• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

עוקבים אחריך - פגיעה בפרטיות האזרחים לשם ניצול תמימותם?

לא חשוב שמות

משתמש רגיל
הצטרף ב
20/3/16
הודעות
834
דירוג
381
אחר צהרים נעימים,

בימים האחרונים הקדשתי זמן-מה לעיסוק בנושאי ביטוח, בין אם שלי, בין אם של בני משפחתי. באורח "פלא", פתאום מתקשרת אלי נציגה שלא הצליחה להסביר לי במפורש בשם איזו חברה היא מתקשרת, ודואגת לדבר מהר מאוד ובלעה מילים, ומציינת שהחברה שלה מבצעת בדיקה כלשהי לגבי כל הביטוחים הקיימים לי ולגבי כפל תשלומים ושהיא צריכה את הפרטים שלי. כמובן שמייד השבתי שאני עסוק ואין לי זמן.

זאת לא הפעם הראשונה שגורמים חשודים בעיניי טילפנו או יצרו איתי קשר או אפילו סתם הופיעו כהודעת פרסומת בפייסבוק שלי או בנייד או באתרים בהם אני גולש, ומשום מה באורח ממש "מפתיע" ובול בזמן הנכון אשר בו אני לכאורה עוסק בנושאים הקשורים לאותם גופים, כאילו שאלוהים מאזין לי מלמעלה וממלא אחר משאלותיי הפרטיות.

אני מתאר לעצמי שכיום זה עוד נסבל איכשהו, אבל כיצד נתמודד עם מעשי רמייה והפרת פרטיות בוטים שכאלו כשנהיה בני 60, 70 או 90? אני מטבעי אדם מנומס שקשה לו להיות תקיף ולעמוד על שלו, אם נציג טלפוני מכל גוף שהוא ממש יתאמץ לסדר אותי יתכן ובשלב כלשהו הוא יצליח, ומספיק שאומר בטלפון בטעות את המילה "כן" ומבחינה חוקית יהיה אפשר לחייב אותי עבור שירותים שכלל לא ביקשתי ויהיה ניתן לנצל את תמימות האזרחים ולבצע מעשים לא חוקיים בפועל, כאשר על הנייר הם חוקיים לגמרי.

פתחתי פוסט זה בשביל לשמוע דעות, בשביל לקבל טיפים מאנשים שכבר התמודדו בעבר עם מצבים כאלה והכי חשוב מבחינתי - האם אתם מכירים אתרים, פורומים ואנשים שהנושא הזה חשוב להם והם מנסים להילחם בו ולהתגונן מפניו?

האם אין ברירה מלבד למחוק את חשבון הפייסבוק שלנו לאחר שאנו מנקים ממנו את כל ההיסטוריה האפשרית? ולהפסיק להשתמש בשירותי GMAIL? אני מוכרח להודות שפעולות אלו עשויות לפגוע באורח החיים שלי במידת-מה. נראה לי שכחלק מאורח חיים מתוכנן כלכלית, צריך גם להכניס לתכנון הזה הוצאה של מכשיר הקלטה (כי דרך הנייד מוטב שלא כי לפי הדיווחים והכתבות בחודשים האחרונים מאזינים לך, אפילו אם הנייד כבוי) ומצלמה נוחה בשביל שכל עסקה או מכירה תהיה מתועדת, כי במדינת הקומבינות אי-אפשר לדעת מי הבא בתור שינסה לעשות עליך סיבוב.

כל פעם שחיפשתי הצלחתי לאתר מקורות לא יעלים שעוסקים בכל נושא בנפרד, או בהפרת הפרטיות או בעובדה שמנצלים אזרחים תמימים וגונבים את כספם, כאשר בימינו מדובר כבר בשילוב של השניים וביצירת סוללת רמייה משומנת ומסוכנת.
 
נערך לאחרונה ב:
פתרון אפשרי: כל חיפוש שאתה יודע שהוא מועד לפורענות (חו"ל, רכב, מסעדות וכו') - תעשה ב"מצב גלישה בסתר".
 
אני לא בטוח שהמנוע של גוגל כל כך חכם. ראה לדוגמא את הפרסומות שאני רואה כאן בפורום:
d13vZtm.png
 
אומנם לא בדיוק מה ששאלת אבל עוד אמצעי הגנה - לא להתקין אפליקציות שמבקשות הרשאות רבות + לשלול לאחר ההתקנה הרשאות עודפות (בהגדרות המכשיר למשל מנעתי גישה למיקרופון מכל יישום שלא מצריך זאת, דוגמת פייסבוק, שעבר הודגם כיצד היא משתמשת במידע קולי מסביבת המכשיר לצורך פרסום).
 
רוב הסיכויים שזה מגיע מהחברות שאתה לקוח שלהן. הן מוכרות מידע לצד ג׳.
 
נזכרתי בפוסט הזה של אורי כץ.
אנשים עושים המון רעש מכל שינוי קטן במדינות הפרטיות של פייסבוק ווצאפ (שהם יכולים להפסיק את השימוש בהם בכל עת), אבל לא ממש אכפת להם למשל ממאגר ביומטרי שינוהל על ידי פקידים ו...פוליטיקאים. ושההשתתפות בו תהיה חובה. לא כמו שאתה חייב להשתמש בווצאפ, יותר בסגנון של אם לא תסכים תכלא.

בכל אופן, מי שלא רוצה למשל שידעו מה הוא מחפש בגוגל - אז כן, שלא ישתמש בגוגל. אין תשלום על השירות, ויש משפט שאומר שאם אתה לקוח שלא משלם אז כנראה שאתה המוצר. (שהמוצר הוא כמובן המידע שאתה מזרים לגוגל במקרה הזה). יכול להיות שאם יהיה ביקוש יקומו חברות מתחרות בתשלום, שלא עושות שימוש במידע. אבל קשה לי לגלות אמפטיה כלפי תלונות על שירות חינמי, שעושה דברים שהוא מצהיר מראש שיעשה.
 

נושאים דומים

Back
למעלה