילים אליו וזה לצד הזכות.
אני לא יודעת מה תהיה עוצמת הרעש של ההמראות והנחיתות, וגם לא ביחס להמראות ונחיתות של מטוסי הקרב (זוועה בפני עצמה שעוד זכורה לי ממגוריי בקרית טבעון). זה יקבע בהחלט מי יהיה מוכן לגור באזור, בטח במקום כמו מגדל העמק שגם ככה לא אטרקטיבי במיוחד (לעומת נהלל האליטיסטית). יכול להיות שיקימו מלון בקירבת השדה (בבסיס? במגדל העמק?), רוב הסיכויים שעובדי השדה והמלון יגיעו ברובם ממגדל העמק והערים השכנות ואולי גם מהכפרים הערביים אז אולי זה יגדיל קצת את האוכלוסיה. לא רואה מצב שטייסים בוחרים לגור שם. האם יקימו במגדל העמק אזורי תיירות (אכסניות ומסעדות)? קשה לי להאמין. חיפה נמצאת במרחק חצי שעה משם.
מחזיק בקנה אופציה לדירה במגדל העמק
אתה מהאזור? למה דווקא שם?
 
תקציר: באוקטובר 13 החלטת ממשלה הגדירה הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג כ"צורך לאומי דחוף",
לאחר בחינת מגוון הצעות הוחלט להקימו בסמוך לשדה התעופה הצבאי רמת דוד (ליד מגדל העמק),
במקביל, התעוררה התנגדות למהלך מצד חלק מתושבי האזור, הפועלים בדרכים שונות (תקשורתיות/משפטיות/...) למציאת חלופה אחרת,
בטווח הזמן הקרוב (או שלא..) אמורה ליפול החלטה סופית בעניין.
 
לפי השלטים שעדיין תולים במושב שלי, המלחמה נגד שדה התעופה בעיצומה (אני אדישה לנושא, מקסימום אזוז מכאן). אנשי העמק לא יתנו לזה לקרות כל-כך בקלות
ע"ע המאבק להרחקת אסדת לויתן (רמז- לא ממש צלח)
ועובדה שזה נסחב כבר שנים
סופן של סאגות להסתיים, אם כי מעניין עם חילופי הגברי במשרדים מה תהיה המדיניות. לא לגמרי אופתע אם הקואליציה הנוכחית תחליט בסוף כן לתעדף את אופציית נבטים (פיתוח הנגב-דימונה-ליכודניקים) על פני העמק (התנגדות הקיבוצים-גנץ?). אם אינני טועה מירי רגב (שרת התחבולה הנכנסת) אפילו זרקה איזה משפט בכיוון הנ"ל בביקורה האחרון באזור..
אני מניחה שאם וכאשר השדה תעופה יקום, ירחיבו במקביל את הכבישים המובילים אליו וזה לצד הזכות.
אני לא יודעת מה תהיה עוצמת הרעש של ההמראות והנחיתות, וגם לא ביחס להמראות ונחיתות של מטוסי הקרב (זוועה בפני עצמה שעוד זכורה לי ממגוריי בקרית טבעון). זה יקבע בהחלט מי יהיה מוכן לגור באזור, בטח במקום כמו מגדל העמק שגם ככה לא אטרקטיבי במיוחד (לעומת נהלל האליטיסטית). יכול להיות שיקימו מלון בקירבת השדה (בבסיס? במגדל העמק?), רוב הסיכויים שעובדי השדה והמלון יגיעו ברובם ממגדל העמק והערים השכנות ואולי גם מהכפרים הערביים אז אולי זה יגדיל קצת את האוכלוסיה. לא רואה מצב שטייסים בוחרים לגור שם. האם יקימו במגדל העמק אזורי תיירות (אכסניות ומסעדות)? קשה לי להאמין. חיפה נמצאת במרחק חצי שעה משם.
מצד אחד, שדה תעופה אמור לגרור ביקושים, ובטווח הארוך להפוך את האזור לסוג של מטרופולין (הכל יחסי בחיים), במקביל כשמציצים בתכניות הפיתוח של רכבת ישראל מגלים מסילה עתידית שתחצה את עמק חפר ותתחבר לרכבת העמק בתחנת כפר ברוך-מגדל העמק מה שייצור צומת תחבורה מרכזית.
מאידך, זיהום אוויר, ירידה באיכות החיים וכו'..
וכאן הבן שואל- האם השקעה נדלנית היום (לטווח של 10-6 שנים) תהיה כדאית במידה ויוקם שדה תעופה, או אולי דווקא להיפך.
במקרה שלי, אני מניח שאצטרך לתת את הדעת בשאלה האם מגדל העמק בשלה לביקושים של אלפי דירות המתוכננות בשכונה החדשה, אבל זה נושא לשרשור אחר..
 
6-10 שנים, אם יוחלט?
אתה מוזמן לו בדוק כמה זמן לקח לסיים את נתב''ג 2000, שכמובן לא הסתיים למילניום.

נניח ויאשרו בניה, עד שיעברו את כל הועדות, התנגדויות, תיקונים...
אם מחר יאשרו, קח עוד 10 שנה, לדעתי האישית, לפני שיתחילו להניח את אבן הפינה.

צורך לאומי דחוף...
כמו ממשלת קורונה, חירום לאומית?
 
סופן של סאגות להסתיים
אכן כך אבל האם זה יהיה רלוונטי לשיקולים שלך בדבר השקעה במגדל העמק כיום? אין לי תשובה לזה כמובן ותצטרך להעריך בעצמך את מידת הסיכוי-סיכון (גם לגבי שאר הדברים שציינת). בהצלחה!
 
נניח ויאשרו בניה, עד שיעברו את כל הועדות, התנגדויות, תיקונים...
אם מחר יאשרו, קח עוד 10 שנה, לדעתי האישית, לפני שיתחילו להניח את אבן הפינה
בכל מקרה מוכן להמר שיקראו לו "נתב"נ" (נמל תעופה ע"ש בנימין נתניהו)
 
למה צריך שדה תעופה משלים לנתב"ג? ממה שידוע לי נתב"ג לא קרוב לתפוסה מלאה(מבחינת המראות/נחיתות) וממה שאני יודע כל הזמן עובדים על הרחבתו
לפי רתא (רשות התעופה):
1. פיזור ההשפעות הסביבתיות (בעיקר רעש).
2. הגברת התחרות לתועלת הצרכן.
3. יתרון היתירות (--עוד אופציה למקרה חירום)
 
2. הגברת התחרות לתועלת הצרכן.
נו באמת, איזו תחרות?
אתה רואה את אלעל ממריאים ונוחתים משם?
מה, חברות הלוקוסט יגיעו לשם? הממשלה תתן להם תמריצים להגיע לשם מהכיס שלי ולשלך.
מבחינת עולם התעופה זה נמצא בטיזנאבי.
אפילו נמל תעופה חיפה לא התרומם עדיין כבר 60 שנים.
תהייה רכבת חצות לטיסות בוקר מנהריה, חיפה, אילת, לעמק?
כל זמן שאין רכבת בתדירות של חצי שעה 24 אז חלומות בהיספניה - מתכון לכישלון.
לתושבי הצפון קל ומהר יותר להגיע לנתב"ג מאשר להגיע לעמק למרות שבקו אווירי זה בערך חצי דרך.
 
תכניות כאלה של ממשלות קודמות ותכניות של ממשלה הנוכחית לא יצאו לפועל, בגלל ים של התנגדויות ובירוקרטיות, עדיף להוסיף מסלולים חדשים בנתב"ג שכבר קיים.
חוץ מזה דיברו על שדה תעופה בים ניראה לי משהו שאפשר לבצע.
 
פיזור ההשפעות הסביבתיות (בעיקר רעש).
כלומר שלא רק מי שגר באזור נתבג יסבול מהרעש אלא גם מי שגר בעמק "יהנה" מאותו דבר? מישהו לקח את הקריאות לשיווין בנטל באופן מילולי מדי...

חוץ מזה דיברו על שדה תעופה בים ניראה לי משהו שאפשר לבצע.
יקרה ביום שיהיה מטרו תת קרקעי בגוש דן ותשתית רכבות חשמליות מלאה בישראל.(כלומר אולי עוד 30 שנה במקרה הטוב)
 
כלומר שלא רק מי שגר באזור נתבג יסבול מהרעש אלא גם מי שגר בעמק "יהנה" מאותו דבר? מישהו לקח את הקריאות לשיווין בנטל באופן מילולי מדי...
אני דווקא בעד שדה תעופה באזור הצפון אבל לא גדול כמו נתב"ג.
ביוון יש המון שדות תעופה קטנים באזורים שגרים די מעט אנשים. למשל, באי קפלוניה (האי הגדול ביותר בצד המערבי) יש שדה תעופה שנוחתים בו 2-3 מטוסים ביום בערך ומביאים תיירים היישר מאיטליה/גרמניה/אנגליה. בכל האי גרים בערך 30K תושבים. בצפון ההררי של יוון (אפירוס) יש שדה תעופה ביואנינה, עיר הבירה המחוזית שגרים בה פחות מ-200K תושבים ובכל המחוז קצת מעל 300K.
למי שגר בצפון הרחוק (קרית שמונה, רמת הגולן, הגליל העליון) זה ממש סיוט להגיע עד לוד בשביל טיסה לכמה ימים. אבל הרבה יותר הגיוני שזה יהיה בחיפה כי כל התחב"צ הצפוני מגיע ישירות לחיפה בלי החלפות.
 
למי שגר בצפון הרחוק (קרית שמונה, רמת הגולן, הגליל העליון) זה ממש סיוט להגיע עד לוד בשביל טיסה לכמה ימים. אבל הרבה יותר הגיוני שזה יהיה בחיפה כי כל התחב"צ הצפוני מגיע ישירות לחיפה בלי החלפות.
+1
אבל:
נמל תעופה חיפה לא התרומם עדיין כבר 60 שנים.
 
אני דווקא בעד שדה תעופה באזור הצפון אבל לא גדול כמו נתב"ג.
ביוון יש המון שדות תעופה קטנים באזורים שגרים די מעט אנשים. למשל, באי קפלוניה (האי הגדול ביותר בצד המערבי) יש שדה תעופה שנוחתים בו 2-3 מטוסים ביום בערך ומביאים תיירים היישר מאיטליה/גרמניה/אנגליה. בכל האי גרים בערך 30K תושבים. בצפון ההררי של יוון (אפירוס) יש שדה תעופה ביואנינה, עיר הבירה המחוזית שגרים בה פחות מ-200K תושבים ובכל המחוז קצת מעל 300K.
למי שגר בצפון הרחוק (קרית שמונה, רמת הגולן, הגליל העליון) זה ממש סיוט להגיע עד לוד בשביל טיסה לכמה ימים. אבל הרבה יותר הגיוני שזה יהיה בחיפה כי כל התחב"צ הצפוני מגיע ישירות לחיפה בלי החלפות.
נכון אבל כמה נקודות, כלכלית הרבה יותר משתלם לבנות שדה אחד גדול מאוד מאשר כמה קטנים(במיוחד שהם לא ליד ערים מרכזיות) כי אז יהיה צורך בתיסוף גדול של רכבות/מטרו בחול וקווי לילה, ושלא לדבר שלחברות תעופה זה הרבה יותר טוב(הם יכולים להשכיר הרבה חניה במחיר יותר משתלם מאשר חצי חצי בכל שדה)
אין לנו איים בישראל אז בתאוריה לא אמורה להיות שום מגבלה של מרחק במדינה כל כך קטנה, אם הייתה לנו כבר תשתית רכבות ברמה אירופאית של לפני 20 שנה אפשר היה להגיע מהצפון העליון לנתבג בחצי שעה-שעה וכנל גם מאילת.

דווקא ראיתי איזה כתבה לא מזמן שהתחילו להטיס טיסות קטנות מחיפה ליוון וכדומה, יכול להיות אופציה ממש טובה, גם הבנתי שרוצים לשדרג את הנתיבים שם כדי שיהיה אפשר להכניס מטוסים גדולים יותר(סטייל a320) וזה באמת יכול לשנות דברים
 
סימנתי אהבתי כי העלת הרבה טענות ענייניות למרות שאני חולק על הרלוונטיות/נכונות של רובן :lol:
נו באמת, איזו תחרות?
פה אני הכי מסכים אתך, הסיכוי שרש"ת יתנו לתחרות בין שדות תעופה לחסל להם את המודל המונופוליסטי זעום.
אתה רואה את אלעל ממריאים ונוחתים משם?
למה לא? אם יהיה ביקוש הם ישמחו. ואם לא אז יש מספיק חברות אחרות שישמחו.
מה, חברות הלוקוסט יגיעו לשם? הממשלה תתן להם תמריצים להגיע לשם מהכיס שלי ולשלך.
מבחינת עולם התעופה זה נמצא בטיזנאבי.
לא הבנתי למה. יש הרבה תיירות לאזור נצרת והגליל ונסיעה של שעה-שעה וחצי מהמרכז לתיירים מחו"ל זה לא משמעותי.
אם הממשלה תתן תמריצים כמו ברמון זה רק אם אכן יהיה כשלון מבחינה תעופתית.
אפילו נמל תעופה חיפה לא התרומם עדיין כבר 60 שנים.
כי הוא לא בנוי לטיסות מעבר לקפריסין בערך (אולי כרתים במקסימום). בפעמיים בחיים שטסתי משם זה היה תענוג, פשוט אין יעדים.
תהייה רכבת חצות לטיסות בוקר מנהריה, חיפה, אילת, לעמק?
למה לא? ואם לא רכבת אז אוטובוסים יכולים להיות פתרון טוב גם כן.
כל זמן שאין רכבת בתדירות של חצי שעה 24 אז חלומות בהיספניה - מתכון לכישלון.
נתב"ג עבד יפה מאד גם לפני הרכבת (שכמובן הוסיפה ומועילה) וגם בזמן שהיו עבודות מעצבנות בשנתיים שלוש האחרונות לא ראיתי את נפח הטיסות יורד.
לתושבי הצפון קל ומהר יותר להגיע לנתב"ג מאשר להגיע לעמק למרות שבקו אווירי זה בערך חצי דרך.
WAT. לא. אולי לתושבי נתניה.
 

נושאים דומים

Back
למעלה